Door: NU.nlquote:Een 19-jarige man is in de nacht van donderdag op vrijdag zo ernstig mishandeld door een groep jongeren in Gulpen, dat hij in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt.
Man (19) in kritieke toestand na uitgaansgeweld in Gulpen Foto: ANP
Dat laat de politie vrijdag weten.
De man werd samen met een vriend rond 01.30 uur overvallen door een groep van acht jongeren op de Looierstraat, nadat het tweetal een discotheek had bezocht. De jongeren met een leeftijd van ongeveer achttien jaar begonnen op hen in te slaan.
De 19-jarige man uit het Zuid-Limburgse dorp Mechelen viel vermoedelijk met zijn hoofd tegen een stenen vensterbank nadat hij een harde klap kreeg.
Hij raakte daardoor bewusteloos en werd vervolgens door een ambulance die toevallig langsreed naar een ziekenhuis gebracht. Daar werd een schedelbasisfractuur vastgesteld.
De politie is op zoek naar de verdachten en vraagt getuigen zich te melden.
Minder Limburg? Natuurlijkquote:
Precies. Niet dat ik het goed wil praten, maar het aantal mensen dat elkaar slaat in een gemiddeld uitgaansweekend is echt absurd hoog.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:08 schreef Adames het volgende:
overigens lijkt dit ook wel wel op een ongelukje, ruzie kan prima voorkomen. dat je dan de pech hebt dat je op een vensterbank terecht komt. bewust iemand kapot schoppen als die op de grond ligt zoals eerder in het nieuws is nog een graadje erger
Met 8 man tegen 2 noem ik geen ruzie.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:08 schreef Adames het volgende:
overigens lijkt dit ook wel wel op een ongelukje, ruzie kan prima voorkomen. dat je dan de pech hebt dat je op een vensterbank terecht komt. bewust iemand kapot schoppen als die op de grond ligt zoals eerder in het nieuws is nog een graadje erger
buiten. jongen kwamen wel uit de galouppe jaquote:
weet je ook wie het was?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:03 schreef gianni61 het volgende:
[..]
buiten. jongen kwamen wel uit de galouppe ja
slachtoffer wel, wie de dader was zou ik (en meerderen met mij) wel graag willen wetenquote:
Inderdaad geen nieuwswaarde omdat de daders blank zijnquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
Ik haakte af bij Gulpen...geen nieuwswaarde als het uit dat soort boeren gehuchten komt.
Rits......een pleonasme.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
Ik haakte af bij Gulpen...geen nieuwswaarde als het uit dat soort boeren gehuchten komt.
Inderdaad, gewoon een laffe actie.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Met 8 man tegen 2 noem ik geen ruzie.
Dat is gewoon meppen zonder zelf risico te lopen.
Ik denk dat het postaantal zo verschilt omdat je geen notoire goedpraters van blank geweld hebt hier. Dus weinig aanleiding tot discussie, iedereen vind het kut, klaar.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:33 schreef Individual het volgende:
Jongen (19) in kritieke toestand na uitgaansgeweld. -> 21 posts. [hij zal vast verkeerd gevallen zijn]
Jongen (19) in kritieke toestand na Marokkaans geweld -> topic #3. [alle Marokkanen terug naar Turkije!!!]
Ja. Een verkeerde blik kan aanleiding zijn voor een stel dronkelappen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:12 schreef padlarf het volgende:
Ik geloof eigenlijk nooit zo in dat 'zonder aanleiding'. Is dat naïviteit van mijn kant?
Zelfs dat hoeft niet. Er lopen in elk uitgaansgebied genoeg jongens rond die gewoon willen slaan, vaak met een grote groep want het zijn allemaal lafaards.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja. Een verkeerde blik kan aanleiding zijn voor een stel dronkelappen.
Geef eens een voorbeeld van een post waarin iemand geweld door Marokkanen "goed praat".quote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik denk dat het postaantal zo verschilt omdat je geen notoire goedpraters van blank geweld hebt hier. Dus weinig aanleiding tot discussie, iedereen vind het kut, klaar.
Goedpraten is misschien wat overdreven. Maar het is natuurlijk wel altijd het kamp die ze weg wil hebben vs het kamp die weg wilt blijven kijken.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:43 schreef Rurik het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een post waarin iemand geweld door Marokkanen "goed praat".
Ok, dus je hebt geen voorbeeld.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Goedpraten is misschien wat overdreven. Maar het is natuurlijk wel altijd het kamp die ze weg wil hebben vs het kamp die weg wilt blijven kijken.
Dat drijft het postaantal nogal op.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:33 schreef Individual het volgende:
Jongen (19) in kritieke toestand na uitgaansgeweld. -> 21 posts. [hij zal vast verkeerd gevallen zijn]
Jongen (19) in kritieke toestand na Marokkaans geweld -> topic #3. [alle Marokkanen terug naar Turkije!!!]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, een groep van acht mensen die iemand zo toetakelen dat het slachtoffer in kritieke toestand naar het ziekenhuis moet, is echt minder vaak aan de orde dan een vechtpartij waarin een paar klappen worden uitgedeeld.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Niet dat ik het goed wil praten, maar het aantal mensen dat elkaar slaat in een gemiddeld uitgaansweekend is echt absurd hoog.
Open eens de topics van de afgelopen maanden in nws waar het in de OP al gaat over een of meerdere Marokkanen. Escaleren die allemaal ja joh echt?quote:
Escaleren niet, maar meer zoals Individual het aangeeftquote:Op zaterdag 3 mei 2014 10:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Open eens de topics van de afgelopen maanden in nws waar het in de OP al gaat over een of meerdere Marokkanen. Escaleren die allemaal ja joh echt?
Wel vreselijk lekker bier daar.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:33 schreef Individual het volgende:
quote:
Gulpener.quote:
Omdat individual dat wilde. Want dan loopt een topic blijkbaar altijd goed.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 11:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom moet het nu weer over Marokkanen gaan.
In de roosquote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik denk dat het postaantal zo verschilt omdat je geen notoire goedpraters van blank geweld hebt hier. Dus weinig aanleiding tot discussie, iedereen vind het kut, klaar.
Nee, dat is omdat een aantal mensen hier graag wil doen alsof het probleem van straatgeweld aan de Marokkaanse jongeren ligt. Die zijn er als de kippen bij om op een bericht met met signalement 'lichtgetint' te reageren of speuren daarvoor het nieuws af om het te plaatsen, en als het blanken zijn dan past het niet bij hun boodschap. Dat zijn over het algemeen vrij domme figuren, dus reageren ze ook in dit soort topics met 'minder' of dergelijke verwijzingen. Terwijl iedereen die intellectueel in staat is tot het verwerken van informatie of wel eens buiten de deur komt weet dat het met een groep in elkaar slaan van onschuldige voorbijgangers al ettelijke decennia Nederlandse folklore is.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Terwijl iedereen die intellectueel in staat is tot het verwerken van informatie of wel eens buiten de deur komt weet dat het met een groep in elkaar slaan van onschuldige voorbijgangers al ettelijke decennia Nederlandse folklore is.
Stoerdoenerij, een verknipte geest en alcohol doet de rest. Geef mij maar de dancefeesten, Iedereen aan het water, en een knuffel krijgen als je per ongeluk tegen iemand aanstootquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:03 schreef ludovico het volgende:
Mja, sommige mensen zie ik echt liever dood dan levend.
Hoe verzin je het om met zijn 8en iemand dood te schoppen?
Ik heb echt een schijthekel aan al die mensen met verknipte geesten wat dat betreft, maar het lijkt erop dat 1/20 zo een figuur is.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Stoerdoenerij, een verknipte geest en alcohol doet de rest. Geef mij maar de dancefeesten, Iedereen aan het water, en een knuffel krijgen als je per ongeluk tegen iemand aanstoot
Jij kan een nieuwsbericht niet eens lezenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb echt een schijthekel aan al die mensen met verknipte geesten wat dat betreft, maar het lijkt erop dat 1/20 zo een figuur is.
Ah, waar uit concludeer jij dat?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij kan een nieuwsbericht niet eens lezen
Het geeft wel te denken dat er iemand tegen het randje van de dood aangeschopt moet worden, voordat het enige nieuwswaarde heeft.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb echt een schijthekel aan al die mensen met verknipte geesten wat dat betreft, maar het lijkt erop dat 1/20 zo een figuur is.
Check je phquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je zo een voorbeeld van een topic waar dat gebeurt
En terecht.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou, laat maar zien waar ik geweld door mocro's goedpraatquote:
Dan moeten we bij deze stoppen met aandacht aan deze zaak geven. Topic dicht, geen verdere media-aandacht meer, want anders zijn ze al "zo hard gestraft" door alle aandacht. Dat zou zonde zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 02:07 schreef Elfletterig het volgende:
Weerzinwekkend gedrag. Ik hoop - tegen beter weten in - maar weer dat de daders worden opgespoord en ongenadig hard worden gestraft.
Natuurlijk zijn er ook Nederlands die zich schuldig maken aan de vreselijkste dingen. Maar een stuk minder dan sommige andere groepen. Statistieke liegen niet! Of is Opsporing Verzocht in jouw ogen een enorm racistisch programma dat vooral aandacht besteed aan een bepaalde dader groep?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat een aantal mensen hier graag wil doen alsof het probleem van straatgeweld aan de Marokkaanse jongeren ligt. Die zijn er als de kippen bij om op een bericht met met signalement 'lichtgetint' te reageren of speuren daarvoor het nieuws af om het te plaatsen, en als het blanken zijn dan past het niet bij hun boodschap. Dat zijn over het algemeen vrij domme figuren, dus reageren ze ook in dit soort topics met 'minder' of dergelijke verwijzingen. Terwijl iedereen die intellectueel in staat is tot het verwerken van informatie of wel eens buiten de deur komt weet dat het met een groep in elkaar slaan van onschuldige voorbijgangers al ettelijke decennia Nederlandse folklore is.
Dan zul je zeggen, wat een achterlijke minkukels, wat voor onderkruipsel moet je wel niet zijn om zo je gevoel voor eigenwaarde te moeten ontlenen aan het feit dat je blank bent? En dan moet ik je gelijk geven.
Denk het ook. En je hebt van die lui die drukker zijn met het veroordelen van dergelijke verschillen in postaantallen dan met het veroordelen van geweld van allochtonen; met name Marokkanen. Want daar hebben ze het liever niet over, omdat die zijn oververtegenwoordigd in alle verkeerde lijstjes.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, zeur er nog maar verder over door. Je bent zelf een prachtig voorbeeld.quote:Op zondag 4 mei 2014 02:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Denk het ook. En je hebt van die lui die drukker zijn met het veroordelen van dergelijke verschillen in postaantallen dan met het veroordelen van geweld van allochtonen; met name Marokkanen. Want daar hebben ze het liever niet over, omdat die zijn oververtegenwoordigd in alle verkeerde lijstjes.
Ja, laten we het daar maar weer over hebben, zoals bijna altijd. Niet te geloven hoe sommige mensen het onderwerp altijd weer dezelfde kant kunnen op laten gaan. Ze denken nergens anders aan lijkt het wel.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er ook Nederlands die zich schuldig maken aan de vreselijkste dingen. Maar een stuk minder dan sommige andere groepen. Statistieke liegen niet! Of is Opsporing Verzocht in jouw ogen een enorm racistisch programma dat vooral aandacht besteed aan een bepaalde dader groep?
Vergelijk het met de luchtvaart als je alle maatschappijen met een bedenkelijke reputatie weert, verklein je het aantal ongevallen drastisch verkleinen. Je kunt echter niet voorkomen dat af en toe een vliegtuig op de verkeerde plek uit de lucht valt.
Dat komt door de XTC.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:08 schreef Toefjes het volgende:
Geef mij maar de dancefeesten, Iedereen aan het water, en een knuffel krijgen als je per ongeluk tegen iemand aanstoot
De beste! Ik mis die feestjes.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat komt door de XTC.
Goede sfeer is het zeker.
Is er een goeie plek voor je vliegtuig om uit de lucht te vallen?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:00 schreef maan_man het volgende:
Vergelijk het met de luchtvaart als je alle maatschappijen met een bedenkelijke reputatie weert, verklein je het aantal ongevallen drastisch verkleinen. Je kunt echter niet voorkomen dat af en toe een vliegtuig op de verkeerde plek uit de lucht valt.
Ik kijk het eigenlijk nooit maar volgens mij is het een programma dat vooral aandacht besteed aan een bepaald type criminaliteit, beroving e.d., en dus met bijbehorende dadergroep en de oververtegenwoordiging daarin. Dan brengt de aard van het programma ook met zich mee dat er beelden moeten zijn, vaak van particuliere beveiligingscamera's. Dat is ook al een voorselectie, waarbij het niet het doel is om de statistieken correct weer te geven.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er ook Nederlands die zich schuldig maken aan de vreselijkste dingen. Maar een stuk minder dan sommige andere groepen. Statistieke liegen niet! Of is Opsporing Verzocht in jouw ogen een enorm racistisch programma dat vooral aandacht besteed aan een bepaalde dader groep?
We hebben hier het fenomeen dat een vrij groot aantal figuren structureel niet reageert in topics waar de verdachten blank zijn, en staan te springen om te reageren in een topic waarin de verdachten van Marokkaanse komaf zijn. Die zijn dan dus niet geinteresseerd in criminaliteit, laat staan dat ze het probleem zouden willen benoemen, die zoeken alleen maar een aanleiding om lelijks over een huidskleurtje te kunnen zeggen. In het verlengde daarvan heb je de figuren die meteen maar aannemen dat het om Marokkanen gaat, die zijn gewoon nog dommer dan bovenstaanden, maar daarom niet minder kwaadaardig. En dan heb je de figuren die er altijd weer een Marokkanentopic van proberen te maken, en die gaan dan later roepen 'zie je wel, het gaat altijd weer over Marokkanen'.quote:Vergelijk het met de luchtvaart als je alle maatschappijen met een bedenkelijke reputatie weert, verklein je het aantal ongevallen drastisch verkleinen. Je kunt echter niet voorkomen dat af en toe een vliegtuig op de verkeerde plek uit de lucht valt.
Behalve als ze laten zien dat er meer samenhang is met leeftijd, opleiding, sociale status & inkomen dan met herkomst en religie van de ouders, want dan zijn het frauduleuze vage interpretaties van nutteloze subsidieslurpende extreemlinkse huubstapelige dhimmiterroristen-burootjes vol boomknuffelende handophouders!quote:Statistieke liegen niet!
Uit het percentage getinte personen in Opsporing Verzocht kun je exact twee dingen afleiden: dát er binnen die groep (verdachten van) misdrijven voorkomen en dat ze kennelijk relatief lastig zijn op te sporen. Voor de criminaliteit binnen een groep ga je echter niet uit van vermeldingen in Opsporing Verzocht, het aantal verdachten, het percentage gedetineerden, het aantal keren dat de betreffende groep in de Telegraaf, Spits of GeenStijl wordt genoemd of dat ze "bekend bij de politie" zijn, maar uitsluitend & alleen van het aantal delicten, eventueel aangevuld met de zwaarte ervan.quote:Of is Opsporing Verzocht in jouw ogen een enorm racistisch programma dat vooral aandacht besteed aan een bepaalde dader groep?
Ik ben in dit topic aanwezig om mijn afkeuring uit te spreken, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op zondag 4 mei 2014 07:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, zeur er nog maar verder over door. Je bent zelf een prachtig voorbeeld.
Je hebt dus niet in de gaten dat er mensen zijn die dat bewust uitlokken? Met opmerkingen als deze:quote:Op zondag 4 mei 2014 07:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, laten we het daar maar weer over hebben, zoals bijna altijd. Niet te geloven hoe sommige mensen het onderwerp altijd weer dezelfde kant kunnen op laten gaan. Ze denken nergens anders aan lijkt het wel.
Je zou jezelf trouwens ook nog eens de vraag kunnen stellen hoe het komt dat zelfs nieuwsberichten over geweld door niet-Marokkanen toch weer leiden tot discussie over Marokkanen. Komt dat door vervelende FOK!'ers met een beperkt wereldbeeld, of hebben de Marokkanen dat heeeeeel misschien toch ook een beetje over zichzelf afgeroepen?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:33 schreef Individual het volgende:
Ja.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:22 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou jezelf trouwens ook nog eens de vraag kunnen stellen hoe het komt dat zelfs nieuwsberichten over geweld door niet-Marokkanen toch weer leiden tot discussie over Marokkanen. Komt dat door vervelende FOK!'ers met een beperkt wereldbeeld,
Da's prima joh, Ik turf weer een streepje bij op de lijst van NWS-users die een hekel aan me hebben; geen punt.quote:Op zondag 4 mei 2014 07:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Elfletterig, een tijd terug had ik nog wel bewondering voor je posts en je manier van het uiten van je mening, nu begin ik je steeds meer een zeur te vinden. Dezelfde plaat blijf je maar afdraaien. M'n oma zeurde nog minder.
Ik haal het onderwerp niet aan. Ik reageer slechts op een onderwerp dat reeds werd aangesneden. En natuurlijk denk ik aan andere dingen. Vanmiddag zat ik nog te dagdromen over je mooie blauwe ogen.quote:Op zondag 4 mei 2014 07:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, laten we het daar maar weer over hebben, zoals bijna altijd. Niet te geloven hoe sommige mensen het onderwerp altijd weer dezelfde kant kunnen op laten gaan. Ze denken nergens anders aan lijkt het wel.
De landingsbaan.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:17 schreef padlarf het volgende:
[..]
Is er een goeie plek voor je vliegtuig om uit de lucht te vallen?
Dat vind ik dan wel weer humor Elfletterig, zo'n plaatje erbij.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Da's prima joh, Ik turf weer een streepje bij op de lijst van NWS-users die een hekel aan me hebben; geen punt.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |