quote:
Op donderdag 1 mei 2014 11:22 schreef Broadway het volgende:De vraag 'wat zou jij doen met een miljoen' is al vaak gesteld, maar een heel ander verhaal wordt het als je op een gegeven moment een miljard euro ter beschikking hebt. Wat zou jij doen met een miljard?
Een (paar) miljoen is simpel:
Fatsoenlijk huis kopen/bouwen waar je dat wil, zorgen dat dat niet in gevaar komt als je stopt/mindert met werk en zorgen dat mijn ouders gedekt zijn qua hypotheek. Alle rest is leuk maar luxe/ontwikkeling.
Een miljard of meer geeft je meer mogelijkheden maar ook verantwoordelijkheden in mijn ogen.
Persoonlijk zou ik bedrijven steunen met goede producten (in ontwikkeling) of goede idealen waar zijn aan willen werken. Denk aan lokale sociale ondernemingen die de potentie van deelnemers vergroten.
Daarnaast zou ik een aantal van mijn dromen kunnen verwezenlijken zonder dat ik daarbij me hoef af te vragen of ik nog eten heb aan het eind van de dag.
Uit puur egoïsme zou ik echter wel een aantal dingen kopen die ik prachtig vind maar niet direct bij me passen/totaal onbetaalbaar zijn.
Denk hierbij aan een Aston Martin, maatpakken en dergelijke. Puur omdat het kan en ik daar ook van kan genieten. Ook een wereldreis staat op het lijstje.
De rest van de 2/3e van dat miljard rust waarschijnlijk op de bank.