Je moet met de anesthesist communiceren?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:30 schreef LookAtMe het volgende:
Alsof je socialskills nodig hebt om iemand open te snijden en in z'n ingewanden te wroeten
Ik snap sowieso niet waar je je druk om maakt, iemand die z'n vwo op het ROC moet afronden laten ze echt niet toe.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:34 schreef mapima het volgende:
[..]
Je moet met de anesthesist communiceren?
Daar heb je geen socialskills voor nodig, die kunnen gewoon de nummertjes roepen op aanvraag van de chirurg.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:34 schreef mapima het volgende:
[..]
Je moet met de anesthesist communiceren?
Ik doe niet eens natuurkunde en heb me niet eens aangemeld voor geneeskunde. -.-quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:37 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waar je je druk om maakt, iemand die z'n vwo op het ROC moet afronden laten ze echt niet toe.
Beter ga je je verdiepen in het ruime aanbod communicatie studie op hbo niveau, ik heb het idee dat dat écht iets voor je is.
quote:
Waarom hou je je hier dan zoveel mee bezig terwijl je ook had kunnen oefenen een ultiem orgasme te bereiken?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:37 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik doe niet eens natuurkunde en heb me niet eens aangemeld voor geneeskunde. -.-
Ik ben een vrouw. Vrouwen kunnen niet klaarkomen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom hou je je hier dan zoveel mee bezig terwijl je ook had kunnen oefenen een ultiem orgasme te bereiken?
En dan is dit maar je alternatief?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:39 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. Vrouwen kunnen niet klaarkomen.
Challenge acceptedquote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:39 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. Vrouwen kunnen niet klaarkomen.
Gynaecoloogquote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:41 schreef Seam het volgende:
Wat een onzin. Genoeg vacatures, maar niet iedereen moet gynaecoloog of chirurg willen worden.
Tsja schaapjes he ekte kuddedierenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:46 schreef Flitskikker het volgende:
Blijkt ook wel uit dit overzicht:
http://www.elsevier.nl/Pa(...)E%20ARBEIDSMARKT.pdf
Salaris ++, kans op vaste baan --
Geschiedenis -- / -- / --quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:46 schreef Flitskikker het volgende:
Met geneeskunde heb je zoveel opties dat dat niks zegt. Voldoende vacatures voor oudere geneeskunde en psychiatrie.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:46 schreef Flitskikker het volgende:
Maar een klein aantal geneeskundestudenten wil datquote:Op vrijdag 2 mei 2014 02:05 schreef Seam het volgende:
[..]
Met geneeskunde heb je zoveel opties dat dat niks zegt. Voldoende vacatures voor oudere geneeskunde en psychiatrie.
En ook dit natuurlijkquote:Op vrijdag 2 mei 2014 04:51 schreef Leafeon672 het volgende:
Mapima, ik vind jou een vervelende vrouw.
Als jij afgestudeerd bent moet je mij nog even een PM sturen in welk ziekenhuis je gaat werken. Dan weet ik, als ik het eens aan mijn hart krijg of iets dergelijks, welk ziekenhuis ik koste wat het kost moet vermijden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 06:22 schreef Aberella het volgende:
Je kan ook je gesprekspartner doen op de decentrale, alsnog verzekerd van een plek
Dit is hoe jij na je LBO zwakstroom toch nog geneeskunde bent binnengekomen?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 06:22 schreef Aberella het volgende:
Je kan ook je gesprekspartner doen op de decentrale, alsnog verzekerd van een plek
Kans op een vaste baan na 1,5 jaar is toch geen maatstaaf die je kan gebruiken voor een basisarts..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:46 schreef Flitskikker het volgende:
Het lijkt me dat dit uiteindelijk wel door de zorgverzekeraars geregeld wordt. Dat ze niets meer vergoeden van ziekenhuis M, wegens te hoog risico op complicaties (en extra kosten). Die kant (waar de verzekeraar bepaalt) gaan we toch al op, dus dan is dit wellicht een positieve bijkomstigheid. In elk contract met een zorgverzekeraar, de Mapina clausule.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 07:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als jij afgestudeerd bent moet je mij nog even een PM sturen in welk ziekenhuis je gaat werken. Dan weet ik, als ik het eens aan mijn hart krijg of iets dergelijks, welk ziekenhuis ik koste wat het kost moet vermijden.
Die horen daar helemaal niet thuis. Die gaan echte zinnige studies doen zoals wiskunde of scheikunde.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:28 schreef mapima het volgende:
Als je een contactgestoorde autist bent die een 8 gemiddeld heeft op de eindlijst ben je automatisch binnen, iemand met iets minder goede cijfers die wel goede eigenschappen voor het beroep arts heeft dan weer niet.
Ik ken serieus mensen die echt geen arts moeten worden die geneeskunde willen studeren en vaak worden ze direct toegelaten ookquote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:27 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Die horen daar helemaal niet thuis. Die gaan echte zinnige studies doen zoals wiskunde of scheikunde.
Dat is hun probleem verder.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:32 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik ken serieus mensen die echt geen arts moeten worden die geneeskunde willen studeren en vaak worden ze direct toegelaten ook
Of econometriequote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:33 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat is hun probleem verder.
Maar als je over autistisch nerds gaat praten. Die gaan meestal bčtastudies volgen...
ik snap niet dat mannen vrijwillig gynaecoloog worden. Mijn zus heeft stage gelopen bij een gynaecoloog en als ik die verhalen hoor wat zij allemaal heeft gezien....quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:41 schreef Seam het volgende:
Wat een onzin. Genoeg vacatures, maar niet iedereen moet gynaecoloog of chirurg willen worden.
Als teveel mensen geneeskunde doen zijn er teveel artsen die geen baan kunnen vindenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:36 schreef Piye het volgende:
Ik vind het eigenlijk vrij idioot dat er een beperking wordt gesteld op hoeveel mensen zich voor een studie geneeskunde mogen aanmelden. Aan de andere kant is dat misschien maar goed, in een stelsel waar scholen worden beloond, als ze zoveel mogelijk mensen laten slagen.
Ziekelijk beperkte visie. Er is altijd een nood aan artsen, is het niet hier, dan wel in andere landen. En waarom is er dan niet zo'n beperking bij bijvoorbeeld communicatiewetenschappen? Ik vermoed dat dat een veel populairdere studie is dan geneeskunde. Maar daarbij is er blijkbaar minder behoefte om een kunstmatig tekort te bevorderen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:04 schreef mapima het volgende:
[..]
Als teveel mensen geneeskunde doen zijn er teveel artsen die geen baan kunnen vinden
Terwijl geschiedenis echt ontzettend belangrijk is...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:57 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Geschiedenis -- / -- / --
Heb ik toch maar even in de pocket
Haha valt wel mee hoor, is wel iets waar je aan went. Daarnaast is de patientengroep meestal (een stuk) ouder dan jouw doelgroep als seksuele interesse. Het is moeilijker om een super lekkere chick te onderzoeken dan zo'n oud besjequote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ik snap niet dat mannen vrijwillig gynaecoloog worden. Mijn zus heeft stage gelopen bij een gynaecoloog en als ik die verhalen hoor wat zij allemaal heeft gezien....
Ik denk dat je na een week werken als gynaecoloog nooit meer durft te beffen...
Ligt er geheel aan welke zorgverzekering je hebt, er zit uiteraard een heel economisch spelletje achter. Ik heb overigens in mijn verzekering opgenomen dat ik elk ziekenhuis kan kiezen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Het lijkt me dat dit uiteindelijk wel door de zorgverzekeraars geregeld wordt. Dat ze niets meer vergoeden van ziekenhuis M, wegens te hoog risico op complicaties (en extra kosten). Die kant (waar de verzekeraar bepaalt) gaan we toch al op, dus dan is dit wellicht een positieve bijkomstigheid. In elk contract met een zorgverzekeraar, de Mapina clausule.
Inderdaad, dan opereer ik nog liever mezelf.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:28 schreef SonicVolcano het volgende:
Je zou maar door mapima geholpen worden laterDan vraag je toch meteen om een stuk touw?
Je moet ook kijken naar de capaciteiten van een universiteit. Ik denk dat het niveau van de studie slechter wordt als er te veel mensen worden ingeloot, zie maar eens allemaal goede leraren te vinden voor al die 5000 aanmeldingen. Of lekker met 50 man in 1 klaslokaal zitten. Echt niet fijn is dat, wordt de studie niet beter van.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:36 schreef Piye het volgende:
Ik vind het eigenlijk vrij idioot dat er een beperking wordt gesteld op hoeveel mensen zich voor een studie geneeskunde mogen aanmelden. Aan de andere kant is dat misschien maar goed, in een stelsel waar scholen worden beloond, als ze zoveel mogelijk mensen laten slagen.
Ojee, is niet goed voor mij ditquote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:46 schreef Flitskikker het volgende:
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 07:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand die een topic opent over een universitaire studie maar zelf niet verder gekomen is als MBO 1
Die beperking houdt zichzelf natuurlijk in stand, want als de groep die afstudeert in geneeskunde klein is, is de poel waaruit geneeskundedocenten komen ook klein.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:36 schreef ntm het volgende:
[..]
Je moet ook kijken naar de capaciteiten van een universiteit. Ik denk dat het niveau van de studie slechter wordt als er te veel mensen worden ingeloot, zie maar eens allemaal goede leraren te vinden voor al die 5000 aanmeldingen. Of lekker met 50 man in 1 klaslokaal zitten. Echt niet fijn is dat, wordt de studie niet beter van.
Ik denk niet dat ts zelfstandig met scherpe voorwerpen als scharen om mag gaan.quote:
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ts zelfstandig met scherpe voorwerpen als scharen om mag gaan.
Ja, met rubberen dartpijltjes kun je ook goed knippen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:26 schreef BlauweTijger het volgende:
[..].
Hmm.. je hebt ook van die dartpijltjes met rubberen punt.. misschien is dat een oplossing.
Dan is de klacht dus niet terecht. Destijds werd er namelijk simpelweg geloot, terwijl er nu rekening met je cijfers wordt gehouden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:06 schreef Copthorne het volgende:
Eerlijk, de klacht is wel terecht.
Ik had zelf een 7,4 gemiddeld toen ik de middelbare school afsloot en uiteindelijk werd ik toch uitgeloot wat destijds in 2007 een teleurstelling was.
Op basis van je gemiddelde zat je in een bepaalde "pot"quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:13 schreef Piye het volgende:
[..]
Dan is de klacht dus niet terecht. Destijds werd er namelijk simpelweg geloot, terwijl er nu rekening met je cijfers wordt gehouden.
O toch wel? Wel zuur inderdaad. Ook net 0,1 punt te weinig eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:18 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Op basis van je gemiddelde zat je in een bepaalde "pot"(lijkt loting bij voetbal wel).
7.5 - 7.9: 80% kans om ingeloot te worden
7.0 - 7.4: 60% kans om ingeloot te worden
6.5 - 6.9: 40% kans om ingeloot te worden
6.0 - 6.4: 20% kans om ingeloot te worden
Klopt, het was behoorlijk zuur. Een meisje uit mijn klas was zelfs voor deze studie uitgeloot, terwijl ze een 7.9 gemiddeld had.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:21 schreef Piye het volgende:
[..]
O toch wel? Wel zuur inderdaad. Ook net 0,1 punt te weinig eigenlijk.
Dit inderdaad. En je deed geen decentrale selectie?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:06 schreef Copthorne het volgende:
Eerlijk, de klacht is wel terecht.
Ik had zelf een 7,4 gemiddeld toen ik de middelbare school afsloot en uiteindelijk werd ik toch uitgeloot wat destijds in 2007 een teleurstelling was.
Nee, ik heb uiteindelijk voor een andere studie gekozen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:36 schreef mapima het volgende:
[..]
Dit inderdaad. En je deed geen decentrale selectie?
Ik ga na de vakantie starten met toezichthouder op ID College xoxoquote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:38 schreef Deuce92 het volgende:
Waarom houd je je hier uberhaupt mee bezig? Je doet zelf toch 'mavo op de vavo' zei je onlangs.
Is dat mbo? Heb je de vavo al af?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:19 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik ga na de vakantie starten met toezichthouder op ID College xoxo
Waarom in godsnaam kom je dan klagen over een willekeurige studie geneeskunde?!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:19 schreef mapima het volgende:
[..]
inderdaad. wist ik dit dan had ik wrs gelijk ng met ak en wisa gekozen of zelfs helemaal geen natuurprofiel.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:13 schreef bram1241 het volgende:
idd, en je NG/NT profiel is waardeloos als je geen geneeskunde/tandheelkunde kan doen. Tenzij je een technische studie wilt gaan doen. Want met biomedische, farmaceutische en psychobiologie komt het niet goed.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:19 schreef mapima het volgende:
[..]
Nou nou nou, agressieve mocro weer hoor.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:35 schreef o.us2.0 het volgende:
Sodeflikker toch op met jouw studietopics elke dag, achterlijk zwijn.
Ik vind het een nobel streven dat jij bijv. de gezondheid van je kinderen aan iemand als de ts overlaat. Daarbij wil ik niet bijzonder cynisch zijn, maar mensen als ts moeten leuk wat anders gaan doen. Dat wisselt constant per interesse, per opleiding zelfs. Hoe dat kan, tja, het zal wel een artikeltje in de Fabeltjeskrant opleveren.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:57 schreef snakelady het volgende:
Je kan altijd nog kiezen om in het buitenland werkzaam te zijn, in Denemarken hebben ze bv een tekort aan Deense doktoren en hier werken nu heel veel Duitsers en Nederlanders.
Mijn neef is net afgestudeerd als piloot en die zal ook naar het buitenland moeten gaan om kans te maken op een baan.
Mijn vriend ook, hier in Nederland (heel Europa) schijnen de baankansen voor piloten rampzalig te zijn, dus dan moet je maar richting het Midden-Oosten/Azië.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:57 schreef snakelady het volgende:
Je kan altijd nog kiezen om in het buitenland werkzaam te zijn, in Denemarken hebben ze bv een tekort aan Deense doktoren en hier werken nu heel veel Duitsers en Nederlanders.
Mijn neef is net afgestudeerd als piloot en die zal ook naar het buitenland moeten gaan om kans te maken op een baan.
Je moet ook naar de arbeidsmarkt kijken,als je ziet dat er in Nederland steeds meer werkloze artsen thuis zitten dan lijkt het mij niet verstandig om er steeds meer in te loten.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:43 schreef Piye het volgende:
[..]
Die beperking houdt zichzelf natuurlijk in stand, want als de groep die afstudeert in geneeskunde klein is, is de poel waaruit geneeskundedocenten komen ook klein.
En nu zuig je alleen nog authentieke dinosauruspenissen op station noord.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:23 schreef Spinosaurus het volgende:
ik wil helemaal geen doktertje worden, ik wilde altijd archeoloog worden
preciesquote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:42 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
En nu zuig je alleen nog authentieke dinosauruspenissen op station noord.
Grappig genoeg hebben 3 van de 5 geneeskunde studenten die ik ken hun vwo afgemaakt op het rocquote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:37 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waar je je druk om maakt, iemand die z'n vwo op het ROC moet afronden laten ze echt niet toe.
Beter ga je je verdiepen in het ruime aanbod communicatie studie op hbo niveau, ik heb het idee dat dat écht iets voor je is.
Ik heb al heel wat grappen gehoord in m'n leven maar momenteel lig ik schuddebuikend van het lachen op de grond, brb.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:18 schreef leita het volgende:
Grappig genoeg hebben 3 van de 5 geneeskunde studenten die ik ken hun vwo afgemaakt op het roc![]()
zoveel mensen doen vavo wat is daar mee?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:18 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb al heel wat grappen gehoord in m'n leven maar momenteel lig ik schuddebuikend van het lachen op de grond, brb.
wat moeten ze dan doen staatsexamens? of examen op het ibn ghaldoun?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:18 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb al heel wat grappen gehoord in m'n leven maar momenteel lig ik schuddebuikend van het lachen op de grond, brb.
Er wordt nu juist minder rekening met je cijfers gehouden denk ik, ligt aan de universiteit, maar op veel universiteiten vinden ze je cv belangrijker of moet je een toets maken. Alleen als je cum laude slaagt mag je meteen binnen, maar dat was altijd al zo. Ik snap trouwens echt niet hoe iemand in godsnaam cum laude kan slagen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:13 schreef Piye het volgende:
[..]
Dan is de klacht dus niet terecht. Destijds werd er namelijk simpelweg geloot, terwijl er nu rekening met je cijfers wordt gehouden.
Als je zeker weet welke studie je wilt doen kun je beter gewoon een toelatingstest doen bij de desbetreffende studie.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:49 schreef mapima het volgende:
[..]
zoveel mensen doen vavo wat is daar mee?
kan alleen als je 21+ bent en dan krijg je toetsem van vwo examenniveau plus als je die allemaal voldoende hebt kunnen ze extra dingen eisenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:58 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Als je zeker weet welke studie je wilt doen kun je beter gewoon een toelatingstest doen bij de desbetreffende studie.
Als je nog geen 21 bent kun je toch net zo goed regulier middelbaar onderwijs volgen?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:04 schreef mapima het volgende:
[..]
kan alleen als je 21+ bent en dan krijg je toetsem van vwo examenniveau plus als je die allemaal voldoende hebt kunnen ze extra dingen eisen
regulier is in principe tot 19 jaar heel enkele uitzondering tot 20 jaar. daarnaast kan je na de havo vaak beter vwo tweejarig doen dus eerst 4 vakkeb examen en daarna de helft wegens o.a. wijzigende examenstof die niet aansluiten op de havostofquote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:07 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Als je nog geen 21 bent kun je toch net zo goed regulier middelbaar onderwijs volgen?
chillexquote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:20 schreef mapima het volgende:
[..]
regulier is in principe tot 19 jaar heel enkele uitzondering tot 20 jaar. daarnaast kan je na de havo vaak beter vwo tweejarig doen dus eerst 4 vakkeb examen en daarna de helft wegens o.a. wijzigende examenstof die niet aansluiten op de havostof
en op de vavo heb je geen gym en ckv plus anw telt al niet meer mee met je combicijfer. plus veel schoolexamenonderdelen hoef je niet te doen vooral bij ak is dat wel chill xd
Dit is een goede vraagquote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom hou je je hier dan zoveel mee bezig terwijl je ook had kunnen oefenen een ultiem orgasme te bereiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |