quote:Ga maar in de kroeg zitten...
Op woensdag 9 april 2003 14:31 schreef Sidekick het volgende:[..]
Toen mijn ouders erachter kwamen dat ik PvdA ging stemmen, zei mijn pa: "Ben je ook zo'n rooie?"
Maar helemaal offtopic hier volgens mij, misschien iets voor een nieuw topic over de invloed van je ouders/grootouders op je stemgedrag?
quote:Nu heeft die NordCore dezelfde links in z'n sig gezet.
Op maandag 7 april 2003 09:26 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het is inmiddels weggehaald.
Als mods hebben we overigens niet de mogelijkheid om sigs of onderschriften weg te halen. We kunnen uiteraard wel de zaak aankaarten, echter aangezien users zich meestal niet in één forum bevinden maar posten over heel Fok! is het misschien beter dit rechtstreeks bij de FA's te melden (via FB of forum@fok.nl).
En opent nb Kozzmic een nieuw topic met dezelfde bedoeling:
[Poll] Welke regering willen we nu?
quote:Dat vroeg ik me ook al af, maar CMT had maar een beperkte keuzelijst, het was rechts, rechts of rechtser
Op vrijdag 11 april 2003 10:24 schreef Sidekick het volgende:
Ehmm, waarom is het topic van CMT gesloten:
Poll: Wat nu als kabinet?En opent nb Kozzmic een nieuw topic met dezelfde bedoeling:
[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 11-04-2003 10:42]
quote:Ooopz, had ik niet gezien...
Op vrijdag 11 april 2003 10:24 schreef Sidekick het volgende:
Ehmm, waarom is het topic van CMT gesloten:
Poll: Wat nu als kabinet?En opent nb Kozzmic een nieuw topic met dezelfde bedoeling:
Nahja, als het niet mag dan mag een moderator mijn topic ook wel sluiten!
quote:Sorry...
Op vrijdag 11 april 2003 10:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Neuh, dan had ik dat gelijk moeten doen. De discussie kan nu wel verder gaan, denk ik. Maar lees voortaan even de topiclist door, Kozzmic
quote:En diegene die een slotje heeft gezet om het topic van CMT mag zichzelf ook wel eens laten nakijken
Op vrijdag 11 april 2003 10:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Neuh, dan had ik dat gelijk moeten doen. De discussie kan nu wel verder gaan, denk ik. Maar lees voortaan even de topiclist door, Kozzmic
quote:Nee, waarom? Op zich past de discussie prima in het topic waar ik naar verwees. En als ik hier was geweest toen Kozzmic zijn topic opende (maar tussendoor probeer ik ook nog te werken), had ik die ook dichtgegooid. Ik vind het alleen een beetje flauw om een langer lopend topic nog dicht te gooien.
Op vrijdag 11 april 2003 10:49 schreef Sidekick het volgende:[..]
En diegene die een slotje heeft gezet om het topic van CMT mag zichzelf ook wel eens laten nakijken
quote:Hele goede motivatie. Het is idd jammer dat de discussie over de formatie nu in 2 discussies loopt (zelfs 3).
Op vrijdag 11 april 2003 10:51 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nee, waarom? Op zich past de discussie prima in het topic waar ik naar verwees. En als ik hier was geweest toen Kozzmic zijn topic opende (maar tussendoor probeer ik ook nog te werken), had ik die ook dichtgegooid. Ik vind het alleen een beetje flauw om een langer lopend topic nog dicht te gooien.
Er komt vast wel een moment waarop de persoonlijke flames zo erg worden dat het topic kan worde gesloten
quote:Dus als ik het goed begrijp is het toegestaan om Nederlandse politici uit te maken voor NSB'er?
Op zaterdag 12 april 2003 00:36 schreef Kozzmic het volgende:
NSB-er is nog tot daaraantoe, maar neo-nazi gaat me te ver. Niet doen svp.
quote:Waarom zou dat niet mogen zeg? NSB-gedrag, dat was er gisteren aan de hand, het beestje bij de naam noemen kan toch geen kwaad?
Op zaterdag 12 april 2003 00:39 schreef Farzin het volgende:[..]
Dus als ik het goed begrijp is het toegestaan om Nederlandse politici uit te maken voor NSB'er?
quote:Volgens mij kan je zat andere benamingen bedenken die zelfde lading dragen.
Op zaterdag 12 april 2003 00:40 schreef SCH het volgende:Waarom zou dat niet mogen zeg? NSB-gedrag, dat was er gisteren aan de hand, het beestje bij de naam noemen kan toch geen kwaad?
Ik gaat helemaal met Farzin mee en vraag me dan ook af waarom je politici wel NSB'ers mag noemen, ik vind het nogal grof en kan me voorstellen dat je er bepaalde mensen nogal mee tegen het hoofd stoot als er dergelijke uitspraken worden gedaan. Welke mod/FA gaat meer uitleg geven
Weer iemand anders, Robert_Jensen, heeft een domme sig over homo's. Stoor ik me weer aan maar het zegt vooral iets over hem.
Als ik het woord NSB-er gebruik dan denk je toch, jeemig die SCH verliest weer wat de nuance uit het oog. Meer is het niet.
quote:Jij hebt al mijn krediet al verloren met je Idols informanten
Op zaterdag 12 april 2003 00:48 schreef SCH het volgende:
Als ik het woord NSB-er gebruik dan denk je toch, jeemig die SCH verliest weer wat de nuance uit het oog. Meer is het niet.
Een neo-nazi vergelijking snijdt echter kant noch wal. En overigens, het is nu ook niet de bedoeling om in serieuze discussies een politicus of mede-user uit te maken voor NSB-er.
quote:Grappig dat je dat over idols nog steeds dwars zit.
Op zaterdag 12 april 2003 00:53 schreef RoelerMF het volgende:[..]
Jij hebt al mijn krediet al verloren met je Idols informanten
Het zou een stuk prettiger discussieren zijn als er niet van dergelijke grove opmerkingen worden gemaakt, en kan je een sign vergelijken met een reply in een discussie, ligt naar mijn idee net even anders. Voorlopig wacht ik nog op een reactie van de modjes hierover
Maar ik ben ook niet een voorstander van grove opmerkingen maar in het heetst van de strijd, ontglippen me die wel eens. Kozzmic beschrijft mijn beweegredenen daarvoor uitstekend. Het is verder niet aan de orde van de dag.
Ik vind trouwens een sig veel erger omdat die er voortdurend staat en zo'n cryptische homofobe sig van Robert_Jensen stoort me erger dan iemand die keer in een post uit zijn dak gaat. Dat is menselijk.
quote:In welk topic?
Op zaterdag 12 april 2003 13:30 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom heeft iemand mijn commentaar op Balkenende weggeëdit?
quote:Waar?
Op zaterdag 12 april 2003 13:30 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom heeft iemand mijn commentaar op Balkenende weggeëdit?
quote:Nee, sorry, mijn excuses, ik keek niet goed. Was maar een oneliner ook hoor...
Op zaterdag 12 april 2003 13:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Waar?
quote:Deze?
Op zaterdag 12 april 2003 13:32 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nee, sorry, mijn excuses, ik keek niet goed. Was maar een oneliner ook hoor...
Er lopen verschillende discussies naast elkaar en door elkaar heen, dat kan op het moment even verwarring opleveren. In het topic CDA-leider Balkenende zet de deur open voor.. heb ik overigens de bewuste neo-nazi opmerking weggehaald + de discussie die naar aanleiding van die opmerking ontstond.
quote:Ja, die. Ik dacht dat ie weg was gehaald in eerste instantie, maar toen ik later nogmaals keek bleek ie er nog te staan. Ik concludeer dus dat ik verkeerd gekeken had...
Op zaterdag 12 april 2003 13:35 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Er lopen verschillende discussies naast elkaar en door elkaar heen, dat kan op het moment even verwarring opleveren. In het topic CDA-leider Balkenende zet de deur open voor.. heb ik overigens de bewuste neo-nazi opmerking weggehaald + de discussie die naar aanleiding van die opmerking ontstond.
Ik vind het een beetje apart een een vent als Michiel Smit met al zijn dubieuze uitspraken (en die zelfs door Leefbaar Rotterdam is uitgekotst door zijn ultrarechtse sympathien) hier de kans wordt geboden zieltjes te winnen. Ik word daar eerlijk gezegd een beetje misselijk van.
Maar in ieder geval heb je mijn posting laten staan, dus dat is dan in ieder geval sympathiek. Mijn dank daarvoor.
quote:Ik zie het. Schandalig!
Op zaterdag 12 april 2003 22:18 schreef Maerycke het volgende:
Ik vind het een beetje apart een een vent als Michiel Smit
quote:Ik ben het met je eens dat een directe discussie geen kwaad kan. Maar volgens mij is Michiel Smit niet hierheen gekomen om met ons in discussie te gaan, maar vooral om topics te openen en trolls te plaatsen. Verder vind ik het positief als jullie deze extreemrechtse politicus goed in de gaten gaan houden.
Op zaterdag 12 april 2003 22:27 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Heer en dame, er is hier lang en intensief overleg over geweest. Nogmaals, we hebben besloten dit toe te staan, teneinde een discussie op gang te brengen. De man mag zijn standpunten en zijn partij introduceren. Hij bedrijft politiek, dus geen probleem daar. We zullen uiteraard de boel goed in de gaten houden, misschien wel iets meer dan normaal. Zieltjes winnen zal er zeker niet bij zijn. En zodra hij over de schreef gaat zullen er maatregelen volgen. Maar een directe discussie met zo iemand kan nooit kwaad.
quote:Hem is per mail medegedeeld dat hij hier mag discussieren. Ook is hem verteld dat propaganda, alleen maar lappen tekst neergooien enz. niet geaccepteerd zal worden.
Op zaterdag 12 april 2003 22:36 schreef Farzin het volgende:[..]
Ik ben het met je eens dat een directe discussie geen kwaad kan. Maar volgens mij is Michiel Smit niet hierheen gekomen om met ons in discussie te gaan, maar vooral om topics te openen en trolls te plaatsen. Verder vind ik het positief als jullie deze extreemrechtse politicus goed in de gaten gaan houden.
En reken maar dat ik hem in de gaten zou houden. Hij stuurde een zeer onbeschoft mailtje toen ik zijn topic sloot....
quote:Verbaast me niets, hij staat nou niet bekend om zijn subtiele geest zullen we maar zeggen. Keep up the good work, Wile (en Kozzmic natuurlijk ook)
Op zaterdag 12 april 2003 22:38 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Hem is per mail medegedeeld dat hij hier mag discussieren. Ook is hem verteld dat propaganda, alleen maar lappen tekst neergooien enz. niet geaccepteerd zal worden.
En reken maar dat ik hem in de gaten zou houden. Hij stuurde een zeer onbeschoft mailtje toen ik zijn topic sloot....
quote:Er worden genoeg extreemrechtse mensen aan het woord gelaten.
Op zaterdag 12 april 2003 23:55 schreef SCH het volgende:
Ik vind het echt heel vreemd als ik erover nadenk dat jullie dit open laten. Kozzmic vindt het vast weer zuigen maar het zit me echt dwars. Maar staat Fok hier centraal achter??? Een extreem-rechtse partij aan het woord laten? Verbaast ,e/
quote:Ja maar dat is wat anders dan een organisatie hun site laten promoten. De link staat er dan wel niet maar het is pure reclame natuurlijk.
Op zaterdag 12 april 2003 23:56 schreef Farzin het volgende:[..]
Er worden genoeg extreemrechtse mensen aan het woord gelaten.
Ik ben er geen voorstander van dat er idioten zoals hij op Fok! zijn, maar helaas maken ze wel deel uit van deze democratische maatschappij en kunnen ze gewoon aan het woord komen. Zelfs al onderschrijven zij de democratische principes zelf niet.
quote:Ik vind het persoonlijk een beetje triest dat jij meteen roept We gaan dit topic dan maar weer vakkundig om zeep helpen. Tekenend.
Op zaterdag 12 april 2003 23:55 schreef SCH het volgende:
Ik vind het echt heel vreemd als ik erover nadenk dat jullie dit open laten. Kozzmic vindt het vast weer zuigen maar het zit me echt dwars. Maar staat Fok hier centraal achter??? Een extreem-rechtse partij aan het woord laten? Verbaast ,e/
Persoonlijk vind ik dat Fok! open moet staan voor iedereen, zolang diegene zich op Fok! aan de policy houdt. Of het iemand is die bekend staat als bestuurslid van de AEL, Nieuw Rechts, SP of wat voor partij maakt me niet uit, ik juich het juist toe als personen die misschien enigzins omstreden zijn hier de discussie aan willen gaan.
Verder hebben we het afgelopen jaar meerdere topics over hem gehad op Fok!, waarvan één gaat over het feit of hij nu wel of niet extreem is. Het is altijd natuurlijk makkelijker om iemand te veroordelen zonder dat hij daarbij aanwezig is, maar ik ben wel benieuwd hoe hij zich staande houdt in discussies.
Verder is het niet de bedoeling dat hij enkel reclame loopt te maken voor zijn partij, hij zal zich wel met discussies moeten bemoeien. Daar wordt uiteraard op gelet.
quote:Hij is een bewezen extreem-rechts politicus. Snap niet waarom je daaraan twijfelt en waarom je hem de ruimte biedt. Jij vindt het blijkbaar vooral spannend hier politici te hebben. Nou ga je gang, als dat je doel is met dit forum. Valt me vies en zwaar van je tegen. Is dit het nieuwe Nederland waarin racisme gewoon legaal is verklaard. Ik had die site van hem allang in de peiling en het is echt walgelijk.
Op zondag 13 april 2003 00:06 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik vind het persoonlijk een beetje triest dat jij meteen roept We gaan dit topic dan maar weer vakkundig om zeep helpen. Tekenend.
Persoonlijk vind ik dat Fok! open moet staan voor iedereen, zolang diegene zich op Fok! aan de policy houdt. Of het iemand is die bekend staat als bestuurslid van de AEL, Nieuw Rechts, SP of wat voor partij maakt me niet uit, ik juich het juist toe als personen die misschien enigzins omstreden zijn hier de discussie aan willen gaan.
Verder hebben we het afgelopen jaar meerdere topics over hem gehad op Fok!, waarvan één gaat over het feit of hij nu wel of niet extreem is. Het is altijd natuurlijk makkelijker om iemand te veroordelen zonder dat hij daarbij aanwezig is, maar ik ben wel benieuwd hoe hij zich staande houdt in discussies.
Verder is het niet de bedoeling dat hij enkel reclame loopt te maken voor zijn partij, hij zal zich wel met discussies moeten bemoeien. Daar wordt uiteraard op gelet.
Ik vind het nogal triest dat jij denkt dat dit soort dingen zin hebben. Je ziet waartoe het heeft geleid in Nederland. Fok conformeert zich daar nu aan. Echt jammer. Extreem-rechts zou hier geen ruimte moeten krijgen.
quote:Zijn actie heeft dus wel degelijk effect gehad
Op zondag 13 april 2003 00:10 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb overigens de link naar de site van zijn partij toegevoegd aan het sticky topic Wegwijs in de Nederlandse politiek, en heb hem per mail verzocht niet te pas en te onpas deze link te gaan spammen. Net als andere users mag hij daar eventueel zijn sig voor gebruiken.
quote:Informeren is altijd beter dan doodzwijgen. Nieuw Rechts is hier al een aantal keren in discussies aan de orde gekomen, net als extremen als bijvoorbeeld de NNP, de AEL, de Conservatieven.nl en de NCPN. Inclusief links naar de sites van deze partijen. Ik ben wel benieuwd naar in hoeverre Michiel Smit zichzelf als rechts dan wel extreem-rechts beschouwd, en waar hij de verschillen ziet met partijen als VVD, LPF, NNP, etc. Vooralsnog heb ik er overigens niet zo heel veel vertrouwen in dat hij daadwerkelijk de discussie aan wil gaan, maar we zullen zien. Ik ben er echt fel tegenstander van om iemand bij voorbaat al monddood te maken op Fok!.
Op zondag 13 april 2003 00:13 schreef SCH het volgende:[..]
Zijn actie heeft dus wel degelijk effect gehad
quote:Jij hoort dan ook niet bij de groep die door mensen als Smit het land wordt uitgetreiterd. Makkelijk praten is dat.
Op zondag 13 april 2003 00:18 schreef Kozzmic het volgende:
Ik ben er echt fel tegenstander van om iemand bij voorbaat al monddood te maken op Fok!.
Ik zie tot mijn grote vreugde dat het topic waarin Nieuw Rechts als tegenpool van de SP wordt genoemd, op slot is gegooid. De vergelijking leek inderdaad nergers op. Gelukkig is FoK! ook tot deze conclusie gekomen, al is het wel een beetje laat (na bijna 1 dag) tot hen doorgedrongen. Toch bedankt
quote:Dan zal ik je even uit de droom helpen. Het topic is dichtgegooid omdat het nergens meer over ging. Jouw interpretatie van dit slotje is dus onjuist. Ik sta nog steeds volkomen achter de dingen die ik in dat topic gezegd heb.
Op zondag 13 april 2003 13:59 schreef Steinkogler het volgende:
Hello,Ik zie tot mijn grote vreugde dat het topic waarin Nieuw Rechts als tegenpool van de SP wordt genoemd, op slot is gegooid. De vergelijking leek inderdaad nergers op. Gelukkig is FoK! ook tot deze conclusie gekomen, al is het wel een beetje laat (na bijna 1 dag) tot hen doorgedrongen. Toch bedankt
quote:Die titel moet je wijzigen. De SP wordt hierin onjuist weggezet. Over de inhoud van het topic maak ik me niet druk overigens, slechts de titel stoort me.
Op zondag 13 april 2003 14:01 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dan zal ik je even uit de droom helpen. Het topic is dichtgegooid omdat het nergens meer over ging. Jouw interpretatie van dit slotje is dus onjuist. Ik sta nog steeds volkomen achter de dingen die ik in dat topic gezegd heb.
quote:De discussie over de titel is gesloten. Lees het topic waarom.
Op zondag 13 april 2003 14:06 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Die titel moet je wijzigen. De SP wordt hierin onjuist weggezet. Over de inhoud van het topic maak ik me niet druk overigens, slechts de titel stoort me.
quote:Vat dan svp even in 1 of 2 regels samen waarom de titel juist is en er geen discussie meer over mag plaatsvinden. Wellicht kan ik me dan bij dat standpunt neerleggen, vooralsnog begrijp ik er niks van.
Op zondag 13 april 2003 14:07 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
De discussie over de titel is gesloten. Lees het topic waarom.
quote:De titel is een weerslag van de openingspost.
Op zondag 13 april 2003 14:11 schreef Steinkogler het volgende:[..]
Vat dan svp even in 1 of 2 regels samen waarom de titel juist is en er geen discussie meer over mag plaatsvinden. Wellicht kan ik me dan bij dat standpunt neerleggen, vooralsnog begrijp ik er niks van.
De discussie is gestopt omdat in het topic zelf meerdere malen is uitgelegd wat het standpunt van de mods mbt de titel was.
Niet doordrammen dus. Dat is niet slim.
quote:Dan zal ik het topic nog eens nalezen omdat jij te beroerd bent om fatsoenlijk te antwoorden. Want een topictitel goedkeuren omdat het een weerslag zou zijn van de openingspost is natuurlijk geen reden. In dat geval kan ik nog wel wat leuke titels bedenken.
Op zondag 13 april 2003 14:13 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
De titel is een weerslag van de openingspost.
De discussie is gestopt omdat in het topic zelf meerdere malen is uitgelegd wat het standpunt van de mods mbt de titel was.
Niet doordrammen dus. Dat is niet slim.
Niet leuk trouwens, dat dreigement in je laatste 2 zinnen.
Het is goed om te weten dat uitspraken en denkbeelden van politici hier als topictitel gebruikt mogen worden. En of ze nou beledigend zijn voor een andere partij boeit niet zo.
Sterk pleidooi jongens. Chapeau.
Wat mankeerde er aan - nadat ik één en ander verbeterd had?
quote:Wacht even totdat duidelijk is welke partijen met elkaar om de tafel gaan zitten, en dan mag een nieuw centraal topic m.b.t. de informatie tussen die partijen worden geopend. Voorlopig staat tot en met morgen nog even het mislukken van de vorige informatie bovenaan de politieke agenda.
Op zondag 13 april 2003 22:09 schreef rroloff het volgende:
Jammer dat mijn poging tot opening van een nieuwe draad "[Centraal] De vorming van Balkenende II" verdwenen is.Wat mankeerde er aan - nadat ik één en ander verbeterd had?
quote:Het artikel wat je plaatste past prima in één van de al lopende topics. na benoeming van de nieuwe informateur(s) zal daar een nieuw [centraal] topic over geopend worden.
Op zondag 13 april 2003 22:13 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wacht even totdat duidelijk is welke partijen met elkaar om de tafel gaan zitten, en dan mag een nieuw centraal topic m.b.t. de informatie tussen die partijen worden geopend. Voorlopig staat tot en met morgen nog even het mislukken van de vorige informatie bovenaan de politieke agenda.
quote:Snelle reactie trouwens...
Beste *censuur*,Dank voor je melding.
Politiek bezien zit er een wereld van verschil tussen de denkbeelden die Michiel Smit erop na houden en de visie die wij uitdragen. Dat doet weinig af aan de werkzijze die we er als SP op nahouden. Ondertussen kunnen we er weinig aan doen, dat we voor veel mensen die er andere opvattingen op na houden, tot voorbeeld worden gesteld van hoe een politieke partij zou moeten werken. Maar natuurlijk zien we wel liever dit uitgedragen worden door mensen die het inhoudelijk ook eens met ons zijn.
Met vriendelijke groet,
*censuur*
medewerker SP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |