abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2014 @ 14:30:57 #26
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139549014
In Slavyansk, shooting has been heard on the outskirts of the city near the railway station, which is in the control of armed men loyal to Kiev, RIA Novosti reports. There has not been any immediate confirmation from the local self-defense, but a number of Slavyansk militiamen were reportedly seen moving in the direction of the station.
http://rt.com/news/eastern-ukraine-army-operation-680/
Anti-Turkije
  zondag 4 mei 2014 @ 14:31:23 #27
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_139549028
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

FBI mag alleen volgens de wet in VS onderzoeken doen,niet het buitenland.

[..]

"Terrorists foil" :')
Maar dan kunnen ze natuurlijk nog wel adviseren. Als zo iets als in het oosten van Oekraine in de VS zou gebeuren, overheidsgebouwen bezetten etc, is het toch ook de FBI wiens verantwoordelijkheid dat is? Kunnen ze daar gaan vertellen hoe zij het aan zouden pakken
Laffe huichelaar
pi_139549063
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar dan kunnen ze natuurlijk nog wel adviseren. Als zo iets als in het oosten van Oekraine in de VS zou gebeuren, overheidsgebouwen bezetten etc, is het toch ook de FBI wiens verantwoordelijkheid dat is? Kunnen ze daar gaan vertellen hoe zij het aan zouden pakken
Obama regering wil natuurlijk een WO3 uitlokken met Rusland.
pi_139549095
quote:
Im SPIEGEL kritisiert der CSU-Politiker Gauweiler den Einsatz der Bundeswehrsoldaten in der Ukraine.

Gauweiler betonte, die Aktivitäten von Bundeswehrsoldaten in Zivilkleidung in der Ostukraine seien nicht im deutschen Interesse. "Dass die Revolutionsregierung in Kiew, deren Legitimität man mit gutem Grund anzweifeln kann, Interesse hat, Soldaten der Bundeswehr in das Konfliktgebiet 'einzuladen', verstehe ich schon. Ich verstehe aber nicht, dass es unser Interesse sein soll, uns in dieser plumpen Weise noch tiefer in den Konflikt hineinziehen zu lassen."

"Wer hat deutsche Soldaten in die Ostukraine geschickt?"

Gauweiler forderte die Bundesregierung auf, Klarheit über den Einsatz der Bundeswehrsoldaten in der Ostukraine zu schaffen. "Wer hat zu dieser weiteren Mission deutsche Soldaten in die Ostukraine geschickt - zeitgleich und außerhalb der ausdrücklich als Zivilveranstaltung beschlossenen OSZE-Sondermission -, und wie soll das mit dem Wiener OSZE-Abkommen vereinbar sein?"

Verteidigungsministerin Ursula von der Leyen (CDU) hingegen rechtfertigt den Einsatz der Bundeswehrsoldaten in der Ukraine. Sie würde wieder OSZE-Beobachter in das Land schicken, sagte sie am Samstagabend im ZDF-"heute-journal". "Ich finde es wichtig, dass wir uns nicht einschüchtern lassen."

Auf die Frage von Moderator Claus Kleber, ob von der Leyen die Männer in eine Situation geschickt habe, in der sie den Separatisten auf Gnade oder Ungnade ausgeliefert waren, antwortete die Verteidigungsministerin: "Das sind hochprofessionelle Experten. International schließen sich Länder zusammen, gerade weil man in Regionen gehen will, die uns Sorge machen." Bei der Mission sei es darum gegangen, herauszufinden, wie das militärische Potential in der Ukraine sei, "damit auch die Diplomatie weiß, wie sie es einzuschätzen hat".
http://www.spiegel.de/pol(...)kraine-a-967385.html
pi_139549137
FBI is er om de gestolen miljoenen terug te vinden

volgens de Voice of America
http://www.voanews.com/co(...)-regime/1868097.html
pi_139549314
De slachtoffers van Odessa:

http://i-korotchenko.livejournal.com/874735.html

waarschuwing: foto's van lichamen

[ Bericht 10% gewijzigd door meth1745 op 04-05-2014 14:50:58 ]
  zondag 4 mei 2014 @ 14:43:19 #32
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_139549327
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dat zal het vast zijn ja :')
Laffe huichelaar
pi_139549352
quote:
15s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:42 schreef meth1745 het volgende:

Gruwelijke beelden :N
pi_139549414
quote:
15s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:42 schreef meth1745 het volgende:

Dat mag wel even in een spoiler he, goeie genade :{
pi_139549556
Donbas referendum :')
shaunwalker7 twitterde op zondag 04-05-2014 om 14:34:25 Referendum Q summary: 1) Are you for Donbas Republic; socio-econ progress 2) Do you want fascists in power; poverty? http://t.co/ZAXPWxgpFO reageer retweet
Moscow Correspondent of the Guardian.
  zondag 4 mei 2014 @ 14:54:26 #36
421524 SadPanda
pi_139549589
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:52 schreef meth1745 het volgende:
Donbas referendum :')
shaunwalker7 twitterde op zondag 04-05-2014 om 14:34:25 Referendum Q summary: 1) Are you for Donbas Republic; socio-econ progress 2) Do you want fascists in power; poverty? http://t.co/ZAXPWxgpFO reageer retweet
Moscow Correspondent of the Guardian.
Zou nep zijn:
NoahSneider twitterde op zondag 04-05-2014 om 14:51:21 @shaunwalker7 DPR leader stated "official" Q: do you support act of sovereignty of DPR?never seen other Qs mentioned http://t.co/7VDjZ4dIxl reageer retweet
s0beran0 twitterde op zondag 04-05-2014 om 14:45:13 @shaunwalker7 @ponny1 it's a fake. that one is real - http://t.co/IMgpmLpIuK reageer retweet
Anti-Turkije
pi_139549727
Doh! dat ik daar niet even bij nadacht.. :@
Maar toont wel hoe snel de journo's iets geloven..

Zijn we zeker dat het nu het juiste is?
  zondag 4 mei 2014 @ 15:01:53 #38
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139549777
quote:
Dit verklaart de bezettingen al een stuk beter. De eerdere versie, dat het gewoon burgers zijn, voldeed niet. Er zijn mensen met oorlogervaring, die kunnen omgaan met wapens, die ze hebben buitgemaakt op het leger, dat niet helemaal loyaal is aan de Rada in Kiev, en nu een rebellen leger vormen in Oost-Oekraine.

[ Bericht 23% gewijzigd door deelnemer op 04-05-2014 15:16:06 ]
The view from nowhere.
pi_139549986
Ik begrijp helemaal niks meer van. Op tv hoor en zie ik allemaal mensen uit Ukraine die pro EU zijn. Die alle schuld aan Putin geven.

Maar als ik aan mijn Ukrainse vrienden vraag hoe zij over Rusland denken is het pro Russisch! Sterker nog ze zeggen dat EU nazi's en fascisten zijn (en ze wonen niet allemaal in de Ukraine).!! Ik geloof mijn vrienden en niet de media.

Enigste waar ik overeenkomst in hoor is dat Ukraine door en door corrupt is.

Ik hoop samen met alle inwoners van Ukraine dat het rustig wordt want zij zijn hier het slachtoffer.
  zondag 4 mei 2014 @ 15:13:11 #40
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_139550063
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:11 schreef Skillsy het volgende:
Ik begrijp helemaal niks meer van. Op tv hoor en zie ik allemaal mensen uit Ukraine die pro EU zijn. Die alle schuld aan Putin geven.

Maar als ik aan mijn Ukrainse vrienden vraag hoe zij over Rusland denken is het pro Russisch! Sterker nog ze zeggen dat EU nazi's en fascisten zijn (en ze wonen niet allemaal in de Ukraine).!! Ik geloof mijn vrienden en niet de media.

Ik hoop samen met alle inwoners van Ukraine dat het rustig wordt want zij zijn hier het slachtoffer.
Je moet je eigen oordeel vormen op basis van alle argumenten en niet een oordeel vormen op basis van een meerderheid van vrienden of media.
pi_139550152
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:13 schreef ATan het volgende:

[..]

Je moet je eigen oordeel vormen op basis van alle argumenten en niet een oordeel vormen op basis van een meerderheid van vrienden of media.
Truth about situation in Ukraine | Facebook
https://www?.facebook.com/ ...
... situation in Ukraine is on Facebook. To connect with Truth about situation in Ukraine, sign up for Facebook today.
  zondag 4 mei 2014 @ 15:15:58 #42
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139550159
quote:
Sterker nog ze zeggen dat EU nazi's en fascisten zijn
:')
Say what?
  zondag 4 mei 2014 @ 15:16:11 #43
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139550170
quote:

De eerdere versie, dat het gewoon burgers zijn, voldeed niet. Er zijn mensen met oorlogervaring, die kunnen omgaan met wapens, die ze hebben buitgemaakt op het leger, dat niet helemaal loyaal is aan de Rada in Kiev, en nu een rebellen leger vormen in Oost-Oekraine.

Rusland suggereerde anders, door te stellen dat Oekraine het leger inzet tegen de burgerbevolking. Rusland zou daarop zouden reageren met een invasie. Nu blijkt dat daarmee milities vrij spel wordt gegeven Oost Oekraine in te nemen?

De Rebellen beweren niet door Rusland te worden aangestuurd. Wat heeft onderhandelen in Geneve voor zin, als het Oekrainse leger van Rusland niet mag optreden, en geen enkele onderhandelingspartij vat heeft op de rebellen.

Rusland heeft dus een cover geboden voor deze rebellen opstand in het oosten.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 04-05-2014 15:25:23 ]
The view from nowhere.
pi_139550421
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Waarom?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_139550422
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dit verklaart de bezettingen al een stuk beter. De eerdere versie, dat het gewoon burgers zijn, voldeed niet. Er zijn mensen met oorlogervaring, die kunnen omgaan met wapens, die ze hebben buitgemaakt op het leger, dat niet helemaal loyaal is aan de Rada in Kiev, en nu een rebellen leger vormen in Oost-Oekraine.
Dat zeg ik al weken, dat je in een land met ruim 40 miljoen inwoners meer dan genoeg mensen vindt met de nodige militaire ervaring. Zelfs als alles van A tot Z door Moskou gepland zou zijn, dan is er nog geen reden om Russische troepen in te zetten. Maar hier zag men alles als bewijs van Russian troops on the ground.
Hell, zelfs in België zou je genoeg mensen vinden, kijk wat Schramme in de jaren zestig in Congo deed.
  zondag 4 mei 2014 @ 15:26:24 #46
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139550446
Man man man, wat een bij elkaar geraapt zooitje is het ook dat Oekraïnse leger.

Say what?
  zondag 4 mei 2014 @ 15:27:54 #47
421524 SadPanda
pi_139550480
quote:

En daarom moet je de media niet geloven.
Anti-Turkije
pi_139550763
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:27 schreef SadPanda het volgende:

[..]

En daarom moet je de media niet geloven.
Het is inderdaad opvallend.
Verbaas me elke keer weer bij die berichten van Kerry
  zondag 4 mei 2014 @ 15:47:57 #49
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139550962
knip

[ Bericht 17% gewijzigd door deelnemer op 04-05-2014 16:12:13 ]
The view from nowhere.
  zondag 4 mei 2014 @ 15:51:52 #50
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139551063
quote:
Activisten vallen politiebureau Odessa aan

Honderden pro-Russische activisten hebben zondag het politiebureau in de Oekraïense stad Odessa aangevallen.

In het gebouw zitten de mensen die werden aangehouden bij de fatale onlusten in de havenstad vrijdag.

De activisten eisen de vrijlaten van de ongeveer 120 arrestanten. Ze forceerden het toegangshek van het bureau en gooiden ramen in.

Bij de gevechten tussen voor- en tegenstanders van de regering vielen vrijdag zeker 46 doden. Het dodental liep snel op nadat een vakbondsgebouw in brand was gestoken.

Bezoek premier
Zondag eerder op de dag heeft de Oekraïense premier Arseni Jatsenjoek een bezoek gebracht aan Odessa. Hij noemde de fatale brand van vrijdag "een tragedie voor alle Oekraïners".

Jatsenjoek verklaarde dat een onderzoek loopt naar de politie, omdat die naliet de orde te handhaven. Tegelijkertijd suggereerde hij dat Moskou de hand had in de gebeurtenissen.

Hij zei dat openbare aanklagers opdracht hebben gekregen "alle aanstichters, alle organisatoren en allen die onder Russische leiding een dodelijke aanval op Oekraïne en Odessa hebben geopend" op te sporen.

Havenstad
Odessa is de belangrijkste stad tussen de door Rusland geannexeerde Krim en de separatistische regio Transnistrië in Moldavië. Sommigen verdenken Rusland ervan te proberen om vanuit Transnistrië een groot deel van Oekraïne onder controle te krijgen.

De ongeregeldheden in Odessa begonnen toen er schoten vielen tijdens botsingen tussen pro-Russische en pro-Oekraïense betogers op straat. Hierbij zouden verscheidene doden zijn gevallen. Het dodencijfer steeg sterk toen er brand uitbrak in een vakbondsgebouw waar tegenstanders van de regering zich hadden verschanst.
quote:
Pro-Russian activists attack police station in Ukraine's Odessa

(Reuters) - Hundreds of pro-Russian activists attacked a police station in Ukraine's southern port city of Odessa on Sunday, forcing open its gate and breaking windows.

Calling for the release of their detained comrades, hundreds surrounded the building.

(reporting by Oleksander Miliukov, writing by Elizabeth Piper, editing by Ralph Boulton)
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')