Ik heb er nog serieus over gedacht afgelopen Zondag om alvast preventief een topic te openen voor iedereen die te laat zou inschrijven.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:09 schreef PizzaGeit het volgende:
Aaaaaah, ik dacht dat morgen (vandaag) 31 april was en dat ik me nog in kon schrijven.
Deadline was 8 minuten geleden dus.
NU HEB IK ME NIET INGESCHREVEN VOOR EEN STUDIE![]()
![]()
Klacht: jaar moeten wachten nu
Deadline is naar voren gehaald.quote:
Gewoon weekje voordat de studie begint, wellicht zelfs als de studie al begonnen is. Bangmakerij.quote:
Eerst de basisschool nog even over doen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:09 schreef PizzaGeit het volgende:
ik dacht dat morgen (vandaag) 31 april was
Gelukkig kan hij nog naar het mboquote:Op donderdag 1 mei 2014 00:15 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
Jezus, dan faal je wel teringhard.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat wordt niks meer. Vul het sollicitatieformulier van de McDonald's alvast maar in.
EEN BEETJE IN EEN ANDER TOPIC REAGEREN HE! IK HEB JE WEL DOOR!quote:
Godverdomme zegquote:Op donderdag 1 mei 2014 00:09 schreef PizzaGeit het volgende:
Aaaaaah, ik dacht dat morgen (vandaag) 31 april was en dat ik me nog in kon schrijven.
Verder alles goed?quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
EEN BEETJE IN EEN ANDER TOPIC REAGEREN HE! IK HEB JE WEL DOOR!
Nee! Ik mis je in dat andere topic!quote:
Mijn afwezigheid is altijd een groot gemis.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee! Ik mis je in dat andere topic!
Maar niet om de reden die jij denktquote:Op donderdag 1 mei 2014 00:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mijn afwezigheid is altijd een groot gemis.
Alleen als je slaagt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:39 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Verzonnen topics.
Denk je echt dat een uni/hbo je zal weigeren? Weet je hoeveel cash je oplevert?
Deadline geldt niet voor praktijkonderwijs, TS!quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:09 schreef PizzaGeit het volgende:
![]()
WGR - Inschrijfmoment studie veranderd zonder mijn weten, alsnog studie afdwingen?quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Deadline is naar voren gehaald.
http://nos.nl/op3/audio/6(...)-is-de-deadline.html
Er zullen de komende maanden nog meer van dit soort topics komen.
Op basis waarvan?quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:10 schreef Maax het volgende:
[..]
WGR - Inschrijfmoment studie veranderd zonder mijn weten, alsnog studie afdwingen?
Ja, dat is een verassing voor zodra dat topic geopend wordquote:
Dit dus.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Dat je na de zomer moet gaan studeren is ook echt iets waar je op het laatst nog even achterkomt.
overheid zegt dat je je na 1 mei niet meer moet inschrijven omdat ze denken dat als mensen zich eerder inschrijven dat ze vaker d ejuiste studie kiezenquote:Op donderdag 1 mei 2014 08:33 schreef zoefschildpad het volgende:
Ik heb me toen pas tijdens de introductieweek ingeschreven, wat is dit voor onzin?
inholland gaat mensen weigeren op basis van de studiekeuzecheckquote:Op donderdag 1 mei 2014 00:39 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Verzonnen topics.
Denk je echt dat een uni/hbo je zal weigeren? Weet je hoeveel cash je oplevert?
Moeilijk he, goed typen?quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:36 schreef mapima het volgende:
[..]
inholland gaat mensen weigeren op basis van de studiekeuzecheck
erasmus gaat wrs mensen na. andaag weigeren omdat de loting bij een aamtal studies eraf is em ze anders teveel aanmeldingen krijgen
Dus nu krijg je een heleboel mensen die zich snel (semi-willekeurig) inschrijven om maar niet te laat te zijn, en dan daardoor de verkeerde studie kiezen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:35 schreef mapima het volgende:
[..]
overheid zegt dat je je na 1 mei niet meer moet inschrijven omdat ze denken dat als mensen zich eerder inschrijven dat ze vaker d ejuiste studie kiezen
Lijkt mij eerder dat dit averechts gaat uitwerken.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:35 schreef mapima het volgende:
[..]
overheid zegt dat je je na 1 mei niet meer moet inschrijven omdat ze denken dat als mensen zich eerder inschrijven dat ze vaker d ejuiste studie kiezen
inderdaad. ik raad iedereen ook gewoon aan om zich aan te melden voor zoveel mogelijk studies. zeker als je een lotingsstudie wilt doen eant als je uitgrloot wordt kan je je na 1 mei lastig aanmeldenquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus nu krijg je een heleboel mensen die zich snel (semi-willekeurig) inschrijven om maar niet te laat te zijn, en dan daardoor de verkeerde studie kiezen.
valt mee. veel universiteiten waaronder eur gaan mensen na 1 mei weigeren. en zij vinden de 1 mei regeling handog want daardoor hebbn ze de loting bij bepaalde studies kunnen afschaffen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:40 schreef Justinn het volgende:
Je kan je gewoon inschrijven tot zelfs eind augustus meen ik. Maar hoe langer je wacht, hoe minder zekerheid je krijgt of je wordt toegelaten. Simpel.
In het geval van loting kan ik mij er wel ergens in vinden. Maarja, mensen die zich eerder inschrijven zouden bij voorbaat voorrang moeten krijgen op late inschrijvers, ongeacht deze regeling.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:41 schreef mapima het volgende:
[..]
valt mee. veel universiteiten waaronder eur gaan mensen na 1 mei weigeren. en zij vinden de 1 mei regeling handog want daardoor hebbn ze de loting bij bepaalde studies kunnen afschaffen.
nja ik weer het niet hoor. utrecht heefr vorig jaar heel veel mensem geweigerd en daarom mede door die 1 mei regeling de loting afgeschaft.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:44 schreef Justinn het volgende:
[..]
In het geval van loting kan ik mij er wel ergens in vinden. Maarja, mensen die zich eerder inschrijven zouden bij voorbaat voorrang moeten krijgen op late inschrijvers, ongeacht deze regeling.
Dat hele loting gezeik is al bullshit. Ze zouden gewoon een soort van op=op regeling moeten invoeren voor opleidingen met een numerus fixus. Meld je je nog aan wanneer de limiet is bereikt, kom je op een reservelijst. Eenvoudiger kan toch niet?quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:46 schreef mapima het volgende:
[..]
nja ik weer het niet hoor. utrecht heefr vorig jaar heel veel mensem geweigerd en daarom mede door die 1 mei regeling de loting afgeschaft.
maar gaat het dan niet extreem druk worden daar?
In theorie ja, in de praktijk heb je aan het grootste deel van die tijd niks qua oriëntatie.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef Justinn het volgende:
[..]
Hoe dan ook ben je als aankomend student behoorlijk verkeerd bezig als je in september een studie wil beginnen en nu nog niet eens weet wat je wilt studeren. Je hebt jaren de tijd gehad om je te oriënteren.
en dat zit met je kansloze artsen omdat zij zich als eerste aanmelden maar ongeachikt zijnquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:52 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dat hele loting gezeik is al bullshit. Ze zouden gewoon een soort van op=op regeling moeten invoeren voor opleidingen met een numerus fixus. Meld je je nog aan wanneer de limiet is bereikt, kom je op een reservelijst. Eenvoudiger kan toch niet?
Het grote nadeel van de 1 mei regeling is juist dat mensen zich nu maar snel aanmelden waardoor de kans groter is dat ze een verkeerde studie hebben gekozen. Dit soort deadlines zorgen voor stress en irrationeel gedrag imo.
Hoe dan ook ben je als aankomend student behoorlijk verkeerd bezig als je in september een studie wil beginnen en nu nog niet eens weet wat je wilt studeren. Je hebt jaren de tijd gehad om je te oriënteren.
Dat blijf je toch wel houden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:57 schreef mapima het volgende:
[..]
en dat zit met je kansloze artsen omdat zij zich als eerste aanmelden maar ongeachikt zijn
Alsof dat kostendekkend is...quote:
Ik wilde het net posten.quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:20 schreef Tijn het volgende:
Je kunt naar de knokkels van je hand kijken. Dat is een slim ezelsbruggetje om te zien welke maanden 30 en welke 31 dagen hebben.
Als je je vuist balt, zie je duidelijk je knokkels met daartussen putjes. De truc is om denkbeeldig de maanden van het jaar te verdelen over je knokkels en de putjes daartussen. Dus januari is de eerste knokkel, februari het eerste putje, maart de tweede knokkel etc.
De maanden die je op je knokkels hebt geplaatst zijn maanden met 31 dagen. De maanden in de putjes hebben 30 dagen, behalve februari, want deze heeft natuurlijk 28 of 29 dagen.
Als je deze methode toepast, valt april in het putje tussen je tweede en derde knokkel. April heeft dus 30 dagen. Slim, he!
1 Mei is de deadline verstreken, dus vandaag al niet meer.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:34 schreef mapima het volgende:
op 1 mei mag je je nog aanmelden
morgen niet meer
quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:27 schreef LazyDave het volgende:
Schoonmakers worden altijd gezocht, niks mis mee om te doen.
quote:
Februariquote:Op donderdag 1 mei 2014 00:09 schreef PizzaGeit het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat wordt niks meer. Vul het sollicitatieformulier van de McDonald's alvast maar in.
Nee, uiterlijk 1 mei moet je je inschrijven. Dat kan ook vandaag, dus. Ik werd ook compleet overvallen door die deadlinequote:Op donderdag 1 mei 2014 16:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
1 Mei is de deadline verstreken, dus vandaag al niet meer.
1 juni of 1 juli is die deadline welquote:Op donderdag 1 mei 2014 17:57 schreef ElderPledge het volgende:
Oh, dit geldt niet voor masterstudenten, boeien.
http://www.dub.uu.nl/arti(...)-dan-vorig-jaar.htmlquote:Op donderdag 1 mei 2014 18:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, uiterlijk 1 mei moet je je inschrijven. Dat kan ook vandaag, dus. Ik werd ook compleet overvallen door die deadline
wtf, toen ik begon was net nog iets van 1500 euroquote:
Mail van mijn universiteit: "Uiterlijk 1 mei moet je je in Studielink inschrijven voor een nieuwe bachelorstudie."quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
http://www.dub.uu.nl/arti(...)-dan-vorig-jaar.html
Is niet iedereen met je ééns.
Dat is mooi.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mail van mijn universiteit: "Uiterlijk 1 mei moet je je in Studielink inschrijven voor een nieuwe bachelorstudie."
Lijkt elk jaar iets te worden verhoogd, heb voor dit jaar 18nogwat gelapt, maar volgend jaar gaat het weer omhoog naar 1906 dus. Een modaal maandsalaris is dat geloof ik gewoon eh? De tering.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:50 schreef finsdefis het volgende:
[..]
wtf, toen ik begon was net nog iets van 1500 euro
quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:34 schreef bram1241 het volgende:
je kan nog inschrijven hoor, alleen kunnen ze je wel afwijzen
Dit vind ik trouwens ook onzin. Maar er óf een harde deadline van óf zeur niet zo dat het per se moet.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:49 schreef Keukendrol het volgende:
Bullshit, je kan je nog steeds inschrijven alleen nu mag je geweigerd worden.
Voor de staat, niet de onderwijsinstelling. Die verdient juist meer als je er langer over doet.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:27 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En amper uitloopt hebt, anders kost je alsnog te veel.
Nope, niet dus. Die 1900 euro per jaar is echt maar een héééél klein deel van de werkelijke kosten die een student voor de instelling per jaar kost. De instelling krijgt per afgestudeerde student onafhankelijk van studieduur een X bedrag dat de kosten dekt voor een nominale studieduur. Als jij dus 2 jaar extra over je studie doet, moet de Uni je verplicht onderwijs geven en voor je betalen, maar krijgt er dus geen vergoeding voor.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:49 schreef Piye het volgende:
[..]
Voor de staat, niet de onderwijsinstelling. Die verdient juist meer als je er langer over doet.
nee het is tot en met. dus hop nog 9 minuten de tijd!quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
1 Mei is de deadline verstreken, dus vandaag al niet meer.
inholland gaat dat wel doen op basis van een studiekeuzechecklist die je thuis op de pc door je vader in kan laten vullenquote:Op donderdag 1 mei 2014 18:28 schreef CapnIzzy het volgende:
Ze mogen je weigeren, maar veel instellingen hebben al te kennen gegeven dat ze dit niet zullen doen.
inhollandquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:52 schreef mapima het volgende:
[..]
inholland gaat dat wel doen op basis van een studiekeuzechecklist die je thuis op de pc door je vader in kan laten vullen
quote:Op donderdag 1 mei 2014 08:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De MacDonalds Academy werkt niet met deadlines dacht ik, misschien iets om te overwegen.
Ik heb connecties met mensen die voor deze instellingen werken.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:09 schreef PizzaGeit het volgende:
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |