abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139607327
Ik volg op dit moment de opleiding Bedrijfskunde MER aan de Fontys. Toen ik klaar was met de havo wilde ik eigenlijk al naar een baan bij de politie solliciteren, maar helaas, ik was te jong. Nu ben ik dadelijk na mijn opleiding 20 jaar en heb dan de leeftijd dat ik wel zou mogen solliciteren. Echter gaat mijn voorkeur uit naar een baan bij de recherche. Ik hoor wel eens vaker dat ze daar vaak mensen afwijzen vanwege te weinig levenservaring.
Na mijn HBO wil ik dus (indien er banen beschikbaar zijn) sowieso solliciteren, maar stel dat ik afgewezen wordt vanwege de levenservaring, en dus in de toekomst wel kans maak, wat is dan verstandiger:
- een WO master volgen
- werken

Ikzelf zit meer aan een master te denken, ook omdat ik nog maar 20 ben dan. Zat te denken aan iets richting bestuurskunde... als extra bagage zeg maar..
pi_139611286
Zijn er geen relevantere masters dan bestuurskunde? En waarom heb je eigenlijk geen relevante hbo-studie gevolgd als je al wist dat je later bij de recherche wou? Voor de rest lijkt me een master doen inderdaad maar het beste, gezien je leeftijd
pi_139617030
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 09:34 schreef Kenny_v_Hummel het volgende:
Zijn er geen relevantere masters dan bestuurskunde? En waarom heb je eigenlijk geen relevante hbo-studie gevolgd als je al wist dat je later bij de recherche wou? Voor de rest lijkt me een master doen inderdaad maar het beste, gezien je leeftijd
Ik heb gekeken naar integrale veiligheid, maar dit leek me totaal niet interessant. Heb dus eigenlijk gewoon mijn 2e studiekeuze gemaakt, die mij wel leuk leek.
pi_139701199
Ik denk dat je moet gaan kijken naar wat jij wilt. Wil je de extra kennis op doen door verder te studeren of niet. Ligt er ook aan in welke richting je wilt gaan werken, wat je dromen zijn, dan kijken wat je er voor nodig hebt om dat te halen.
pi_139712388
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:19 schreef Vincento17 het volgende:
Ik volg op dit moment de opleiding Bedrijfskunde MER aan de Fontys. Toen ik klaar was met de havo wilde ik eigenlijk al naar een baan bij de politie solliciteren, maar helaas, ik was te jong. Nu ben ik dadelijk na mijn opleiding 20 jaar en heb dan de leeftijd dat ik wel zou mogen solliciteren. Echter gaat mijn voorkeur uit naar een baan bij de recherche. Ik hoor wel eens vaker dat ze daar vaak mensen afwijzen vanwege te weinig levenservaring.
Na mijn HBO wil ik dus (indien er banen beschikbaar zijn) sowieso solliciteren, maar stel dat ik afgewezen wordt vanwege de levenservaring, en dus in de toekomst wel kans maak, wat is dan verstandiger:
- een WO master volgen
- werken

Ikzelf zit meer aan een master te denken, ook omdat ik nog maar 20 ben dan. Zat te denken aan iets richting bestuurskunde... als extra bagage zeg maar..
Volg een extra opleiding, je hebt nog tijd genoeg om werkervaring op te doen en dat extra papiertje kan je alleen maar helpen. Wel zien dat het een nuttig papiertje is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 18:26:12 #6
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_139834424
Je leeftijd gezien zou ik ook zeker zeggen ga nog verder studeren! Denk dat het je alleen maar in het voordeel kan werken. En vacatures zitten al tijden dicht en zal ook komende tijd zeer beperkt zijn.

Ik ga ook weer studeren na 2 jaar te hebben gewacht op vacatures, zou ik persoonlijk niemand aanraden om er zo lang op te wachten. En die kans is denk ik aanwezig gezien vraag/aanbod
  zondag 11 mei 2014 @ 18:30:20 #7
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_139834567
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:26 schreef jvo91 het volgende:
Je leeftijd gezien zou ik ook zeker zeggen ga nog verder studeren! Denk dat het je alleen maar in het voordeel kan werken. En vacatures zitten al tijden dicht en zal ook komende tijd zeer beperkt zijn.

Ik ga ook weer studeren na 2 jaar te hebben gewacht op vacatures, zou ik persoonlijk niemand aanraden om er zo lang op te wachten. En die kans is denk ik aanwezig gezien vraag/aanbod
Je moet ook niet wachten op vacatures maar daar actief naar op zoek gaan en dan solliciteren. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zondag 11 mei 2014 @ 18:33:20 #8
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_139834675
quote:
3s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:30 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je moet ook niet wachten op vacatures maar daar actief naar op zoek gaan en dan solliciteren. :')
Zo werkt dat niet bij de politie... Daar komen vacatures waar je op kan solliciteren voordat je aan de opleiding begint. En die zijn er nu al 2 jaar niet, ofwel je kunt niet starten aan de academie ;)
  zondag 11 mei 2014 @ 18:34:10 #9
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_139834706
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:33 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet bij de politie... Daar komen vacatures waar je op kan solliciteren voordat je aan de opleiding begint. En die zijn er nu al 2 jaar niet, ofwel je kunt niet starten aan de academie ;)
Ok dat wist ik niet. :) maar zit je dan serieus twee jaar thuis niks te doen? :o
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zondag 11 mei 2014 @ 18:35:01 #10
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_139834743
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:34 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ok dat wist ik niet. :) maar zit je dan serieus twee jaar thuis niks te doen? :o
Nee ik werk gewoon haha, maar niet in de sector waar ik graag wil werken ;)
pi_139892107
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:26 schreef jvo91 het volgende:

Wachten was ik sowieso niet van plan nee. Als ik dan werk ga zoeken is het gewoon in de richting waar ik ook mijn hbo in doe.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:11:34 #12
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_139907381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 00:22 schreef Vincento17 het volgende:

[..]

Wachten was ik sowieso niet van plan nee. Als ik dan werk ga zoeken is het gewoon in de richting waar ik ook mijn hbo in doe.
Begrijpelijk! denk je wel een leuke job te kunnen vinden binnen jou gebied? in deze tijd bedoel ik dan.. en een eventuele afwijzing vanwege '' te weinig levenservaring'' op te lossen door een paar jaar te gaan werken als startende hbo'er is ook niet perse een beter keuze dan bv een studie. Denk dat het misschien niet veel uit maakt. Als je kan laten zien dat jij graag bij de recherche wil dan kom je er wel of je nu nog een extra studie doet of gaat werken! Succes iig met maken van je keus, is wel lastig! Nogmaals ik zou persoonlijk in jouw situatie gaan studeren
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:13:34 #13
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_139907440
sorry beetje aan het prutsen met me typfouten corrigeren _O- vandaar een overbodige quote
  dinsdag 13 mei 2014 @ 16:50:57 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139910827
Solliciteer dan gewoon bij de pliesie
pi_139962642
Met de MER kom je overal binnen hoor :')

Het is toch erg jammer dan deze studie door sommigen erg wordt onderschat. Het mooie van de MER is dat je gewoon overal aan de slag kunt. In de zorg, overheid, bedrijfsleven, defensie, landbouw: Noem het maar op. Omdat je zo breed bent opgeleid heb je eigenlijk overal verstand van.

Kijk anders even in dit topic, dan wordt één en ander misschien duidelijk. Ook zie je hier positieve ervaringen van een aantal mensen die de opleiding doen of deden :) De enkele troll moet je maar niet op ingaan.

SES / Hbo Rechten of Mer?

Ook troll users als Toto69 moet je links laten liggen. Deze reactie komt puur voort uit afgunst en jaloezie.
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:54:33 #16
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_139962691
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:53 schreef Mansjester het volgende:

Het is toch erg jammer dan deze studie door sommigen erg wordt onderschat. Het mooie van de MER is dat je gewoon overal aan de slag kunt. In de zorg, overheid, bedrijfsleven, defensie, landbouw: Noem het maar op. Omdat je zo breed bent opgeleid heb je eigenlijk overal verstand van.

Kijk anders even in dit topic, dan wordt één en ander misschien duidelijk. Ook zie je hier positieve ervaringen van een aantal mensen die de opleiding doen of deden :) De enkele troll moet je maar niet op ingaan.

Ook troll users als Toto69 moet je links laten liggen. Deze reactie komt puur voort uit afgunst en jaloezie.
MER :')
pi_140189625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:53 schreef Mansjester het volgende:

MER is een pret opleiding. Met andere sectoren kom je ook overal binnen, dat zegt niks.
pi_140189989
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:29 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

MER is een pret opleiding. Met andere sectoren kom je ook overal binnen, dat zegt niks.
Doet er nu verder niet meer toe. Moest op mijn 16e al mijn studiekeuze maken dus was allang blij dat ik iets had gevonden wat me leuk leek.
Is inderdaad een beetje een pretopleiding, maar begin in september aan mijn 3e jaar dus zal de opleiding netjes afmaken.
  woensdag 21 mei 2014 @ 17:16:36 #19
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_140210250
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:34 schreef Vincento17 het volgende:

[..]

Ik heb gekeken naar integrale veiligheid, maar dit leek me totaal niet interessant. Heb dus eigenlijk gewoon mijn 2e studiekeuze gemaakt, die mij wel leuk leek.
Ik doe IVK en het is een brede, redelijke makkelijke maar inderdaad een wat saaie studie. Je kan wel mooi doorstromen naar Recherchekundige.
En altijd het laatste woord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')