Alle slachtoffers van de oorlog? Zijn de jonge burgers, die niet per se nazi waren, die in het Duitse leger mee moesten vechten geen slachtoffers?quote:Op zondag 4 mei 2014 17:44 schreef Djibril het volgende:
Nee, dit is een nationale gelegenheid. We herdenken en eren slachtoffers die op Nederlandse grondgebied zijn gestorven en we eren alle slachtoffers van de oorlog.
Dus ook Duitsers?quote:Op zondag 4 mei 2014 17:44 schreef Djibril het volgende:
Nee, dit is een nationale gelegenheid. We herdenken en eren slachtoffers die op Nederlandse grondgebied zijn gestorven en we eren alle slachtoffers van de oorlog.
quote:Op zondag 4 mei 2014 17:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alle slachtoffers van de oorlog? Zijn de jonge burgers, die niet per se nazi waren, die in het Duitse leger mee moesten vechten geen slachtoffers?
Duidelijk JAquote:
Waarom begin je dan met 'Nee'? Of lees ik het verkeerd?quote:
hoe bedoel je? ik vind juist dat iedereen die tegen zijn/haar zin in oorlog is omgekomen geëerd moet worden, dus ook bv. die jonge jongens van het wehrmacht ( aan het einde)quote:Op zondag 4 mei 2014 17:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom begin je dan met 'Nee'? Of lees ik het verkeerd?
quote:Op zondag 4 mei 2014 17:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom begin je dan met 'Nee'? Of lees ik het verkeerd?
quote:
Geëerd vind ik iets teveel van het goede, waar het Duitsers in de 2de wo betreft, maar mede herdenken zou, m.i. moeten kunnen.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:55 schreef siddha het volgende:
hoe bedoel je? ik vind juist dat iedereen die tegen zijn/haar zin in oorlog is omgekomen geëerd moet worden, dus ook bv. die jonge jongens van het wehrmacht ( aan het einde)
Heb je absoluut gelijk inquote:Op zondag 4 mei 2014 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Geëerd vind ik iets teveel van het goede, waar het Duitsers in de 2de wo betreft, maar mede herdenken zou, m.i. moeten kunnen.
Waarom zouden in Nederland wonende Duitsers niet ook een krans mogen leggen voor hun gevallen familieleden? Het is niet zo dat zij in 1940 een keuze hadden!
Er woonden Duitsers in Nederland die in 1940 geen keuze hadden. Ze moesten meevechten aan Duitse zijde of het was landverraad.quote:Op zondag 4 mei 2014 18:20 schreef mcmlxiv het volgende:
Daar stopt het wat mij betreft. Iedere volwassen Duitser die zonder enige vorm van, al is het maar passief, verzet deel nam aan nazi maatschappij is geen slachtoffer die door ons herdacht hoeft te worden. Iedere volwassen Duitser had tussen 1933 en 1939 voldoende kennis kunnen opdoen van de waarheid van het regime en maatregelen kunnen nemen. Emigreren bijvoorbeeld.
Diep van binnen ben je gewoon een Nazi.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:35 schreef bijdehand het volgende:
Ik bepaal zelf wie ik herdenk. En als ik langs Duitse oorlogsgraven wil lopen, dan doe ik dat.
Wat een domme opmerking.quote:Op zondag 4 mei 2014 18:59 schreef polderturk het volgende:
[..]
Diep van binnen ben je gewoon een Nazi.
Blindelings de gevestigde opinie volgen en doen wat er van je verwacht wordt. Anders ben je van binnen gewoon een Nazi.quote:Op zondag 4 mei 2014 18:59 schreef polderturk het volgende:
[..]
Diep van binnen ben je gewoon een Nazi.
Een grote bek op het internet hebben over een tijd waar jij geen vermoeden hebt hoe het er aan toe ging, vind ik nog een stuk laffer dan stiekem een Duitser neerschieten in oorlogstijd.quote:Op zondag 4 mei 2014 18:46 schreef LXIV het volgende:
Een goede soldaat is een goede soldaat. Het interesseert me geen fuck aan welke kant dat hij vocht. Zo'n 20-jarige dienstplichtige jongen uit Kleef of Bonn, die in een schuttersputje bij -30 graden vorst gewapend met een panzerfaust een peloton Russische T-34's probeerde te stoppen. Voor mij is dat een held. Schijt aan wat de goegemeente denkt.
Nederlandse verzetsstrijders die stiekem met een pistool onder hun jas een nietsvermoedende Duitser neerschoten hier op straat vind ik lafaards.
Precies, en verzetsmensen waren lafaards. Dat in combinatie met hoe je over niet-blanken denkt maakt het wel compleet. En dat dient dan in het Nederlandse leger. Nou ja, je hebt een burgerbaantje. Maar dan nog.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blindelings de gevestigde opinie volgen en doen wat er van je verwacht wordt. Anders ben je van binnen gewoon een Nazi.
Hoe haal je het in je hoofd, zo'n arme bezetter neerknallenquote:Op zondag 4 mei 2014 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, en verzetsmensen waren lafaards. Dat in combinatie met hoe je over niet-blanken denkt maakt het wel compleet. En dat dient dan in het Nederlandse leger. Nou ja, je hebt een burgerbaantje. Maar dan nog.
Ik denk dat ik vrij goed geïnformeerd ben over die periode. En ik geef enkel mijn mening over wat ik over dit onderwerp vind. Ik snap niet wat daar 'een grote bek' aan is. Het is voor mij belangrijker wat iemand gedaan heeft dan aan welke kant hij (zuiver toevallig) stond.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een grote bek op het internet hebben over een tijd waar jij geen vermoeden hebt hoe het er aan toe ging, vind ik nog een stuk laffer dan stiekem een Duitser neerschieten in oorlogstijd.
Jij weet helemaal niet wat ik denk of wat ik doe. Dat blijkt alweer uit deze posting.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, en verzetsmensen waren lafaards. Dat in combinatie met hoe je over niet-blanken denkt maakt het wel compleet. En dat dient dan in het Nederlandse leger. Nou ja, je hebt een burgerbaantje. Maar dan nog.
Ja hoor. Goed ingelezenquote:Op zondag 4 mei 2014 19:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat ik vrij goed geïnformeerd ben over die periode. En ik geef enkel mijn mening over wat ik over dit onderwerp vind. Ik snap niet wat daar 'een grote bek' aan is. Het is voor mij belangrijker wat iemand gedaan heeft dan aan welke kant hij (zuiver toevallig) stond.
Niks vreemd aan. Gewoon respect tonen.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:17 schreef CookieSlikker het volgende:
Het is al vreemd genoeg dat fok 2 minuten op slot gaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |