abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139696703
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Rawedni 25 april
Skoap 26 april
Ggirl 11 mei
J0ycie88 11 mei
Rammeltje 15 mei

Users: (bezig sinds XX/20XX)

Ggirl (03-2013)
Dottey (04-2013)
Risu (04-2013)
-ik86- (05-2013)
LuDann (09-2013)
Cholula (10-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Bloesem. (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)
Danaa (03-2014)
Rammeltje (04-2014)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:34:46 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_139696723
:D mij maakt het niets uit, kunnen we meteen de mythe ontkrachten :+
disclaimer
pi_139696730
Bij wijzigingen even quoten :)
pi_139697990
Geen idee of ie donkerder is Joycie! Spannend, jij ook testen over een paar dagen! :D

@Skittles, ja bij de dokter had ik afgelopen dinsdag een licht streepje met 1.5 uur oude urine dus dat was ook heel licht :P Vond haar niet heel kundig trouwens, ze dipt hem erin, kijkt en zegt gelijk nou hier is ie negatief hoor. Dus toen zei ik, moeten we niet heel even een paar minuten wachten? Ja dat konden we dan wel doen, toen was het ineens ja toch licht positief maar te licht voor 5 weken zwangerschap maar toch gefeliciteerd :S

Morgenochtend doen we het met ochtendplas in elk geval :)
pi_139698242
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:34 schreef Skittles het volgende:
OP
wat doe je..... :'( ik wilde streepjes plassen in een sq topic!

}:|
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_139698268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:13 schreef Dottey het volgende:

[..]

wat doe je..... :'( ik wilde streepjes plassen in een sq topic!

}:|
:6
Snel volposten dan!
pi_139698289
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:07 schreef Rawedni het volgende:
Geen idee of ie donkerder is Joycie! Spannend, jij ook testen over een paar dagen! :D

@Skittles, ja bij de dokter had ik afgelopen dinsdag een licht streepje met 1.5 uur oude urine dus dat was ook heel licht :P Vond haar niet heel kundig trouwens, ze dipt hem erin, kijkt en zegt gelijk nou hier is ie negatief hoor. Dus toen zei ik, moeten we niet heel even een paar minuten wachten? Ja dat konden we dan wel doen, toen was het ineens ja toch licht positief maar te licht voor 5 weken zwangerschap maar toch gefeliciteerd :S

Morgenochtend doen we het met ochtendplas in elk geval :)
Wat een doos :D staat toch op de instructies :')

anyways... stiekem denk ik dat je er toch aan moet geloven ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_139698299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:14 schreef Skittles het volgende:

[..]

:6
Snel volposten dan!
:P O+

lekker zwetsen!
pi_139698424
Overigens.. Ik heb ook weer eens een vraag.

Mijn onderbuik en tieten doen stom. }:|
Normaal had ik dat alleen als ik richting ongesteld zijn ging. Pijnlijke / gevoelige borsten en dat je de baarmoeder duidelijk "iets doen" voelt. Heerlijk om te hypochonderen bij elk dingetje wat je voelt.
Maar ondertussen heb ik dit dus elke week, bijna dagelijks. Eigenlijk de week na het ongesteld zijn heb ik geen gevoelige boobies en de rest van de weken wel. Mijn onderbuik blijft ook maar aanrommelen. Samentrekkend gevoel, verkrampt, broeierig.. (ik weet het even niet anders te omschrijven)

Hebben meer mensen dat of ben ik uitzonderlijk geval?
pi_139698742
Nee ik herken dat wel! Echter na de eerste 4 maanden bij elk dingetje denken JA EN NU IS HET RAAK terwijl het niet zo was trek ik me er gewoon niks van aan :')

En nu, met blijkbaar positieve testen, voel ik helemaal niks. Maar ik geloof dan ook echt niet dat het zo is (nog) :P
pi_139699455
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:28 schreef Rawedni het volgende:
Nee ik herken dat wel! Echter na de eerste 4 maanden bij elk dingetje denken JA EN NU IS HET RAAK terwijl het niet zo was trek ik me er gewoon niks van aan :')

En nu, met blijkbaar positieve testen, voel ik helemaal niks. Maar ik geloof dan ook echt niet dat het zo is (nog) :P
het is echt niet zo dat ik er bewust op zit te letten of er heel de tijd in zit te prikken of duwen :D
pi_139701937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:48 schreef Dottey het volgende:

[..]

het is echt niet zo dat ik er bewust op zit te letten of er heel de tijd in zit te prikken of duwen :D
Dat zeg ik ook niet? :P Ik weet niet precies wat jij voelt, als je het gek vindt ff opnemen met iemand?
pi_139702869
Ik herken het wel Dottey. De eerste cyclus had ik dat niet.. Maar nu de 2e wel.. weet niet wat dat is.

Weet alleen wel dat ik deze week al 2 middagdutjes heb moeten doen..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_139734517
Dat is een goed teken op zich Joycie :D

Ik ben weer bij de huisarts geweest en nu kwam er binnen een seconde al een streepje tevoorschijn. Volgens haar geen twijfel mogelijk dat ik zwanger ben :o Ik geloof ik nog steeds niks van en snap niet wat die bloeding dan was.. We kunnen helaas niks anders doen dan afwachten en over een tijdje een echo!
pi_139734716
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 11:34 schreef Rawedni het volgende:

Ik ben weer bij de huisarts geweest en nu kwam er binnen een seconde al een streepje tevoorschijn. Volgens haar geen twijfel mogelijk dat ik zwanger ben :o Ik geloof ik nog steeds niks van en snap niet wat die bloeding dan was.. We kunnen helaas niks anders doen dan afwachten en over een tijdje een echo!
Innesteling, eventueel een mogelijke tweeling waarvan eentje het niet heeft gered, een stolsel die er uit kwam (Zie verhaal van StarDust in Z&G). Het kan van alles zijn. Heb je al wel gebeld voor een (vroege) echo?
pi_139735185
quote:

*O* ik juig gewoon hoor *O*

gefeliciteerd!
pi_139735313
Ik juich met Dottey mee!!

Gefeliciteerd Rawedni!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:07:24 #18
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_139735500
*O* Rawedni van harte! En ga het nou maar geloven :P .
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:08:35 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_139735529
Rawedni, gefeliciteerd *O*
disclaimer
pi_139735617
Hallo dames,

Ik zou graag met jullie meeschrijven. Ik lurk hier al een tijdje. Na het verwijderen van mijn laatste nuvaring en mijn eerste echt menstruatie die gisteren gestart is, ben ik officieel aan het wachten op het tweede streepje.
pi_139735754
Rawedni dat is duidelijk he.. het tweede streepje is een feit! *O*
pi_139735929
Rawedni gefeliciteerd!
pi_139736791
Radwedni, gefeliciteerd, ga het maar geloven *O* *O* Als ik jou was zou ik wel even aandringen op een bloedtest, de hoogte van HCG kan ongeveer een indicatie geven van hoe lang je al zwanger bent. En dat je geen klachten hebt, ook dat is voor iedereen verschillend, de een heeft overal last van de andere niet..

jantina heel veel succes vandaag, hopelijk rolt er een leuk aanbod uit :)

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar deze maand wel goed gebruik gemaakt van de eisprong..
In afwachting
  vrijdag 9 mei 2014 @ 12:53:09 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139736832
quote:

Gefeliciteerd :)! Je kan nog voor een indicatie een digitale CB test halen. Ze zijn duur maar dan heb je misschien een beetje meer inzicht.
pi_139736976
Gefeli Rawedni! Hoe voel je je nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')