Wij gooien echt alles in de droger, nooit last van krimpende kleren gehad eigenlijkquote:Op maandag 5 mei 2014 19:18 schreef Amsel het volgende: [..] Gelukkig maar! Ik gooi trouwens heel veel was eventjes kort in de droger. Dan is het superheet, sla je zo de kreukels eruit, en gaat het verder op het wasrek. Alles om te voorkomen dat ik hoef te strijken
![]()
Ook die G went vanzelfquote:Op maandag 5 mei 2014 19:23 schreef krijgerrtje het volgende:
Als ik jullie verhalen zo lees voel ik me zo'n slechte 'huisvrouw'!Gooi al jaren al mijn was bij elkaar in de wasmachine, geen idee op hoeveel graden, en eigenlijk is het altijd goed gegaan! Hier hebben we geen droger meer, maar bij m'n ouders gooide ik ook vrijwel alles in een keer in de droger! op mijn bh's na, dan
Speaking of BH'S! Ik heb eindelijk een nieuwe!Viel me nog mee, van 75E naar 85E. Snap niks van die maten, maar ik ben blij want ik vind F of G ineens zoveel groter klinken dan E
Geen idee, misschien dat de baby gewoon anders ligt en dat daarom de vorm van je buik anders is?quote:Op maandag 5 mei 2014 19:35 schreef Dyre het volgende:
Beetje gekke vraag misschien, maar ik was me net aan het insmeren na het douchen en het lijkt wel alsof mijn buik kleiner is geworden sinds vorige week... Kan dat??
En daarom moet je 64 hydrofielen hebbenquote:Op maandag 5 mei 2014 19:35 schreef Dyre het volgende:
Ik heb veel te weinig witte was om het apart te wassen. Ik ga echt niet voor 2 t-shirt een aparte was draaien, dus dat gaat gewoon mee met de gekleurde was
maak je geen zorgen meid... ik donder ook gewoon alles in 1 keer in de wasmachine. En alles op 30 graden. Maar een wasdroger hebben we nietquote:Op maandag 5 mei 2014 19:23 schreef krijgerrtje het volgende:
Als ik jullie verhalen zo lees voel ik me zo'n slechte 'huisvrouw'!Gooi al jaren al mijn was bij elkaar in de wasmachine, geen idee op hoeveel graden, en eigenlijk is het altijd goed gegaan! Hier hebben we geen droger meer, maar bij m'n ouders gooide ik ook vrijwel alles in een keer in de droger! op mijn bh's na, dan
Speaking of BH'S! Ik heb eindelijk een nieuwe!Viel me nog mee, van 75E naar 85E. Snap niks van die maten, maar ik ben blij want ik vind F of G ineens zoveel groter klinken dan E
Logischquote:Op maandag 5 mei 2014 19:37 schreef Amsel het volgende:
[..]
Geen idee, misschien dat de baby gewoon anders ligt en dat daarom de vorm van je buik anders is?
Toen mijn moeder zwanger was van mij, vond de dokter overigens wel dat haar buik kleiner leek en was de conclusie dat ik gekrompen was
quote:Op maandag 5 mei 2014 19:36 schreef Amsel het volgende:
Als iets echt heel gekreukeld uit de kast komt, dan was ik het liever nog eens en hang ik het nat (of heet uit de droger) op, dan dat ik ga strijken hoor. Wat een rotklus is dat
Wij zijn ondertussen heel druk aan het regelen dat we over een paar weken gaan trouwenWe houden het superklein, want volgend jaar volgt er nog een knalfeest voor alle familie en vrienden, maar ik vind het toch wel heel spannend. Straks heb ik gewoon een man, en een andere achternaam, en dan krijgen we er een paar weken later ook nog zomaar een baby bij
![]()
bwahahahaquote:Op maandag 5 mei 2014 19:37 schreef Amsel het volgende:
[..]
Geen idee, misschien dat de baby gewoon anders ligt en dat daarom de vorm van je buik anders is?
Toen mijn moeder zwanger was van mij, vond de dokter overigens wel dat haar buik kleiner leek en was de conclusie dat ik gekrompen was
Elke dag! Strijkvrijequote:Op maandag 5 mei 2014 20:23 schreef Burdie het volgende:
Dragen jullie of jullie mannen geen overhemden dan? Ik strijk mee suf, maar vind het gelukkig leuk om te doen. Sommige broeken hebben het ook nodig en ik laat kuiken niet onder ongestreken lakens slapen.
Jup, elke dag.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:23 schreef Burdie het volgende:
Dragen jullie of jullie mannen geen overhemden dan? Ik strijk mee suf, maar vind het gelukkig leuk om te doen. Sommige broeken hebben het ook nodig en ik laat kuiken niet onder ongestreken lakens slapen.
Ik doelde dan ook vooral op alle dames die net riepen dat ze niet eens een strijkplank in huis hebben....quote:Op maandag 5 mei 2014 20:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup, elke dag.
En hij heeft dezelfde soort dingen aan het uiteinde van zn armen zitten als ik, dus dat strijken doet ie mooi zelf
Naah dat ontspannen gaat me ook wat ver, en gelukkig strijkt vriend zijn overhemden zelf, liefste elke ochtend voor hij naar zijn werk gaat...quote:Op maandag 5 mei 2014 20:30 schreef rebel-angel het volgende:
Istrijken
Lekker ontspannen verstand op 0
En van m'n kraakhelder witte strak gestreken beddengoed wordt ik helemaal blij![]()
Ik heb een kleine afwijking, heb alleen maar wit beddengoed
Oh de strijkplank en strijkbout zijn zijn domein ookquote:Op maandag 5 mei 2014 20:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook vooral op alle dames die net riepen dat ze niet eens een strijkplank in huis hebben.....
Mijn man is gewoon verwend dat ik voor hem strijk(hij strijkt niet zo netjes als ik
dan doe ik het net zo lief zelf
)
Wat fijn!quote:Op maandag 5 mei 2014 20:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
Om weer even terug op baby's te komen
En ander net de SEO en alles zag er top uit, nog steeds een meisje en alle organen etc. zagen er helemaal netjes uit.
Wat gaaaaaaaf! Ik wil stiekem ook wel heel graag trouwenquote:Op maandag 5 mei 2014 19:36 schreef Amsel het volgende:
Als iets echt heel gekreukeld uit de kast komt, dan was ik het liever nog eens en hang ik het nat (of heet uit de droger) op, dan dat ik ga strijken hoor. Wat een rotklus is dat
Wij zijn ondertussen heel druk aan het regelen dat we over een paar weken gaan trouwenWe houden het superklein, want volgend jaar volgt er nog een knalfeest voor alle familie en vrienden, maar ik vind het toch wel heel spannend. Straks heb ik gewoon een man, en een andere achternaam, en dan krijgen we er een paar weken later ook nog zomaar een baby bij
![]()
Ik vind wit beddengoed heerlijk, maar durf het niet aan omdat het zo besmettelijk is!quote:Op maandag 5 mei 2014 20:30 schreef rebel-angel het volgende:
Istrijken
Lekker ontspannen verstand op 0
En van m'n kraakhelder witte strak gestreken beddengoed wordt ik helemaal blij![]()
Ik heb een kleine afwijking, heb alleen maar wit beddengoed
quote:Op maandag 5 mei 2014 21:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Strijkenvoor de baby was heb ik een uitzondering gemaakt maar daar blijft het bij
Vriend strijkt (en wast) zijn eigen blousen
![]()
Soesa, fijn een goede SEO!
JJ, gelukkig zit je dame nog binnen.
Amsel, leuk trouwen! Ook al is het klein, lijkt me nog steeds veel geregel![]()
Ik ben zojuist aangevallen door een zeemeeuwHad een heerlijk ijsje gehaald en liep terug naar het huis van mijn vader toen ik van achter aangevallen werd... schrok me rot en ijsje op de grond
Toen terug naar de ijsco boer waar ik spontaan een nieuw ijsje kreeg
Onze hond sprong vanmiddag in zn enthousiasme boven op mn buik,.en hoewel ik haar gelijk voelde bewegen en zelf vermoedde dat t mn banden waren, wilde ze toch voor de zekerheid een echo maken, en daar waren geen bloedingen op te zien, en dan prikken ze bloed omdat ze daarin kunnen zien of er bloed van die kleine in mijn bloed terecht is gekomen..quote:Op maandag 5 mei 2014 21:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Woow gm ik denk dat ik een stukje gemist heb. Ging je naar het zkh vanwege bloedverlies dan
Wel fijn dat alles zo op het eerste oog in orde lijkt.
O ja en die banden en toch denken dat je best je buikspieren kan gebruiken (die nu opzij zitten om ruimte te maken voor je kleintje) kan inderdaad gruwelijk pijn doen. Zeker als je dan meent stug door te moeten gaan (like me...).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
quote:Op maandag 5 mei 2014 21:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Oh my..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik moest stiekem een beetje giechelen.![]()
Ik vind het er maar eng uitzienquote:Op maandag 5 mei 2014 21:52 schreef mignonne het volgende:
hahahhaa![]()
arm kind
dat trekt gelukkig heel snel bij hoor! Maar daarom doe ze dus wel extra controles van de heupjes bij stuitbaby's
Wat mignonne zegt, die rare beenstand trekt heel snel weg. Draakje lag in een onvolkomen stuit (beide benen in de lucht, ik heb er nog foto's van maar die zal ik dan maar niet laten zienquote:
quote:Op maandag 5 mei 2014 22:03 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Wat mignonne zegt, die rare beenstand trekt heel snel weg. Draakje lag in een onvolkomen stuit (beide benen in de lucht, ik heb er nog foto's van maar die zal ik dan maar niet laten zien) en dat was binnen een paar dagen volledig weggetrokken.
(Het voelt nog een beetje als illegaal hier rond hangen eigenlijk, maar ik ben toch echt zwanger zeggen de 3 testen hier op tafel
)
Of denken dat je best nog even de voortuin kan doen. En dat het op zich ook prima gaat. Totdat je daarna op de bank gaat zitten en vervolgens met geen mogelijkheid meer overeind komt omdat alles zeer doetquote:Op maandag 5 mei 2014 21:34 schreef Twinkle20 het volgende:
O ja en die banden en toch denken dat je best je buikspieren kan gebruiken (die nu opzij zitten om ruimte te maken voor je kleintje) kan inderdaad gruwelijk pijn doen. Zeker als je dan meent stug door te moeten gaan (like me...).
Neuh... Met 4+2 vond ik het nog een beetje vroeg om het hier van de daken te komen schreeuwenquote:Op maandag 5 mei 2014 22:08 schreef Twinkle20 het volgende:
NTS had je je al officieel gemeld hier? Zo niet, dan gefeliciteerd en welkom bij de club
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 mei 2014 22:17 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Neuh... Met 4+2 vond ik het nog een beetje vroeg om het hier van de daken te komen schreeuwen. Ik zal me ook voorlopig wel even op de achtergrond houden denk ik, het voelt echt nu alsof ik het kat op het spek gebonden heb door hier binnen te vallen
. Als ik volgende week nog steeds (goed) positief test zal ik maar eens een telefoontje naar de vk gaan doen. En dan kan ik hier ook wat meer vertellen
!
Maar thanx iedereen voor de welkomstwensen!
Doe maar niet dan neequote:Op maandag 5 mei 2014 22:03 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Wat mignonne zegt, die rare beenstand trekt heel snel weg. Draakje lag in een onvolkomen stuit (beide benen in de lucht, ik heb er nog foto's van maar die zal ik dan maar niet laten zien) en dat was binnen een paar dagen volledig weggetrokken.
(Het voelt nog een beetje als illegaal hier rond hangen eigenlijk, maar ik ben toch echt zwanger zeggen de 3 testen hier op tafel
)
Oja. Dank voor de reminder, ik moet nog even een afspraak daarvoor maken. Die extra controle geldt kennelijk ook als je baby in een stuit gelegen heeft, maar nog wel is gedraaid.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:52 schreef mignonne het volgende:
hahahhaa![]()
arm kind
dat trekt gelukkig heel snel bij hoor! Maar daarom doe ze dus wel extra controles van de heupjes bij stuitbaby's
quote:Op maandag 5 mei 2014 21:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mijn stuitmeisje had dit ook .. Niet zo extreem maar toch..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was al bijgetrokken voordat ik weer in elkaar gezet was... (ks)We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
Whoohooquote:Op maandag 5 mei 2014 22:03 schreef NotTheSame het volgende:
)
Oeh spannend! Keizersnede of bevalling?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 07:43 schreef Kursor het volgende:
Welkom NTS! En gelukkig goed nieuws voor GM.
Straks naar vk voor controle en vanmiddag weer langs fysio. Drukke dag. En vandaag wordt de dochter van m'n neef gehaald...toch wel spannend! Ben benieuwd naar hoe ze gaat heten
.
Dat dacht ik ook maar omdat het biologisch is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 08:10 schreef Stormqueen het volgende:
Als het langer dan 2-3 dagen houdbaar is is het gepasteuriseerd. Sowieso alle supermarktyoghurt eigenlijk
bio heeft vooral te maken met de leefomstandigheden van de koequote:Op dinsdag 6 mei 2014 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar omdat het biologisch is.
Wat ben je ook lekker vroeg uit de veren!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 09:57 schreef krijgerrtje het volgende:
Stond vanochtend om kwart over 5 iemand bij ons aan de bel te trekken. Klaarwakker sindsdien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap het helemaal krijgertje, ik heb zelf in paniek een pretecho gedaan 4 dagen voor ik naar de gyn moest voor de termijnecho... Het is ook gewoon heel spannend.
Ik zit nu in de wachtkamer voor controle bij de gyn en tot gisteren was Ik ook heel gespannen, maar vannacht en nu net in de wachtkamer voel ik ineens popcorn in mijn buikheb nog nooit zoiets gevoeld van mijn darmen.... Volgens mij is t baby... Toen waren de zenuwen ineens weg!
verder wel bijgelezen maar ook veel vergeten. Ik zag trouwplannen bij Amselen een goede SEO bij Soesa
Kwak
Oeh, spannend!!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:42 schreef StefanieV het volgende:
Meld! Gisteren controle gehad, baby doet het goed, ingedaald en reeds ontsluiting. We wachten af!
Hoe voel jij je verder?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Meld +1![]()
Stefanie, fijn dat alles goed is, En al ontsluiting?![]()
ik ga vrijdag pas weer naar de vk, maar ga er van uit dat alles goed is![]()
Vandaag 39 weken!
Wij gingen een tijdje terug aan het begin van de inloopavond....flink druk. Wat later was het aanmerkelijk rustiger. Geen idee of dat de algemene tendens is, maar wij dachten dus slim rond etenstijd te gaanquote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oeh, spannend!!
Vanavond inloopavond Moeder en Kind centrum in Ikazia ziekenhuis Rotterdam. Even een kijkje nemen waar ik waarschijnlijk over een kleine 3 maanden aan het puffen ben
Wij gaan zo rond een uur of zes, half zeven. Moet zo werken van 12 tot 5 en daarna eventjes wat simpels eten. Ik vind het wel spannend! Ik ben nog totaal niet met de bevalling bezig (in mijn hoofd) , maar na vanavond zou dat zomaar eens anders kunnen zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:50 schreef Kursor het volgende:
[..]
Wij gingen een tijdje terug aan het begin van de inloopavond....flink druk. Wat later was het aanmerkelijk rustiger. Geen idee of dat de algemene tendens is, maar wij dachten dus slim rond etenstijd te gaan.
En wat een berg goede controles zo achter elkaar!
Lief dat je het vraagt! De laatste week voel ik wel dat het fysiek wat zwaarder wordt maar verder voel ik me gelukkig nog heel goed! Ik wordt wel steeds nieuwsgieriger naar dat kleine jongetje in m'n buikquote:
is het een algemene inloop voor alle zwangeren of nog voor een bepaalde termijn?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wij gaan zo rond een uur of zes, half zeven. Moet zo werken van 12 tot 5 en daarna eventjes wat simpels eten. Ik vind het wel spannend! Ik ben nog totaal niet met de bevalling bezig (in mijn hoofd) , maar na vanavond zou dat zomaar eens anders kunnen zijn.
Het is gewoon algemeen. Ik moet ook ff een uurtje van te voren de site even checken, het kan zomaar zijn dat er op de inloopavond al dames liggen te puffen daarquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
is het een algemene inloop voor alle zwangeren of nog voor een bepaalde termijn?
wij hebben volgende week dinsdag een informatieavond over bevallen in het ijsselland, voor vrouwen tussen de 25-30 weken..
ipv dat wij uit eten gaan om ons 1 jarig jubileum te vieren gaan we in de verloskamers kijken![]()
fijj dat de controle goed was kwak! krijg je dan ook extra echo's ivm het bloedvat?
Het ijsselland is hier zo goed als om de hoek, terwijl de rotterdamse ziekenhuizen op minimaal 25 min afstand zijn...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen. Ik moet ook ff een uurtje van te voren de site even checken, het kan zomaar zijn dat er op de inloopavond al dames liggen te puffen daar![]()
Is Capelle dichterbij je dan bijv het st. Franciscus? Of heb je goede ervaringen met het Ijselland?
Ik denk dat je in je blijheid niet alles begrepen hebtquote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:41 schreef kwakz0r het volgende:
bloedgroep ook gehoord, a negatief maar wel rhesus c positief dus geen probleem met antistoffen baby ofzo. ijzer was 8 bij eerste controle.
sorry ik ben helemaal uitgelaten en blijsorry voor de egopost.
Bij mij hebben ze helemaal niks gezegd over rhesusfactoren de laatste keer. Is dat iets dat standaard onderzocht hoort te worden? Of is het wellicht gewoon niet genoemd omdat ik niet in een risicogroep val?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik denk dat je in je blijheid niet alles begrepen hebtJe bent rhesus c positief, maar rhesus D negatief. Dat betekent in week 27 bloedonderzoek naar antistoffen en naar de rhesusfactor van beeb. Bij een positieve rhesus van beeb krijg jij anti D bij 30 weken en na de bevalling. Bij een negatieve rhesus niet.
dan heeft de assistente het verkeerd uitgelegdquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik denk dat je in je blijheid niet alles begrepen hebtJe bent rhesus c positief, maar rhesus D negatief. Dat betekent in week 27 bloedonderzoek naar antistoffen en naar de rhesusfactor van beeb. Bij een positieve rhesus van beeb krijg jij anti D bij 30 weken en na de bevalling. Bij een negatieve rhesus niet.
Ja, maar misschien heeft ze niets gezegd omdat je voor allebei positief bent? Dan maak je geen antistoffen aan en heb je ook geen aanvullend onderzoek nodig.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij mij hebben ze helemaal niks gezegd over rhesusfactoren de laatste keer. Is dat iets dat standaard onderzocht hoort te worden? Of is het wellicht gewoon niet genoemd omdat ik niet in een risicogroep val?
Dan zal het dat wel zijnquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:26 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja, maar misschien heeft ze niets gezegd omdat je voor allebei positief bent? Dan maak je geen antistoffen aan en heb je ook geen aanvullend onderzoek nodig.
AB? Ik heb O positief, resus C positief. Ik kan alleen bloed krijgen van een mede bloedgroep O -erquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan zal het dat wel zijnik heb ook de meest generieke bloedgroep, lekker makkelijk als ik leegbloed ook na de bevalling
Da's een leuke bloedgroep, O + (quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:29 schreef Skittles het volgende:
[..]
AB? Ik heb O positief, resus C positief. Ik kan alleen bloed krijgen van een mede bloedgroep O -er
Nee, ook O positief, net als 47% van Nederlandquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:29 schreef Skittles het volgende:
[..]
AB? Ik heb O positief, resus C positief. Ik kan alleen bloed krijgen van een mede bloedgroep O -er
Ik heb in het begin ook (flink) gebaald dat m'n kindje geen Rotterdammer wordt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
hahaha ja ladies ik ben het met jullie eens hoor, hoeft voor mij geen rotterdammer te zijnmja man is een geboren en getogen ( en welbespraakte, opgevoedde
) rotterdammer..
ah wel misschiem beval ik wel in Gouda, dan is t een goudse net als mama!
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:24 schreef kwakz0r het volgende:
gm: geen rotterdammer lijkt mij ook een pluspunt
Oh zoquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ook O positief, net als 47% van Nederland
Als het goed is krijg ik deze week Burdies Angelsounds binnen te leen, dan kan ik toch even die paar laatste onzekere weken overbruggenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:32 schreef BlueEyes het volgende:
Sq hier placenta voor en friemels dingetjes ook al sinds week 16/17.
En bij de SEO was duidelijk dat ik echt kind voelde want beweging op echo te zien en ik voelde het tegelijkertijd.
En hoe verder je bent hoe duidelijker het wordt vor jezelf.
Het is zo moeilijk te omschrijven wat je in het begin voelt van binnen.
Ik snap het wel hoorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:31 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik heb in het begin ook (flink) gebaald dat m'n kindje geen Rotterdammer wordt.Net als jouw vriend een geboren en getogen (inmiddels het extreem plat wel afgeleerde) Rotterdammer.
20 weken!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mijn placenta ligt voor en toch voel ik al sinds week 12/13 best wel duidelijk beweging. Maar desondanks, ook met 20 weken en duidelijk gewoel (zelfs aan de buitenkant te voelen af en toe) twijfel ik nog hoor. En ik vind dit júist hele onzekere weken (vond ik vorige zwangerschap ook al)... je voelt het kindje wel maar niet iedere dag (en dit hoeft ook nog helemaal niet). Dat maakt(e) mij juist meer onzeker dan geen beweging voelen. Klinkt dit gek
?
Fazzoletti, 39 weken!
Enf, wat fijn dat ze nog gedraaid is zelf!
Ik ben vandaag 20 weken, jawel!
Dat is ook zo. Het enige waar ik wel vurig op hoop is dat het kind niet dat vreselijke Noord-Hollandse accent van mijn vriend overneemt. Nog iemand met die manier van praten in huis kan ik niet aan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoorWat man met Rotterdam heeft heb ik met Gouda, maar uiteindelijk is het maar een woord op de geboorteakte..
Laten we een clubje oprichtenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Da's een leuke bloedgroep, O + ()
.
Hebben wij thuis ook allemaal
Wtf, 20 weken!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mijn placenta ligt voor en toch voel ik al sinds week 12/13 best wel duidelijk beweging. Maar desondanks, ook met 20 weken en duidelijk gewoel (zelfs aan de buitenkant te voelen af en toe) twijfel ik nog hoor. En ik vind dit júist hele onzekere weken (vond ik vorige zwangerschap ook al)... je voelt het kindje wel maar niet iedere dag (en dit hoeft ook nog helemaal niet). Dat maakt(e) mij juist meer onzeker dan geen beweging voelen. Klinkt dit gek
?
Fazzoletti, 39 weken!
Enf, wat fijn dat ze nog gedraaid is zelf!
Ik ben vandaag 20 weken, jawel!
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:40 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Het enige waar ik wel vurig op hoop is dat het kind niet dat vreselijke Noord-Hollandse accent van mijn vriend overneemt. Nog iemand met die manier van praten in huis kan ik niet aan.
Nee ze lijkt ook totaal niet op dr zus ofzoquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wtf, 20 weken!
En Enf heeft een draaikont in d'r buik
Je weeeeeet toch... Dochters en papa's zijn een eenheidquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:43 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nee ze lijkt ook totaal niet op dr zus ofzoen ik maar denken dat deze wel op mijn hand zou zijn (oudste dochter is 2 handen op 1 buik met papa
)
Het wordt standaard onderzocht ja. Het bloedonderzoek bij de intake bestaat uit bloedgroep en rhesusfactoren D en c, ijzerwaarde, hepatitis B, HIV en syfilis. Soms worden er meer bepalingen gedaan, zoals suikerwaarde en rode hond. Dikke kans dat jij inderdaad rhesus c positief bent als ze er niks over hebben gemeld. Rhesus D positief ben je ook (bloedgroep 0+, de + en - geven de rhesusD factor aan)quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij mij hebben ze helemaal niks gezegd over rhesusfactoren de laatste keer. Is dat iets dat standaard onderzocht hoort te worden? Of is het wellicht gewoon niet genoemd omdat ik niet in een risicogroep val?
Ja ik heb idd het complete pakket gehad, incl. suiker + rode hond omdat ik de laatste ook niet gehad heb als kind denk ik? Ik zal eens op mijn briefje gluren nog vanavond, maar de overall uitslag was dat alles bij mij precies goed was op mijn gewicht naquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:47 schreef WupWup het volgende:
[..]
Het wordt standaard onderzocht ja. Het bloedonderzoek bij de intake bestaat uit bloedgroep en rhesusfactoren D en c, ijzerwaarde, hepatitis B, HIV en syfilis. Soms worden er meer bepalingen gedaan, zoals suikerwaarde en rode hond. Dikke kans dat jij inderdaad rhesus c positief bent als ze er niks over hebben gemeld. Rhesus D positief ben je ook (bloedgroep 0+, de + en - geven de rhesusD factor aan)
Vandaagquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als het goed is krijg ik deze week Burdies Angelsounds binnen te leen, dan kan ik toch even die paar laatste onzekere weken overbruggen![]()
(tnx Burd)
Klopt, edoch heb ik wel de bof gehad uiteindelijkquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:52 schreef WupWup het volgende:
Als het goed is ben je ingeënt tegen rode hond als kind (BMR: bof, mazelen, rubella)
Ja, en toch is het nog anderhalve week! Al zal het zolang niet meer duren denk k.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Stefanie, fijn dat alles goed is, En al ontsluiting?![]()
ik ga vrijdag pas weer naar de vk, maar ga er van uit dat alles goed is![]()
Vandaag 39 weken!
Mja, die sleep ik meestal niet mee naar kantoorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:54 schreef BlueEyes het volgende:
Handen wassen met tandpasta!
Haalt alle ongewenste geuren weg en zit je de rest van de tijd te snuffen aan je mint-vingers
(Serieus het werkt)
Haha ja idd, ik moet me ook geen illusies makenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:47 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Je weeeeeet toch... Dochters en papa's zijn een eenheid![]()
Fijn dat je draaier is gaan duiken naar beneden. Nu die van Chanty en mij nog omdraaien
Ooh weet je?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:04 schreef krijgerrtje het volgende:
Dank voor alle lieve woorden!Helaas vanavond pas om half 7, dus moet nog eventjes geduld hebben! Volgens mij dacht ik altijd maar heel naïef over een zwangerschap
Maar uiteindelijk komt het natuurlijk goed! En ik hoop gewoon dat vanavond ook weer alles in orde is!
Hahahaha ik had precies hetzelfde. Zoontje is in het ysl geboren en ik vond het toen echt verschrikkelijk dat er capelle in z'n paspoort kwam te staanquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het ijsselland is hier zo goed als om de hoek, terwijl de rotterdamse ziekenhuizen op minimaal 25 min afstand zijn...
man vond het maar niks want zijn dochter is dan een capellenaar ipv een rotterdammermaar ik heb een geweldige gyn en t beleid op de verlosafdeling past bij mij/ons..
Nou hij is nog niet gedraaid hierquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:47 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Je weeeeeet toch... Dochters en papa's zijn een eenheid![]()
Fijn dat je draaier is gaan duiken naar beneden. Nu die van Chanty en mij nog omdraaien
Nee dat komt pas aan bod als een draaipoging niet kan/ niet lukt. Heb wel eerder in zoetermeer al een boekje gehad over een draaipoging en sowieso over stuitbevalling en draaipoging gelezen in boeken en op internet. Dus ben wel al aardig geïnformeerd.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:18 schreef Burdie het volgende:
Balen, Chanty.
Hebben ze de overige opties (stuitbevalling/ks) al met je besproken, of alleen een draaipoging?
DMquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:10 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Hahahaha ik had precies hetzelfde. Zoontje is in het ysl geboren en ik vond het toen echt verschrikkelijk dat er capelle in z'n paspoort kwam te staan![]()
Jij woont dan zeker aan de capelse kant, dan ben je buurvrouw van mn vader denk ik
Allebei stronteigenwijs bedoel je?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:21 schreef JaleesaJoia het volgende:
Zullen we onze kinderen alvast uithuwelijken Chanty? Ze klinken als een perfecte match voor elkaar
Nu sowieso wachten en volgende week kijken of hij gedraaid is. Is dat niet het geval dan wordt besproken hoe verder. Waarschijnlijk word ik dan doorgestuurd om te bepalen of een draaipoging mogelijk is. Is dat mogelijk dan wil ik dat zeker proberen. Is dat niet mogelijk dan zal ik wel een indicatie krijgen of een stuitbevalling mogelijk is of dat het bij voorbaat een keizersnede wordt. Als ik ervoor mag kiezen een stuitbevalling te proberen, wil ik me iig heel goed laten adviseren daarin. Ik wil eigenlijk absoluut geen keizersnede. Maar wat ik nog erger zou vinden is als de stuitbevalling niet lukt en ik een spoedkeizersnede onder algehele narcose moet en dus de geboorte van mijn mannetje misquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:23 schreef BlueEyes het volgende:
Chanty balen!
Wat zijn nu de opties allemaal? (zoals Burdie ook al vraagt)
Of is het per week bekijken nu?
Grote kans jaquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Allebei stronteigenwijs bedoel je?Denk dat dat een hoop herrie in de tent wordt
bij mij zit de placenta achter, kind met ledematen naar voren of beneden op de plaatjes. beneden voel Ik ook de plopjes.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:27 schreef Stormqueen het volgende:
Waar hebben de overige vroege plopjesvoelers de placenta trouwens zitten?
Mijne zit dus voor en links, en kint ligt meestal met d'r poten naar links, dat zal er wel mee te maken hebben dat alles zo "muffled" voelt nog. Alsof het 100 km verderop gebeurt
Handen en knieën heb ik ook gedaan toen mijn mini in een stuit lag. Uiteindelijk draaide hij tijdens het puffen op de partneravond van zwangerschapsgym weer netjes terug. Andere dames dachten dat ik terplekke ging bevallen, deed best pijn namelijkquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:30 schreef laziness het volgende:
Op handen en knieën de hele week nu ChantyWas het niet Kleurdoos waarbij dat gewerkt had?
Nee, ik had de wc-bril niet goed schoongemaaktquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:15 schreef FUFR het volgende:
Wat lees ik nu SQ, heb jij seks gehad?
Proficiat!!
BB ook natuurlijk
ben benieuwdquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ik had de wc-bril niet goed schoongemaakt
Tnx
Ja, heb ik al gedaan, het was meer uit verveling hoor, als je eenmaal getrouwd bent is het allemaal niet veel meer. En de bank is groot zat voor een paar kotersquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:22 schreef FUFR het volgende:
[..]
ben benieuwd
Zeg maar alvast je priveleven op...
omg je wil er een paarquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, heb ik al gedaan, het was meer uit verveling hoor, als je eenmaal getrouwd bent is het allemaal niet veel meer. En de bank is groot zat voor een paar koters
Jawel dat kan welquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:24 schreef Hilmo het volgende:
Ik ging al wat twijfelen over de resus factoren, want ik heb rhesus A negatief D en ik dacht al, je kan toch niet rhesus positief én negatief zijn? Maar ik krijg met 27 weken bloedonderzoek inderdaad zoals WupWup schrijft.
En hier ook op MCV, trombo's leuko's, bezinking en nog wat dingen. Hallo eigen risicoquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:47 schreef WupWup het volgende:
[..]
Het wordt standaard onderzocht ja. Het bloedonderzoek bij de intake bestaat uit bloedgroep en rhesusfactoren D en c, ijzerwaarde, hepatitis B, HIV en syfilis. Soms worden er meer bepalingen gedaan, zoals suikerwaarde en rode hond. Dikke kans dat jij inderdaad rhesus c positief bent als ze er niks over hebben gemeld. Rhesus D positief ben je ook (bloedgroep 0+, de + en - geven de rhesusD factor aan)
Dit herken ik ook wel hoor Bluequote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:10 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ooh weet je?
Ik heb het hele zwangerzijn ook altijd onderschat hoor.
Heb het nooit zo begrepen (misschien doordat ik er nooit mee bezig was het kindjeskrijgengebeuren)
Maar ik 'snap' naarmate de zwangerschap vordert steeds meer.
En verwonder me ook nogsteeds wat het allemaal met je lichaam en je koppie kan doen.
Is het naïef? Of het niet kunnen inschatten omdat je het niet kent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Die beste man werkt in het MCH? Zal anders wel voor een doorverwijzing naar hem vragen als het zover komt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:43 schreef mignonne het volgende:
Chanty wat lastig! Vervelend zeg. Dr. H uis man heeft veel ervaring met vaginale stuitbevallingen en is voorstander van vaginale stuit. Als je er een goed gesprek over zou willen zou je eens met hem kunnen praten. Dat hij voorstander is betekent niet dat hij je per definitie naar vaginaal bevallen zou willen praten hoor; maar je hebt wel meer kans op een eerlijk advies dan wanneer je met iemand zou praten die voorstander is van keizersnedes.
Wat ik begrepen heb na rond lezen is dat een spoedkeizersnede meestal onder algehele narcose plaatsvindt, maar misschien heb ik een verkeerd beeld gekregen wat dat aangaat. Als het echt een keizersnede zou moeten worden, dan zou ik het liefste willen dat dat op het moment gebeurt dat ik weeën krijg en de kleine dus zelf wil komen. Maar ik wil er wel bij zijn.quote:Het is zo lastig met stuitbevallingen, vaak doen ze wel laagdrempelig een sectio en gaan ze niet uren en uren afwachten om daarna met gillende spoed een sectio te doen hoor. Ik heb even gemist waarom je onder algehele narcose zou moeten?
Laat je goed voorlichting over alle voor- en nadelen. Vraag ook om absolute cijfers bijvoorbeeld in plaats van alleen percentages zodat je je eigen afweging kunt maken. En denk ook een stap verder na, een vaginale bevalling of juist een keizersnede heeft ook gevolgen (en risico's) voor een volgende zwangerschap en bevalling.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:53 schreef mignonne het volgende:
Ik wil zo graag thuis![]()
Maar Wup komt bij de volgende gewoon vanaf 37 weken op de bank zitten met dr handschoenen aan ofzo.![]()
dan kan het best
Wat voor kruk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een deurkruk? Een barkruk? Een huishoudkruk? Of toch een baarkruk?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Een barkruk natuurlijk!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wat voor kruk?Een deurkruk? Een barkruk? Een huishoudkruk? Of toch een baarkruk?
Ga ik zeker doen. Ik ben goed in vragenlijsten opstellenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:14 schreef Hobbesje het volgende:
Chanty laat je goed voorlichten. Hier worden ks alleen onder narcose gedaan als het echt niet anders kan en dat is in ons streekziekenhuis ongeveer 1 keer per jaar. Kans is dus groot dat als het daarop uitdraait je er gewoon bij bent.
Al je vragen en zorgen opschrijven eneen volgende keer meenemen en stellen/voorleggen aan de gyn!
Gisteren een baarkruk gezien bij de cursus. Wel serieus respect als je dan daar beneden nog moet gaan kijken hoe het gaatquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Een barkruk natuurlijk!
Die s voor mij om op te zitten als iemand thuis gaat baren
Nee Haga!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
Die beste man werkt in het MCH? Zal anders wel voor een doorverwijzing naar hem vragen als het zover komt.
Ik wil echt heel graag op de natuurlijke wijze bevallen. Al moet ik zeggen dat we gisteren met de pufcursus een video van een normale bevalling hebben gezien en ondanks dat die heel beheerst was, had ik het liever niet gezien. Het moment dat dat hoofdje eruit komt vind ik echt doodeng. Plus dat ik merk dat ik toch behoorlijk bang ben om een knip te krijgen/ te scheurenEigenlijk is dat het enige waar ik me druk om maak wat betreft bevalling. En als ik dan bedenk dat er eerst een bips komt…
(oh en de opmerking van een kennis dat het hoofdje kan blijven steken terwijl de rest van het lichaam er al uit is helpt ook niet mee. Geen idee of dat waar is trouwens).
Maar ik heb idd al eea gelezen over voor- en nadelen van een keizersnede en vind het nogal wat om te lezen wat voor gevolgen het kan hebben voor een tweede bevalling, plus het herstel. Dat icm het gevoel dat het beter is voor het kindje om zelf te komen op zijn eigen moment, maakt wel dat ik toch neig naar een stuitbevalling. Maar gelukkig heb ik straks nog wat weken om daarover na te denken.
[..]
Wat ik begrepen heb na rond lezen is dat een spoedkeizersnede meestal onder algehele narcose plaatsvindt, maar misschien heb ik een verkeerd beeld gekregen wat dat aangaat. Als het echt een keizersnede zou moeten worden, dan zou ik het liefste willen dat dat op het moment gebeurt dat ik weeën krijg en de kleine dus zelf wil komen. Maar ik wil er wel bij zijn.
Maar hij gaat gewoon draaienAl is het in de 40ste week; hij draait
Daar hebben ze spiegels voorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:17 schreef Chanty het volgende:
[..]
Gisteren een baarkruk gezien bij de cursus. Wel serieus respect als je dan daar beneden nog moet gaan kijken hoe het gaat
Dat is meer dan een overweging, dat is klaar als een klontje dan dat ik in dat geval daarheen gaquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee Haga!
In MCH of Bronovo hebben ze ongetwijfeld ook prima ervaring hoor maar daar ken ik de artsen niet, je verloskundige weet vast meer.
(en for the record, mocht je toch voor een geplande keizersnede gaan... in het bronovo en het haga doen ze vriendelijke/natuurlijke keizersnedes, in het mch (nog) niet. Ook een overweging)
Worth the tryquote:Precies, hou die gedachte vast! Iedere dag een kwartier ofzo op handen en knieën zou mogelijk invloed hebben. Of het echt echt werkt weet ik niet, maar dit is er nou echt eentje waarvan ik zou zeggen... baad het niet...![]()
tnxquote:Over die keizersnede, spoed is meestal niet zo heel erg spoedspoedspoed. Een keizersnede onder algehele narcose gebeurt nauwelijks meer, tenzij er medische redenen zijn zoals rugafwijkingen of bloedstollingsafwijkingen waardoor een ruggenprik niet kan. De keizersnedes waarbij echt zo'n vliegende spoed is dat er voor algeheel wordt gekozen zijn zeldzaam. Vroeger gebeurde dat wel vaker ja. Mocht je baby toch in stuit blijven liggen dan kun je wel vragen om bijvoorbeeld een afspraak op het pre-operatief spreekuur, consult bij de anesthesist. Ook als je vaginaal gaat bevallen, die kan je veel meer vertellen over soorten anesthesie enz.
En dat is het dus idd, risico-afwegingen. Voor ieder kind waarvoor jij nu besluit dat het veiliger is om met een keizersnede geboren te worden, neem je ingecalculeerd risico voor een volgend kind wat die veiligheid dus weer opheft. Als je me nog volgt.Bovendien ben jij er zelf ook nog, de risico's van een keizersnede zijn voor moeder groter dan bij een vaginale bevalling, lijkt misschien suf om te zeggen maar vaak wordt er alleen gekeken naar het kind.
Maar joh, hij draait toch
Gisteren dus wat verschillende houdingen geprobeerd en wat ik liggen vreselijk zeg! En dan hoefde ik nu nog niet eens te barenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Daar hebben ze spiegels voor![]()
Ik vind het zo leuk, krukbevallingen. En badbevallingen ook. Het is een hele andere soort bevalling die je dan krijgt. In bed op je rug liggend is vaak een passieve houding, op zo'n kruk of in bad lijkt een moeder zelf vaak veel meer in charge. (waarmee ik niet wil zeggen dat die moeders passief ZIJN hè! Het is alleen de dynamiek waar je dan in terecht komt. Letterlijk lijdend voorwerp.)
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:34 schreef Lingue het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken en meeschrijven als het mag?
Haha, dank je!quote:
leuk, gefeliciteerd! 10 weken alquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:39 schreef Lingue het volgende:
[..]
Haha, dank je!
Hoe: uhm moeten de bloemetjes en bijtjes nog uitgelegd worden?![]()
Wat: Een baby hoop ik ;-)
Hoe ver: 10w2d
Beetje eng nog wel allemaal hoor....
Gelukkig maar! Ik zal mij netjes proberen te gedragen hier :-)quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
leuk, gefeliciteerd! 10 weken alwe bijten meestal niet.
Dat was mijn ervaring ookquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
Gisteren dus wat verschillende houdingen geprobeerd en wat ik liggen vreselijk zeg! En dan hoefde ik nu nog niet eens te barenNou ja, lag misschien ook eraan dat het op een stoelkussen op de grond met mijn rug tegen mijn man aan was
Maar bad en kruk spreken me veel meer aan. Is ook veel logischer qua houding.
Welkom, en gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:34 schreef Lingue het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken en meeschrijven als het mag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:03 schreef Chanty het volgende:
Welkom Lingue en gefeliciteerd![]()
Net 15 minuten op handen en knieën op de bank gezeten en een spelletje gespeeld ondertussen. Ik denk dat het patroon van de bank het komende uur nog wel op mijn knieën blijft staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lach maar, met een beetje pech ben jij over een paar weken aan de beurtquote:
Dan zal ik speciaal voor jou ook kniefotootjes makenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Lach maar, met een beetje pech ben jij over een paar weken aan de beurt![]()
Dan hoop ik dat die nooit komt niet omdat ik jouw kniefoto niet wil zien maar omdat ik hoop dat je beeb draaitquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:11 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dan zal ik speciaal voor jou ook kniefotootjes maken
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:03 schreef Chanty het volgende:
Welkom Lingue en gefeliciteerd![]()
Net 15 minuten op handen en knieën op de bank gezeten en een spelletje gespeeld ondertussen. Ik denk dat het patroon van de bank het komende uur nog wel op mijn knieën blijft staanErmahgerd vochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom lingue!disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
disclaimer
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens hoef je geen 30+ weken ze zijn voor aparte beenverschijnselen. Zie onderstaand bewijs, 17 weken en de hele dag op mijn lederen kniehoge laarzen gelopen:LolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Charming
Valt trouwens nog mee hoeveel vocht ik vasthoud.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Nog 2 uur en 44 minuten afwachten!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:20 schreef Skittles het volgende:
Welkom en gefeliciteerd Lingue
[..]
Heb je je afspraak al gehad?
Waarom zou dat niet kunnen? Wij halen onze paspoorten toch ook in de gemeente van inschrijving en niet die van geboortequote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:36 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje je benen![]()
Dat is een kwaal waar ik gelukkig geen last van heb!
Ik wil ook thuis bevallen, en zkh is kwartiertje rijden... Maar wil nu proberen om m'n woonplaats in het paspoort van gup te krijgen. Bij peuter is dat helaas Leiderdorp
Als ik een geboorteuitreksel moet hebben van haar oid dan moet ik die in Leiderdorp halen, dat kan dan nieteens in m'n eigen gemeente
het zijn pubers, die zijn zeeeeeeer bodyconscious natuurlijkquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gefeliciteerd NTS en Lingue!.
Ik maar denken dat ik succesvol mijn buik had verborgen de laatste weken.. "Mevrouw, we hadden het een paar weken geleden al gezien hoor!"
Wil je ook in de OP, of wil je daar nog even mee wachten?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:46 schreef Lingue het volgende:
Bedankt voor het welkom! Ik ga eens kijken hoe ik een beetje ingelezen kom bij de verhalen van jullie. Ben zelf nog een beetje aan het wennen aan het nieuws, ook al weet ik het inmiddels al een paar weken. Maar het is nogal uhm onverwachts zeg maar![]()
Ai die benen... Gelukkig trekt het weer weg!
zet mij er maar bij! Lingue 26 november 2014quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wil je ook in de OP, of wil je daar nog even mee wachten?
Ik zit hier nu al een week of 6, maar vind 't nog steeds lastig!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:46 schreef Lingue het volgende:
Bedankt voor het welkom! Ik ga eens kijken hoe ik een beetje ingelezen kom bij de verhalen van jullie. Ben zelf nog een beetje aan het wennen aan het nieuws, ook al weet ik het inmiddels al een paar weken. Maar het is nogal uhm onverwachts zeg maar![]()
Ai die benen... Gelukkig trekt het weer weg!
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens hoef je geen 30+ weken ze zijn voor aparte beenverschijnselen. Zie onderstaand bewijs, 17 weken en de hele dag op mijn lederen kniehoge laarzen gelopen:OMG!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
Ja maar volgens mij heb jij nog wel een partner toch?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:55 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Ik zit hier nu al een week of 6, maar vind 't nog steeds lastig!![]()
Hier ook onverwachts!Weet je mijn verhaal alvast!
Die van mij is niet aan elkaar te linken verder! Tenzij je mod bent dan kun je wrs IP tracking doen ofzoquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga alvast klaar zitten voor de clone reveal trouwens
klopt, maar je wil sowieso niet uit de kast? Of uiteindelijk wel?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:26 schreef Lingue het volgende:
[..]
Die van mij is niet aan elkaar te linken verder! Tenzij je mod bent dan kun je wrs IP tracking doen ofzoMaar dat ben jij dan weer niet voor zover ik kan zien ;-)
Misschien ooit als iedereen het weet ofzo... Maar voorlopig is dit veilig genoeg!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
klopt, maar je wil sowieso niet uit de kast? Of uiteindelijk wel?
Wel sucky, om het in je eentje te moeten doen.
Geen namenstrijd! Als positief puntjequote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:33 schreef Lingue het volgende:
[..]
Misschien ooit als iedereen het weet ofzo... Maar voorlopig is dit veilig genoeg!
Ja best wel, hoewel ik het wel geaccepteerd heb en ik maar als voordeel zie dat ik alle beslissingen zelf mag maken
Nee alles ging wel langzaam en de verloskundige heeft ook lekker zitten rekken daar met dr handenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:17 schreef BlueEyes het volgende:
Zoë![]()
Heb je door geperst terwijl je moest zuchten en daardoor uitgescheurd?
Of stortbevalling?
Je kan alles goed doen en zonder stortbevalling en toch genadeloos uitscheuren helaas.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:17 schreef BlueEyes het volgende:
Zoë![]()
Heb je door geperst terwijl je moest zuchten en daardoor uitgescheurd?
Of stortbevalling?
Dat rekken vond ik me een partij irritantquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:19 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nee alles ging wel langzaam en de verloskundige heeft ook lekker zitten rekken daar met dr handen. S dr hoofd was best groot.
Nee hoor, staat niet in mijn protocol althansquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:33 schreef JaleesaJoia het volgende:
Wát... Standaard een knip bij stuitbevalling?!
naastliggende handjes/armpjes zijn een bitchquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Je kan alles goed doen en zonder stortbevalling en toch genadeloos uitscheuren helaas.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:54 schreef krijgerrtje het volgende:
Hartje gehoord!![]()
Zodra ze de doppler op m'n buik zette hoorden we het hartje alvoor een seconde dacht ik nog dat het mijn eigen hartslag was, want die van de baby hoor je toch lang niet zo snel
![]()
Maar helemaal happy! Ook met m'n bloed was alles in orde en ook m'n bloeddruk was prima!![]()
en dan voel je je toch zo stom dat je je druk maakteen ik weet dat die zorgen heus wel weer terug komen voor de volgende controle!
Nou precies dit! Moet nog even helemaal niet aan bevallen denken!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:55 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh, en knippen en scheuren...![]()
Ik laat die bevalling nog even lekker voor wat het is!
Fijn dat alles goed is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:54 schreef krijgerrtje het volgende:
Hartje gehoord!![]()
Zodra ze de doppler op m'n buik zette hoorden we het hartje alvoor een seconde dacht ik nog dat het mijn eigen hartslag was, want die van de baby hoor je toch lang niet zo snel
![]()
Maar helemaal happy! Ook met m'n bloed was alles in orde en ook m'n bloeddruk was prima!![]()
en dan voel je je toch zo stom dat je je druk maakteen ik weet dat die zorgen heus wel weer terug komen voor de volgende controle!
Ik vond de baarkruk heel prettig. Zoals mignonne schreef, voelde het veel meer dat ik zelf 'in charge' was. En de vk gebruikte inderdaad een spiegel. Ik vond het op een gegeven moment wel heel zwaar dat ik mijn bovenlichaam overeind moest houden. Alhoewel mijn vriend wel achter me zat om me te ondersteunen.. ik zat liever wat meer naar voren gebogen. Dat klinkt nu wat overdreven, maar echt.. die persfase is zo vermoeiend/zwaar. Vanwegen het scheuren wilde de vk voor het laatste stukje terug naar bed. Dat wilde ik toen in eerste instantie niet (zie mijn bevallingsverhaal en het 'dramamomentje'quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:10 schreef BlueEyes het volgende:
Die baarkruk lijkt mij ook fijn, maar heb ooit ergens begrepen dat richting 'einde' het risico op meer scheuren wat groter wordt.
Dus wil dat graag nog eens met m'n vk bespreken.
Je bevallingsverhaal lees ik na mijn eigen wel een keer, dat topic vermijd ik nu nogquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:14 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik vond de baarkruk heel prettig. Zoals mignonne schreef, voelde het veel meer dat ik zelf 'in charge' was. En de vk gebruikte inderdaad een spiegel. Ik vond het op een gegeven moment wel heel zwaar dat ik mijn bovenlichaam overeind moest houden. Alhoewel mijn vriend wel achter me zat om me te ondersteunen.. ik zat liever wat meer naar voren gebogen. Dat klinkt nu wat overdreven, maar echt.. die persfase is zo vermoeiend/zwaar. Vanwegen het scheuren wilde de vk voor het laatste stukje terug naar bed. Dat wilde ik toen in eerste instantie niet (zie mijn bevallingsverhaal en het 'dramamomentje'), uiteindelijk werkte het wel, en ben ik op mijn zij bevallen en zonder scheuren.
.
Ik heb eens een leerling gehad die zag dat mijn hoektand een implantaat is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:16 schreef Franny_G het volgende:
Oh, DAD, die leerlingen zien ook alles he??
(Een leerling een keer: 'Mevrouw, u heeft drie gaatjes in uw oren, waarom draagt u dan geen oorbellen?')
Maar hoe reageerden ze verder?? En vond je het niet heel spannend om te vertellen?
Heel verstandig!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:22 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Je bevallingsverhaal lees ik na mijn eigen wel een keer, dat topic vermijd ik nu nog![]()
Maar iig thanks voor dit delen!
Lief dat je 't vraagt! Vandaag weer rustigquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:30 schreef Crumpette het volgende:
JJ, hoe is het vandaag? nog rustig in de buik?
eenvoor krijgertje!
en ook een voor SQangelsounds! en
laarzen.
welkom Linguegefeliciteerd!
ah fijnquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:43 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Lief dat je 't vraagt! Vandaag weer rustig
Als ik het goed begrepen heb woon jij in een stad met 3 grote ziekenhuizen goed verspreid over de stad. áls je al naar het ziekenhuis zou moeten, dan ben je er binnen 15 minuten. Als er iets zou gebeuren bij een poliklinische bevalling en de gyn moet van huis komen voor een vacuum of keizersnede dan duurt het ook minimaal 15 minuten voordat de hele boel paraat staatquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:37 schreef Crumpette het volgende:
overigens lees ik de discussies over baarhoudingen en thuis/zh vol aandacht mee, reuze interessant! ik heb nog geen idee wat ik wil.. ergens lijkt thuisbevallen me best fijn, maar ook wel spannend, stel dat het niet zo loopt als gehoopt..
Chanty ik ben geloof ik ook het meest bang voor het concept scheuren/knippen... enis mega, met een mega hoofd en mega schouders...
Hoe was trouwens je radio optreden??quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:45 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ah fijnhopelijk blijft het nog even lekker rustig dan!
ohja, nouja een taxi dan want we hebben geen auto. neemt een taxi je mee als je water nog niet is gebroken denk je?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb woon jij in een stad met 3 grote ziekenhuizen goed verspreid over de stad. áls je al naar het ziekenhuis zou moeten, dan ben je er binnen 15 minuten. Als er iets zou gebeuren bij een poliklinische bevalling en de gyn moet van huis komen voor een vacuum of keizersnede dan duurt het ook minimaal 15 minuten voordat de hele boel paraat staatHet verschil zit hem denk ik vooral in, zie je het zitten om te verplaatsen, indien nodig.
Maar 3% ongeveer van de verwijzingen die vk's doen tijdens de bevalling zijn echt spoedsituaties. In andere gevallen kan gewoon met de eigen auto gegaan worden en/of hoef je echt niet met een brancard de trap af gesleept te worden ofzo.
ja, ach, daar voel je niks vanquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:47 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Hoe was trouwens je radio optreden??
Tsja, taxi's zijn altijd een beetje lastig. Ik zou eigk eens moeten bellen hoe dat zit, misschien weet Wup het? Ik geloof dat een taxi tot op zekere hoogte min of meer een plicht heeft je mee te nemen, maar weet niet hoe het precies zit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:49 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ohja, nouja een taxi dan want we hebben geen auto. neemt een taxi je mee als je water nog niet is gebroken denk je?hehehe.
En idd, woon erg dicht bij iig het MCH, de anderen heb ik nog niet bezocht dus ik weet niet hoe ver ik daar van af zit..
stiekem lijkt de baarkruk me wel wat! Geloof datwel behoorlijk huiverig is voor het idee van een thuisbevalling, maar het is nog ver weg. kunnen we het altijd nog over hebben.
Als 'ie ook een lange nek heeft, valt het wel meequote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:37 schreef Crumpette het volgende:
overigens lees ik de discussies over baarhoudingen en thuis/zh vol aandacht mee, reuze interessant! ik heb nog geen idee wat ik wil.. ergens lijkt thuisbevallen me best fijn, maar ook wel spannend, stel dat het niet zo loopt als gehoopt..
Chanty ik ben geloof ik ook het meest bang voor het concept scheuren/knippen... enis mega, met een mega hoofd en mega schouders...
Oh ja is het MCH niet zo aan te raden denk je? En hun hyperdepieper geboortekliniek/hotel dan?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tsja, taxi's zijn altijd een beetje lastig. Ik zou eigk eens moeten bellen hoe dat zit, misschien weet Wup het? Ik geloof dat een taxi tot op zekere hoogte min of meer een plicht heeft je mee te nemen, maar weet niet hoe het precies zit.
Zijn er geen buren/vrienden/ouders/schoonouders in de buurt die je zouden kunnen brengen? Das namelijk ook wel wat om te regelen als je besluit toch poliklinisch gaat bevallen dan ga je ook niet lopend neem ik aan
Je moet bevallen daar waar jij je het prettigst voelt. Sommige vrouwen laten het oordeel van de man meewegen en anderen niet. Vaak is het ziekenhuis (en zeker het mch om eerlijk te zijn) een beetje een schijnveiligheid, maar toch voelen veel mensen zich er veiliger/prettiger, ook prima
Ik kies voor het ziekenhuis. Mijn slaapkamer grenst aan de galerijkant in de flat...:') en redelijk gehorig... Dat lijkt mij maar niks.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:37 schreef Crumpette het volgende:
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:03 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik kies voor het ziekenhuis. Mijn slaapkamer grenst aan de galerijkant in de flat...:') en redelijk gehorig... Dat lijkt mij maar niks.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:03 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ik kies voor het ziekenhuis. Mijn slaapkamer grenst aan de galerijkant in de flat...:') en redelijk gehorig... Dat lijkt mij maar niks.
ohja wel hoor! Ik vind de geboortekliniek echt helemaal superquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:57 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Oh ja is het MCH niet zo aan te raden denk je? En hun hyperdepieper geboortekliniek/hotel dan?
Als je van mediterrane afkomst bent ja!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:06 schreef Crumpette het volgende:
[..]
[..]
Mignonne, wordt er altijd zo ernstig gegild? ik kan me dat op dit moment van mezelf niet zo goed voorstellen.. ver van mijn bed enzo.
Ik heb iig geen geluid gemaaktquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:06 schreef Crumpette het volgende:
[..]
[..]mijn slaapkamer grenst aan de babykamer en de dove oude buurvrouw's huis.. de verdieping die ze niet gebruikt.. hmm maar aan de voorkant wel aan de straat.
Mignonne, wordt er altijd zo ernstig gegild? ik kan me dat op dit moment van mezelf niet zo goed voorstellen.. ver van mijn bed enzo.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:06 schreef Olf het volgende:
Ik zou het wel aandurven op een taxi te gokken, maar zou dan niet bij het bellen zeggen waar het om gaat.hier zouden wij met taxi gaan, maar hebben toen toch vrienden gebeld omdat ik het niet zag zitten. Als we voor taxi waren gegaan, was ik niet zo lang mogelijk thuis gebleven, wat ik nu wel deed.
Naar huis gaan met taxi was wat minder leuk, met baby en katheter en een hb van 4.5 500 meter strompelen omdat ie weigerde onze straat in te rijden ivm drukte.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:06 schreef Olf het volgende:
Ik zou het wel aandurven op een taxi te gokken, maar zou dan niet bij het bellen zeggen waar het om gaat.hier zouden wij met taxi gaan, maar hebben toen toch vrienden gebeld omdat ik het niet zag zitten. Als we voor taxi waren gegaan, was ik niet zo lang mogelijk thuis gebleven, wat ik nu wel deed.
Naar huis gaan met taxi was wat minder leuk, met baby en katheter en een hb van 4.5 500 meter strompelen omdat ie weigerde onze straat in te rijden ivm drukte.
heeeel informatiefquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja wel hoor! Ik vind de geboortekliniek echt helemaal super
maar ik vind het jammer dat mensen vaak niet zo goed voorgelicht worden over dat het in de geboortekliniek echt een "verplaatste thuisbevalling" is. En dat het dus niet zo zeer "in het ziekenhuis is, met alles in de buurt" zoals ik vaak hoor.
De kliniek (hotel zit in t haga) wordt echt gezien als een soort thuis-in-ziekenhuis. Het zou dus zo kunnen zijn dat jij besluit dat je een ruggenprik wilt en dat de verloskamers van een etage lager vol liggen. Dan moet je verplaatsen naar het haga of bronovo. Net zoals voor wanneer bijvoorbeeld de verloskundige besluit dat de baby nog even nagekeken moet worden door de kinderarts. De dienstdoende kinderarts/kinder-SEH van de regio voor de thuissituaties zit namelijk in het haga/JKZ. Dan moet je dus ook weer verplaatsen.
Voor spoedgevallen gaat die vlieger niet op, als er spoedspoed is zoals een fluxus bijv dan heeft het ziekenhuis een acceptatieplicht en kun je gewoon in het mch terecht.
Het is dus echt niet erg, de kliniek is echt prachtig, van heel veel gemakken voorzien (oa enorme baden!!en TENS), hele mooie ruime kamers en ontzettend goed getrainde kraamverzorgsters; alleen wat ik dus bedoel te zeggen dat je je wel moet realiseren dat je echt moet zien als een verplaatste thuisbevalling en niet als een poliklinische bevalling. Klinkt een beetje wazig misschien maar goed.
De sfeer bij die bevallingen is echt heel prettig en niet te vergelijken met poliklinische bevallingen dus in die zin ben ik heel erg goed te spreken over de kliniek. Maar zoals gezegd vind ik het dus jammer dat er mensen daarheen gaan voor een ziekenhuis-bevalling-met-eigen-verloskundige en dan achteraf teleurgesteld worden over dat ze dus onverhoopt toch nog moesten verplaatsen.
/rant en reclame
Guilty as chargedquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je van mediterrane afkomst bent ja!
In alle andere gevallen neuh valt reuze mee.
Iedereen gaat anders om met pijn maar het is wel iets cultuurbepaald denk ik.
Uhm enne aziatisch??quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
De verloskundige overwoog dat namens ons te doen, die was zoooooo boos. Wij hadden toen niet echt door hoe idioot (en gevaarlijk) dat was. En die katheter ook gewoon onder m'n jas uit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:
[..]klacht ingediend? wat ontzettend naar zeg jemig...
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahhahaha I KNEW IT!! schreeuwerdquote:
Valt wel mee.quote:
Hahaha, nou mijn kamer zal zeker niet vol familie staan! Moet er niet aan denken!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahahhahaha I KNEW IT!! schreeuwerd
[..]
Valt wel mee.
Bij Hindoestaanse dames maakt de kamer vol familie meestal meer herrie dan de vrouw zelf
charmingquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:14 schreef Olf het volgende:
[..]
De verloskundige overwoog dat namens ons te doen, die was zoooooo boos. Wij hadden toen niet echt door hoe idioot (en gevaarlijk) dat was. En die katheter ook gewoon onder m'n jas uit.
Reden om voor t Haga te kiezen voor mij was idd. de aanwezigheid van de kinderarts daar. Ik moet sowieso in t ziekenhuis, dus kan niet in t hotel, maar ga voor de eerste dag/nacht of misschien 2 dagen wel naar t geboortehotel, om bij te komenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja wel hoor! Ik vind de geboortekliniek echt helemaal super
maar ik vind het jammer dat mensen vaak niet zo goed voorgelicht worden over dat het in de geboortekliniek echt een "verplaatste thuisbevalling" is. En dat het dus niet zo zeer "in het ziekenhuis is, met alles in de buurt" zoals ik vaak hoor.
De kliniek (hotel zit in t haga) wordt echt gezien als een soort thuis-in-ziekenhuis. Het zou dus zo kunnen zijn dat jij besluit dat je een ruggenprik wilt en dat de verloskamers van een etage lager vol liggen. Dan moet je verplaatsen naar het haga of bronovo. Net zoals voor wanneer bijvoorbeeld de verloskundige besluit dat de baby nog even nagekeken moet worden door de kinderarts. De dienstdoende kinderarts/kinder-SEH van de regio voor de thuissituaties zit namelijk in het haga/JKZ. Dan moet je dus ook weer verplaatsen.
Voor spoedgevallen gaat die vlieger niet op, als er spoedspoed is zoals een fluxus bijv dan heeft het ziekenhuis een acceptatieplicht en kun je gewoon in het mch terecht.
Het is dus echt niet erg, de kliniek is echt prachtig, van heel veel gemakken voorzien (oa enorme baden!!en TENS), hele mooie ruime kamers en ontzettend goed getrainde kraamverzorgsters; alleen wat ik dus bedoel te zeggen dat je je wel moet realiseren dat je echt moet zien als een verplaatste thuisbevalling en niet als een poliklinische bevalling. Klinkt een beetje wazig misschien maar goed.
De sfeer bij die bevallingen is echt heel prettig en niet te vergelijken met poliklinische bevallingen dus in die zin ben ik heel erg goed te spreken over de kliniek. Maar zoals gezegd vind ik het dus jammer dat er mensen daarheen gaan voor een ziekenhuis-bevalling-met-eigen-verloskundige en dan achteraf teleurgesteld worden over dat ze dus onverhoopt toch nog moesten verplaatsen.
/rant en reclame
Baby is ook verwerkt terwijl iedereen langs kon lopen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:16 schreef Lingue het volgende:
[..]
Hahaha, nou mijn kamer zal zeker niet vol familie staan! Moet er niet aan denken!
Maar thuis bevallen terwijl iedereen langs kan lopen lijkt me niks!
oh maar aanvulling op mn verhaal, als je dus medisch bent en je bevalt medisch in mch of bronovo dan komt de kinderarts wel gewoon uit eigen ziekenhuis naar je toe hoor!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Reden om voor t Haga te kiezen voor mij was idd. de aanwezigheid van de kinderarts daar. Ik moet sowieso in t ziekenhuis, dus kan niet in t hotel, maar ga voor de eerste dag/nacht of misschien 2 dagen wel naar t geboortehotel, om bij te komen
vriendje heeft vrijdag zijn eerste rijles, hopelijk kan die me tzt naar t ziekenhuis rijdensowieso hoog tijd dat ie m haalt, want ik word onderhand echt gestoord van steeds in mn eentje de auto halen en brengen van weetikhoever als er weer eens in de wijde omtrek geen parkeerplek is. nu met pootje is dat niet zo'n prettige situatie...
Hahaha nee dat dan weer niet! Maar veel andere keren welquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Baby is ook verwerkt terwijl iedereen langs kon lopen?![]()
ja, die komt ook wel! maar ik vind t wel een fijn idee dat de kans groter is dat hij/zij al "in huis" is ipv moet komen. als er iets ergs is ofzo...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh maar aanvulling op mn verhaal, als je dus medisch bent en je bevalt medisch in mch of bronovo dan komt de kinderarts wel gewoon uit eigen ziekenhuis naar je toe hoor!
Alleen als je niet-medisch bent en daar bevalt dan moet je dus mogelijk verplaatsen. En dat terwijl de afdeling neonatologie aan de andere kant van de gang zitzulke dingen kun je achteraf heel slecht verkopen aan mensen
(en terecht!!)
oh maar in mch is ook een kinderarts in huis! alleen die komt dus niet naar het plebs aan de andere kant van de gangquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, die komt ook wel! maar ik vind t wel een fijn idee dat de kans groter is dat hij/zij al "in huis" is ipv moet komen. als er iets ergs is ofzo...
nou, dan ga ik daar voor, bedankt!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:21 schreef mignonne het volgende:
oh en Kwak ik moest er net aan denken, een van de leukste partus die ik mocht begeleiden was bij een dame met bmi van 50. Bij iedere wee trok ze de mouw bijna van mn jasje xD superrap ontsloten, op haar zij 3 keer geperst en toen floep zo een baby. Geen scheur, knip of wat dan ook. Eerste kindje!
Zo kan het ook hè dames
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh maar in mch is ook een kinderarts in huis! alleen die komt dus niet naar het plebs aan de andere kant van de gangsnap jij het snap ik het...
ohja goeie! +1.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:26 schreef Stormqueen het volgende:
wat is het fijne aan zijlings persen? Baarkruk en op de knietjes snap ik nog wel.
In Engeland wordt nog steeds veel op de zij geperstquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:27 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ohja goeie! +1.
ik kijk "call the midwife" , supermooie bbc serie (aanrader!), en daar wordt veel zijlings geperst.
Ik lag op m'n zij toen m'n vliezen braken en m'n kind werd erachteraan gelanceerd. Ik was iets te druk bezig om over houdingen na te denkenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:26 schreef Stormqueen het volgende:
wat is het fijne aan zijlings persen? Baarkruk en op de knietjes snap ik nog wel.
Lila formulier met een goud randje en groene stipjes, gewoon even vragen bij de assistente volgende keerquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou, dan ga ik daar voor, bedankt!
kan ik daar ergens een formulier voor invullen?
[..]ermahgerd. nou ja. ik ben nu in elk geval tevreden, ook al had het ook in t mch gekund.
Volgens mij valt de bevalling van mijn eerste ook in die categorie.. Van helemaal geen weeën tot bevallen in 3,5 uur. Geen scheur, geen knip.. Alleen het staan van zn koppie was eventjes pijnlijkquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:21 schreef mignonne het volgende:
oh en Kwak ik moest er net aan denken, een van de leukste partus die ik mocht begeleiden was bij een dame met bmi van 50. Bij iedere wee trok ze de mouw bijna van mn jasje xD superrap ontsloten, op haar zij 3 keer geperst en toen floep zo een baby. Geen scheur, knip of wat dan ook. Eerste kindje!
Zo kan het ook hè dames
ik zie me al staan "Hallo, ik hoorde dat jullie een formulier hebben voor 3 persweeën en geen scheur of knip. Het is lila, met een goud randje en groene stipjes. Doe mij die maar"quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lila formulier met een goud randje en groene stipjes, gewoon even vragen bij de assistente volgende keer
+1quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:37 schreef Burdie het volgende:
Nuchtere Hollandse hier, die het halve ziekenhuis bij elkaar heeft gegild.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |