Hannie is inmiddels wel een beetje Nationale heldin geworden.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:21 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Traditie of zo denk ik.. ik doe het al een tijdje. Regionale verzetsheldin, ligt hier in de buurt begraven, etc.
Jij mag Hannie zeggen?quote:Op zondag 4 mei 2014 20:24 schreef Uccie het volgende:
[..]
Hannie is inmiddels wel een beetje Nationale heldin geworden.
Alleen als ik te lui ben om haar hele naam te typen.quote:
Ja absoluut.. en ik heb ook eens een tijd gechat met een Canadees en dat ging vaak ook over de oorlog en dat wij hier dodenherdenking en bevrijdingsdag hebben en de vriendschap tussen Nederland en Canada, toen heb ik hem ook over Hannie verteld en hij was zwaar onder de indruk.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:24 schreef Uccie het volgende:
[..]
Hannie is inmiddels wel een beetje Nationale heldin geworden.
Ik ben de afgelopen jaren nog wel op de Waalsdorpervlakte geweest, dat geeft ook zo'n gevoel.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:29 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ja absoluut.. en ik heb ook eens een tijd gechat met een Canadees en dat ging vaak ook over de oorlog en dat wij hier dodenherdenking en bevrijdingsdag hebben en de vriendschap tussen Nederland en Canada, toen heb ik hem ook over Hannie verteld en hij was zwaar onder de indruk.
Maar ze deed haar werk hier in mijn omgeving, dat maakt dat het voor mij iets dichterbij komt. Het is via het duin ook hooguit een half uurtje fietsen voordat ik bij haar graf ben. Je komt dan ook langs een plek waar veel mensen gefusilleerd zijn, daar staat ook een herdenkingsbeeld en dan is er nog dat grote kruis op de plek waar Hannie gefusilleerd is.. Die locatie geeft gewoon even wat meer feeling, is heel bijzonder. Ik heb daar jaren lang regelmatig gewandeld en nu dan op de fiets en zo.
Dat was een beetje de opzetquote:Op zondag 4 mei 2014 20:25 schreef Specularium het volgende:
Plaatje in combinatie met de TT is een beetje Voortent.
Zou ook niks voor mij zijn.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:31 schreef Uccie het volgende:
[..]
Hopelijk hoeven wij nooit meer zo'n tijd mee te maken.
Ik wil een keer naar de Grebbeberg, daar zag ik laatst een docu over.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:31 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren nog wel op de Waalsdorpervlakte geweest, dat geeft ook zo'n gevoel.
Al die mensen die daar gedood zijn. Hopelijk hoeven wij nooit meer zo'n tijd mee te maken.
Dat is bij Arnhem toch?quote:Op zondag 4 mei 2014 20:33 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik wil een keer naar de Grebbeberg, daar zag ik laatst een docu over.
Rhenenquote:Op zondag 4 mei 2014 20:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat is bij Arnhem toch?
Ik ben wel in de bunkers of hoe het heet, in de duinen bij jou in de buurt geweest. Ook best indrukwekkend.
Lol, die hond doet gewoon z'n behoefte op een stukje historiequote:Op zondag 4 mei 2014 20:44 schreef YokiKater het volgende:
Vanuit deze bunker genomen heb ik die foto genomen, zat ik bovenin.
[ afbeelding ]
Er zijn wel meer dingen in die bunkers gebeurd..quote:Op zondag 4 mei 2014 21:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lol, die hond doet gewoon z'n behoefte op een stukje historie
Lekker bunkeren.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:38 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen in die bunkers gebeurd..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |