In het ene land is armoede vrijwel non-existent en in het andere niet.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:46 schreef Globali het volgende:
[..]
En de een helpt zijn volk niet bij armoede en de ander wel.
Ga eens naar bijv. Maleisie of West Afrika kijken bij arme moslims. Dan praten we verder. Ik ben niet tegen de mensen zelf. Wel tegen wat het geloof daar brengt. hetzelfde bij moslim Thai uit het zuiden van Thailand trouwens.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:45 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is natuurlijk weer hartstikke subjectief. De één vindt het normaal dat een dief zijn hand verliest, de ander verkiest een taakstraf.
Je moet er wel iets voor doen! Rijkdom verdelen kost ook iets. Een ziekte als malaria tropica (de dodelijke variant) is voor 3 euro op te lossen pp. Om de hoek gaan mensen dood terwijl je met iemand uit de regering rustig aan bier zit van 8 euro per glas. En de man wil graag meer hulp uit het westen.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:48 schreef Piye het volgende:
[..]
In het ene land is armoede vrijwel non-existent en in het andere niet.
Ik twijfel eraan dat de islam ze hun armoede heeft gebracht.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Ga eens naar bijv. Maleisie of West Afrika kijken bij arme moslims. Dan praten we verder. Ik ben niet tegen de mensen zelf. Wel tegen wat het geloof daar brengt. hetzelfde bij moslim Thai uit het zuiden van Thailand trouwens.
Het gaat niet over het brengen. Het in stand houden. Nergens werkt de islam als het neerkomt op ontwikkeling en vooruitgang. Een deel van mijn familie komt uit zo'n land en is islamitisch. Die komen verder omdat men lak heeft aan veel islamitische zaken. Maar opa is wel de belangrijkste man in de moskee. Omdat hij geld heeft. Niets meer en niets minder.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:56 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik twijfel eraan dat de islam ze hun armoede heeft gebracht.
Ik geloof best dat zware religiositeit niet bevorderlijk is voor het ontstijgen van armoede.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:58 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat niet over het brengen. Het in stand houden. Nergens werkt de islam als het neerkomt op ontwikkeling en vooruitgang. Een deel van mijn familie komt uit zo'n land en is islamitisch. Die komen verder omdat men lak heeft aan veel islamitische zaken. Maar opa is wel de belangrijkste man in de moskee. Omdat hij geld heeft. Niets meer en niets minder.
Zijn we dat punt voorbij. Misschien was ik wat te fel ook. Ik denk ook niet al te best over zeer zware christenen trouwens. Die ken ik ook uit Afrika. De bijbel gaan vertalen voor een hele kleine islamitische stam met eigen taal.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:04 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik geloof best dat zware religiositeit niet bevorderlijk is voor het ontstijgen van armoede.
Waarom islamitisch? Jij had het over gelovigen in het algemeen. Volgens Human Development Index staat Noorwegen op #1 qua ontwikkeling. Volgens CIA World Factbook zijn 92,5% van de Noren gelovigen.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:00 schreef Globali het volgende:
Geef maar aan welk islamitisch land werkelijk ontwikkeld is.
Ben jij de advocaat van de rapper?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik haat nooit zomaar complete groepen mensen. Maar als je door een onophoudelijke stroom negatieve gebeurtenissen een bepaalde mate van hekel / haat begint te ontwikkelen, krijg jij (niet zij) de zwarte piet toegespeeld.
Omdat islamitische landen het minst goed scoren.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarom islamitisch? Jij had het over gelovigen in het algemeen. Volgens Human Development Index staat Noorwegen op #1 qua ontwikkeling. Volgens CIA World Factbook zijn 92,5% van de Noren gelovigen.
Niet plausibel. Van iemand die het verschil tussen "me" en "mijn" niet kent verwacht ik ook geen onderscheid in "de" en "die" joden.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:10 schreef Ludd het volgende:
Post dan voor de volledigheid ook zijn verweer in de OP, en niet alleen het geknipte stukje van pownews.
Selectief aan het shoppen in de statistieken om jouw gelijk te bewijzen? Zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:01 schreef Globali het volgende:
Omdat islamitische landen het minst goed scoren.
Nee. Zo is het feitelijk. Zelfs in niet islamitische landen doen bepaalde moslims moeilijk. Men wil gewoon hun gelijk halen op gebied van geloof ten koste van alles. Neem Thailand. Ik woonde daar enige tijd in een islamitische buurt. Agressief en naar. Ik was in die tijd niet eens bezig met de islam.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Selectief aan het shoppen in de statistieken om jouw gelijk te bewijzen? Zo werkt het natuurlijk niet.
Ik heb al aangegeven waarom jij ongelijk hebt wat betreft gelovigen in het algemeen, dus niet feitelijk.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:05 schreef Globali het volgende:
Nee. Zo is het feitelijk. Zelfs in niet islamitische landen doen bepaalde moslims moeilijk. Men wil gewoon hun gelijk halen op gebied van geloof ten koste van alles. Neem Thailand. Ik woonde daar enige tijd in een islamitische buurt. Agressief en naar. Ik was in die tijd niet eens bezig met de islam.
Of ik zit feitelijk fout of niet.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:07 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik heb al aangegeven waar jij ongelijk hebt wat betreft gelovigen in het algemeen, dus niet feitelijk.
In het zuiden van Thailand streven de moslims naar onafhankelijkheid omdat hun oude staat geannexeerd is door Thailand.
Ik denk een onafhankelijke staat net als in het verleden.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:10 schreef Globali het volgende:
Waar wil men dan ineens bij gaan horen? Maleisië? Sommige dingen moet je maar gewoon accepteren op een gegeven ogenblik. Zeker als je alle kansen krijgt van een land. De oplossing is in elk geval nooit agressie.
Dat kan niet. Financieel al niet. Waarom doet men zo moeilijk? Thai doen helemaal niet zo moeilijk over Islam. Wat is dan het probleem?quote:Op zondag 4 mei 2014 17:12 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik denk een onafhankelijke staat net als in het verleden.
Nederland heeft een 80-jarige oorlog gevochten tegen Spanje. Gewoon niet agressief doen en accepteer maar dat jij een Spanjaard bent. Zeker als je alle kansen krijgt van een land. De oplossing is in elk geval nooit agressie.
Waar bemoei jij je eigenlijk mee? Als zij willen strijden voor hun eigen zaak, laat ze dan. Of zoek je problemen?quote:Op zondag 4 mei 2014 17:14 schreef Globali het volgende:
Dat kan niet. Financieel al niet. Waarom doet men zo moeilijk? Thai doen helemaal niet zo moeilijk over Islam. Wat is dan het probleem?
Men zoekt een probleem.
Ik woonde daar vele jaren en mijn ex is een Thai. Waar bemoei jij je mee? Of ben je een Thaise moslim?quote:Op zondag 4 mei 2014 17:15 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waar bemoei jij je eigenlijk mee? Als zij willen strijden voor hun eigen zaak, laat ze dan. Of zoek je problemen?
En dat maakt jou een expert? Dacht het niet. Je had ongelijk wat betreft gelovigen in het algemeen, en ook wat betreft de moslims in het zuiden van Thailand.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:16 schreef Globali het volgende:
Ik woonde daar vele jaren en mijn ex is een Thai. Waar bemoei jij je mee? Of ben je een Thaise moslim?
Ik zeg nergens dat ik een expert ben. Jij vraagt mij waar ik mij mee bemoei. Welke connectie heb jij met dat land dan? En waar heb ik ongelijk over gelovigen in het algemeen?quote:Op zondag 4 mei 2014 17:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En dat maakt jou een expert? Dacht het niet. Je had ongelijk wat betreft gelovigen in het algemeen, en ook wat betreft de moslims in het zuiden van Thailand.
Geen connectie, maar jij lult slap over de moslims in Thailand, en ik reageer op je onzin.quote:
Scroll naar boven en lees het maar.quote:En waar heb ik ongelijk over gelovigen in het algemeen?
Ik praat er niet slap over. Zo is het. Men kan niet zelfstandig verder. Men wil niets. En men is agressief. Dat herken ik zelfs uit de tijd dat de islam mij erg weinig zei.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:21 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Geen connectie, maar jij lult slap over de moslims in Thailand, en ik reageer op je onzin.
[..]
Scroll naar boven en lees het maar.
@Piye: Brunei (sinds kort Sharia ingevoerd) staat hoger op de lijst van meest ontwikkelde landen dan Qatar.
Waarom niet? Er zijn landen met maar een paar duizend inwoners. Het is heel goed mogelijk om onafhankelijk verder te gaan.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:26 schreef Globali het volgende:
Ik praat er niet slap over. Zo is het. Men kan niet zelfstandig verder. Men wil niets. En men is agressief. Dat herken ik zelfs uit de tijd dat de islam mij erg weinig zei.
Boeiend.quote:Ik vind dat je heel rustig en zelf je godsdienst moet beleven. Op welke manier dan ook. Een van de meest indrukwekkende vrouwen in mijn leven is een zwarte moslima die woont in Afrika. Haar geloof maakt mij niets uit.
Ja. Moslims zijn vaak agressief. Daar ook. Dat is echt mijn ervaring. En veel moslims niet. In Thailand kreeg men alle kansen.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn landen met maar een paar duizend inwoners. Het is heel goed mogelijk om onafhankelijk verder te gaan.
Zonder de islam waren ze niet agressief? Er zijn geen niet-moslims die agressief zijn? Dom gelul.
[..]
Boeiend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |