ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zoals gezegd: uitloop van werkzaamheden in Breda. Bij aanvang van de treindienst kon er helemaal niks rijden, inmiddels rijdt er wel weer wat: de intercities Zwolle - Roosendaal en Den Haag - Venlo rijden. Sprinterreizigers kunnen de bus pakken (er stond zelfs een bus uit België), en ICd-reizigers? Ach... die zijn uitval wel gewend. De prognose staat op 12:00, dat is best een flinke uitloop. Werkzaamheden zijn inmiddels klaar.
In Breda op het station zei een groep Somaliërs (?) tegen me dat ze een treinkaartje moesten hebben, ik heb ze dus gewezen op de automaten en waar het loket te vinden is. Succes ermee
[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 05-05-2014 09:22:28 ]
In Engeland is de zoveelste discussie bezig over de structuur van de spoorwegsector. Sommigen zijn van mening dat het huidige systeem (met één infrabeheerder en talloze operators) prima werkt, anderen willen het liefste een terugkeer naar British Rail.
Martin Griffiths, chief executive bij Stagecoach (één van de grotere private vervoerders op het Britse spoorwegnetwerk), heeft een lezenswaardig opiniestuk geschreven over wat in zijn ogen de rol van de politiek zou moeten zijn.
Op maandag 5 mei 2014 01:26 schreef James1988 het volgende: Ik heb trouwens wel een idee waarom die 6-uur-limiet er is: NS wil voorkomen dat mensen 's ochtends of 's middags (tijdens de lunchpauze) alvast inchecken voor de terugreis, zodat mensen niet met 40% korting reizen als ze pas na 16:00 (maar voor 18:30) weer naar huis gaan. Vandaar ook de eis dat je uiterlijk 30 minuten na inchecken in een trein moet zitten.
Ook met die 6-uur-limiet zou je in de lunchpauze kunnen inchecken om in de spits te reizen (12:30 in, 18:30 uit). Maar de 30-minuten-eis voorkomt dat soort acties.
Op maandag 5 mei 2014 09:54 schreef James1988 het volgende: In Engeland is de zoveelste discussie bezig over de structuur van de spoorwegsector. Sommigen zijn van mening dat het huidige systeem (met één infrabeheerder en talloze operators) prima werkt, anderen willen het liefste een terugkeer naar British Rail.
Martin Griffiths, chief executive bij Stagecoach (één van de grotere private vervoerders op het Britse spoorwegnetwerk), heeft een lezenswaardig opiniestuk geschreven over wat in zijn ogen de rol van de politiek zou moeten zijn.
Gister bij Have I Got News For You, kwam het ook voorbij. oa over De tweede hogesnelheidslijn en allerlei milieuhippies die er tegen waren omdat de engelse coutryside 'verwoest' wordt door die spoorlijn.
En we hebben verrassend nieuws uit België. AnsaldoBreda en de NMBS hebben een schikking getroffen. De Italianen betalen de NMBS 2,5 miljoen euro en daarmee zijn alle claims over de V250 van tafel. Oorspronkelijk eisten de Belgen 27 miljoen euro nadat ze eerder al een bankgarantie van 37 miljoen terug hadden gekregen.
Op maandag 5 mei 2014 14:22 schreef Peterselieman het volgende: En we hebben verrassend nieuws uit België. AnsaldoBreda en de NMBS hebben een schikking getroffen. De Italianen betalen de NMBS 2,5 miljoen euro en daarmee zijn alle claims over de V250 van tafel. Oorspronkelijk eisten de Belgen 27 miljoen euro nadat ze eerder al een bankgarantie van 37 miljoen terug hadden gekregen.
Wat een klantvriendelijke klantenservice heeft die SNCF... Ik bel, "wachttijd is ongeveer 5 minuten, blijft u aan de lijn." en gevolgd door "iedereen is in gesprek, belt u later terug. Tuuutttuuutttuuut"
Ik stuur wel gewoon een mail. Misschien dat dat sneller en makkelijker werkt Heb ik voor de Engelse klantenservice gekozen, krijg ik ineens een Fransoos die geen Engels spreekt. En toen ik eindelijk een Engelsman had, wist die niet waar ik het over had, dus werd ik doorverbonden met een Fransoos die óók geen Engels sprak
Mail gestuurd naar de Nederlandse klantenservice. Auto-reply: Geachte Meneer x,
Wij hebben uw mail goed ontvangen en danken u alvast voor de interesse die u toont in Voyages-sncf.
Ons Nederlandse team kan u momenteel niet te woord staan. Wij excuseren ons voor het ongemak, en zijn hard bezig om de service zo snel mogelijk weer aan te bieden. Tot die tijd nodigen wij u uit om ons in het Engels te contacteren, zodat u toch binnen 48 uur geholpen kunt worden.
Uw klantenservice Voyages-sncf. Van maandag tot zondag van 8u00 tot 20u00 uur (met uitzondering van feestdagen).
Ik heb hier een coupon voor de ah to go, bij aankoop van iets uit de bakery een gratis bakkie pleur, maar ah werkt toch met een muntenautomaat(waar je direct euros in moet duwen ipv bestellen zoals bij de kiosk)
Op Railcolor.net is een foto verschenen van de IC-Dosto's: Hiervoor zijn ook 27 nieuwe locs BR146 voor DB Fernverkehr besteld, maar die levering laat nog tot medio 2015 op zich wachten. Op dit moment zijn er rond de 20 locs klaar.
De beste actrice van Nederland. Fuck Carice en Famke, Bobbi Eden
Hihi, fuck in een zin met Bobbi. Die ziet er trouwens echt zo lelijk uit in dat RTL programma waarin ze zonder make-up meedoet... Dan denk je echt, dat mannen het hier op kunnen..
Hihi, fuck in een zin met Bobbi. Die ziet er trouwens echt zo lelijk uit in dat RTL programma waarin ze zonder make-up meedoet... Dan denk je echt, dat mannen het hier op kunnen..
Ja man, ze is nog ouder dan mijn eigen vriendin.
Al snap ik ook niet wat dat met "kunnen op" te maken heeft. Misschien kan ik het ook wel niet op jouw vriendin. Grote kans zelfs.
Al snap ik ook niet wat dat met "kunnen op" te maken heeft. Misschien kan ik het ook wel niet op jouw vriendin. Grote kans zelfs.
Ze is pas 35 en daarnaast een vrouw word pas mooi als ze bescheiden is opgemaakt.
De vrouw die elke nacht naast mij wakker word is ook niet mooi(als ze er zo had uitgezien op de bruiloft dan was ik gillend gek weg gerend) maar dat veranderd volledig na de badkamer sessie
Donderdagochtend rijdt de SSN Rotterdam - Utrecht - Venlo, richting Duitsland voor de meerdaagse reis. Zijn er nog forumleden die ik mag bezoeken in de trein met de minibar? Vertrektijden: Rotterdam 7:43 (15), Gouda 8:05 (3A), Utrecht 9:00 (12A).
Ze is pas 35 en daarnaast een vrouw word pas mooi als ze bescheiden is opgemaakt.
Ze is van januari '80 volgens wiki.
quote:
De vrouw die elke nacht naast mij wakker word is ook niet mooi(als ze er zo had uitgezien op de bruiloft dan was ik gillend gek weg gerend) maar dat veranderd volledig na de badkamer sessie
Ah, bij jou staat de fietspomp in de badkamer, interessant.
Vijf keer achter elkaar de stadsdienst van Oldenzaal is niet leuk nee, maar goed: daar tegenover staan wel wat mooie streek ritten
Serieus, heeft Oldenzaal een eigen stadsdienst Dan weet ik inmiddels wel zeker dat Zwijndrecht gewoon beroerd is met OV Kutbussen hier met de meest beroerde tijden
BBL 16 + BBL 13 & Strabag-werktrein by Durk Houtsma., on Flickr Op de berg bij Königstein passeerde enige tijd voordat de stoomtrein naar Dresden passeerde, ook een fraaie werktrein uit Bad Schandau richting Dresden en verder richting NRW. Voorop de BBL 16, een ex-DB BR225 100, gevolgd door de BBL 13, een ex-DB BR212 031.
Om op spoor 6 te komen moet je via spoor 7/8, er is een brug over sporen 6 en 7 gebouwd zodat je op het (tijdelijke) kopspoor 6 kunt komen. De (rol)trap van/naar spoor 5/6 is afgesloten.
Serieus, heeft Oldenzaal een eigen stadsdienst Dan weet ik inmiddels wel zeker dat Zwijndrecht gewoon beroerd is met OV Kutbussen hier met de meest beroerde tijden
Oldenzaal heeft één stadslijn die elk half uur rijdt en een rijtijd heeft van 26 minuten. Rijdt van 6.30u tot 21.30u en heeft een mooie aansluiting in beide richtingen heeft op de trein naar Zutphen (4-5 minuten). Daarnaast komen er nog 4 streeklijnen door Oldenzaal.
Ja, bussen zijn offtopic
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Spithorst heeft een eigen geluid en neemt geen blad voor de mond, zegt Heijne. 'Dat maakt hem verfrissend. Hij neemt altijd op en reageert meteen, terwijl Rover lang op zich laat wachten en diplomatiek antwoordt. Toch ben ik hem minder gaan bellen, omdat hij erg gekleurd is. Hij is voor vrije marktwerking en tegen een NS-monopolie. Op een gegeven moment weet je dat wel. Hij spreekt natuurlijk niet namens dé reiziger. Maar je kunt je afvragen of Rover dat wel doet.'
Spijker, kop, raak. Het geluid van MVBOV in de media is soms redelijk ééntonig, ik kan me voorstellen dat dat voor kranten weinig interessant is als ze bij wijze van spreken een VBOV-quote kunnen plakken uit het stuk van vorige week.
De laatste zin uit het citaat is ook waar: bij Rover, de club die van oudsher opkomt voor de reiziger, was men in hun nopjes over de "terugkeer van de Beneluxtrein". Vraag eens aan een echte Beneluxtreinreiziger hoe die over het geplande aanbod denkt en je krijgt een heel ander geluid: die reiziger zal lang niet zo in z'n nopjes zijn over wat er gaat komen.
Op maandag 5 mei 2014 21:37 schreef icloud het volgende: Weet iemand of je de blokker dagkaart kan gebruiken als normale chipkaart? Bijvoorbeeld op saldo reizen in de bus
Ik denk het niet. Als het goed is zit er een UltraLight-chipje in dat bedoeld is voor éénmalig gebruik (zoals in de RET-/GVB-uurkaartjes) en kan het ding niet overweg met saldo.
Jammer dat die journalist dat Halsema-verhaal niet goed heeft opgeschreven. Want daar klopt echt geen hol van. En verder: http://www.voorbeterov.nl/page23.php
Jammer dat die journalist dat Halsema-verhaal niet goed heeft opgeschreven. Want daar klopt echt geen hol van. En verder: http://www.voorbeterov.nl/page23.php
Ach, die hele rubriek daar druipt al een vooringenomenheid vanaf. "Belangenclubjes "
Beginnersfout dat ze niet doorhebben dat ze zich zelf schuldig maken aan precies dat waarvan ze een ander beschuldigen.
Ik denk het niet. Als het goed is zit er een UltraLight-chipje in dat bedoeld is voor éénmalig gebruik (zoals in de RET-/GVB-uurkaartjes) en kan het ding niet overweg met saldo.
Op een ultralight chip kan toch maar een reisproduct staan?
Op een ultralight chip kan toch maar een reisproduct staan?
Zoiets, ja. Er zit heel weinig opslagruimte op zo'n chipje (minder dan een kilobyte), net voldoende om het product op te zetten. Daarnaast zitten er nog wat 'slimmigheidjes' in om te voorkomen dat je de boel kunt resetten.
Een paar jaar terug was er een keer een onderzoeker die had uitgezocht hoe een GVB-ritkaartje* werkte: er staat op dat het een ritkaartje is met een maximale incheckhoeveelheid van 1, er zit een lockbit op die dat getal vergrendelt, en er zit een lockbit op de lockbit.
Na het inchecken wordt de counter verlaagd naar 0, wordt de lockbit geset (zodat je de 0 niet kunt verhogen) en wordt de tweede lockbit geset zodat je de eerste lockbit niet kunt resetten. De onderzoeker had met een RFID-writer de lockbits op een nieuw uurkaartje geset, bij check-ins kon de apparatuur vervolgens niet meer de counter verlagen naar 0. Op die manier had hij van dat uurkaartje een onbeperkt reizen-kaartje kunnen maken.
* Een vervoerbewijs waarmee je maar één keer kunt in- en uitchecken.
Zoiets, ja. Er zit heel weinig opslagruimte op zo'n chipje (minder dan een kilobyte), net voldoende om het product op te zetten. Daarnaast zitten er nog wat 'slimmigheidjes' in om te voorkomen dat je de boel kunt resetten.
Een paar jaar terug was er een keer een onderzoeker die had uitgezocht hoe een GVB-ritkaartje* werkte: er staat op dat het een ritkaartje is met een maximale incheckhoeveelheid van 1, er zit een lockbit op die dat getal vergrendelt, en er zit een lockbit op de lockbit.
Na het inchecken wordt de counter verlaagd naar 0, wordt de lockbit geset (zodat je de 0 niet kunt verhogen) en wordt de tweede lockbit geset zodat je de eerste lockbit niet kunt resetten. De onderzoeker had met een RFID-writer de lockbits op een nieuw uurkaartje geset, bij check-ins kon de apparatuur vervolgens niet meer de counter verlagen naar 0. Op die manier had hij van dat uurkaartje een onbeperkt reizen-kaartje kunnen maken.
* Een vervoerbewijs waarmee je maar één keer kunt in- en uitchecken.
De blokkerdagkaart bezit 3 reisproducten namelijk, ns, htm, ret, dus ik denk dat het geen ultrlight chip is.
De blokkerdagkaart bezit 3 reisproducten namelijk, ns, htm, ret, dus ik denk dat het geen ultrlight chip is.
Het kan best zijn dat het één product is dat door zowel HTM, NS als RET wordt herkend. In de voorwaarden staat volgens mij zoiets als dat het ticket alleen geldig op de dag waarop voor het eerst wordt ingecheckt, ongeacht de vervoerder waarbij dit gebeurt.
Als dit het geval is zou men tijdens het inchecken de dag kunnen wegschrijven waarop de checkin gebeurt, en dit vervolgens weer vergrendelen met de lockbits. De poortjes en paaltjes kunnen dan uitlezen of het een geldig product is en de reiziger al dan doorlaten.
Eigenlijk is het vreemd dat HTM meedoet, een zichtkaart (bij de bestuurder laten stempelen voor het instappen) zou voldoende moeten zijn in de regio Den Haag, net als bij de andere vervoerders. Het lijkt mij praktischer als je ook bij GVB zou moeten in- en uitchecken, want zij hebben poortjes staan en HTM niet.
Waarschijnlijk voelden de andere vervoerders er weinig voor om het product "Kiloknallerdagkaart" in hun apparatuur te programmeren en is er daarom voor deze oplossing gekozen.
Geen hol is niet waar, het klopt niet helemaal, net zoals jouw stukjes vaak halve waarheden bevatten. Ik vind Halsema een kneus dat ze vanwege een column aangifte doet trouwens, maar ik vind dit een beetje hazengedrag en dat het OM het met je eens is is ook niet echt relevant.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Geen hol is niet waar, het klopt niet helemaal, net zoals jouw stukjes vaak halve waarheden bevatten. Ik vind Halsema een kneus dat ze vanwege een column aangifte doet trouwens, maar ik vind dit een beetje hazengedrag en dat het OM het met je eens is is ook niet echt relevant.
Ik vind jouw nogal blinde kruistocht tegen driek "just because" eigenlijk ook steeds minder relevant.
Ach, die hele rubriek daar druipt al een vooringenomenheid vanaf. "Belangenclubjes "
Beginnersfout dat ze niet doorhebben dat ze zich zelf schuldig maken aan precies dat waarvan ze een ander beschuldigen.
Verder gewoon lekker laten doen
In een opiniestuk mag je dat best doen, ik kreeg tenminste niet de indruk dat ze bloedserieus zijn maar gewoon een statement willen maken, tjah. Valt wat voor te zeggen. Ik ben het ook niet geheel met het stuk eens verder.
Ik vind jouw nogal blinde kruistocht tegen driek "just because" eigenlijk ook steeds minder relevant.
Bak een taart en vier het. Ik heb de afgelopen maanden vrij consequent geprobeerd om constructieve kritiek te geven op zijn stukken en op mijn kritiek heb ik feedback gevraagd. Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij er geen tijd voor heeft om dat te lezen en dat hij er later op terugkomt als hij dat wel heeft.
In een opiniestuk mag je dat best doen, ik kreeg tenminste niet de indruk dat ze bloedserieus zijn maar gewoon een statement willen maken, tjah. Valt wat voor te zeggen. Ik ben het ook niet geheel met het stuk eens verder.
Dan ben ik serieus benieuwd wel "statement"het journaille hiermee wil maken. "ja we lezen jullie" en verder komt het niet. Want er zitten best wel gaten in de redenering van Driek. Maar ja, van wie niet? Maar dat uitbuiten ho maar. De stagiaires van de Hogeschool voor Journalistiek vinden zichzelf al heel wat als ze weten hoe een [quote] tag werkt, en dat was het wel weer dan.
Sorry ik heb nog niet kunnen bellen, wat ik me wel afvroeg, en die vraag ga ik natuurlijk onherroepelijk krijgen: "Hoe en waar had u dan normaal ingecheked met uw Weekenvrij als u een papieren maandkaart heeft?"
Bak een taart en vier het. Ik heb de afgelopen maanden vrij consequent geprobeerd om constructieve kritiek te geven op zijn stukken en op mijn kritiek heb ik feedback gevraagd. Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij er geen tijd voor heeft om dat te lezen en dat hij er later op terugkomt als hij dat wel heeft.
Kijk ik weet dat jullie persoonlijk elkaar niet kunnen luchten, maar dat is volstrekt irrelevant in de discussie.
Dan ben ik serieus benieuwd wel "statement"het journaille hiermee wil maken. "ja we lezen jullie" en verder komt het niet. Want er zitten best wel gaten in de redenering van Driek. Maar ja, van wie niet? Maar dat uitbuiten ho maar. De stagiaires van de Hogeschool voor Journalistiek vinden zichzelf al heel wat als ze weten hoe een [quote] tag werkt, en dat was het wel weer dan.
Het statement is volgens mij dat iedere mogelijke activiteit een belangenclub heeft. Van viertenige rivierkreeften in de Aadelta tot en met zeldzame lymfoomzwaluwen boven Agapornië. En dat die niet áltijd even serieus genomen moeten worden.
Sorry ik heb nog niet kunnen bellen, wat ik me wel afvroeg, en die vraag ga ik natuurlijk onherroepelijk krijgen: "Hoe en waar had u dan normaal ingecheked met uw Weekenvrij als u een papieren maandkaart heeft?"
"niet. Dat hoeft namelijk niet, elke railpockethoudende HC kan ZIEN dat ik WV heb en dus gratis vervoerd moet worden na vrijdag18:30"
Het statement is volgens mij dat iedere mogelijke activiteit een belangenclub heeft. Van viertenige rivierkreeften in de Aadelta tot en met zeldzame lymfoomzwaluwen boven Agapornië. En dat die niet áltijd even serieus genomen moeten worden.
Je zult harder dan ik zelf staan te schreeuwen dat dat een zwaktebod is (zodra het jou uitkomt). Om te beginnen bestaat Agapornië niet. En veel belangrijker, de vaststelling dat Group X onder Omstandigheid Y "niet altijd even serieus genomen hoeft te worden" is op zich natuurlijk waar maar daarmee TOTAAL geen reden om maar te vinden niks nooit niemand nergens meer serieus te nemen
Je zult harder dan ik zelf staan te schreeuwen dat dat een zwaktebod is (zodra het jou uitkomt). Om te beginnen bestaat Agapornië niet. En veel belangrijker, de vaststelling dat Group X onder Omstandigheid Y "niet altijd even serieus genomen hoeft te worden" is op zich natuurlijk waar maar daarmee TOTAAL geen reden om maar te vinden niks nooit niemand nergens meer serieus te nemen
Oh nee. Dan.
Ik heb afgelopen maand Driek iets aangekaart over de over een Reisplanner die niet up to date is., daar is toen geen ruchtbaarheid aan gegeven. Zelfs geen "Geen tijd voor" of "Niet interresant genoeg.." nee, niks.Na een opmerking van een andere poster kwam er een opmerking van " We zijn er mee bezig met een journalist enz...
Afgelopen week heb ik weer iets aangekaart bij Driek, en weer is er NUL reactie gekomen, zelfs een "Doe ik niks mee" had voldoende geweest....
Over Jack de Knipper heb ik wel eens wat gehoord ja. Was dat niet net zoiets als die ene Belg die het zelfs voor elkaar kreeg om met treinen te rijden zonder te zijn opgeleid?
Op dinsdag 6 mei 2014 00:27 schreef James1988 het volgende: Over Jack de Knipper heb ik wel eens wat gehoord ja. Was dat niet net zoiets als die ene Belg die het zelfs voor elkaar kreeg om met treinen te rijden zonder te zijn opgeleid?
Nu ik deze foto terugzie ben ik er niet echt tevreden over. Ik bedacht me net dat ik aan het Photoshoppen was geweest terwijl f.lux nog aan stond. Op een scherm zonder f.lux ziet het er ineens heel anders uit
Binnenkort nog maar eens naar de foto kijken, maar dan met die software uit.
Nu ik deze foto terugzie ben ik er niet echt tevreden over. Ik bedacht me net dat ik aan het Photoshoppen was geweest terwijl f.lux nog aan stond. Op een scherm zonder f.lux ziet het er ineens heel anders uit
Binnenkort nog maar eens naar de foto kijken, maar dan met die software uit.
Goede tip wel dat programma. Het is even wennen maar het is niet verkeerd.
Wat een retards gisteren bij CXX gewoon niet er voor zorgen dat er op ede-w extra mensen staan om de treinen niet zo belachelijk vol te laten zijn. Of een extra stelletje er bij aantrappen. Vielen iniedergeval 2 mensen flauw waaronder mijn vriendin...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 6 mei 2014 08:30 schreef Fiorano het volgende: Wat een retards gisteren bij CXX gewoon niet er voor zorgen dat er op ede-w extra mensen staan om de treinen niet zo belachelijk vol te laten zijn. Of een extra stelletje er bij aantrappen. Vielen iniedergeval 2 mensen flauw waaronder mijn vriendin...
Ik heb ze nog nooit gecombineerd zien rijden. Pauperbedrijf.
Op dinsdag 6 mei 2014 09:26 schreef James1988 het volgende: Ik ben zojuist een eerder gekozen zitplaats ontvlucht. Iemand had een gebruikte luier in het vuilnisbakje gepropt
valt mij mee dat ze het in het vuilnisbakje hebben gestopt
ik heb anders gisteren een enkele 2 (richting winschoten) in groningen zien staan die waarschijnlijk niet zou gaan rijden zo vol zat die en toen was de IC uit zwolle nog niet eens uitgeladen waar ook nog heel veel volk in zat wat die kant op wilde konden dus mooi allemaal een uur wachten
ik heb anders gisteren een enkele 2 (richting winschoten) in groningen zien staan die waarschijnlijk niet zou gaan rijden zo vol zat die en toen was de IC uit zwolle nog niet eens uitgeladen waar ook nog heel veel volk in zat wat die kant op wilde konden dus mooi allemaal een uur wachten
Is het ook. Ze waren bij ons een tikkie van slag. Baanvak van Delfzijl en Roodeschool lag er uit. Daardoor hebben ze zowel in de materieelomloop moeten klooien als in de dienst omloop. Ze waren op kantoor een beetje de weg kwijt hoorde ik Zonde wel, ze hadden genoeg staan op het rangeerterrein.
Is het ook. Ze waren bij ons een tikkie van slag. Baanvak van Delfzijl en Roodeschool lag er uit. Daardoor hebben ze zowel in de materieelomloop moeten klooien als in de dienst omloop. Ze waren op kantoor een beetje de weg kwijt hoorde ik Zonde wel, ze hadden genoeg staan op het rangeerterrein.
het meest sneue was nog wel dat terwijl werd omgeroepen dat dat ding niet zou gaan rijden er net een 3tje werd afgerangeerd heb verder geen idee hoelang die perrons zijn maar 5 bakken moet wel kunnen toch?
het meest sneue was nog wel dat terwijl werd omgeroepen dat dat ding niet zou gaan rijden er net een 3tje werd afgerangeerd heb verder geen idee hoelang die perrons zijn maar 5 bakken moet wel kunnen toch?
Met gemak, we rijden wel eens met 8 bakken (2x3 + 1x2). Gewoon kansloos
moest om 21:22 oid vertrekken om 21:27 stond ie nog en rond 21:40 werd er een lege 2 weggereden heb er niet op gelet of het dezelfde was maar ga uit van wel
Ooit een keer met Koninginnedag heb ik het gezien. Terwijl ze toch stelletjes moeten overhebben aangezien na 21.00 de kwartierpendel iniedergeval niet rijdt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 6 mei 2014 09:26 schreef James1988 het volgende: Ik ben zojuist een eerder gekozen zitplaats ontvlucht. Iemand had een gebruikte luier in het vuilnisbakje gepropt
Zonde. Heb je minimaal een bak of vijf nodig om alles weg te krijgen.
Heb het zelf ook eens meegemaakt. Op een vrijdagmiddag om 17.00 uur een solo tweetje tussen Groningen en Leeuwarden laten rijden was iets te optimistisch gedacht. Trein opgeheven en het materieel aan de volgende trein gehaakt die toen uit 7 bakken bestond.
Laatst hadden we het hier over de Japanse EV-E301 die deels onder waslijn en deels op accu's rijdt. De EU geeft nu een subsidie van 1,4 miljoen euro voor onderzoek om eenzelfde principe voor de trein Arnhem - Tiel uit te vogelen.
Op dinsdag 6 mei 2014 12:06 schreef Peterselieman het volgende: Laatst hadden we het hier over de Japanse EV-E301 die deels onder waslijn en deels op accu's rijdt. De EU geeft nu een subsidie van 1,4 miljoen euro voor onderzoek om eenzelfde principe voor de trein Arnhem - Tiel uit te vogelen.
Op dinsdag 6 mei 2014 12:06 schreef Peterselieman het volgende: Laatst hadden we het hier over de Japanse EV-E301 die deels onder waslijn en deels op accu's rijdt. De EU geeft nu een subsidie van 1,4 miljoen euro voor onderzoek om eenzelfde principe voor de trein Arnhem - Tiel uit te vogelen.
Nu is het natuurlijk wel zo dat er met de huidige technieken meer kan dan in de tijd van de accurijtuigen. Zo is het makkelijker om remenergie op te slaan in supercaps, kan je beter opladen onder de bovenleiding en zo zijn er meer verschillen die het nu een kansrijker concept maken. Zeker als daarmee de bovenleiding op stukken als Zuidbroek-Veendam en Winschoten-Leer achterwege zou kunnen blijven. De vraag is alleen of het ook in die mate haalbaar is dat de accu's weer niet zo zwaar worden dat de trein zoveel zwaarder wordt dat alsnog het energieverbruik toeneemt. Dan kunnen we beter voor een diesel-elektrische hybride gaan.
Ja er kan meer ja, maar ze moeten niet doen alsof een nachtvoeding voor een dieseltrein supernieuw is als 'ie gebruikt wordt om accutreinen mee op te laden.
Ik ben vooral benieuwd hoever de techniek inmiddels gevorderd is, op het gebied van efficiëntie en zo. En of er misschien minder accu's nodig zijn tegenwoordig, of lichtere.
Op dinsdag 6 mei 2014 14:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja er kan meer ja, maar ze moeten niet doen alsof een nachtvoeding voor een dieseltrein supernieuw is als 'ie gebruikt wordt om accutreinen mee op te laden.
Op nachtvoeding gaan we het niet redden vermoed ik.
Op dinsdag 6 mei 2014 14:13 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ben vooral benieuwd hoever de techniek inmiddels gevorderd is, op het gebied van efficiëntie en zo. En of er misschien minder accu's nodig zijn tegenwoordig, of lichtere.
En (al dan niet met inductie) bijladen bij stilstand op stations.
Op dinsdag 6 mei 2014 13:39 schreef Mr_Klaasje het volgende: Nu is het natuurlijk wel zo dat er met de huidige technieken meer kan dan in de tijd van de accurijtuigen. Zo is het makkelijker om remenergie op te slaan in supercaps, kan je beter opladen onder de bovenleiding en zo zijn er meer verschillen die het nu een kansrijker concept maken. Zeker als daarmee de bovenleiding op stukken als Zuidbroek-Veendam en Winschoten-Leer achterwege zou kunnen blijven. De vraag is alleen of het ook in die mate haalbaar is dat de accu's weer niet zo zwaar worden dat de trein zoveel zwaarder wordt dat alsnog het energieverbruik toeneemt. Dan kunnen we beter voor een diesel-elektrische hybride gaan.
Daar moet de balans in worden gevonden door te stellen dat er bijvoorbeeld 40 kilometer op accu's gereden moet kunnen worden, maar het concept is zeker haalbaar.
Proefondervindelijk zou je uit moeten vinden wat de beste verhoudingen zijn en hoe dit het beste ingevoerd kan worden.
40 km lijkt wat te weinig, Elst-Tiel-Elst is 65 km zonder draad. Of zou 7 minuten keertijd onder de draad in Tiel genoeg zijn om die trein weer helemaal op te laden?
Op dinsdag 6 mei 2014 16:21 schreef b2py het volgende: Zou zo'n ding dan sneller laden op gelijk- of wisselstroom?
Als je ook maar een beetje doorhebt wat het verschil is (natuurkunde, havo) en hoe een accu werkt (scheikunde, havo) dan snap je dat er sowieso gelijkstroom in moet. Maar gelijkstroom kan je ook van wisselstroom maken. Leuk hè?
Wil je naar huis en kijk je even of treinen normaal rijden :
quote:
Geen treinverkeer van en naar Noord-Holland
Door een technische storing is op dit moment geen treinverkeer mogelijk van en naar Noord-Holland. Later meer.
quote:
Rond Alkmaar rijden geen treinen door diverse oorzaken. De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
quote:
Door een technische storing is er momenteel geen treinverkeer mogelijk op de lijnen: Leiden-Haarlem-Alkmaar-Den Helder. Zandvoort-Amsterdam Sloterdijk. Zaandam-Enkhuizen. Zaandam-Alkmaar. Het is onbekend hoe lang dit duurt.
Als je ook maar een beetje doorhebt wat het verschil is (natuurkunde, havo) en hoe een accu werkt (scheikunde, havo) dan snap je dat er sowieso gelijkstroom in moet. Maar gelijkstroom kan je ook van wisselstroom maken. Leuk hè?
Ik heb er sinds eindexamen niets meer mee gedaan, dan vergeet je wel eens dingen.
Wat is sneller weert-einhoven per vervangbus en den helder- schagen per bus of omreizen via venlo en acepteren dat ik de bus op schagen-den helder niet jan ontwijken?
Op dinsdag 6 mei 2014 18:17 schreef icloud het volgende: Wat is sneller weert-einhoven per vervangbus en den helder- schagen per bus of omreizen via venlo en acepteren dat ik de bus op schagen-den helder niet jan ontwijken?
Op dinsdag 6 mei 2014 18:25 schreef Toeps het volgende: Ik moet morgenochtend de eerste Thalys halen... (Zaandam-Schiphol, en daar dus op de Thalys...) Please, laat ze het voor die tijd fixen!
Op dinsdag 6 mei 2014 18:25 schreef Toeps het volgende: Ik moet morgenochtend de eerste Thalys halen... (Zaandam-Schiphol, en daar dus op de Thalys...) Please, laat ze het voor die tijd fixen!
Die puinzooi in Noord-Holland is natuurlijk wel een flauwekulstoring. GSM-R stuk, maar dat is helemaal geen primair veiligheidsding. Zo ook nooit ontworpen. Arme reiziger.
Op dinsdag 6 mei 2014 18:46 schreef DriekOplopers het volgende: Die puinzooi in Noord-Holland is natuurlijk wel een flauwekulstoring. GSM-R stuk, maar dat is helemaal geen primair veiligheidsding. Zo ook nooit ontworpen. Arme reiziger.
Een GSM-R-storing, altijd leuk. Zoiets gebeurde een paar jaar terug tijdens de avondspits op de VL-post Utrecht. De hele avond had je daar nog lol van.
Op dinsdag 6 mei 2014 18:46 schreef DriekOplopers het volgende: Die puinzooi in Noord-Holland is natuurlijk wel een flauwekulstoring. GSM-R stuk, maar dat is helemaal geen primair veiligheidsding. Zo ook nooit ontworpen. Arme reiziger.
Toen de eerste mobiele telefoon werd uitgebracht was het ook niet ontworpen om er Flappy Bird op te spelen. GSM-R is veranderd en zal de komende jaren alleen maar een belangrijkere positie innemen in het treinverkeer in Nederland.
Hier ga je te kort door de bocht. GSM-R is wel degelijk essentieel voor de veiligheid. Spelende kinderen op de rails. Hoe denk je dat de machinisten geïnformeerd worden? Suïcidaal persoon? Zelfde vraag. Spoorverzakking? Ditto. Aanwijzingen voor het passeren van een rood sein? Ook dat.
Zo maar even een paar voorbeelden van situaties waarbij GSM-R essentieel is voor de veiligheid. Werkt de GSM-R niet, dan mag en wil je gewoon niet rijden als machinist.
Hier ga je te kort door de bocht. GSM-R is wel degelijk essentieel voor de veiligheid. Spelende kinderen op de rails. Hoe denk je dat de machinisten geïnformeerd worden? Suïcidaal persoon? Zelfde vraag. Spoorverzakking? Ditto.
Geel knipper.
quote:
Aanwijzingen voor het passeren van een rood sein? Ook dat.
Hoe vaak komt dat voor? Vaker dan het rechtvaardigen van het stilleggen van de treindienst in zo'n groot gebied?
Op dinsdag 6 mei 2014 19:06 schreef James1988 het volgende: Telerail is in 1992 ingevoerd. Daarvoor denk ik met aanwijzingen die op de stations werden gegeven door een procesleider of een onderknuppel.
Gelukkig is men bij ProRail bezig met DSSU, dan kan NS in de toekomst schrijven "Amsterdam-Utrecht-Maastricht/Heerlen/Nijmegen: er rijden geen intercity's als gevolg van een storing eerder vandaag."
Ja en als ze doorgereden hadden had je vooraan gestaan om te zeiken dat de veiligheid van de treinreiziger ontzettend enorm in gevaar zou zijn geweest omdat er geen directe communicatie met de machinist mogelijk zou zijn bla bla bla.
Je kunt ook zeiken om het zeiken, en dat gevoel krijg ik steeds meer bij voorbeterov
Groeten, een topiclurker.
Hoe vaak komt dat voor? Vaker dan het rechtvaardigen van het stilleggen van de treindienst in zo'n groot gebied?
Veel succes met geel knipper op de vrije baan (hint: kan niet). Daarnaast: hoe weet ik waarom ik geel knipper krijg? Dat is enkel gebruikelijk als er bijvoorbeeld al een trein langs het perron staat waarmee ik moet combineren. Met puur het seinbeeld geel knipper weet ik gewoon niets (trouwens: als het ongepland is dat je geel knipper krijgt wordt je vaal even gebeld door de treindienstleiding met de reden dat je het nu wel krijgt, samen met eventuele extra instructies. En die communicatie verloopt via, juist, GSM-R).
Veiligheidscommunicatie met de treindienstleiding moet gewoon ten allen tijden mogelijk zijn. Sterker nog: wettelijk gezien is het vereist dat de GSM-R werkt. Zonder GSM-R mag je simpelweg niet rijden. En dat is echt niet voor niets.
De vijf keer dat ik vandaag tijdens mijn dienst met de treindienstleiding moest spreken was ik maar al te blij dat ze er waren. Zonder die communicatie hadden minimaal vier treinen vandaag niet gereden.
[ Bericht 17% gewijzigd door MTL op 06-05-2014 19:48:12 ]
"Later vertrek i.v.m. diverse oorzaken" aldus de TPB in Rotterdam Centraal over een trein naar Dordrecht. Dat is wel nikszeggend, zet er dan iets neer als "technische storing".
Als ik morgen om 12:30 pas aan kom zetten op m'n werk gaat m'n baas het niet accepteren als ik op de vraag "En James, waarom ben je zo laat?" als antwoord "Oh euh, diverse oorzaken" geef.
Gelukkig is men bij ProRail bezig met DSSU, dan kan NS in de toekomst schrijven "Amsterdam-Utrecht-Maastricht/Heerlen/Nijmegen: er rijden geen intercity's als gevolg van een storing eerder vandaag."
Op de NS website staat overigens minder en niet geen.. Maar dat terzijde..
Uiteindelijk met 15 minuten vertraging van Amsterdam Bijlmer naar Krommenie-Assendelft Volle stoptrein naar Centraal, toen volle stoptrein naar Sloterdijk (ging richting Schiphol) en daar een vrijwel lege (voorin dan, achterin waren mensen echt aan het proppen) stoptrein naar Krommenie-Assendelft.
Op dinsdag 6 mei 2014 14:13 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ben vooral benieuwd hoever de techniek inmiddels gevorderd is, op het gebied van efficiëntie en zo. En of er misschien minder accu's nodig zijn tegenwoordig, of lichtere.
Krijgen we dan datgene wat ik gefilmd heb in Nice destijds?
Op dinsdag 6 mei 2014 19:29 schreef ddx het volgende: Uiteindelijk met 15 minuten vertraging van Amsterdam Bijlmer naar Krommenie-Assendelft Volle stoptrein naar Centraal, toen volle stoptrein naar Sloterdijk (ging richting Schiphol) en daar een vrijwel lege (voorin dan, achterin waren mensen echt aan het proppen) stoptrein naar Krommenie-Assendelft.
dat laatste is standaard want dan staat men gunstig ten opzichte van de uitgang in zaandam en koog-bloemwijk
Ik vind het nog steeds raar dat in de spits om 17.04 op Eindhoven (voor de richting Tilburg Universiteit) een SLT-6 wordt weggerangeerd en wordt vervangen door een SLT-4. In de spits
Bovendien is het allemaal zo krom geregeld dat het gros altijd in het zesje instapt, waarna de mensen in gele hesjes weer iedereen uit de trein moeten trappen.
Weet iemand hier toevallig waarom bovenstaande wordt toegepast?
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op dinsdag 6 mei 2014 19:52 schreef Sj0rSz het volgende: Ik vind het nog steeds raar dat in de spits om 17.04 op Eindhoven (voor de richting Tilburg Universiteit) een SLT-6 wordt weggerangeerd en wordt vervangen door een SLT-4. In de spits
Bovendien is het allemaal zo krom geregeld dat het gros altijd in het zesje instapt, waarna de mensen in gele hesjes weer iedereen uit de trein moeten trappen.
Ik vond het al niet leuk dat er altijd maar een viertje komt, maar nu helemaal niet meer.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 6 mei 2014 19:52 schreef Sj0rSz het volgende: Ik vind het nog steeds raar dat in de spits om 17.04 op Eindhoven (voor de richting Tilburg Universiteit) een SLT-6 wordt weggerangeerd en wordt vervangen door een SLT-4. In de spits
Ik vind het vooral debiel, ook omdat ik verschillende machinisten daar elke dag vragend zie staan welk stel ze nu mee moeten nemen
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Ja dat heb ik toch heul niet gelezen Dan zal het wel omlooptechnisch zijn. Weet je wat dat zesje gaat doen?
Die parkeren ze elders, God mag weten waarom
quote:
Kan je niet zitten in het viertje?
Nu kan ik zitten, want het is nog vakantie, maar dat is na deze week ook weer voorbij. Dan mag de helft weer staan, dus daarom snap ik de logica niet.
dat laatste is standaard want dan staat men gunstig ten opzichte van de uitgang in zaandam en koog-bloemwijk
Ja maar was nu wel heel extreem doordat ze 2x VIRM hadden ingezet als stoptrein naar Alkmaar. En iedereen zo snel mogelijk de trein in wilde dus direct bij de trap in Sloterdijk ging proppen. Voorin was denk helft zitplekken bezet
Ik zie ze vaak bij het Philips-stadion aan de kant staan, waar ze dan ingezet worden, weet ik niet
Mijn ideaalbeeld (géén dubbeldekkers en er moet locomotief voor staan) net in Deventer: 3 locomotieven langs t perron: IC Zwolle, IC Roosendaal en IC Berlijn (die +10 had)
[ Bericht 3% gewijzigd door derLudolf op 06-05-2014 22:36:58 ]
Op dinsdag 6 mei 2014 20:19 schreef derLudolf het volgende: Mijn ideaalbeeld (géén dubbeldekkers en er moet locomotief voor staan) net in Zwolle: 3 locomotieven langs t perron: IC Zwolle, IC Roosendaal en IC Berlijn (die +10 had)
IC Berlijn op Zwolle?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
En nog ff 3 plaatjes van mijn vakantie. 7 April 2014 in Meinsdorf wezen kijken voor goederentreinen. In Leipzig heb ik uiteraard de opgestelde locomotieven op de foto gezet (volgen nog), maar ook nog 2 andere treintjes.
DB 612 106 + 612 138 by Durk Houtsma., on Flickr Te Leipzig Hauptbahnhof staan 2 BR612'en te wachten tot het perron vrijgemaakt is door de Mitteldeutsche Regiobahn, om vervolgens als leegmat naar het perron te kunnen rijden, en even later weer te kunnen vertrekken als RE.
MRB VT 019 by Durk Houtsma., on Flickr Te Leipzig Hauptbahnhof arriveert de motorwagen VT 019 uit Bad Lausick, en zal na een korte kering weer als MRB113 naar Bad Lausick terugkeren.
Dank. Ik had in mijn 2 weken vakantie ook beroerd weer hoor. Met onweer erbij enzo. Maar toen heb ik ff rondje met de trein gedaan, en die dag weinig foto's. Maar ik denk dat 13 of 14 van de 16 dagen dat het weer toch wel goed (droog, met dagen met zon enz) was
Er zaten nog borden op. En als je ze wilt hebben, zou ik geen jaar meer wachten. Want de grootschalige verbouwing van de sporen rondom Leipzig Hauptbahnhof zullen er ook voor zorgen dat die oude vervallen seinhuizen kunnen gaan verdwijnen... Er schijnt al sowieso één seinhuis gesloopt te zijn, maar of de 2 op de foto's nog verdwijnen, weet ik niet.
De seinhuizen bij Meinsdorf hebben ook allemaal nog bordjes. Daar zijn er sowieso 4 seinhuizen te vinden, waarvan nog 2 gebruikt worden. Één uit Dessau direct aan uiteinde perron (zie foto), en 1 verderop bij de splitsing (kan men links- en rechtsaf). Beide in rijrichting links. Achter de fotograaf staat er (gezien vanuit Dessau) aan de linkerkant van de rijrichting ook nog een vervallen seinhuis.
Doordat er wekelijks een normale goederen trein blijft rijden is de ombouw veel minder ingrijpend dan de rara.
Bij RandstadRail is er ook nieuwe treinbeveiliging aangelegd, gaat dat ook gebeuren op de Hoekse Lijn? Lijkt me wel, omdat de RaRa-voertuigen anders met nog meer systemen moeten worden uitgerust.
Doordat er wekelijks een normale goederen trein blijft rijden is de ombouw veel minder ingrijpend dan de rara.
nee, het is juist ingrijpender. Die goederentreinen kunnen bijvoorbeeld niet meer tussen de normale dienst door en rond stations zal strengelspoor aangelegd moeten worden, omdat de afstand tussen metro en perron korter is dan goederentrein en perron
Bij RandstadRail is er ook nieuwe treinbeveiliging aangelegd, gaat dat ook gebeuren op de Hoekse Lijn? Lijkt me wel, omdat de RaRa-voertuigen anders met nog meer systemen moeten worden uitgerust.
Ja, nieuwe beveiliging, ombouw energievoorziening, nieuwe stations, etc.
Dr zit al een lift in. met van diezwaaideuren zoalsvroeger in die reservetunnel op Rdam centraal. Die is nu al heel lang buiten gebruik, daarvoor onder begeleiding... en toen ik nog vloeibaar was mocht iedereen m gewoon gebruiken. Toen waren er ook nog loketten
Ze zijn bij Diemen nu bij het station een geluidswand aan het bouwen. Tenminste de voorbereidende werkzaamheden. Dit gebeurd de hele dag door wat ik kan zien echt vlak naast het spoor. Zijn daar voor de veiligheid van het personeel nog regels voor qua minimale afstand ofzo?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op dinsdag 6 mei 2014 23:18 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja niet 0 natuurlijk he. Maar tot nu toe dit jaar kom ik gemiddeld minder dan 1 keer per 160 km controle tegen.
Bij HTM zie ik tijdens een rit van hoogstens 10 minuten toch wel een paar keer per maand controle. De gemiddelde NS-rit is veel langer. Het kan dus wel.
Op dinsdag 6 mei 2014 23:18 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja niet 0 natuurlijk he. Maar tot nu toe dit jaar kom ik gemiddeld minder dan 1 keer per 160 km controle tegen.
regelmatig meer controleurs per rit en de notoire zwartrijders snoeihard aanpakken.
Het is een kwestie van de lange adem, maar uiteindelijk krijg je het percentage wel omlaag.
Bij HTM zie ik tijdens een rit van hoogstens 10 minuten toch wel een paar keer per maand controle. De gemiddelde NS-rit is veel langer. Het kan dus wel.
Op dinsdag 6 mei 2014 23:30 schreef Dr_Flash het volgende: OPENBARE WEG HE OPENBARE WEG OPENBARE WEG DIT MAG JA JE STAAT OP FEESBOEK VANAVOND OPENBARE WEG HE OPENBARE WEG WETSARTIKEL BLA BLA
Portretrecht, bitch, do you speak it?
De video laadt hier niet, maar afgaande op de comments op dumpert is er eigenlijk niks aan de hand en is mevrouw een ontzettende aansteller. Dat verhaal op 112misdaad.nl is geschreven door een familielid, lijkt me een gekleurd verhaal.
De video laadt hier niet, maar afgaande op de comments op dumpert is er eigenlijk niks aan de hand en is mevrouw een ontzettende aansteller. Dat verhaal op 112misdaad.nl is geschreven door een familielid, lijkt me een gekleurd verhaal.
Comments op dumpert zijn nou niet bepaald betrouwbaar. Kuch. Maar euh, inderdaad gekleurd verhaal opzich.
Seinstoring bij Barendrecht, geen treinverkeer Dordrecht - Rotterdam (inclusief HSL). Prognose is 11:30.
quote:
Dordrecht-Rotterdam C. Melding woensdag 7 mei 2014, 08:59 uur: Oorzaak: seinstoring
Rond Barendrecht rijden geen treinen door een seinstoring. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:30 uur verholpen.\
Breda-Rotterdam C. Melding woensdag 7 mei 2014, 09:12 uur: Oorzaak: seinstoring Tussen Breda en Rotterdam C. rijden geen Intercity direct/Thalys treinen door een seinstoring. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:30 uur verholpen.
Op woensdag 7 mei 2014 09:19 schreef James1988 het volgende: Seinstoring bij Barendrecht, geen treinverkeer Dordrecht - Rotterdam (inclusief HSL). Prognose is 11:30.
Als gevolg van een eerdere technische storing aan het communicatiesysteem bij de verkeersleiding is er zeer beperkt treinverkeer van en naar Den Haag Centraal. Het duurt nog wel even voordat de treinen weer volgens planning rijden.
Het betreft de volgende trajecten:
Den Haag Centraal - Leiden Centraal Den Haag Centraal - Gouda Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal
Houdt u de komende tijd rekening met een zeer beperkte treindienst op deze trajecten. De reisplanner is niet volledig bijgewerkt. Via omroepberichten informeren we reizigers in het gebied rondom Den Haag Centraal over de actuele treinenloop.
Op woensdag 7 mei 2014 11:00 schreef Dr_Flash het volgende: Als gevolg van een eerdere technische storing aan het communicatiesysteem bij de verkeersleiding
Gisteren noord-Holland, vandaag Den Haag. Morgen Rotterdam, vrijdag Roosendaal en zaterdag Eindhoven?
Op woensdag 7 mei 2014 11:09 schreef Dr_Flash het volgende: overigens verwijzen die vingerpoppen op de Twitter vrolijk naar ns.nl of de app. Waarvan NS zelf dus zegt dat het niet bijgewerkt is. Goed bezuggg.