Het was dan ook meer per ongelijk omdat ik er een plankje op terug legde dat ik in contact kwam.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit komt vrij vaak voor en is normaal.
Leidingen zijn doorgaans ook niet bedoeld om aan te voelen, al ooit eens aan een bovenleiding gevoeld?
Kom maar voelenquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:11 schreef hoas het volgende:
Nagenoeg onmogelijk dat daar stroom opstaat.
Waarom ga je iets dat de verantwoordelijkheid is van de verhuurder op een lijstje zetten?quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:03 schreef whY... het volgende:
Thanks you all.
Ik heb laminaat, het is geen statische schok.
Ik huur het sinds kort dus dit komt op het lijstje.
Ik zou het per direct bij je huurbaas neer leggen; het is absoluut niet normaal dat er spanning op dergelijke leidingen staat !quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:03 schreef whY... het volgende:
Thanks you all.
Ik heb laminaat, het is geen statische schok.
Ik huur het sinds kort dus dit komt op het lijstje.
Aarding van CV en Gas leiding gaat helemaal buiten je groepenkast om (en gelukkig maar)quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:48 schreef De_Melkboer het volgende:
Misschien is de aarding in je groepenkast niet goed. Die kun je laten doormeten.
Omfg. Waarvoor denk je dat die aarding is? Idd voor ondeugdelijk gebeuren zoals een schroef die contact maakt, maar jij doet nu alsof het allemaal voir de sier is.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Aarding van CV en Gas leiding gaat helemaal buiten je groepenkast om (en gelukkig maar)
Dit moet een combinatie van fouten zijn. Één defect of verkeerde aansluiting kan dit niet veroorzaken in een deugdelijke installatie.
Zoals Vonkenboer al zegt nu je huurbaas bellen en niet pas Maandag of wanneer je je lijstje in wilt dienen.
Op welk deel van mijn posting doel je?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:18 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Omfg. Waarvoor denk je dat die aarding is? Idd voor ondeugdelijk gebeuren zoals een schroef die contact maakt, maar jij doet nu alsof het allemaal voir de sier is.
Onzin. Aangeraden (misschien is 't zelfs voorschrift) wordt om de gasleiding aan de aarderail te leggen, direct na binnenkomst na de gasmeter. Idem waterleiding. CV leidingen worden in de badkamer vereffend én aan de aarde van die badkamer groep geknoopt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:23 schreef hottentot het volgende:
Aarding van CV en Gas leiding gaat helemaal buiten je groepenkast om (en gelukkig maar)
Ja, dat is goed te meten.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:34 schreef whY... het volgende:
Het voelt in ieder geval als een aardespanning, tenminste het is geen 230 volt dat voelt wel behoorlijk anders (heb ik helaas een keer ervaren) Het is wel meer dan 12 of 24 volt. Kan ik zoiets meten met een multimeter?
Ja daar heb je gelijk in, maar ik hoop nog steeds op een antwoord van tiho1quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Onzin. Aangeraden (misschien is 't zelfs voorschrift) wordt om de gasleiding aan de aarderail te leggen, direct na binnenkomst na de gasmeter. Idem waterleiding. CV leidingen worden in de badkamer vereffend én aan de aarde van die badkamer groep geknoopt.
Jahoor.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:34 schreef whY... het volgende:
Het voelt in ieder geval als een aardespanning, tenminste het is geen 230 volt dat voelt wel behoorlijk anders (heb ik helaas een keer ervaren) Het is wel meer dan 12 of 24 volt. Kan ik zoiets meten met een multimeter?
Dit dus.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:29 schreef Edwink het volgende:
En als je computer uitzet en de stekker er uit haalt staat er dan nog steeds spanning op de leiding?
Heb wel eens mee gemaakt dat die in een oude woning aan leidingen was geaard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |