quote:
Leven die mensen onder een steen? Het is ook echt niet van vandaag of gisteren dat levenslang gevangenisstraf ook echt levenslang is.
Het probleem is dat de mensen die dat denken ook steevast de mensen zijn die het meest klagen over het rechtssysteem.
Zie het topic over Volkert.
Nee.quote:
Komt wel goed sahbi.quote:
Het gaat me in dit geval niet puur om die straf. Het gaat me erom dat de maatschappij het recht heeft dat zo iemand, zeker zolang ie geen berouw toont, weg gehouden wordt en dat de mensen tegen hem beschermd worden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
"Onderzoek heeft uitgewezen dat er bij lager straffen juist minder criminaliteit is."
Jouw conclusie: "Hoger straffen is veiliger."
Ga nou gewoon weg man.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:56 schreef erik013 het volgende:
[..]
Het gaat me in dit geval niet puur om die straf. Het gaat me erom dat de maatschappij het recht heeft dat zo iemand, zeker zolang ie geen berouw toont, weg gehouden wordt en dat de mensen tegen hem beschermd worden.
Zijn belangen zijn niet meer zo relevant. Die komen heeeeeeeeeel ver ergens onder die van de algemene veiligheid. Tweede kans? Wellicht, maar zeker niet zolang ie aangeeft geen spijt te hebben.
Als je als justitie zijnde zo iemand bewust weer los laat op de maatschappij, ben je in mijn ogen medeverantwoordelijk voor als het mis gaat.
Kookpunt al bereikt?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:56 schreef erik013 het volgende:
[..]
Het gaat me in dit geval niet puur om die straf. Het gaat me erom dat de maatschappij het recht heeft dat zo iemand, zeker zolang ie geen berouw toont, weg gehouden wordt en dat de mensen tegen hem beschermd worden.
Zijn belangen zijn niet meer zo relevant. Die komen heeeeeeeeeel ver ergens onder die van de algemene veiligheid. Tweede kans? Wellicht, maar zeker niet zolang ie aangeeft geen spijt te hebben.
Als je als justitie zijnde zo iemand bewust weer los laat op de maatschappij, ben je in mijn ogen medeverantwoordelijk voor als het mis gaat.
Je hebt helemaal gelijk manquote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:56 schreef erik013 het volgende:
[..]
Het is 'als justitie' of 'justitie zijnde', maar niet 'als ... zijnde'.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:56 schreef erik013 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:58 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nee.
Zolang hier nog zulke enge reacties blijven verschijnen blijf ik reageren.
Ja, want een psycholoog die hem onderzoekt om te bepalen of hij vrij kan komen of niet is natuurlijk gewoon de eerste de beste debiel die er geen enkel verstand van heeftquote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:56 schreef erik013 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |