abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:39:58 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139652916

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 08-05-2014 00:17:55 ]
F means you're fucked
pi_139652932
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:39 schreef YUR het volgende:

[..]

Leuk he?
Blijkbaar zet ik heel veel stapjes per minuut als ik een heuvel op sprint :)
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:42:57 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139652967
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:41 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Blijkbaar zet ik heel veel stapjes per minuut als ik een heuvel op sprint :)
Dat zou wel moeten ja :Y
F means you're fucked
pi_139653096
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:42 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat zou wel moeten ja :Y
Weet ik :*

Nu was het natuurlijk wel een gigantische heuvel:

Maar toch elke keer weer blij dat ik boven was :')
pi_139653146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:49 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zijn je schoenen aan het roken?
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:57:40 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_139653259
En nu zit ik dus vast in het OV. Alleen geen potentiele biertjestijd :{
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:57:48 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_139653261
Vanavond m'n nieuwe sloffen met de groep uitproberen en kijken hoe m'n eigenste flip-belt-lookalike- prototype (met m'n initialen erop geborduurd) bevalt:

leerzaam projectje geweest; ik weet iig hoe ik 'm de volgende keer netter en beter (deze is voor het goede 1cm te smal) kan maken en dat ik volgende keer echt gewoon lycra/spandex moet halen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:00:03 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139653314
quote:
6s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:57 schreef E.T. het volgende:
Vanavond m'n nieuwe sloffen met de groep uitproberen en kijken hoe m'n eigenste flip-belt-lookalike- prototype (met m'n initialen erop geborduurd) bevalt:
[ afbeelding ]

leerzaam projectje geweest; ik weet iig hoe ik 'm de volgende keer netter en beter (deze is voor het goede 1cm te smal) kan maken en dat ik volgende keer echt gewoon lycra/spandex moet halen.
:D

Potentieel topartikel!
F means you're fucked
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:00:17 #9
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139653321
quote:

[..]

[ afbeelding ]

aktieve vulkaan!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:01:42 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139653351
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:00 schreef YUR het volgende:

[..]

:D

Potentieel topartikel!
:Y

en Quoi.....it's 5 o'clock somewhere in the world!

[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 07-05-2014 10:08:32 ]
pi_139653908
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Prima fikse heuvel voor heuveltraining hoor! ^O^
Ja doei.
pi_139653992
quote:
[ afbeelding ]

Ziet er goed uit voor een prototype!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_139654013
Haha stip, ik kan helaas niet quoten op mobiel, maar ik loop nog geen eens 1x een 10k in 36 minuten :P. Die 230 kwam van die reclame... maar ik hoop hem nog steeds graag een keer onder de 3 uur te lopen. Als het niet de eerste keer lukt, dan moet ik het vaker proberen ;)
pi_139654050
quote:
[ afbeelding ]

Echt netjes gemaakt ja! ^O^ Ziet er best comfortabel uit ook, waar heb je hem nu van gemaakt dan en hoe is die onder het lopen?
(Oh vanavond de test :P)
pi_139654107
vannacht weer eens even met de hartslagband om geslapen. gemiddelde hartslag van 51. Wat mij wel verraste dat ik behoorlijk slaapwandel. In de 5,5 uur dat mijn klokje het bleef doen heb ik maar liefst 6,27 km afgelegd. :o
pi_139654127
Leuk E.T!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:57 schreef Quoi het volgende:
En nu zit ik dus vast in het OV. Alleen geen potentiele biertjestijd :{
Dat was wel mijn redding gisteren idd, maakte het wachten een stuk minder onaangenaam. Hopelijk rijden ze snel weer normaal, en blijven ze normaal rijden, want ik moet nog weg met de trein vanmiddag.
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:37:14 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139654158
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:35 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
vannacht weer eens even met de hartslagband om geslapen. gemiddelde hartslag van 51. Wat mij wel verraste dat ik behoorlijk slaapwandel. In de 5,5 uur dat mijn klokje het bleef doen heb ik maar liefst 6,27 km afgelegd. :o
Morgen spierpijn! :P
F means you're fucked
pi_139654169
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:35 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Daarom ook GPS uitzetten als je dat doet. Houdt hij het ook de hele nacht vol. ;)
pi_139654224
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:37 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Daarom ook GPS uitzetten als je dat doet. Houdt hij het ook de hele nacht vol. ;)
Pro-tips ftw!
Ja doei.
pi_139654246
quote:
[ afbeelding ]

Wat cool!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_139654349
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:37 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Klopt was op dat moment te lui om uit te gaan zoeken hoe dat moest.
pi_139654368
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:30 schreef Jero_nimo het volgende:
Haha stip, ik kan helaas niet quoten op mobiel, maar ik loop nog geen eens 1x een 10k in 36 minuten :P. Die 230 kwam van die reclame... maar ik hoop hem nog steeds graag een keer onder de 3 uur te lopen. Als het niet de eerste keer lukt, dan moet ik het vaker proberen ;)
Ik zeg ook niet dat je het nu kan, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat je het ooit kan :P. Weet je wel hoe snel asfalt is?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 mei 2014 @ 10:58:19 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139654596
quote:
[ afbeelding ]

Ik wil een zwarte met een fluoriserende groen-gele rand :Y En compartimenten
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:01:07 #24
3011 E.T.
pi_139654652
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wil een zwarte met een fluoriserende groen-gele rand :Y En compartimenten
en je naam in groen/geel erop geborduurd? ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:03:16 #25
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139654697
Ik wil een camo *O*
F means you're fucked
pi_139655310
Leuk knutselproject E.T.! Ben benieuwd hoe ie bevalt tijdens het lopen.

Gisteren dus niet gegaan want moe en meh en nog niet helemaal fit. Vanochtend werd ik weer helemaal fris en fruitig wakker en toch maar even een rondje gelopen. Heb het wel bij een klein rondje gehouden omdat de donderdagavondtrainingen bij de AV altijd best pittig zijn. Was lekker. Me nu nog even in wat onmogelijke bochten wringen tijdens wat yoga-oefeningen en dan kan ik vanavond lekker alle verbrande calorieën er weer aan eten met een berg sushi.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:33:09 #27
3011 E.T.
pi_139655477
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:03 schreef YUR het volgende:
Ik wil een camo *O*
Mijn stoffendealer heeft geen camo :{
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:33:24 #28
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139655484
Het was eigenlijk vakantie-leesvoer ik heb niet het geduld om te wachten dus zo direkt maar beginnen aan "De Knip"'s hardloopbjbel
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:34:14 #29
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139655519
quote:
6s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:33 schreef E.T. het volgende:

[..]

Da's op zich niet zo gek :D
F means you're fucked
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 mei 2014 @ 11:36:00 #30
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_139655579
quote:
[ afbeelding ]

O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 mei 2014 @ 11:36:34 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139655597
quote:
6s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:01 schreef E.T. het volgende:

[..]

en je naam in groen/geel erop geborduurd? ;)
:Y En groengeel stiksel
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:38:21 #32
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_139655657
quote:
[ afbeelding ]

Ziet er stoer uit! Misschien wel handig ook voor versnaperingen voor onderweg, dat gekloot met zakjes en ritsen is wel eens irritant :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_139655807
quote:
6s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:33 schreef E.T. het volgende:

[..]

YUR kan daar toch zelf wel voor zorgen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_139655849
Ik vind dit ook nog wel interessant:
http://www.dcrainmaker.com/2014/01/mio-link-first-look.html

Wel een beetje prijzig, 100eu voor een HRM, maar het lijkt me een stuk handiger dan die borstband. Plus dat ik vaak, en zeker tijdens een LDL, niet genoeg zweet om de band nat genoeg te houden.
pi_139655933
Die garmin 610 zonder HRM op bijv. Coolblue he, kun je daar wel een ANT+ hartslagband op connecten, of is dat helemaal onmogelijk??
pi_139655962
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:48 schreef Levitas het volgende:
Die garmin 610 zonder HRM op bijv. Coolblue he, kun je daar wel een ANT+ hartslagband op connecten, of is dat helemaal onmogelijk??
Dat gaat prima.
pi_139656011
Alleen is hij dan niet gecodeerd lijkt me? Met hardlopen niet zo erg, maar in een sportschool kan dat een probleem zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_139656012
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat gaat prima.
Dus, dan zou ik deze kunnen kopen, maar m`n ANT+ borstband die nu bij m`n Timex zit gewoon gebruiken?
M`n Timex's garantie is net een paar weken voorbij :(
pi_139656074
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Alleen is hij dan niet gecodeerd lijkt me? Met hardlopen niet zo erg, maar in een sportschool kan dat een probleem zijn.
Van sportscholen heb ik geen verstand, maar in principe zou je gewoon alle ANT+ hartslagmeters aan apparaten die ANT+ snappen moeten kunnen koppelen. Die optische HRM die ik net postte kun je ook probleemloos met een Garmin gebruiken.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:55:52 #40
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139656076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:52 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dus, dan zou ik deze kunnen kopen, maar m`n ANT+ borstband die nu bij m`n Timex zit gewoon gebruiken?
M`n Timex's garantie is net een paar weken voorbij :(
http://www.thisisant.com/directory/forerunner-610

Als het de "Digital 2.4 Heart Rate Sensor" is, dan werkt dat dus zeker wel.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_139656141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:55 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Van sportscholen heb ik geen verstand, maar in principe zou je gewoon alle ANT+ hartslagmeters aan apparaten die ANT+ snappen moeten kunnen koppelen. Die optische HRM die ik net postte kun je ook probleemloos met een Garmin gebruiken.
Ik bedoel meer dat als er meer mensen met een HR meter in de buurt zijn, en hij is niet gecodeerd, dat je dan dubbele signalen gaat opvangen.
pi_139656176
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat als er meer mensen met een HR meter in de buurt zijn, en hij is niet gecodeerd, dat je dan dubbele signalen gaat opvangen.
O, zo. Maar dat probleem heb je ook al als je een Garmin HRM aan een Garmin koppelt.
pi_139656218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:00 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

O, zo. Maar dat probleem heb je ook al als je een Garmin HRM aan een Garmin koppelt.
Nou als je het bij elkaar koopt, zijn ze als het goed is gecodeerd :o
pi_139656230
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:55 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

http://www.thisisant.com/directory/forerunner-610

Als het de "Digital 2.4 Heart Rate Sensor" is, dan werkt dat dus zeker wel.
Dat zit dan wel goed. M`n huidige band is idd 'Digital 2.4 transmission". Mooi :0

Even contact opgenomen met Timex om te kijken of zij een oplossing hebben. Zo niet, dan weet ik wat me te doen staat ;)
pi_139656320
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou als je het bij elkaar koopt, zijn ze als het goed is gecodeerd :o
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk in elkaars vaarwater gaat zitten? Ik heb nog nooit iemand met een HRM in de sportschool gezien. In ieder geval niet in het gedeelte waar je met gewichten aan de slag gaat.

Ik vind een HRM die je om je middel moet doen overigens waardeloos.
pi_139656325
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:45 schreef hatsaflats het volgende:

Wel een beetje prijzig, 100eu voor een HRM, maar het lijkt me een stuk handiger dan die borstband. Plus dat ik vaak, en zeker tijdens een LDL, niet genoeg zweet om de band nat genoeg te houden.
Vet ding. :) Enige minpunten zijn batterylife en natuurlijk het feit dat je twee dingen moet dragen. :P

Garmin moet echt snel ook een deal met Mio sluiten, want zoals die tests laten zien is de nauwkeurigheid van deze methode al prima. ^O^

Ik heb op zich weinig problemen met m'n hartslagband, maar als het gewoon in je horloge zit is toch wel stukken relaxter. :)
Jack does it in real time...
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:08:33 #47
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139656383
Ik ga vanmiddag toch eens op jacht voor nieuwe sloffen *O*
De oude hebben best wel slijtplekken op de zolen :o

Iemand nog adviezen naar welke winkel ik wel of juist niet moet gaan in rotterdam? Of kan ik gewoon een willekeurige run2day ed binnenlopen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_139656423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:45 schreef hatsaflats het volgende:

Interessant :9
Irriteer me soms best wel aan mijn HRM. Hij schuurt mijn huid steeds open en nu plak ik het elke keer af, maar ook niet echt ideaal natuurlijk :+
pi_139656430
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:06 schreef Devv het volgende:

[..]

[..]

Maar hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk in elkaars vaarwater gaat zitten? Ik heb nog nooit iemand met een HRM in de sportschool gezien. In ieder geval niet in het gedeelte waar je met gewichten aan de slag gaat.

Ik vind een HRM die je om je middel moet doen overigens waardeloos.
Tja, ik heb die ervaring alleen met roeien, waar je naast elkaar op ergometers zit en iedereen zo'n ding om heeft.

Ik vind het uberhaupt gek dat er nog steeds geen goede pols HR meters zijn, gewoon in het horloge. Ik krijg toch vaak schuurplekken van zo'n borstding, en het zit weer niet onder alle sportbh's goed.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:12:09 #50
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139656472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja, ik heb die ervaring alleen met roeien, waar je naast elkaar op ergometers zit en iedereen zo'n ding om heeft.

Ik vind het uberhaupt gek dat er nog steeds geen goede pols HR meters zijn, gewoon in het horloge. Ik krijg toch vaak schuurplekken van zo'n borstding, en het zit weer niet onder alle sportbh's goed.
Die nieuwe TomToms hebben dat dus wel. En met de Mio Link kan het nu dus ook (maar dan heb je dus een horloge en een een hrm om, maar de meeste mensen hebben wel twee polsen.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')