SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijkquote:Even wat info over de Klimclassic en Limbomeet.
Als eerste zou het fijn zijn als we weten wie er allemaal van plan is om de ene of de andere of beide te gaan fietsen.
Bij de klimclassic (donderdag 29 mei) kan er gekozen worden uit 110 of 160km. Het vertek ligt tussen 08.00 en 10.00. Maar 08.00 lijkt mij een fijne tijd om te vertrekken. Het beste kunnen we dan samen komen bij de stayokay om van daaruit naar het MECC te fietsen. Ook omdat bij de stayokay het parkeren nog betaalbaar is. Moet er alleen een tijdstip worden afgesproken om daar te ontmoeten.
Het tijdstip van vetrek voor de Limbomeet (zaterdag 31 mei) had ik om 10.00 gedacht, dan hoeven de mensen die alleen voor de zaterdag komen ook niet midden in de nacht op te staan. Het is 130km (een 5 uurtjes fietsen ongeveer). Dan zijn we om 15.00 weer terug. Er is genoeg parkeerplaats bij mijn huidige verblijfsplaats (gratis uiteraard).
Wat jullie op de vrijdag doen moeten jullie zelf weten want die dag is voor mij al vol gepland.
En op zondag kunnen we misschien ook nog een stukje fiesten voor wie dat wil.
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=xojoyattbfrspbvc
met gpsvisualizer.com kan je dat soort bestanden naar gpx enzo omzetten. maar op gpsies staat hij dus ook al.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Voor 20 euro meuk gekocht. Ben benieuwdOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Pics or it didn't happen.quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Als 't binnen is kende gij een pica krijgenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb 't naar mijn huis laten sturenEn daar kom ik niet meer morgen
![]()
Kan ik het niet meteen tijdens de koers proberen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb ook weer wat zooi gekocht.... ik kan het gewoon niet laten....
Gezien ik met de Koolstop brake pads nog steeds last heb van "huilende" remmen op lange afdalingen wil ik nu eens Swissstop proberen.
Een paar leuke sokken![]()
![]()
Mooie sokken! Blijft leuk he?
Ik was vandaag ff op m'n werk en heb meteen allemaal meuk gekocht om m'n oude Raleigh op te pimpen. Foto's volgen vanmiddag
En ik moet me al weken beheersen om niet een mooie, bij m'n fiets matchende Castelli outfit te kopen![]()
![]()
Zwarte sokken
Nog ff over die repen discussie uit het vorige topic.Ik heb zelfs nog eens in 'n fiets-logboek ding (voordat Strava er was, en ik al mn ritjes opschreef om nog eens te kunnen terugzien wat er aan arbeid verricht was) een pagina gemaakt over repen, gels en andere sportvoeding. Zodat je kan terugzien welke niet te nassen zijn, welke lekker wegkauwen, etc.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:32 schreef the_critic het volgende:
[..]
voor geval dat... dan ben je al te laat!
Daarnaast zou ik gewoon eerst een paar verschillende merken, types, smaken kopen en proberen.. kijken waar je je het best bij voelt. De 1 zweert bij Maxim, de ander krijgt er buikpijn van... een ander heeft dat juist weer bij isostar of born etc..
ff investeren, en pas daarna grotere dosis kopen met korting
Ik gaf ze + of ++ voor "smeuig" "energie" en "prijs"
Vooral of een reep lekker wegkauwt of dat je per reep een halve bidon limonade erbij moet drinken is best belangrijk, snel kunnen eten tijdens een wedstrijd of cyclo is van groot belang tenslotte.
Zelf ben ik inmiddels redelijk trouw aan born en powerbar voor de meeste producten. En de winkel van mn meisje verkoopt een paar van die repen die niet bij fietsenwinkels te krijgen zijn, meer van dat bio en organisch spul enzo. Maar wel erg lekker en voedzaam! Bijvoorbeeld chimpanzee bars en Mulebar. Dat zijn dan niet van die high-tech repen, maar meer een mueslireep. Koud geperst, unprocessed, wholefood, etc. Allemaal hippe kreten, maar ze smaken prima, kauwen lekker weg en er is ook goed op te fietsen.
Maar omdat repen duur zijn, bewaar ik de superrepen alleen voor belangrijke ritten, en voor simpele ritten kan het gewoon een mueslibar van de supermarkt zijn.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Voor gewone ritten voldoen snelle jelle's, krentenbollen etc ook prima. Ben wel benieuwd naar die sportrepen en gels voor tijdens koersjes en belangrijke ritten.
Idd. Zo doe ik het ook. Ik vind die Isostar gelletjes altijd wel makkelijk weg te hakken. Daarnaast heb ik van SIS van die Hydro bruistabletjes met cafeïne in m'n bidon. Met wat ranja voor de smaak.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
Voor gewone ritten voldoen snelle jelle's, krentenbollen etc ook prima. Ben wel benieuwd naar die sportrepen en gels voor tijdens koersjes en belangrijke ritten.![]()
Ik doe eigenlijk altijd water, soms een beetje siroop. Nooit tabletjes of poeders eigenlijk.
Wel soms half AA/half water voor de wat zoetere smaak.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Voor een duurrit van te voren genoeg eten en een banaantje mee. Als ik verder ga dan 100 km neem ik nog een koekreep mee of koop ik onderweg iets, soms gaat het lekker en fiets ik zolang door tot ik hongerklop krijg![]()
![]()
Die cafeïne geeft wel een boost. Voor in een koersje wel lekker. Je mag er maximaal ook maar 2 per dagquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik doe eigenlijk altijd water, soms een beetje siroop. Nooit tabletjes of poeders eigenlijk.
Wel soms half AA/half water voor de wat zoetere smaak.
Ach, zulks zit ook maar tussen de oren voor een gedeelte. Als ik het gevoel heb dat ik slechte benen heb maak ik me daar ontzettend druk om, net als wat ik die dag zelf eet en drink
Het komt wel voor dat ik bezig ben met blikkies cola te drinken om mezelf alert te houden en andere onzin de dag dat ik 's avonds een tijdrit heb![]()
![]()
Het grote voordeel van een echte isotone sportdrank is dat je niet alleen je suikers aanvult, maar ook de mineralen die je met zweten verliest.
Op een lange hete dag verlies je echt veel zout, kijk maar wat een witte plekken er na afloop op je kleding zitten.
Tijdens de marmotte had ik zo'n buisje van isostar bij me, zitten 8 of 10 tabletten in. 1,5 tablet op een halve liter water (2 vind ik te zoet) en dan telkens 1 bidon water en 1 bidon sportdrank bij de hand hebben.
Nou is de klimclassic wel een goed bevoorrade tocht, dus je krijgt goeie sportdrank en repen!Mijn foto's op Flickr!
Mwah zo precies ben ik niet. Vind het wel kut als ik iets niet aan voorbereiding niet heb kunnen doen, zoals slecht eten de dag ervoor ofzo. Dan knaagt zoiets toch.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die cafeïne geeft wel een boost. Voor in een koersje wel lekker. Je mag er maximaal ook maar 2 per dag
Ach, zulks zit ook maar tussen de oren voor een gedeelte. Als ik het gevoel heb dat ik slechte benen heb maak ik me daar ontzettend druk om, net als wat ik die dag zelf eet en drink
Het komt wel voor dat ik bezig ben met blikkies cola te drinken om mezelf alert te houden en andere onzin de dag dat ik 's avonds een tijdrit hebOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zit er zoveel meer energie in die gelletjes vergeken met snelle jelle's ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
Voor gewone ritten voldoen snelle jelle's, krentenbollen etc ook prima. Ben wel benieuwd naar die sportrepen en gels voor tijdens koersjes en belangrijke ritten.
Of is het snellere energie oid ?![]()
Geen ideequote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:21 schreef ddx het volgende:
[..]
Zit er zoveel meer energie in die gelletjes vergeken met snelle jelle's ?
Of is het snellere energie oid ?![]()
Zal wel wat beter uitgebalnceerd zijn en beter verwerkbaar. Een snelle jelle is natuurlijk niet echt voor 't sporten gemaakt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja idd, dat snap ik. Meestal bedenk ik van te voren al wat en hoe laat ik wil eten enzo. Dat zorgt toch voor wat extra focus en geeft idd het gevoel dat het daar niet aan kan liggenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah zo precies ben ik niet. Vind het wel kut als ik iets niet aan voorbereiding niet heb kunnen doen, zoals slecht eten de dag ervoor ofzo. Dan knaagt zoiets toch.![]()
![]()
Ja maar niet om op te fietsen. Want hij zet juist zijn fiets aan de kant.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:25 schreef ddx het volgende:
Huh, dacht dat snelle jelle juist gemaakt was om naar GB te zwemmen ?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik ook. 6 uur. Zoals altijdquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja idd, dat snap ik. Meestal bedenk ik van te voren al wat en hoe laat ik wil eten enzo. Dat zorgt toch voor wat extra focus en geeft idd het gevoel dat het daar niet aan kan liggen
Als het weer het toelaat vanavond nog maar even een stukje fietsen, het begint hier nu net te regenenquote:![]()
![]()
Bang om nat te worden?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Als het weer het toelaat vanavond nog maar even een stukje fietsen, het begint hier nu net te regenenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
ik gebruik van die "fruitkick" repen van de Jumbo.. lekker veel suiker.. prima voor zondagsritjequote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
krentebollen zit heel veel melk in.. opletten dat je daar niet teveel van gaat "slijmen"/spugen..everyone's a critic...
even you ! !![]()
nat worden is nie erg.. de weg die nat wordt en daardoor je fiets smerig maakt, dat is wel een probleem!!quote:everyone's a critic...
even you ! !![]()
Yup, ga vanmiddag even offerte aanvragen, vandaar vraag om fietsenmaker.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:05 schreef Tommeke het volgende:
@Steven184: Heb je een ntfu verzekering? Dan kan je je schade claimen he?
Kleding en helm helaas maar tot ¤ 115,-. Als je net een nieuwe helm en Gabba heb zit je daar al ruim overheen.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Rule #5 & #9 toepassen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:41 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee, maar vind het wel kut om in de regen te beginnen, halverwege maakt me niet uit.Heb ik geen last van. Die fruitkick's zijn ook goed te doen ja, al verbrokkelen ze bij mij ook wel vaak. Als je ze open maakt komt er dan een regen aan kruimels uit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:41 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik gebruik van die "fruitkick" repen van de Jumbo.. lekker veel suiker.. prima voor zondagsritje
krentebollen zit heel veel melk in.. opletten dat je daar niet teveel van gaat "slijmen"/spugen..Poetsen daarna.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:43 schreef the_critic het volgende:
[..]
nat worden is nie erg.. de weg die nat wordt en daardoor je fiets smerig maakt, dat is wel een probleem!!
Ik ga misschien vanavond even met de racefiets naar Utrecht. En het zou zomaar kunnen zijn dat ik met een stel carbon tubewieltjes over m'n schouders terugkom....
Heb wat moois op marktplaats gezien, voor weinig![]()
Mooie kans om eens te proberen of tubes wat voor me zijn.Mijn foto's op Flickr!
houd nie zo van poetsenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rule #5 & #9 toepassen.
[..]
Heb ik geen last van. Die fruitkick's zijn ook goed te doen ja, al verbrokkelen ze bij mij ook wel vaak. Als je ze open maakt komt er dan een regen aan kruimels uit.
[..]
Poetsen daarna.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
tubes? Voor de koersen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:50 schreef Gripper het volgende:
Ik ga misschien vanavond even met de racefiets naar Utrecht. En het zou zomaar kunnen zijn dat ik met een stel carbon tubewieltjes over m'n schouders terugkom....
Mooie kans om eens te proberen of tubes wat voor me zijn.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Waarom? Wanneer ga je er mee rijden? Op de nederijndseberg? Als je lek rijd ben je goed de sjaak.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:50 schreef Gripper het volgende:
Mooie kans om eens te proberen of tubes wat voor me zijn.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik ook niet. Spoel 'm vaak af. LAatste keer dat ik goed poetste is ook alweer even terugquote:
6 uur man, dan ben ik nog geeneens weg van kantoor.quote:Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Alleen die van Isostar krijg ik niet weg. Daar zitten stukjes appel in, heb ik nog het idee dat ik moet kauwen. Echt troep.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:01 schreef Patroon het volgende:
Bij gels krijg ik alles wel weg, vaak toch geen tijd om te proeven.
@kano: ik heb meestal die van Maxim, de aardbeismaak.![]()
Ik begin 7 uur.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:56 schreef Steven184 het volgende:
[..]
6 uur man, dan ben ik nog geeneens weg van kantoor.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vandaag 100 km gefietst net ten noorden van Dijon. Lekker rustige wegen hier, op een klein weggetje kwam ik serieus anderhalf uur lang helemaal niemand tegen.
Nog niet echt hersteld van zondag, hartslag ging niet echt omhoog en het was maar goed dat ik m'n rondje inkortte omdat er regen aan zat te komen, anders had ik nog een hongerklop gehad.![]()
isostar vind ik juist wel lekker... ipv die maxim.. heb ik juist idee dat ik hap aardbeienjam in mijn mik spuit.. (bewijst maar weer eens wat ik in vorige topic zei... smaken verschillen, dus zelf proberen!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Alleen die van Isostar krijg ik niet weg. Daar zitten stukjes appel in, heb ik nog het idee dat ik moet kauwen. Echt troep.
@kano: ik heb meestal die van Maxim, de aardbeismaak.)
everyone's a critic...
even you ! !![]()
"Eind van de middag en vanavond is vooral in de zuidoostelijke helft van het land kans op stevige regen- en onweersbuien. Ook is er kans op hagel en windstoten."
Vanavond 2e clubkampioenschap, laat het alsjeblieft droog blijven.![]()
![]()
Die zijn niet te doen idd.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Alleen die van Isostar krijg ik niet weg. Daar zitten stukjes appel in, heb ik nog het idee dat ik moet kauwen. Echt troep.
@kano: ik heb meestal die van Maxim, de aardbeismaak.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Door de regen rijden word je een kerel van. Als bewijs heb ik mijn stravafotoquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:09 schreef luc.sken het volgende:
"Eind van de middag en vanavond is vooral in de zuidoostelijke helft van het land kans op stevige regen- en onweersbuien. Ook is er kans op hagel en windstoten."
Vanavond 2e clubkampioenschap, laat het alsjeblieft droog blijven.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat moet je nou met tubes gekkie? Je kan er alleen op koersen en alleen als je er in de auto heen gaat. Voor een trsiningskoers een beetje onzinnig imo. Ik heb geen ervaring met tubes, maar zou het echt zoveel beter bollen als vittoria dat het alle nadelen rechtvaardigd? Buzz ervaring?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:50 schreef Gripper het volgende:
Mooie kans om eens te proberen of tubes wat voor me zijn.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dan maar hopen op goede fotografen langs de kant.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Door de regen rijden word je een kerel van. Als bewijs heb ik mijn stravafoto![]()
![]()
Druk vanavondquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:21 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Dan maar hopen op goede fotografen langs de kant.
wat later eten, want eerst MTB ophalen. Misschien motoraanhanger nog ophalen.
Tenminste neem aan dat je clubwedstrijd bedoeld in Eibergen?
Mocht ik toch nog ff op de fiets stappen... hoe laat is het, en waar ben je aan te herkennen..
Kan zijn dat ik de camera dan even op de rug knoop.![]()
Gaat dan ik ook nog eigen risico van 50¤ vanaf zo blijft er weinig. Snap ook niet dat als je je bijverzekerd alleen de fietswaarde omhoog gaat, beetje fanatieke wielrenner/ mountainbiker heeft qua kleding/ helm/ schoenen al meer dan 200¤ aan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:47 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Yup, ga vanmiddag even offerte aanvragen, vandaar vraag om fietsenmaker.
Kleding en helm helaas maar tot ¤ 115,-. Als je net een nieuwe helm en Gabba heb zit je daar al ruim overheen.![]()
Jij bedoeld de zomeravondcompetitie elke dinsdagavond in Eibergen? Volgende week wordt dat mijn eerste keer. Als ik geen clubkampioenschap had vanavond dan was ik er wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:28 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Druk vanavond
wat later eten, want eerst MTB ophalen. Misschien motoraanhanger nog ophalen.
Tenminste neem aan dat je clubwedstrijd bedoeld in Eibergen?
Mocht ik toch nog ff op de fiets stappen... hoe laat is het, en waar ben je aan te herkennen..
Kan zijn dat ik de camera dan even op de rug knoop.![]()
![]()
jups, dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:33 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Jij bedoeld de zomeravondcompetitie elke dinsdagavond in Eibergen? Volgende week wordt dat mijn eerste keer. Als ik geen clubkampioenschap had vanavond dan was ik er wel.
Maar daar ga je dus niet fietsen vanavond, scheelt mij weer een eventueel ritje die kant op!![]()
Ja, ik weet nog steeds niet of het nou wel of niet de beste keuze is. Zie het zo, las ik ergens: je rijdt gemiddeld misschien eens in de 4000 km lek. Zolang dat alleen een prikgaatje is, kun je met een tube ook nog wel thuiskomen, zeker als je m vooraf al met vloeibare latex prepareert. Sneetje in de tube is lopen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat moet je nou met tubes gekkie? Je kan er alleen op koersen en alleen als je er in de auto heen gaat. Voor een trsiningskoers een beetje onzinnig imo. Ik heb geen ervaring met tubes, maar zou het echt zoveel beter bollen als vittoria dat het alle nadelen rechtvaardigd? Buzz ervaring?
Dus dat zijn 4000 zalige kilometers omdat het zo lekker bolt, en 1x kut roepen en naar het dichtstbijzijnde station lopen.
En ook ik heb recht op lekker rijden en genieten ja.Niet alleen jij.
met je wedstrijden.
Stomme Fries
![]()
Tubes zijn voor iedereen die zichzelf het beste gunt![]()
Voor een toertocht in de Ardennen zou ik ze niet zo snel durven gebruiken denk ik.
Overigens is er natuurlijk 1 ding wat nog lekkerder rijdt dan vittoria banden: vittoria tubes! En laten die hier nou net om liggen. Cassette zit er ook op, vraagprijs is 350, dus kan misschien wel weg voor 300... Ga gewoon ff kijken straks.Mijn foto's op Flickr!
Ik eet meestal rond 7u. Maar meestal starten die tijdritjes of koersjes rond die tijd. Al koersend een bord boerenkool met worst naar binnen lepelen gaat zo lastig he?quote:![]()
![]()
Ja het dubbele al. Zonde man!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:47 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Yup, ga vanmiddag even offerte aanvragen, vandaar vraag om fietsenmaker.
Kleding en helm helaas maar tot ¤ 115,-. Als je net een nieuwe helm en Gabba heb zit je daar al ruim overheen.![]()
Dat is inderdaad een beetje jammer.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:31 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Gaat dan ik ook nog eigen risico van 50¤ vanaf zo blijft er weinig. Snap ook niet dat als je je bijverzekerd alleen de fietswaarde omhoog gaat, beetje fanatieke wielrenner/ mountainbiker heeft qua kleding/ helm/ schoenen al meer dan 200¤ aan.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
hahaquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, ik weet nog steeds niet of het nou wel of niet de beste keuze is. Zie het zo, las ik ergens: je rijdt gemiddeld misschien eens in de 4000 km lek. Zolang dat alleen een prikgaatje is, kun je met een tube ook nog wel thuiskomen, zeker als je m vooraf al met vloeibare latex prepareert. Sneetje in de tube is lopen.
Dus dat zijn 4000 zalige kilometers omdat het zo lekker bolt, en 1x kut roepen en naar het dichtstbijzijnde station lopen.
En ook ik heb recht op lekker rijden en genieten ja.Niet alleen jij.
met je wedstrijden.
Stomme Fries
![]()
Tubes zijn voor iedereen die zichzelf het beste gunt![]()
Voor een toertocht in de Ardennen zou ik ze niet zo snel durven gebruiken denk ik.
Overigens is er natuurlijk 1 ding wat nog lekkerder rijdt dan vittoria banden: vittoria tubes! En laten die hier nou net om liggen. Cassette zit er ook op, vraagprijs is 350, dus kan misschien wel weg voor 300... Ga gewoon ff kijken straks..
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zijn er hier mensen die ook wel eens met ossenkop rijden? Of is het volgens jullie onzin? Ga straks even een rondje doen, lijkt me wel vet handig. Merk je veel verschil?![]()
Nee want het ziet er niet uit, mag niet in de koers en het ziet er niet uit.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:17 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier mensen die ook wel eens met ossenkop rijden? Of is het volgens jullie onzin? Ga straks even een rondje doen, lijkt me wel vet handig. Merk je veel verschil?![]()
uhh neeMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Koersen rijd ik niet, dat het er niet uit ziet kan ik niet anders dan mee eens zijnquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
Nee want het ziet er niet uit, mag niet in de koers en het ziet er niet uit.Maar als je veel alleen rijdt is het wellicht wel een goede aanvulling lijkt me toch?
![]()
neequote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:21 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Koersen rijd ik niet, dat het er niet uit ziet kan ik niet anders dan mee eens zijnMaar als je veel alleen rijdt is het wellicht wel een goede aanvulling lijkt me toch?
Als je met je handen op de shifters zit zit je toch hetzelfdequote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:21 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Koersen rijd ik niet, dat het er niet uit ziet kan ik niet anders dan mee eens zijnMaar als je veel alleen rijdt is het wellicht wel een goede aanvulling lijkt me toch?
![]()
![]()
aanvulling op wat? Met 'n gewone stuurbocht kan ik meer dan zát posities bedenken voor mn klauwen. Of ik nou rustig of hard (haha ik) rijd.
![]()
Doe je het gewoon in je bidon.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik eet meestal rond 7u. Maar meestal starten die tijdritjes of koersjes rond die tijd. Al koersend een bord boerenkool met worst naar binnen lepelen gaat zo lastig he?![]()
geen koersen rijdenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:21 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Heb je niks aan. Bij een normaal stuur zit je op de hendels hetzelfde als dat je op een ossenkop zou zitten. Bij veel ossekoppen kun je niet meer goed voor aan het stuur vasthouden.
Opzetstuurtje kan wel handig zijn voor soloritten tegen de wind in. Touren doe ik liever gewoon met de handjes op het stuur.
Tijdrithouding train ik op mijn tijdritfiets. Touren liever op gewoon stuur.
[ Bericht 2% gewijzigd door No-P op 06-05-2014 17:42:33 ]Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
vroeger toen ik nog wedstrijden reed had je cinelli stuurtjes... Was helemaal "tha bomb" in het peloton.
Totdat er teveel valpartijen waren, werden ze toch weer verboden tijdens wedstrijdeneveryone's a critic...
even you ! !![]()
Vraagje, tussendoor...
Ik heb van talloze filmpjes en internetpagina's begrepen dat als je rustig omhoog wil klimmenfietsen je positie (natuurlijk) erg belangrijk is... Veel bronnen zeggen; handjes op het stuur, iets rechterop, en achterop je zadel.
De recente ervaringen en filmpjes leren mij dat ik juist steeds meer op het puntje van mn zadel ga zitten, en mn armen steeds verder buig (handen op de shifters) dus dieper ga zitten. Om meer vanuit n buik oid mn benen weg te kunnen duwen.
Niet goed dus?![]()
Wat voor tijdrijfiets heb je eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:27 schreef No-P het volgende:
Heb je niks aan. Bij een normaal stuur zit je op de hendels hetzelfde als dat je op een ossenkop zou zitten. Bij veel ossekoppen kun je niet meer goed voor aan het stuur vasthouden.
Opzetstuurtje kan wel handig zijn voor soloritten tegen de wind in. Touren doe ik liever gewoon met de handjes op het stuur.
Tijdrithouding train ik op mijn tijdritfiets. Touren liever op gewoon stuur.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Van een mtb filmpje heb ik geleerd dat je juist verder naar voren moet zitten om zo de kans op achterover slaan te verminderen en betere grip te krijgen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:21 schreef muzas het volgende:
Vraagje, tussendoor...
Ik heb van talloze filmpjes en internetpagina's begrepen dat als je rustig omhoog wil klimmenfietsen je positie (natuurlijk) erg belangrijk is... Veel bronnen zeggen; handjes op het stuur, iets rechterop, en achterop je zadel.
De recente ervaringen en filmpjes leren mij dat ik juist steeds meer op het puntje van mn zadel ga zitten, en mn armen steeds verder buig (handen op de shifters) dus dieper ga zitten. Om meer vanuit n buik oid mn benen weg te kunnen duwen.
Niet goed dus?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
haha achteroverslaan? Haha. Alleen bij 20%+ heb ik wel eens dat het voorwiel wat oplift door aan het stuur trekken. Maar achteroverslaan doe je niet zomaar.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van een mtb filmpje heb ik geleerd dat je juist verder naar voren moet zitten om zo de kans op achterover slaan te verminderen en betere grip te krijgen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat bedoel ik daar ook mee. En met meer gewicht op je voorwiel kan je ook beter blijven sturen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha achteroverslaan? Haha. Alleen bij 20%+ heb ik wel eens dat het voorwiel wat oplift door aan het stuur trekken. Maar achteroverslaan doe je niet zomaar.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Maar als je lekker wil klimmen moet je beetje achter op zadel gaan zitten (niet overdrijven) handjes boven op het stuur. Verder niet te moeilijk doen. Ik rij graag met handen op de shifters, de ander graag met handen op het stuur. Ik wissel het wat af. Klim nooit met handen in de beugels, zie dat ook weinig anderen doen. (Pantani volgens mij)Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Uitsluitend van toen ik als 14 - 15 jarige bij de aspiranten koerste maar dat is zo lang geleden. Weet wel dat m'n pa er regelmatig een nieuwe om moest leggen want weer lek etc. Verder geen enkele herinnering aan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat moet je nou met tubes gekkie? Je kan er alleen op koersen en alleen als je er in de auto heen gaat. Voor een trsiningskoers een beetje onzinnig imo. Ik heb geen ervaring met tubes, maar zou het echt zoveel beter bollen als vittoria dat het alle nadelen rechtvaardigd? Buzz ervaring?
Maar ik denk dat het al met al gauw een dikke 400 gram lichter is dan clinchers. Ik zou ook best een stel Chinese tube wielen willen maar het is zo'n gedoe om een reserve tube onder je zadel te plakken. En in een afdaling moet je wel weten hoe te remmen anders smelt de lijm van die Belgische tape, want ik denk niet dat Grip gaat kitten.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Cervelo p2cquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor tijdrijfiets heb je eigenlijk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sei wachsam,
Goed he buzzie, dat ik geen uitspraken doe waar ik geen ervaring mee hebquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Uitsluitend van toen ik als 14 - 15 jarige bij de aspiranten koerste maar dat is zo lang geleden. Weet wel dat m'n pa er regelmatig een nieuwe om moest leggen want weer lek etc. Verder geen enkele herinnering aan.
Maar ik denk dat het al met al gauw een dikke 400 gram lichter is dan clinchers. Ik zou ook best een stel Chinese tube wielen willen maar het is zo'n gedoe om een reserve tube onder je zadel te plakken. En in een afdaling moet je wel weten hoe te remmen anders smelt de lijm van die Belgische tape, want ik denk niet dat Grip gaat kitten.
ik had op mijn concorde wel eens een ossekop, heb hem nog wel liggenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:17 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier mensen die ook wel eens met ossenkop rijden? Of is het volgens jullie onzin? Ga straks even een rondje doen, lijkt me wel vet handig. Merk je veel verschil?
leuk voor een hipster fiets maar verder geen meerwaardeIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:09 schreef No-P het volgende:
[..]
Cervelo p2cJij kan nog een stuk lagerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:09 schreef No-P het volgende:
[..]
Cervelo p2cMooie fiets!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik hoorde altijd dat op de wielrenfiets toeren vooral veel zon, koffie en appelgebak was. Maar waarom zie ik er nu dan weer uit als een mountainbiker die net terug is en voel ik me een verzopen kat
Wel de route iets ingekort, kon echt niet meer zien waar we reden.![]()
Bartoli!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:49 schreef Patroon het volgende:
Maar als je lekker wil klimmen moet je beetje achter op zadel gaan zitten (niet overdrijven) handjes boven op het stuur. Verder niet te moeilijk doen. Ik rij graag met handen op de shifters, de ander graag met handen op het stuur. Ik wissel het wat af. Klim nooit met handen in de beugels, zie dat ook weinig anderen doen. (Pantani volgens mij)everyone's a critic...
even you ! !![]()
Tnx.quote:Klopt, maar dat moet je wel nog 90km vol kunnen houden (en daarna 21km lopen en evt 42km). Rustig aan kijken wat voor mij werkt. Ben inmiddels weer 1cm lager en iets naar voren gaan zitten. Komende tijd nog iets naar beneden en naar voren maar niet zo agressief als de pure tijdrijders.quote:
Cancellara
Luke McKenzie, snelste fietstijd in Kona zit al wat minder agressief.
Van Lierde, winnaar afgelopen jaar. Fiets staat iets naar beneden gericht.
Sei wachsam,
Je hebt gelijk. Die triatleten hierboven zitten wat as anders dan een pure tijdrijder. Dus dat zal voor triatlon wel beter zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Tnx.
[..]
Klopt, maar dat moet je wel nog 90km vol kunnen houden (en daarna 21km lopen en evt 42km). Rustig aan kijken wat voor mij werkt. Ben inmiddels weer 1cm lager en iets naar voren gaan zitten. Komende tijd nog iets naar beneden en naar voren maar niet zo agressief als de pure tijdrijders.
Cancellara
[ afbeelding ]
Luke McKenzie, snelste fietstijd in Kona zit al wat minder agressief.
[ afbeelding ]
Van Lierde, winnaar afgelopen jaar. Fiets staat iets naar beneden gericht.
[ afbeelding ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Weer wat last van mijn nek vandaag![]()
Misschien toch maar eens het geld neer leggen voor een fatsoenlijke bike fitting.![]()
Blauwe sokken
Foto van fiets op binnenblad![]()
Ventielen niet beneden![]()
2 verschillende kleuren bidons
De Galibier doe je nu eenmaal niet op de grote plaat Patty. En die matchende bidons zijn voor toerders natuurlijk. Een echte coureur geeft daar geen zak om, die pakt elke kleur aan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:21 schreef Patroon het volgende:
Foto van fiets op binnenblad![]()
Ventielen niet beneden![]()
2 verschillende kleuren bidons![]()
Vanmiddag ff een nieuw stuurtje en stuurpen op m'n winterfiets gedaan.
En ja, ik moet er nog een tapeje op doen.
En nieuw 8-speed spul:
En een setje Cosmic Elites maakt het af:
Die laatste foto heb ik speciaal gemaakt voor Kaas en Ivo zodat ze kunnen zeggen dat m'n fiets 5 maten te klein is.![]()
Dat van bidons ben ik alleen met je eens.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De Galibier doe je nu eenmaal niet op de grote plaat Patty. En die matchende bidons zijn voor toerders natuurlijk. Een echte coureur geeft daar geen zak om, die pakt elke kleur aan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
He, koers bij jullie in de straat?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:24 schreef Tommeke het volgende:
[ afbeelding ]
En nieuw 8-speed spul:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatste foto heb ik speciaal gemaakt voor Kaas en Ivo zodat ze kunnen zeggen dat m'n fiets 5 maten te klein is.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Om onze flat kan je wel een mooi rondje van zo'n 750 meter uitzetten. 1/3 asfalt. 2 drempels. Eén 180 graden bocht. Feestquote:![]()
![]()
Ja idd, ik dacht dat daar koer was joh, dranghek staat er alquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Om onze flat kan je wel een mooi rondje van zo'n 750 meter uitzetten. 1/3 asfalt. 2 drempels. Eén 180 graden bocht. Feest![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een broddelwerk.quote:
Op dinsdag 6 mei 2014 21:24 schreef Tommeke het volgende:
[ afbeelding ]
Je kader is te klein.quote:En nieuw 8-speed spul:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatste foto heb ik speciaal gemaakt voor Kaas en Ivo zodat ze kunnen zeggen dat m'n fiets 5 maten te klein is.![]()
![]()
Ik was dat tapeje kwijtgeraakt en heb normaal altijd isolatieband liggen. Maar die is ook op
Morgen ff netjes afmaken.![]()
http://www.medigros.nl/sp(...)dingssupplement.html
Door dit spul kon ik gisteren pas om 2u nachts slapen.
Ik lag te stuiteren op bed.quote:Guaraná (Paullinia cupana) is het nootachtig zaadje van een klimplant die groeit in het Amazonebekken in Brazilië, net ten zuiden van de evenaar. Guaraná wordt er sinds eeuwen door de inheemse bevolking gebruikt als natuurlijk 'energiesupplement'. Tegenwoordig wordt het in Brazilië veel gebruikt voor frisdrank; meer dan 25% van de frisdranken die in Brazilië verkocht worden, bevat Guaraná als hoofdingrediënt.
De bes bevat hoge concentraties aan cafeïne, veel hoger dan in koffie, thee of frisdranken gevonden wordt. In de Verenigde Staten wordt guaraná als veilig beschouwd en heeft een zogenaamde GRAS-status (Generally Regarded As Safe). Net als met andere cafeïnehoudende producten moeten mensen met hartproblemen of hoge bloeddruk oppassen wanneer ze grote hoeveelheden guaraná nuttigen.
Guaraná wordt gebruikt als middel om prestaties te verbeteren, zowel geestelijk als fysiek. Er wordt ook wel gezegd dat guaraná na een vermoeiende training het lichaam helpt te zuiveren van melkzuur en op die manier voor meer "energie" zorgt[bron?]. Guaraná is echter ook, zoals elke vorm van cafeïne, een vochtuitdrijvend middel.
Een eventueel neveneffect van guaraná is, dat wanneer het middel uitgewerkt is, men zich vermoeid voelt.
Het gebruik van guaraná in combinatie met bepaalde bloedverdunners (coumarine-derivaten) kan leiden tot levensgevaarlijke bloedingen. Guaraná versterkt immers de werking van deze anticoagulantia.
bronMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Via mapsource of basecamp bewerken, dan gaat 't prima.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja een .gdb bestand. Zelfs gpsies.com eet die niet. Laat staan mn garmin.![]()
En je hoefde het nachtlampje niet aan?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:31 schreef Patroon het volgende:
Door dit spul kon ik gisteren pas om 2u nachts slapen.![]()
![]()
Hoelang zou zoiets werken? Kan ik mis beter voor de start nemen ipv laatste 30min. Eerste fase is toch wel vaak bepalend.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik zou dat ook niet bijv. tijdens een warme Marmotte suppleren vanwege het vochtafdrijvende effect.quote:![]()
Lang, en voor een koers ook niet zo goed imo; je wordt er alleen maar onrustig van. Wel voor een lange (koude) barre rit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:36 schreef Patroon het volgende:
Hoelang zou zoiets werken? Kan ik mis beter voor de start nemen ipv laatste 30min. Eerste fase is toch wel vaak bepalend.![]()
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja idd, ik dacht dat daar koer was joh, dranghek staat er al![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt 5-10cm zadelpen is de max die mag uitsteken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:24 schreef Tommeke het volgende:
[ afbeelding ]
En nieuw 8-speed spul:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, ik vloog er gisteren ook al gelijk veel te hard in (had ik dat spul nog niet gehad). Demarreerde gelijk in 1e ronde. Best leuk ff, maar door zulke grappen kan je ook net de slag missen. Voortaan ff inhouden tot de echte grote meneren gaan en dan mee zitten. Maar beetje aanvallend koersen word je ook sterker van.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lang, en voor een koers ook niet zo goed imo; je wordt er alleen maar onrustig van. Wel voor een lange (koude) barre rit.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ouwe grap van 'm, die maakte hij in 't zand ook alquote:
Zit in mijn standaard repertoirequote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ouwe grap van 'm, die maakte hij in 't zand ook alMaar ik kan 't mis hebben...![]()
En dat voor zo'n jongen op een saaie zwartwitte toerdersfiets
@ vinnie... nog ff leesvoer (voer..) aangaande voeding..
http://www.slipstreamspor(...)or-endurance-sports/everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik was niet van plan om die repen als primair voedsel te gaan gebruiken hoor. Verder is het allemaal wel logisch wat er in staat.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Breukink op de Gavia look-a-like? Mooi hoor, toen Campa nog Campa was met de eerste carbon onderdelen (al denk ik nog steeds dat het carbon daar zwart glassfiber was).quote:2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Als het de originele is, dan is het straf spul. 10 x beter dan een Red Bull. Dronken we in Brazilië altijd om een uur of vier als limonade. Cup a Soup zeg maar. In de Amazonas ook nog als poeder te krijgen maar elders verboten. Dan weet je het wel. Ik heb het er maar nooit op gewaagd om een kilootje van dat witte poeder te laten opsturen, kan zo'n gedoe met de douane opleveren denk ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:31 schreef Patroon het volgende:
Door dit spul kon ik gisteren pas om 2u nachts slapen.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Gewoon zeggen dat je dacht dat het coke was!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja het viel ook wel ff zwaar. Door de mint ging ook alles openstaan. 1500mg zit erin, denk niet dat je hier zomaar een vervanger voor hebt en er dan quarana als ingredient mag vermelden. Spul is wel een blijvertje voor me.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het de originele is, dan is het straf spul. 10 x beter dan een Red Bull. Dronken we in Brazilië altijd om een uur of vier als limonade. Cup a Soup zeg maar. In de Amazonas ook nog als poeder te krijgen maar elders verboten. Dan weet je het wel. Ik heb het er maar nooit op gewaagd om een kilootje van dat witte poeder te laten opsturen, kan zo'n gedoe met de douane opleveren denk ik.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Moet ik er zo 1tje inrammen voor de klimclassic?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Of aan Thaise Red Bull (M-150) zien te komen. Is 7 x sterker dan die politiek correcte europese zooi. Ga je echt van stuiteren, en met een vodka erin smaakt het nog ook. Daar kan geen rode bietensap tegenop!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:31 schreef kanovinnie het volgende:
Moet ik er zo 1tje inrammen voor de klimclassic?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Wel eerst goed met startolie insmeren hé! Ga je als de brandweer, en kun je gelijk leren jodelen.quote:2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Oh bah en dat vieze water met chloorsmaak tijdens de 2e ravitaillering
Ik klets er denk gewoon s morgens 4x duursport mix van m'n Zeeuwse pillenmaker in. Zit testosteron in dus je ramt de kasseien uit de straat. En daarna met een enorme stijve in dat finishdorp rondlopen die tot 2 uur s nachts niet wil verdwijnen!
Oh, heb die tubewielen uiteindelijk maar gelaten voor wat ze zijn. Ga gewoon op m'n gemakje kijken voor een setje mooie carbon clinchers. Niet alleen vanwege de angst voor lekrijden, maar ook omdat het met de huidige clinchers en latex biba's al bijna geen gewichtsvoordeel meer oplevert. Terwijl ik dan ook die dingen moet leren lijmen etc. Misschien ooit nog eens.Mijn foto's op Flickr!
Heb door die rotzooi een dag lang met soort van hartkloppingen op het strand gelegen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Of aan Thaise Red Bull (M-150) zien te komen. Is 7 x sterker dan die politiek correcte europese zooi. Ga je echt van stuiteren, en met een vodka erin smaakt het nog ook. Daar kan geen rode bietensap tegenop!If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Goede keus denk ik. Want dat tubes plakken of kitten is toch iets speciaals.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:52 schreef Gripper het volgende:
Oh, heb die tubewielen uiteindelijk maar gelaten voor wat ze zijn. Ga gewoon op m'n gemakje kijken voor een setje mooie carbon clinchers. Niet alleen vanwege de angst voor lekrijden, maar ook omdat het met de huidige clinchers en latex biba's al bijna geen gewichtsvoordeel meer oplevert. Terwijl ik dan ook die dingen moet leren lijmen etc. Misschien ooit nog eens.
Tip: BladeX wielen uit China, de enige met fatsoenlijke naven, niet duur, laag gewicht en nog mooi ook (vind ik). Ik twijfel alleen nog vanwege de noodzakelijk andere remblokken.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Wat? Van die M roy haa sip? Moet je ook maar een kwart van nemen en aanlengen met water. Ik heb het ook nog nooit puur durven drinken, maar heel de Bangkokse taxi en motobike maffia rijdt er op rond. En die klokken het zo puur naar binnen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:05 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Heb door die rotzooi een dag lang met soort van hartkloppingen op het strand gelegen.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Er is misschien het plan dat ik waarschijnlijk met een paar vrienden de marathon van Rotterdam ga lopen volgend jaar. Ik wil het wel en nog een paar die het wat lijkt, kunnen we mooi samen trainen. Dat wordt dan wel wat minder fietsen maar het lijkt me een mooie uitdaging. We hebben nog 11 maanden om te trainen. Ik ben benieuwd.![]()
Voorspel de blessure: ik zet mijn geld in op mediaal tibiaal stress syndroom.
Oftewel, leuk plan maar laat je begeleiden. Vanuit het niets met een goede conditie zomaar wat aankloten is vragen om problemen. Hardlopers zijn doodlopers.Sei wachsam,
Nou, mijn interclub avondje was niet zo stoer als al die verhalen van Patty. Ronde 4 v/d 18 voelde ik 'm al in benen, ronde 10 eraf, laten dubbelen, weer aangepikt, laatste ronde laten lopen. Achja, kan niet altijd feest zijn. Paar eliterijders waren flink aan 't raggen. manmanman.
Frame + shizzle bij Jan gebracht, die bakt er maar wat van. Voor die paar tientjes ga ik niet zelf zitten martelen. Eerst een 'echte' FM gebeld, die ik 't gun, maar die was op dinsdagmiddag dicht, want dinsdagmiddag. Op z'n 06 gebeld, maar hij was aan het schilderen. Tja. Sommige mensen..![]()
Dan mag ik echt al m'n fietsen weggooienquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt 5-10cm zadelpen is de max die mag uitsteken.
Ik zou dan echt nooit op zo'n oud frame passen. Zelfs m'n eerste fiets had een langere zadelpen. Zal deze morgen es ff nameten.![]()
Thenks, zal es kijken. Ik had al bij farsports en dengfu enzo gekeken, maar neem deze ook mee!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goede keus denk ik. Want dat tubes plakken of kitten is toch iets speciaals.
Tip: BladeX wielen uit China, de enige met fatsoenlijke naven, niet duur, laag gewicht en nog mooi ook (vind ik). Ik twijfel alleen nog vanwege de noodzakelijk andere remblokken.
De Simplon ga ik dan gewoon alleen met carbon wielen rijden, die is om te shinen. De giant rij ik dan met Alu velgen en bijbehorende blokjes. Uiteindelijk nog een keer een sram force groepje daarvoor scoren en die kan ook weer jaren mee in de Alpen.
Mijn foto's op Flickr!
Maar vroegah waren 63 cm frames ook geen uitzondering. Daar reed ik met mijn 1,88 ook op rond en dan nog wel eens een kromme Campa zadelpen gehad. Was gewoon anders gebouwd. Kijk b.v. maar eens naar foto's van wat langere renners zoals Gerrit Solleveld, Maarten Ducrot of Frits Pirard dan snappie het wel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan mag ik echt al m'n fietsen weggooien
Ik zou dan echt nooit op zo'n oud frame passen. Zelfs m'n eerste fiets had een langere zadelpen. Zal deze morgen es ff nameten.
Maar laat ff weten wanneer die frames in de container gaan. Ik geef er zo wie zo de oud ijzer prijs voor
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Je lacht je toch blauw om dat Ali express wat spoke nipples vertaalt als tepels
Mijn foto's op Flickr!
Ik ken wel iemand die loopt ook marathons die ga ik om schema's vragen. Denk je wel dat het haalbaar is? Verder kan ik natuurtlijk dan beter naar het hardlooptopic toe.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:21 schreef No-P het volgende:
Voorspel de blessure: ik zet mijn geld in op mediaal tibiaal stress syndroom.
Oftewel, leuk plan maar laat je begeleiden. Vanuit het niets met een goede conditie zomaar wat aankloten is vragen om problemen. Hardlopers zijn doodlopers.![]()
Haalbaar? Tuurlijk. Verstandig? Twijfelachtig, Mijns inziens vereist de hardloopopbouw van 0 naar 42 in relatief korte tijd en de daarbij behorende aanpassingen ivm eventeuele problemen toch een meer individuele begeleiding van een ervaring trainer met kennis van zaken ipv simpel een schemaatje volgen. Misschien gaat het goed, bij pak em beet 30% zal het werken, maar echt verstandig is het niet. Hardlopen is een stuk belastender dan fietsen en meer dan bij fietsen hebben pezen en gewrichten de tijd nodig om aan de belasting. Juist iemand die wel de conditie heeft, maar geen hardloopervaring loopt zichzelf de vernieling in, omdat je lichaam dergelijke belasting conditioneel wel aankan, maar je pezen/gewrichten nog niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand die loopt ook marathons die ga ik om schema's vragen. Denk je wel dat het haalbaar is? Verder kan ik natuurtlijk dan beter naar het hardlooptopic toe.Sei wachsam,
Ja die geometrie is compleet anders. Men zat toen ook wat anders op de fiets dan tegenwoordig.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar vroegah waren 63 cm frames ook geen uitzondering. Daar reed ik met mijn 1,88 ook op rond en dan nog wel eens een kromme Campa zadelpen gehad. Was gewoon anders gebouwd. Kijk b.v. maar eens naar foto's van wat langere renners zoals Gerrit Solleveld, Maarten Ducrot of Frits Pirard dan snappie het wel.
Maar laat ff weten wanneer die frames in de container gaan. Ik geef er zo wie zo de oud ijzer prijs voor
Voorlopig gaan die frames nog niet weg ome Buzz![]()
![]()
Werd in een bucket gedaan... aangelengd met van alles en nog wat volgens mij.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
Wat? Van die M roy haa sip? Moet je ook maar een kwart van nemen en aanlengen met water. Ik heb het ook nog nooit puur durven drinken, maar heel de Bangkokse taxi en motobike maffia rijdt er op rond. En die klokken het zo puur naar binnen.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Als het vanavond regent ga ik nie fietsen hoor.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oja, ook zo fijn. Nieuw zadel, geen zadelpijn meer afgezien van wat drukpuntjes op z'n tijd.
Ik heb nu een rooie bult van een cm doorsnee ofzo die precies op de buitenrand van mijn zadel zit. En die is er in 2 dagen tijd gekomen
Rust en 't gaat vanzelf weg of gewoon doorrijden en het af laten sterven
Ik heb vinishot kauwtabletten, half uur voor de koers nemen. Kan je daarna ook gewoon weer goed slapen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:36 schreef Patroon het volgende:
Hoelang zou zoiets werken? Kan ik mis beter voor de start nemen ipv laatste 30min. Eerste fase is toch wel vaak bepalend.Haters gonna hate.![]()
Jammer oksel, het gaat niet vanzelfquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:28 schreef Oksel het volgende:
Nou, mijn interclub avondje was niet zo stoer als al die verhalen van Patty. Ronde 4 v/d 18 voelde ik 'm al in benen, ronde 10 eraf, laten dubbelen, weer aangepikt, laatste ronde laten lopen. Achja, kan niet altijd feest zijn. Paar eliterijders waren flink aan 't raggen. manmanman.
Frame + shizzle bij Jan gebracht, die bakt er maar wat van. Voor die paar tientjes ga ik niet zelf zitten martelen. Eerst een 'echte' FM gebeld, die ik 't gun, maar die was op dinsdagmiddag dicht, want dinsdagmiddag. Op z'n 06 gebeld, maar hij was aan het schilderen. Tja. Sommige mensen..
Een FM zit natuurlijk niet te wachten op een online gekocht frame + onderdelen om in elkaar te zetten. Daar is geen droog brood in te verdienen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Naja als hij daardoor 2/3 uur werk heeft wat ie kan factureren zou je wel gek zijn om het af te wijzen. Verdiend hij misschien wel minder dan dat hij het totale plaatje doet maar geld is geld.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jammer oksel, het gaat niet vanzelf
Een FM zit natuurlijk niet te wachten op een online gekocht frame + onderdelen om in elkaar te zetten. Daar is geen droog brood in te verdienen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lijkt me stug dat oksel daar 60e per uur voor wil betalen a +-3uren.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Naja als hij daardoor 2/3 uur werk heeft wat ie kan factureren zou je wel gek zijn om het af te wijzen. Verdiend hij misschien wel minder dan dat hij het totale plaatje doet maar geld is geld.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Goed...ik vind het soms wat lullig dat iedereen hier harder rijdt dan ik, en jonger en knapper is, maar dit ga ik dus nooit doen.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Die FM zit op 30 / uur ofzo, is al goedkoop. En zou alsnog kabels, ringetjes, kleinmateriaal etc. bij 'm afnemen. En hij bouwt zelf ook Chinese ATB frames op, voor klanten (no-name dan natuurlijk). Dus ach. Aardige vent, maar commercieel snaptie 't niet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat oksel daar 60e per uur voor wil betalen a +-3uren.![]()
Je moet meer meelezen meneer. Is al gepostquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goed...ik vind het soms wat lullig dat iedereen hier harder rijdt dan ik, en jonger en knapper is, maar dit ga ik dus nooit doen.Buzz doet daar aan ofzo.
Ah Buzz, die ouwe pakhaas. Ik moet eerst nieuwe plaatjes onder m'n schoenen zetten, m'n voet schoot telkens los het laatste ritje, en wat fietsen voordat ik hier veel tijd kan doorbrengen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Nou, effe bestellen. Morgen in huis en dan kan je van 't weekend fietsen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ah Buzz, die ouwe pakhaas. Ik moet eerst nieuwe plaatjes onder m'n schoenen zetten, m'n voet schoot telkens los het laatste ritje, en wat fietsen voordat ik hier veel tijd kan doorbrengenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb ze al thuis liggen, dus vanavond maar eens zien of ik dat zonder begeleiding snap. Wist dat ze op het einde liepen, dus had ze al besteld. Heel soms denk ik vooruit....Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Tís nog geen vrijdag Okkie, ou je even in...MarcodeJ is trouwens gebanned wegens trollen in het ESF topic, de faalhaas.quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Dit vind ik altijd zulke onzin, een fietsenmaker is er voor om een fiets in elkaar te zetten. Voor mijn gevoel richten fietsenmakers zich tegenwoordig alleen nog maar op fietsen verkopen. Wat ook wel logisch is hier kunnen ze het meeste geld aan verdienen voor weinig arbeid. Ze moeten juist blij zijn met klanten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een FM zit natuurlijk niet te wachten op een online gekocht frame + onderdelen om in elkaar te zetten. Daar is geen droog brood in te verdienen.![]()
Met al die fietsenplannen worden de fietsen van Nederlands bodem nu alleen gebouwd om het een jaar of 3 vol te houden. Fietsenverkopers gaan hierin mee, makkelijk verdienen, het repareren van fietsen is het niet meer waard. Beter dus een Duitse fiets kopen dan hier in NL.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:38 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zulke onzin, een fietsenmaker is er voor om een fiets in elkaar te zetten. Voor mijn gevoel richten fietsenmakers zich tegenwoordig alleen nog maar op fietsen verkopen. Wat ook wel logisch is hier kunnen ze het meeste geld aan verdienen voor weinig arbeid. Ze moeten juist blij zijn met klanten.Sei wachsam,
Die post hier toch niet meerquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tís nog geen vrijdag Okkie, ou je even in...MarcodeJ is trouwens gebanned wegens trollen in het ESF topic, de faalhaas.
troep kopen op internet en bij fm in elkaar laten zetten, daarna alle klachten en ellende op moeten lossen, ik zou er ook voor bedanken. Internet prima, maar doe het dan zelf of zoek een bevriende knutselaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:38 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zulke onzin, een fietsenmaker is er voor om een fiets in elkaar te zetten. Voor mijn gevoel richten fietsenmakers zich tegenwoordig alleen nog maar op fietsen verkopen. Wat ook wel logisch is hier kunnen ze het meeste geld aan verdienen voor weinig arbeid. Ze moeten juist blij zijn met klanten.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Alsof die FM van te voren wist waar hij mee te maken had..
En dan nog, voor klachten en ellende kun je ook geld vragen.
Patty is ook niet commercieel.![]()
Als het slecht inelkaar gezet is is dat toch terercht? Als het aan de kwaliteit van je spullen ligt dan is het je eigen schuld.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
troep kopen op internet en bij fm in elkaar laten zetten, daarna alle klachten en ellende op moeten lossen, ik zou er ook voor bedanken. Internet prima, maar doe het dan zelf of zoek een bevriende knutselaar.
En de fietsenmaker kan altijd zeggen "In elkaar zetten prima, maar niet komen met gezeik over garantie want het zijn niet mijn spullen"Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Waarom niet? Wij bouwen soms ook wel eens een Chinees op. Gewoon uurtje factuurtje. Is makkelijk geld verdienen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een FM zit natuurlijk niet te wachten op een online gekocht frame + onderdelen om in elkaar te zetten. Daar is geen droog brood in te verdienen.
Daarna ff zelf aftesten zoals bij elke fiets en gaan met die banaan.![]()
Zouden dit ook chinaframe's zijn?
http://www.marktplaats.nl/verkopers/1120752.htmlOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
MAg hopen van niet.. maar hoe check je 't?quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
Zouden dit ook chinaframe's zijn?
http://www.marktplaats.nl/verkopers/1120752.html![]()
Als je de mensen er toch hebt staan, prima. Als je tegen je limiet loopt qua onderhoudstijd gaat de voorkeur naar klanten die ook de fiets bij je kopen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom niet? Wij bouwen soms ook wel eens een Chinees op. Gewoon uurtje factuurtje. Is makkelijk geld verdienen.
Daarna ff zelf aftesten zoals bij elke fiets en gaan met die banaan.Sei wachsam,
Geen idee. Zeg 't maarquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
MAg hopen van niet.. maar hoe check je 't?
Dan sluiten ze maar achteraan toch? En nog, werk is werk en elke klant is even belangrijk.... Dat je een deal die 3 keer zo veel oplevert stiekem voorrang geeft snapt iedereen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:01 schreef No-P het volgende:
[..]
Als je de mensen er toch hebt staan, prima. Als je tegen je limiet loopt qua onderhoudstijd gaat de voorkeur naar klanten die ook de fiets bij je kopen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die zou ik zelf dan wel effe checken bij de desbetreffende fietsenmaker denk ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Blijkbaar kan deze FM het zich veroorloven dergelijke klanten niet aan te nemen. Liever niet weer stressen in de werkkamer of extra uren maken maar meer vrije tijd of rustiger werk. Het gaat niet altijd om zoveel mogelijk verdienen, zoveel mogelijk omzet draaien. Maar dan is hij inderdaad niet commercieel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan sluiten ze maar achteraan toch? En nog, werk is werk en elke klant is even belangrijk.... Dat je een deal die 3 keer zo veel oplevert stiekem voorrang geeft snapt iedereen.Sei wachsam,
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Geen wedstrijden met deze body gereden. Gelukkig maar want van wedstrijden gaan die body's altijd snel achteruit!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kleine dingetjes gaan bij ons zoveel mogelijk tussendoor. Voor grotere dingen is het gewoon een kwestie van een afspraak maken. Als je een fiets bij ons koopt krijg je korting op de eerste 3 onderhoudsbeurten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:01 schreef No-P het volgende:
[..]
Als je de mensen er toch hebt staan, prima. Als je tegen je limiet loopt qua onderhoudstijd gaat de voorkeur naar klanten die ook de fiets bij je kopen.![]()
Sfeer plaatjes van Patty P van afgelopen maandag:
1e doorkomst:![]()
![]()
Laatste 2 rondes:
Rule 5 & 9 ??quote:Op woensdag 7 mei 2014 07:36 schreef kanovinnie het volgende:
Als het vanavond regent ga ik nie fietsen hoor.
Volgens mij blijft het droog hoor dus dan ga ik denk wel.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ik ken de regels natuurlijk uit het hoofd, maar voor de onwetenden waar kan je de regels vinden?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:31 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Rule 5 & 9 ??
Volgens mij blijft het droog hoor dus dan ga ik denk wel.
http://www.velominati.com/the-rules/![]()
onthouden: velominati (klinkt als een enge sekte , en is dat ook )quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik ken de regels natuurlijk uit het hoofd, maar voor de onwetenden waar kan je de regels vinden?
http://www.velominati.com/the-rules/Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Ik heb er gewoon effe geen zin in, maar het ziet er nu mooi uit dus ik ben er waarschijnlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:31 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Rule 5 & 9 ??
Volgens mij blijft het droog hoor dus dan ga ik denk wel.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hoe durven mensen, na 5x bellen, nog steeds naast elkaar te blijven fietsen en dan te gaan klagen als ik er toch maar voorbij ga. Debielen.
Dat ik überhaupt 5x bel, ook zoiets.![]()
![]()
Snap het!quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon effe geen zin in, maar het ziet er nu mooi uit dus ik ben er waarschijnlijk.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Dat moment waarop je je mooi leyzne pompje meegeeft aan een iets wat onhandige collega
"het komt wel goed hoor, ik heb vaker een band opgepompt*
Toen die nog niet gebanned was postte hij hier ook niet meer. Hij was met ze nieuwe karretje geloof ik 2x op ze kokosnoot gegaan daarna hebben we m hier nooit meer gezien. En hij had van die oersaaie gopro filmkes over hoe boeiend het is om in de polder te toeren.quote:![]()
Ging hij niet 2 keer op dezelfde plek op zijn bek en daarna de verzekering oplichten?quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toen die nog niet gebanned was postte hij hier ook niet meer. Hij was met ze nieuwe karretje geloof ik 2x op ze kokosnoot gegaan daarna hebben we m hier nooit meer gezien. En hij had van die oersaaie gopro filmkes over hoe boeiend het is om in de polder te toeren.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Noord holland komen de toerbakken van deze reeks vandaan. Ik noem een kees of ddx.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ben ik de enige idioot dit met een wind als vandaag (windkracht 5 hier) opzoek gaat naar Strava segmenten met wind mee voor een KOM? Vlakke polderweg: 2:00 over 1.7 km (gem. 52.1 km/u met een top van 59 km/u).![]()
Nee hoor, zelf ook wel eens gedaan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef alpeko het volgende:
Ben ik de enige idioot dit met een wind als vandaag (windkracht 5 hier) opzoek gaat naar Strava segmenten met wind mee voor een KOM? Vlakke polderweg: 2:00 over 1.7 km (gem. 52.1 km/u met een top van 59 km/u).Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vrees dit weekend een beetje![]()
Fucking lus 2...1500+ hoogtemeters... ai. Mjah als ik de chouffe wil doen zal ik hier toch ook overheen moeten kunnen. Ga er blanco in. Gééén idee hoe die route loopt (ja in grote lijnen) dus wanneer ik welke heuvel op me af krijg, en hoe lang deze duren. Opblaasgevaar op de loer. Zeker als iets langzaam steil oploopt... Dan ben ik echt de sigaar
We gaan het zien. Wel zin in.![]()
Komt wel goed, maak je niet zo drukquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:59 schreef muzas het volgende:
Fucking lus 2...1500+ hoogtemeters... ai. Mjah als ik de chouffe wil doen zal ik hier toch ook overheen moeten kunnen. Ga er blanco in. Gééén idee hoe die route loopt (ja in grote lijnen) dus wanneer ik welke heuvel op me af krijg, en hoe lang deze duren. Opblaasgevaar op de loer. Zeker als iets langzaam steil oploopt... Dan ben ik echt de sigaar
We gaan het zien. Wel zin in..![]()
quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef alpeko het volgende:
Ben ik de enige idioot dit met een wind als vandaag (windkracht 5 hier) opzoek gaat naar Strava segmenten met wind mee voor een KOM? Vlakke polderweg: 2:00 over 1.7 km (gem. 52.1 km/u met een top van 59 km/u).Sterker nog, vrijwel alle toptijden op vlakke segmenten zijn op die manier tot stand gekomen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee hoor, zelf ook wel eens gedaan.![]()
de hele noordzee kust stikt van de lekker hard wind mee segmentjes, schaam je niet, als je maar lolquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef alpeko het volgende:
Ben ik de enige idioot dit met een wind als vandaag (windkracht 5 hier) opzoek gaat naar Strava segmenten met wind mee voor een KOM? Vlakke polderweg: 2:00 over 1.7 km (gem. 52.1 km/u met een top van 59 km/u).
HebtIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
In de afdaling van een van de eerste klimmetjes van lus 2 heb ik m'n eerste goede valpartij gehad in ieder geval.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:59 schreef muzas het volgende:
We gaan het zien. Wel zin in.
Je gaat het gewoon halen en als hulp plak je desnoods een stukje papier met alle klimmetjes en op welke km ze zitten op je framebuis.![]()
quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:02 schreef keesfietst het volgende:
In de afdaling van een van de eerste klimmetjes van lus 2 heb ik m'n eerste goede valpartij gehad in ieder geval.![]()
Nou dat voorspelt veel goeds. Ik ben echt een schijtert naar beneden... Tijdens de toertocht 3 weken terug hield ik ook mn remmen dicht naar beneden.![]()
Ja denk van wel. Ik zit net als ieder normaal redenerend mens met dit apocalyptische natuurgeweld in de schuilkelder natuurlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef alpeko het volgende:
Ben ik de enige idioot dit met een wind als vandaag (windkracht 5 hier) opzoek gaat naar Strava segmenten met wind mee voor een KOM? Vlakke polderweg: 2:00 over 1.7 km (gem. 52.1 km/u met een top van 59 km/u).
Wel knap dat je die duizelingwekkende snelheden haalt met 1700m voor de wind sprinten zeg.![]()
Je moet m juist laten gaan en die dikke kont van je de bocht in gooien.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:05 schreef muzas het volgende:
[..]![]()
Nou dat voorspelt veel goeds. Ik ben echt een schijtert naar beneden... Tijdens de toertocht 3 weken terug hield ik ook mn remmen dicht naar beneden.![]()
Als je daar echt heel bang voor bent.. gewoon ff goed inlezen op de site van de AGR. Staan alle klimmetjes op. En dan kun je verder op internet wel opzoeken welke klimmen echt kut zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:59 schreef muzas het volgende:
We gaan het zien. Wel zin in.
En je hebt al keer in limburg gereden.. af en toe opblazen geeft niet, krijg je inhoud van. (als het maar niet de eerste 30km al is, want dan ga je wel erg dood overkomen haha. )everyone's a critic...
even you ! !![]()
Jeetje, vrijdag pas tijd voor maken van offerte voor reparatie. Dan nog wachten op verzekering, benieuwd wanneer ik weer kan fietsen. Had mooie plannen deze maand.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
'k probeer mijn derailleurbinnenkabel te vervangen (Shimano Ultegra).
Het gebeure van 2:15 lukt mij niet. Hij blijft vasthangen halverwege. Als 'k 'm verkeerd erin doe, dus van boven naar beneden lukt het wel.![]()
Tips?![]()
Ja, ik zit efkes met een soort motivatiedip, druk met andere dingen en zo een bietje weinig goesting voor koersen. Nu maar wedstrijden ingeschreven dan heb ik een goal.quote:
Hoe ging het met jou afgelopen weekend op de Uithof en bij Spartaan?![]()
Ga nu ff eten ik kijk zo wel anders.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:07 schreef FastFox91 het volgende:
Het gebeure van 2:15 lukt mij niet. Hij blijft vasthangen halverwege. Als 'k 'm verkeerd erin doe, dus van boven naar beneden lukt het wel.![]()
Tips?![]()
quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja denk van wel. Ik zit net als ieder normaal redenerend mens met dit apocalyptische natuurgeweld in de schuilkelder natuurlijk.
Wel knap dat je die duizelingwekkende snelheden haalt met 1700m voor de wind sprinten zeg.![]()
Geen idee of dat snel is. In ieder geval snel genoeg voor plek 1Ik kwam eigenlijk wat tandjes te kort. Is mijn eerste racefiets en er zit een triple op met buitenblad 50 (achter 12). Binnenkort eens kijken naar een nieuwe fiets.
![]()
zorgen dat ie op zwaarste verzet staat, en gewoon flink priegelen en pielen.. Is meestal niet de 1e keer meteen raak nee..quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:07 schreef FastFox91 het volgen de:
Tips?
Mocht het echt niet lukken, dan even echt eronder gaan liggen, en met lampje aan bovenkant schijnen zodat je van onderkant kunt zien waar je precies in moet steken..
(je zegt trouwens dat je de binnenkabel vervangt... neem aan dat je wel meteen ook de buitenkabels meeneemt toch?! )everyone's a critic...
even you ! !![]()
Goede tactiek, nu moet je wel. Spreek je dan nog met ploegmaats af welke je wil rijden of kijk je wat je zelf wil? Jammer dat die in Katendrecht voor sportklasse is.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik zit efkes met een soort motivatiedip, druk met andere dingen en zo een bietje weinig goesting voor koersen. Nu maar wedstrijden ingeschreven dan heb ik een goal.
Hoe ging het met jou afgelopen weekend op de Uithof en bij Spartaan?
Bij de Uithof zaten we met een groot aantal één/tweelingen tegenover een grote groep Spartanen. Ze zaten mee in een kopgroep en ze hebben een goede sprinter. Kutsituatie dus. Uiteindelijk maar een training van gemaakt door op kop van het peloton te rijden en nog wat kansloos demarreren. Als nog wat meer kansloze mee deden kon het nog leuk worden, maar blijkbaar vond de rest van het peloton ook wel prima om te sprinten.
Bij de Spartaan zat ik een beetje te ver van achter, maar in de voorlaatste ronde nog wel wezen aanvallen. Toen ik teruggepakt was (en alweer ingesloten) reden er drie weg die nog net voor het peloton eindigden. Beetje saai weekend dus qua koers.
Zondag Amstelveen!![]()
Check, heb al aantal pogingen gedaan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:13 schreef the_critic het volgende:
[..]
zorgen dat ie op zwaarste verzet staat, en gewoon flink priegelen en pielen.. Is meestal niet de 1e keer meteen raak nee..
Mocht het echt niet lukken, dan even echt eronder gaan liggen, en met lampje aan bovenkant schijnen zodat je van onderkant kunt zien waar je precies in moet steken..
(je zegt trouwens dat je de binnenkabel vervangt... neem aan dat je wel meteen ook de buitenkabels meeneemt toch?! )
Lampje van bovenaf is wel een goed idee.
Buitenkabels heb ik niet op voorraad. Ze zijn pas 9 maanden oud, maar binnenkabel is geknapt. Is dat echt nodig?! Of is het meer van, je bent toch bezig met vervangen, neem dan die buitenkabels dan ook maar mee?![]()
Lijkt me ook niet want voor 120 euro monteert iedere FM en liefhebber van mooi spul compleet rijklaar voor je af. Maar hij kan het altijd nog aan een van die Oekraïners bij Vos in Zwanenburg vragen, die monteren een fiets binnen de 75 minuten. Niet te geloven toch?quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat oksel daar 60e per uur voor wil betalen a +-3uren.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ohquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je moet meer meelezen meneer. Is al gepostBuzz doet daar aan ofzo.
waar zei ik dan dat ik op meer dan een aspirine en een belgisch filter koffieke reed?
Maar als je wat nodig hebt, geef mar een gil. Heb hier nog wel een hele pot smarties staan, ook van die blauwe, al fietst dat weer minder makkelijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 07-05-2014 20:47:42 ]2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Je moet ook montagepasta ipv Durex Play gebruiken! Maar zo heb ik ook wel eens een paar schoenen naar de gallemiezen geholpen. Zelfs uitboren hielp niet. Succes!quote:2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ja zeker als je koerst moet iedere tik die jij aan je schakelhendel raak zijn. Ik zou meteen ook buitenkabel vervangen. En dus ook stuurlint.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:24 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Check, heb al aantal pogingen gedaan.
Buitenkabels heb ik niet op voorraad. Ze zijn pas 9 maanden oud, maar binnenkabel is geknapt. Is dat echt nodig?! Of is het meer van, je bent toch bezig met vervangen, neem dan die buitenkabels dan ook maar mee?
Enne Katendrecht is een fixed gear criterium, op de baanfiets. Alles mag meedoen zolang je geen remmen hebt of een recht stuur.![]()
Fakking hipstersquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Enne Katendrecht is een fixed gear criterium, op de baanfiets. Alles mag meedoen zolang je geen remmen hebt of een recht stuur.
Laat je ook meteen je bakkebaard en je snor staan en ga je het pothelmpje dragen?Mijn foto's op Flickr!
http://www.rondevankatendrecht.nl/wedstrijden.html Hier staat ook KNWU sportklasse, maar jij hebt natuurlijk amateur. Wat heeft fixed gear te maken met remmen / recht stuur?quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja zeker als je koerst moet iedere tik die jij aan je schakelhendel raak zijn. Ik zou meteen ook buitenkabel vervangen. En dus ook stuurlint.
Enne Katendrecht is een fixed gear criterium, op de baanfiets. Alles mag meedoen zolang je geen remmen hebt of een recht stuur.
Ik ga meteen buitenkabels bestellen. Het is trouwens opgelost. Op een gegeven moment zag ik de kabel ergens uitsteken waar het niet moest. Met een 1mm sleutel 'm tegengehouden en toen ging die wel door het juiste gat.![]()
Nou das een criterium op de baanfiets, en iedereen rijdt zonder rem op de doortrapper. Je moet dropbars (racestuur) hebben.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:52 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
http://www.rondevankatendrecht.nl/wedstrijden.html Hier staat ook KNWU sportklasse, maar jij hebt natuurlijk amateur. Wat heeft fixed gear te maken met remmen / recht stuur?
Ik ga meteen buitenkabels bestellen. Het is trouwens opgelost. Op een gegeven moment zag ik de kabel ergens uitsteken waar het niet moest. Met een 1mm sleutel 'm tegengehouden en toen ging die wel door het juiste gat.![]()
Red hook criterium, daar zijn wel leuke filmpjes van.
Sei wachsam,
Waar en hoe laat?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vandaag met marco op sloten gereden.
Gaat een stuk harder dan bij de trimmers. Bij het inschrijven had ik 1 keuze. A's of opgeven.
nog 2/3 keer met een groepje mee. Mijn tactiek in de slotenkoersjes is simpel, altijd mee als men wegrijd. Als ik me opblaas kan ik bijkomen in het peleton.
Het loopt eigenlijk elke keer stuk omdat er dan eerst een dubbele waaier gereden word er daarna figuren een stuk solo op kop gaan. Hele waaier naar de kloten.
En dan daarna niet meer meedraaien en WEER de waaier verkloten onder het motto "ik had net al het gat dichtgereden want met die waaier ging het niet snel genoeg"
In de 1 na laatste ronde reden er nog een paar gasten weg, kon het gat net niet dichten en dat was kut want toen had ik de krachten al verspeeld. Even bijkomen in het peleton en daarna lekker afgesprint al zal ik niet heel ver naar voren geëindigd zijn. iig geen laatste. Uitslag komt morgenochtendOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat is altijd zo bij de trimmers,, ze rijden of te hard en daarna niet meer, of ze counteren elke aanval en doen dan niks meer, wachten op de nieuwe aanval. Ze durven de koers niet hard te maken. Daarom zullen de meeste trimmers altijd trimmer blijven en geen stappen maken.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dit was bij de A's goftedoeme. Het zijn niet allemaal trimmers aan de andere kant van de dijk!quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:07 schreef Patroon het volgende:
Dat is altijd zo bij de trimmers,, ze rijden of te hard en daarna niet meer, of ze counteren alleen en doen dan niks meer. Daarom zullen de meeste trimmers altijd trimmer blijven en geen stappen maken. Ze durven de koers niet hard te maken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik had het over je verhaal bij de trimmers. Je vertelde toch hoe het altijd ging bij de trimmers en hoe het nu bij de A's ging.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit was bij de A's goftedoeme. Het zijn niet allemaal trimmers aan de andere kant van de dijk!
Of rijden ze bij de A's ook de waaier in de soep?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik had het over je verhaal bij de trimmers. Je vertelde toch hoe het altijd ging bij de trimmers en hoe het nu bij de A's ging.
Of rijden ze bij de A's ook de waaier in de soep?
Oja en 2 prutsers wilde me nog de kant in rijden maar dat is ze mooi nie gelukt.![]()
Al reed ik 1 keer wel echt met mijn bandjes op de uiterste randjes.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik ben wel eens met een van die najaarstormen afgelopen jaar eropuit getrokken met m'n tijdritfiets. Lekker rammen op de 54x12quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef alpeko het volgende:
Ben ik de enige idioot dit met een wind als vandaag (windkracht 5 hier) opzoek gaat naar Strava segmenten met wind mee voor een KOM? Vlakke polderweg: 2:00 over 1.7 km (gem. 52.1 km/u met een top van 59 km/u).![]()
![]()
Als je gewoon een Sparta, Batavus of Gazelle koopt valt dat wel mee hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:42 schreef No-P het volgende:
[..]
Met al die fietsenplannen worden de fietsen van Nederlands bodem nu alleen gebouwd om het een jaar of 3 vol te houden. Fietsenverkopers gaan hierin mee, makkelijk verdienen, het repareren van fietsen is het niet meer waard. Beter dus een Duitse fiets kopen dan hier in NL.![]()
Ja. net als ik.quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet m juist laten gaan en die dikke kont van je de bocht in gooien.![]()
![]()
Fiets in aanbouw! Inc. blauwe tape zodat niet alles viezig wordt![]()
Busje om voorrem vast te zetten was te kort.![]()
Zo kut is dat he? Ik rij me liever helemaal naar de tyfus om in een ontsnapping te zitten. Je moet maar zo denken; als het bij jou pijn doet, doet het bij de rest ook pijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:07 schreef Patroon het volgende:
Dat is altijd zo bij de trimmers,, ze rijden of te hard en daarna niet meer, of ze counteren elke aanval en doen dan niks meer, wachten op de nieuwe aanval. Ze durven de koers niet hard te maken. Daarom zullen de meeste trimmers altijd trimmer blijven en geen stappen maken.
Gelukkig rijden bij de meeste koersjes hier in de buurt een hoop bezige bijtjes rond wat dat betreft en wordt het vaak wel in stukken gereden of ontstaan er kopgroepjes. Bij die snitskoersjes willen ze bijna nooit meedraaien of overpakken als je weggesprongen bent terwijl ze je dan wel weer terug kunnen halen![]()
![]()
Ik heb het dit weekend ook lekker druk:
Morgen trainingskoers
Vrijdag tijdrit van 19 km en 's ochtends nog koerieren
Zondag Eibergen
Maandag tijdrit van 17 km![]()
Ja klopt, gewoon ramme. Precies wat je zegt, als je goed bent en je hebt pijn, hebben de anderen dat ook, of meer.. Bij de b's van snits is het idd drama. Bij de a's zijn ook veel die harde koers willen. Vanavond bij ZAC in Leeuwarden werd er ook weer hard gereden, icm selectief parcours daar altijd in meerdere groepen of minimaal een kopgroep.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Vanavond zag het er prima uit kwa weer, dus maar ff op de fiets gestapt om deel van strava klim challenge te halen.
Aangezien Kopje van Bloemendaal eigenlijk de klim hier in de buurt is heb ik die maar ff 15 keer opgereden
Begin van avond toch onverwacht wat regen en klinkertjes van kopje waren lekker nat. (droogde gelukkig wel op)
http://www.strava.com/activities/138636598![]()
17 mei ga ik de five4five rijden. Als voorbereiding op de klimclassic. Ik was van plan om het rondje van 12,3 km minimaal 8 keer te fietsen. 250 hoogtemeters per rondje.![]()
![]()
Schijnbaar is 'ons' parcours te makkelijk, wordt bijna nooit uit elkaar gereden. Geen klinkers, kort klimmetje, geen wind. Vrijwel altijd massasprint.![]()
Parcours van districtskampioenschappen afgelopen zondag gechecked. Dikke klinkerstrook, haakse bocht smal weggetje in, bocht met flinke klim, heuvelaf met goede bocht, vlak asfalt vol in de wind, haakse bocht weer naar eerste klinkerstrook. Manmanman. Dat durf ik echt bij lange niet aan.![]()
Hier ook. Racebaantje. Tenzij het een beetje waait en er dan een eliteploeg 10 man op kop zet. Dan gaat het hard.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:17 schreef Oksel het volgende:
Schijnbaar is 'ons' parcours te makkelijk, wordt bijna nooit uit elkaar gereden. Geen klinkers, kort klimmetje, geen wind. Vrijwel altijd massasprint.![]()
Klinkt mooi. Gewoon gaan man. Vind je het echt te kut, stap je af.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:19 schreef Oksel het volgende:
Parcours van districtskampioenschappen afgelopen zondag gechecked. Dikke klinkerstrook, haakse bocht smal weggetje in, bocht met flinke klim, heuvelaf met goede bocht, vlak asfalt vol in de wind, haakse bocht weer naar eerste klinkerstrook. Manmanman. Dat durf ik echt bij lange niet aan.![]()
Ja corpus is echt snel. Had er vroeger wel klauwen aan op nieuwelingen verzet 50+ te trappen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hier ook. Racebaantje. Tenzij het een beetje waait en er dan een eliteploeg 10 man op kop zet. Dan gaat het hard.
Gewoon meedoen Oksel, je hebt niks te verliezen en je wordt er niks minder van, alleen maar beter door ervaring en zolang je meekomt goede training.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dit is 'm.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klinkt mooi. Gewoon gaan man. Vind je het echt te kut, stap je af.
http://www.strava.com/activities/137244713/segments/3111252452![]()
Ik kom nooit mee man, die klim nekt me al in de derde ronde. Alhoewel, als ik slim rij kan ik wellicht een half uur, 40 minuten meekomen. Op de klim af laten zakken, op 't vlakke naar voren rijden.![]()
Ik ga komende zondag waarschijnlijk ook als kanonnenvoer dienen in die koers in Eibergen, maar ik ga m'n huid wel zo duur mogelijk verkopen en zo lang mogelijk meerijden en w eigenlijk gewoon uitrijden. En als ik er toch af moet rij ik lekker net zo lang door tot ik uit koers gehaald word en ga ik dan lekker m'n maten aanmoedigen. Ik heb de afgelopen maand wel geleerd dat te weinig zelfvertrouwen funest kan zijn in koers. Dus gewoon lekker gaan en zien waar t schip strand.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:29 schreef Oksel het volgende:
Ik kom nooit mee man, die klim nekt me al in de derde ronde. Alhoewel, als ik slim rij kan ik wellicht een half uur, 40 minuten meekomen. Op de klim af laten zakken, op 't vlakke naar voren rijden.
Idd gewoon slim zijn. Die klim voorin het peloton beginnen en dan proberen het zo lang mogelijk vol te houden. Daar word je alleen maar sterker van.![]()
net of mijn 1e koers direct goed ging. Ook 2x gelost en weer aangesloten toen ik werd gedubbeld.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:29 schreef Oksel het volgende:
Ik kom nooit mee man, die klim nekt me al in de derde ronde. Alhoewel, als ik slim rij kan ik wellicht een half uur, 40 minuten meekomen. Op de klim af laten zakken, op 't vlakke naar voren rijden.
Bij de nieuwelingen was het eerst helemaal drama. Bij klassiekers van 80km kon ik maar 20km mee totdat ik de bezemwagen naast me zag, criteriums pprecies zo. Dat heeft zo'n half seizoen geduurd totdat ik mijn 1e koers uitreed, sinds dat moment reed ik alles uit.
Je moet er ff doorheen, je zal zien dat je steeds langer bij kunt blijven. Constant voorin zitten, achterin is veel zwaarder omdat je minder hard door de bocht kunt, dus harder aanzetten.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat zou leuk zijn. Uhh, half 2 's middags.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:37 schreef Oksel het volgende:
Hoelaat is dat in Eibergen? Misschien kom ik je wel aanmoedigen, met de kleine.![]()
Maar dan lachen jullie me uitquote:Op woensdag 7 mei 2014 23:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
net of mijn 1e koers direct goed ging. Ook 2x gelost en weer aangesloten toen ik werd gedubbeld.
Bij de nieuwelingen was het eerst helemaal drama. Bij klassiekers van 80km kon ik maar 20km mee totdat ik de bezemwagen naast me zag, criteriums pprecies zo. Dat heeft zo'n half seizoen geduurd totdat ik mijn 1e koers uitreed, sinds dat moment reed ik alles uit.![]()
![]()
Ik lach harder om mensen die niet starten omdat ze niet durven.
HAHAHAHAMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Half 2, Eibergen.
Misschien ben ik er wel. Met kind, of met fiets.Is maar half uur van m'n huis. Kom anders sowieso op de koffie
![]()
![]()
Ik was 18de, marco 23. Van de 35 A's (of 36, volgens mij is er 1 op een ronde gezet)
In totaal reed er 80 man mee. En vast nog een paar zonder transponderOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vraag die al duizend keer gesteld is, maar ikzie door de bomen het bos niet meer. Eerste antwoord koop ik; klein betaalbaar handpompje welke minstens 6 bar oid in de banden krijgt voor op vakantie.
En moet ik echt 25mm banden hebben voor de ardennen?![]()
Ja duurder dan mn joe blowquote:Maar goed zal t wel waard zijn. Ern van mn vrienden heeft zo'n goedkope en dat is pure ergernis. En die drie tientjes extra is absoluut gezien ook niet boeiend.
![]()
Ik wel, als ik lekkere benen heb rij ik op de berg op het klimmetje zo het halve peloton voorbijquote:Op woensdag 7 mei 2014 23:54 schreef Tommeke het volgende:
Ik hou ook niet van klimmen in de koers. Bah.![]()
Doe mij maar een heuvelachtig parcours.Mijn foto's op Flickr!
groot Agelo..?? Echt super gaaf parcours. Altijd zwaar!quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:19 schreef Oksel het volgende:
Parcours van districtskampioenschappen afgelopen zondag gechecked. Dikke klinkerstrook, haakse bocht smal weggetje in, bocht met flinke klim, heuvelaf met goede bocht, vlak asfalt vol in de wind, haakse bocht weer naar eerste klinkerstrook. Manmanman. Dat durf ik echt bij lange niet aan.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Jup.. de buitenkabels geleiden de binnenkabels.. Dus gewoon lekker vervangen als je toch bezig bent. Is maar een 10tje extra, en dan weet je zeker dat alles gewoon weer lekker schakelt. Voelt wel zo vertrouwt in wedstrijden!quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:24 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Check, heb al aantal pogingen gedaan.
Buitenkabels heb ik niet op voorraad. Ze zijn pas 9 maanden oud, maar binnenkabel is geknapt. Is dat echt nodig?! Of is het meer van, je bent toch bezig met vervangen, neem dan die buitenkabels dan ook maar mee?everyone's a critic...
even you ! !![]()
Dat doet iedereen toch? Vaak valt het peloton stil op zo'n klimmetje en als je dan lekker de vaart erin houd rij je er zo voorbij.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik wel, als ik lekkere benen heb rij ik op de berg op het klimmetje zo het halve peloton voorbij![]()
Doe mij maar een heuvelachtig parcours.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb die lezyne ook. Heb 'm 1 keer geprobeerd maar ben er wel over te spreken. Daarvoor had ik ook een joe blow. Anders probeer je de mijne toch een keertje?quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja duurder dan mn joe blowMaar goed zal t wel waard zijn. Ern van mn vrienden heeft zo'n goedkope en dat is pure ergernis. En die drie tientjes extra is absoluut gezien ook niet boeiend.
Daarom gewoon lekker die lezyne kopen, je hebt eventueel ook goedkopere modellen maar geen idee of die het halen bij de roaddrive versie.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja duurder dan mn joe blowMaar goed zal t wel waard zijn. Ern van mn vrienden heeft zo'n goedkope en dat is pure ergernis. En die drie tientjes extra is absoluut gezien ook niet boeiend.
![]()
roaddrive gaat tot 11 bar, andere versies vaak tot 8.3quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:44 schreef ddx het volgende:
[..]
Daarom gewoon lekker die lezyne kopen, je hebt eventueel ook goedkopere modellen maar geen idee of die het halen bij de roaddrive versie.
Volgens hun testen. Dus haal er maar wat vanaf. Ik heb iig die roaddrive. Was 42 euro dacht ik. tientje meer en dan weet je zeker dat het goedkomt
Ik heb hem tot nu toe alleen thuis getest, maar kreeg er zonder problemen zo'n 5 a 6 bar in.
Ruim voldoende dus om door te rijden![]()
![]()
16 mei: criterium Stiens met Elite
18 mei: criterium Elim
24 mei: klimcriterium Nijverdal
25 mei: criterium Hoogezand.
Nijverdal is toch vlak bij Oksel?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja, wellicht kom ik ook wel kijken als je daar rijdt, hier dicht in de buurt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:04 schreef Patroon het volgende:
Nijverdal is toch vlak bij Oksel?![]()
https://maps.google.nl/ma(...)0421&z=15&dg=featurequote:
15.45Nadeel is dat je dan ook bartape moet vervangen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:55 schreef the_critic het volgende:
[..]
Jup.. de buitenkabels geleiden de binnenkabels.. Dus gewoon lekker vervangen als je toch bezig bent. Is maar een 10tje extra, en dan weet je zeker dat alles gewoon weer lekker schakelt. Voelt wel zo vertrouwt in wedstrijden!![]()
Als ik lekkere benen heb is er nog altijd de helft van het peloton wat zo'n klimmetje beter verteert. Ik ben niet zo'n puncherquote:Op donderdag 8 mei 2014 08:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik wel, als ik lekkere benen heb rij ik op de berg op het klimmetje zo het halve peloton voorbij![]()
Doe mij maar een heuvelachtig parcours.
@Oksel: Ben benieuwd!
@Patty: Ik zou Hoogezand (ook wel de Ronde van Highsand-Juicylake) ook rijden maar moet dan het moederexcuus inzetten, familieweekend.![]()
Nee joh. Gewoon 23 mm en niet al te hard. 7-7,5 bar ofzo.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:23 schreef muzas het volgende:
Vraag die al duizend keer gesteld is, maar ikzie door de bomen het bos niet meer. Eerste antwoord koop ik; klein betaalbaar handpompje welke minstens 6 bar oid in de banden krijgt voor op vakantie.
En moet ik echt 25mm banden hebben voor de ardennen?![]()
is km of 30 van hengelo volgens mij wel ongeveer waar hij woont, op strava zie ik in elk geval vaak rondjes in die omgevingquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:04 schreef Patroon het volgende:
Nijverdal is toch vlak bij Oksel?Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
nijverdal is inderdaad in oosten, tussen zwolle en almelo in. Ronde van de Villawijk?? Is pittig rondje dan!quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:04 schreef Patroon het volgende:
Nijverdal is toch vlak bij Oksel?everyone's a critic...
even you ! !![]()
Holterberg met o.a. de motiewegquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:04 schreef Patroon het volgende:
Nijverdal is toch vlak bij Oksel?![]()
![]()
ja die. Als nieuweling al eens gereden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:54 schreef the_critic het volgende:
[..]
nijverdal is inderdaad in oosten, tussen zwolle en almelo in. Ronde van de Villawijk?? Is pittig rondje dan!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
ik ook.. jeugdcategorien en nieuwelingen, junioren... ppfff weinig mogelijkheden tot herstel.. afdalen, vlak stuk om weer positie te krijgen/houden/vechten en daarna weer omhoog...quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja die. Als nieuweling al eens gereden.everyone's a critic...
even you ! !
Forum Opties Forumhop: Hop naar: