abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139557123
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:17 schreef CookieSlikker het volgende:
Het is al vreemd genoeg dat fok 2 minuten op slot gaat :')
Wat? :') Waar staat dat?
  zondag 4 mei 2014 @ 19:27:02 #52
3542 Gia
User under construction
pi_139557256
quote:
Is dat zo?

Hm, dat gaan we uitproberen!

Of word je dan gebanned?
pi_139557295
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Is dat zo?

Hm, dat gaan we uitproberen!

Of word je dan gebanned?
Valt wel mee, zolang je maar in stilte post ;)
pi_139557358
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 18:46 schreef LXIV het volgende:
Een goede soldaat is een goede soldaat. Het interesseert me geen fuck aan welke kant dat hij vocht. Zo'n 20-jarige dienstplichtige jongen uit Kleef of Bonn, die in een schuttersputje bij -30 graden vorst gewapend met een panzerfaust een peloton Russische T-34's probeerde te stoppen. Voor mij is dat een held. Schijt aan wat de goegemeente denkt.
Nederlandse verzetsstrijders die stiekem met een pistool onder hun jas een nietsvermoedende Duitser neerschoten hier op straat vind ik lafaards.
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, maar Duitsers hebben zeker ook geleden. En tja, die mensen zaten ook maar in een systeem, geindoctrineerd en onder druk gezet, zij zijn ook bang geweest, zo'n jongen had ook een meisje thuis, die hoopte op zijn terugkeer..
En er waren ook genoeg foute Nederlanders. Er werd tijdens de hongerwinter ook gesjacherd met Duiters die zelf ook niet veel meer hadden..
Ik weet niet of je Nazi's moet gaan herdenken, maar het is wel net iets minder zwart/wit dan je op het eerste gezicht zou denken.
  zondag 4 mei 2014 @ 19:34:23 #55
3542 Gia
User under construction
pi_139557555
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:27 schreef Nemephis het volgende:

Valt wel mee, zolang je maar in stilte post ;)
In stilte tv kijken, mag ook?

Hier staat family guy op. Niet mijn keuze, maar gaat die ook op zwart over een half uur?
  zondag 4 mei 2014 @ 19:40:24 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_139557829
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, maar Duitsers hebben zeker ook geleden. En tja, die mensen zaten ook maar in een systeem, geindoctrineerd en onder druk gezet, zij zijn ook bang geweest, zo'n jongen had ook een meisje thuis, die hoopte op zijn terugkeer..
En er waren ook genoeg foute Nederlanders. Er werd tijdens de hongerwinter ook gesjacherd met Duiters die zelf ook niet veel meer hadden..
Ik weet niet of je Nazi's moet gaan herdenken, maar het is wel net iets minder zwart/wit dan je op het eerste gezicht zou denken.
Er is wat mij betreft een groot verschil tussen het herdenken van nazi's (en daarmee het nazisme) en het ook herdenken van Duitse slachtoffers.

Naar mijn mening is de zijde waaraan je in de oorlog meevocht zuiver toeval. Werd je in Duitsland geboren, dan vocht je aan Duitse zijde mee. Werd je in Engeland geboren dan vocht je aan geallieerde zijde mee. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ook is het minder makkelijk dan het lijkt om in 1939 al 'het goede' en 'het kwade' te herkennen. Voor die Duitser gold dat zijn hele omgeving, opvoeding, media etc hem niets anders verteld hadden dat Duitsland aan de goede kant stond.
Je moet uit heel bijzonder hout gesneden zijn om daar doorheen te prikken. Zelfs nu, hier op FOK!, komt 90% niet verder dan een "Engeland goed, Duitsland slecht"-mantra. Terwijl alle bronnen ter beschikking staan. Ook had een Duitser natuurlijk familie, vrienden, etc die allemaal van hem verwachtten in de Wehrmacht te gaan.
Enfin. De zijde waarop een individu terecht kwam was dus praktisch geheel bepaald door waar iemand toevallig geboren was. Dat maakt hem nog niet goed of slecht.

Wat blijft dan nog over, als de geboorteplaats niet determinerend is voor goed of slecht? De individuele handelingen van de betreffende soldaat natuurlijk. Vandaar mijn post. Fijn dat er tenminste iemand de moeite nam hem zorgvuldig te lezen/overwegen.
The End Times are wild
  zondag 4 mei 2014 @ 19:49:38 #57
3542 Gia
User under construction
pi_139558309
Is er in Duitsland ook een dodenherdenking?
Herdenken ze daar de gevallen SS-ers, Hitler, Goering?
pi_139558474
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is wat mij betreft een groot verschil tussen het herdenken van nazi's (en daarmee het nazisme) en het ook herdenken van Duitse slachtoffers.

Naar mijn mening is de zijde waaraan je in de oorlog meevocht zuiver toeval. Werd je in Duitsland geboren, dan vocht je aan Duitse zijde mee. Werd je in Engeland geboren dan vocht je aan geallieerde zijde mee. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ook is het minder makkelijk dan het lijkt om in 1939 al 'het goede' en 'het kwade' te herkennen. Voor die Duitser gold dat zijn hele omgeving, opvoeding, media etc hem niets anders verteld hadden dat Duitsland aan de goede kant stond.
Je moet uit heel bijzonder hout gesneden zijn om daar doorheen te prikken. Zelfs nu, hier op FOK!, komt 90% niet verder dan een "Engeland goed, Duitsland slecht"-mantra. Terwijl alle bronnen ter beschikking staan. Ook had een Duitser natuurlijk familie, vrienden, etc die allemaal van hem verwachtten in de Wehrmacht te gaan.
Enfin. De zijde waarop een individu terecht kwam was dus praktisch geheel bepaald door waar iemand toevallig geboren was. Dat maakt hem nog niet goed of slecht.

Wat blijft dan nog over, als de geboorteplaats niet determinerend is voor goed of slecht? De individuele handelingen van de betreffende soldaat natuurlijk. Vandaar mijn post. Fijn dat er tenminste iemand de moeite nam hem zorgvuldig te lezen/overwegen.
Plus dat je land uit een economische depressie kwam, je je eigenwaarde terugkreeg door een werkgelegenheidswonder, je status kon ontlenen aan de fascinerende uniformen en titels.. In zekere zin was het Nazisme ook een religie, die mensen die eerst een uitgebuite werkloze niks waren, vertelde dat ze bijzonder waren. Zeker in het begin hebben mensen niet kunnen beseffen waar het op uit zou draaien. Dat geldt trouwens ook voor de slachtoffers. Wie had gedacht dat het gevaarlijk was om je gezindte te laten registreren? (Dat is ook een reden waarom ik tegen de controlemaatschappij ben.)

Ik heb een keer een gevonden dagboek van een SS soldaat ingezien, dat was gevonden in Oosterbeek, verloren tijdens de slag om Arnhem. Fascinerend en verwarrend om te zien dat zo iemand, hoe fout ook, ook bang is geweest, graag terug naar zijn meisje wou, nou ja, toch ook mens was, dus..
  zondag 4 mei 2014 @ 19:53:10 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_139558495
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:49 schreef Gia het volgende:
Is er in Duitsland ook een dodenherdenking?
Herdenken ze daar de gevallen SS-ers, Hitler, Goering?
In Duitsland heb je Volkstrauertag. Maar dat is niet pro-nazi. Integendeel juist. Ook in Nederland wordt Volkstrauerdag gehouden in IJsselstein.
The End Times are wild
  zondag 4 mei 2014 @ 19:53:50 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_139558538
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Plus dat je land uit een economische depressie kwam, je je eigenwaarde terugkreeg door een werkgelegenheidswonder, je status kon ontlenen aan de fascinerende uniformen en titels.. In zekere zin was het Nazisme ook een religie, die mensen die eerst een uitgebuite werkloze niks waren, vertelde dat ze bijzonder waren. Zeker in het begin hebben mensen niet kunnen beseffen waar het op uit zou draaien. Dat geldt trouwens ook voor de slachtoffers. Wie had gedacht dat het gevaarlijk was om je gezindte te laten registreren? (Dat is ook een reden waarom ik tegen de controlemaatschappij ben.)

Ik heb een keer een gevonden dagboek van een SS soldaat ingezien, dat was gevonden in Oosterbeek, verloren tijdens de slag om Arnhem. Fascinerend en verwarrend om te zien dat zo iemand, hoe fout ook, ook bang is geweest, graag terug naar zijn meisje wou, nou ja, toch ook mens was, dus..
Wat was dan zo fout aan die SS soldaat?
The End Times are wild
  zondag 4 mei 2014 @ 19:58:16 #61
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_139558853
quote:
Een beetje respect kan geen kwaad.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_139559566
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat was dan zo fout aan die SS soldaat?
Een SS'er was geen dienstplichtige.. Hij heeft actief meegewerkt aan een heel fout regime.
  zondag 4 mei 2014 @ 20:10:29 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_139559605
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een SS'er was geen dienstplichtige.. Hij heeft actief meegewerkt aan een heel fout regime.
Waarschijnlijk was de soldaat wiens dagboek jij gelezen hebt een Waffen-SS-er. Die werden gewoon opgeroepen.
The End Times are wild
pi_139559865
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was de soldaat wiens dagboek jij gelezen hebt een Waffen-SS-er. Die werden gewoon opgeroepen.
Ik meen toch echt dat je vrijwillig bij de SS ging..
  zondag 4 mei 2014 @ 20:18:15 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_139560095
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of je verplicht daar ingedeeld kon worden. Maar hoe dan ook moest een jonge Duitser toch het leger in. De Waffen-SS had een beetje het imago van elite, qua training, uitrusting en mentaliteit.
Overigens bestond de SS aan het einde van de oorlog voor het grootste deel uit niet-Duitsers. Het was het meest internationale en 'multikulturele' legeronderdeel van de moderne tijd.
The End Times are wild
pi_139562193
Iedereen moet herdenken wat hij/zij wil. Maar waar ik wel tegen ben is de gedachtegang dat de Duitse doden geen slachtoffers waren...
  zondag 4 mei 2014 @ 21:36:14 #67
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_139565101
quote:
Iedereen moet herdenken wat hij/zij wil. Maar waar ik wel tegen ben is de gedachtegang dat de Duitse doden geen slachtoffers waren...
Klopt, moet iedereen zelf weten. En ja veel Duitse doden waren slachtoffers, maar zeker niet alle Duitse doden.
  zondag 4 mei 2014 @ 21:43:44 #68
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_139565588
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Klopt, moet iedereen zelf weten. En ja veel Duitse doden waren slachtoffers, maar zeker niet alle Duitse doden.
Ook lang niet alle Nederlandse ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_139565918
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In het begin wel. Later werden dienstplichtigen ook bij de Waffen-SS ingedeeld.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_139566741
Herdenk ook Jappanners op nationale Dodenherdenking! :(
pi_139567040
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:58 schreef Skillsy het volgende:
Herdenk ook Jappanners op nationale Dodenherdenking! :(
En buigen! BUIGEN! :( :( :(
pi_139567514
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:50 schreef StraatMees het volgende:
In Frankrijk en Belgie is het pas erg. Zij zijn zo egoistisch. Zij herdenken op 11 november hun eigen slachtoffers die zijn omgekomen tijdens WO1. In Frankrijk herdenken ze geen Duitse soldaten. Hoe kunnen ze?? Terwijl de Duitsers ook slachtoffers waren.

Ik heb echt medelijden met de Duitsers. Niemand herdenkt ze.. Maar gelukkig hebben we het Nerderlandse volk nog! Zij zorgen er wel voor dat Duitsers herdacht worden op een nationale herdenking. Nederland zou het eerste land zijn die zijn nationale slachtoffers op zij zet en plaats maakt voor andere bevolkingsgroepen. En daar mogen we trots op zijn. Kijk ons eens verzoenend zijn! Daar mogen Frankrijk , Belgie en Duitsland een voorbeeld aan nemen

3x Hoera voor Nederland! :D
  Forum Admin zondag 4 mei 2014 @ 22:19:38 #73
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_139568203
Veel mensen weten niet dat er ook een verschil is tussen de wehrmacht en de SS. Niet dat eerstgenoemde een altruïstische vriendelijke groep was maar er zit toch een aanzienlijk verschil tussen die 2.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_139568631
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Veel mensen weten niet dat er ook een verschil is tussen de wehrmacht en de SS. Niet dat eerstgenoemde een altruïstische vriendelijke groep was maar er zit toch een aanzienlijk verschil tussen die 2.
Dan nog blijft het een bezettende macht. Het is idioot die op 4 mei te herdenken. Als je dat wil doen pak je 1 van de andere 364 dagen.
pi_139568809
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan nog blijft het een bezettende macht. Het is idioot die op 4 mei te herdenken. Als je dat wil doen pak je 1 van de andere 364 dagen.
Dan kun je wel hun fouten herdenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')