SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijkquote:Even wat info over de Klimclassic en Limbomeet.
Als eerste zou het fijn zijn als we weten wie er allemaal van plan is om de ene of de andere of beide te gaan fietsen.
Bij de klimclassic (donderdag 29 mei) kan er gekozen worden uit 110 of 160km. Het vertek ligt tussen 08.00 en 10.00. Maar 08.00 lijkt mij een fijne tijd om te vertrekken. Het beste kunnen we dan samen komen bij de stayokay om van daaruit naar het MECC te fietsen. Ook omdat bij de stayokay het parkeren nog betaalbaar is. Moet er alleen een tijdstip worden afgesproken om daar te ontmoeten.
Het tijdstip van vetrek voor de Limbomeet (zaterdag 31 mei) had ik om 10.00 gedacht, dan hoeven de mensen die alleen voor de zaterdag komen ook niet midden in de nacht op te staan. Het is 130km (een 5 uurtjes fietsen ongeveer). Dan zijn we om 15.00 weer terug. Er is genoeg parkeerplaats bij mijn huidige verblijfsplaats (gratis uiteraard).
Wat jullie op de vrijdag doen moeten jullie zelf weten want die dag is voor mij al vol gepland.
En op zondag kunnen we misschien ook nog een stukje fiesten voor wie dat wil.
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=xojoyattbfrspbvc
met gpsvisualizer.com kan je dat soort bestanden naar gpx enzo omzetten. maar op gpsies staat hij dus ook al.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Voor 20 euro meuk gekocht. Ben benieuwdOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Pics or it didn't happen.quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Als 't binnen is kende gij een pica krijgenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb 't naar mijn huis laten sturenEn daar kom ik niet meer morgen
![]()
Kan ik het niet meteen tijdens de koers proberen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb ook weer wat zooi gekocht.... ik kan het gewoon niet laten....
Gezien ik met de Koolstop brake pads nog steeds last heb van "huilende" remmen op lange afdalingen wil ik nu eens Swissstop proberen.
Een paar leuke sokken![]()
![]()
Mooie sokken! Blijft leuk he?
Ik was vandaag ff op m'n werk en heb meteen allemaal meuk gekocht om m'n oude Raleigh op te pimpen. Foto's volgen vanmiddag
En ik moet me al weken beheersen om niet een mooie, bij m'n fiets matchende Castelli outfit te kopen![]()
![]()
Zwarte sokken
Nog ff over die repen discussie uit het vorige topic.Ik heb zelfs nog eens in 'n fiets-logboek ding (voordat Strava er was, en ik al mn ritjes opschreef om nog eens te kunnen terugzien wat er aan arbeid verricht was) een pagina gemaakt over repen, gels en andere sportvoeding. Zodat je kan terugzien welke niet te nassen zijn, welke lekker wegkauwen, etc.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:32 schreef the_critic het volgende:
[..]
voor geval dat... dan ben je al te laat!
Daarnaast zou ik gewoon eerst een paar verschillende merken, types, smaken kopen en proberen.. kijken waar je je het best bij voelt. De 1 zweert bij Maxim, de ander krijgt er buikpijn van... een ander heeft dat juist weer bij isostar of born etc..
ff investeren, en pas daarna grotere dosis kopen met korting
Ik gaf ze + of ++ voor "smeuig" "energie" en "prijs"
Vooral of een reep lekker wegkauwt of dat je per reep een halve bidon limonade erbij moet drinken is best belangrijk, snel kunnen eten tijdens een wedstrijd of cyclo is van groot belang tenslotte.
Zelf ben ik inmiddels redelijk trouw aan born en powerbar voor de meeste producten. En de winkel van mn meisje verkoopt een paar van die repen die niet bij fietsenwinkels te krijgen zijn, meer van dat bio en organisch spul enzo. Maar wel erg lekker en voedzaam! Bijvoorbeeld chimpanzee bars en Mulebar. Dat zijn dan niet van die high-tech repen, maar meer een mueslireep. Koud geperst, unprocessed, wholefood, etc. Allemaal hippe kreten, maar ze smaken prima, kauwen lekker weg en er is ook goed op te fietsen.
Maar omdat repen duur zijn, bewaar ik de superrepen alleen voor belangrijke ritten, en voor simpele ritten kan het gewoon een mueslibar van de supermarkt zijn.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Voor gewone ritten voldoen snelle jelle's, krentenbollen etc ook prima. Ben wel benieuwd naar die sportrepen en gels voor tijdens koersjes en belangrijke ritten.
Idd. Zo doe ik het ook. Ik vind die Isostar gelletjes altijd wel makkelijk weg te hakken. Daarnaast heb ik van SIS van die Hydro bruistabletjes met cafeïne in m'n bidon. Met wat ranja voor de smaak.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
Voor gewone ritten voldoen snelle jelle's, krentenbollen etc ook prima. Ben wel benieuwd naar die sportrepen en gels voor tijdens koersjes en belangrijke ritten.![]()
Ik doe eigenlijk altijd water, soms een beetje siroop. Nooit tabletjes of poeders eigenlijk.
Wel soms half AA/half water voor de wat zoetere smaak.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Voor een duurrit van te voren genoeg eten en een banaantje mee. Als ik verder ga dan 100 km neem ik nog een koekreep mee of koop ik onderweg iets, soms gaat het lekker en fiets ik zolang door tot ik hongerklop krijg![]()
![]()
Die cafeïne geeft wel een boost. Voor in een koersje wel lekker. Je mag er maximaal ook maar 2 per dagquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik doe eigenlijk altijd water, soms een beetje siroop. Nooit tabletjes of poeders eigenlijk.
Wel soms half AA/half water voor de wat zoetere smaak.
Ach, zulks zit ook maar tussen de oren voor een gedeelte. Als ik het gevoel heb dat ik slechte benen heb maak ik me daar ontzettend druk om, net als wat ik die dag zelf eet en drink
Het komt wel voor dat ik bezig ben met blikkies cola te drinken om mezelf alert te houden en andere onzin de dag dat ik 's avonds een tijdrit heb![]()
![]()
Het grote voordeel van een echte isotone sportdrank is dat je niet alleen je suikers aanvult, maar ook de mineralen die je met zweten verliest.
Op een lange hete dag verlies je echt veel zout, kijk maar wat een witte plekken er na afloop op je kleding zitten.
Tijdens de marmotte had ik zo'n buisje van isostar bij me, zitten 8 of 10 tabletten in. 1,5 tablet op een halve liter water (2 vind ik te zoet) en dan telkens 1 bidon water en 1 bidon sportdrank bij de hand hebben.
Nou is de klimclassic wel een goed bevoorrade tocht, dus je krijgt goeie sportdrank en repen!Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Mwah zo precies ben ik niet. Vind het wel kut als ik iets niet aan voorbereiding niet heb kunnen doen, zoals slecht eten de dag ervoor ofzo. Dan knaagt zoiets toch.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die cafeïne geeft wel een boost. Voor in een koersje wel lekker. Je mag er maximaal ook maar 2 per dag
Ach, zulks zit ook maar tussen de oren voor een gedeelte. Als ik het gevoel heb dat ik slechte benen heb maak ik me daar ontzettend druk om, net als wat ik die dag zelf eet en drink
Het komt wel voor dat ik bezig ben met blikkies cola te drinken om mezelf alert te houden en andere onzin de dag dat ik 's avonds een tijdrit hebOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zit er zoveel meer energie in die gelletjes vergeken met snelle jelle's ?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
Voor gewone ritten voldoen snelle jelle's, krentenbollen etc ook prima. Ben wel benieuwd naar die sportrepen en gels voor tijdens koersjes en belangrijke ritten.
Of is het snellere energie oid ?![]()
Geen ideequote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:21 schreef ddx het volgende:
[..]
Zit er zoveel meer energie in die gelletjes vergeken met snelle jelle's ?
Of is het snellere energie oid ?![]()
Zal wel wat beter uitgebalnceerd zijn en beter verwerkbaar. Een snelle jelle is natuurlijk niet echt voor 't sporten gemaakt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja idd, dat snap ik. Meestal bedenk ik van te voren al wat en hoe laat ik wil eten enzo. Dat zorgt toch voor wat extra focus en geeft idd het gevoel dat het daar niet aan kan liggenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah zo precies ben ik niet. Vind het wel kut als ik iets niet aan voorbereiding niet heb kunnen doen, zoals slecht eten de dag ervoor ofzo. Dan knaagt zoiets toch.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |