abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6303620
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaar op de streamverslagen deel 14?. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van dinsdag 15 oktober 2002.

woensdag 16 oktober 2002 @ 00:16:48 #2
16305 Jappie
parttime reverend
pi_6303844
Binnen in de slaapkamer van de bunker is Mus weer wakker geworden en heeft een gesprek met Laurens, Geesje en ik geloof ook Stephan. Mus legt uit dat ie iedereen door heeft en dat hij wel les wil geven in het doorgronden van de bewoners of zoiets.
Geesje moet er spottend om lachen en zegt dat ze hem dan wel een lesje in discuseren zonder uit zijn slof te schieten wil geven.
Mus is duidelijk weer op dreef en beleeft een van zijn "hoe wind ik iedereen om mijn vinger" momenten.
pi_6304108
Nog ff het laatste verslag van Anzjie uit het vorige topic:

Bungalow

Martijn staat de douche droog te maken...
Nu een lachende Daniela in beeld, ze giegeld iets over douche-escapades..Hierop volgt even een handoekgevecht tussen Daniela en Martijn.
Magriet roept nog even een beetje vermanend naar Daniela: " je dingetje hangt open let toch eens een beetje op kind..

Jeanette is zingend het bad aan het vullen. Ze vermeld ebij dat ze zo lekker een bad gaat nemen.

Zowat iedereen zit bij het hek..Jeanette gooit er wat engelse zinnetjes doorheen.

Nu zingen ze: ' how deep is youre love' Daniela heb ik hierbij in beeld ze zingt het fanatiekst lijkt wel.

Magriet zet een ander liedje in...Iets over een bloem...Martijn zegt; "magriet er slapen mensen"

Nu Judith even in beeld, die met de benen hoog tegen het hek de hele boel zit te bekijken.

Het liedje dat Magriet zong was blijkbaar van een cd van willeke Albertie. Als die zou komen zingen zou ik geweldig vinden zegt Magriet.
Dennis mompelt iets tegen Daniela, ze lachen samen, Daniela zegt nou kom op Dennis..

Daniela vraagt aan Martijn waarom sta je naakt onder de douche??
Ik schaam me niet voor mijn lichaam zegt Martijn..Jij wel dan??
Ja ik ga niet voor heel internettend Nederland in m'n blootje staan, zegt Daniela..Ja ze zien je toch wel op internet hoor en ze maken er zelfs foto's van zegt Martijn
Nou ik heb je net in je blootje gezien hoor zegt Martijn...Nee zegt Daniela, Jawel zegt Martijn ...Toen je je bikini aandeed zag ik je...

Daniela zit nu op de grond bij Dennis, deze wil haar op de stoel zetten omdat het te koud is op de grond..Ze zit weer op de stoel nu.
De bunkerbewoners zitten ook aan het hek maar zijn erg stil.

Dennis heeft er nog een stoel bijgezet..

Ah Ting is er ook nog...
Sjoisss zei ook nog iets..."derlinkerooggg keek in dah rachter van Tingj, ze heeft blafjus gehad vanacht ze hinnikt nog wat.....

Jeanette in het bubbelbad nu Met bikini (jammer he scanman?)

Op de achtergrond staat Daniela Haar lenzen uit te doen...Dit gaat nogal luidruchtig...

En toen was het stil hier

Met dank aan Marbe voor het sponseren

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_6304287
0.43 uur
In de bunker tref ik Stefan en Geesje in gesprek in bed. Het gaat over slaapkamerperikelen: wie wanneer in de weg heeft gelegen en wat wie toen deed om dat weer op te heffen. Tijd om naar de bungalkow te gaan dus, waar ik Daniela al even hoorde schreeuwen dat ze nooit, maar dan echt nooit meer ging drinken, echt niet!

Grrr, nou gebeurt er 'es wat in de bungalow en dan heb je dus nergens geluid of beeld ervan! Ik heb twee keer beeld en geluid slaapkamer bunker en nog een keertje alleen geluid bunker. Verder is het stil en zwart. Damn it!

Shrink - it's a lifestyle
pi_6304362
0.46 uur
Het gesprek in de slaapkamer van de bunker stokt. Stefan en Geesje liggen inmiddels beiden met de ogen dicht. Ook een ander bed is al bezet (ik denk door Laurens). Dan bemoeit Laurens zich er weer even mee, en daar wordt nog even antwoord op gegeven door Stefan. Geesje komt niet veel verder meer dan 'hmmm'. Op de achtergornd hoor ik luid gekrakeel in de bungalow, waar ik wel graag iets meer beeld en geluid van zou willen hebben. Regie????
pi_6304467
0.49 uur
Mus is ook in de slaapkamer gearriveerd (waarschijnlijk lag hij er al een poosje maar was hij door mij niet opgemerkt). Het gaat over de ramadan; Geesje vraagt of Mus zich daar serieus aan gaat houden. Geesje trekt dat niet met haar bloedsuikerspiegel als ze een hele dag niet mag eten. Mus legt uit dat zij dat ook niet hoeft te doen. Geesje lijkt echt niets te weten van de ramadan want ze vraagt nu aan hem of dat vanuit het geloof is? "Oh, dat vind ik wel leuk, dat zou ik wel stoer vinden om mee te doen". Mus zegt dat het deze keer makkelijker is omdat de ramadan nu midden in de donkere periode valt.

Gees is helemaal verbaasd: een maand lang? Dertig dagen? Mus vindt het wel meevallen, zeker als hij in de bunker zit. Geesje wordt helemaal enthousiast: "dan gaan we overdag slapen en dan ga ik 's nachts opzitten met jou en eten. Lijkt me echt leuk! En dan vragen we of het bubbelbad 's nachts aan mag!".

0.54 uur
Martijn ligt in bed in de bungalow. Ik heb nog altijd alleen geluid van de bunker, maar op de achtergrond hoor ik de bungalowbewoners luid zingen en luidruchtig zijn. Helaas pindakaas, deze code mag niet baten....

pi_6304501
0.55 uur
He, ik word steeds chagrijniger, ik hoor echt een feestje in de bungalow: luid gelach, geschreeuw, gezing, gejoel, maar geen beeld of echt geluid. Hallooohooo, regiehiehie???

In de bunker slaapkamer is het gesprek rustig en saai, zoals mensen praten die eigenlijk al bijna slapen, maar toch nog even door gaan met elkaar.

pi_6304688
0.58 uur
Mus dacht dat Geesje weer zo'n saaie Friese vrouw zou zijn toen hij haar voor de eerste keer zag maar het viel hem alles mee.

1.00 uur
Yes, ik had heel even geluid in de bungalow: een hevig giechelende Daan, die echt niet meer bijkomt en klinkt alsof ze stevig wordt gekieteld. Margriet is boterhammen aan het smeren en vraagt of Daan er een wil met pindakaas, maar Daan wil chocopasta. Dennis zegt: "Doe dat nou niet!" en moet lachen, Daan moet nog veel harder lachen. Wat er gebeurt kan ik niet zien, maar vooral Daan klinkt behoorlijk dronken. Ook Margriet komt niet meer helemaal uit haar woorden. Daan gilt: "Kijk dan! Ik heb gewonnen, kijk!"

Jeanette is ook nog aanwezig. Het is echt een grote chaos: ze roepen door elkaar, hebben niet meer door dat er ook wat wordt teruggezegd, dingen raken kwijt en er wordt vooral errug veel gelachen. Dennis weet het Engelse woord voor 'anders' niet meer. Dennis vindt dat ze de badjassen moeten wassen. Hij moet heel hard lachen: "Sukkels! Nee! Nee! Doe dat nou niet! Oh, sukkels..." Wat er gebeurt weet ik niet, maar Daan klinkt alsof ze iets doet wat echt niet kan. Dennis: "Serieus, ik trek mijn handen er vanaf". Ook Margriet roept: "Daniela! Lik het eraf! Lik m'n teen!"

1.05 uur
Daan: "Arthur man, ga toch naar bed". Margriet: "Jezus man, je hebt een vrouw, wegwezen moet je!". Ondertussen wordt er nog driftig gezocht naar kaas, pindakaas, boter en weet ik wat nog meer. Dennis is grappig geloof ik. Arthur komt weer aanlopen. Margriet: "Nou loop je weer in die slip rond! Doe dat dan ook niet!" Daan: "Nog een keer, nog een keer!" Margriet: "Godsamme, die Daniela". Daan reageert meteen weer: "Ik doe niks, ik heb mijn kleren nog aan hoor." (Waarom heb ik geen beeelllddd?????)

1.07 uur
Margriet d'r teen zit helemaal onder de Duo Penotti. Ze wil dat Daan het eraf likt, maar Dennis stelt zich ook kandidaat. Daan schreeuwt keihard: "Boenen zal je, slaaf ben je, kom op vegen!". Dennis vraagt aan Daan en Margriet of ze nu weer normaal willen doen. (He nee, waarom nou?). Daan roept om Martijn. Dennis vindt dat ze meteen bij hem moet gaan slapen, hij ligt al klaar. In de slaapkamer van de bungalow zie ik hem bloot op een boxershort na op bed liggen, zonder laken over zich heen.

Arthur brabbelt ook nog iets onsamenhangends maar echt verstaan kan ik het niet. Daan roept Martijn en zegt "Mascha". Vervolgens moet ze keihard lachen. Margriet: "Luisteren naar het vrouwtje!".

Edit - Tikfoutjes hersteld. -

[Dit bericht is gewijzigd door Joef op 16-10-2002 01:37]

pi_6304717
1.10 uur
Arthur probeert in bed te gaan liggen maar pleurt ernaast. Margriet vertelt dat ze als ze gaat stappen ook kotsend en stinkend naar huis gaat en zich net zo voelt als nu of na een battle. Martijn gaat zijn bed maar weer 'es uit. Margriet vindt zijn tattoos geil zegt ze. "Je bent wel lekker. Straks in dat dorpje van jou, al die wijven gaan helemaal, whhhllllooowwwh".

En mijn half uurtje is voorbij.

Genoeg stof om een andere streamer aan het werk te jagen???

woensdag 16 oktober 2002 @ 01:28:35 #10
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6304919
Jeanette zit in de kamer te roken... Daniela springt op Martijn in de slaapkamer... Arthur komt eraan en schuift Daniela's shirtje langzaam omhoog zodat haar billen helemaal zichtbaar worden. (waarschijnlijk had ze nog een stringslipje aan, maar die zag ik dus niet!)
Daniela blijft lachen, maar gaat nu terug naar haar eigen bed.... Het giechelen gaat onverstoord verder. Martijn riep net dat hij praktisch werd aangerand.

Dan gaat Daniela naar de wc.. en Arthur loopt ook de kamer in.. in alleen een slipje.

My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 16 oktober 2002 @ 01:40:24 #11
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6305050
Jeanette en Dennis liggen in bed en praten wat over het gedrag van Daniela.... en daarna ook over Martijn.
"Tinus heeft aanleiding gegeven!", vindt Dennis.

Martijn zit in de kamer en overdenkt wat er is gebeurd.
"Ik slaap op de bank", zegt hij sip.
"En jij dan?", vraagt Daniela aan Margriet.
Margriet zegt dat ze geen pyama heeft. Daniela zegt dat ze nog naast niemand ligt.
"Martijn", fluistert Daniela. "Kom je zo?"
Martijn kijkt wat zenuwachtig om zich heen en weet zich niet echt geen houding te geven.
"Heb je dat lijf van Martijn wel eens gezien", zegt Daniela zacht tegen de bewoners in de slaapkamer.
Er wordt hard gelachen. Dan laat iemand een keiharde scheet.
"Nou is het afgelopen", zegt Jeanette meteen kwaad. "Diegene die nou nog een keer een scheet laat die trap ik eigenhandig de deur uit. Alles goed en aardig, maar ik wil geen stank in de slaapkamer!"

Daniela ligt in haar blote kont op de dekens.
"Daniela komt hier!", zegt Margriet... "Ga onder die dekens liggen! Heb je ook geen bovenstukje aan?"
Daniela kan alleen nog maar lachen. De mannen vinden het allemaal prachtig.
"Ik ga even ingrijpen!", zegt Margriet weer. "Wat doe je normaal aan als je gaat slapen? Even normaal doen nou.... Ik moet nu echt even ingrijpen!"
Daniela blijft lachen.... schateren van het lachen!
"Kom op Daan!", zegt Margeiet.. "Even omhoog!"
(Daniela zit lam op de grond)
Even later komt Margriet terug met een bhtje...
"Die ga je even aan doen, maar niet hier!", spreekt ze streng. "Ga maar even naar de wc!"
Daniela druipt beduusd af.

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 16-10-2002 02:48]

woensdag 16 oktober 2002 @ 01:43:40 #12
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6305087
  woensdag 16 oktober 2002 @ 01:55:46 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6305208
"Nou lieve mannen... welterusten", zegt Daniela zo zwoel mogelijk.
Daniela zegt dat ze pijn in haar hoofd heeft!
"Er is maar één ding wat helpt tegen hoofdpijn!", zucht ze.
"Een grote dikke...", begint Margriet.
Ja, zegt Jeanette.. Een grote dikke tampeloerus!"
Dat gaat een tijdje zo door en Daniela lijkt weer wild te worden van het onderwerp.
"Doe effe normaal nu.. kop houden en slapen", zegt Margriet meteen!
"Maar het is echt waar... één ding helpt slechts...", kreunt Daniela nu.
"Kop houwen nou!", herhaalt Margriet.
Daniela zegt weer wat.
"Daan kop houden nou!", zegt Margriet nu streng.
Ze probeert de aandacht nou even op Jeanette te vestigen.
"Laat je nou eens gaan Jeanette! Is Dennis niets voor jou?"
"Ik heb toch gezegd dat ik genoeg negers heb gehad", lacht Jeanette.
"Ik heb één grote neger, maar ik durf het niet te vragen..", zucht Daniela. "Maar Dennis wil je naast me liggen?"
"Nee Daniela... ophouden nou!", gebiedt Margriet haar.
"Maar ik doe nog minder dan niets!", belooft Daniela. "Alleen even lekker tegen mijn billen aan liggen Dennis! Ik doe echt niets. Mijn billen tegen de jouwe!"
"Nou, ga nou maar slapen Daniela!", herhaalt Margriet. "Weet je trouwens dat dit de beste plek is. Hier kun je niet gefilmd worden!"
"Mijn billen", kreunt Daniela... "ooooo mijn billen!"
Ze kreunt nu echt non stop door.
"Ze staan bij Big Brother versteld wat hier allemaal gebeurt!", denkt Margriet.
"Ooh Dennis", zucht Daniela weer stomdronken. "Ooooh Dennis!"
(Dennis reageert nergens op trouwens)
"Dag lieve Martijn!", zucht ze dan. "Dag Dennis... Dag schatje.. lief zebravinkje..."
Dan gaat Daniela weer kreunen.... ze klinkt nu alsof ze klaarkomt.
"Dennis... Dennis.... mmmmmm.... Dennis!!", kreunt Daniela verder.
"Wie z'n been is dat?", vraagt Margriet opeens.
"Van Daan", lacht martijn.
"Daan, kappen nou!"

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 16-10-2002 02:51]

woensdag 16 oktober 2002 @ 02:17:23 #14
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6305433
(Daniela is echt zo geil als wat.... de drank zorgt ervoor dat ze het nu ook toegeeft volgens mij!)

"Er beweegt iets tussen mijn billen", zegt Daniela zacht.
"Ooooo", reageert Martijn meteen. "Ik schrik me de rambam!"
Hij kan dan zijn plekje niet goed vinden.
"Mag ik er bovenop dan?", vraagt hij onschuldig.
"Ja kom maar!", reageert Daniela meteen. "Au, mijn tieten!"
Ze gaat nu uit haar bed en kruipt naast Dennis, die de hele tijd al in gesprek is met Jeanette (die aan de andere kant naast hem ligt)

"Nou liggen alle vrouwen met een man hier.... dat gaat echt fout", zegt margriet bezorgd.
Jeanette en Dennis staan op en lopen naar de woonkamer.
"Wat gaan jullie doen?", vraagt Margriet meteen.
"We gaan even een shaggie roken en wat drinken in de kamer!", antwoordt Jeanette.
Margriet zegt dan dat ze echt gaat slapen.

"Komen we straks terug dan ligt er geheid iemand in ons bed!", zegt Jeanette in de kamer. "Nou, die jakker ik er dan wel uit!"
Dennis vertelt het verhaal van Joyce en hemzelf in het buitenland, maar dat hij vindt dat ze het gebeuren in het buitenland moeten vergeten.
"Ik vind niet dat je dat zomaar achter je kunt laten", zegt Jeanette. "Maar Sjojs kan nu bij niemand haar ei kwijt!"
"Dat klopt", zegt Dennis.

In de slaapkamer zegt margriet in Twents dialect dat ze niet had gedacht nog een keer met Martijn in bed te zullen liggen. Daniela zegt dat zij het ook nooit had verwacht.

"Ik wil je niet terecht wijzen", zegt Jeanette. "Maar als ik hoorde hoe het ging tussen jullie in het buitenland dan snap ik niet hoe dat kan dat het hier zo anders is!"
Dennis probeert zich wat te verdedigen en gooit er wat foute verklaringen uit.

"Ik gun ieder zijn plezier en wil geen dooddoener zijn, maar wat is wijs?", merkt Jeanette op over het gedrag van Daniela. "Ik doe ook gekke dingen, maar kan me niet herinneren dat ik helemaal uit m'n plaat ben gegaan. Ik vind het niet erg, want iedereen heeft z'n eigen manier van plezier maken......"

In de slaapkamer is het inmiddels stil geworden.....

"Ik hoorde ook van iedereen dat Sjojs zo'n gek mongool gek wijf was en dat zie ik hier helemaal niet!", merkt Jeanette op. "Dan vraag ik me af hoe dat kan!"
Dennis probeert uit te leggen dat dat vooral in de eerste twee weken was, maar later al veranderde. Hij zegt er ook bij dat het niet aan hem ligt.
"Ze gaat me wel aan het hart, maar ik voel niet meer voor haar", zegt Dennis. "Ik heb iemand waar ik heel erg gek van ben en waar ik van hou en dat heb ik haar ook verteld. Dat weet jij allemaal niet, maar geloof me dat dat zo is. Ik vind het ook alleen maar leuk dat je het aan me vraagt!"

"In de eerste weken ben ik ook even gek geweest hier.", bekent Jeanette. "Toen zaten we ook met drank op in de bad. De zwembroekjes gingen los en toen dacht ik ook 'waar zijn we mee bezig'! Dus dat doe ik gewoon niet meer!"

woensdag 16 oktober 2002 @ 02:28:08 #15
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6305507
Na alle commotie is het nu opeens heel rustig in het huis. Als ik het goed zie liggen Jeanette en Dennis nu ook weer in bed. Alleen het ademhalen van een paar bewoners is nog te horen. Daniela droomt nu vast van een dikke tampeloerus ( ) ..... Martijn is nog steeds helemaal van de kaart.... Arthur droomt (waarschijnlijk) van de eerste keer sex met Ursula... en Dennis....? Dennis blijft vaag..... geen idee waar hij van droomt, maar zoals hij net zelf zei blijkt ook hij een vriendin te hebben waar niemand iets van wist.

* This is Scanman signing off... Als er nog iets gebeurt kom ik nog wel even terug, maar ga er maar niet vanuit! *

pi_6305896
-quote- Scanman schreef: Daniela droomt nu vast van een dikke tampeloerus ( ) ..... Martijn is nog steeds helemaal van de kaart.... Arthur droomt (waarschijnlijk) van de eerste keer sex met Ursula... en Dennis....? Dennis blijft vaag..... geen idee waar hij van droomt, maar zoals hij net zelf zei blijkt ook hij een vriendin te hebben waar niemand iets van wist.

Weet je zeker dat jij niet de voice over bent van Yorin.:Y ..ik las het en hoorde de stem het gewoon zeggen

Ik zit hier en verder nergens mee
pi_6308184
in de bungalow zijn ze allemaal wakker, daan zat net naast het bed, zal wel een lekker katertje hebben, ze hangen met z'n allen nog wat in de slaapkamer

Ook in de bungalow zijn er al wat ogen open, daar liggen ze ook in bed wat te kleppen met elkaar, alleen Mus was al aangekleedt en liep te scharrelen

pi_6308423
Dennis is in de badkamer zij tanden aan het poetsen, hij gaat ff douchen, met broek aan.
Daan, Margriet en Martijn zitten bij de bar, inmiddels is jeanette vanuit de badkamer de keuken ingekomen. Arthur is de enige die al aangekleedt is.

In de bunkerslaapkamer liggen de meesten nog steeds te kleppen op bed, Quincy loopt daar rond en wil stoeien met zijn tennisballetje, hij krijgt niet echt ijn zin, dus ploft maar languit op bed neer.

Stefan zit zit in de bunkerhuiskamer bij het hek, kletst wat met Margriet. Juut is ook uit de bunkerslaapkamer, ze gaat ff naar buiten.

pi_6308562
Martijn doet wat bestellingen bij de butlertelefoon. Jeanette geniet van een ontbijtje, er gebeurd nauwelijks iets.
pi_6308895
Mus staat zichzelf te scheren, dwz zijn sikje aan het bijknippen, das het enige wat er te vermelden valt
pi_6310575
13.01 Stream op de bunker, waar Judith rondloopt, Lau zich aankleedt, en Quincy zijn sokken wil hebben. Verder is er niet veel te zien.

13.02 Stream naar Arthur en Laurens bij het hek, die een roze lijstje bekijken (menukaart?). Arthur wil geen vis, hij heeft het over een zoetzure saus en vraagt Stefan of dat pikant is. Stefan geeft hem nu wat les in een buitenlandse taal, die ik ook niet kan verstaan.

13.05 Volgens Laurens hebben vrouwen een dikkere vetlaag dan mannen, tegen Ursula, die zich nu ook aankleedt.

13.06 Jeanette tegen Daniela (met zonnebril op) : Nou je komt maar bubbelen als je zin hebt, je bent nu weer nuchter. Daniela lacht schaapachtig, maar blijft op bed iets zitten lezen. Stilte

13.07 In arm haalt Sjois heel diep aden, ze stapt net onder de douche Judith is met het deeg bezig, legt de stukjes op de bakplaat. Ursula weet nu al dat het heeele lekkere broodjes zullen worden.

13.09 Dennis zit bij het hek te eten, samen met Geesje en Ursula bespreken ze de zalige broodjes. (Die dingen zijn nog niet eens klaar )

13.11 Het houdt niet over wat er wordt gezegd, dus dat bespaar ik jullie maar even.

13.12 Ursula moest vannacht wel aan Dennis denken hoor: Jij in zo'n lekker warm bed. (Ja Dennis, had ik ook op een andere manier verwacht):)

13.14 Met zijn drieen zijn ze het erover eens, dat de jongens in het buitenland zin hebben om hierheen te komen, vol energie. Ursula weet dat ze daar de laatste vier dagen geen films meer hadden, Geesje plaatst de opmerking dat ze toch opnieuw de films kunnen gaan bekijken.

13.14 Reclame

13.16 Zelfde stream als voor de reclame. Geesje gaat douchen. Dennis: Ze hebben genoeg van ons. (Ja eigenlijk wel) Handje handje zitten ze en maar naar elkaar kijken.

13.18 Die kut-Nederlandse muziek altijd zegt Stefan, hij wil wel es wat anders horen. Ur denkt dat iets bij Carmen een zoutblok is, Dennis helpt haar uit de droom: Het is het enige harde stuk van een inktvis waarop Stefan het precieze verhaal moet vertellen. Het verhaal tussen de 2 mannen gaat door over vissen (niet hengelen). Dennis ziet hun samen al in Waku Waku. Apies scoren volgens Stefan.

13.22 (Op de smsberichten vindt Eddy Judith een lekker ding) Zo interessant is het gesprek tussen nu de 2 lovers

13.24 Geesje heeft een rooie neus, ze is net buiten geweest. Dennis telt de spotjes die branden.

13.25 Ur heeft nog veel last van de camera's. Lekkere flapdrol lacht Dennis, terwijl hij nu Quincy (die op zijn schoot ligt) uitscheldt voor floepert.

13.27 Martijn vraagt of er al besteld is. Nee nog niet, zegt Dennis. O, dan krijgen we vandaag niets is Martijn zijn antwoord, we hadden voor een uur moeten bestellen. Dennis schiet overeind: Maar ze wisten nog niet allemaal wat ze wilden hebben.

13.28 Stream naar de kooi, waar Sjois en Judith met de was bezig zijn. Judith kan iets niet schoon krijgen. Op de haar eigen bekende verongelijkte manier heeft ze daar commentaar op.

13.29 Einde uitzending

pi_6310777
Okzin (en andere lezers): overal waar in bovenstaand verslag 'Dennis' staat moet je 'Arthur' lezen.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 14:00:11 #23
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6311110
Margriet,Jeanette en Dennis zijn nog in de badkamer aan het rommelen.
Margriet heeft alleen nog maar vieze sokken
"Nou, ja jammer dan"

Daniela is in de slaapkamer bezig.

eurobilltracker.com
  woensdag 16 oktober 2002 @ 14:05:41 #24
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6311219
Aan het hek zitten Martijn, Stefan en Ursula te kletsen.
Geluid is erbarmelijk, steeds buffering.
Margriet zoekt nog steeds haar zwarte sokken, ze zitten in de wasmachine, krijgt ze te horen.

Buiten in de kooi zijn Judith en Laurens aan het poetsen.
Zij wensen bungalow bewoners veel plezier toe in de Zevende hemel.
Deze bewoners staan met z'n alle voor de deur van de zevende hemel te wachten ( waarop? )

eurobilltracker.com
  woensdag 16 oktober 2002 @ 14:19:21 #25
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6311542
Laurens en Judith zijn druk aan het wassen.
Judith vindt dat er in de bunker altijd veel te doen is.
Laurens spoelt de lakens uit en hangt ze over het bankje te drogen.
Heel herkenbaar zegt Judith iedere keer als ze wat gedaan heeft "Zo"!

De bungalowers zijn erbij gaan zitten. Ze wachten nog steeds tot de deur open gaat.
Judith roept naar ze dat het misschien wel lachtherapie wordt.
Zij zingt: "Wat er ook gebeuren zal, ik lach".
Na het uitwringen van de lakens, haalt ze de broodjes uit de oven en brengt ze naar binnen. Daar wordt ze ( of de broodjes) enthousiast begroet. Iedereen schuift meteen aan tafel.

In de bungalow is niets te zien, geen stream op de Zevende Hemel, dus ik weet niet wat daar aan de hand is.
Dennis is nog niet weg en wenst de bunkeraars smakelijk eten.

Nu heb ik haperend beeld op de Zevende hemel, daar zitten ze op kleedjes op de grond, het lijkt er inderdaad op dat ze lachtherapie krijgen. Ik kreeg hel even geluid van uit de Hemel en inderdaad het is een zweverige lerares die het heeft over energie die je om kan zetten in lachen
(Geluid is vreselijk, telkens een paar seconden en dan gaat de stream weer naar de keuken van de bungalow)

Samen met Laurens wringen ze de lakens uit

eurobilltracker.com
  woensdag 16 oktober 2002 @ 14:37:48 #26
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6311944
Dan maar naar de etende bunkerbewoners.
Daar eten ze en ze hebben het over Maastricht. Dat alles er duur is.

Lachtherapie'
"Er zijn mensen die op Hi heel makkelijk kunnen lachen".
"Zet jezelf er maar toe om het kunstmatig te doen, want je eigen lach komt er zeker doorheen".
"Je moet de instelling hebben van ik ga lachen vanmiddag".
Dit alles wordt gezegd door een vrouw die wel wat lijkt op Geesje maar dan 20 jaar ouder.

Joyce praat en ik versta dat ze het heeft over donkere mannen met aambeien, dat zal het wel niet zijn want het lijkt mij geen gespreksstof voor onder het eten.
Hoewel Laurens het nu heeft over handen wassen voor het eten.
Quincy is aan het bedelen en wordt weggestuurd.
Joyce zegt over Quincy: "Thuis kan je hem een tikkie geven ."
Mus en Ursula zitten ook aan tafel maar ik heb ze nog niets horen zeggen.

Lach:
De vrouw praat nog steeds over het probleem lach.
"De kunst is om tot je eigen lach te komen".
"Zodra je je stoort aan iemand kan je lachen".
Het gaat nu over irritante lachers en aanstekelijke lachers. Ik geloof dat het ging over het lachen van Margriet, Dennis vond haar aanstekelijk lachen.
Zij moeten nu 10 minuten gaan lachen. Na die 10 minuten krijgen zij een signaal te horen. TTTIIINNNGGG ( oei, oei,mijn oren tingen even suizend door)

Bunker:
Judith vertelt dat zij nooit boter op haar brood smeert ( op haar eigen verongelijkte toon)
Quincy heeft een sok gevonden waar zij plezier mee heeft.
De maaltijd is voorbij en iedereen begint heel sociaal op te ruimen.

eurobilltracker.com
  woensdag 16 oktober 2002 @ 14:48:21 #27
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6312170
Lach.
Hier gaat het nog steeds over de theorie van het lachen.
Volgens vrouw zet Arthur een dimmer op zijn lach

Bunker;
Stefan gaat nu samen met Judith de lakens weer uitwringen. Dit doen ze heel fanatiek.
Binnen zijn Ursula en Joyce de afwas aan het doen, zij zingen er wat bij. Laurens loopt door heen en weer met emmers.

Lach.
Ze moeten er bij gaan liggen.
Ze moeten de energie laten stromen ( wat ben ik in godsnaam aan het verslaan, ik vond zwangerschapsgym al zo erg en dit is 100x erger)
"Kom nu even helemaal naar je zelf, je kan je knieen omhoog doen als je te hard ligt"
Arthur: "Een beetje het bunkergevoel"
Iedereen lacht hierom.
Ze liggen te proesten en de vrouw zegt dat ze het prima doen. ( ik heb anders meer het idee dat ze het vrouwtje aan het uitlachen zijn)
Het enige wat je nu hoort is stompzinnig lachen.....

eurobilltracker.com
  woensdag 16 oktober 2002 @ 15:04:38 #28
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6312506
Bunker:
Mus is al neuriend de kooi aan het vegen.
Laurens leest in het stripboek.
Judith vertelt dat zij de tegeltjes in de bunker allemaal goed schoongemaakt hebben want die waren eerst expres heel goor gemaakt. Joyce probeert nu de tegeltjes in de douche goed schoon te maken.
Judith laat Quincy uit, maar aan een lijntje, dit omdat de bungalow bewoners er niet zijn en als hij naar de tuin van de bungalow springt, kunnen zij er niet bij.

Lach.
Ze lachen nog steeds, vooral Margriet hoor je heel duidelijk.
Bij Dennis lijkt het lachen meer op hijgen.
Vrouwtje zit klaar met haar belletje, dus snel de boxxen wat zachter.
Ze moeten nu gaan zitten. Het is nu de bedoeling dat ze zich 10 minuten niet bewegen "Bevriezen noemen we dat"
"Stel je voor er zit een touwtje aan je hoofd en die trekt je ruggegraat recht. Je bent het bewustzijn.
(Tekst van vrouwtje is dus allemaal haperend want de regie kan niet langer dan 5 sec. het beeld in de Hemel houden)
"Ontspan, maar val niet in slaap. maar we zijn wel zoveel mogelijk ontspannen".
"Voel hoe je adem door je neusgaten naar binnen gaat".

Bunker'
Hier is geen gesprek te horen. Je hoort alleen het schuren van Joyce op de tegeltjes.

eurobilltracker.com
  woensdag 16 oktober 2002 @ 15:20:14 #29
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6312834
Laurens tegen Quincy: "Kleine hondjes moeten ook wel eens slapen, en dat ga jij nu doen".
En hij probeert Quincy in zijn mandje te doen. Die blijft verbouwereerd inderdaad in zijn mandje, echter heel even maar. Laurens gaat hem nu trainen en zet hem weer in zijn mandje.
Hij moet trouwens aangelijnd blijven omdat de deur van de fitness open staat hoor ik Judith zeggen en meteen er achteraan : "Dat ze die dan ook open laten staan!"
Quincy blijft nu in zijn mandje maar of hij het leuk vindt is wat anders. Judith heeft er wel plezier om.
De douche is nu half wit en half geel, zegt ???
Quincy neemt zijn kans waar en ontsnapt uit zijn mand, maar wordt er door Laurens meteen weer naar toe gedirigeerd.

Lach
Arthur vindt de lachsessie vermoeiend en ontspannend tegelijk.
"Hoe meer ontspannen je bent, hoe makkelijker de lach komt".
Arthur: "Als ik de ontlading al helemaal kwijt ben, wat dan?"
Antwoord komt terwijl de stream in de keuken is.
"Je was wat verkrampt in de stille fase" zegt vrouwtje tegen Arthur.
Martijn moest erg lachen om de anderen niet zo zeer van zichzelf maar meer om de anderen. Hij vond het wel " ontspann'nd."
Hij vond de 10 minuten snel om .

eurobilltracker.com
  woensdag 16 oktober 2002 @ 15:38:15 #30
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6313151
Lach

Ting vond het perfect.
Dennis vond het ook prima, alleen de houding was minder. Dat had het vrouwtje al gehoord aan zijn ademhaling.
"Het heeft me goed gedaan" zegt Dennis.
Daniela heeft er wel wat moeite mee gehad, met dat lachen, zegtze.

Bunker.
Judith zit sterke verhalen te vertellen tegen Ursula en Joyce.
Het gaat over boekingen die Judith had met haar dansclub.
Haar zender zit niet goed dus die doet ze nu op haar trui.
Joyce vertelt ( heel vlug) dat ze een feest heeft gemist omdat ze vragen moest typen. Het feest was geloof ik Pinkpop, waar maar 5000 mensen waren. Ursula zegt dat feesten in Limburg ook vaak te ver zijn voor mensen uit Nederland.

Lach
's morgens "vertelt vrouwtje'"ga ik eerst plassen, anders plas ik in mijn broek, maar dan ga ik weer terug naar bed en dan ga ik lachen "
Ze vertelt nu dat ze om half vier klaar moest zijn.
Iedereen bedankt haar, ze ruimen de kleedjes nog even op en vertrekken.
Vrouwtje heet Dirach of zoiets.

Gillend van het lachen komen de bungalow bewoners naar de bunkeraars.
Ze vertellen wat ze hebben gehad.
Ze kakelen allemaal door elkaar. Margriet zegt dat ze niet zo kan lachen.
Vooral Dennis heeft veel plezier gehad, hij heeft gewoon pijn in zijn buik van het lachen.
Hij had het vrouwtje wel eens gezien in het Vondelpark. Hij is vreselijk enthousiast over alles.
Binnen staan Ting en Jeanette aan het hek erover te praten. De bunkeraars vinden dat de bungalowers gewoon stralen.

eurobilltracker.com
  woensdag 16 oktober 2002 @ 15:48:39 #31
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6313316
Dennis doet voor hoe Ting naast hem lachte. "hihihihi".
Daar had hij veel lol om.

Ting vraagt aan Jeanette of zij het heftig vond. Voor Ting was het niet nieuw, zij kende het al . Voor haar was het een bevestiging. Jeanette is er nog niet helemaal over uit , zij moet er nog over denken.

Margriet vraagt of er iemand gaat frituren. Zij wil wel frikandellen en wat patat . Zij zegt dat ze het heel koud heeft en ze voelt zich niet helemaal in orde.
Daniela weet ook nog niet wat zij ervan moet denken, zij is namenlijk niet zo lacherig, wel wat serieus.
Daniela smeert jam op haar brood en Jeanette vraagt meteen of zij jam van Geesje pakt. Dit is niet zo want Daniela had ook jam zonder suiker besteld.
Zij vond het wel leuk toen Ting zo ging lachen, ze moest toen denken aan een oude Chinese vrouw die ze kent.

Dennis vindt het jammer dat de bunkerbewoners er niet bij waren, ze hadden het fantastisch gevonden denkt hij.
Geesje vraagt Margriet of het lachen haar niet zo goed af ging. Margriet antwoordt dat zij zich wat brak voelt.

eurobilltracker.com
  woensdag 16 oktober 2002 @ 16:00:14 #32
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6313526
Geesje vertelt dat in Utrecht een "Centrum van de Lach"zit. Dennis blijft maar vertellen hoe interessant hij het vond. Als hij langs het vondelpark fietste en hij zag zo iemand dan dacht hij altijd "daar heb je weer zo'n zweverd", maar daar is hij wel van terug gekomen.
Daniela had het ook nog nooit eerder gedaan en zij heeft toch wel erg gelachen. De tranen over haar wangen.
Zij beschrijft nu aan Geesje hoe het er uit zag. Zij vertelt ook van het belletje , cimbalen zegt ze, dat vond ze zo mooi klinken ( ik niet!!!)
Ze zegt wel dat Dennis zijn ademhaling niet helemaal onder controle had en Arthur bewoog heel erg en daar irriteerde Margriet zich aan.
Ze hadden een cd gekregen over deze lachtherapie maar die had Daniela alweer in moeten leveren in de DBK.
Ze ( Dirasj) was pas vanochtend gebeld of ze het wilde doen.

Terwijl iedereen het nog steeds over de lachtherapie heeft staat Martijn in de keuken en bestelt nog maar een doosje kipnuggets en curry.
Hij gooit van alles in de frituur pan, het spettert en sist. ( je zou er honger van krijgen)

Terwijl Daniela nog uitlegt dat door het lachen stof in je hoofd vrijkomt, stoppen mij de streams.

eurobilltracker.com
pi_6313839
De streams 5 en 6 hebben nog altijd geen beeld.

Stream 3

15.57 Beeld van Martijn die in de keuken rommelt.

Stream 5 (geen beeld, door regelmatig breedbandstream 2 te starten heb ik toch af en toe een beeld)

15.58 Daniela zit bij het hek. Ze vertelt Geesje over de lachsessie. Daniela : Leuk dat iedereen mee deed. Ik dacht het is yoga, maar dit vind ik ook wel leuk.

Stream 3

16.03 Beeld van een lege keuken. Zo te horen eten Margriet, Martijn en Jeanette. Margriet : Ik kan er zo patat bij in gooien. O, wat fout dit. Dit is zo lekker. Echt wel mijn lievelingseten. Jeanette : Dan wel van de huppeldepup, een hele grote. Margriet : Ik word er zo hebberig van. Stream naar het woongedeelte. Ting blijkt er ook bij te zitten.

Breedbandstream 2

16.07 Geesje zegt dat ze het lekker warm heeft gekregen van het werken met het schuursponsje. Daniela vertrekt.

Stream 3

16.10 Jeanette : Ik weet niet. Ik heb niet zo'n loempiadag. Margriet : Ik neem nog een frikandel.

Breedbandstream 2

16.11 Geesje speelt met Quincy.

Stream 3

16.12 Daniela eet inmiddels mee.

Stream 5

16.13 Buiten. Ursula : Ik ga even die banaan onder mijn neus houden, dan ruik in die frituur niet. Ik geloof dat Judith, Ursula en Joyce hinkelen maar ik weet het zeker aangezien ik slechts af en toe stilstaand beeld heb op breedbandstream 2.

pi_6314022
16.20 Ik heb (nog) geen beeld, wel geluid. Sjois Ratelband uit Limburg is weer een spervuur van woorden: Als je van 15 naar drie gaat, en het was heel mooi langzaam te gaan. Ik snap er geen jota van, maar op zoek naar een andere stream.

16.22 In de kooi zijn Geesje, Judith,Ting en Ur. Ze hebben allemaal iets met dansen. Ik niet lacht Ting. Niet met Afrikaans dansen? vraagt euh..( weet ik niet) Een vriendin van Judith is naar Jersey. Destream vliegt automatisch naar Laurens en Arthur (nu wel goed hoor ) Deze staan bij het hek over...het leger ...te praten. Arthur vindt wachtlopen wel leuk.

pi_6314181
16.27 Laurens vond de hondewacht het mooiste. Arthur vindt het jammer dat de dienstplicht afgeschaft is. Wat afgeschaft? Je bedoelt opgeschort is Laurens zijn repliek. Laurens zijn vader is docent, op zijn school mochten leerlingen wel es aan het leger proeven, hoe het daar toe ging. Een clou komt er niet echt uit. Laurens heeft bij de Luchtmobiele brigade gezeten, hij was onder-officier, hij is weggegaan omdat de motivatie hem tegenstond. Het ergerde hem wezenloos dat militairen met de handen in de zakken liepen, knoopjes los. Hij dacht dat er in een ander leger was gekomen. 8 jaar heeft hij in het leger gezeten. Lau wil niet continue over het leger vertellen, hij schept er nooit over op, maar hij heeft dingen meegemaakt....
pi_6314337
16.34 Laurens kan zich niet druk maken om kleine dingen. Zoals met die dropjes, een kwartier er over schreeuwen dan moet het uit zijn. (Buffer). Arthur kan heel goed alleen zijn, in zichzelf terugtrekken. Lau wil het leefbaar houden, en als iemand 6x een schoon kopje pakt dan zegt hij er wat van. Je ziet liever echte tranen, vraagt Arthur? Lau mompelt wat. Lau schuift niets naar het leger af, wat sommigen wel denken. En ja, Arhur pikt het meteen op: Het gaat weer over het leger afschaffen
pi_6314446
16.18 Beeld van Stefan die in bed ligt.

16.20 Geesje is nu ook buiten. De vier dames doen blijkbaar allerlei oefeningen maar ik kan het niet zien.

Stream 3

16.23 Martijn en Jeanette zijn met Quincy op het battlefield. De stream wisselt steeds tussen het battlefield en een close up van Ursula in de arme tuin. Het battlefield is niet te zien op de breedbandstreams.

Stream 5

16.26 Arthur en Laurens kletsen bij het hek over het leger. Arthur : De opleiding vond ik het leukst. Dat je helemaal kapot was. Ik vind het stom dat de dienstplicht is afgeschaft. Laurens : Ik heb begrepen dat het opgeschort is. Arthur vindt het een goede zaak dat jongeren discipline bijgebracht wordt. Laurens is begonnen bij de luchtmobiele brigade toen die net opgericht was. Laurens vertelt dat hij in het leger Bram heeft ontmoet in Seedorf. Laurens : Ik heb een goede tijd gehad, acht jaar lang. Arthur : Voor mij was het kort maar krachtig. Laurens : Ik ben in heel wat landen van Europa gweweest. Goeie herinneringen, zo veel geleerd. Ik schep er nooit over op maar dat heb ik toch ook weer meegepikt in mijn leventje.

16.34 Laurens zegt iets als : Het is niet leuk wat er met de dropjes is gebeurd. Iedereen had om beurten zijn mening moeten geven. Dan had een schuldige aangewezen moeten worden of niet. Dan moet het voorbij zijn. Nu kletst iedereen door elkaar. Dan trek ik me terug. Het is te. Arthur : Ik denk dat mensen veel woorden nodig hebben. Ze hebben dat nooit meegemaakt. Laurens : Ik ben iemand die het graag leefbaar houd. Als je het bijhoudt leeft het een stuk makkelijker, dat is mijn idee. Ik ben in Joegoslavië veranderd door lange tijd in een tent te leven met twaalf mensen die je niet kent. Dan moet je niet op iedere slak zout leggen. Arthur : Je moet soms ook hard zijn. Dat is hier soms een beetje vervaagd. Laurens : Je moet af en toe hard zijn. Ik probeer altijd dat mij niets te verwijten valt. Arthur : Het is een geldkwestie dat de dienstplicht afgeschaft is. Laurens : Ik denk zelf dat het ooit wel terug komt. Grenzen worden verlaagd, anders krijgen ze geen mensen. Niet alle beroepsmensen vind ik beroepsmensen. Arthur : Als je niet gemotiveerd bent kom je er niet. Laurens : Dat haal je het niet. Laurens heeft ook bij de infanterie gezeten.

16.41 Arthur kletst met Ursula maar Ursula is niet te verstaan. Dennis vraagt Laurens wat hij vandaag heeft gedaan.

pi_6314559
16.41 Na nog wat legerverhaaltjes heeft, denk ik, Arthur er ook genoeg van. Hij vindt Geesje een markant persoon, en vraagt Ur of ze verdrietig is. Lau antwoordt, op de vraag van Dennis of hij vandaag iets heeft gedaan, dat hij gewassen heeft. Een hoogtepunt vond Lau het douchen van Sjois, ze gaf geen kik, hij heeft voor de 4e keer het stripboek gelezen, en dat was het wel voor vandaag. Lau wil de vloer van de wc witmaken

16.46 Ur vertelt dat Jeanette dat Q vannacht bij haar had geslapen, had ik toch nog wat in mijn bed. Jeanette vraagt hoe ze het vinden dat ze gescheiden zijn. Hier komt geen duidelijk antwoord op, maar vragen zich af of ze wel weer bij elkaar komen. Ze bespreken de lachtherapeut, dat dat kleine vrouwtje zo kon lachen. Jeanette denkt wel dat ze veel had meegemaakt.

(De beelden komen in plaatjes voorbij, ik moet alles op het geluid streamen)

pi_6314772
16.51 Jeanette weer in een 'diepzinnige' overdenking' over zichzelf,bla bla bla, ze begint wel aan zichzelf als ze uit het BBhuis is. Judith gaat een sausje maken.

16.56 Ur vindt het stil, Jeanette: Zo stil was het ook toen ze naar de "Zwakste Schakel" waren. Martijn komt erbij en Jeanette vraagt/roept: Wat heb jij gedaan Martijn. Hij geeft geen antwoord. Arthur denkt dat Martijn een dilemma met Lau heeft.

16.58 Ur slaapt elke nacht slecht, geen enkele nacht door. Vannacht kwam Q haar storen.

17.00 Nu wel beeld, maar geen geluid !!!!

pi_6314910
Jeanette: ik vermoed dat Martijn een dilemma heeft met Laurens. Of ik word zwaar in de zeik genomen.

Margriet en Daniela liggen op bed in de bungalow. Daniela ligt flink te balen van haar actie van gisteravond. Ze zeggen niet veel, en nestelen zich om even een dutje te gaan doen.

Martijn in gesprek met Dennis. Zo te horen heeft hij inderdaad een dilemma gekregen. Er wordt gesproken over de mogelijke wissel van 1 persoon naar de bunker en 1 persoon van de bunker naar de bungalow.

Als ik het goed begrijp twijfelt Martijn aan de bedoelingen van Big Brother. En weet hij niet goed welke keuze hij moet maken. Waar doet hij goed aan?

Geil is ook lekker
pi_6315078
Dennis in gesprek met Laurens bij het hek.

Dennis: ik vermoed dat Martijn geen dilemma heeft. Wij hebben hem dingen gevraagd en hij heeft niet 1 keer gezegd: ik mag er niet over praten. Anders was hij toch wel weggelopen.

Het loveduo Arthur en Ursula wordt besproken. Er wordt een vergelijking gemaakt met Bart en Sabine. Dat het na BB ook snel over was met de liefde.

Geil is ook lekker
pi_6315164
17.04 In de rijke slaapkamer probeert iemand te slapen. Ik denk een vrouw, kan jammergenoeg niets zien.

17.07 Jeanette? schreeuwt: Au, dat waren je/mijn? tanden.

17.08 Ur verbaast zich over een reactie gister van Arthur. Het blijkt over kinderen te gaan. Hoe ik het hoor, lijkt het mij toe dat Tuur vindt dat mensen er een zootje van maken. Het gesprek bloedt weer dood. Tuur is aan het patiencen, Ur kijkt toe.

17.11 Stream automatisch naar Lau en Dennis bij/in de kooi. Waar ik op het plaatje nu ook Martijn en Sjois zie. Deze laatste praat met een nog niet ontdekt persoon en de heren bespreken even de stelletjes die al in het BBhuis zaten. Er komt een groot vliegtuig over, ze vragen zich af waar die gaat landen.

17.14 (Dennis en Lau praten allemaal halve zinnen)

17.15 Dennis vertelt over Daniela gister in het bubbelbad, in haar stringetje, gaat op Martijn zitten. Haar vingertje ergens, toen ging ze staan zo van....)de andere lachen).

(Ik heb ff telefoon, sorry)

pi_6315520
16.47 Jeanette bij het hek met een lolly. Ze kletst met Arthur en Ursula over de lachcursus.

16.57 Jeanette over Martijn : Hij heeft een dilemma met Laurens of hij zit me gewoon in de zeik te nemen.

Ik moest mij pc herstarten.

Stream 3

17.05 Er liggen twee mensen in bed in rijk maar ik kan niet zien wie het zijn.

Stream 5

17.06 Ursula tegen Arthur : Ik heb me toch tegen dat hek aangestoten. Ik heb me toch pijn. Je zegt zulke rare dingen dat het kant nog wal raakt. Daar hoeven we het niet over hebben. Het gaat om je reactie. Die is extreem. Waarom zouden we het er niet over hebben ? Arthur zegt iets over kinderen op de wereld zetten dat ik niet kan volgen. Arthur : De natuur heb ziektes in het leven geroepen om de mensheid wat in toom te houden. We kunnen wel voor een plekkie op de maan zorgen maar daar zullen we er ook een puinhoop van maken. We moeten hier wat zuiniger aan doen. Ursula : We gaan spelen en geen geloop meer van links naar rechts anders ga ik inderdaad in mijn bed liggen. Usrual en Arthur gaan patiencen bij het hek.

17.11 Dennis buiten tegen Laurens : Het gaat me er niet om mijn gelijk te halen. Ik denk dat er niks aan de hand is. Dan had hij gezegd ik mag er niet over praten. Dan weten wij genoeg. Ik heb nog niet het gevoel dat een meisje weg gaat. Laurens zegt dat een koppel zijn een nadeel kan zijn. Laurens : Zie Sabine en Bart. Martijn : Kim en Georgie bleven ook niet lang bij elkaar. Dennis : Ik drink niet meer. Het is helemaal afgelopen. Laurens : Was het gister laat ? Dennis : Nee, het was niet laat. Laurens vraagt naar Daniela. Dennis : Zij stapt het bad in met een stringetje aan. Ze ging tegen Martijn aan zitten. Voetje vrijen. In bed begonnen ze achter elkaar aan te rennnen en te kietelen. Nu kan ze zich niks meer herinneren, dat is misschien maar goed ook. Margriet zei, niet doen. Laurens : Door de tijden heen weet ik wel dat Daniela met een drankje op wat handtastelijker wordt. Dennis : Tinus had het op een gegeven moment ook wel gehad. Hij zegt, ik vond het echt niet lachen, echt niet leuk. Hij is er wel mee in bed gaan liggen. Zij lag een beetje halfnaakt op de grond te rollen. Laurens : Ze is een boefje, boefje Daniela.

17.18 Dennis : Marc is een type dat een discussie niet uit de weg gaat. Geesje : Het komt er uit, misschien beroerd, maar het komt er uit. De eerste dagen niet, dat weet ik zeker. Ik ben heel benieuwd hoe ze het hier gaan doen. Dennis : Het is een leuke kerel maar hij moet de juiste mensen vinden. Geesje : Ze zitten er wel tussen. Dennis : Hij heeft voor hij hier naar toe kwam met moeilijke Marokkanen op Texel gezeten. Het is een beer van een kerel. Ik kan het wel zeggen maar je moet toch een eigen beeld vormen. Geesje : Ik ervaar hem heel anders als andere mensen omdat ik veel met hem ben opgetrokken. Laurens : Het is leuk dat er nog mensen bijkomen.

Weer moest ik mijn pc herstarten.

pi_6315729
17.43 Door meer telefoontjes en visite wordt mijn streamen niets meer. Bus Watcher en Calimero succes.
pi_6315998
Ik moest mijn pc nog vier maal herstarten.

Tussendoor heb ik gezien dat Martijn en Jeanette het dobbelspelletje spelen bij de keuken. In arm masseerde Judith Joyce.

Stream 3

17.53 Martijn en Jeanette spelen nog altijd het dobbelspelletje.

Stream 5

17.55 Joyce vertelt Laurens over iets dat iemand gekocht heeft bij een smartshop. Ik kan het niet volgen.

17.56 Stream naar Stefan en Mustapha die in bed liggen. Stefan staat op. Hij gaat onmiddellijk door zijn haar woelen. Mustapha : Goeiemorgen. Jij hebt een pruildag. Het is het verkeerde moment om te pruilen Urs.

De streams stoppen.

pi_6318701
Een verslag van BB-2002 om het gat op te vullen:

Tussen 17.45 u en 19.00 uur:

Lau vraagt wat er gister met Daan was.
Dennis verteld het verhaal wat we allemaal al kennen.
Lau: ja ik weet wel dat als Daan drankjes op heeft, dat ze handtastelijk wordt.
Lau: geesje zegt dat Marc heel erg mee valt en dat hij van ons allemaal vriendje wordt.
Dennis: Marc is het type dat een discussie niet uit de weg gaat.

Art en Urs staan elkaar door het hek heen weer af te lebberen, en dan de geluiden die er bij zijn.
Dennis komt binnen loopt naar het hek, en ze stoppen met kussen.

Ik denk dat Stef en Mus in bed liggen, want die zie ik nergens.
Ook in rijk mis ik er een stel, dat zijn Margr, Ting en Daan. Ook die zijn nergens te zien.
Dennis, Jeanet en Martijn zitten te dobbelen.
Slaapkamer arm, ja hoor Stef en Musa slapen.

Lau vindt het helemaal geen leuk stripboek.
Joyce heeft niet goed geslapen.
Ze lag niet lekker, ze had het koud en dan weer warm, dan lag ze klem, en door jou gesnurk zegt ze tegen Lau.
lau: dan had je me even aan moeten raken dat is het afgelopen.
Joy: nee dat vind ik rot.

Mensen lief ik denk wat is dat ineens voor geluid tussendoor, maar dat is iemand die onbedaarlijk afschuwelijk ligt te snurken, iemand die zo snurkt heb ik nog nooit gehoord.
Achhh ik heb nu Quincy heel groot in beeld, het is echt een schatje, hij ligt bij Lau en ligt alles in de gaten te houden.
Jud is Joy aan het masseren.

Joy heeft ook al een flinke tatouage op haar schouderblad.
Joy: die twee liggen al de hele dag in bed.
Jud: ja daar wordt je ook niet vrolijk van.

Gees zit op de grond bij het aanrecht, ze rommelt in het kastje, en zet twee pakken toiletpapier uit het kastje,
Quincy pakt een pak toiletpapier en gaat er mee aan de haal.
Jud pakt de pak op een leuke manier af.

Joy staat met een tube tandpasta in haar hand, ze leest wat er inzit, ze komt het woord salvia tegen, ze verteld nu tegen Lau dat je ook salvia bij een smartshop kan kopen, vrienden van haar hadden eens drie buisjes gekocht en die moest je oproken, 'n vriend van haar dacht toen dat hij een palet was, en heeft ik weet niet hoelang zo gestaan.

Slaapkamer bunker, Stef en Mus zijn wakker.
Het eerste werk wat Stef doet is voor een raampje zijn haartjes fatsoeneren.

Joy moet naar de DK.

Mus staat met Art aan het hek.
Mus: ik merk wel hoe langer ik hier zit, hoe gekker ik wordt.
Mus gaat worteltjes warm maken.
Mus gaat naar buiten.
Stef staat aan het fornuis.
Mus: ik zeg net tegen Art, als je hier een week zit, ga je ijlen.
Stef tegen Mus: wanneer pleeg jij zelfmoord.
Mus: je moet toch wat leuker springer Joyce als je erin wilt blijven.

Mus tegen Joyce: als jij eruit wordt gekickt.
Joy: zie je wel jij denkt dat ik eruit wordt gegooid.
Mus: ik wil niet dat jij eruit gaat, nu heb ik eindelijk iemand die ik kan pesten.
Joy: ik laat me door jou niet pesten.

Art loopt nu in zijn blote lijf buiten naar het hek.
Wil hij laten zien dat hij een beetje breed is.
Hij verteld over de lachsessie van straks.
Art gaat in de jacuzzi, hij zit met een lolly in zijn mond.

Er liggen gehaktballetjes in een pan te bakken.
Stef is aan het koken.
Nu heeft iedereen zijn eigen balletje gehakt.

Lau komt ook naar buiten, hij en Joy gaan een sigaretje roken.
Joy: ik wil mijn verjaardag hier vieren.
Art vraagt wanneer dat is.
Joy: 19 November.
Lau tegen Joy: jij bent getrouwd geweest hé.
Joy: nee dat nog net niet.
Joy: nee Stef en Daan zijn getrouwd geweest.

Martijn staat nu bij de jacuzzi met Art te praten.
Gees en Jud zitten binnen te praten.

Mus: afzien in de bunker.
Het gaat weer over Daan.
Mus: o die hoef ik niet naakt te zien.
Dennis komt vragen of Jeanet een jurk van Joy aan mag,
ik geloof dat Jeanet weinig kleren daar heeft, straks leende ze ook al een vest van Margr.
Joy: Mus eten.
Mus: ik wil een bosche bol.

In de bunker is de tafel gedekt, ze gaan eten.
Joy tegen Jeanet, wat ik mooi vindt hoef jij niet mooi te vinden.

Daan heeft de hele middag liggen slapen, die was het die zo vreselijk lag te snurken.
Martijn en Margr zijn in de rijke slaapkamer.
Martijn: ben je aan het bijkomen Daan.
Daan: ja dat ook, Daan heeft niet veel te zeggen.
Martijn is ook op een bed gaan liggen, en Margr volgt zijn voorbeeld.
Daan ligt ook nog in bed.

20.00 u:

Geesje, Judith en Stefan praten. Ze hebben het over een film met Cas Jansen (Oesters van Nam Kee ?).
Stefan zegt dat veel scenes van hem zijn en dat hij bij de opnames was.
Judith zou wel in een quiz willen waar ze antwoorden moet geven op filmfragmenten.

Hee, in het café zijn een paar bezig de ruimte te versieren in de kleuren van de Nederlandse vlag.
Ze gaan daar denk ik de wedstrijd Oostenrijk - Nederland kijken zo.
Is dit nog van het strippoker van winnaar Stefan, waar ook Martijn en (toen nog) Bo voetbal mochten kijken ?

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
  woensdag 16 oktober 2002 @ 20:44:08 #47
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6318960
De 7de hemel

De heren Martijn, Stephan, Laurens en volgens mij Arthur zitten met twee voetballers ( Peter van Vossen en ??) naar een voetbalwedstrijd te kijken..
Het gaat even over de leeftijden van de heren en ze komen tot de conclusie dat ze wel met elkaar gevoetbald kunnen hebben, Ja het is inderdaad Arthur..

Martijn vraagt aan een van de voetballers of ze ooit BB kijken..Ja zegt Peter van Vossen "Gisteren kregen we deze uitnodiging en toen heb ik gekeken was wel leuk"

woensdag 16 oktober 2002 @ 20:55:20 #48
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6319212
Arthur verteld met een zeer Amsterdam dialect de spelregels van BB.
Ze vragen aan de voetballers of ze niet graag zelf met deze wedstrijd wilde meespelen...Hier word door de twee wat oh en ah valt wel mee, kijken is ook leuk.
Een van de voetballers zegt dat ie al 36 is...(Artur of Stephan was dus degene die in het begin zei over dat samen voetballen)

Stephan en Laurens zitten ook aan het bier...(mocht dat?? ze zitten eigenlijk in de bunker)
Gejuig nu er word een goal gezet..!!!! GOAL
OW's en Oeeehhh geroep van de spanning...Het is trouwens de wedstrijd Oostenrijk- Nederland

Martijn is nu het dagmenu van de bunker aan het opsommen.."Zoooo" zegt een van de voetballers tegen Laurens en Stephan " dan zullen jullie wel balen dat we die taart hebben weggegen..

Ze hebben doppinda's en bier..

GOAL!!!!!! 2-0

Martijn verteld over de lachtherapie.. Hij geloofde er niet in .." juist dan moet je het doen" zei dat vrouwtje.."Lachuh man" zegt Martijn..Ja het was een leuke verassing...

Echte bierdrinkende voetbalkijkende mannen Ze proosten nu met de flesjes tegen elkaar..Cheers..!!

woensdag 16 oktober 2002 @ 21:16:21 #49
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6319675
"Tweede paal" tweede paal..!!

Laurens vraagt aan de voetballers of ze volmondig ja hadden gezegd op de uitnodiging... Ja tuurlijk, anders waren we hier niet..
Laurens vraagt nu de mening over het bondscoachduo..Ja Top antwoord een van de voetballers...

De heren babbelen ondertussen even door over het wel en wee in het BB huis..
Arthur verteld het "drama" van het gescheiden leven van hem en Ursula..

ze hebben het nu over Daniela...Ze zijn benieuwd wat er van gisterenavond is uitgezonden..Een van de voetballers zegt: Zag er goed uit..!! Hij gniffelde er bij

Martijn vraagt of de vrouwen van de voetballers meekijken als er voetbal op tv is..De vrouw van Peter wel

GOAL..!!!!!! 3-0

Buitenspel??
HANDS..!!! Rode kaart!!! Aaaah nee aah tjee nou jongens dit is echt leuk O aaah sportief...De heren genieten zichtbaar..

Peter van Vossen steekt ook een sigaret op..
Ik begrijp nu dat de bunkeraars toch mogen roken en drinken.

BBhad tegen de voetballer gezegd dat ze met acht meiden voetbal zouden gaan kijken..Ze dachten toen: wat moeten we nu met meiden naar het voetbal kijken??

Ik hoor op de achtergrond dat Mustapha naar de dagboekkamer moet komen...
Arthur zegt : Komop jongens, laat die jongen er ook bij komen..
Ze hebben blijkbaar een soort dilemma, want ze hebben het nu over eeb sleutel..
De voetballers zeggen: Jullie durven zeker niet?? Jullie zijn bang??
Neee word er in koor geroepen..."Arthur's nekharen gaan overeind staan" ...Hij lijkt wat boos omdat Mustapha er niet bij mag zijn...

De voetballers vragen nu of er ook nog wel word gediscusseerd...Jahaa tuurlijk zegt Laurens...
De dames zijn wat gemakkelijk zegt een van de voetballers..
Nee ze zijn allemaal zo verschillend zegt een van de jongens..

Martijn verteld nog even over hoe Daniela naakt voor hem stond..En tegen hem zei: Ja sorry ik heb al 2 jaar geen kerel gehad..Later lag ze in de slaapkamer en de badjas was open dus ze lag daar spiernaakt voor Martijn...Hij verteld er lachend bij dat ze vergeten was dat ze naakt in de badjas was...

woensdag 16 oktober 2002 @ 21:46:10 #50
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6320289
De 7de hemel is toepasselijk oranje versierd, vlaggetjes en overal oranje kleedjes.

Ze gaan nu vragen stellen over de voetbalsport...

Stephan is even weggeweest (was me niet eens opgevallen) ...Hij zegt iets over ? is zo klaar...Ik heb even niet duidelijk of het over Mustapha ging of over hapjes.

Rust nu..

Ze gaan samen met de voetballers naar "beneden" ze nemen nog wat drank mee..

Ze staan nu met zijn alle buiten bij het hek...De dames vragen de stand en hoe het was en wat ze te eten hebben...
Geesje zegt tegen een van de voetballers.." jij hebt volgens mij bij vitesse gespeeld?? Yes..De andere meiden joelen trots om Geesje..
Nu komen er allerlei namen van spelers langs..

De voetballers vertellen nu het hele verhaal over hoe ze bij BB kwamen..

Martijn verteld nu dat hij in de dagboekkamer een naam van een mannelijke bewoner moest noemen...Hij wist toen nog van niks over het voetballen..Dus hij zei in de dagboekkamer : euh ja Arthur..Hij wist van niks en moest egen iedereen zijn mond houdendus hij was zelf ook heel benieuwd..

Arthur zoekt meteen Ursula op en verteld enthousiast over het voetbal
Stephan zoekt Geesje op bij het hek...Herenveen bestaat niet meer verteld ie tegen Geesje

Sjoiss zegt dat het over 3 minuten weer begint..
De voetballers worden rondgeleid, en de bunkerdames smeken of ze ook in de bunker komen..Helaas voor de dames, het voetbal begint weer, dus de heren gaan er weer vandoor..
Ik hoor een van de heren nu zeggen dat ze de bunker zo nog wel even willen zien..

Inmiddels ben ik ook weer in de 7de hemel

Ze hebben het weer even over gisterenavond dat het laat was geworden.
De voetballers vragen nu hoe het zit met de bewoners en of ze allemaal werkeloos zijn..
Lau legt uit dat ze een bepaald bedrag per dag "verdienen" en dat de winnaar een bedrag van ?? Euro krijgt...Zo zegt een van de voetballers : ik ga me ook opgeven...Martijn verteld ook nog even over het vliegtuigje dat voor hem overkwam..
Het hele nomineren en bellen van de kijkers word nu uitgelegd door Laurens...

Het voetbal begint weer...
Weer even wat "voetbalkijkendemannenkreten"
Arthur verteld nu dat hij in het buitenland is gestart...De voetballers vragen of ze daar ook "weggestemd" kon worden...
Nee alleen als je je erg misdraagt verteld arthur. Martijn verteld nu de volgorde wie er vanuit het buitenland naar het BB huis ging.
Lauren verteld de " ontberingen" van de bunker..!!
Het leger komt ook weer even voorbij...

Ze vragen aan de voetballers of ze meteen na de wedstrijd weer wegmoeten...Dit blijkt niet het geval te zijn, ze mogen nog even blijven. " Ze willen graag nog even de bunker in " zegt een van de voetballers.
JA OooH Neee bijna een doelpunt

woensdag 16 oktober 2002 @ 22:00:58 #51
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6320550
Even gesprekken over voetbaltechnisch dingen dus ik ga even kijken of er iets bij de dames en Dennis en Mustapha gebeurd...

Ik mag weer bubbelen...Ting en Dennis zitten in de jacuzzi.
Ze hebben het over de zwakste schakel...Ting zegt het viel me op dat (ik verstond de naam niet) er alleen maar vrouwen uit stemden..
Het gaat nu over Stephan en Geesje, Dennis en Ting zien hun een beetje als stelletje..Dennis vind het een beetje raar want hij dacht dat Geesje en Marc een stelletje werden/waren..
Ting vind het heerlijk om even rustig met Dennis alleen te zijn...
Dit gaat allemaal nergens over....Ze springen echt van de hak op de tak..Terwijl Ting uit het bad stapt hebben ze het over vragen voor de voetballers...Een minuut later stapt ook Dennis uit het bad.

De stream gaat over naar een pratende Jeanette en Daniela....Jeanette heeft het weer over zichzelf en over haar moeder....Ze is bang dat haar moeder een verkeerd beeld over haar heeft...

woensdag 16 oktober 2002 @ 22:38:24 #52
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_6321375
Terug in de 7de hemel

Ik val in een gesprek over mobieltje, een van de jongens zou zijn moeder wel willen bellen..
Martijn verteld over de butlertelefoon: hele kratten mogen ze bestellen, en hij had drie grote kratten met allemaal spullen..En dan zit je in de bunker en dan heb je niks...Laurens verteld nog even het dilemma over Marco Borsato en de lolly's die Daniela wilde meenemen, en het hel drama wat erop volgden...De voetbalheren vinden het allemaal wel interesant..Arthur probeert een discussie te voeren met een van de voetballers, maar deze gaat hier niet op in en kijkt naar de tv...Arthur gaat nu maar wat met de serpentine's gooien.

Stephan blijk vroeger vlakbij een van de voetballers gewoond te hebben...Hij verteld nu dat zijn ex-vrouw dit wel heel erg " lachen " zou vinden als ze hem hier met ??De voetballer dus waarvan ik de naam niet weet...
Martijn vraagt of ze vaak bekogeld zijn met rotte eieren,aanstekers enzo ?? Nee valt wel mee hoor...
Arthur of ze zonder politiebewaking nog kunnen spelen?? De voetballers reageren hierop dat het wel meevalt, en dat ze er zelf niet zo op letten..De voetballers lijken niet zo veel interesse te hebben in deze vraag en hebben het blijkbaar liever over voetbal...Arthur "piept" hierop een beetje geïriteerd " Oké daar hebben we het zo nog wel over"

Peter van Vossen zegt nu tegen de ander voetballer: Hé jij moest nog iets vertellen ..Deze staat lachend op en zegt : "Ach jullie kennen Peter toch die houd iedereen in de maling" Veel gelach weer..
De mannen zitten "mijmerend" het laatste gedeelte te kijken...Arthur heeft het over truucjes enzo..Maar hij word steeds afgekapt door de voetballers ...Ze negeren hem een beetje en praten voornamelijk met Laurens en Martijn..
Voetbal is afgelopen...Ze hoopte nog op de nabeschouwing...Arthur denk nog even aan de tv te prutsen..Alsof dat helpt
Even boegeroep nu van de heren...Dit betreft de nabeschouwing...

Een van de voetballers zegt dat hij dit een zeer aparte ervaring vond...Iedereen is het er nu over eens dat het een leuke ervaring is...
Laurens zegt tegen een van de voetballers: Morgen wel even BB kijken dan...
Ze vertekken nu weer uit de 7de hemel..

De voetballers staan nu buiten..Martijn wijst het battlefield aan..
Arthur heeft een fluitje meegenomen en fluit hier nu bijzonder irritant me

Uitslag is 3-0

De mannen zijn nu allemaal binnen (regie sla even dat fluitje in Arthur zijn strot)
Daniela hang meteen bij Stephan om zijn nek..
Ze vragen nu om de sleutel van de bunker...Martijn bied de voetballers koffie aan...Druk door elkaar gepraat nu...

Mustapha bekijkt de boel op de achtergrond..
Het hek van de bunker gaat nu open...Arthur gilt keihard iets en fluit nog maar een paar keer...Het ultieme ex-agent gevoel lijkt het wel met dat fluitje ...

Ik hoor Geesje nog zeggen dat de voetballers maar eens moeten ruiken in de slaapkamer....

En toen was het stil ...:W

pi_6321918
Nog altijd hebben de streams 5 en 6 geen beeld.

Stream 3

22.45 De rijken staan bij het hek naar arm te kijken. Er wordt door elkaar gepraat. Van Vossen en van de Brom nemen afscheid van de bewoners. Het beeld staat voortdurend op Arthur. Martijn : Lullen over voetballen en van alles.

22.50 Mustapha kletst met Arthur maar ze zijn niet te verstaan. Arthur : Je begrijpt er geen zak van. Mustapha : We hebben gewonnen, 3-0. Arthur n.a.v. een vraag van Mustapha : Waarschijnlijk wel want ze kijkt me niet aan. Mustapha lacht. Mustapha : Ik vond die sik beter staan. Arthur heeft handtekeningen op zijn rug staan. Als ik Martijn goed begrijp heeft één van beiden getekend met John van 't Schip. Dennis : De tweede helft was iets minder leuk ? Martijn : De tweede helft hebben we nog meer gekletst. De voetballers hebben Martijn o.a. verteld dat Ajax en PSV samen bovenaan staan. Ting kletst met Arthur, ik kan het niet volgen. Arthur zegt iets over verwachtingspatronen. Ting : Ik weet niet of ik het er wel mee eens ben. Iemand gaat hard lachen, ik denk Daniela.

22.58 Martijn legt Arthur uit bij de keuken waarom hij Arthur heeft gekozen. Martijn : Bij een battle kan ik Arthur wel gebruiken. Martijn vind van Vossen klein en smal. Stefan heeft Laurens gekozen. Martijn : Ik besef het nog niet helemaal, nou, ik besef het wel. Supergaaf.

pi_6322536
23.03 Martijn over zijn verblijf in arm : Ik zat in een dippie. Ik ben blij dat ik er niet uit ben gegaan. Arthur kletst even met Ursula maar er is geen geluid bij. De stream volgt Ursula door het huis. Ondertussen vertelt Martijn voor de zoveelste keer dat hij zich rot schrok toen hij de voetballers zag.

23.06 Nu is Arthur weer voortdurend in beeld. Ik begrijp niet waarom.

Breedbandstream 2

23.08 Stefan tegen Mustapha : Jij zit mij de hele tijd te imiteren, dat is niet goed voor mijn rep. Geesje : Voor Martijn is het super dit. Margriet : Hoe oud zijn ze dan ongeveer ? Stefan : 34 en 36. Margriet : Zie je wel. Stefan : Van de Brom is 36. Geesje tegen Stefan : Ik wil geen thee, dan moet ik alleen maar plassen. Stefan buiten : Het is een speciale avond. De laatst avond voordat ik weer in elkaar word gerost. Geesje : Wat ? Stefan zegt dan iets anders. Stefan zegt dat hij de nieuwe groepsindeling heeft gedroomd. Geesje : Marc is veel leuker dan je denkt hoor. Stefan : Ik kijk er helemaal niet tegen op. Geesje : Dat gedoe er over. Stefan : Martijn zei niet voor niets beat the system. Dus dat doe ik braaf. De rest heeft nog geen fuck door. Geesje zegt dat ze het snapt maar dat ze het niet zegt. Geesje : Dan val jij door de mand. Ik kan ook schaken hoor. Stefan : Ik heb het gemerkt. Dat was mijn klikmoment.

23.13 Stefan : Jij bent één van de slimste vrouwen. Jij bent de slimste vrouw. De eerste avond zei Martijn, met die vrouw ga jij een probleem krijgen. Dat klopte. Sommige mensen zijn met voorbedachte rade in het programma gegaan. Mensen die echt slim zijn doen het heel anders. Die vind ik leuk. Dat zijn er maar twee of drie. Daarom moest ik lachen. Ik hoopte dat jij was zoals ik dacht dat jij was. De zesde dag had ik het over Geesje. Iedereen zei, wie is in godsnaam Geesje. Ik mag jou graag, het interesseert me niet wat jij uitspookt. Ik mag je om wie je bent. Je bent slim en je speelt het spel goed. Ik hou van slimme vrouwen. Dat vind ik echt heel belangrijk. Mustapha is één van de weinigen waar ik echt mee praat in het gebouw. Met Laurens heb ik geen diepgang. Sommige mensen willen gewoon geen diepgang. Daar verwacht ik het niet van en daar wil ik het niet van weten. Van Mustapha krijg ik een hand op mijn rug, dat vind ik veel leuker. Geesje : Ik wil geen thee. Stefan : Dat is me twee gehaktballen waard. Geesje : Dat wil ik niet. Iedereen is gelijk. Stefan : Dat interesseert me niet. Geesje over Marc : Alles wordt anders. Stefan : Tuurlijk.

23.20 Stefan over Daan : Ik ben blij dat we het niet gedaan heb. Als ik dan hoor wat ze met drie mannen in het bubbelbad heeft gedaan. Dan ben ik blij dat ik het afgehouden heb. Speculaties zat maar ik weet wat er gebeurd is. Natuurlijk is het leuk om olie op het vuur te gooien. Geesje : Dat zie ik bij jou. Stefan : Ik vind het leuk om mensen te testen. Geesje : Allemaal verklaarbaar. Bij jou is het echt gemeend. Geesje : Dank je wel. Stefan : Je bent lief. Ik snap niet dat niemand dat eerder ingezien heeft.

23.22 Mustapha komt naar buiten. Mustapha : Stoor ik ? Ik word er uitgeknipt. Mustapha vertrekt weer. Stefan : Ik vind het raar. Allemaal voorbestemd. Geesje : Ik vind het helemaal niet raar. Stefan : Ik krijg soms een ingeving van buitenaf. Met welke reden ging jij hier in ? Geesje : Of ik ben wie ik denk wie ik ben. Ik heb thuis een evenwicht. Ik wou weten of ik dit aan kon. Of ik mijn mannetje kun staan. Of ik niks kan doen. Ik verveel me nooit. Ik zeg niet dat het me makkelijk leek, maar ik dacht het moet toch te doen zijn. Ik dacht, als Gert Jan het kan. Stefan heeft vorig jaar niet gezien. Geesje : Stefan was heel gevat.

23.26 Stream naar de slaapkamer waar Mustapha kletst met Ursula die in bed ligt. Mustapha : Mijn rep is op lucht gebaseerd. Alles wat ik doe is mijn rep, het maakt niet uit wat ik doe. Ursula : Waar heeft ie het nou weer over. Ik hoor alleen maar Arthur praten. Dan gaat ie weer gekke dingen zeggen. Mustapha : Hij is niet gek. Zal ik je laten rusten of ? Ursula : Ssst.

23.28 Martijn tegen Arthur : Wie heeft het volgens jou achter de ellebogen dan ? Arthur tegen Joyce : Jij was boos dat je roze jurkje daar lag. Ik kan Joyce niet verstaan. Ze spreekt met stemverheffing. Arthur : Jullie houden je allemaal zo in godsnaam in. Judith : Laat je gaan als je wat wil zeggen. Ursula die nog steeds in beeld is : O god. Arthur : Hou jij je aan de regels ? Judith : Het zijn normale regels. Arthur tegen Joyce : Ik zie het in je ogen. Vuur. Joyce : Nu ja.

woensdag 16 oktober 2002 @ 23:38:24 #55
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6322606
Er is dikke heibel in het huis, maar het is me niet duidelijk waar het over gaat. Het gaat vooral tussen Joyce en Arthur. Het gaat er redelijk hard aan toe. Ursula ligt in bed naar de ruzie te luisteren en is helemaal niet blij.
"Zijn jullie jezelf?", vraagt Arthur.
"We doen allemaal ons best!", zegt Ting
"Ben jij nu jezelf?", vraagt Jeannette. "Als dat zo is dan ben je dus 5 weken niet jezelf geweest. Begin eens bij jezelf dus!"
"Er is hier nu een iemand die gigantisch schrikt!", meent Martijn. "Want die is wel gek van jou, maar kent je niet zo!"
"Daarom ligt ze nu ook in bed en komt ze niet naar buiten!', zegt Joyce. "Die wil jou helemaal niet zo zien!"

Ursula ligt nog steeds in bed en staart naar het plafond.

"Doe eens een keertje wat!", roept Arthur. "Na gisteren is het hier toch een dood zooitje. Doe eens een keertje wat! Je bent een moordgozer, maar sta voor jezelf. Een keer oproer stoken!"
Ting vraagt waarom Arthur zo oordeelt. Arthur reageert dat hij helemaal niet oordeelt. Woorden als 'huichelaar' vallen.

Judith is nu naar de slaapkamer gegaan. Ursula huilt.
"Wat is dit voor gekkigheid", snikt ze. "Denkt hij dat dit voor mij leuk is."
"Ik snap het ook niet. Het zegt dat we stakkers zijn en dat iedereen gek moet doen."
"Zo ken ik hem helemaal niet!", zucht Ursula.
"Hij heeft gewoon veel te veel drank op", reageert Judith.

woensdag 16 oktober 2002 @ 23:52:57 #56
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6322890
Judith is naar de kamer gegaan en zei tegen Arthur dat hij een beethe moet indimmen omdat het niet op prijs wordt gesteld. Geesje is inmiddels bij Ursula gaan liggen. Arthur zegt dat Judith ook heel vaak dingen heeft geroepen hier. Ze reageert dat ze nooit iedereen voor stakkers of wat dan ook heeft uitgemaakt.
"Ik voer hier geen show op!", zegt Judith.
"Nou, ga lekker tapdansen", reageert Arthur.
"Wat ben jij raar bezig zeg", merkt Ting op.
Mustapha staat aan de zijkant en kijkt en luistert. Hij zegt niets op dit moment.
"Hoe kun je zo een superavond in je eentje bederven?", vraagt Dennis zich af.

HEt wordt langzaam meer iets rustiger. In de slaapkamer praat Geesje nog steeds met Ursula. In de woonkamer wordt even niet meer gesproken.
"Vergeet niet dat je gek van hem bent.. dat je van hem houdt!", zegt Geesje. "Ik heb dit zelf nooit meegemaakt, maar probeer je toch advies te geven!
"Ik hoop dat hij geen gekke dingen gaat doen, want ik vind hem zo raar doen met drank!", zegt Ursula. "Daar schrik ik gewoon van. Ik vind het niet leuk!"
Laurens komt de slaapkamer binnen en legt uit wat nou de aanleiding was.
"Hij ging met een taart voor de bunker staan alsof hij hem er door wilde gooien. Iedereen weet dat dat tegen de regels is. Toen nam hij steeds likken uit de taart. Dennis zei er toen wat van en toen begon hij. Hij noemde ons stakker en dat we het achter de elleboog hebben en niet onszelf zijn."

"Jullie horen niets meer van me. Ik zeg geen woord meer. Dit kan me allemaal gestolen worden. Ik wil helemaal niets, maar het is een stelletje stakkers. Iedereen loopt maar vriendelijk tegen elkaar te doen. De fokking maatschappij is toch ook niet zo... Als ik die schijnheilige pleuriskoppen zie....."
"Als je zo bent moet je het zeggen!", zegt Mustapha.. "Boeien!"
"Ik heb mensen in het buitenland meegemaakt waar ik nu driedubbel op schijt", roept Arthur. "En dan krijg je dit... Moet je ze nou zien staan! Ik deed gewoon alsof ik die taart wou geven en toen kreeg ik op me kop van achter me... alsof ik vuur zou spuwen. Toen brak het even in me. Stelletje schijnheilige klootzakken! Maar ik zeg nu helemaal niets meer! Ze stonden me aan te kijken met van die ogen hoe ik het in mijn hoofd haalde een keer een geintje uit te halen!"
"Maar Urs... als zij er mee zit!", reageert Mustapha.
"Misschien kijken ze je straks niet meer aan!", zegt Stefan.
"Interesseert me geen zak!", zegt Arthur.
"Stel dat Urs morgen weggaat!", vraagt Mustapha.
"Dat stond toch al vast!", valt Arthur hem in de rede. "Dat stond toch al vast. Maar die schijnheilige pokkekoppen hier... "
"Als je nou gewoon gezegd had dat je het alleen maar deed omdat je bij Urs wilt zijn!", meent Stefan... "Zeg nou gewoon dat je het voor Urs deed!"
"Denk ook aan de consequenties!", zegt Mustapha. "Je ziet hier met een groep en je moet toch een beetje kloten met elkaar!" (huh ) Jij bent niet iemand van gezeik... Jij bent gewoon niet zo. Jij vindt het leuk om mensen te helpen enzo.."
"Maar ik wil eerlijke mensen om me heen!", roept Arthur.

donderdag 17 oktober 2002 @ 00:11:40 #57
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6323237
Arthur, Stefan en Mustapha gaan nog even door in de tuin.

"Je moet niet tegen allemaal zeggen dat het sukkels zijn!", zegt Mustapha. "Het zijn wel allemaal sukkels, maar..."
"Dat moeten ze zelf ontdekken", vult Stefan aan. "Dat moet jij niet zeggen!"
"Morgen weet je meer", zegt Mustapha. "Als Ursula weg moet of mag blijven!"
"Als ze weg moet..", begint Arthur... "Als ze weg moet pak dan het huis maar samen want dan wordt het oorlog!"

"Hoe meer ze over je lullen hoe beter.... maar het is ook zo dat ze zoveel over je lullen om zichzelf sterker te maken!", meent Stefan.
"Maar het heeft niets met drank te maken!", verzekert Arthur hen.
"Nee, maar het komt er nu makkelijker uit", reageert Mustapha meteen. "Het is gewoon wat je voelt. Je moet hier dingen gewoon zeggen die je niet aanstaan!"
Stefan merkt op dat er hier veel mensen zijn die je geen pleziertje gunnen.
"Martijn begrijpt helemaal niet wat er nu gaande is", zegt Arthur. "Het is een beste vent, maar hij begrijpt het niet."
Volgens Mustapha moet hij gewoon zichzelf blijven. Dat is het enige wat telt. Ook merkt hij op dat hij Ursula hiermee voor het blok zet.
"Wat zou ik het beste kunnen doen om Ursula te beschermen?", vraagt Arthur. "Gewoon niets doen?"
Stefan zegt weer dat hij gewoon moet zeggen dat hij een geintje wilde uithalen omdat Ursula aan de andere kant zit.
"De groep is nu weer sterker omdat ze een nieuwe vijand hebben!", denkt Mustapha. "Ikzelf heb hier ook continu gezeik, maar zoek het niet op. Dat jij ze sukkels vindt is jou mening... en wat zij ervan vinden moet je niet interesseren. Morgen zie je wel weer verder. Als Urs weggaat dan moet je dan maar beslissen wat je gaat doen! Maar je moet vooral concrete dingen zeggen.. niet alles over eén kam scheren."
Dan begint hij te lachen... "Wat zit ik hier trouwens wijs te doen... Ik ben net zo."
"Morgen excuus?", vraagt Arthur.
"Nee, gewoon uitleggen dat het met Ursula te maken had!", meent Mustapha. "Maar jij bent anders dan mij. Jij bent aardig, ik ben irritant!"
"En iedereen heeft nu weer een verzetje!", valt Stefan hem in de rede. "Het door blijven kletsen en het door blijven kletsen... het slaat allemaal nergens meer op.
"Maar iedereen doet hier alsof ze buiten de maatschappij staan. Ik weet niet of het schijnheilig is, maar zo komt het op me over.. boem! Ze kennen mij als lief en aardig en dan nu ben ik even als een buldozer"
"Ze zijn nu de ellende in de groep even vergeten", zegt Stefan. "Ze hebben nu iemand anders om over te zeuren!"
"Die ogen man.... vuurspuwen echt!", roept Arthur. "Hou alsjeblieft op met die aanstellerij... Maar ik had nooit verwacht dat ik zo'n mooie vrouw zou tegenkomen.... Ursula is het voor mij... niet ikzelf.. ik ben niets!"
Mustapha zegt dat hij straks niet moet gaan kruipen als ze het erover gaan hebben.
"Ik kruip niet!", verzekert Arthur hem!

pi_6323275
Stream 3

23.35 Ting tegen Arthur : Ik snap niet waar jou agressie vandaan komt. Er zit gewoon meer achter. Arthur : Ik zie een paar angstige ogen. De enige die zichzelf blijft is Mustapha. Judith : Waarom wil jij jezelf zien als Moes twee ? Arthur noemt de anderen huichelaars. Ting : Er is een boosheid opeens. Hoe komt dat ? Het komt uit jou. Arthur geeft geen duidelijk antwoord. Het is me überhaupt niet duidelijk wat hij duidelijk wil maken. Judith : Ik ga geen stakker roepen. Het zijn juist de stakkers die dat roepen. Jij bent degene, heel hard, ik ga geen show opvoeren. Arhur : Ga lekker tapdansen. Ting : Mag ik je heel even apart spreken ? Mag ik je heel even apart spreken ? Arthur negeert haar. Dennis : Het gaat niet alleen om jou hier. Idioot. Sorry, dat wilde ik niet zeggen. Arthur : Ik ken hem al langer. Daniela : Ik denk dat het beter is voor hiernaast om het even te laten. Judith : Het is al gebeurd dus dat heeft geen zin meer. Dennis : Hoe kun je een superavond in je eentje bederven ? Je snapt er niks van jongetje. Arthur : Ooit kan ik het je uitleggen. Dat kan ik nu niet. Ting : Ook vanwege de camera's. Dit ziet heel Nederland, weet je wel. Margriet : We moeten het niet sussen. Ik vind dat het wel uitgepraat moet worden. Ter bescherming van ? Waarom? Als je het zo vindt moet je het zo doen.

23.44 Buiten. Mustapha : Wat is er ? Arthur : Huichelaars. Ik zinspeelde op een taartje en dat loopt hier op uit. Hoe durf je een taartje door de tralies te douwen omdat we een sanctie krijgen ? Het interesseert me geen zak meer. Ursula interesseert me gewoon alles. Mustapha : Is het de drank of voel je het echt ? Arthur : De stakkers zaten mij aan te kijken van we gaan de bunker in. Is er al één keer iets gebeurd ? Ik zeg niks meer. Mustapha : Dat moet je niet zeggen. Arthur : Om Ursula een plezier te doen. Niet om de rest. 'Laten we vriendelijk tegen elkaar doen.' Dat is in de maatschappij ook niet zo. Mustapha : Als je het denkt moet je het zeggen. Als het door de drank gaat ? Arthur : Het gaat helemaal niet om drank. Het versterkt het misschien. Krijg ik dit weer. Moet je ons nou zien staan. Stefan : Het begon met een taartje, een taartje door de dinges heen. Arthur : Ik was een beetje recalcitrant. Ik kreeg een kop achter me of ik vuur wilde spuwen. Sorry, het brak even in me, stelletje schijnheilige klootzakken. En dan ? Ursula is gewoon, ik zeg helemaal niks meer. Die wordt het ook aangerekend, stelletjes pokkelijers. Stefan : Het komt wel goed. Gees is er bij. Gees is één van de slimste. Arthur : Wat is het voor een dood zootje hier ? Mustapha lacht. Mustapha : Ik denk, laat ze maar. Ik heb het gezeik ook meegemaakt, dat je morgen scheve bekken krijgt. Stefan : Overmorgen is het afgelopen. Of ze kijken je nooit meer aan. Mustapha : Het gezeik ben ik gewend. Ik weet niet of jij het wilt. Arthur : Ursula is mijn alles. Mustapha : Stel dat Ursula weg gaat. Arthur : Dat staat toch al vast. Mustapha : Hoe weet je dat ? Arthur : Ik zeg niks. Ik zeg, ik zie je volgende week. Ik zie die schijnheilige pokkekoppen. Mustapha : Je moet niet in het algemeen gaan schelden. Arthur : Het komt van alle kanten. Stefan : Je kan beter zeggen, ik doe het voor Urs. Mustapha : Denk aan de consequenties. Je zit met de groep. Je moet toch een beetje met de groep. Arthur : Ik had die woorden niet uit jouw mond verwacht. Mustapha : Morgen zeg je shit. Jij bent niet iemand van gezeik. Morgen ben jij weer leuk en aardig. Jij vindt het leuk mensen te helpen.

23.53 Arthur : Het gaat me niet om het geld Moes. Anders trek ik me morgen vrijwillig terug. Mustapha : De huichelaars is de enige reden dat ik hier nog zit. Omdat hun mij weg willen. Arthur : Ik weet niet hoe hard ze zijn tegen Ursula. Mustapha : Ze gaan Ursula niet afkraken om wat jij zegt. Stefan : Zorg dat anderen niet om je rug beter worden. Dat is me de eerste week gebeurd. Mustapha : Het is niet hoe hun zich gedragen. Ik heb gezeik gehad om hoe ik zelf ben. Omdat ik slaap of omdat ik geen zin heb om te eten. Geniet met Urs. Ik heb alleen maar gezeik gehad om concrete dingen. Maar niet in de groep, jullie zijn allemaal sukkels. Het zijn ook voor een groot deel sukkels. Ik ben een geboren herrieschopper. Arthur : We gaan nog een hele mooie tijd tegemoet. Stefan : Zorg dat je slimmer bent dan de rest. Zeg gewoon, sorry dat het is gebeurd. Mustapha : Als Urs weg is moet je gaan nadenken. Arthur : Dan krijgen we echt oorlog. Stefan : Ze maken zich waar over jouw rug. Dat moet je ze niet gunnen. Mustapha : Morgen praten we hier verder over. Arthur : Het is niet de drank. Mustapha : Verantwoording heb je aan jezelf af te leggen, en aan je moeder. Stefan : En Ursula.

0.00 Arthur : Martijn snapt niet wat nu gaande is. Mustapha : Je moet niet door je knieëen gaan. Ik zie de hypocrisie. Dat boeit me niet. Ik ben mezelf. Als jij maar jezelf bent. Met Urs praat je morgen uit. Arthur : Wat zou ik het beste knnen doen om Ursula te beschermen ? Mustapha zegt weer dat hij het met Ursula uit moet praten. Stefan : Als mensen vragen waarom zeg je, ik zit liever bij Urs, het liep uit de hand. Mustapha : Nu wordt de groep sterker. Stefan : Nu hebben ze weer één vijand. Met Moes hebben ze dat een hele tijd gedaan. Moes : Je moet geen shit op gaan zoeken. Arthur : Wat moet ik doen ? Mustapha : Geen excuus. 'Ik meen wat ik zei maar misschien heb ik het op een verkeerde manier gebracht.' Jij bent anders als ik, ik ben irritant, je bent aardig. Jij kan niet de hele tijd met die gezichten rondlopen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')