abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6297993
Sta je (nog steeds) niet op de lijst en wilde je dat wel dan kan je Isabeau ook emailen op isabeau@fok.nl of het in koeienletters nog een keer vermelden in het topic of stuur een emailtje aan ET (eloise_swets@planet.nl) dan kom je in een mailingsysteem waarbij je niet hier op Fok! je gewicht hoeft te posten! Beiden kan natuurlijk ook.

Vervolg van
Fok! Dieetclub
Fok! Dieetclub II
Fok! Dieetclub III
Fok! Dieetclub IV

Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting

Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?

Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer

quote:
Het Fok! Dieetclubje bestaat uit:

Atrimar(1m86) was 91 kg is nu 87,2 kg en wil graag zo'n 85 kg wegen -3,8
Bijou(1m76) was 77 kg, wil graag 70 kg wegen (en liefst 65)
Bolletje(1m80) is nu 83,5 kg en wil graag 75 kg wegen
Brad (1m78) was 92 kg, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen -10
Brighteyes (1m72), was 82 kg, is nu 78 kg en wil graag 72 kg wegen -4
chrisie(1.72), woog 111 kilo nu 93, wil graag 75, is tevreden < 90 kg -18
Danny (1m77), was 92,5, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -5,5
Esk (1m72), was 90 kg, is nu 87,3 en wil graag 80 en liefst 65 kg wegen -2,7
Flying_Vee(1m73) woog 82.5 kilo, is nu 75 kg en wl graag 73 kg wegen -8,5
Gia (1m72), was 91 kg, is nu 89,5 kg wil graag 68 kg wegen, tevreden bij 74 kg -1,5
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 99,2 kg en wil graag 65 kg wegen -15,8
HiZ(1m80) was ooit 121 kg, is nu 113,9 en wil graag <80 kg wegen -7,1
Isabeau (1m67) was 93,6 kg, is nu 86 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -7,6
Jessie, was 111 kg, is nu 95 en wil graag eerst 80 kg wegen en uiteindelijk 72 -16
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 85,6 kg en wil graag 80 kg wegen -6,4
killar_fairy(1m65) woog 70kg, is nu 62 kg en wil graag zo'n 60 kg wegen -8
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 67,2 kg en wil graag 60 kg wegen -3,8
Knorretje (1m74) was 67,5 kg, is nu 63 wil graag 60 kg wegen, tevreden met 62,5 kg -4,5
LEiPiE(1m85) is nu 95 kg en wil graag zo'n 80 a 85 wegen
Lilithu (1m68) was 110,4 kg, is nu 103,4 en wil graag minder dan 80 kg wegen -7
Lurky (1m65), was 78 kg, nu 74 kg, wil graag 65 kg wegen -4
Luvstruck(1m98) is nu 107,2 en wil graag 96 kg wegen
m1tch (1m75), weegt nu 85 kg en wil naar 75 kg
Nausicaa(1m75), was 79 kg, is nu 78 streefgewicht(en): (1) 72 kg (2) 67kg (3) 62 kg -1
Ngiri (1m60) was 94,3 kg, is nu 74,3 kg en wil graag 64 kg wegen -20
Nyame(1m62) was 77,8 kg is nu 76,5 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,3
poep(1m69) was ooit 86, is nu 67 kg en wil graag 60-62 kg wegen -19
stinkie(1,86 m), was 94 kg, wil vetpercentage 10-12 (nu 16,8%)
Swatkat(1m76) is 92 kg en wil graag 72 kg wegen
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 102,5 kg en wil graag onder de 90 kg wegen -7,5
Vork (1m82) was 92 kg, is nu 81 kg en wil graag minder wegen -11

Natuurlijk zijn er veel meer Fok!kers in het topic die tips geven en ook meedoen. Om op dit lijstje te komen moet je dat in je post expliciet aangeven! Als je het dus niet wilt, kom je ook niet in deze eerste post te staan. Deze post wordt zoveel mogelijk bijgehouden.
Bedenk dat mensen hierboven op verschillende momenten zijn begonnen! Sommigen zijn al maanden bezig en anderen zijn vandaag begonnen. Op deze manier hebben we best veel ervaringsdeskundigen die je tips en steun kunnen geven.

Links:

www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten

Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
Oxygen Health - site van oxygen.com om in 52 stappen af te vallen
http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
http://www.ivillage.com/diet/ - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
http://www.3fatchicks.com/ - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak.com - veel produkten met voedingswaarde

Commercieel:
www.thermocare.nl/ - over Herbalife
www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?

En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:

ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!

Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!

[sub]Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing. [/sub]

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 23-10-2002 14:47]

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6298035
wat is ook alweer de berekening voor je QI ?
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 20:47:34 #3
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_6299397
Ik zit net in die lijst te kijken en vind het echt heel knap dat sommigen al 20 (!) kilo zijn afgevallen... dat is eigenlijk zoveel!

Sowieso vind ik dit echt een goed systeem, dat jullie elkaar doormiddel van dit topic motiveren en steunen

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_6299492
Zoals beloofd in deel IV: een interessant artikel hoe je je buikje helemaal vol kan krijgen maar toch kan afvallen

Zijn foto's omdat ik geen scanner (meer) heb, en beetje groot, maar denk niet dat veel mensen dat erg zullen vinden he?

pi_6299559
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 19:54 schreef goudappeltje het volgende:
wat is ook alweer de berekening voor je QI ?
Gewicht / (lengte x lengte)
pi_6299657
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:51 schreef athlonkmf het volgende:
Zoals beloofd in deel IV: een interessant artikel hoe je je buikje helemaal vol kan krijgen maar toch kan afvallen

Zijn foto's omdat ik geen scanner (meer) heb, en beetje groot, maar denk niet dat veel mensen dat erg zullen vinden he?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jah, das echt een ongelofelijk verschil inderdaad. Het is echt zo als je gewoon leert de verpakkingen van produkten goed te lezen, je al zo veel calorieën bespaart! Ik vind het wel een typisch amerikaans voorbeeld, al die amerikaanse gerechten, en vaak als alternatief komt er iets dat wij alsnog niet gauw als "gezond" bestempelen (light belgische wafels )
pi_6299816
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:58 schreef Ngiri het volgende:

[..]

Jah, das echt een ongelofelijk verschil inderdaad. Het is echt zo als je gewoon leert de verpakkingen van produkten goed te lezen, je al zo veel calorieën bespaart! Ik vind het wel een typisch amerikaans voorbeeld, al die amerikaanse gerechten, en vaak als alternatief komt er iets dat wij alsnog niet gauw als "gezond" bestempelen (light belgische wafels )

Ach, vergeleken met dat amerikaans spul is dat natuurlijk wel "light"

Maar als je die plaatjes er naast gooit, dan zie je pas hoe veel meer, maar gezonder en lekkerder je eigenlijk kan eten als je er maar een beetje bij nadenkt.

Dit is trouwens wat ik tijdens m'n vakantie ipv avondeten at

het is een van de vele overheerlijke fruitdesserts zoals ik het noem.

Op een basis van sterk gekoelde (lees slushpuppykoude) watermeloen/kokosmelksap komen er gekoelde bolletjes fruit zoals kiwi, penelope, watermeloen. Ik vond deze dingen heerlijk en at er 3 bordjes als avondeten voor 3 weken lang. Was toen 3 kilo afgevallen, ook al at ik smiddags vrij vet eten

pi_6299891
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:58 schreef Ngiri het volgende:

[..]

Trouwens. dat laatste. instead of 1 pint light ice cream for 800 kc. get 32 low-cal creamcicles lijkt me wel zeer interessant (niet dat ik, zelfs na jarenlange training meer dan 30 ijslollies op kan, maar goed ). Iemand die iets vergelijkbaars weet in NL?
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 22:23:11 #9
33362 Luvstruck
www.zeikniet.nl
pi_6301658
Jaja, het bewegen gaat komen....Luvstruck heeft een hometrainer besteld . Dus binnen een week...bewegen en tv kijken tegelijk

btw...die screenshots zijn toch uit Men's Health? Kan ze namelijk herinneren, echter altijd overheen gelezen dat soort artikels en heb onlangs alle MH's weg gegooid

pi_6301909
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 22:23 schreef Luvstruck het volgende:
Jaja, het bewegen gaat komen....Luvstruck heeft een hometrainer besteld . Dus binnen een week...bewegen en tv kijken tegelijk
Tja. ik had vroeger ook een (kijkshop) hometrainer. Had er een jaartje mee getraind met nauwelijks resultaten vind ik. Daarna een echte fiets gekocht en dat gaat toch stukken beter. Veel zwaarder dan een hometrainer iig. Met de kracht om op een hometrainer 30km/h te krijgen, haal je maar 15-20km/h op een ATB.
En gemeten qua hartslag kan je met een echte fiets veel sneller in de zone komen dan met een hometrainer. En natuurlijk ben je met een ATB veel sneller ergens dan met auto of openbaar vervoer, mits het binnen een straal van 10 kilometer met verkeerslichten is
quote:
btw...die screenshots zijn toch uit Men's Health? Kan ze namelijk herinneren, echter altijd overheen gelezen dat soort artikels en heb onlangs alle MH's weg gegooid
Ja, zijn van Men's health, amerikaanse versie dan. Ik gooi die dingen nooit weg. ten eerste kosten ze 12 gulden per stuk en tweede, die artikels verouderen eigenlijk nooit. En zijn een zeer goede motivatie. Als je heel tijd over fitness leest denk je al minder snel aan ongezond eten. (en dat had ik gemerkt ja... toen ik m'n abbo had stopgezet een jaartje geleden.. )
pi_6302940
De afgelopen week heb ik een fijn griepje opgelopen, BAH!Daarbij natuurlijk ook veel behoefte aan slecht eten en daar ook wel aantoe gegeven, dubbel BAH!

Morgen ga ik er weer gewoon tegenaan, ik hoop dat het deze week wat beter gaat, hoewel ik nog maar even niet ga fitnessen vanwege mijn keelpijn & verkoudheid...

Ben nu 87,6 kg.

woensdag 16 oktober 2002 @ 08:53:07 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6306077
Esk, je lichaam heeft heel veel energie nodig om een griep te bestrijden. Goed dus dat je gewoon toe hebt gegeven aan die drang om te eten.

Gewoon weer verder gaan nu je weer beter bent.

woensdag 16 oktober 2002 @ 09:13:39 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6306260
Van mij hadden jullie nog een weegschaal update te goed.
Normaal woog ik me altijd dinsdag avond, maar ik wil nu terug naar Maandag ochtend.
Om het verschil niet al te groot te maken heb ik me maandag avond gewogen en... 77,6 dat is dus 1,4 (!) kilo minder dan vorige week.
Toen was ik weliswaar ongesteld, maar toch!

(Oh, ik ben nog nooit zo blij geweest met de weegschaal. Had dit weekend 2 feestjes, en dus toch resultaat)

woensdag 16 oktober 2002 @ 09:28:02 #14
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_6306403
gisteren heb ik een halve fles (rode)wijn, 1 whiskey en 2 grote glazen warme chocomelk met slagroom op ik kon het niet laten....
maar vandaag begin ik weer vol goeie moed...zoveel zal het toch niet kwaad kunnen hebben gedaan hoop ik

(typfoutje)

[Dit bericht is gewijzigd door killar_fairy op 16-10-2002 09:37]

fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_6307355
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 22:33 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Tja. ik had vroeger ook een (kijkshop) hometrainer. Had er een jaartje mee getraind met nauwelijks resultaten vind ik. Daarna een echte fiets gekocht en dat gaat toch stukken beter. Veel zwaarder dan een hometrainer iig. Met de kracht om op een hometrainer 30km/h te krijgen, haal je maar 15-20km/h op een ATB.
En gemeten qua hartslag kan je met een echte fiets veel sneller in de zone komen dan met een hometrainer. En natuurlijk ben je met een ATB veel sneller ergens dan met auto of openbaar vervoer, mits het binnen een straal van 10 kilometer met verkeerslichten is

Dit vind ik echt grappig. Ik train nu 2,5 maand op een kijkshop hometrainer en ben zeker 10 kilo afgevallen, zonder echt te lijnen. OK, ik zit ook tussen de 10 en 15 uur per week op dat ding, maar het werkt zeker wel. Mijn moeder zit elke dag een half uurtje op haar eigen hometrainer en die is ook al een paar kilo afgevallen, zonder echt te lijnen.

Ongetwijfeld werkt keihard fietsen op een ATB nog veel beter, maar dat heeft wel enkele nadelen voor mij:
-ik woon in Amsterdam en heb geen berging, mijn gewone fietsen worden al om de haverklap gejat.
-Je kunt het niet rustig voor de televisie doen. Ik ga eerder op dinsdagavond drie uur hometrainen en ondertussen gilmore girls, Will and Grace en SATC kijken, dan dat ik drie uur lang in de kou buiten ga rondfietsen. Binnen heb je geen kou of regen, geen vreemde mensen die zich met je bemoeien en geen gevaren.

Dus: voor mij en mijn omgeving helpt zo'n hometrainer wel degelijk erg goed. Misschien ligt het verschil er in dat jij al een betere conditie had oid.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_6307754
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 10:36 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dit vind ik echt grappig. Ik train nu 2,5 maand op een kijkshop hometrainer en ben zeker 10 kilo afgevallen, zonder echt te lijnen. OK, ik zit ook tussen de 10 en 15 uur per week op dat ding, maar het werkt zeker wel. Mijn moeder zit elke dag een half uurtje op haar eigen hometrainer en die is ook al een paar kilo afgevallen, zonder echt te lijnen.

Ik zeg ook niet dat het niet werkt. Ik zeg alleen dat met een echte fiets fietsen zwaarder is en je dus nog sneller resultaten krijgt. En ook mooi meegenomen dat je een betere weerstand krijgt omdat je je blootstelt aan de elementen der natuur.
quote:
Ongetwijfeld werkt keihard fietsen op een ATB nog veel beter, maar dat heeft wel enkele nadelen voor mij:
-ik woon in Amsterdam en heb geen berging, mijn gewone fietsen worden al om de haverklap gejat.
-Je kunt het niet rustig voor de televisie doen. Ik ga eerder op dinsdagavond drie uur hometrainen en ondertussen gilmore girls, Will and Grace en SATC kijken, dan dat ik drie uur lang in de kou buiten ga rondfietsen. Binnen heb je geen kou of regen, geen vreemde mensen die zich met je bemoeien en geen gevaren.

Dus: voor mij en mijn omgeving helpt zo'n hometrainer wel degelijk erg goed. Misschien ligt het verschil er in dat jij al een betere conditie had oid.

Dat is begrijpelijk. Ik had ook zeer veel moeite om van hometrainer over te stappen naar een fiets.
Ook grotendeels vanwege jouw redenen. Elke dag je fiets sjouwen naar de balkon is geen pretje....

Ik begreep ook niet waarom ik wel een uur op de hometrainer 30km/h kon fietsen, maar om 20 minuten naar school fietsen ik nauwelijks de 20km/h kon halen en nog eens doodop was.

Maar dat betekende wel dat m'n conditie met sprongen vooruitging.

En tja. geen tv... ik gebruikte dus de tijd die ik besteed om te fietsen in de park (nadat ik een redelijke conditie had opgebouwd door binnen 15 min naar school te fietsen) om na te denken over m'n dag of huiswerk. Hoefde maar een uur te fietsen trouwens, op de hometrainer zal ik wel ietsie meer moeten doen voor zelfde resultaat. ( Ik had een hartslagmeter gekocht. Een minuut op de fiets en ik had de juiste hartslagzone al bereikt terwijl ik met hometrainer zo'n 10 minuten nodig had om alleen maar op te warmen)

pi_6307828
Isabeau, ik ben 3,5 kilo totaal afgevallen dus er staat een rekenfout in je openingspost. van 78 naar 74,5 is nl een verschil van 3,5.
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 18:47 schreef Isabeau in het vorige topic het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor de zwemmers: hoe lang zwem je dan en wat doe je dan (alleen schoolslag of ook borstcrawl etc) Ik las vanmorgen dat de beste manier om je borsten in shape te houden tijdens het afslanken zwemmen was Dus daar doe ik het graag voor, ben doodsbang om pannenkoekjes te krijgen. Ben nu nogal trots op m'n borsten namelijk.
Ik doe 4 baantjes (4x25m=100 meter) verspreid over een uur schoolslag, idem 4 baantje rugzemmen met handen passief in zij, 2 baantjes borstcrawl, i minuut watertrappelen en de overige 15 baantjes zwem ik met een spiepschuim plankje voor mij uit in gestrekte armen. Dat zie ik nl alle dames doen en dat heeft denk ik een rede. Zelf was mij nadat ik in het begin zo fanatiek een uur schoolslag deed opgevallen dat mn borsten slonken en mijn schouders en bovenarmen groeiden. Zo gespierd te zijn vind ik niet zo mooi. Dus ik geef de borsten en bovenpartij rust en concentreer me op mijn onderlijf. Ik zwem gewoon precies zo veel met mn bovenlijf dat ik me totaal fit voel daar maar ik ga er geen kilometers mee halen.
Als ik zwem doe ik het een uur. Ik deed het tot 2 weken terug elke dag vanf mijn aanmelding hier en ga nu griep en ongi over zijn nuweer het diepe in. Mijn kick: kilometers maken in een week.
pi_6308469
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 10:59 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet werkt. Ik zeg alleen dat met een echte fiets fietsen zwaarder is en je dus nog sneller resultaten krijgt. En ook mooi meegenomen dat je een betere weerstand krijgt omdat je je blootstelt aan de elementen der natuur.
[..]

Dat is begrijpelijk. Ik had ook zeer veel moeite om van hometrainer over te stappen naar een fiets.
Ook grotendeels vanwege jouw redenen. Elke dag je fiets sjouwen naar de balkon is geen pretje....

Ik begreep ook niet waarom ik wel een uur op de hometrainer 30km/h kon fietsen, maar om 20 minuten naar school fietsen ik nauwelijks de 20km/h kon halen en nog eens doodop was.

Maar dat betekende wel dat m'n conditie met sprongen vooruitging.

En tja. geen tv... ik gebruikte dus de tijd die ik besteed om te fietsen in de park (nadat ik een redelijke conditie had opgebouwd door binnen 15 min naar school te fietsen) om na te denken over m'n dag of huiswerk. Hoefde maar een uur te fietsen trouwens, op de hometrainer zal ik wel ietsie meer moeten doen voor zelfde resultaat. ( Ik had een hartslagmeter gekocht. Een minuut op de fiets en ik had de juiste hartslagzone al bereikt terwijl ik met hometrainer zo'n 10 minuten nodig had om alleen maar op te warmen)

Ik ben juist begonnen met sporten om wat minder te hoeven nadenken
En dat het wat langer duurt om op dezelfde hartslag te komen, och, ik zit toch een behoorlijke tijd op dat ding. Wat ik wil zeggen: voor mij is dit een betere oplossing dan het fietsen op een gewone fiets. Ieder zijn meug en dit is de mijne

Extra training komt nu ook trouwens: Ga twee gewichtjes kopen zodat ik mijn bovenlichaam ook kan trainen, eventueel als ik aan het fietsen ben. En dat gaat helemaal moeilijk op een gewone fiets

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 11:39:07 #19
1687 poep
praat geen poep
pi_6308555
ik ben nu aan het trappen lopen... 7 hoog...
Ze zijn met de lift aan het renoveren en er is wel een noodlift maar dat ding is zo vreselijk eng, dat ik de trap pak! is ook gezonder maar wel zwaar.. en dat nog 7 weken..
Wat ik er raar aan vind is dat ik eigenlijk had verwacht dat het veel makkelijk zou zijn, dat je wat opbouwt, maar elke keer bij de 5e voel ik mijn benen, ben ik buiten adem en klopt mijn hart als een bezetene! ik ga wel door naar de 7e maar die laatste 2 zijn super zwaar en dat had toch al wel minder moeten zijn!!

ps. zou het met het roken te maken hebben..

houdt van spannend...
pi_6308741
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 11:39 schreef poep het volgende:
ik ben nu aan het trappen lopen... 7 hoog...
Ze zijn met de lift aan het renoveren en er is wel een noodlift maar dat ding is zo vreselijk eng, dat ik de trap pak! is ook gezonder maar wel zwaar.. en dat nog 7 weken..
Wat ik er raar aan vind is dat ik eigenlijk had verwacht dat het veel makkelijk zou zijn, dat je wat opbouwt, maar elke keer bij de 5e voel ik mijn benen, ben ik buiten adem en klopt mijn hart als een bezetene! ik ga wel door naar de 7e maar die laatste 2 zijn super zwaar en dat had toch al wel minder moeten zijn!!

ps. zou het met het roken te maken hebben..

je moet het zo bekijken. Deze week haal je de 5e. volgende week de 6e. De week daarop de 7e. En als de lift eenmaal gerepareerd is, neem je toch liever de trap omdat dat sneller gaat
pi_6310925
JaPoep dat is gek, zijn we aan het sporten en blijkt er toch nog iets te mankeren aan onze conditie. Nou is het zelf lopen natuurlijk oneindig veel zwaarder dan zitten op een paard dat loopt... maar ook met mijn gezwem worden de benen te veel verwend.
Ik was daarstraks uit het zwembad na een uur baantjestrekken naar huis gaan rennen. Dus op een holletje zoals een kind dat zou doen. Gewoon omdat ik me lekker en goed voelde en huppelen wat al te maf zou staan. Gelukkig woon ik niet zo ver want ik kwam helemaal buiten adem aan. De lange spieren paralel aan mijn scheenbeen deden me toch een partijtje zeer!. Ook in mijn voeten zelf voelde ik de peesjes tussen mn teenkootjes of hoe dat daar precies heet....
Ik heb een paar minuten gebogen achter de voordeur staan hijgen en gehoopt dat de buren het niet hadden opgemerkt.

"Mevrouw wat is er gebeurd, we zagen u rennen en u zag er helemaal verwilderd uit..." zoiets dus lijkt me nogal een verschutting.
Dat is waarschijnlijk ook de rede dat mensen in bespottelijke sportpakjes door de stad rennen.: een signaal aan de omgeving "112 hoeft niet gebeld, ik ben 'gezond' aan het doen"

pi_6311908
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 11:39 schreef poep het volgende:
Dit is mij ook opgevallen! Ik neem nu al zo'n 4 weken de trap (4e verdieping) en ik had verwacht dat het snel steeds makkelijker zou gaan. Valt me vies tegen; ik sta nog steeds op de vierde verdieping te hijgen en puffen. En ik rook niet

De zwemmers bedankt voor een beetje een idee wat jullie doen

Dan nog een soort van 'vraagje'. Elke keer als ik de voedingswijzer invul krijg ik echt heel erg weinig vet binnen. Ik tel keurig het vet mee wat ik in de pan doe of op brood smeer (alhoewel ik bar weinig brood inneem de laatste tijd aangezien ik meestal 's morgens fruitonbijt/goedemorgen neem en 's middags een weight care reep). Als ik met vet bak dan gebruik ik doorgaans zonnebloemolie of olijfolie ivm de gezonde vetten in die produkten. Maar ik krijg dus standaard veel te weinig binnen (meestal veel minder dan 20 gram).

Dit zou problemen kunnen geven met de vitamines A, D, E en K. Ook heeft het nuttigen van heel erg veel worteltjes met veel beta-caroteen zo weinig nut, wamt het lichaam heeft vet nodig om dat om te kunnen zetten in vitamine A.

Ik begrijp het niet zo erg goed, want ik eet mijns inziens vrij 'normaal' (normaal in de vorm van veel groente, fruit, aardappelen/pasta/rijst en klein stukje vlees/vis of kip). Weet iemand wat de "ondergrens" is voor vetconsumptie? Ik word een beetje moedeloos van het bericht elke avond dat ik veel te weinig vet heb gehad en dat dat zelden voorkomt (al zo'n 4 weken continue zelden dus)

Hoeveel vet *moet* je per dag consumeren om de in vet oplosbare vetten goed te kunnen opnemen/benutten?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 16 oktober 2002 @ 14:41:28 #23
1687 poep
praat geen poep
pi_6312023
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 13:52 schreef Lurky het volgende:
JaPoep dat is gek, zijn we aan het sporten en blijkt er toch nog iets te mankeren aan onze conditie. Nou is het zelf lopen natuurlijk oneindig veel zwaarder dan zitten op een paard dat loopt...
Ga eens paardrijden! je moest eens weten hoeveel je je benen daarbij gebruikt!! ik voel me soms bijna Famke Jansen!!

Als jij voor het eerst een uur paardrijd, weet ik bijna zeker dat je de volgende dag bijna niet kunt lopen van de spierpijn!

Een paard loopt niet vanzelf met een ruiter op zijn rug!!

houdt van spannend...
  woensdag 16 oktober 2002 @ 15:35:59 #24
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6313113
Voor de mailers:

ok, hier heb ik geen spreadsheet bij de hand, gisteravond was ik naar Prince-concert (errug gaaf, hoop energie verbrand ) en vanavond zal ik ook weinig pjoeter zien..
t bijgewerkte lijstje zal dus nog een dagje moeten wachten..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 15:44:16 #25
33362 Luvstruck
www.zeikniet.nl
pi_6313253
Terugkomend op Hometrainer <> ATB

Ik heb al een ATb van de zomer gekocht, maar met het natte weer is het op zo''n fiets niet leuk fietsen en blijf ik meestal thuis. Daarom dus de hometrainer erbij

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')