Iemand die echt een voorbeeld voor mij is op dit gebied waar ik mee kan praten is er helaas niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:09 schreef Faux. het volgende:
Oprechte tip: vind iemand van je leeftijd die wél motivatie heeft kunnen vinden om dingen te doen. Niets motiveert zo erg als een goed gesprek
Vind ik nog aardig op tijd, maar goed.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
maar denk maar niet dat ik eerder dan 4 dagen van te voren, wanneer de hete adem der examens mij raakt, iets ga doen.
Dat is helaas niet te garanderenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:11 schreef Dimens het volgende:
De struggles van een puber zijn. Kom je wel overheen.
Ditquote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:11 schreef Dimens het volgende:
De struggles van een puber zijn. Kom je wel overheen.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:15 schreef vera166 het volgende:
Zo herkenbaar. Omg ik ben jou.
Ik voer ook geen fuck uit. Niks![]()
Opleiding ga ik met een beetje pech verpesten al sta ik er redelijk goed voor. Ik wil deze opleiding vet graag doem, eindelijk iets wat ik leuk vind. Maar ik steek geen poot uit om er wat van te makensuper kut.
Ik probeer eraan te werken door planningen te maken. En ook al doe ik maar een kwart van wat ik gepland heb, wat zeg ik, ook al doe ik maar 1 ding, dan beloon ik mezelf met dom voor me uitstaren of slapen.
Maar de planningen helpen me iig een beetje want ik doe tenminste soms iets. Net genoeg om me een beetje nuttig te voelen![]()
Misschien werkt dat ook voor jou. En soms is het zelfs zo dat als ik begonnen ben met leren het wel meevalt. En dan leer ik een boek in een dag. Misschhien werkt dat ook voor jou. Maarja, eerst dat boek maar eens open slaan..
Je zit in je examenjaar dus opzich moet je genoeg kennis in je hoofd hebben om de examens te halen. Maak een oefenexamen van elk vak, die vond ik wel leuk om te doen omdat je meteen je score kon bekijken.
Verder is het gewoon kut. En veel lastiger dan anderen snappen
Ik was net als jij op jouw leeftijd. Wilde van alles maar deed eigenlijk niets. Iedere keer een korte hobby en nooit iets afmaken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:14 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Dat is helaas niet te garanderen![]()
Ik kan niet leven met de gedachte 'het komt wel goed'.
Maar hoe kom je dan uit bij het ook daadwerkelijk iets doen van iets, en niet een week (met veel geluk) inspannen en daarna weer loslaten?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik was net als jij op jouw leeftijd. Wilde van alles maar deed eigenlijk niets. Iedere keer een korte hobby en nooit iets afmaken.
Uiteindelijk kom je erachter dat het toch allemaal wat bijdraagt aan je leven.
Je komt erachter wat je leuk vindt en wat niet en in mijn geval heb je dan uiteindelijk werk waarin van dit alles een beetje je werk is. En uiteindelijk leer je steeds meer en meer. Je moet het gewoon niet jezelf door je strot douwen. Daar doe ik ook niet meer aan.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:20 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Maar hoe kom je dan uit bij het ook daadwerkelijk iets doen van iets, en niet een week (met veel geluk) inspannen en daarna weer loslaten?
Ik ben ook zo, ik heb ook een schop onder mijn kont nodig om iets te gaan doen, dat klopt helemaal. Maar ik wil zo niet zijn, ik wil gewoon uit discipline dingen doen, leuk of niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:26 schreef Starfucker_ het volgende:
Heel erg herkenbaarIk doe ook pas iets als het echt moet. Het enige waar ik echt motivatie voor heb is muziek maken (mijn allergrootste en enige passie). Doe trouwens dezelfde studie als jij, zit nu in het 4e jaar. Studeer pas wanneer het écht niet anders kan, en raar genoeg slaag ik op het HBO
Zoek mijn heil ook in series/films. Heb wel een bijbaan.
Het lijkt alsof ik zelf alleen wat doe als het echt verplicht is. Heb altijd een schop onder mijn kont nodig, anders doe ik niets (behalve muziek).
Misschien ben jij ook zo. Heb je een bijbaan toevallig? En volg je studie, je hebt dan sowieso genoeg te doen, en dan móet het. Je voelt dan wat meer druk.
Hmm, interessant. Dan komen we aan bij een ander punt van me, concentratie. Die is ook wel redelijk laag als het aankomt op dingen doen die ik moest doen na een schop onder m'n kont.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Het is zo simpel. Beperk internetten tot het nodige. Dat constante geswitch tussen pagina's, onderwerpen, mail etc. zorgt ervoor dat je hersens trekjes krijgt van dementie. Niet mijn mening, maar die van een gerespecteerde wetenschapper. Ikzelf merk ook dat het slechter gaat met me concentreren en langer met een taak bezig zijn.
http://koneksa-mondo.nl/2(...)verstand-kapotmaken/
Dit. Welkom bij de verloren generatie.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:24 schreef byah het volgende:
Zo voelde ik me ook 10 jaar geleden, en nu nog steeds. Succes!
quote:I see all this potential, and I see squandering. God damn it, an entire generation pumping gas, waiting tables; slaves with white collars. Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need. We're the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our Great War's a spiritual war... our Great Depression is our lives. We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.
De reden waarom we niet allemaal als rocksterren kunnen leven is omdat je er doorzettingsvermogen voor moet hebben, doen wat andere mensen niet kunnen/willen doen. In 999/1000 keer komt geld je niet aanwaaien. Daar moet keihard voor gewerkt worden. De meeste mensen kunnen dit niet want als het makkelijk was zou iedereen het doen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 03:09 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Dit. Welkom bij de verloren generatie.
En nu even heel cliché fight club quoten:
[..]
Ga wat doen dan. Probeer van alles uit en als je iets vindt wat je écht geweldig vindt, dan ga je dat vanzelf willen blijven doen. Passie ontdek je, je krijgt het niet altijd in je schoot geworpen.quote:Ik denk dan terug aan wat ik die dag heb gedaan, en elke dag, elke dag is het hetzelfde verhaal. Niets. And it scares me that it's going to stay that way, forever.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:28 schreef Questioning het volgende:
Ook voor mij herkenbaar. Heb daarnaast ook nog eens medicatie die mij nogal af doet vlakken en waardoor ik me er "helaas" ook geen zorgen over maak. Sorry, maar heb geen tips voor je en zal daarom het topic ook volgen, je bent in iedergeval niet de enige.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog een lotgenootquote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:06 schreef Voszje het volgende:
Ik herken het probleem wel, ik ga ook pas aan m'n studie als ik écht moet. Mijn concentratie is ook een probleem, ik laat me dikwijls door van alles afleiden. Uiteindelijk zie ik dat ik toch moet gaan studeren, aangezien ik dan weer eens keihard op m'n bek ga met een slecht cijfer. Op jouw leeftijd had ik daar ook geen last van, mijn eindexamen gehaald zonder er echt voor te leren. Zo is het altijd gegaan, ik heb weinig moeite moeten doen. Nu pas zie ik in hoe verschrikkelijk lui ik kan zijn..
Precies, ik heb echt qua leren precies hetzelfde.
Maar ik ga het veranderen.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:11 schreef LookAtMe het volgende:
Zeer herkenbaar ik heb hier ook al jaren last van.
Ik heb het maar geaccepteerd. We zijn toch robots en slaaf van de samenleving. Het maakt niet uit wat je doet. Vroeg of laat ga je dood en je weet niet wanneer.
Het heeft toch geen zin, alles doe je voor niks.Plannen met schema's.... Hmm. Kan goed werken inderdaad. Ga ik eens proberen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:11 schreef Kemestry het volgende:
Alleen jij zelf kan dit veranderen. De plannen zijn er blijkbaar... maar bij het uitvoeren haak je af.
Je moet bedenken dat niets vanzelf gaat. Stel je doel en maak een schema met de stappen die je moet volgen om dat doel te bereiken. En ga vervolgens aan de slag en bedenkt dat iets onder de knie krijgen niet in enkele dagen gaat. Als je de stappen niet volgt en er voor werkt kom je inderdaad nergens.
Gewoon een klein whiteboardje aanschaffen en daar dagelijks op plannen en tijdlimieten zetten voor afleidende activiteiten, en minimale tijdsduur zetten voor benodigde acties, als leren.Ik wil graag erg goed worden in programmeren / animeren etc. Maar dan moet ik eerst de basics kennen, en dat is doodsaai, en daarom doe ik het niet. Ik weet zeker dat als ik het onder de knie heb, wat uiteraard niet zo 123 zal gebeuren, dan zal het allemaal een stuk soepeler zijn, omdat ik er dan waarschijnlijk plezier aan kan beleven.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:24 schreef theunderdog het volgende:
Ik lees in de OP gewoon dat ts gewoonweg geen idee heeft van wat hij precies wil.
Kom daar eerst achter en ga je dan pas richten op discipline en al dat andere gedoe.P.R.E.C.I.E.S._I.K.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:29 schreef MAHL het volgende:
Herkenbaar dit... Mezelf al jarenlang iedere keer voorgenomen om te gaan leren programmeren/muziek maken op de pc/etc. En steeds, steeds komt er niets van, ook al is zijn er soms in de zomer van die weken dat je echt dagenlang niets beters te doen hebt.
Denk zelf dat het de leercurve is. Bij programmeren of werken met FL Studio kijk je er dan even naar, je slaat een boek open, bekijkt wat tutorials en vervolgens doe je er niets mee, want het is zo veel ingewikkelder dan je eigenlijk wil... Qua studie gaat het me wel af, maar daar is het ook omdat het moét, daar kan ik er zeg maar niet onder uit komen.
Maar wat zou ik graag willen dat ik bijvoorbeeld gewoon een leuke nutteloze app of website heb gemaakt, of een crappy mashup of nummer in FL Studio. En dat ik dan kan zeggen, ja, dat heb ik gemaakt
Echt, dat ben ik dus precies. Alleen mijn doel is niet om te zeggen dat ik iets heb gemaakt, maar om er goed in te worden. En ik weet dat als ik vanaf nu 4 uur per dag zal besteden aan 't leren van óf FL Studio voor wat tracks, JAVA voor m'n studie en app development, Maya 2014 voor animatie, dat ik dan ergens kom. Maar niet op de huidige manier.Da's ook een zeer goede tip, maar ik kan mij nu alleen focussen op het leren van de basics voordat ik echt weet wat ik kan, wat mogelijk is, dus wat ik kan gaan doen, etc.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:32 schreef Kemestry het volgende:
Bij leren programmeren of webdesignen moet je ook niet het programmeren of webdesignen als doel stellen, maar het product dat je wilt maken. Als je je richt op het einddoel en dan alleen de dingen uitvogelt die je nodig hebt om je doel te bereken dan leer je dus alleen nuttige dingen. En daarna stel je weer een nieuw doel en leer je weer meer dingen..Precies, dus misschien helpt het zetten van deadlines voor mijzelf wel. Moet ik me er uiteraard wel aan houdenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:48 schreef Aiciu het volgende:
Ja, herkenbaar, ik stel ook altijd alles uit tot het laatste moment, en soms later.
Alleen een echte deadline dwingt mij om er echt wat mee te doen, omdat het anders niet meer kan/consequenties heeft.Mooie quote. Ik heb er echter geen zak aan.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 03:09 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Dit. Welkom bij de verloren generatie.
En nu even heel cliché fight club quoten:
[..]
Maar toch, mooie quote.En zo wil ik dus niet eindigenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:54 schreef CruisinDen het volgende:
Zoek iets dat je motiveert. Heb ongeveer hetzelfde maar als ik echt iets moet doen en dan doe ik het ook wel.
En anders eindig je ongetwijfeld zo:
[ afbeelding ]
Da's zo een beetje de reden dat ik dit alles wil doen.En die discipline om ook echt keihard ergens aan te gaan werken, die zoek ik.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 10:16 schreef SquashBanana het volgende:
[..]
De reden waarom we niet allemaal als rocksterren kunnen leven is omdat je er doorzettingsvermogen voor moet hebben, doen wat andere mensen niet kunnen/willen doen. In 999/1000 keer komt geld je niet aanwaaien. Daar moet keihard voor gewerkt worden. De meeste mensen kunnen dit niet want als het makkelijk was zou iedereen het doen.Ik weiger om m'n gedrag niet te willen veranderen omdat het maar de leeftijd is. Er zijn ook mensen van mijn leeftijd die het wel doen 'Waarom zou ik het dan niet kunnen?' denk ik dan.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 10:20 schreef Sarasi het volgende:
Zo was ik. Daardoor onder andere de studie ook niet gehaald, want niet leek genoeg om er iets voor te doen. En teveel werk. Sinds dit jaar echter (andere studie) gaat het me heel goed af, ik haal gemiddeld een acht en volg het Honours college. Geen idee waarom het me de eerste twee studiejaren en de hele middelbare schooltijd niet lukte en nu wel, behalve dat ik inmiddels 21 ben.![]()
Dus sorry, maar naar mijn idee is het gewoon de leeftijd. Ga lekker reizen of werken eerst, vind die discipline/motivatie daarin (de rest van je leven achter de massa zitten is geen pretje) en zorg dat je echt WIL studeren. En probeer het dan pas.Het motiveert me omdat het laat zien dat iemand door hard werken, dedication en doorzettingsvermogen ergens kan komen, iets kan maken, en daardoor lekker rijk dan worden en succesvol wordt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 10:24 schreef pokkerdepok het volgende:
het is zaak uit te vinden wat je echt wil bereiken. als the social network je motiveert, waarom is dat zo? omdat je ook een fantastisch idee hebt voor iets, of omdat je die gast gewoon tof vind? zonder ideeen had markje ook niks bereikt. wat wil je dan precies allemaal gaan creeren? of is je enige motivatie angst voor de toekomst, en maakt het verder niet uit wat je uiteindelijk gaat doen?
of probeer motivatie te vinden bij anderen. als je bijvoorbeeld echt wil leren animeren, zoek dan een online community op, en ga daar bekijken wat anderen maken, misschien zijn er wel leuke challenges die ze onderling doen als oefening, en ga meedoen.
hetzelfde met programmeren. ga online hangen met mensen die ook net beginnen, en die elkaar om advies vragen. probeer wat te maken en laat dat aan anderen zien. zo leer je veel leuker.
Online communities zijn inderdaad wel een goede, maar ik heb daar nog niet naar gekeken. Maar goede tip, bedankt.Ik wil alles wat op onderwerp is horenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 10:30 schreef Ryon het volgende:
Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar je bent in alle opzichten een doorsnee puber. Het hoort bij de leeftijd. Met de jaren zal het je wel lukken om je steeds meer te leren vastbijten in één of twee onderwerpen. Dat je nu elke dag interesse hebt in een ander onderwerp, duizend verschillende dingen wilt doen en absoluut geen standaard belastingkostende burger wilt worden is ook heel normaal..
Kan kloppen, is ook eerder gezegd, maar toch wil ik niet dat mijn leeftijd mijn discipline en gedrag definieert.Ik denk dat ik voor studeren ga, ik denk dat meer mensen op die manier iets hebben bereikt, maar bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:17 schreef TheMercenary976 het volgende:
Ik zou het toch maar omdraaien, nu inzetten en na je 40e de vruchten ervan plukken.
Oh en studie is misschien niks voor je, misschien kun je beter in een callcentre beginnen na je Havo en praktijkervaring opdoen. Later doorstromen. Genoeg mensen die op die manier een hoop bereikt hebben.Ik wil niet afhankelijk zijn van een bepaald middel om iets te gaan doen, en het probleem is niet dat ik tijdens het leren een probleem heb, maar het beginnen ermee is een probleem.quote:Nee, daar ben ik niet op getest.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:00 schreef The Unforgiven het volgende:
Ben je al getest op A.D.D.?
Ik herken veel dingen die jij noemt. Daar heb ik vooral vroeger veel mee geworsteld. Zag ik een goeie gitarist en wou ik dat ook eventjes leren. Of na een jaar stoppen met karate omdat ik dat bij het begin al had gezegd en het leren van de Kata's erg saai/niet uitdagend vond.
Wat mij nu veel helpt is "projecten" in kleinere stukken te hakken.
Programmeren bijvoorbeeld kan je opdelen in specifiekere onderdelen van applicaties. Denk bij games aan A.I., Graphics engine, etc.
Op http://thenewboston.org/ zijn er diverse programmeer videos van (bij Java in ieder geval) onder 10 minuten.
In kleine stukken hakken is idd wel handig ja.
En thenewboston ken ik, daar heb ik ook de eerste 30 filmpjes gekeken en uitgevoerd, en toen kwam mijn luiheid weer om de hoek kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
Daar ben ik ook mee bezig, het te veranderen. We komen er wel.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:27 schreef SherlockHolmes het volgende:
Nog een lotgenoot.
Precies, ik heb echt qua leren precies hetzelfde.
Maar ik ga het veranderen.
Stop maar met lezen en ga terug naar de basisschool, want HAVO = Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs.quote:
WTF? Wat is dát nou weer voor ontiegelijke slechte reden om niks van je leven te maken?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:20 schreef Solo14 het volgende:
Oké ts, heel herkenbaar allemaal. Je bent jong, en hebt tenminste nog hobby's. Ik vind zo weinig nog leuk om te doen, het meeste plezier heb ik nog als ik dronken ben.
Je bent nu eenmaal in Nederland geboren, het is lastig om hier uit te komen.
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:04 schreef Blindboy het volgende:
[..]
Stop maar met lezen en ga terug naar de basisschool, want HAVO = Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs.
[..]
WTF? Wat is dát nou weer voor ontiegelijke slechte reden om niks van je leven te maken?
Hele rare manier om dat te zeggen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:02 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je moet genieten in plaats van loonslaaf zijn.
Havo dus. Met kleine letters. Goed zo.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:04 schreef Blindboy het volgende:
[..]
Stop maar met lezen en ga terug naar de basisschool, want HAVO = Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs.
[..]
WTF? Wat is dát nou weer voor ontiegelijke slechte reden om niks van je leven te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |