abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2014 @ 07:52:29 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139687835

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 08-05-2014 21:54:57 ]
F means you're fucked
  donderdag 8 mei 2014 @ 07:54:00 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139687841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 07:50 schreef YUR het volgende:

[..]

De strandmarathon wordt twee keer per jaar gelopen :P
daar was google.co.nz niet op bedacht!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_139687851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 05:45 schreef rechtsedirecte het volgende: http://fittish.deadspin.c(...)tm_medium=socialflow [..] sorry Jero.... maar ik moest lachen :D
Krijg ik nu geld? O+
pi_139687853
Bier en wijn.. Dat is pas fijn!

Vanavond weer lekker lopen. *O* hopp dat het droog blijft.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_139687942
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 07:54 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Krijg ik nu geld? O+
Ja, je wordt stinkend rijk ! *O*

Wereldstad Diever heeft twee marathons. Op 29 maart was de Drentse Friese Wold Marathon en de Dieverzand Boscross Marathon is op 13 december.

Als je Ekidens en estafettemarathons meetelt hebben Zwolle, Spijkenisse en Rotterdam ook twee marathons.
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:09:56 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139687963
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja, je wordt stinkend rijk ! *O*

Wereldstad Diever heeft twee marathons. Op 29 maart was de Drentse Friese Wold Marathon en de Dieverzand Boscross Marathon is op 13 december.

Als je Ekidens en estafettemarathons meetelt hebben Zwolle, Spijkenisse en Rotterdam ook twee marathons.
En Amsterdam heeft met ingang van dit jaar ook een Ekiden, dus dat is dan marathon nummer 3
F means you're fucked
pi_139687975
quote:
Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
Moar goodies *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_139688025
Ik vind die hoe die onderzoeken altijd geïnterpreteerd worden altijd een beetje vermoeiend. Conclusie van het onderzoek is: het opbouwschema zoals voorgesteld door Vibram was te kort (10 weken) en leidde tot stressfracturen. Dus de onderzoekers zeggen dat het verstandig is om rustiger op te bouwen.
Om dan dat te interpreteren als dat VFF's je voeten verkloot vind ik wel wat overtrokken.
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:19:31 #9
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139688056
Het is allemaal de schuld van die stomme dingen :)
F means you're fucked
pi_139688062
Het is gewoon allemaal jouw schuld!
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:20:30 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139688065
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:20 schreef hatsaflats het volgende:
Het is gewoon allemaal jouw schuld!
*O*
F means you're fucked
pi_139688093
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:16 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vind die hoe die onderzoeken altijd geïnterpreteerd worden altijd een beetje vermoeiend. Conclusie van het onderzoek is: het opbouwschema zoals voorgesteld door Vibram was te kort (10 weken) en leidde tot stressfracturen. Dus de onderzoekers zeggen dat het verstandig is om rustiger op te bouwen.
Om dan dat te interpreteren als dat VFF's je voeten verkloot vind ik wel wat overtrokken.
Gelukkig is de schrijver van het stukje ook totaal niet gehinderd door enige vorm van objectiviteit
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_139688162
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:23 schreef Guard het volgende:

[..]

Gelukkig is de schrijver van het stukje ook totaal niet gehinderd door enige vorm van objectiviteit
Dat ook niet. Maar laatst werd er ook nogal ongenuanceerd heisa gemaakt nadat dat onderzoek had aangetoond dat dure/goede/whatever hardloopschoenen geen blessures voorkwamen. En dat was ook gewoon op 't nieuws enzo!
pi_139688185
Je kunt met VFF 's je voeten verkloten, maar zonder VFF's net zo goed.
Als al die producenten nou gewoon zeggen: "train bewust, en luister naar je lichaam" , is er niks aan de hand.
pi_139688242
Na een week rust gisteren weer met de groep gelopen. En het ging lekker.
Weinig oefeningen gedaan dit keer, waardoor de afstand en de gemiddelde snelheid hoger lagen dan tijdens andere trainingen.

SPOILER
Ook mooi: gestart in het bosbad, een aantal keer door de bosvijver gelopen en dwars over het naturistenterrein gelopen. En toch droog gebleven en geen naturist gezien!
Dus de gps werkt in het bos niet helemaal optimaal, vermoed ik zomaar.
pi_139688252
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:29 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat ook niet. Maar laatst werd er ook nogal ongenuanceerd heisa gemaakt nadat dat onderzoek had aangetoond dat dure/goede/whatever hardloopschoenen geen blessures voorkwamen. En dat was ook gewoon op 't nieuws enzo!
Aan de stelling dat dure hardloopschoenen geen blessures voorkomen is geen woord aan gelogen anders.

Overigens schreef een oud-collega van mij er nog een doorwrochten stuk over: http://mauricesteketee.wo(...)en-is-geldklopperij/
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_139688330
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:37 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Aan de stelling dat dure hardloopschoenen geen blessures voorkomen is geen woord aan gelogen anders.

Overigens schreef een oud-collega van mij er nog een doorwrochten stuk over: http://mauricesteketee.wo(...)en-is-geldklopperij/
Ik zeg ook niet dat het niet waar is, alleen dat de reactie overtrokken was.
pi_139688345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet waar is, alleen dat de reactie overtrokken was.
Vind ik niet. Reactie is logisch, Hardlopen beleeft momenteel een dikke vette hype met honderduizenden hardlopers momenteel. Als er dan heel bijzondere stellingen worden geponeerd op basis van wetenschappelijk onderzoek is dat nieuws en wordt daarover uitgewijd.
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:47:33 #19
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_139688394
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:14 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik doe ook wel weer mee denk ik, met een voorkeur voor de lekker incourante 7.195 km. :P

Als we alle PR's dan bekijken moeten we wel rond de 2:45u kunnen lopen of zo. :Y)
Mooi!

Inmiddels 22 mensen qua inschrijving binnen en ook 2 mensen die niet op de eerste lijst stonden *O* Dus totaal hebben nu 35 mensen aangegeven (misschien) mee te willen doen! Dus op naar die 6 teams!

SPOILER
Gisteren lekker interval training gedaan als voorbereiding op de wedstrijd van volgende week! Was lang geleden dat ik een 6 x 1000 deed. Maar die is voor mijn gevoel toch altijd minder zwaar dan de 10 x 400 of 15 x 200...

http://www.endomondo.com/workouts/336147800/2924303
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:50:19 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139688425
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Vind ik niet. Reactie is logisch, Hardlopen beleeft momenteel een dikke vette hype met honderduizenden hardlopers momenteel. Als er dan heel bijzondere stellingen worden geponeerd op basis van wetenschappelijk onderzoek is dat nieuws en wordt daarover uitgewijd.
Klopt, maar de gegevens worden min of meer verdraaid. En dat is irritant. Mensen lezen niet goed en gaan dan verkeerde conclusies trekken. Als er nou had gestaan: goede hardloopschoenen is misschien belangrijk, maar belangrijker is om goed te trainen, niet te overbelasten etc...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_139688439
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

De reacties die ik gezien heb vond ik over het algemeen overtrokken en kort door de bocht. Nu is de conclusie van dat onderzoek dat natuurlijk ook, maar dat betekent niet dat je er zelf niet 2 tellen over na kunt denken als je het naar het grote publiek brengt. De reactie van je oud-collega vind ik dan al een stuk beter, en ik kan ook niet anders dan het eens zijn met wat hij schrijft. Behalve dan die Hoka's, daar heb ik geen ervaring mee.

En wat Murmeli zegt.

quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:47 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Mooi!

Inmiddels 22 mensen qua inschrijving binnen en ook 2 mensen die niet op de eerste lijst stonden *O* Dus totaal hebben nu 35 mensen aangegeven (misschien) mee te willen doen! Dus op naar die 6 teams!

SPOILER
Gisteren lekker interval training gedaan als voorbereiding op de wedstrijd van volgende week! Was lang geleden dat ik een 6 x 1000 deed. Maar die is voor mijn gevoel toch altijd minder zwaar dan de 10 x 400 of 15 x 200...

http://www.endomondo.com/workouts/336147800/2924303
SPOILER
pi_139688479
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:51 schreef hatsaflats het volgende:

SPOILER
SPOILER
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:58:59 #23
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_139688550
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:51 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

SPOILER
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:54 schreef Miezziej het volgende:

[..]

SPOILER
Weet wel, dat er nu na ruim een dag na opening inschrijving al 87 teams zich hebben aangemeld, met een max van 200 (dank je voor je oplettendheid gup!), dus ik ga zodra ik teams vol heb ze al inschrijven, dus lang twijfelen kan betekenen dat er 1 of meerdere teams niet mee kunnen doen ;)

Verder wil ik jullie geen druk op leggen hoor ;)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_139688586
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:58 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

[..]

Weet wel, dat er nu na ruim een dag na opening inschrijving al 87 teams zich hebben aangemeld, met een max van 200 (dank je voor je oplettendheid gup!), dus ik ga zodra ik teams vol heb ze al inschrijven, dus lang twijfelen kan betekenen dat er 1 of meerdere teams niet mee kunnen doen ;)

Verder wil ik jullie geen druk op leggen hoor ;)
Ik twijfel altijd te lang over alles... :+
Maar zit met de studie, ik ben in afwachting of ik bepaalde toetsen nog mag maken en de tentamenperiode valt precies rond die tijd :P Proberen af te studeren is stom :+
pi_139688633
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Klopt, maar de gegevens worden min of meer verdraaid. En dat is irritant. Mensen lezen niet goed en gaan dan verkeerde conclusies trekken. Als er nou had gestaan: goede hardloopschoenen is misschien belangrijk, maar belangrijker is om goed te trainen, niet te overbelasten etc...
Het is de schuld van media dat mensen niet goed lezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')