Jouw stoere vent gaat dat ook allemaal kunnen.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:51 schreef L-E het volgende:
Deed ik m zomaar dicht!
Ik zei dus:
Ik vind het zo knap dat jullie babies betrekkelijk jong zijn en jullie mentaal alweer ruimte hebben voor andere dingenEcht respect daarvoor hoor!
(Dat is hier zooo niet aan de orde)
Ik vind het lief dat je me een hart onder de riem wil steken, maar volgens mij lees je niet goedquote:Op woensdag 30 april 2014 20:55 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Jouw stoere vent gaat dat ook allemaal kunnen.
Helpt het als ik zeg dat het bij mijn oudste ook allemaal een stuk langer duurt? Ze is nu bijna 3 maar nog steeds twijfelt ze heel lang over alles en ineens kan ze het wel.
En jij hebt wel een hele sterkte en dappere vent.
Al snap ik wel dat het niet altijd prettig is om te lezen wat andere al wel kunnen. Ik werd daar wel eens onzeker van.
2 dingen tegelijk gaat hier ook niet dusquote:Op woensdag 30 april 2014 20:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik vind het lief dat je me een hart onder de riem wil steken, maar volgens mij lees je niet goed
Arme gup. Heb je al billenspray geprobeerd? Van multilind of een ander merk? Wij gebruiken dat omdat je dan niet aan de billetjes hoeft te wrijven, dat is bij uitslag prettig! Hier niet aan de orde, maar 2 pufjes van dat spul is significant sneller gebeurd dan potje Sudo open, Sudo pakken, Sudo smeren, potje dicht. Efficiënt werken ftwquote:Op woensdag 30 april 2014 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sylver, wat fijn dat er tekenen van verbetering zijn. Mocht ook wel zo langzamerhand. Zo sneu die zieke ukjes.
Volgens mij komen er bij onze muppet kiezen aan. Vannacht aas het ineens blèren! Bleek dat ze had gekakt (doet ze echt never 's nachts) en echt mega luieruitslag. Met tandjes was het wel eens een beetje rood, maar niet dit. Vanochtend ook met bultjes en op het kdv was het zelfs een beetje gaan bloeden. En als het met veel moeite lukt om ff in haar mond te kijken, lijkt het wel alsof er aan een aantal kanten verdikkingen te zien zijn.. Verschonen is nu echt dikke tranen. Ik smeer afwisselend weleda / bepanthen en sucocrem.
Een spleet komt niet vaak voor vertelde de arts mij. vaak als een tandje doorbreekt dan lost het probleem vanzelf op. Het enige waar het lastig voor kan zijn is tandenpoetsen maar ook dat hoeft niet zo te zijn. Ik vind het nogal iets om te doen zonder echte nood.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:54 schreef Kimpossible het volgende:
Moppert, ik had laatst n plaatje gepost in her bv-topic. Eigenlijk ben ik nog wel het bangst voor een vette spleet tussen d'r tandjes meer dan dat ik (of zij) er echt last van heeft, behalve dan dat we heel zorgvuldig moeten zijn qua aanhappen, want d'r lipje krult niet (vanzelf) naar buiten. Wat is jouw overweging om wel of niet aan te dringen?
Ah, Good to know. Als ik aan m'n eigen lipbandje voel zit er ook een flubbertje aan moet ik zeggen, alsof ie eerst strak zat en met tanden of enig ander moment losgeraakt is. Klinkt logisch ook wel.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:01 schreef Moppert het volgende:
[..]
Een spleet komt niet vaak voor vertelde de arts mij. vaak als een tandje doorbreekt dan lost het probleem vanzelf op. Het enige waar het lastig voor kan zijn is tandenpoetsen maar ook dat hoeft niet zo te zijn. Ik vind het nogal iets om te doen zonder echte nood.
ik zou ook niet een oor piercen ookal is de pijn zo over.
Zo is het bij de oudste ook los gegaan. Uiteindelijk valt elk kind zich wel een tand door de lip!quote:Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ah, Good to know. Als ik aan m'n eigen lipbandje voel zit er ook een flubbertje aan moet ik zeggen, alsof ie eerst strak zat en met tanden of enig ander moment losgeraakt is. Klinkt logisch ook wel.
Ok, dat is nog wel een idee. Waar haal je dat? Gewoon bij de kruidvat oid?quote:Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Moppert het volgende:
Ik zou de sudocreme sowieso achterwege laten dan.
kan je beter pure zinkolie kopen. Ik raad het op mijn werk ook echt af. (niet dat ik nu werk maar dat deed ik wel)
Misschien roept het nog wat meer vraagtekens bij mijn ouders op omdat I. maar af en toe echt huilt van de honger. Haar hongersignalen pik ik meestal daarvoor al op. En dan leg ik haar dus aan. Soms wacht ik wel even, bijvoorbeeld als ze snel na de laatste voeding weer wil, omdat ik er geen gewoonte van wil maken dat ze steeds kleine beetjes drinkt. Maar meestal zijn haar hongersignalen onmiskenbaar en er zijn nu eenmaal dagen dat ze vaker en meer wil drinken dan anders. Ik snap wel dat mijn ouders, die haar signalen niet zo duidelijk zien als ik, dan denken: oh maar heeft ze alweer honger dan? Borstvoeding is in mijn ervaring nu echt een heel mooi en ook best subtiel systeem van communicatie tussen moeder en kind.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:44 schreef klaprooss het volgende:
[..]
[..]
Haha geestig idd! Wat ik me dan afvraag als je niet op verzoek voed hoe gaat dat dan. Verwachten ze dan dat je je kind nog anderhalf uur laat huilen. Als J geen borst krijgt na een kwartier is het huilen geblazen.
Hihi ze gaat te vlug! Ik vind het wel leuk om te lezen om dat I. net iets ouder is dan J om te kijken wat hij dan over een paar weken zou kunnen
Dit dot! Niks negatiefs aan je eigen grens kennen.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:12 schreef GotC het volgende:
Dot, klinkt als een goede beslissing (en herkenbaar). Sterke mama, ik vind je juist een oermoeder doordat je de juiste keuze voor Stipje en jezelf neemt, namelijk dat je zo een nóg toffere mama kan zijn voor Stip
Dit!quote:Op woensdag 30 april 2014 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En het oermoederschap zit m niet in bv geven. Aanvoelen dat stoppen beter is omdat jij dan een leukere mama bent, is ook oermoederschap hoor
Oh, maar ik vind het prachtig dat het bij jullie zo goed werkt! Ik hoop dat het bij mij ook ooit zo gaat lukkenquote:Op woensdag 30 april 2014 21:13 schreef Franny_G het volgende:
Oh lieve Dot, ik heb mijn post geschreven voordat ik die van jou las..
Maar dat van dat oermoederschap... Je bent op en top moeder! Zoals jij met Stipje bezig bent! Twijfel daar alsjeblieft niet aan. En het is zeker ook geen egoïstische keuze..
.
Kruidvat heeft het niet altijd. de apotheek wel.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, dat is nog wel een idee. Waar haal je dat? Gewoon bij de kruidvat oid?
Die zit in hetzelfde gebouw als het kdv. Dat moet lukkenquote:Op woensdag 30 april 2014 21:19 schreef Moppert het volgende:
[..]
Kruidvat heeft het niet altijd. de apotheek wel.
Lieve lieve Dot, moet je kijken hoe geweldig jij de afgelopen weken bezig bent geweest en hoe hard je hebt gewerkt om bv te blijven geven, je hebt echt alles uit de kast gehaald!quote:[b]Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Dot. het volgende:[/bHet is echt de meest moeilijke en egoïstische keus die ik ooit heb moeten maken, maar ik hoop dat hij goed uitpakt. Ik ben toch schijnbaar niet die oermoeder die ik hoopte dat ik zou zijn en ik moet mijn romantische beeld van minimaal een half jaar voeden toch bijstellen dus
Ik vond het zo zuur dat ik me zo goed had voorbereid, alles wist over aanhappen en clusteren en voeden op verzoek en lk's en tongriempjes en andere problemen, maar dat ik er gewoon niet aan had gedacht dat er misschien ook wel helemaal geen melk in zou kunnen zittenquote:Op woensdag 30 april 2014 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het nog steeds ronduit bagger dat de bv hier niet gelukt is. Dat zal ook wel nooit meer helemaal overgaan denk ik.
+1quote:Op woensdag 30 april 2014 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind het best jammer dat ik nooit bv zal gaan geven. Ik wilde het ditkeer doen, maar ben er niet aan begonnen omdat tweeling. Rationeel bekeken is dit de juiste keuze, maar mijn gevoel zegt soms iets anders. En het feit dat mijn borsten nog lekken helpt daar niet echt aan mee.
Dan ben je in mijn ogen de beste moeder die je meisje zich kan wensen!quote:Op woensdag 30 april 2014 21:28 schreef Omentielvo het volgende:
Dot wat Le en xm al zeggen. Oermoeder zit hem niet in de bv. Ik vind jouw keus heel dapper.![]()
Ik vraag me nu meteen af wanneer iemand nou echt een oermoeder is?
Ik heb bijvoorbeeld heel erg moeten wennen aan het moederschap en was heel onzeker. En ineens op een avond na een weekje of zes merkte ik dat mijn dochter zich zo fijn voelde bij me en kwam ineens het besef van: "Oh werkt het zo" daarna ben ik ook op de roze wolk gekomen. Misschien ben ik dan nu geen oermoeder, omdat ik de eerste weken zo onzeker was en nu soms nog met vlagen? (Vooral als mijn 15 maanden oude dreumes heuse dramaqueendriftbuien heeft) Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik zoveel van dat meisje houd en dat ik probeer zoveel mogelijk aan haar behoeften te voldoen.
Het is ook gewoon zuur! Ik wist idd ook alles en ik zou dit wel even doen. Valt dat even vies tegenquote:Op woensdag 30 april 2014 21:29 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ik vond het zo zuur dat ik me zo goed had voorbereid, alles wist over aanhappen en clusteren en voeden op verzoek en lk's en tongriempjes en andere problemen, maar dat ik er gewoon niet aan had gedacht dat er misschien ook wel helemaal geen melk in zou kunnen zitten.
Toch ga ik het met een volgende kind gewoon opnieuw proberen.
Ik denk dat iedereen een eigen idee heeft van wat een oermoeder is. Voor mij is het heel erg een state of mind. Een jijbentmijnkindenikgeefjouwatjijnodighebtalmoetikmijnlevenervoorgeven-idee wat je tot in het diepst van je zijn voelt. En naarmate je langer moeder bent, ontwikkelt dat zich. Wij maken met onze 6-jarige heel andere keuzes dan voor onze baby, omdat zijn behoeftes deels anders zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:28 schreef Omentielvo het volgende:
Dot wat Le en xm al zeggen. Oermoeder zit hem niet in de bv. Ik vind jouw keus heel dapper.![]()
Ik vraag me nu meteen af wanneer iemand nou echt een oermoeder is?
Ik heb bijvoorbeeld heel erg moeten wennen aan het moederschap en was heel onzeker. En ineens op een avond na een weekje of zes merkte ik dat mijn dochter zich zo fijn voelde bij me en kwam ineens het besef van: "Oh werkt het zo" daarna ben ik ook op de roze wolk gekomen. Misschien ben ik dan nu geen oermoeder, omdat ik de eerste weken zo onzeker was en nu soms nog met vlagen? (Vooral als mijn 15 maanden oude dreumes heuse dramaqueendriftbuien heeft) Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik zoveel van dat meisje houd en dat ik probeer zoveel mogelijk aan haar behoeften te voldoen.
Agreed.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:42 schreef L-E het volgende:
Je kind zien voor wie hij is, er onvoorwaardelijk zijn, dat is voor mij oermoederschap. Je kind accepteren voor wie hij is. Inclusief hazenlip, autismespectrumstoornis, motorische achterstand, hoogbegaafdheid, 'gemiddeld' zijn, nachtvoedingen, driftbuien, 24/7 je aandacht willen, whatever. Het is heel makkelijk om een leuke moeder te zijn als alles mee zit, je toont pas wat je waard bent als het wat lastiger wordt. En dat wordt het op enig moment, die zekerheid is er.
Vooral dat dikgedrukte vind ik nogal krom.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:14 schreef L-E het volgende:
Ik vind het zo jammer dat in de kdv/go discussie er zoiets bestaat als 'het kdv' en 'de gastouder'. Er zijn geweldige kdv's en gastouders, en er zijn plekken waar je je doodgeslagen fruitvlieg nog niet achter laat, zowel kdv's als gastouders. Ik zou dus als het gaat om opvang zoeken een open blik houden en mezelf niet vastpinnen op een voorkeur voor een van de twee. Je schiet jezelf echt in de voet als je uit principe geen kdv's bekijkt, en je dus net niet tegen het kdv van je dromen
Dat zeg je weereens mooiquote:Op woensdag 30 april 2014 21:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Je kind zien voor wie hij is, er onvoorwaardelijk zijn, dat is voor mij oermoederschap. Je kind accepteren voor wie hij is. Inclusief hazenlip, autismespectrumstoornis, motorische achterstand, hoogbegaafdheid, 'gemiddeld' zijn, nachtvoedingen, driftbuien, 24/7 je aandacht willen, whatever. Het is heel makkelijk om een leuke moeder te zijn als alles mee zit, je toont pas wat je waard bent als het wat lastiger wordt. En dat wordt het op enig moment, die zekerheid is er.
Dat doet R. ook wel maar zo rond de 12 weken zijn de krampjes over en ging ook de rest een stuk beter. Nu is het eigenlijk zo erg veel minder dat ik nog twijfel of het wel waard was. Een week of 4 geleden had ik het ook sneller gedaanquote:Op woensdag 30 april 2014 22:09 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb besloten om het lipbandje wel te laten klieven. Ik zie en hoor dat hij constant na een slok het vacuüm verbreekt en daardoor extreem veel lucht binnen krijgt. Daarbij nog die reflux, het is gewoon te veel voor hem om te handelen. Hij zit van voeding tot voeding met lucht in zijn buik wat hij amper kwijt kan dus niet slapen, veel huilen en ongemak. Als dit alles dan ook maar 5% verminderd kan worden door het klieven, yes please! Alles om hem het gemakkelijk te maken!
Je zit idd wel met de 12 weken grens maar echt darmkramp heeft hij weinig het is vooral de lucht in zijn maagje tenminste zo lees ik hem (hij heeft heus wel eens een darmkramp maar niet extreem, gewoon zoals een normale baby).quote:Op woensdag 30 april 2014 22:23 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat doet R. ook wel maar zo rond de 12 weken zijn de krampjes over en ging ook de rest een stuk beter. Nu is het eigenlijk zo erg veel minder dat ik nog twijfel of het wel waard was. Een week of 4 geleden had ik het ook sneller gedaan
Oh ik bedoelde het ook niet zo zeer als een uhm hoe zeg je dat verdediging. Ik wilde ook mijn blik erop even laten horenquote:Op woensdag 30 april 2014 22:45 schreef Moppert het volgende:
Het staat er negatiever ik wilde er mee zeggen dat ik je keus wel begrijp.
Of het de ingreep wel waard is.Het niet omkrullen vind ik niet een reden om direct te klieven want de groei is ook enorm goed. En er is ook geen garantie dat hij netter zal drinken als ik kies voor het klieven.
De medicijnen helpen nu wel enorm goed en dat vind ik voorlopig genoeg.
Hier was het ook meer lucht in het maagje maar ook dat ging over met 12 weken ongeveer.
Trek je niets van mijn mening aan verder ik vind het klieven nogal een big deal maar snap wel dat je het kan doen met een verdrietige baby
Zal een foto proberen te maken morgen!quote:Op woensdag 30 april 2014 22:52 schreef Moppert het volgende:
heb je een foto van zijn lipbandje, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet bij jullie.
Ik hoop het ook voor jullie! De cb arts zei bij ons nog dat we ook kunnen denken aan prelogopedie om aan zijn mondspieren te werken.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:50 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde het ook niet zo zeer als een uhm hoe zeg je dat verdediging. Ik wilde ook mijn blik erop even laten horen
Ik zag het niet als een negatieve post van je. Ik snap ook zeker wat jij zegt
Ik vind het ook wel lastig hoor! Ik heb liever dat ik die medicijnen de deur uit kan gooien. LK vertelde hier dat er kindjes waren die na het klieven geen medicatie meer nodig hadden vanwege beter drinktechnieken etc. Het moet uiteindelijk natuurlijk nog maar blijken wat het doet maar goed.
Voor jezelf een keuze maken is makkelijk maar als het om je kind gaat.. Maar net wat je zegt al die uren huilen op een dag vanwege pijn/ongemak en weet ik het wat weegt voor mij op dit moment zwaarder. Ik wil voor hemzelf dat hij lekkerder in zijn vel komt te zitten en hoop dat het door het klieven dus wat beter gaat straks.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:57 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en een jaar geleden braken m'n vliezen om 7 uur vanochtend en begonnen de echte weeën. Om een uur of 3 vanmiddag ga ik koekjes bakken
Ja, dat leek me ook een fijn plan idd. Ik zat eraan te denken om de nachtvoedingen zelf te blijven doen, maar omdat hij mij nog steeds pijn doet bij het drinken weet ik niet of dat verstandig is. Al krijgen m'n tepels dan wel wat meer rust natuurlijk overdag.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:25 schreef Limone het volgende:
Ach Dotje.Ik vind borstvoeding ook psychisch en emotioneel heel erg zwaar. Er zijn dagen dat ik mij zo leeg en down voel daarvan. Is het een optie om én kv én bv te geven? Ik geef op dagen dat het allemaal niet zo lekker gaat één of twee voedingen kv, daar knap ik dan weer van op. En dan kan ik daarna weer dagen tegenaan.
Ja, dat! Dan kom ik thuis en dan zit Kix heerlijk rustig TV te kijken, en heeft 'ie daarvoor gestofzuigd, de afwas opgeruimd, twee wassen gedraaid en ook nog wat dingen schoongemaakt. Maar echt: HOE?quote:Op donderdag 1 mei 2014 10:35 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, misschien heb je wel tekort aan iets, waardoor je zo moe blijft. Slik je nog multivitaminen?
Ja, het is duidelijk dat mannen anders met baby's omgaan, vooral: makkelijker. Soms ben ik daar ook een beetje jaloers op. Mijn vriend komt veel meer toe aan andere dingen dan ik daardoor, ook als hij alleen thuis is met haar. Hij legt haar makkelijker en ook langer weg.
Op zich heb ik in mijn hoofd al wel ruimte voor andere dingen, maar maar mijn lijf en de hormonen die daar nog hun werk doen en mijn gevoel zeggen soms echt iets anders. Dus ik heb allemaal voornemens om voor volgend schooljaar mezelf alvast goed te gaan voorbereiden, omdat ik daar nu lekker de tijd voor heb, vakliteratuur te lezen e.d. Maar het komt er amper van, en daar ben ik eigenlijk soms wel gefrustreerd over. Dan roepen andere mensen weer: ja, geniet nou maar van je verlof. En dan vind ik ook wel weer dat ze gelijk hebben..
Hier rolt I. zo ongeveer de halve kamer door, terwijl ik op de bank zit met de laptop. Ongelooflijk.
Er blijft geen deeg over als dat kind me moet helpenquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:41 schreef Limone het volgende:
Ha Spirit! Ga je vandaag met I. koekjes bakken? Leek mij een leuk plan!
Het is ook vooral de druk vanuit mezelfquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:39 schreef Spirit82 het volgende:
Dot, denk eraan dat niks MOET en dat de beslissing van vandaag morgen weer teruggedraaid kan worden. Als jij je goed voelt bij een keer fv geven ipv bv, dan wordt niemand daar slechter van. Je kunt en mag alles proberen om uit te vinden wat voor jou het prettigste is. Als je bv wilt afbouwen, dat kan. Als je bv en kv wilt combineren, dat kan! Als je morgen anders denkt dan vandaag is er niks aan de hand en doe je morgen wat dan het beste voelt. Leg jezelf niet zo'n druk op meid, niemand verwacht van je dat je ten koste van alles doorgaat met bvEn jouw stip voelt zich ook beter bij een blije mama en een fles dan bij een verdrietige mama en een borst.
Ik ga hem vanmiddag even wegen, maar hij was maandag 4760 gram. Op zich zou het dus idd best kunnen qua maatvoering.quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:32 schreef Kimpossible het volgende:
Spirit![]()
Och dotje. Het is ook wat. Kun je niet idd wat limone zegt nog wat bv geven en de rest kv? Alle beetjes die hij binnenkrijgt zijn denk ik goed voor je eigen gevoel! En misschien kun je op die manier inderdaad weer op adem komen en zo krijgt je stip toch nog een beetje langer bv. Niet dat hij het nódig heeft, maar ik kan me voorstellen dat dat jou de tijd geeft om wat meer berusting te vinden.
F.enne zit trouwens pas sinds een week overdag ook in 2, dus met 8 w en ongeveer 4900 gram zal ze over gegaan zijn. Hoe groot is je stip nu?
Wij mogen om 1330 al naar de ka ipv 1530! Fijn! Ik belde omdat ik niet meer heel zeker wist of het nou 1430 of 1530 was, dus toen vertelde ze dat er wat was uitgevallen en dat ik ook eerder mocht komen. Prrrrima, kunnen we aan het einde van de middag nog wat stofzuigen en lekker koken ofzo.
Inbakeren wordt hij zo ontzettend driftig van als hij wakker wordt dat ik het eigenlijk niet consequent heb geprobeerd. Ik kan hem erin krijgen als hij heel slaperig is, maar zodra hij dan even wil wroeten (wat hij graag doet) wordt hij wakker en dan is het echt gillen en van dat huilen zonder adem te halenquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:29 schreef klaprooss het volgende:
Dothet is ook niet niets zo'n beslissing maar het is een optie wat Limone aanhaalt?
En anders geloof ik ook wel een beetje wat GotC zegt, de rust die je er voor terug krijgt in jouw situatie is misschien zo'n opluchting dat het je wat minder zwaar kan vallen
Doe je stipje al inbakeren? Hier ligt J sowieso niet meer hij slaapt meer zittendmaar als ik zijn inbakerdoek niet gebruik maait ie zichzelf elke keer weer wakker.
En een grotere maand kan echt schelen.. Ik twijfel nu ook of ik al naar 3 moet, heb nu een laatste pak 2 en dan kijken hoe dat verloopt
Oh, wat lief!quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Een door de kamer rollende I, wat knap zeg!jij was toch ook pas gisteren bevallen...
Dotje, wat je uiteindelijk ook beslist, het is prima. Ik gun je dat je ook gewoon zonder zorgen en gedoe kunt genieten van je kleine mannetje. Hopelijk vind je snel een manier die voor jou werkt, waar jij je fijn bij voelt.
Limone, fijn dat de pokjes op hun retour zijn!
KP succes bij de KA.
Spirit aan het koekjesbakken vandaag. Heerlijk die dag opnieuw beleven.![]()
Ik was vandaag nog aan het douchen en Liesje had zich al aangekleed. Er huilde een broertje, dus ze wilde even een speentje aan hem geven, prima! Maar het duurde wel erg lang en ik hoorde haar maar praten. En toen deed ze dus dit: Ik ben zo trots op mijn kleine meisje.![]()
![]()
Zo'n vent wil ik ook!quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:39 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, dat! Dan kom ik thuis en dan zit Kix heerlijk rustig TV te kijken, en heeft 'ie daarvoor gestofzuigd, de afwas opgeruimd, twee wassen gedraaid en ook nog wat dingen schoongemaakt. Maar echt: HOE?![]()
Ja, het gaat zo snel!quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Een door de kamer rollende I, wat knap zeg!jij was toch ook pas gisteren bevallen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan is het op een gegeven moment wel huilen geblazen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ontzettend lief van L. Dan weet je toch ook niet waar je het zoeken moet van geluk..
Sterkte Dot. Je maakt het jezelf heel moeilijk volgens mij, maar ik begrijp het heel goed. Hopelijk kunnen je vriend en het cb goed met je meedenken."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Hier heeft M tot twee keer toe spruw gehad. Ik heb geen gv gebruikt (wel gekregen van Incantrixquote:Op donderdag 1 mei 2014 15:03 schreef Dot. het volgende:
Net terug van het cb en het lijkt heel erg op spruw en zelfs misschien ook in z'n liezen. Zucht![]()
De vpk ging het natuurlijk eerst hebben over volledig kolven, want dat zou zij doen. Het was ook precies die vpk waar ik niet zoveel mee heb helaas. Maar als ik het echt wilde dan kon ik beginnen met z'n middagvoeding te vervangen door een fles en dan afbouwen. En de nachtvoeding kon ik dan doen met een tepelhoedje, want dan hoefde hij eigenlijk ook geen volle voeding meer dus dan was het niet erg als hij m'n borst niet helemaal leeg krijgt. Ik denk niet dat hij het daarmee eens is![]()
Pff, maar die spruw... Ik weet niet of ik gv aandurf bij mezelf, want het kloofje zit er nog. Kun je ook gv en miconazol crème samen gebruiken? Anders wordt het toch weer die plakzooi van de huisarts.
Ja, ik ga morgen sowieso miconazol halen voor z'n liezen en mijn tepels.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:49 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Hier heeft M tot twee keer toe spruw gehad. Ik heb geen gv gebruikt (wel gekregen van Incantrix) want dat gele spul van de huisarts werkte uiteindelijk goed genoeg en M. vond het lekker.
Ik heb mezelf helemaal platbehandeld met Micanozol en continu schoongemaakt met vochtige doekjes. M. kreeg het ook op d'r liezen en dat heb ik ook maar met Micanozol gedaan. Gek werd ik er van, het ging maar niet weg. Er zijn hier uiteindelijk drie van die potjes geel plakspul doorheen gegaan en 1,5 tube Miconazol (voor mij en M).
Ik weet niet hoe gv samengaat met kloofjes. Je zou het kunnen proberen en de douche alvast aanzetten voor als het toch direct niet goed gaat. Mijn studieboeken zeggen er over dat het irriterend kán zijn. Verder staat er niets over dat het niet tegelijk met Miconazol zou kunnen.
Voor de liesstreek zou je bij gebruik van Miconazol binnen 72 uur verandering moeten zien. Behandeling moet minimaal 7 dagen duren, dat wil zeggen: als het weg is dan moet er nog 7 dagen nabehandelt worden.
Succes. Spruw is echt ruk.
Mooi! Hier nu een bed en box en autostoeltje en alles onder korsten.... Hopelijk as zondag een korst vrije beer-ik-ben-3-maanden foto!quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:39 schreef Limone het volgende:
Je kan het altijd proberen toch, Dot? En als het niet werkt, dan werkt het niet en dat is dan ook prima.
Oh en met de pokjes gaat het heel goed! Die zijn bijna allemaal naar een ander kindje.Alleen het luiergebied is nog een slagveld. Het is daar natuurlijk vrij vochtig, hoewel ik kwistig met maïzena strooi. Maar ook daar is het op z'n retour. Op naar volgend jaar!
Even op inhaken. Mijn dochter heeft ook spruw gehad. Hier werd een wattenstaafje voorgesteld, maar dat vond ze erg vervelend en het ging maar niet over. uiteindelijk gewoon met mijn vinger gedaan en dat ging veel beter. Was toen ook zo over.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:58 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, ik ga morgen sowieso miconazol halen voor z'n liezen en mijn tepels.
Deed je het plakspul trouwens elke voeding of echt maar 4x per dag? En m'n huisarts zei uitsmeren in z'n mond met je vinger, maar misschien is een wattenstaafje beter?
Die is er niet denk ikquote:Op donderdag 1 mei 2014 16:04 schreef DJMomo het volgende:
En nog excuus voor bezigen van de term huismoeder. Ik houd me aanbevolen voor een politiek correctere benam
Vast wel! En anders shop je die laatste plekjes nog even weg.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:04 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Mooi! Hier nu een bed en box en autostoeltje en alles onder korsten.... Hopelijk as zondag een korst vrije beer-ik-ben-3-maanden foto!
Verder was ie ook ok bevonden op cb. Arts moest gokken welke kant voorkeurskant was, dus goed werk verricht. Stats: 62.5cm bij 5630gr. Niet gek dat 56 niet meer paste dus..
Oh (((dot))) ik vond bv ook ruk.
En nog excuus voor bezigen van de term huismoeder. Ik houd me aanbevolen voor een politiek correctere benaming.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Simpele witte bolletjes zijn anders heul lekker hoorquote:Op donderdag 1 mei 2014 16:59 schreef DJMomo het volgende:
Jeuj voor blije groeiende kinders!
Maarreeeee noem je mijn kind nou simpel!?
Ik zei het trouwens met enige zelfspot, huismoeder. Maar zal voortaan thuisblijfmens zeggen
quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:40 schreef Kimpossible het volgende:
Krentenbolletjes terug op weg naar simpele witte bolletjes!
ohh Nikki je L!
Dot. Spruw zuigt! Ik hoop dat het snel verbeteren zal. En wmb de vpk op het cb: ene oor in, andere uit he? Ik zou ook lekker voor een schema van bv.com gaan!
Bur, hoe is het met je uk vandaag?
Kinderartsupdate: mop groeit goed en derhalve zou hij medicijnen nog altijd niet adviseren als wij het met elkaar redden. Dat laten we dan dus ook nog maar even achterwege, want wegkomen de dagen best door samen. We mogen het wel proberen, maar een goede luisteraar hoorde het negatieve advies richting meds duidelijk doorklinken. Voor de voorkeurshouding worden we doorverwezen naar de kinderfysiotherapeut en dat zal ook tips kunnen opleveren mbt de onrust en houdingen bij reflux. Ik ben benieuwd! Naar de osteopaat kan altijd nog. Bij verslechtering of toch medicijnwens of achtergebleven groei moeten we terugkomen, maar voor nu hoefden we geen nieuwe afspraak te maken! Hij adviseerde overigens ook niet uitgesteld te vaccineren door de reflux en andere overwegingen vond hij haast als vanzelfsprekend verwerpelijk. Ik geloof dat wij daarom maar gewoon starten op de 12e. Das al redelijk verlaat![]()
Lipbandje is niet meer ter sprake gekomen, maar dat vind ik niet erg na het inzicht dat het ook zichzelf op kan lossen. Ze heeft er iig niet extra veel krampjes door geloof ik, dus het ongemak is vooral aan mijn kant. Maar om daar voor nou te laten klieven? Nahh
Voor de stats: precies 2 maanden vandaag, 5075 gr. en 59 (!) cm. En wij maar denken, Jeutje wat wordt ze lang. In grafiek ziet dat er zo uit:
Wat doet ze het goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die fysio hadden wij ook gekregen, maar zij gaven dus het inbakeren en laten huilen als advies en rust en regelmaat, wat ook inhoud dat je uitstapjes vermijd en voed in een prikkelarme kamer terwijl je niks zegt tegen d'r. Verder doen jullie het al perfect met het dragen qua houdingik kon niet veel met haar tips... Rustig naar bed brengen bij tekenen van vermoeidheid doe je al automatisch volgens mij. Het is niet alsof we hem expres wakker houden ofzo.
Ik kan op bv.com niet echt een schema vinden eigenlijkAlleen tips dat je de voeding laat vallen wanneer je zelf het gevoel hebt dat je het minste produceeert. Nu heb ik sowieso eigenlijk nooit stuwing, dus ik heb de voeding van net maar als eerste genomen, zodat vriend hem de fles kon geven.
Ik zal eens vragen voor een kwastje, skippy, thanks!
Oef ja, met die tips zou ik echt niks kunnen als ze daarmee komt. Ik verwacht daar ook niet zoveel van eerlijk gezegd, als ik de ka mag geloven doen we al alles wat we kunnen. Maar ik hoop dat ze voor de voorkeur wel oefeningen heeft, want ze laat zich echt niet voor de gek houden qua prikkels van links. Das 2 tellen leuk en dan zoekt ze gewoon op rechts iets leukers. Ook als dat de muur isquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:11 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat doet ze het goed!
Die fysio hadden wij ook gekregen, maar zij gaven dus het inbakeren en laten huilen als advies en rust en regelmaat, wat ook inhoud dat je uitstapjes vermijd en voed in een prikkelarme kamer terwijl je niks zegt tegen d'r. Verder doen jullie het al perfect met het dragen qua houdingik kon niet veel met haar tips... Rustig naar bed brengen bij tekenen van vermoeidheid doe je al automatisch volgens mij. Het is niet alsof we hem expres wakker houden ofzo.
Ik kan op bv.com niet echt een schema vinden eigenlijkAlleen tips dat je de voeding laat vallen wanneer je zelf het gevoel hebt dat je het minste produceeert. Nu heb ik sowieso eigenlijk nooit stuwing, dus ik heb de voeding van net maar als eerste genomen, zodat vriend hem de fles kon geven.
Ik zal eens vragen voor een kwastje, skippy, thanks!
Ja, ik bel morgen ook even m'n lkquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot misschien zitten er wat afbouw ervaringsdeskundigen in het bv topic?
XM ik weet dat het bij pasgeboren mini baby's heel gevaarlijk kan zijn. Inderdaad omdat ze er hersenvliesontsteking van kunnen krijgen. Ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd het geen kwaad meer kan.
Mooi, gaan we regelen!quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:52 schreef Burdie het volgende:
Onder het matrasje kan toch wel? Edit: dusch.
Skips, yay!
Ja, ze zijn eergisteren vertrokken en goed afgesloten. Mag ik wel zeggen dat het een opluchting is?? Even ons eigen gezinnetje weerquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Musique dat klinkt super. Heb je het nog fijn kunnen afsluiten met je schoonzus? Heb niet alles terug gelezen.
Zeker mag je dat zeggen. Ik kan je tips geven. Ik wil op moederdag eigenlijk gewoon thuis blijven. Maar dat krijg ik er niet door bij mijn schoonmoeder.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:11 schreef Musique het volgende:
[..]
Ja, ze zijn eergisteren vertrokken en goed afgesloten. Mag ik wel zeggen dat het een opluchting is?? Even ons eigen gezinnetje weerNu heeft mijn schoonmoeder het in haar hoofd gehaald een maand lang te komen. Weet nog niet hoe we het gaan brengen, maar een maand lang mijn schoonmoeder hier, no way. Überhaupt wil ik niemand een maand hier hebben.
Als er andere meiden zijn die in het buitenland wonen en meelezen, lopen jullie tegen dezelfde problemen aan? Hoe doen jullie dat?
?????huh???? Steriliseren is toch echt definitief en toch de veiligste optie van ac?quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Klap wat heb je een mooi jongetje. Wat schattig zo op het gras. En wat heb je een mooie tuin, zo netjes ook!![]()
Dot, ging het wel goed met het flesje?
Musique wat groeien je meisjes goed! En was heerlijk dat het zo goed gaat met de voedingen. Fijn hè als ze een beetje in een ritme komen, dat deed mij in ieder geval wel goed.Voed je ze echt op verzoek of voed je ze direct na elkaar?
En mijn filmpje, ik ga er zelf ook van rammelen. En mijn man rammelt zelfs zonder het zien van dat filmpje al harder dan ik. Hij wil er nog wel een meisje bij.Maar nee, drie kindjes is genoeg. Which reminds me dat ik me nog even in anticonceptie moet verdiepen. Bij de nacontrole heb ik het over steriliseren gehad, maar de mirena spiraal is dus beter dan steriliseren (minder kans op zwangerschap). Ik ga me er dus nog even goed in verdiepen een dezer dagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:20 schreef GotC het volgende:
Speaking of AC. Ik ben heel blij met m'n overstap van Mirena naar koper, geen constant gebloed meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:28 schreef L-E het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope, sterliliseren kan op 2 manieren vertelde de gyn. Via een buikoperatie en dan worden er clipjes op de eileiders gezet (die dus los kunnen raken of toch niet voldoende afsluitenquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:16 schreef Shandaly het volgende:
Echt waar Nikki? Terwijl steriliseren mij nou juist zo definitief lijkt... en dus veiliger...
Dat was ook mijn gedachtequote:
Ik zou morgen de huisarts bellen persoonlijk. En navragen of je er iets tegen mag geven.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee ik ook niet. De mening erover verschilt ook nogal. HAP zegt, in de gaten houden of ze koorts krijgt en of het zich niet verspreidt.
Ja, dat is ook het plan. Wat is jullie ervaring dan?quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:36 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ik zou morgen de huisarts bellen persoonlijk. En navragen of je er iets tegen mag geven.
Onze ervaring met de koortslip bacterie is namelijk niet zo heel goed namelijk.
Ik vrees dat ik net zo ongelukkig word van geheelonthouding als van hormonale A-C. En dat nooooit meer. Glad m'n positieve padje kwijt joh.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kweek een zenuwknoop daar, perfécte anticonceptie.
Dat dus. Ik vind seks echt heel ontspannend, geheelonthouding zou mijn laatste restje zen van me wegnemen en daar wordt echt niemand vrolijk van!quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:38 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik net zo ongelukkig word van geheelonthouding als van hormonale A-C. En dat nooooit meer. Glad m'n positieve padje kwijt joh.
Roy kreeg het met 1 1/2 jaar. de bacterie kwam ipv van op zijn lip op zijn hersenen...quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het plan. Wat is jullie ervaring dan?
+1! Ik ga nooit meer aan de hormonen. Heb er al genoeg van mezelfquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mirena is er nu een week uit en een dag erna had ik al meer energie, en ik voel me steeds meer mezelf
quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:40 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Roy kreeg het met 1 1/2 jaar. de bacterie kwam ipv van op zijn lip op zijn hersenen...
En lag toen 2 weken lang in het uz te vechten.
Gatsie, wat een naar verhaalquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:40 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Roy kreeg het met 1 1/2 jaar. de bacterie kwam ipv van op zijn lip op zijn hersenen...
En lag toen 2 weken lang in het uz te vechten.
Gelukkig maarquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:43 schreef L-E het volgende:
Ik heb niooit zo'n last van de hormonen. Ook tijdens de zwangerschappen niet, ik herken zulke verhalen serieus niet.
Roy werd toen behandeld met zovirax via een infuus.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]jeetje.. Ja dat soort verhalen las ik ook. Bij haar zit het wel op haar lip. Ik kan er weinig meer aan doen dan morgen de HA bellen en hopen op het beste.
Ja, dat las ik idd ook en dan ook goed verdelen over de dag.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:38 schreef Spirit82 het volgende:
XM, wat ontzettend rot joh
Klap, superlief met zijn voetjes in het gras
Dot, op bv.com houden ze aan dat je 1 voeding per week moet laten vallen om narigheid te voorkomen. Wat ik fijn vond, was wachten tot de stuwing weg was en dan de volgende laten vallen. Ik koos er voor om die voedingen zo ver mogelijk uit elkaar te laten vallen. Als je pijn krijgt kun je ook wat melk handkolven (onder de douche). Voel je je al iets beter nu je de eerste voeding hebt laten vallen?
Hier is de kamer versierd, kadi's ingepakt, taart klaar en man is de feestlied aan het makenMaar man, wat een werk. Bevallen was bijna makkelijker
quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:38 schreef Spirit82 het volgende:
XM, wat ontzettend rot joh
Klap, superlief met zijn voetjes in het gras
Dot, op bv.com houden ze aan dat je 1 voeding per week moet laten vallen om narigheid te voorkomen. Wat ik fijn vond, was wachten tot de stuwing weg was en dan de volgende laten vallen. Ik koos er voor om die voedingen zo ver mogelijk uit elkaar te laten vallen. Als je pijn krijgt kun je ook wat melk handkolven (onder de douche). Voel je je al iets beter nu je de eerste voeding hebt laten vallen?
Hier is de kamer versierd, kadi's ingepakt, taart klaar en man is de feestlied aan het makenMaar man, wat een werk. Bevallen was bijna makkelijker
Ik had tijdens m'n zwangerschap ook nergens last van en zonder hormonale A-C ben ok een heel stabiel mens, maar douw bij mij nephormonen naar binnen en ik wil het liefst voor een trein gaan liggen. Echt heel bizar. En je weet waar het door komt, je weet dat het onredelijk is, maar man wat word ik daar een donkere ziel van.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:43 schreef L-E het volgende:
Ik heb nooit zo'n last van de hormonen. Ook tijdens de zwangerschappen niet, ik herken zulke verhalen serieus niet.
Minder slapen ookquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Minder fokken levert vaak wel wat tijd op
quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:45 schreef GotC het volgende:
SpiritWat een speciale avond! Ik ben wel benieuwd naar het lied
Even een noob vraag. Heeft het niet boeren te maken met de reflux?quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:45 schreef Dot. het volgende:
Het flesje ging goed, 100 cc in 15-20 minutenBoeren was erna wel weer drama dus hij heeft maar een half uurtje gelegen en de rest van de tijd heeft hij gehuild, gehikt, gespuugd en gescheet
Wat is in de buurt? Echt alleen G.?quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spirit, heel veel plezier. Klinkt alsof het een prima feestje gaat worden.
Ik kreeg vanavond het 4e teleurstellende mailtje op het verzoek om een mooie taart te maken voor 28 mei. Ik geloof dat ik alle creatieve baksters hier in de regio nu wel gehad heb, dus geen speciale taart voor haar verjaardag.
Wij slapen gewoon heel weinig. Wallen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:49 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Minder slapen ook'schatje we moeten slapen, over 2 uur komt de baby weer'.
De "schade"is gekomen door de bacterie ja...quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:47 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
En kortslippenbar, weten jullie of Roy daar schade op heeft gelopen, of heeft Roy z'n ontwikkeling met andere dingen te maken? Ik vind t altijd maar eng in ieder geval. Kan ook wel op het lijstje 'what ifs'
Nee, laatste was Rotterdam-Prinsenland. Das ook goed aan te rijden vanaf hier. Heb er twee in Gouda gemaild, een in Waddinxveen en die in rdam dus. Allemaal kunnen ze niet.quote:
Pff. Het blijft een heftig verhaal he.. Ik hoop dat jullie ooit alle antwoorden krijgenquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:51 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
De "schade"is gekomen door de bacterie ja...
Hebben dat allemaal uit laten zoeken en er lopen nog steeds onderzoeken. Allemaal kweekjes van bloed. maar daar moet je een heleboel tijd voor uittrekken. en het gaat via verschillende ziekenhuizen. er ligt wat in het Uz gent en er ligt wat in het Uz antwerpen.
Quelle dissapointment!quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:50 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Daar moest feestmuts komen te staan maar mn ipad heeft me weer in de maling genomen
Seksen met een kind aan de borst lijkt me niet zo'n sexah planquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Minder fokken levert vaak wel wat tijd op
Had ik ook dus heb die hoop gewoon opgegeven. Daarom dus mini appeltaartjes. Ze is gek op appel en rozijntjes en dan weet ik ook wat ze precies binnen krijgtquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spirit, heel veel plezier. Klinkt alsof het een prima feestje gaat worden.
Ik kreeg vanavond het 4e teleurstellende mailtje op het verzoek om een mooie taart te maken voor 28 mei. Ik geloof dat ik alle creatieve baksters hier in de regio nu wel gehad heb, dus geen speciale taart voor haar verjaardag.
Hmm.. ik wilde een voormalig klasgenootje van me voorstellen, maar die houdt 6 weken aanquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, laatste was Rotterdam-Prinsenland. Das ook goed aan te rijden vanaf hier. Heb er twee in Gouda gemaild, een in Waddinxveen en die in rdam dus. Allemaal kunnen ze niet.
Ja tuurlijk, maar ik wilde voor één keertje zo'n vreselijke zoete gedecoreerde taart. En dat kan ik zelf niet, met fondant en weet ik wat.quote:
Bekrompen gedoequote:Op donderdag 1 mei 2014 21:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Seksen met een kind aan de borst lijkt me niet zo'n sexah plan![]()
En Nikki (sorry, even mobiel zonder quote) ik weet niet of dat verband houdt. Ik dacht dat jbpm vooral was om hem langzamer te laten drinken? We hebben nu Infacol sinds maandag en soms komt er een goede sinaasappelboer, maar soms ook niet.
Ohhh die sinaasappelboertjesquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
En Nikki (sorry, even mobiel zonder quote) ik weet niet of dat verband houdt. Ik dacht dat jbpm vooral was om hem langzamer te laten drinken? We hebben nu Infacol sinds maandag en soms komt er een goede sinaasappelboer, maar soms ook niet.
Vraag het eens in het taarten topic, misschien kan iemand daar je helpen?quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, laatste was Rotterdam-Prinsenland. Das ook goed aan te rijden vanaf hier. Heb er twee in Gouda gemaild, een in Waddinxveen en die in rdam dus. Allemaal kunnen ze niet.
Ergens op fok een oproepje doen?quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar ik wilde voor één keertje zo'n vreselijke zoete gedecoreerde taart. En dat kan ik zelf niet, met fondant en weet ik wat.
jbpm dikt de voeding in waardoor het minder makkelijk terugloopt naar boven. Mijn T kreeg het omdat hij telkens mondjes voeding teruggaf en hele vieze gezichtjes trok. Dat was instant over toen ik startte met de jbpm.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik weet misschien wel iemand, maar dan moet ik even vragen hoe zij in haar tijd zit..quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hier staat niet boeren gelijk aan spugenquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:57 schreef L-E het volgende:
Moeten kindjes met reflux boeren, is dat zeg maar een must?
Stomme vraag zekermaar ik heb twee kinderen en bij beide nog nooit bezig geweest met boeren laten.
Doordat de mijne het vacuüm zo vaak verbreekt zou hij eigenlijk wel moeten boeren ja. En met de fles sowieso volgens mij.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:57 schreef L-E het volgende:
Stomme vraag zekermaar ik heb twee kinderen en bij beide nog nooit bezig geweest met boeren laten.
Oh tof!quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik weet misschien wel iemand, maar dan moet ik even vragen hoe zij in haar tijd zit..
Mijn zus en ik deden vaak samen taart maken, maar mijn bekken maakt t lastig op.dit moment, maar zij kan misschien wel..
Ik ga haar ff bellen voor je.
Misschien staat hier nog wat tussen:quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wauw serieus? Als ik ze niet laat boeren staat dat garant voor spugen en/of krampjes.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:57 schreef L-E het volgende:
Die is mooi!quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:59 schreef Shandaly het volgende:
Ik had voor Lars een simpele fototaart van de HEMA. Hij vond het prachtig, hij smaakte heerlijk, en was ook nog eens erg betaalbaar.
[ afbeelding ]
Denk dat ik er voor Femke straks ook zoeen laat maken
quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
Die is mooi!
Wij hadden de fototompoucen, ook wel een aanrader als je wat minder mensen op bezoek krijgt.
(trouwens wel zonder foto, ik krijg het niet over mijn hart op mijn kinderen op te eten. Ik had al problemen met pingu en het hertje)
Ja klopt. Je hebt ook een pak met jbpm van kruidvat eigen merk. Je hebt wel kans dat je een groter speentje moet gaan gebruiken, maar dat zie je vanzelf.quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:00 schreef Dot. het volgende:
[..]
Doordat de mijne het vacuüm zo vaak verbreekt zou hij eigenlijk wel moeten boeren ja. En met de fles sowieso volgens mij.
Ik zal er eens naar kijken Nikki! Nutriton toch?
Kaylee laat soms ook heel lang op zich wachten met boeren maar meestal als we haar in zithouding helpen boert madame er als een bouwvakker op los, niet boeren staat inderdaad gelijk aan spugen!quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wauw serieus? Als ik ze niet laat boeren staat dat garant voor spugen en/of krampjes.Dus na de fles ben ik soms een kwartier bezig met wachten op een boer.
Haha... daar had ik het laatst met een collega ook al over. "Je gaat toch niet je kínd opeten!?" Sterker nog, ik heb eigenhandig z'n koppie eraf gesneden, en z'n arm afgehaktquote:Op donderdag 1 mei 2014 22:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
Die is mooi!
Wij hadden de fototompoucen, ook wel een aanrader als je wat minder mensen op bezoek krijgt.
(trouwens wel zonder foto, ik krijg het niet over mijn hart op mijn kinderen op te eten. Ik had al problemen met pingu en het hertje)
quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:07 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Haha... daar had ik het laatst met een collega ook al over. "Je gaat toch niet je kínd opeten!?" Sterker nog, ik heb eigenhandig z'n koppie eraf gesneden, en z'n arm afgehaktSmaakte prima
Ik mag de nuvaring niet vanwege mijn ernstige migraine o.aquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hormonenik vond de Nuvaring nog wel te doen, maar dat kan niet met bv samen.
quote:
Ik wil er anders eentje maken? Ik ben niet megagoed, maar een leuke verjaardagstaart moet me wel lukken. Kun je me pm sturen met wat je zou willen? Dan kan ik t inschatten of het te doen is.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij laten Noor ook echt altijd boeren na een fles...
En thnx voor de tips. Taartentopic is niet zo actief meer, had ik al gekeken. Ik google nog ff vrolijk verder. En anders ga ik zelf maar flansen.
Vanavond trouwens bord met ongeprakt eten voor haar neergezet. 0,0 verdween in haar mond. Alles werd fijngeknepen, uitgesmeerd, etc. Potje opgewarmd, gevoerd: schoon op.
Awww, superlief!!quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:15 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik wil er anders eentje maken? Ik ben niet megagoed, maar een leuke verjaardagstaart moet me wel lukken. Kun je me pm sturen met wat je zou willen? Dan kan ik t inschatten of het te doen is.
Top! Mocht het onverhoopt niet lukken dan weet je me te vindenquote:Op donderdag 1 mei 2014 22:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Awww, superlief!!maar heb net van gewoonmezelf de gegevens doorgekregen van iemand hier in de stad
. Wel echt heel tof dat je dat aanbiedt
!
Het was ook onze laatste strohalmquote:
+1quote:Op vrijdag 2 mei 2014 07:56 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Het was ook onze laatste strohalm![]()
Ik heb eerst alle combispenen geprobeerd die ik kon vinden, maar die moet ze écht niet.dametje!
Hier ook bij beide kindjes. Al sabbelt J. nu liever op haar duim. De speen bij M. was makkelijk afwennen.Ik ben benieuwd hoe dat met een duim gaat...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 07:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Grappig, mijn speenweigeraar S accepteert ook alleen een bibi speen.
Toepasselijke username.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:20 schreef klaprooss het volgende:
Oh wacht! Even vette egopost!
Ik heb J wakker moeten maken door een voeding! Hij sliep van 22.00 tot 3.30 en van 4 tot 9.00.
Lektetten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door ProjSkippy op 02-05-2014 09:37:15 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
en essure dan? Dan spuiten ze de eileiders toch dicht? Ik heb dan zo'n purschuim idee.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nope, sterliliseren kan op 2 manieren vertelde de gyn. Via een buikoperatie en dan worden er clipjes op de eileiders gezet (die dus los kunnen raken of toch niet voldoende afsluiten) of via een 'operatie' via de vagina en dan worden er een soort veertjes in de eileider geplaatst. Die veroorzaken littekenweefsel waardoor je niet meer vruchtbaar zou moeten zijn. Maar soms sluit het littekenweefsel niet voldoende af en krijg je toch met een verrassing te maken.
Ik dacht dus ook dat dit 100% garantie gaf, maar dat is dus niet het geval.
Essure is de veertjes en is niet 100% en des te jonger je bent des te minder veiligquote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:57 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
en essure dan? Dan spuiten ze de eileiders toch dicht? Ik heb dan zo'n purschuim idee.
En als je nu de bovenkant van een tuitbeker haalt? heb je een "gewone" beker met handvatten.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:37 schreef Sylver_ het volgende:
Ohja, ik heb ook die oefenbeker van Avent, maar dat werkt nog niet echt. Ze vindt het vooral leuk om aan de bovenkant te bijten terwijl ze 'm gekanteld houdt, dus dat wordt elke keer een fijn waterballet
Ik ben nog op zoek naar een gewone beker met handvaten. Ik begreep dat de Etos ze hadden van Nutrilon, maar geen enkele Etos had ze nog.
Slaapkopje Sac
Ohja, ik vroeg me al af of dat kan. Ze zaten allemaal ingepakt in de winkel dus kon het niet testen en in de winkel wisten ze het ook niet zeker. Ik dacht dat de handvaten misschien aan de tuit zaten (beetje zoals bij de oefenbeker van Avent) of dat de handvaten los zitten als je de tuit eraf haalt ..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:39 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
En als je nu de bovenkant van een tuitbeker haalt? heb je een "gewone" beker met handvatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.--
Spirit, gefeliciteerd!
--
Fijn dat het waarschijnlijk toch geen koortslip is XM!
De tuitbeker van de Hema en eigen merk van Prenatal zitten de handvatten gewoon aan de beker zelf vast en kan je de bovenkant er afhalen zodat je een beker met twee handvatten overhoudt.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:23 schreef Tally het volgende:
Die handsvatten zitten meestal geklemd tussen de beker en de tuit/oefengedeelte. Als je die los schroeft komen ook de handsvatten los. Alleen die beker van nutrilon daar zitten de handsvatten aan vastgesmolten.
Nee essure is die met de veertjes. Ook niet 100% helaas.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:57 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
en essure dan? Dan spuiten ze de eileiders toch dicht? Ik heb dan zo'n purschuim idee.
Kennelijk werkt het welquote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:24 schreef klaprooss het volgende:
Ja geen voeding mag van mama! Ze geven BV en willen langer slapen.. Zo rekken ze de tijden elke keer op. Kindje kwam eerst om 3 uur en door de speentjes techniek om 6 uur.
Bedoel het naar op tijd/klok voeders niet negatief maar de manier waarop ze dit aan elkaar adviseren. Voeden op de klok is niet erg. Gewoon het laat maar huilen geef de speen ze leren vanzelf wel dat ze pas om 7 uur de eerste voeding krijgen.
Maar, hoe zit dat dan dus als het volgens de klok nog geen tijd is en baby wel huilt en het niet een luier oid is? (En dus écht écht écht niet lullig bedoeld hè, pure interesse.)quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:46 schreef Suikertante het volgende:
Wij vonden op de klok voeden heerlijk, en met wij bedoel ik ook F. Daarvoor dronk hij meer dan een liter en was de hele dag onrustig.
Het ligt helemaal aan de situatie wat wel en niet goed is voor je baby, het is niet -altijd zwart of witsommige baby's drinken altijd als je aanbiedt en soms is het lastig te zien of honger wel echt de reden is dat ze zich laten horen.
Beterschap Limo! Samen boekjes lezen of onder de douche?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ignorance is bliss, but knowledge is power.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:02 schreef Sylver_ het volgende:
Beterschap, Limo!
Ik zou idd wat rustige spelletjes uitzoeken, zoals boekjes lezen.
Ik ben ook ziek, maar ik heb het 'geluk'* dat het mijn werkdag was en Nora naar de creche is. Ik zou anders echt niet weten hoe ik het moet doen. Ik had haar vanochtend al met alleen een luier en een rompertje half aan snel in de box gezet omdat ik zo misselijk was dat ik naar de wc moest rennen![]()
Familie van beide kanten woont 200km verderop, dus die kunnen niet even komen oppassen.
*He vervelend Sylver, dat je je rust nu niet erdoor kan vinden. Probeer het wel hoor! Je komt over als iemand die niet zomaar een ziekmelding doet. EN precies ziek is ziek, ze hebben nu toch niets aan je. De volgende keer kunnen de rollen zomaar omgedraaid zijn en dan zal je hooguit denken "jammer van mn vrije dag". Wat moet dat moet en zo denken werkt niet mee in het beter worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem een lekker bad of douche en stap je bed in om te slapen desnoods met een serie op o.i.d dan val je lekker snel weg met de gedachten daarbij en niet bij je werk.
Rustig aan
♥ J & S
Als een baby inslaapt met een speen maak je mij niet wijs dat hij echt honger heeft. Als F echt honger had dan liet hij zich niet tot rust brengen voordat hij kon drinken. Dus als hij écht honger had, dan ging ik niet rekken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:00 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Maar, hoe zit dat dan dus als het volgens de klok nog geen tijd is en baby wel huilt en het niet een luier oid is? (En dus écht écht écht niet lullig bedoeld hè, pure interesse.)
--
Beterschap voor ons zure ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |