abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139426971
Hiep hoi! Welkom in het babytopic.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

pi_139427040
Deed ik m zomaar dicht!

Ik zei dus:

Ik vind het zo knap dat jullie babies betrekkelijk jong zijn en jullie mentaal alweer ruimte hebben voor andere dingen O+ Echt respect daarvoor hoor!

(Dat is hier zooo niet aan de orde :@ )
  woensdag 30 april 2014 @ 20:54:39 #3
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139427304
Ik wou nog editen qua filmpje, dus maar even in de herhaling:

Thanks ladies O+ nog geen meds hier inderdaad en ik weet ook nog steeds niet goed of ik daar om sta te springen. Maar als hij ze nodig acht dan gaan we dat maar doen. Ik geloof alleen dat ik bang ben om teleurgesteld te worden, omdat ze toch echt wel blijft spugen waarschijnlijk en ze is niet voortdurend aan het krijsen, maar vooral onrustig.

Moppert, ik had laatst n plaatje gepost in her bv-topic. Eigenlijk ben ik nog wel het bangst voor een vette spleet tussen d'r tandjes :@ meer dan dat ik (of zij) er echt last van heeft, behalve dan dat we heel zorgvuldig moeten zijn qua aanhappen, want d'r lipje krult niet (vanzelf) naar buiten. Wat is jouw overweging om wel of niet aan te dringen?

Oh en je hersens voor iets anders gebruiken? Yes please! Die voedingen, luiers en slaapjes zijn nou niet echt hogere wiskunde. Al komt F. Aan het lachen proberen te maken af en toe aardig in de buurt.

Ik vond t filmpje wel tof. :Y En dat ze moeders pakken stoort mij niet zo, aangezien in het merendeel van de gezinnen nog altijd meer zorgtaken op de moeder haar schouders terecht komen. Los van wat ik daar emancipatie of relatietechnisch van vindt. Het is gewoon wel zo. En ik vind het wel een opsteker voor mama's, dat het heus niet niks is, ook als je een tbm/huisvrouw/thuisblijfmoeder of what ever bent :Y) ik heb de taak van een mama qua intensiteit in ieder geval gruwelijk ondergewaardeerd tot het moment dat ik zelf zon mini op de wereld zette.

Sylver, wat fijn dat al beter gaat! Go Nora go!

L-e, het is hier ook maar met vlagen hoor, morgen kan m'n pet wel ineens heel anders staan. Maar vlagen zijn er! En dat maakt naar werken toeleven ietsje gemakkelijker. Ik moet er toch aan, dus dan kan ik m'n mental State of mind maar beter een beetje in de goede richting boetseren.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 30 april 2014 @ 20:55:32 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139427364
Sylver, wat fijn dat er tekenen van verbetering zijn :). Mocht ook wel zo langzamerhand. Zo sneu die zieke ukjes.

Volgens mij komen er bij onze muppet kiezen aan. Vannacht aas het ineens blèren! Bleek dat ze had gekakt (doet ze echt never 's nachts) en echt mega luieruitslag. Met tandjes was het wel eens een beetje rood, maar niet dit. Vanochtend ook met bultjes en op het kdv was het zelfs een beetje gaan bloeden ;(. En als het met veel moeite lukt om ff in haar mond te kijken, lijkt het wel alsof er aan een aantal kanten verdikkingen te zien zijn.. Verschonen is nu echt dikke tranen. Ik smeer afwisselend weleda / bepanthen en sucocrem.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_139427387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:51 schreef L-E het volgende:
Deed ik m zomaar dicht!

Ik zei dus:

Ik vind het zo knap dat jullie babies betrekkelijk jong zijn en jullie mentaal alweer ruimte hebben voor andere dingen O+ Echt respect daarvoor hoor!

(Dat is hier zooo niet aan de orde :@ )
Jouw stoere vent gaat dat ook allemaal kunnen.
Helpt het als ik zeg dat het bij mijn oudste ook allemaal een stuk langer duurt? Ze is nu bijna 3 maar nog steeds twijfelt ze heel lang over alles en ineens kan ze het wel.
En jij hebt wel een hele sterkte en dappere vent.

Al snap ik wel dat het niet altijd prettig is om te lezen wat andere al wel kunnen. Ik werd daar wel eens onzeker van.
pi_139427542
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:55 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Jouw stoere vent gaat dat ook allemaal kunnen.
Helpt het als ik zeg dat het bij mijn oudste ook allemaal een stuk langer duurt? Ze is nu bijna 3 maar nog steeds twijfelt ze heel lang over alles en ineens kan ze het wel.
En jij hebt wel een hele sterkte en dappere vent.

Al snap ik wel dat het niet altijd prettig is om te lezen wat andere al wel kunnen. Ik werd daar wel eens onzeker van.
Ik vind het lief dat je me een hart onder de riem wil steken, maar volgens mij lees je niet goed ;)
pi_139427630
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik vind het lief dat je me een hart onder de riem wil steken, maar volgens mij lees je niet goed ;)
2 dingen tegelijk gaat hier ook niet dus :@. Mentaal kan ik ook nog niet zoveel extra's dus.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:00:43 #8
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139427696
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sylver, wat fijn dat er tekenen van verbetering zijn :). Mocht ook wel zo langzamerhand. Zo sneu die zieke ukjes.

Volgens mij komen er bij onze muppet kiezen aan. Vannacht aas het ineens blèren! Bleek dat ze had gekakt (doet ze echt never 's nachts) en echt mega luieruitslag. Met tandjes was het wel eens een beetje rood, maar niet dit. Vanochtend ook met bultjes en op het kdv was het zelfs een beetje gaan bloeden ;(. En als het met veel moeite lukt om ff in haar mond te kijken, lijkt het wel alsof er aan een aantal kanten verdikkingen te zien zijn.. Verschonen is nu echt dikke tranen. Ik smeer afwisselend weleda / bepanthen en sucocrem.
Arme gup. Heb je al billenspray geprobeerd? Van multilind of een ander merk? Wij gebruiken dat omdat je dan niet aan de billetjes hoeft te wrijven, dat is bij uitslag prettig! Hier niet aan de orde, maar 2 pufjes van dat spul is significant sneller gebeurd dan potje Sudo open, Sudo pakken, Sudo smeren, potje dicht. Efficiënt werken ftw :P
  woensdag 30 april 2014 @ 21:01:05 #9
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139427722
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:54 schreef Kimpossible het volgende:

Moppert, ik had laatst n plaatje gepost in her bv-topic. Eigenlijk ben ik nog wel het bangst voor een vette spleet tussen d'r tandjes meer dan dat ik (of zij) er echt last van heeft, behalve dan dat we heel zorgvuldig moeten zijn qua aanhappen, want d'r lipje krult niet (vanzelf) naar buiten. Wat is jouw overweging om wel of niet aan te dringen?

Een spleet komt niet vaak voor vertelde de arts mij. vaak als een tandje doorbreekt dan lost het probleem vanzelf op. Het enige waar het lastig voor kan zijn is tandenpoetsen maar ook dat hoeft niet zo te zijn. Ik vind het nogal iets om te doen zonder echte nood.

ik zou ook niet een oor piercen ookal is de pijn zo over.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:02:48 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139427847
Oh de leidster op het kdv raadde dat juist af... Ach, het insmeren is zo gebeurd op zich hoor :). En daarna even knuffelen en afleiden met iets grappigs en dan gaat het ook wel weer.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 30 april 2014 @ 21:03:08 #11
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139427868
Ik zou de sudocreme sowieso achterwege laten dan.
kan je beter pure zinkolie kopen. Ik raad het op mijn werk ook echt af. (niet dat ik nu werk maar dat deed ik wel)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:03:14 #12
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139427873
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:01 schreef Moppert het volgende:

[..]

Een spleet komt niet vaak voor vertelde de arts mij. vaak als een tandje doorbreekt dan lost het probleem vanzelf op. Het enige waar het lastig voor kan zijn is tandenpoetsen maar ook dat hoeft niet zo te zijn. Ik vind het nogal iets om te doen zonder echte nood.

ik zou ook niet een oor piercen ookal is de pijn zo over.
Ah, Good to know. Als ik aan m'n eigen lipbandje voel zit er ook een flubbertje aan moet ik zeggen, alsof ie eerst strak zat en met tanden of enig ander moment losgeraakt is. Klinkt logisch ook wel.
pi_139427906
Veel succes morgen Kim! Hier overigens geen verschil na klieven, dus ik voel me vast m'n leven lang schuldig dat ik het hem heb aangedaan ;)

Hoe gaat het nu met het spugen Burdie?

Leuke foto's fr! Ziet eruit als een actief kindje :)

Ik heb denk ik de beslissing genomen te stoppen met bv. Ik heb het volste vertrouwen dat ik genoeg melk heb en hij er goed van groeit, maar ik zit gewoon niet lekker in m'n vel zo. Het drinken gaat niet beter en de tips van de lk kom ik ook niet verder mee, dus ik heb telkens platte en pijnlijke tepels en alhoewel de Purelan helpt baal ik ervan dat ik niet kan voeden op verzoek vanwege de pijn. Het kolven lukt niet met een plakbaby en ik denk ook niet dat ik daar meer rust in vind, want ik vind het ook heel vervelend om te doen. Ik ben teveel bezig met voeden om van hem te kunnen genieten en ik merk dat ik hem minder leuk ga vinden zelfs en voordat ik helemaal in een neerwaartse spiraal terecht kom wil ik er toch iets aan doen. Op deze manier kan mijn vriend ook wat meer bijspringen en hoop ik ook wat meer rust te vinden. Het is echt de meest moeilijke en egoïstische keus die ik ooit heb moeten maken, maar ik hoop dat hij goed uitpakt. Ik ben toch schijnbaar niet die oermoeder die ik hoopte dat ik zou zijn en ik moet mijn romantische beeld van minimaal een half jaar voeden toch bijstellen dus. Morgen moet ik wegen dus dan bespreek ik het ook op het cb. Ze kunnen dan meteen kijken in zijn mondje, want de spruw is volgens mij na de kuur helemaal niet weg, dus dat maakt het ook allemaal niet beter. Volgende keer ga ik er gewoon weer vol voor iig, dus hopelijk gaat het dan langer goed!

Meneer ligt inmiddels alweer een uur of 2 te slapen op m'n arm, zijn eerste goede slaapje van de dag :O jammer dat ik niet kan slapen in de schommelstoel :P

Fijn dat het beter gaat Sylver!

Hoe gaat het verder met je meisje xcuzme? Kunnen de kiezen misschien een reden zijn dat ze even wat minder at?

En ik heb ook wel zin om straks (niet nu al!) weer te gaan werken. Idd m'n hersens even goed gebruiken :)
pi_139427932
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ah, Good to know. Als ik aan m'n eigen lipbandje voel zit er ook een flubbertje aan moet ik zeggen, alsof ie eerst strak zat en met tanden of enig ander moment losgeraakt is. Klinkt logisch ook wel.
Zo is het bij de oudste ook los gegaan. Uiteindelijk valt elk kind zich wel een tand door de lip! *O*
pi_139428023
Dot respect voor je keuze. Zo te lezen heb je er goed over nagedacht en een baby heeft het meest aan een moeder die goed in haar vel zit.

Sac is zeker heel actief. Ze stopt ook alles in d'r mond en dat ben ik zo niet gewend he.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:09:28 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139428257
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Moppert het volgende:
Ik zou de sudocreme sowieso achterwege laten dan.
kan je beter pure zinkolie kopen. Ik raad het op mijn werk ook echt af. (niet dat ik nu werk maar dat deed ik wel)
Ok, dat is nog wel een idee. Waar haal je dat? Gewoon bij de kruidvat oid?

Dot, moeilijke beslissing, ik weet hoe ongelooflijk klote het is om dat beeld bij te moeten stellen. En het oermoederschap zit m niet in bv geven. Aanvoelen dat stoppen beter is omdat jij dan een leukere mama bent, is ook oermoederschap hoor :).

En denk niet dat het eetgezeur aan de tanden/kiezen ligt. We eten nu met z'n drieën aan tafel en dat gaat wel beter. En ze vindt potjes lekkerder dan mijn hapjes }:|.
pi_139428329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:44 schreef klaprooss het volgende:

[..]

[..]

Haha geestig idd! Wat ik me dan afvraag als je niet op verzoek voed hoe gaat dat dan. Verwachten ze dan dat je je kind nog anderhalf uur laat huilen. Als J geen borst krijgt na een kwartier is het huilen geblazen :o .

Hihi ze gaat te vlug! Ik vind het wel leuk om te lezen om dat I. net iets ouder is dan J om te kijken wat hij dan over een paar weken zou kunnen :D
Misschien roept het nog wat meer vraagtekens bij mijn ouders op omdat I. maar af en toe echt huilt van de honger. Haar hongersignalen pik ik meestal daarvoor al op. En dan leg ik haar dus aan. Soms wacht ik wel even, bijvoorbeeld als ze snel na de laatste voeding weer wil, omdat ik er geen gewoonte van wil maken dat ze steeds kleine beetjes drinkt. Maar meestal zijn haar hongersignalen onmiskenbaar en er zijn nu eenmaal dagen dat ze vaker en meer wil drinken dan anders. Ik snap wel dat mijn ouders, die haar signalen niet zo duidelijk zien als ik, dan denken: oh maar heeft ze alweer honger dan? Borstvoeding is in mijn ervaring nu echt een heel mooi en ook best subtiel systeem van communicatie tussen moeder en kind. O+ .

(Ik schrijf er nu lyrisch over, maar ik had gisteravond wel even een moment dat ik het best zwaar vond omdat ik soms veel meer op een dag wil doen maar daar niet aan toe kom omdat I. aan het clusteren is.)

Ik las gisteren dat het tijdstip waarop baby's van rug naar buik draaien echt heel veel kan verschillen. Sommige baby's bij drie, andere bij vier en weer anderen bij zes maanden. Ben dus ook benieuwd hoe het bij J. gaat en bij het kuiken van Burdie en bij Kims kleine. Misschien maakt het ook nog uit dat I. twee weken na de UD geboren is. Wat mij vooral bij I. opvalt, is dat ze een heel sterke 'drive' heeft; ze moet en zal, maakt ook grom geluiden als ze met iets bezig is. :D . Ik ben wel benieuwd of dit aspect een kenmerkend onderdeel is van wie zij is, en haar karakter.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139428342
Dot. :* wat moet dit ontzettend moeilijk voor je zijn.
pi_139428362
Oermoederschap zit niet in bv geven, lieve moeders. Klinkt als een weloverwogen besluit Dot!
pi_139428446
Lief dames :) :*
  woensdag 30 april 2014 @ 21:12:39 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139428447
Dot, klinkt als een goede beslissing (en herkenbaar). Sterke mama, ik vind je juist een oermoeder doordat je de juiste keuze voor Stipje en jezelf neemt, namelijk dat je zo een nóg toffere mama kan zijn voor Stip :*
  woensdag 30 april 2014 @ 21:13:30 #22
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139428489
Sac onder de kast _O_ die boxfoto zo herkenbaar :+

S. stopt niet alles in haar mond ik dacht echt dat baby's dat altijd deden.
Er lijken wel tandjes aan te komen ze knabbelt op d'r vingetjes. Gister ging ze pas slapen na de dentinox.

Dot dappere beslissing :*
pi_139428519
Oh lieve Dot, ik heb mijn post geschreven voordat ik die van jou las..
Maar dat van dat oermoederschap... Je bent op en top moeder! Zoals jij met Stipje bezig bent! Twijfel daar alsjeblieft niet aan. En het is zeker ook geen egoïstische keuze. :* . :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 30 april 2014 @ 21:14:00 #24
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139428520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:12 schreef GotC het volgende:
Dot, klinkt als een goede beslissing (en herkenbaar). Sterke mama, ik vind je juist een oermoeder doordat je de juiste keuze voor Stipje en jezelf neemt, namelijk dat je zo een nóg toffere mama kan zijn voor Stip :*
Dit dot! Niks negatiefs aan je eigen grens kennen.
pi_139428617
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En het oermoederschap zit m niet in bv geven. Aanvoelen dat stoppen beter is omdat jij dan een leukere mama bent, is ook oermoederschap hoor
Dit!
pi_139428630
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:13 schreef Franny_G het volgende:
Oh lieve Dot, ik heb mijn post geschreven voordat ik die van jou las..
Maar dat van dat oermoederschap... Je bent op en top moeder! Zoals jij met Stipje bezig bent! Twijfel daar alsjeblieft niet aan. En het is zeker ook geen egoïstische keuze. :* . :* .
Oh, maar ik vind het prachtig dat het bij jullie zo goed werkt! Ik hoop dat het bij mij ook ooit zo gaat lukken :) Ik ga gewoon net zo lang door met kinderen krijgen anders :P
  woensdag 30 april 2014 @ 21:19:21 #27
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139428861
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, dat is nog wel een idee. Waar haal je dat? Gewoon bij de kruidvat oid?

Kruidvat heeft het niet altijd. de apotheek wel.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:20:55 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139428965
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:19 schreef Moppert het volgende:

[..]

Kruidvat heeft het niet altijd. de apotheek wel.
Die zit in hetzelfde gebouw als het kdv. Dat moet lukken :Y).
pi_139429009
Heel erg eens met de rest, Dot!
pi_139429087
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Dot. het volgende:[/bHet is echt de meest moeilijke en egoïstische keus die ik ooit heb moeten maken, maar ik hoop dat hij goed uitpakt. Ik ben toch schijnbaar niet die oermoeder die ik hoopte dat ik zou zijn en ik moet mijn romantische beeld van minimaal een half jaar voeden toch bijstellen dus
Lieve lieve Dot, moet je kijken hoe geweldig jij de afgelopen weken bezig bent geweest en hoe hard je hebt gewerkt om bv te blijven geven, je hebt echt alles uit de kast gehaald!
Dat je stopt is echt niet egoïstisch, het geeft jou en hem misschien juist wel die rust die jullie zo hard nodig hebben.

Toen de bv bij mij niet lukte vond ik dat heel erg en nu steekt het soms nog steeds, als ik andere moeders hun uk zonder problemen zie aanleggen of als ik in het bv-topic lees, maar ik kan nu uit eigen ervaring zeggen dat de oermoeder niet wordt gevormd door borstvoeding. Oermoeder is doen wat het beste is voor jou en je kindje.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 30 april 2014 @ 21:25:08 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139429241
Ik vind het nog steeds ronduit bagger dat de bv hier niet gelukt is. Dat zal ook wel nooit meer helemaal overgaan denk ik.
pi_139429414
Dot wat Le en xm al zeggen. Oermoeder zit hem niet in de bv. Ik vind jouw keus heel dapper. :*

Ik vraag me nu meteen af wanneer iemand nou echt een oermoeder is?
Ik heb bijvoorbeeld heel erg moeten wennen aan het moederschap en was heel onzeker. En ineens op een avond na een weekje of zes merkte ik dat mijn dochter zich zo fijn voelde bij me en kwam ineens het besef van: "Oh werkt het zo" daarna ben ik ook op de roze wolk gekomen. Misschien ben ik dan nu geen oermoeder, omdat ik de eerste weken zo onzeker was en nu soms nog met vlagen? (Vooral als mijn 15 maanden oude dreumes heuse dramaqueendriftbuien heeft) Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik zoveel van dat meisje houd en dat ik probeer zoveel mogelijk aan haar behoeften te voldoen.
pi_139429485
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het nog steeds ronduit bagger dat de bv hier niet gelukt is. Dat zal ook wel nooit meer helemaal overgaan denk ik.
Ik vond het zo zuur dat ik me zo goed had voorbereid, alles wist over aanhappen en clusteren en voeden op verzoek en lk's en tongriempjes en andere problemen, maar dat ik er gewoon niet aan had gedacht dat er misschien ook wel helemaal geen melk in zou kunnen zitten :'(.

Toch ga ik het met een volgende kind gewoon opnieuw proberen.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 30 april 2014 @ 21:30:14 #34
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139429524
XM en RFR :*
pi_139429566
Ik vind het best jammer dat ik nooit bv zal gaan geven. Ik wilde het ditkeer doen, maar ben er niet aan begonnen omdat tweeling. Rationeel bekeken is dit de juiste keuze, maar mijn gevoel zegt soms iets anders. En het feit dat mijn borsten nog lekken helpt daar niet echt aan mee. :{
pi_139429849
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind het best jammer dat ik nooit bv zal gaan geven. Ik wilde het ditkeer doen, maar ben er niet aan begonnen omdat tweeling. Rationeel bekeken is dit de juiste keuze, maar mijn gevoel zegt soms iets anders. En het feit dat mijn borsten nog lekken helpt daar niet echt aan mee. :{
+1
Alleen dan geen tweeling en geen lektieten want dostinex gekregen.
pi_139429932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:28 schreef Omentielvo het volgende:
Dot wat Le en xm al zeggen. Oermoeder zit hem niet in de bv. Ik vind jouw keus heel dapper. :*

Ik heb bijvoorbeeld heel erg moeten wennen aan het moederschap en was heel onzeker. En ineens op een avond na een weekje of zes merkte ik dat mijn dochter zich zo fijn voelde bij me en kwam ineens het besef van: "Oh werkt het zo" daarna ben ik ook op de roze wolk gekomen. Misschien ben ik dan nu geen oermoeder, omdat ik de eerste weken zo onzeker was en nu soms nog met vlagen? (Vooral als mijn 15 maanden oude dreumes heuse dramaqueendriftbuien heeft) Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik zoveel van dat meisje houd en dat ik probeer zoveel mogelijk aan haar behoeften te voldoen.
Dan ben je in mijn ogen de beste moeder die je meisje zich kan wensen!

Ik weet niet wanneer iemand een oermoeder is, maar ik weet wel dat dit niet in de manier van voeden zit...

een goede moeder zoekt in mijn ogen altijd naar het beste voor haar kind, ongeacht wat dat is en of dat wel of niet aan de omgevingseisen voldoet...

maar ik hoor hier helemaal nog niet :P
S. 2014
J. 2016
pi_139430154
Dot :*. Ik vind het een hele wijze beslissing van je. Stipje heeft echt, echt, écht het meest aan een gelukkige mama.

Wb oermoeders, bestaat dat wel? Ik denk dat we allemaal oermoeder zijn, omdat we van onze kinderen houden O+. Punt.

En net als Franny vind ik bv geven super, maar tegelijkertijd beperkt het mij heel erg in m'n herstel. Het mes snijdt altijd aan twee kanten :).
Home is where the O+ is...
pi_139430335
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:29 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Ik vond het zo zuur dat ik me zo goed had voorbereid, alles wist over aanhappen en clusteren en voeden op verzoek en lk's en tongriempjes en andere problemen, maar dat ik er gewoon niet aan had gedacht dat er misschien ook wel helemaal geen melk in zou kunnen zitten :'(.

Toch ga ik het met een volgende kind gewoon opnieuw proberen.
Het is ook gewoon zuur! Ik wist idd ook alles en ik zou dit wel even doen. Valt dat even vies tegen :{

Maar hij heeft mooi 5 weken bv gehad, dat zit er iig in :)

En ik herken wel wat je zegt Omen! Ik begin nu pas idd te merken hoe fijn hij het vindt bij mij zonder dat ik me er onzeker over voel. En hij begint heel voorzichtig te lachen en dat is echt helemaal O+
pi_139430350
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:28 schreef Omentielvo het volgende:

Ik denk dat iedereen een eigen idee heeft van wat een oermoeder is. Voor mij is het heel erg een state of mind. Een jijbentmijnkindenikgeefjouwatjijnodighebtalmoetikmijnlevenervoorgeven-idee wat je tot in het diepst van je zijn voelt. En naarmate je langer moeder bent, ontwikkelt dat zich. Wij maken met onze 6-jarige heel andere keuzes dan voor onze baby, omdat zijn behoeftes deels anders zijn.

Je kind zien voor wie hij is, er onvoorwaardelijk zijn, dat is voor mij oermoederschap. Je kind accepteren voor wie hij is. Inclusief hazenlip, autismespectrumstoornis, motorische achterstand, hoogbegaafdheid, 'gemiddeld' zijn, nachtvoedingen, driftbuien, 24/7 je aandacht willen, whatever. Het is heel makkelijk om een leuke moeder te zijn als alles mee zit, je toont pas wat je waard bent als het wat lastiger wordt. En dat wordt het op enig moment, die zekerheid is er. ;)
  woensdag 30 april 2014 @ 22:01:04 #41
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139431640
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:42 schreef L-E het volgende:
Je kind zien voor wie hij is, er onvoorwaardelijk zijn, dat is voor mij oermoederschap. Je kind accepteren voor wie hij is. Inclusief hazenlip, autismespectrumstoornis, motorische achterstand, hoogbegaafdheid, 'gemiddeld' zijn, nachtvoedingen, driftbuien, 24/7 je aandacht willen, whatever. Het is heel makkelijk om een leuke moeder te zijn als alles mee zit, je toont pas wat je waard bent als het wat lastiger wordt. En dat wordt het op enig moment, die zekerheid is er.
Agreed.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139432353
Dot! Goed dat je een beslissing heb genomen waar je je 'goed' onder voelt. Ik vind het knap en sluit me geheel aan bij de dames hierboven :*

:* voor alle dames waarvan bv niet lukt of is gelukt en dit graag hadden willen doen.

KP succes morgen, ben benieuwd wat de arts zegt en wat jullie zelf voelen/denken te willen :)!

Verder zag ik lieve baby's voorbij komen, met poezen, onder boxen etc O+

Ik heb besloten om het lipbandje wel te laten klieven. Ik zie en hoor dat hij constant na een slok het vacuüm verbreekt en daardoor extreem veel lucht binnen krijgt. Daarbij nog die reflux, het is gewoon te veel voor hem om te handelen. Hij zit van voeding tot voeding met lucht in zijn buik wat hij amper kwijt kan dus niet slapen, veel huilen en ongemak. Als dit alles dan ook maar 5% verminderd kan worden door het klieven, yes please! Alles om hem het gemakkelijk te maken!
♥ J & S
pi_139432519
Dot dat is echt O+

Le jou heb ik altijd een oermoeder gevonden. De liefde voor jouw kinderen spatten uit je teksten
Even voor de duidelijkheid. Ik houd echt onvoorwaardelijk van Riley hoor. Ook met haar dreumesdriftbuien. Alleen die maken me soms wat onzeker :@
En daar baal ik dan weer van, want ze is 95% van de tijd de makkelijkste dreumes die je maar kan wensen.
pi_139433040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:14 schreef L-E het volgende:
Ik vind het zo jammer dat in de kdv/go discussie er zoiets bestaat als 'het kdv' en 'de gastouder'. Er zijn geweldige kdv's en gastouders, en er zijn plekken waar je je doodgeslagen fruitvlieg nog niet achter laat, zowel kdv's als gastouders. Ik zou dus als het gaat om opvang zoeken een open blik houden en mezelf niet vastpinnen op een voorkeur voor een van de twee. Je schiet jezelf echt in de voet als je uit principe geen kdv's bekijkt, en je dus net niet tegen het kdv van je dromen
Vooral dat dikgedrukte vind ik nogal krom.
Als je van tevoren de algemene pro's en contra's op papier hebt gezet, en daar uit komt dat het 'A', op algemeen vlak, beter voor je is/bij je past dan 'B'. Dan is het toch niet gek dat je in de eerste instantie alleen maar naar 'A' kijkt? En als je dan al vrij snel de 'A' vindt die precies aansluit bij je wensen en gevoel doe je jezelf dan daadwerkelijk tekort?
Je moet toch ergens beginnen met selecteren denk ik dan. En dat selecteren begon hier thuis, mét open blik ;) . Met wat vinden wij belangrijk en daaruit bleek dat we bij GO-schap algemeen nou eenmaal meer vinkjes konden zetten en zijn we daarop verder gegaan. Wil niet zeggen dat het ander uitgesloten was, dat blijkt nu maar weer :) Heeft dus totaal niets met principes te maken maar vooral veel met onze mogelijkheden en belangen. Nu er bij ons een stuk meer duidelijk is over werksituatie (bij mij) en studie/stage-situatie (bij vriend) hebben ze ongeveer evenveel vinkjes.

Kdv heeft plek in ieder geval dus daar gaan we binnenkort eens kijken. In de eerste instantie alleen als overbrugging voor verlof maar dus ook in geval van nood.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Je kind zien voor wie hij is, er onvoorwaardelijk zijn, dat is voor mij oermoederschap. Je kind accepteren voor wie hij is. Inclusief hazenlip, autismespectrumstoornis, motorische achterstand, hoogbegaafdheid, 'gemiddeld' zijn, nachtvoedingen, driftbuien, 24/7 je aandacht willen, whatever. Het is heel makkelijk om een leuke moeder te zijn als alles mee zit, je toont pas wat je waard bent als het wat lastiger wordt. En dat wordt het op enig moment, die zekerheid is er. ;)
Dat zeg je weereens mooi O+

Sac onder de bank! Ze begint steeds meer op Ean te lijken heb ik het idee!

M is zo gezellig O+ Hij kletst zo veel (abba atta hubba) en dat hoofd die hij daarbij trekt... zalig O+
Hij kan steeds langer loszitten, zet hem 2x per dag even zo neer op speelkleed, maar zijn omhoog-kom-hoek van lig naar zit begint ook steeds meer op 90 graden te lijken!
Hij legt soms heel bewust zijn handje in mn gezicht en lacht dan naar me... smelt!!
Hij is zo leuk!
  woensdag 30 april 2014 @ 22:23:07 #45
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139433246
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:09 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb besloten om het lipbandje wel te laten klieven. Ik zie en hoor dat hij constant na een slok het vacuüm verbreekt en daardoor extreem veel lucht binnen krijgt. Daarbij nog die reflux, het is gewoon te veel voor hem om te handelen. Hij zit van voeding tot voeding met lucht in zijn buik wat hij amper kwijt kan dus niet slapen, veel huilen en ongemak. Als dit alles dan ook maar 5% verminderd kan worden door het klieven, yes please! Alles om hem het gemakkelijk te maken!
Dat doet R. ook wel maar zo rond de 12 weken zijn de krampjes over en ging ook de rest een stuk beter. Nu is het eigenlijk zo erg veel minder dat ik nog twijfel of het wel waard was. Een week of 4 geleden had ik het ook sneller gedaan :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139434027
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:23 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dat doet R. ook wel maar zo rond de 12 weken zijn de krampjes over en ging ook de rest een stuk beter. Nu is het eigenlijk zo erg veel minder dat ik nog twijfel of het wel waard was. Een week of 4 geleden had ik het ook sneller gedaan :Y
Je zit idd wel met de 12 weken grens maar echt darmkramp heeft hij weinig het is vooral de lucht in zijn maagje tenminste zo lees ik hem (hij heeft heus wel eens een darmkramp maar niet extreem, gewoon zoals een normale baby).
En misschien is het stom dat ik het laat doen maar die 4 weken tot de 12 weken (mocht het dan dan eigenlijk over zijn gegaan) grens wil ik voor hem dan maar zo aangenaam mogelijk maken.

En wat waard was? medicatie? Of wat hebben jullie met R gedaan/gekregen?
♥ J & S
  woensdag 30 april 2014 @ 22:45:44 #47
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139434650
Het staat er negatiever ik wilde er mee zeggen dat ik je keus wel begrijp.

Of het de ingreep wel waard is.Het niet omkrullen vind ik niet een reden om direct te klieven want de groei is ook enorm goed. En er is ook geen garantie dat hij netter zal drinken als ik kies voor het klieven.

De medicijnen helpen nu wel enorm goed en dat vind ik voorlopig genoeg.
Hier was het ook meer lucht in het maagje maar ook dat ging over met 12 weken ongeveer.

Trek je niets van mijn mening aan verder ik vind het klieven nogal een big deal maar snap wel dat je het kan doen met een verdrietige baby :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139434918
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:45 schreef Moppert het volgende:
Het staat er negatiever ik wilde er mee zeggen dat ik je keus wel begrijp.

Of het de ingreep wel waard is.Het niet omkrullen vind ik niet een reden om direct te klieven want de groei is ook enorm goed. En er is ook geen garantie dat hij netter zal drinken als ik kies voor het klieven.

De medicijnen helpen nu wel enorm goed en dat vind ik voorlopig genoeg.
Hier was het ook meer lucht in het maagje maar ook dat ging over met 12 weken ongeveer.

Trek je niets van mijn mening aan verder ik vind het klieven nogal een big deal maar snap wel dat je het kan doen met een verdrietige baby :Y
Oh ik bedoelde het ook niet zo zeer als een uhm hoe zeg je dat verdediging. Ik wilde ook mijn blik erop even laten horen :+
Ik zag het niet als een negatieve post van je. Ik snap ook zeker wat jij zegt

Ik vind het ook wel lastig hoor! Ik heb liever dat ik die medicijnen de deur uit kan gooien. LK vertelde hier dat er kindjes waren die na het klieven geen medicatie meer nodig hadden vanwege beter drinktechnieken etc. Het moet uiteindelijk natuurlijk nog maar blijken wat het doet maar goed.

Voor jezelf een keuze maken is makkelijk maar als het om je kind gaat :').. Maar net wat je zegt al die uren huilen op een dag vanwege pijn/ongemak en weet ik het wat weegt voor mij op dit moment zwaarder. Ik wil voor hemzelf dat hij lekkerder in zijn vel komt te zitten en hoop dat het door het klieven dus wat beter gaat straks.
♥ J & S
  woensdag 30 april 2014 @ 22:52:59 #49
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139435007
heb je een foto van zijn lipbandje, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet bij jullie.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139437510
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:52 schreef Moppert het volgende:
heb je een foto van zijn lipbandje, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet bij jullie.
Zal een foto proberen te maken morgen!
♥ J & S
pi_139441480
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:50 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde het ook niet zo zeer als een uhm hoe zeg je dat verdediging. Ik wilde ook mijn blik erop even laten horen :+
Ik zag het niet als een negatieve post van je. Ik snap ook zeker wat jij zegt

Ik vind het ook wel lastig hoor! Ik heb liever dat ik die medicijnen de deur uit kan gooien. LK vertelde hier dat er kindjes waren die na het klieven geen medicatie meer nodig hadden vanwege beter drinktechnieken etc. Het moet uiteindelijk natuurlijk nog maar blijken wat het doet maar goed.

Voor jezelf een keuze maken is makkelijk maar als het om je kind gaat :').. Maar net wat je zegt al die uren huilen op een dag vanwege pijn/ongemak en weet ik het wat weegt voor mij op dit moment zwaarder. Ik wil voor hemzelf dat hij lekkerder in zijn vel komt te zitten en hoop dat het door het klieven dus wat beter gaat straks.
Ik hoop het ook voor jullie! De cb arts zei bij ons nog dat we ook kunnen denken aan prelogopedie om aan zijn mondspieren te werken.
  donderdag 1 mei 2014 @ 05:17:33 #52
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139442002
Dot, dappere keuze. En verder wat de rest zegt: oermoederschap zit hem niet daarin.

--

RFR en XM :*.

--

Klap! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het gaat doen! :*

--

L-E O+ .

--

En ik zag leuke foto's!

--

Slechter slapen, kan dat horen bij een sprongetje? M. is weer terug bij het iedere drie uur komen, tweede nacht op rij. Ik moet er ineens weer drie keer per 'nacht' uit. Normaal is het 6, 4.. Nu is het 3, 3, 3.

Gaap. :O
pi_139442501
Ah Skips dat kan heel goed bij een sprongetje horen hoor! Hier zijn de nachten nog altijd bagger maar tijdens een sprong nog erger!

M heeft vannacht echt nauwelijks geslapen, ik weet niet zo goed wat er is want hij wilde ook niet iedere keer eten. Toen ik er eenmaal uit moest lag hij lekker te pitten. :O dit wordt weer een laaaaaange werkdag.

Hoe gaat het met jou Skips?

[ Bericht 4% gewijzigd door Mabawa. op 01-05-2014 07:59:33 ]
pi_139442610
Skips en Mabawa balen van jullie slechte nachten. Hopenlijk gaat het snel weer beter. :*
pi_139442897
skips en mabawa sterkte vandaag.
kim succes bij de ka
  donderdag 1 mei 2014 @ 08:55:55 #56
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139443159
Ik sluit me aan bij de dramanachtclub. Eerst 's avonds om 21.00u een overstroomluier en 1,5 uur later alles ondergespuugd. Daarna wilde ze niet meer slapen.
Toen het uiteindelijk wel lukte werd ze 1,5 uur later weer wakker en mocht ik haar niet meer neerleggen na een flesje.
Ze had echt ergens last van, elke keer overstrekken in mijn armen en ik mocht niet stilstaan, dan was het huilen.

Uiteindelijk om half 5 haar kunnen neerleggen, maar om 6.15 was ze al weer wakker.

Ik dacht ik doe een dutje met haar mee vandaag, maar dat wordt 'm niet. Sta nu weer met haar in mijn armen anders slaapt ze niet

Ik geloof niet dat ze al beter is ;(

:* voor de andere vermoeide moeders!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_139443265
Hè shit.. Mabawa en Skips!
Alles van de de afgelopen tijd was hier te herleiden naar de waterpokken:
slecht slapen > waterpokken
enorme luieruitslag > waren eigenlijk waterpokken :@
Hangerig > waterpokken.

Maar het had ook een sprongetje kunnen zijn! ;)

Ik voel me regelmatig oermoeder. Gister nog, toen ik met haar in de zak van het KDV naar huis liep. Ze heeft de hele weg zitten kletsen en lachen (en tong uitsteken - daar komen we nooit meer van af- :') ). Toen stroomde mijn hele lichaam vol met liefde en geluk en regenbogen, glitters en eenhoorns! . Heerlijk die natural high! :D

Oi Sylver. Wat sneu zeg. :*
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:09:25 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139443381
Sylver, even weer langs de huisarts? Duurt wel lang zo voor zo'n kleine uk.
pi_139443620
Sylver :*. Wat sneu, weer ziek :(. Hopelijk knapt ze snel weer op!

Mabawa en Skip, :* voor de slechte nachten. Hier ook altijd tijdens een sprong slechtere nachten.

Limone, hoe is het nu met de pokjes?

Ik ga vandaag een dagje winkelen met m'n moeder. Zonder Ellie! Ik heb er wel even zin in :@ :).
Ik ben alleen een beetje twijfelkont of m'n man wel goed genoeg voor haar zorgt :@. Hij laat haar wat langer huilen en ze haar eerder in de box enzo, ipv te knuffelen. Maar tegelijkertijd komt 't ook heus wel goed, dat weet ik ook wel. Moedergevoel :N ;).
pi_139443979
Hé dames wat vervelend van de lange nachten! En de komende lange dag want die valt vaak dan best zwaar :*

Limone! De regenboog met unicorns zijn herkenbaar de unicorn hebben we ooit bestemepld als het symbool van de liefde tussen mij en vriend :') dus unicorn(poep) grapjes komen hier vaak voorbij in huis Wat heerlijk lijkt me dat een blij meisje in je doek :D! Dat gevoel overvalt je telkens weer hé *; . Hoe zijn de pokjes, al bijna weg ?!

He Sylver wat vervelend, idd wat XM zegt toch weer even langs de huisarts?

Oh Cwen, het komt vast goed! Geniet lekker van jullie dagje samen als moeder en dochter (even geen mama) net zoals je man gaat genieten van zijn vader dochter dag :D.
probeer die twijfels even overboord te gooien, mannen staan er anders in. Hier kwam vriend gisteren thuis en J lachte van oor tot oor en na 5 min zit vriend dan toch met J op schoot gebiologeerd naar de tv te kijken :'). Agh het maakt hem er niet minder goed als papa, ze doen het gewoon anders dan wij en dat is ook prima

Ik heb in tegenstelling van jullie een goede nacht gehad! J slaapt sinds een klein weekje normale tijden zoals een baby 'hoort' te doen. Maar gisteren en vannacht *O* !! Gewoon maar 1 echte nachtvoeding. Rond 3 uur begint hij wakker te worden en dan komt hij pas rond half 7 weer :o O+ :D en nog meer zulks!!
Voorheen was het 21.00 - 22.00 - 24.00 - 2.00 - 5.00 - 7/8.00 .. Uh *O*

En ik heb me one line a day dagboekje binnen, ga ik bijhouden voor J. Vind hij het niets later dan vind ik het zelf nog wel tof O+

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 01-05-2014 10:59:14 ]
♥ J & S
pi_139444058
Oh, wat een leuk idee kr!

Ik heb meneer al twee keer schone kleren aan kunnen trekken vannacht en vanochtend omdat hij zichzelf helemaal onder had geplast. Echt vreemd, want z'n plasser zat echt goed naar beneden en de luier zat volgens mij ook gewoon goed. Ik heb hem nu maar even een pamper aan gegeven ipv een kruidvat luier, kijken of dat verschil maakt.

Cwen, lekker van genieten! En papa's doen het idd op hun manier :Y
pi_139444827
Klap wat fijn dat hij 's nachts langer wegblijft.

Papa's die het anders doen: check. Maar ondanks dat de papa het anders doet vinden ze hem ook leuk hoor. Echt. Mijn man gaat wel heel anders om met zijn zonen dan destijds met Lies. Met L. zat hij continue op schoot, de jongens legt hij veel sneller weg. Worden ze hard van zegt hij dan. :')

Sylver wat een nacht heb je weer achter de rug. En wat ontzettend sneu dat je meiske maar ziek blijft. Moet de HA misschien eens naar haar kijken of is het allemaal verklaarnaar voor jou?

Dot moet hij misschien naar een grotere maat luiers. Wij hebben ook Kruidvat luiers maar maat 2 begint al een beetje klein te worden.

Ik lig in bed met slapende peuter. Ondanks al 4 nachten doorslapende jongetjes blijf ik echt maar moe moe moe dus ik ben na de ochtendvoeding weer mijn bed in gedoken, dat zou ik normaal dus echt nooit doen, maargoed. En kleuter kwam er gezellig bij dus we hebben samen nog een dutje gedaan.
En nu hoor ik in de kamer naast ons een klein jongetje wakker worden voor zijn volgende voeding. Rise and shine! :)
pi_139445060
Nikki, misschien heb je wel tekort aan iets, waardoor je zo moe blijft. Slik je nog multivitaminen?

Ja, het is duidelijk dat mannen anders met baby's omgaan, vooral: makkelijker. Soms ben ik daar ook een beetje jaloers op. Mijn vriend komt veel meer toe aan andere dingen dan ik daardoor, ook als hij alleen thuis is met haar. Hij legt haar makkelijker en ook langer weg.

Op zich heb ik in mijn hoofd al wel ruimte voor andere dingen, maar maar mijn lijf en de hormonen die daar nog hun werk doen en mijn gevoel zeggen soms echt iets anders. Dus ik heb allemaal voornemens om voor volgend schooljaar mezelf alvast goed te gaan voorbereiden, omdat ik daar nu lekker de tijd voor heb, vakliteratuur te lezen e.d. Maar het komt er amper van, en daar ben ik eigenlijk soms wel gefrustreerd over. Dan roepen andere mensen weer: ja, geniet nou maar van je verlof. En dan vind ik ook wel weer dat ze gelijk hebben. :) .

Hier rolt I. zo ongeveer de halve kamer door, terwijl ik op de bank zit met de laptop. Ongelooflijk.
pi_139445653
HA, doorslapen :') Isa doet het af en toe, als ze zich lekker in haar velletje voelt en eigenlijk pas sinds kort. Als ze in een sprong zit, verkouden is, er een tand/kies door komt of wat dan ook, dan staat dat garant voor dramanachten. Gisteren was ze zelf zo uitgeput dat ze van 10 tot 1 smiddags sliep :D Afgelopen nacht was ze bij mijn ouders, want we waren kapot :') Maar 11 uur aan een stuk slapen doet wonderen O+ En volgens mijn moeder fluit Isa. Fluiten... Wtf :?

Oh en een jaar geleden braken m'n vliezen om 7 uur vanochtend en begonnen de echte weeën. Om een uur of 3 vanmiddag ga ik koekjes bakken O+

Klap, succes met het klieven! Lijkt me geen makkelijke keus, maar volg je gevoel.

Dot, grotere luier deed het hier goed, of de + maat van pampers! al weet ik niet of je die al hebt voor die kleine billetjes O+
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:59:17 #65
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139445696
Spirit ik weet nog wel dat je koekjes ging bakken _O- Hilarisch vond ik dat :D O+
pi_139445761
Koekjes O+! Bijzondere dag vandaag Spirit :D
♥ J & S
pi_139446044
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:57 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en een jaar geleden braken m'n vliezen om 7 uur vanochtend en begonnen de echte weeën. Om een uur of 3 vanmiddag ga ik koekjes bakken O+
O+
Ik weet nog dat ik vorig jaar dacht dat ik dan ook maar eens ingrediënten om koekjes te bakken in huis moest halen... ;) Achteraf gezien had ik niet eens tijd gehad om een koekje te eten, laat staan bakken :P
pi_139446301
Een grotere maat? Nu al? :o Maar de luier zelf is nog niet echt vol vond ik. Ik zal het eens proberen, we hebben ze gewoon liggen :)

Oh, was jij van de koekjes Spirit :D ja, mooie actie was dat idd! Gefeliciteerd met je kleine grote meid!

Ik denk soms dat hoe papa het doet ook wel goed is voor de kleine. Hij legt hem idd sneller weg, dus misschien lukt het mij dan ook eerder om hem weg te leggen de keer erop en kan ik idd even de was vouwen oid :P Al blijf ik natuurlijk wel lekker veel knuffelen O+

Wij hebben ook een erg beweeglijk kereltje. Ik vind hem in z'n bed regelmatig schuin of dwars. Ik ga dus maar eens even op zoek naar een slaapzak, want hij ligt nu af en toe zo schuin dat z'n snoetje half over z'n laken ligt en dat vind ik eng.

En ik ben al ongeveer een uur aan het huilen. M'n beslissing valt me echt heel zwaar en vriend weet ook niet wat hij ermee aan moet. Straks naar het cb, kijken of ik het dan droog kan houden :') Maar ik denk dat het feit dat ik echt zo goed als dagelijks huil om de bv wel een indicatie is dat het me echt te zwaar word. Vooral omdat ik eigenlijk nooit huil.

Nikki, gewoon terug naar bed gaan idd! En je herstelt ook van iets heel heftigs hè, dus daar kun je ook gewoon wat tijd voor nodig hebben. Vandaar je verlof ;)
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:24:53 #69
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139446481
Oh Dot :* Zo belachelijk herkenbaar, ook dat dagelijks huilen. Bij mij was dat bijna direct over toen ik overstapte. :*
Succes zo bij het CB!

KP ook succes bij de KA!
pi_139446482
Ach Dotje. :* Ik vind borstvoeding ook psychisch en emotioneel heel erg zwaar. Er zijn dagen dat ik mij zo leeg en down voel daarvan. Is het een optie om én kv én bv te geven? Ik geef op dagen dat het allemaal niet zo lekker gaat één of twee voedingen kv, daar knap ik dan weer van op. En dan kan ik daarna weer dagen tegenaan. :)
pi_139446600
Dot :* het is ook niet niets zo'n beslissing maar het is een optie wat Limone aanhaalt?
En anders geloof ik ook wel een beetje wat GotC zegt, de rust die je er voor terug krijgt in jouw situatie is misschien zo'n opluchting dat het je wat minder zwaar kan vallen :*

Doe je stipje al inbakeren? Hier ligt J sowieso niet meer hij slaapt meer zittend :') maar als ik zijn inbakerdoek niet gebruik maait ie zichzelf elke keer weer wakker.

En een grotere maand kan echt schelen.. Ik twijfel nu ook of ik al naar 3 moet, heb nu een laatste pak 2 en dan kijken hoe dat verloopt
♥ J & S
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:32:24 #72
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139446677
Spirit O+

Och dotje. Het is ook wat. Kun je niet idd wat limone zegt nog wat bv geven en de rest kv? Alle beetjes die hij binnenkrijgt zijn denk ik goed voor je eigen gevoel! En misschien kun je op die manier inderdaad weer op adem komen en zo krijgt je stip toch nog een beetje langer bv. Niet dat hij het nódig heeft, maar ik kan me voorstellen dat dat jou de tijd geeft om wat meer berusting te vinden.

F.enne zit trouwens pas sinds een week overdag ook in 2, dus met 8 w en ongeveer 4900 gram zal ze over gegaan zijn. Hoe groot is je stip nu?

Wij mogen om 1330 al naar de ka ipv 1530! Fijn! Ik belde omdat ik niet meer heel zeker wist of het nou 1430 of 1530 was, dus toen vertelde ze dat er wat was uitgevallen en dat ik ook eerder mocht komen. Prrrrima, kunnen we aan het einde van de middag nog wat stofzuigen en lekker koken ofzo.
pi_139446689
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:25 schreef Limone het volgende:
Ach Dotje. :* Ik vind borstvoeding ook psychisch en emotioneel heel erg zwaar. Er zijn dagen dat ik mij zo leeg en down voel daarvan. Is het een optie om én kv én bv te geven? Ik geef op dagen dat het allemaal niet zo lekker gaat één of twee voedingen kv, daar knap ik dan weer van op. En dan kan ik daarna weer dagen tegenaan. :)
Ja, dat leek me ook een fijn plan idd. Ik zat eraan te denken om de nachtvoedingen zelf te blijven doen, maar omdat hij mij nog steeds pijn doet bij het drinken weet ik niet of dat verstandig is. Al krijgen m'n tepels dan wel wat meer rust natuurlijk overdag.
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:39:09 #74
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139446850
Dot :*.

En voor iedereen met zware nachten: :*

quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:35 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, misschien heb je wel tekort aan iets, waardoor je zo moe blijft. Slik je nog multivitaminen?

Ja, het is duidelijk dat mannen anders met baby's omgaan, vooral: makkelijker. Soms ben ik daar ook een beetje jaloers op. Mijn vriend komt veel meer toe aan andere dingen dan ik daardoor, ook als hij alleen thuis is met haar. Hij legt haar makkelijker en ook langer weg.

Op zich heb ik in mijn hoofd al wel ruimte voor andere dingen, maar maar mijn lijf en de hormonen die daar nog hun werk doen en mijn gevoel zeggen soms echt iets anders. Dus ik heb allemaal voornemens om voor volgend schooljaar mezelf alvast goed te gaan voorbereiden, omdat ik daar nu lekker de tijd voor heb, vakliteratuur te lezen e.d. Maar het komt er amper van, en daar ben ik eigenlijk soms wel gefrustreerd over. Dan roepen andere mensen weer: ja, geniet nou maar van je verlof. En dan vind ik ook wel weer dat ze gelijk hebben. :) .

Hier rolt I. zo ongeveer de halve kamer door, terwijl ik op de bank zit met de laptop. Ongelooflijk.
Ja, dat! Dan kom ik thuis en dan zit Kix heerlijk rustig TV te kijken, en heeft 'ie daarvoor gestofzuigd, de afwas opgeruimd, twee wassen gedraaid en ook nog wat dingen schoongemaakt. Maar echt: HOE? :o

Hihi, rollende I!

M besloot uiteindelijk wel te willen uitslapen, dus ze kwam om 7 uur voor een voeding en toen weer om 08.40. En toen viel ze om 9.15 ineens weer in slaap en heb ik nog maar even meegedaan. En nu gaan we lekker in bad. :W

Ik lees straks nog even beter bij!
pi_139446866
Je kan het altijd proberen toch, Dot? En als het niet werkt, dan werkt het niet en dat is dan ook prima.

Oh en met de pokjes gaat het heel goed! Die zijn bijna allemaal naar een ander kindje. ;) Alleen het luiergebied is nog een slagveld. Het is daar natuurlijk vrij vochtig, hoewel ik kwistig met maïzena strooi. Maar ook daar is het op z'n retour. Op naar volgend jaar! ;)
pi_139446870
Dot, denk eraan dat niks MOET en dat de beslissing van vandaag morgen weer teruggedraaid kan worden. Als jij je goed voelt bij een keer fv geven ipv bv, dan wordt niemand daar slechter van. Je kunt en mag alles proberen om uit te vinden wat voor jou het prettigste is. Als je bv wilt afbouwen, dat kan. Als je bv en kv wilt combineren, dat kan! Als je morgen anders denkt dan vandaag is er niks aan de hand en doe je morgen wat dan het beste voelt. Leg jezelf niet zo'n druk op meid, niemand verwacht van je dat je ten koste van alles doorgaat met bv :* En jouw stip voelt zich ook beter bij een blije mama en een fles dan bij een verdrietige mama en een borst.
Sarcasme. Herken het.
pi_139446906
Ha Spirit! Ga je vandaag met I. koekjes bakken? Leek mij een leuk plan!
pi_139446955
Fijn dat het zo goed gaat met M limone *O*

Skips, jaaaaa!!! HOE?! Ik snapte dat ook nooit. Ik dacht altijd: wacht maar tot jij een dag alleen met haar bent, dan kom je er wel achter hoe zwaar het is. Maar :') idd hele huishouden gedaan en nog met kind gespeeld ook }:| Het komt gewoon omdat hij nog zo fris en fruitig is omdat jij maaaandenlang alles hebt gedaan. Dat is het gewoon.
Sarcasme. Herken het.
pi_139446970
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:41 schreef Limone het volgende:
Ha Spirit! Ga je vandaag met I. koekjes bakken? Leek mij een leuk plan!
Er blijft geen deeg over als dat kind me moet helpen :') Kleine happer is het O+
Sarcasme. Herken het.
pi_139447217
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:39 schreef Spirit82 het volgende:
Dot, denk eraan dat niks MOET en dat de beslissing van vandaag morgen weer teruggedraaid kan worden. Als jij je goed voelt bij een keer fv geven ipv bv, dan wordt niemand daar slechter van. Je kunt en mag alles proberen om uit te vinden wat voor jou het prettigste is. Als je bv wilt afbouwen, dat kan. Als je bv en kv wilt combineren, dat kan! Als je morgen anders denkt dan vandaag is er niks aan de hand en doe je morgen wat dan het beste voelt. Leg jezelf niet zo'n druk op meid, niemand verwacht van je dat je ten koste van alles doorgaat met bv :* En jouw stip voelt zich ook beter bij een blije mama en een fles dan bij een verdrietige mama en een borst.
Het is ook vooral de druk vanuit mezelf :P Maar ik denk dat ik een combi erg prettig kan vinden, dus ik ga het straks even bespreken :)
pi_139447491
Een door de kamer rollende I, wat knap zeg! :o jij was toch ook pas gisteren bevallen...

Dotje, wat je uiteindelijk ook beslist, het is prima. Ik gun je dat je ook gewoon zonder zorgen en gedoe kunt genieten van je kleine mannetje. Hopelijk vind je snel een manier die voor jou werkt, waar jij je fijn bij voelt.

Limone, fijn dat de pokjes op hun retour zijn!

KP succes bij de KA.

Spirit aan het koekjesbakken vandaag. Heerlijk die dag opnieuw beleven. O+

Ik was vandaag nog aan het douchen en Liesje had zich al aangekleed. Er huilde een broertje, dus ze wilde even een speentje aan hem geven, prima! Maar het duurde wel erg lang en ik hoorde haar maar praten. En toen deed ze dus dit: Ik ben zo trots op mijn kleine meisje. O+ :'( O+
pi_139447598
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:32 schreef Kimpossible het volgende:
Spirit O+

Och dotje. Het is ook wat. Kun je niet idd wat limone zegt nog wat bv geven en de rest kv? Alle beetjes die hij binnenkrijgt zijn denk ik goed voor je eigen gevoel! En misschien kun je op die manier inderdaad weer op adem komen en zo krijgt je stip toch nog een beetje langer bv. Niet dat hij het nódig heeft, maar ik kan me voorstellen dat dat jou de tijd geeft om wat meer berusting te vinden.

F.enne zit trouwens pas sinds een week overdag ook in 2, dus met 8 w en ongeveer 4900 gram zal ze over gegaan zijn. Hoe groot is je stip nu?

Wij mogen om 1330 al naar de ka ipv 1530! Fijn! Ik belde omdat ik niet meer heel zeker wist of het nou 1430 of 1530 was, dus toen vertelde ze dat er wat was uitgevallen en dat ik ook eerder mocht komen. Prrrrima, kunnen we aan het einde van de middag nog wat stofzuigen en lekker koken ofzo.
Ik ga hem vanmiddag even wegen, maar hij was maandag 4760 gram. Op zich zou het dus idd best kunnen qua maatvoering.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:29 schreef klaprooss het volgende:
Dot :* het is ook niet niets zo'n beslissing maar het is een optie wat Limone aanhaalt?
En anders geloof ik ook wel een beetje wat GotC zegt, de rust die je er voor terug krijgt in jouw situatie is misschien zo'n opluchting dat het je wat minder zwaar kan vallen :*

Doe je stipje al inbakeren? Hier ligt J sowieso niet meer hij slaapt meer zittend :') maar als ik zijn inbakerdoek niet gebruik maait ie zichzelf elke keer weer wakker.

En een grotere maand kan echt schelen.. Ik twijfel nu ook of ik al naar 3 moet, heb nu een laatste pak 2 en dan kijken hoe dat verloopt
Inbakeren wordt hij zo ontzettend driftig van als hij wakker wordt dat ik het eigenlijk niet consequent heb geprobeerd. Ik kan hem erin krijgen als hij heel slaperig is, maar zodra hij dan even wil wroeten (wat hij graag doet) wordt hij wakker en dan is het echt gillen en van dat huilen zonder adem te halen :{ Als ik het doe als hij wakker is is het meteen al zo huilen. Ik leg hem vaak wel weg op zijn buik of heel strak ingestopt.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Een door de kamer rollende I, wat knap zeg! :o jij was toch ook pas gisteren bevallen...

Dotje, wat je uiteindelijk ook beslist, het is prima. Ik gun je dat je ook gewoon zonder zorgen en gedoe kunt genieten van je kleine mannetje. Hopelijk vind je snel een manier die voor jou werkt, waar jij je fijn bij voelt.

Limone, fijn dat de pokjes op hun retour zijn!

KP succes bij de KA.

Spirit aan het koekjesbakken vandaag. Heerlijk die dag opnieuw beleven. O+

Ik was vandaag nog aan het douchen en Liesje had zich al aangekleed. Er huilde een broertje, dus ze wilde even een speentje aan hem geven, prima! Maar het duurde wel erg lang en ik hoorde haar maar praten. En toen deed ze dus dit: Ik ben zo trots op mijn kleine meisje. O+ :'( O+
Oh, wat lief! O+

En wat zijn hun bedjes netjes opgemaakt! :o
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:11:24 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139447764
Nikki wat lief O+
KuikenGuppy
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:55:05 #84
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139448865
Wat ontzettend lief Nikki! Grote broer hier benadert kleine T. alsof het ook
een peuter is: wild en vol enthousiasme :') Hij vind z'n broertje heel lief, maar vindt het lastig dat hij nog niet echt met hem kan spelen. We zijn dus nog een beetje zoekende naar hoe we de liefde voor z'n broertje een beetje kunnen kanaliseren ;)

Ik lees hier wel mee, maar reageren lukt me nog niet echt. Jullie gaat me te snel :@ Wel even een :* voor de verse moeders met onrustige baby's :*
Oude (on)bekende.
pi_139449228
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:39 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, dat! Dan kom ik thuis en dan zit Kix heerlijk rustig TV te kijken, en heeft 'ie daarvoor gestofzuigd, de afwas opgeruimd, twee wassen gedraaid en ook nog wat dingen schoongemaakt. Maar echt: HOE? :o
Zo'n vent wil ik ook! :o
Het gaat hier prima hoor, op de 'papadagen' (jeukwoord, sorry), als ik thuiskom zie ik een vrolijke papa en twee vrolijke kindjes (ok, 1 dan, de ander is begonnen met krijsen toen ik m'n jas weghing waarschijnlijk ;) ), maar dan is er verder echt niets aan het huishouden gedaan hoor.

Nikki! O+ O+ Wat een geweldig filmpje... wat lief! En wat een mooie bedjes zo naast elkaar O+

Dot, wat je ook doet, jouw beslissing is de juiste, en het enige goede wat je kunt doen :* Maar moeilijk is het wel he?
pi_139449550
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja, het gaat zo snel!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het op een gegeven moment wel huilen geblazen. :P .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ontzettend lief van L. Dan weet je toch ook niet waar je het zoeken moet van geluk. :D .

Sterkte Dot. Je maakt het jezelf heel moeilijk volgens mij, maar ik begrijp het heel goed. Hopelijk kunnen je vriend en het cb goed met je meedenken.
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:59:41 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139450762
Herkenbaar die tweede foto Franny :D
KuikenGuppy
pi_139452892
Net terug van het cb en het lijkt heel erg op spruw en zelfs misschien ook in z'n liezen. Zucht :{

De vpk ging het natuurlijk eerst hebben over volledig kolven, want dat zou zij doen. Het was ook precies die vpk waar ik niet zoveel mee heb helaas. Maar als ik het echt wilde dan kon ik beginnen met z'n middagvoeding te vervangen door een fles en dan afbouwen. En de nachtvoeding kon ik dan doen met een tepelhoedje, want dan hoefde hij eigenlijk ook geen volle voeding meer dus dan was het niet erg als hij m'n borst niet helemaal leeg krijgt. Ik denk niet dat hij het daarmee eens is :')

Pff, maar die spruw... Ik weet niet of ik gv aandurf bij mezelf, want het kloofje zit er nog. Kun je ook gv en miconazol crème samen gebruiken? Anders wordt het toch weer die plakzooi van de huisarts.
  donderdag 1 mei 2014 @ 15:13:34 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139453171
Dot... wat fijn dat je 'toestemming' hebt van de vpk om af te bouwen ;). Ik zou een afbouw schema zoeken op borstvoeding.com en de vpk met haar mening lekker de vpk met haar mening laten.

Spruw heb ik geen ervaring mee, maar hopelijk is het snel over :*.
KuikenGuppy
  donderdag 1 mei 2014 @ 15:49:02 #90
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139454231
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 15:03 schreef Dot. het volgende:
Net terug van het cb en het lijkt heel erg op spruw en zelfs misschien ook in z'n liezen. Zucht :{

De vpk ging het natuurlijk eerst hebben over volledig kolven, want dat zou zij doen. Het was ook precies die vpk waar ik niet zoveel mee heb helaas. Maar als ik het echt wilde dan kon ik beginnen met z'n middagvoeding te vervangen door een fles en dan afbouwen. En de nachtvoeding kon ik dan doen met een tepelhoedje, want dan hoefde hij eigenlijk ook geen volle voeding meer dus dan was het niet erg als hij m'n borst niet helemaal leeg krijgt. Ik denk niet dat hij het daarmee eens is :')

Pff, maar die spruw... Ik weet niet of ik gv aandurf bij mezelf, want het kloofje zit er nog. Kun je ook gv en miconazol crème samen gebruiken? Anders wordt het toch weer die plakzooi van de huisarts.
Hier heeft M tot twee keer toe spruw gehad. Ik heb geen gv gebruikt (wel gekregen van Incantrix O+) want dat gele spul van de huisarts werkte uiteindelijk goed genoeg en M. vond het lekker. :') Ik heb mezelf helemaal platbehandeld met Micanozol en continu schoongemaakt met vochtige doekjes. M. kreeg het ook op d'r liezen en dat heb ik ook maar met Micanozol gedaan. Gek werd ik er van, het ging maar niet weg. Er zijn hier uiteindelijk drie van die potjes geel plakspul doorheen gegaan en 1,5 tube Miconazol (voor mij en M).

Ik weet niet hoe gv samengaat met kloofjes. Je zou het kunnen proberen en de douche alvast aanzetten voor als het toch direct niet goed gaat ;). Mijn studieboeken zeggen er over dat het irriterend kán zijn. Verder staat er niets over dat het niet tegelijk met Miconazol zou kunnen.

Voor de liesstreek zou je bij gebruik van Miconazol binnen 72 uur verandering moeten zien. Behandeling moet minimaal 7 dagen duren, dat wil zeggen: als het weg is dan moet er nog 7 dagen nabehandelt worden.

Succes. Spruw is echt ruk.
pi_139454476
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 15:49 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Hier heeft M tot twee keer toe spruw gehad. Ik heb geen gv gebruikt (wel gekregen van Incantrix O+) want dat gele spul van de huisarts werkte uiteindelijk goed genoeg en M. vond het lekker. :') Ik heb mezelf helemaal platbehandeld met Micanozol en continu schoongemaakt met vochtige doekjes. M. kreeg het ook op d'r liezen en dat heb ik ook maar met Micanozol gedaan. Gek werd ik er van, het ging maar niet weg. Er zijn hier uiteindelijk drie van die potjes geel plakspul doorheen gegaan en 1,5 tube Miconazol (voor mij en M).

Ik weet niet hoe gv samengaat met kloofjes. Je zou het kunnen proberen en de douche alvast aanzetten voor als het toch direct niet goed gaat ;). Mijn studieboeken zeggen er over dat het irriterend kán zijn. Verder staat er niets over dat het niet tegelijk met Miconazol zou kunnen.

Voor de liesstreek zou je bij gebruik van Miconazol binnen 72 uur verandering moeten zien. Behandeling moet minimaal 7 dagen duren, dat wil zeggen: als het weg is dan moet er nog 7 dagen nabehandelt worden.

Succes. Spruw is echt ruk.
Ja, ik ga morgen sowieso miconazol halen voor z'n liezen en mijn tepels.

Deed je het plakspul trouwens elke voeding of echt maar 4x per dag? En m'n huisarts zei uitsmeren in z'n mond met je vinger, maar misschien is een wattenstaafje beter?
pi_139454657
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:39 schreef Limone het volgende:
Je kan het altijd proberen toch, Dot? En als het niet werkt, dan werkt het niet en dat is dan ook prima.

Oh en met de pokjes gaat het heel goed! Die zijn bijna allemaal naar een ander kindje. ;) Alleen het luiergebied is nog een slagveld. Het is daar natuurlijk vrij vochtig, hoewel ik kwistig met maïzena strooi. Maar ook daar is het op z'n retour. Op naar volgend jaar! ;)
Mooi! Hier nu een bed en box en autostoeltje en alles onder korsten.... Hopelijk as zondag een korst vrije beer-ik-ben-3-maanden foto!

Verder was ie ook ok bevonden op cb. Arts moest gokken welke kant voorkeurskant was, dus goed werk verricht. Stats: 62.5cm bij 5630gr. Niet gek dat 56 niet meer paste dus..

Oh (((dot))) ik vond bv ook ruk.

En nog excuus voor bezigen van de term huismoeder. Ik houd me aanbevolen voor een politiek correctere benaming.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_139454744
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 15:58 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik ga morgen sowieso miconazol halen voor z'n liezen en mijn tepels.

Deed je het plakspul trouwens elke voeding of echt maar 4x per dag? En m'n huisarts zei uitsmeren in z'n mond met je vinger, maar misschien is een wattenstaafje beter?
Even op inhaken. Mijn dochter heeft ook spruw gehad. Hier werd een wattenstaafje voorgesteld, maar dat vond ze erg vervelend en het ging maar niet over. uiteindelijk gewoon met mijn vinger gedaan en dat ging veel beter. Was toen ook zo over.

Verder deden wij wel echt na iedere voeding een beetje. Succes!
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:08:59 #94
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139454755
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 16:04 schreef DJMomo het volgende:
En nog excuus voor bezigen van de term huismoeder. Ik houd me aanbevolen voor een politiek correctere benam
Die is er niet denk ik :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139454829
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 16:04 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Mooi! Hier nu een bed en box en autostoeltje en alles onder korsten.... Hopelijk as zondag een korst vrije beer-ik-ben-3-maanden foto!

Verder was ie ook ok bevonden op cb. Arts moest gokken welke kant voorkeurskant was, dus goed werk verricht. Stats: 62.5cm bij 5630gr. Niet gek dat 56 niet meer paste dus..

Oh (((dot))) ik vond bv ook ruk.

En nog excuus voor bezigen van de term huismoeder. Ik houd me aanbevolen voor een politiek correctere benaming.
Vast wel! En anders shop je die laatste plekjes nog even weg. ;)

Ik opteer voor huismens. :+
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:25:30 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139455188
Thuisblijfmoeder vind ik persoonlijk prima.
KuikenGuppy
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:31:11 #97
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139455347
Dat vind ik ook wel de beste denk ik.

Mijn bakfiets is eindelijk op voorraad *O*
Ik ben zo benieuwd hoe R.ufter het zal vinden!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:40:30 #98
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139455606
Krentenbolletjes terug op weg naar simpele witte bolletjes!

ohh Nikki je L! O+

Dot. Spruw zuigt! Ik hoop dat het snel verbeteren zal. En wmb de vpk op het cb: ene oor in, andere uit he? Ik zou ook lekker voor een schema van bv.com gaan!

Bur, hoe is het met je uk vandaag?

Kinderartsupdate: mop groeit goed en derhalve zou hij medicijnen nog altijd niet adviseren als wij het met elkaar redden. Dat laten we dan dus ook nog maar even achterwege, want wegkomen de dagen best door samen. We mogen het wel proberen, maar een goede luisteraar hoorde het negatieve advies richting meds duidelijk doorklinken. Voor de voorkeurshouding worden we doorverwezen naar de kinderfysiotherapeut en dat zal ook tips kunnen opleveren mbt de onrust en houdingen bij reflux. Ik ben benieuwd! Naar de osteopaat kan altijd nog. Bij verslechtering of toch medicijnwens of achtergebleven groei moeten we terugkomen, maar voor nu hoefden we geen nieuwe afspraak te maken! Hij adviseerde overigens ook niet uitgesteld te vaccineren door de reflux en andere overwegingen vond hij haast als vanzelfsprekend verwerpelijk. Ik geloof dat wij daarom maar gewoon starten op de 12e. Das al redelijk verlaat :)

Lipbandje is niet meer ter sprake gekomen, maar dat vind ik niet erg na het inzicht dat het ook zichzelf op kan lossen. Ze heeft er iig niet extra veel krampjes door geloof ik, dus het ongemak is vooral aan mijn kant. Maar om daar voor nou te laten klieven? Nahh

Voor de stats: precies 2 maanden vandaag O+ , 5075 gr. en 59 (!) cm. En wij maar denken, Jeutje wat wordt ze lang. In grafiek ziet dat er zo uit:

SPOILER
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:44:23 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139455745
Wow, lange slanke F!
Kuiken is ook 59cm maar een kilo zwaarder :o.
Met kuiken gaat het weer prima trouwens :).
KuikenGuppy
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:45:39 #100
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139455789
Goed om te lezen Kp! klinkt als een hele fijne arts.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:58:37 #101
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139456299
Mooie berichten overal vandaag ^O^
pi_139456333
Jeuj voor blije groeiende kinders!

Maarreeeee noem je mijn kind nou simpel!?

Ik zei het trouwens met enige zelfspot, huismoeder. Maar zal voortaan thuisblijfmens zeggen :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 1 mei 2014 @ 17:09:37 #103
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139456616
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 16:59 schreef DJMomo het volgende:
Jeuj voor blije groeiende kinders!

Maarreeeee noem je mijn kind nou simpel!?

Ik zei het trouwens met enige zelfspot, huismoeder. Maar zal voortaan thuisblijfmens zeggen :+
Simpele witte bolletjes zijn anders heul lekker hoor 8-)

Burd! Lekker stevig ventje heb je dan! Fijn dat het weer goed gaat :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 17:14:19 #104
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139456780
Wij hebben echt een onwijs leuk speelkleed en R.ufter kon echt geen minuut zonder mij en nu hij interesse heeft voor dat ding is hij zo een half uur druk bezig alleen O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139457699
Moppert wat fijn dat hij het kleed tof vindt.

KP dat zijn goede berichten van de KA. En mooie stats. Wat een lange dame zeg!

En Burd je kuikentje doet het goed zeg!

Dot. :*
pi_139458905
Allemaal mooie berichten!
Mweh ik kreeg vandaag bij de Wij jonge ouders een papiertje dat F al bijna 1 is. Wtf? Dat duurt nog heeeeel lang hoor.
  donderdag 1 mei 2014 @ 18:44:30 #107
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139459327
Dot, hier smeerde ik Micanozol na iedere voeding, het plakspul vier keer per dag. Ik had er een kwastje bij, gekregen bij de apotheek.

--

Hihi, wat een lange slanke den KP! En goede berichten van de KA!

--

Fijn moppert!

--

Burdie, als je het leuk vindt wil ik je mini (die nu al groter is dan de mijne :+ ) wel eens komen bekijken!
  donderdag 1 mei 2014 @ 18:46:44 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139459391
Kee. Mup heeft een koortslip. HAP al gebeld, die doet er vrij luchtig over. Ik weet niet -O-.
pi_139459483
Wat een goede berichten allemaal :D fijn zeg!

Xm oei, lijkt me toch ook wel uhm engig?

KP wat een langert! En een slankie dan!

Dot, volgens mij kan GV gewoon met kloven hoor. Moet geen pijn doen en kan ook geen kwaad je smeert het tenslotte ook in stipje zijn mondje. Hier gebruikt en werkte als een tiet :)

Edit op e-mail post: Oh whateveeeer ik las weer eens niet goed :')
♥ J & S
  donderdag 1 mei 2014 @ 18:52:42 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139459533
Onder het matrasje kan toch wel? Edit: dusch :+.

Skips, yay!
KuikenGuppy
pi_139459737
Werkt als een tiet op je tepel? :D Wat rot zeg, al die spruw -O-

Vorig jaar rond deze tijd werden de weeen echt heviger en was ik net klaar met koekjes bakken. Ik ga zo kleine appeltaartjes maken voor morgen. Kan isa lekker mee klooien O+ En we gaan zo slingers ophangen en een feestmuts maken en dan morgen een dagje naar Artis O+
Sarcasme. Herken het.
pi_139459927
Ah koortslip. Volgens mij kunnen ze er weinig aan doen maar de vraag is wel hoe komt ze eraan? Heeft een van jullie het ook xm?
  donderdag 1 mei 2014 @ 19:07:00 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139460051
Nou, ik heb twee weken geleden een lange tandartsbehandeling gehad en daarvoor een uur bij de mondhygiënist. Die dag ongeveer 3-4 uur met m'n mond open gelegen. Beetje zere en rode mondhoek, dus ik dacht dat het daardoor kwam. Heb ook geen blaasjes of jeuk ofzo en m'n laatste koortslip is echt meer dan 15 jaar geleden ofzo. Maar waarschijnlijk is het dus dat toch wel.

-O-
pi_139460119
Dan ben jij dus drager xm. Geen idee hoe het precies met erfelijkheid zit. Maar volgens mij kun je het wel overdragen. Mijn zus heeft het van mijn moeder maar ik heb het nooit gekregen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 19:08:58 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139460132
Balen, XM -O-
KuikenGuppy
  donderdag 1 mei 2014 @ 19:10:35 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139460218
Ja, dat wist ik al, want vroeger dus wel eens gehad. Maar dus echt al in geen eeuwen meer. Was het bij wijze van spreken al vergeten. Maar er zit bij haar echt zo'n verdomd blaasje in haar mondhoek.

En op internet lees ik allemaal verhalen over hersenvliesontsteking en blindheid enzo.
pi_139460288
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 16:40 schreef Kimpossible het volgende:
Krentenbolletjes terug op weg naar simpele witte bolletjes!

ohh Nikki je L! O+

Dot. Spruw zuigt! Ik hoop dat het snel verbeteren zal. En wmb de vpk op het cb: ene oor in, andere uit he? Ik zou ook lekker voor een schema van bv.com gaan!

Bur, hoe is het met je uk vandaag?

Kinderartsupdate: mop groeit goed en derhalve zou hij medicijnen nog altijd niet adviseren als wij het met elkaar redden. Dat laten we dan dus ook nog maar even achterwege, want wegkomen de dagen best door samen. We mogen het wel proberen, maar een goede luisteraar hoorde het negatieve advies richting meds duidelijk doorklinken. Voor de voorkeurshouding worden we doorverwezen naar de kinderfysiotherapeut en dat zal ook tips kunnen opleveren mbt de onrust en houdingen bij reflux. Ik ben benieuwd! Naar de osteopaat kan altijd nog. Bij verslechtering of toch medicijnwens of achtergebleven groei moeten we terugkomen, maar voor nu hoefden we geen nieuwe afspraak te maken! Hij adviseerde overigens ook niet uitgesteld te vaccineren door de reflux en andere overwegingen vond hij haast als vanzelfsprekend verwerpelijk. Ik geloof dat wij daarom maar gewoon starten op de 12e. Das al redelijk verlaat :)

Lipbandje is niet meer ter sprake gekomen, maar dat vind ik niet erg na het inzicht dat het ook zichzelf op kan lossen. Ze heeft er iig niet extra veel krampjes door geloof ik, dus het ongemak is vooral aan mijn kant. Maar om daar voor nou te laten klieven? Nahh

Voor de stats: precies 2 maanden vandaag O+ , 5075 gr. en 59 (!) cm. En wij maar denken, Jeutje wat wordt ze lang. In grafiek ziet dat er zo uit:

SPOILER
Wat doet ze het goed!

Die fysio hadden wij ook gekregen, maar zij gaven dus het inbakeren en laten huilen als advies en rust en regelmaat, wat ook inhoud dat je uitstapjes vermijd en voed in een prikkelarme kamer terwijl je niks zegt tegen d'r. Verder doen jullie het al perfect met het dragen qua houding :) ik kon niet veel met haar tips... Rustig naar bed brengen bij tekenen van vermoeidheid doe je al automatisch volgens mij. Het is niet alsof we hem expres wakker houden ofzo.

Ik kan op bv.com niet echt een schema vinden eigenlijk :@ Alleen tips dat je de voeding laat vallen wanneer je zelf het gevoel hebt dat je het minste produceeert. Nu heb ik sowieso eigenlijk nooit stuwing, dus ik heb de voeding van net maar als eerste genomen, zodat vriend hem de fles kon geven.

Ik zal eens vragen voor een kwastje, skippy, thanks!
pi_139460312
:+ leeeezuh klaprooss, zal het ontzwangeren wel zijn :')
♥ J & S
  donderdag 1 mei 2014 @ 19:16:50 #119
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139460499
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 19:11 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat doet ze het goed!

Die fysio hadden wij ook gekregen, maar zij gaven dus het inbakeren en laten huilen als advies en rust en regelmaat, wat ook inhoud dat je uitstapjes vermijd en voed in een prikkelarme kamer terwijl je niks zegt tegen d'r. Verder doen jullie het al perfect met het dragen qua houding :) ik kon niet veel met haar tips... Rustig naar bed brengen bij tekenen van vermoeidheid doe je al automatisch volgens mij. Het is niet alsof we hem expres wakker houden ofzo.

Ik kan op bv.com niet echt een schema vinden eigenlijk :@ Alleen tips dat je de voeding laat vallen wanneer je zelf het gevoel hebt dat je het minste produceeert. Nu heb ik sowieso eigenlijk nooit stuwing, dus ik heb de voeding van net maar als eerste genomen, zodat vriend hem de fles kon geven.

Ik zal eens vragen voor een kwastje, skippy, thanks!
Oef ja, met die tips zou ik echt niks kunnen als ze daarmee komt. Ik verwacht daar ook niet zoveel van eerlijk gezegd, als ik de ka mag geloven doen we al alles wat we kunnen. Maar ik hoop dat ze voor de voorkeur wel oefeningen heeft, want ze laat zich echt niet voor de gek houden qua prikkels van links. Das 2 tellen leuk en dan zoekt ze gewoon op rechts iets leukers. Ook als dat de muur is :')

Ik denk dat je het zo goed gedaan hebt hoor! Het zal toch weer even zoeken blijven. En anders: lk's zijn ook goed voor afbouwtips!
pi_139461576
Dot misschien zitten er wat afbouw ervaringsdeskundigen in het bv topic?

XM ik weet dat het bij pasgeboren mini baby's heel gevaarlijk kan zijn. Inderdaad omdat ze er hersenvliesontsteking van kunnen krijgen. Ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd het geen kwaad meer kan.
pi_139462236
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 19:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot misschien zitten er wat afbouw ervaringsdeskundigen in het bv topic?

XM ik weet dat het bij pasgeboren mini baby's heel gevaarlijk kan zijn. Inderdaad omdat ze er hersenvliesontsteking van kunnen krijgen. Ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd het geen kwaad meer kan.
Ja, ik bel morgen ook even m'n lk :)

Ik heb nu toch best wel stuwing :X nog niet pijnlijk iig, maar wel lektetten. Ik snap nu waarom je echt moet afbouwen :D
  donderdag 1 mei 2014 @ 19:59:31 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139462243
Nee ik ook niet. De mening erover verschilt ook nogal. HAP zegt, in de gaten houden of ze koorts krijgt en of het zich niet verspreidt.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:18:25 #123
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139462949
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 18:52 schreef Burdie het volgende:
Onder het matrasje kan toch wel? Edit: dusch :+.

Skips, yay!
Mooi, gaan we regelen!

--

XM, ik heb al sinds ik twee jaar oud ben last van een koortslip eens in de zoveel tijd. Ik kreeg een aantal weken geleden een koortslip en moest van de HA gelijk bellen op het moment dat M er ook een zou krijgen. Nou is M natuurlijk nog wel een stuk jonger dan jouw N..

Ik zou morgen even je huisarts bellen.
pi_139463678
Even een crosspost met FB maar kiek nou O+
Voetjes in het gras!

En XM even bellen hoor!
♥ J & S
pi_139463679
Wat een fijne groeiende baby's allemaal!

En een koortslip voor de mini van XcuzMe, gossie ;( Rotvirus. Ik draag het virus ook, hoop niet dat onze spookjes het hebben.

Nikki wat jouw man met de jongens heeft herken ik wel. Mijn lief laat onze dames ook net wat langer huilen en is net wat relaxter als ik. Misschien ook wel goed. Wat een lief meisje heb je O+

Moppert wat goed dat R. zichzelf een beetje kan vermaken! En fijn ook, een beetje adempauze voor jezelf :)

Dot spruw is niet leuk :{ Hopelijk gaat het snel beter :*

Klaprooss kijk nou! Wat superschattig! Zo te zien is het je mini goed bevallen O+

Mijn dames gaan goed ^O^ Ze zijn in een maand tijd 5 cm gegroeid en zijn nu 52 cm en 52,5 cm. En ruim een kilo aangekomen *O* L. is van 2600 gram naar 3780 gram gegaan en I. van 2970 naar 3930 gram *O* Wij zijn trots!!

Ook qua ritme gaat het beter. Ze vragen steeds minder vaak om voeding. Overdag krijgen ze flesjes van 120 ml en er zit 4 uur tussen :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:40:34 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139463842
Ja, doe ik ook. Even overleggen gelijk morgenvroeg.
pi_139463878
Musique dat klinkt super. Heb je het nog fijn kunnen afsluiten met je schoonzus? Heb niet alles terug gelezen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:44:51 #128
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139464035
KR & J. *;

Musique, klinkt goed!

Nikki, ik ben trouwens echt gesmolten dankzij dat filmpje van L. O+ O+
pi_139464348
Oh dat was ik vergeten ja! L met dr boertje *rammel!
♥ J & S
pi_139464369
Klap mooie foto O+ en wat ben je weer goed in shape.
pi_139464570
Tetten! :9~
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:57:08 #132
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139464582
Klap O+

En dat filmpje zo lief

Musique klinkt goed bij jullie!
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:58:29 #133
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139464627
Klap, lekker wuuf! Oh en wat is je j. Een droooopje O+
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:02:04 #134
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139464786
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:56 schreef Limone het volgende:
Dit ja! :9
pi_139465250
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Musique dat klinkt super. Heb je het nog fijn kunnen afsluiten met je schoonzus? Heb niet alles terug gelezen.
Ja, ze zijn eergisteren vertrokken en goed afgesloten. Mag ik wel zeggen dat het een opluchting is?? Even ons eigen gezinnetje weer :s) Nu heeft mijn schoonmoeder het in haar hoofd gehaald een maand lang te komen. Weet nog niet hoe we het gaan brengen, maar een maand lang mijn schoonmoeder hier, no way. Überhaupt wil ik niemand een maand hier hebben.

Als er andere meiden zijn die in het buitenland wonen en meelezen, lopen jullie tegen dezelfde problemen aan? Hoe doen jullie dat?
pi_139465295
Klap, ook al zo'n buitenventje? O+

Musique, wat groeien ze goed idd!
pi_139465415
Klap wat heb je een mooi jongetje. Wat schattig zo op het gras. En wat heb je een mooie tuin, zo netjes ook! :o

Dot, ging het wel goed met het flesje?

Musique wat groeien je meisjes goed! En was heerlijk dat het zo goed gaat met de voedingen. Fijn hè als ze een beetje in een ritme komen, dat deed mij in ieder geval wel goed. :) Voed je ze echt op verzoek of voed je ze direct na elkaar?

En mijn filmpje, ik ga er zelf ook van rammelen. En mijn man rammelt zelfs zonder het zien van dat filmpje al harder dan ik. Hij wil er nog wel een meisje bij. ;) Maar nee, drie kindjes is genoeg. Which reminds me dat ik me nog even in anticonceptie moet verdiepen. Bij de nacontrole heb ik het over steriliseren gehad, maar de mirena spiraal is dus beter dan steriliseren (minder kans op zwangerschap). Ik ga me er dus nog even goed in verdiepen een dezer dagen.
pi_139465492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:11 schreef Musique het volgende:

[..]

Ja, ze zijn eergisteren vertrokken en goed afgesloten. Mag ik wel zeggen dat het een opluchting is?? Even ons eigen gezinnetje weer :s) Nu heeft mijn schoonmoeder het in haar hoofd gehaald een maand lang te komen. Weet nog niet hoe we het gaan brengen, maar een maand lang mijn schoonmoeder hier, no way. Überhaupt wil ik niemand een maand hier hebben.

Als er andere meiden zijn die in het buitenland wonen en meelezen, lopen jullie tegen dezelfde problemen aan? Hoe doen jullie dat?
Zeker mag je dat zeggen. Ik kan je tips geven. Ik wil op moederdag eigenlijk gewoon thuis blijven. Maar dat krijg ik er niet door bij mijn schoonmoeder.
En je hebt je dames een mooi start gewicht meegegeven zeg mag je trots op zijn.
pi_139465505
Echt waar Nikki? Terwijl steriliseren mij nou juist zo definitief lijkt... en dus veiliger...
pi_139465591
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Klap wat heb je een mooi jongetje. Wat schattig zo op het gras. En wat heb je een mooie tuin, zo netjes ook! :o

Dot, ging het wel goed met het flesje?

Musique wat groeien je meisjes goed! En was heerlijk dat het zo goed gaat met de voedingen. Fijn hè als ze een beetje in een ritme komen, dat deed mij in ieder geval wel goed. :) Voed je ze echt op verzoek of voed je ze direct na elkaar?

En mijn filmpje, ik ga er zelf ook van rammelen. En mijn man rammelt zelfs zonder het zien van dat filmpje al harder dan ik. Hij wil er nog wel een meisje bij. ;) Maar nee, drie kindjes is genoeg. Which reminds me dat ik me nog even in anticonceptie moet verdiepen. Bij de nacontrole heb ik het over steriliseren gehad, maar de mirena spiraal is dus beter dan steriliseren (minder kans op zwangerschap). Ik ga me er dus nog even goed in verdiepen een dezer dagen.
?????huh???? Steriliseren is toch echt definitief en toch de veiligste optie van ac?
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:20:16 #141
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139465701
Speaking of AC. Ik ben heel blij met m'n overstap van Mirena naar koper, geen constant gebloed meer.
SPOILER
pi_139465829
Ik heb geen idee GotC, ik slik nog steeds gewoon een pil. Wel inmiddels een lichtere variant, en het lijkt beter te gaan nu... De stap om naar de huisarts te gaan om andere opties te bespreken heb ik nog niet gemaakt...
pi_139466100
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:20 schreef GotC het volgende:
Speaking of AC. Ik ben heel blij met m'n overstap van Mirena naar koper, geen constant gebloed meer.
SPOILER
SPOILER
pi_139466160
Ik lees 1x mee en val met mijn neus in de boter. Ik ben bezig met sterrelisatie (essure) en het is niet 100% veilig. Maa 99,8 % beetje hetzelfde als de pil. Ik neem dat risico, maar het is dus geen absolute garantie. Het is echter niet onomkeerbaar.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:29:55 #145
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139466196
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:28 schreef L-E het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:30:28 #146
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139466237
Wat le zegt Gotc. Hier namelijk alleen rubbers en dat ook ;)
pi_139466310
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:16 schreef Shandaly het volgende:
Echt waar Nikki? Terwijl steriliseren mij nou juist zo definitief lijkt... en dus veiliger...
Nope, sterliliseren kan op 2 manieren vertelde de gyn. Via een buikoperatie en dan worden er clipjes op de eileiders gezet (die dus los kunnen raken of toch niet voldoende afsluiten :') ) of via een 'operatie' via de vagina en dan worden er een soort veertjes in de eileider geplaatst. Die veroorzaken littekenweefsel waardoor je niet meer vruchtbaar zou moeten zijn. Maar soms sluit het littekenweefsel niet voldoende af en krijg je toch met een verrassing te maken. ;) Ik dacht dus ook dat dit 100% garantie gaf, maar dat is dus niet het geval.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:32:26 #148
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139466371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:56 schreef Limone het volgende:
Dat was ook mijn gedachte :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:33:05 #149
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139466406
Mirena is er nu een week uit en een dag erna had ik al meer energie, en ik voel me steeds meer mezelf *O*
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:34:20 #150
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139466486
Ik haat anticonceptie :7 ze zijn allemaal stom. Maar ja, anders wordt het hier wel heel druk misschien :D
pi_139466546
Ohja, tetten van klap! O+

Ik ben zo benieuwd hoe mijn tetten uit deze bv-periode komen. Ben ik de enige die zich met zulke futiliteiten bezig houdt? :+
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:35:14 #152
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139466549
Kweek een zenuwknoop daar, perfécte anticonceptie ^O^.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:35:28 #153
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139466562
Ik ga nooit meer aan hormonale ac. :r :r
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139466582
Ik doe af en toe een testje. Werkt ook perfect! :7
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:36:22 #155
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139466620
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 19:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee ik ook niet. De mening erover verschilt ook nogal. HAP zegt, in de gaten houden of ze koorts krijgt en of het zich niet verspreidt.
Ik zou morgen de huisarts bellen persoonlijk. En navragen of je er iets tegen mag geven.
Onze ervaring met de koortslip bacterie is namelijk niet zo heel goed namelijk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:37:23 #156
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139466665
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:36 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ik zou morgen de huisarts bellen persoonlijk. En navragen of je er iets tegen mag geven.
Onze ervaring met de koortslip bacterie is namelijk niet zo heel goed namelijk.
Ja, dat is ook het plan. Wat is jullie ervaring dan?
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:37:50 #157
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139466687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:35 schreef Moppert het volgende:
Dat ja... Ik was hormonaler dan toen ik zwanger was }:|
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:38:02 #158
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139466705
quote:
9s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kweek een zenuwknoop daar, perfécte anticonceptie ^O^.
Ik vrees dat ik net zo ongelukkig word van geheelonthouding als van hormonale A-C. En dat nooooit meer. Glad m'n positieve padje kwijt joh. :{
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:38:38 #159
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139466737
De oudste 2 zijn bij opa en oma dus wij zijn lekker uit eten geweest O+
De vorige keer zei de eigenaar al wat van hoe we dat zo doen met R. en hoe lekker dat gaat en nu zei hij neem hem gerust de volgende keer weer mee O+ O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139466739
XM, wat ontzettend rot joh -O-

Klap, superlief met zijn voetjes in het gras O+

Dot, op bv.com houden ze aan dat je 1 voeding per week moet laten vallen om narigheid te voorkomen. Wat ik fijn vond, was wachten tot de stuwing weg was en dan de volgende laten vallen. Ik koos er voor om die voedingen zo ver mogelijk uit elkaar te laten vallen. Als je pijn krijgt kun je ook wat melk handkolven (onder de douche). Voel je je al iets beter nu je de eerste voeding hebt laten vallen?

Hier is de kamer versierd, kadi's ingepakt, taart klaar en man is de feestlied aan het maken O+ Maar man, wat een werk. Bevallen was bijna makkelijker :')
Sarcasme. Herken het.
pi_139466808
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:38 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik net zo ongelukkig word van geheelonthouding als van hormonale A-C. En dat nooooit meer. Glad m'n positieve padje kwijt joh. :{
Dat dus. Ik vind seks echt heel ontspannend, geheelonthouding zou mijn laatste restje zen van me wegnemen en daar wordt echt niemand vrolijk van!
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:40:15 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139466811
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:37 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, dat is ook het plan. Wat is jullie ervaring dan?
Roy kreeg het met 1 1/2 jaar. de bacterie kwam ipv van op zijn lip op zijn hersenen...
En lag toen 2 weken lang in het uz te vechten.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:41:38 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139466889
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mirena is er nu een week uit en een dag erna had ik al meer energie, en ik voel me steeds meer mezelf *O*
+1! Ik ga nooit meer aan de hormonen. Heb er al genoeg van mezelf :Y)
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:42:25 #164
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139466933
Xm zo naar -O-
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:42:29 #165
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139466938
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:40 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Roy kreeg het met 1 1/2 jaar. de bacterie kwam ipv van op zijn lip op zijn hersenen...
-O- jeetje.. Ja dat soort verhalen las ik ook. Bij haar zit het wel op haar lip. Ik kan er weinig meer aan doen dan morgen de HA bellen en hopen op het beste.
pi_139466967
Ik heb nooit zo'n last van de hormonen. Ook tijdens de zwangerschappen niet, ik herken zulke verhalen serieus niet.
pi_139466987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:40 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Gatsie, wat een naar verhaal ;(
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:44:07 #168
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139467006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:43 schreef L-E het volgende:
Ik heb niooit zo'n last van de hormonen. Ook tijdens de zwangerschappen niet, ik herken zulke verhalen serieus niet.
Gelukkig maar :* Ik ook niet, maar door de Mirena sloegen alle stoppen hier door.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:44:24 #169
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139467019
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:42 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

-O- jeetje.. Ja dat soort verhalen las ik ook. Bij haar zit het wel op haar lip. Ik kan er weinig meer aan doen dan morgen de HA bellen en hopen op het beste.
Roy werd toen behandeld met zovirax via een infuus.
Het kan ook heel goed meevallen hoor Xcuz_me ik wil je echt niet bang maken.

Het was bij Roy dikke pech dat het verkeerd sloeg zeg maar.
pi_139467058
Ohh Spirit, zo speciaal die avond voor de verjaardag O+ Je kleine meisje gewoon bijna 1 jaar O+ Alvast een heeeele leuke dag gewenst morgen!
pi_139467069
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:38 schreef Spirit82 het volgende:

Dot, op bv.com houden ze aan dat je 1 voeding per week moet laten vallen om narigheid te voorkomen. Wat ik fijn vond, was wachten tot de stuwing weg was en dan de volgende laten vallen. Ik koos er voor om die voedingen zo ver mogelijk uit elkaar te laten vallen. Als je pijn krijgt kun je ook wat melk handkolven (onder de douche). Voel je je al iets beter nu je de eerste voeding hebt laten vallen?

Hier is de kamer versierd, kadi's ingepakt, taart klaar en man is de feestlied aan het maken O+ Maar man, wat een werk. Bevallen was bijna makkelijker :')
Ja, dat las ik idd ook en dan ook goed verdelen over de dag.

Het flesje ging goed, 100 cc in 15-20 minuten :) Boeren was erna wel weer drama dus hij heeft maar een half uurtje gelegen en de rest van de tijd heeft hij gehuild, gehikt, gespuugd en gescheet :{

En je meisje alweer bijna 1! Gefeliciteerd!
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:45:39 #172
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139467086
Spirit O+ Wat een speciale avond! Ik ben wel benieuwd naar het lied :P
pi_139467106
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:38 schreef Spirit82 het volgende:

:D

Wat een bijzondere voorpret voor een bijzondere dag! O+
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:46:16 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139467118
Ben ik ook niet. Denk dat jullie helaas een van de uitzonderingen waren... Ik denk dat er aardig wat baby's een koortslip krijgen en daar weinig gevolgen van merken. Denk dat de kans daarop groter is.
pi_139467199
En seks? Wanneer hebben we daar tijd voor? :P
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:47:54 #176
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139467207
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:43 schreef L-E het volgende:
Ik heb nooit zo'n last van de hormonen. Ook tijdens de zwangerschappen niet, ik herken zulke verhalen serieus niet.
Ik had tijdens m'n zwangerschap ook nergens last van en zonder hormonale A-C ben ok een heel stabiel mens, maar douw bij mij nephormonen naar binnen en ik wil het liefst voor een trein gaan liggen. Echt heel bizar. En je weet waar het door komt, je weet dat het onredelijk is, maar man wat word ik daar een donkere ziel van.

En kortslippen :{ bar, weten jullie of Roy daar schade op heeft gelopen, of heeft Roy z'n ontwikkeling met andere dingen te maken? Ik vind t altijd maar eng in ieder geval. Kan ook wel op het lijstje 'what ifs' :X
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:48:24 #177
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139467233
Spirit, heel veel plezier :Y. Klinkt alsof het een prima feestje gaat worden.

Ik kreeg vanavond het 4e teleurstellende mailtje op het verzoek om een mooie taart te maken voor 28 mei. Ik geloof dat ik alle creatieve baksters hier in de regio nu wel gehad heb, dus geen speciale taart voor haar verjaardag -O-.
pi_139467244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:
En seks? Wanneer hebben we daar tijd voor? :P
Minder fokken levert vaak wel wat tijd op :P
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:49:19 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139467284
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:35 schreef Moppert het volgende:
Hormonen :r ik vond de Nuvaring nog wel te doen, maar dat kan niet met bv samen.
KuikenGuppy
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:49:49 #180
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139467314
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Minder slapen ook :7 'schatje we moeten slapen, over 2 uur komt de baby weer'. :')
pi_139467371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:45 schreef GotC het volgende:
Spirit O+ Wat een speciale avond! Ik ben wel benieuwd naar het lied :P

Daar moest feestmuts komen te staan maar mn ipad heeft me weer in de maling genomen :@
Sarcasme. Herken het.
pi_139467409
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:45 schreef Dot. het volgende:

Het flesje ging goed, 100 cc in 15-20 minuten :) Boeren was erna wel weer drama dus hij heeft maar een half uurtje gelegen en de rest van de tijd heeft hij gehuild, gehikt, gespuugd en gescheet :{
Even een noob vraag. Heeft het niet boeren te maken met de reflux?

Misschien is het een idee om jbpm door de voeding te gaan doen om het wat dikker te maken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je hem eerst aan normale voeding wil laten wennen.

En gewoon even een :* voor jou.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:51:26 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139467417
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ik kreeg vanavond het 4e teleurstellende mailtje op het verzoek om een mooie taart te maken voor 28 mei. Ik geloof dat ik alle creatieve baksters hier in de regio nu wel gehad heb, dus geen speciale taart voor haar verjaardag -O-.
Wat is in de buurt? Echt alleen G.?
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:51:28 #184
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139467421
Le ik herkende het ook niet. Moe dacht ik kwam van de bloedarmoede. De rest van stress ontzwangeren weet ik veel. Maar de waas is weg ik ben nog wel wat moe maar kan weer dingen aanpakken erg fijn.

Spirit zo speciaal je meisje bijna 1 jaar!
pi_139467439
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:49 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Minder slapen ook :7 'schatje we moeten slapen, over 2 uur komt de baby weer'. :')
Wij slapen gewoon heel weinig. Wallen. O+
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:51:56 #186
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139467446
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:47 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

En kortslippen :{ bar, weten jullie of Roy daar schade op heeft gelopen, of heeft Roy z'n ontwikkeling met andere dingen te maken? Ik vind t altijd maar eng in ieder geval. Kan ook wel op het lijstje 'what ifs' :X
De "schade"is gekomen door de bacterie ja...
Hebben dat allemaal uit laten zoeken en er lopen nog steeds onderzoeken. Allemaal kweekjes van bloed. maar daar moet je een heleboel tijd voor uittrekken. en het gaat via verschillende ziekenhuizen. er ligt wat in het Uz gent en er ligt wat in het Uz antwerpen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:52:54 #187
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139467489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:51 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat is in de buurt? Echt alleen G.?
Nee, laatste was Rotterdam-Prinsenland. Das ook goed aan te rijden vanaf hier. Heb er twee in Gouda gemaild, een in Waddinxveen en die in rdam dus. Allemaal kunnen ze niet.
pi_139467530
Zelf iets maken geen optie XM?
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:53:46 #189
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139467542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:51 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

De "schade"is gekomen door de bacterie ja...
Hebben dat allemaal uit laten zoeken en er lopen nog steeds onderzoeken. Allemaal kweekjes van bloed. maar daar moet je een heleboel tijd voor uittrekken. en het gaat via verschillende ziekenhuizen. er ligt wat in het Uz gent en er ligt wat in het Uz antwerpen.
Pff. Het blijft een heftig verhaal he.. Ik hoop dat jullie ooit alle antwoorden krijgen :*
pi_139467548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:50 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Daar moest feestmuts komen te staan maar mn ipad heeft me weer in de maling genomen :@
Quelle dissapointment! -O-

Veel plezier morgen! Heel spannend. Oh oh! Er zijn capibara's geboren in Artis, las ik in de krant! Supercute. Vindt I. vast ook. ;)
pi_139467586
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Seksen met een kind aan de borst lijkt me niet zo'n sexah plan :P

En Nikki (sorry, even mobiel zonder quote) ik weet niet of dat verband houdt. Ik dacht dat jbpm vooral was om hem langzamer te laten drinken? We hebben nu Infacol sinds maandag en soms komt er een goede sinaasappelboer, maar soms ook niet.
pi_139467588
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

Had ik ook dus heb die hoop gewoon opgegeven. Daarom dus mini appeltaartjes. Ze is gek op appel en rozijntjes en dan weet ik ook wat ze precies binnen krijgt :) Scheelde me een hoop stress :@
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:55:01 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139467606
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, laatste was Rotterdam-Prinsenland. Das ook goed aan te rijden vanaf hier. Heb er twee in Gouda gemaild, een in Waddinxveen en die in rdam dus. Allemaal kunnen ze niet.
Hmm.. ik wilde een voormalig klasgenootje van me voorstellen, maar die houdt 6 weken aan -O-
Misschien http://www.cakesbysam.nl/taart-bestellen.html ?
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:55:09 #194
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139467618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:53 schreef L-E het volgende:
Zelf iets maken geen optie XM?
Ja tuurlijk, maar ik wilde voor één keertje zo'n vreselijke zoete gedecoreerde taart. En dat kan ik zelf niet, met fondant en weet ik wat.
pi_139467638
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:54 schreef Dot. het volgende:

[..]

En Nikki (sorry, even mobiel zonder quote) ik weet niet of dat verband houdt. Ik dacht dat jbpm vooral was om hem langzamer te laten drinken? We hebben nu Infacol sinds maandag en soms komt er een goede sinaasappelboer, maar soms ook niet.
Bekrompen gedoe :{w

;)
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:55:34 #196
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139467647
quote:

[..]

Ohhh die sinaasappelboertjes :9 :9 Midden in je gezicht, heerlijk!
pi_139467659
quote:

[..]

Vraag het eens in het taarten topic, misschien kan iemand daar je helpen?
pi_139467740
Moeten kindjes met reflux boeren, is dat zeg maar een must?

Stomme vraag zeker :') maar ik heb twee kinderen en bij beide nog nooit bezig geweest met boeren laten.
pi_139467752
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar ik wilde voor één keertje zo'n vreselijke zoete gedecoreerde taart. En dat kan ik zelf niet, met fondant en weet ik wat.
Ergens op fok een oproepje doen?
pi_139467762
quote:

[..]

jbpm dikt de voeding in waardoor het minder makkelijk terugloopt naar boven. Mijn T kreeg het omdat hij telkens mondjes voeding teruggaf en hele vieze gezichtjes trok. Dat was instant over toen ik startte met de jbpm.
pi_139467831
quote:

[..]

Ik weet misschien wel iemand, maar dan moet ik even vragen hoe zij in haar tijd zit..
Mijn zus en ik deden vaak samen taart maken, maar mijn bekken maakt t lastig op.dit moment, maar zij kan misschien wel..
Ik ga haar ff bellen voor je.
S. 2014
J. 2016
pi_139467856
Ik had voor Lars een simpele fototaart van de HEMA. Hij vond het prachtig, hij smaakte heerlijk, en was ook nog eens erg betaalbaar.

Denk dat ik er voor Femke straks ook zoeen laat maken
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:59:54 #203
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139467876
Wij laten Noor ook echt altijd boeren na een fles...

En thnx voor de tips. Taartentopic is niet zo actief meer, had ik al gekeken. Ik google nog ff vrolijk verder. En anders ga ik zelf maar flansen.

Vanavond trouwens bord met ongeprakt eten voor haar neergezet. 0,0 verdween in haar mond. Alles werd fijngeknepen, uitgesmeerd, etc. Potje opgewarmd, gevoerd: schoon op.
pi_139467893
OMG... deed ik zomaar ook een quote ipv een edit... :@ :@
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:00:21 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139467907
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:57 schreef L-E het volgende:

Stomme vraag zeker :') maar ik heb twee kinderen en bij beide nog nooit bezig geweest met boeren laten.
Hier staat niet boeren gelijk aan spugen :9. En dan heb ik geen reflux baby. Denk ik.
pi_139467940
quote:

Doordat de mijne het vacuüm zo vaak verbreekt zou hij eigenlijk wel moeten boeren ja. En met de fles sowieso volgens mij.

Ik zal er eens naar kijken Nikki! Nutriton toch?
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:01:23 #207
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139467970
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik weet misschien wel iemand, maar dan moet ik even vragen hoe zij in haar tijd zit..
Mijn zus en ik deden vaak samen taart maken, maar mijn bekken maakt t lastig op.dit moment, maar zij kan misschien wel..
Ik ga haar ff bellen voor je.
Oh tof! O+
pi_139468019
Dan heb ik toevallig geluk met kindjes die weinig lucht binnen krijgen tijdens het drinken, denk ik :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:02:16 #209
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139468021
quote:

[..]

Misschien staat hier nog wat tussen:

http://www.deleukstetaarten.nl/links/medebaksters/zuid-holland
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139468044
quote:

Wauw serieus? Als ik ze niet laat boeren staat dat garant voor spugen en/of krampjes. -O- Dus na de fles ben ik soms een kwartier bezig met wachten op een boer.
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:04:10 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139468117
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:59 schreef Shandaly het volgende:
Ik had voor Lars een simpele fototaart van de HEMA. Hij vond het prachtig, hij smaakte heerlijk, en was ook nog eens erg betaalbaar.
[ afbeelding ]

Denk dat ik er voor Femke straks ook zoeen laat maken
Die is mooi!

Wij hadden de fototompoucen, ook wel een aanrader als je wat minder mensen op bezoek krijgt.

(trouwens wel zonder foto, ik krijg het niet over mijn hart op mijn kinderen op te eten. Ik had al problemen met pingu en het hertje)
pi_139468188
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die is mooi!

Wij hadden de fototompoucen, ook wel een aanrader als je wat minder mensen op bezoek krijgt.

(trouwens wel zonder foto, ik krijg het niet over mijn hart op mijn kinderen op te eten. Ik had al problemen met pingu en het hertje)
:D :D
pi_139468274
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:00 schreef Dot. het volgende:

[..]

Doordat de mijne het vacuüm zo vaak verbreekt zou hij eigenlijk wel moeten boeren ja. En met de fles sowieso volgens mij.

Ik zal er eens naar kijken Nikki! Nutriton toch?
Ja klopt. Je hebt ook een pak met jbpm van kruidvat eigen merk. Je hebt wel kans dat je een groter speentje moet gaan gebruiken, maar dat zie je vanzelf.
pi_139468309
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:02 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wauw serieus? Als ik ze niet laat boeren staat dat garant voor spugen en/of krampjes. -O- Dus na de fles ben ik soms een kwartier bezig met wachten op een boer.
Kaylee laat soms ook heel lang op zich wachten met boeren maar meestal als we haar in zithouding helpen boert madame er als een bouwvakker op los, niet boeren staat inderdaad gelijk aan spugen!
pi_139468313
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die is mooi!

Haha... daar had ik het laatst met een collega ook al over. "Je gaat toch niet je kínd opeten!?" Sterker nog, ik heb eigenhandig z'n koppie eraf gesneden, en z'n arm afgehakt }) Smaakte prima :9
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:09:38 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139468388
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:07 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Haha... daar had ik het laatst met een collega ook al over. "Je gaat toch niet je kínd opeten!?" Sterker nog, ik heb eigenhandig z'n koppie eraf gesneden, en z'n arm afgehakt }) Smaakte prima :9
_O-

Wat breng je het weer heerlijk luguber O+
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:11:02 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139468454
Nu ben ik dus aan het kijken voor een taart voor T. Terwijl hij verdorie nog geen 7 maanden is. :|W

En ik toch hard aan m'n essay moet nu..Leuk, zo'n verplichte opleiding naast je werk.
pi_139468471
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh tof! O+
Je hebt pm :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:13:05 #219
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139468568
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hormonen :r ik vond de Nuvaring nog wel te doen, maar dat kan niet met bv samen.
Ik mag de nuvaring niet vanwege mijn ernstige migraine o.a
Dat is echt het enige wat ik dus niet een kans heb gegeven nog maar ik ben er klaar mee.
Pax is aan de beurt voor sterilisatie en tot die tijd nfp en condooms.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:13:49 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139468618
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je hebt pm :)
O+
pi_139468720
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij laten Noor ook echt altijd boeren na een fles...

En thnx voor de tips. Taartentopic is niet zo actief meer, had ik al gekeken. Ik google nog ff vrolijk verder. En anders ga ik zelf maar flansen.

Vanavond trouwens bord met ongeprakt eten voor haar neergezet. 0,0 verdween in haar mond. Alles werd fijngeknepen, uitgesmeerd, etc. Potje opgewarmd, gevoerd: schoon op.
Ik wil er anders eentje maken? Ik ben niet megagoed, maar een leuke verjaardagstaart moet me wel lukken. Kun je me pm sturen met wat je zou willen? Dan kan ik t inschatten of het te doen is.
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:17:37 #222
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139468831
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:15 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik wil er anders eentje maken? Ik ben niet megagoed, maar een leuke verjaardagstaart moet me wel lukken. Kun je me pm sturen met wat je zou willen? Dan kan ik t inschatten of het te doen is.
Awww, superlief!! O+ maar heb net van gewoonmezelf de gegevens doorgekregen van iemand hier in de stad :Y. Wel echt heel tof dat je dat aanbiedt O+!
pi_139468896
Wat is fok toch ook fijn en behulpzaam O+
Sarcasme. Herken het.
pi_139469009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:18 schreef Spirit82 het volgende:
Wat is fok toch ook fijn en behulpzaam O+
:Y :Y O+
pi_139469074
Hihi wat zijn jullie lief O+ en tetten! Tot vreugde van vriend, er gaat geen dag voorbij zonder tettegrap :9~

Musique wat gaan ze goed! Hoe was het afgelopen met je schoonzus, ik denk dat ik het heb gemist..

Spirit O+ O+ Bijna 1 !!

Nikki tuin is van mn zus, wij wonen 3 hoog achter :') en idd een te nette tuin dat zal hier nooit gebeuren!
En je man is wel een scheet, met nog een meisje erbij!!

Wat naar bar!

Shandaly wat een mooie taart :D

Haha nee LE ik vraag het me ook af.. als ze vol zitten denk ik Noooh lekkere tetten maar als J ze dan echt heul leeg heeft gedronken fail ik echt hard voor de potloodtest denk ik :')

Dot fijn dat de fles goed ging, wat minder van de onrust :*

Moppert! Fijn om te horen he O+, ik vind dat echt een vet compliment!
En lekker zo met zijn '2tjes' 3e :D!

Hormonen, check! Ik gebruik al 2/3 jaar geen hormonale AC meer, rubbers it issss. Ook niet altijd lekker maar ik voelde me altijd lichtelijk depressief met de pil en ander ongein.

Boeren na het drinken check! Terwijl BV baby's officieel echt niet geboerd hoeven worden. Maar idem als bij dot verbreekt J zo vaak het vacuüm dat hij vol zit met lucht.. geen boer eruit is uren huilen en nog meer last van reflux.

En verder, god wat gaan jullie snel :o O+
♥ J & S
pi_139469080
Mijn babydreumes kan zwaaien O+ En steekt zijn armpjes naar me uit als hij me ziet O+ En als we samen in bed liggen te knuffelen, dan legt hij zijn hoofdje in mijn nek en dan begraaf ik hem met kleine kusjes en dan ligt hij met zijn ogen half dicht heel lief giechelend te genieten O+

Ik kan het iedereen aanraden, zo'n Sticker!
pi_139469436
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Awww, superlief!! O+ maar heb net van gewoonmezelf de gegevens doorgekregen van iemand hier in de stad :Y. Wel echt heel tof dat je dat aanbiedt O+!
Top! Mocht het onverhoopt niet lukken dan weet je me te vinden :).

Ik ben een hele garderobe rijker O+. Van m'n ouders gehad, voor het zware jaar. Zo lief O+

Dot, lekker combineren als dat goed voelt. En gv kan gewoon met kloof! Zou het zeker proberen.

Musique, fijn dat ze zo goed gegroeid zijn!

Spirit, bijzondere avond O+

KP, fijn dat er geen medicatie nodig is. Osteopaat al overwogen?
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:36:53 #228
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139469892
Oh wat lief van je ouders Cwen! En welverdiend :*. En ik houd je in gedachte :Y.
pi_139469974
Wat ontzettend lief van je ouders Cwen O+
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:40:04 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139470092
Zwaaiende Sticker O+! Dat lijkt me zo lief! Net zoals met open mond op je mond kwijlen kusjes geven :9

Lief van je ouders Cwen!
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:47:44 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139470544
Die kusjes zijn ook zo leuk :Y. Hoewel ze me laatst beet :'). Zwaaien begint hier ook en als we 'goed zo' zeggen gaat ze in haar handjes klappen en bij hiep hiep hoera gaan de armpjes 7 vd 10 keer ook de lucht in O+.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 01:39:44 #232
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139476860
Awww XM O+. En L-E! O+

--

Sinaasappelboertjes O+.

--

Cwen wat lief!

--

Klaptetten!

En ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik kan er ook mee bezig zijn wat er mee gebeurt na de bv. Ik ben altijd al onzeker over m'n tetten geweest. Oh ja! L-E was het. Nou dat dus.

--

Qua anticonceptie: hier nu een staafje in m'n arm, dat bevalt best tot nu toe. Hoef nergens aan te denken. Maar aan de andere kant, seks gebeurt hier toch niet want auw, dus ik had net zo goed niets kunnen laten zetten. oO<

--

-O- M komt nu ieder uur.. Ik ben gesloopt en dan moet ik de rest van de nacht nog. Later vandaag ook nog naar de ARBO. Ze zien me aankomen. :')

Maar goed, sprongetje en dus wordt het vanzelf weer beter, maar bluhhh.

[ Bericht 4% gewijzigd door ProjSkippy op 02-05-2014 01:56:25 ]
pi_139478310
Succes vandaag Skips!
  vrijdag 2 mei 2014 @ 07:07:01 #234
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139478380
Skips :* voor je nacht. Heeft je mini nog een beetje geslapen? Succes straks!

Hier accepteert muppet eeeeindelijk een speen. Ze is om gegaan voor bibi en we hopen dat het sabbelen en slikken haar helpt bij het in bed liggen icm reflux. Plat (hoewel schuin matras) in bed is echt niet tof, want dan heeft ze veel last. Maarrr gisteravond was de speen oké en ze is echt zooo rustig in slaap gevallen! Wauw! Das beter dan die anderhalf uur vechten met zichzelf *O* En als ze goed en wel slaapt wipt ze hem er zelf uit en slaapt ze rustig door O+

Ik hoop dat het vanavond ook zo goed gaat!
pi_139478392
Grappig, mijn speenweigeraar S accepteert ook alleen een bibi speen. :?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 07:43:29 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139478570
Mijn S heeft welgeteld twee weken een speen (bibi) gewild. Nu wil hij alleen nog een pink of zijn eigen duimpje.
KuikenGuppy
  vrijdag 2 mei 2014 @ 07:53:36 #237
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139478642
Ik heb echt een hekel aan de bibi speen :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 07:56:17 #238
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139478661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 07:53 schreef Moppert het volgende:
Ik heb echt een hekel aan de bibi speen :D
Het was ook onze laatste strohalm _O-

Ik heb eerst alle combispenen geprobeerd die ik kon vinden, maar die moet ze écht niet. :D dametje!
pi_139478671
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 07:56 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Het was ook onze laatste strohalm _O-

Ik heb eerst alle combispenen geprobeerd die ik kon vinden, maar die moet ze écht niet. :D dametje!
+1 :D
  vrijdag 2 mei 2014 @ 07:58:33 #240
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139478677
Spirit, van harte gefeliciteerd met je kersverse dreumes! *O* Veel plezier vandaag!

Kim, hier is de Bibispeen ook onze 'redding' geweest. Met de speen kon ze het omhoogkomende maagzuur wegsabbelen en dat hielp haar (en ons) heel erg.

Hoe is het gegaan Skippy? Heb je nog een beetje kunnen slapen?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:00:51 #241
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139478695
Ook die van avent? die vind ik echt een stuk fijner.

Voor de mensen die na een stressvolle dag even willen ontspannen en genieten.
http://deshommesetdeschatons.tumblr.com/
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:04:21 #242
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139478719
Jup, avent, difrax en diverse huismerken.
pi_139478773
Stip pakt de Avent en Difrax speen, maar als hij uitvalt in bed is hij wakker. Hij kreunt ook echt enorm in bed en soms pakt hij dan z'n speen maar meestal heb ik het idee dat hij dan toch slaapt of bijna slaapt. Alleen wat onhandig, want wij liggen er wakker van :')

Klaproos, veel succes vandaag!

En jij ook Skippy! Moet je naar de ARBO omdat je nog steeds klachten hebt van de bevalling?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:33:10 #244
30252 Soempie
Procreating
pi_139478941
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 07:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Grappig, mijn speenweigeraar S accepteert ook alleen een bibi speen. :?
Hier ook bij beide kindjes. Al sabbelt J. nu liever op haar duim. De speen bij M. was makkelijk afwennen.Ik ben benieuwd hoe dat met een duim gaat...
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139479266
Ja daarom heb ik persoonlijk liever een speen, een duim lijkt me heel lastig af te leren.
Maar je doet er denk ik weinig aan als je kindje gaat duimen.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 09:07:48 #246
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139479355
S. heeft de difrax speen gehad tot een maand of 3 daarna alleen haar duim/knuist.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 09:09:11 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_139479379
Mja, hier krijgt ze in eerste instantie de speen, maar na een tijdje pakt ze die uit haar mondje en vervolgens stopt ze haar duim er weer in. Voor nu ziet het er wel heel lief uit. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139479548
Oh wacht! Even vette egopost!

Ik heb J wakker moeten maken door een voeding! Hij sliep van 22.00 tot 3.30 en van 4 tot 9.00 :o .

Lektetten :9~
♥ J & S
pi_139479620
Oh, en hij slaapt inmiddels weer!

Hier alleen de avent, bibi vind ie helemaal niets!

Skip! Nog kunnen slapen later in de nacht :* ?

[ Bericht 22% gewijzigd door klaprooss op 02-05-2014 09:38:28 ]
♥ J & S
  vrijdag 2 mei 2014 @ 09:32:00 #250
30252 Soempie
Procreating
pi_139479748
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:20 schreef klaprooss het volgende:
Oh wacht! Even vette egopost!

Ik heb J wakker moeten maken door een voeding! Hij sliep van 22.00 tot 3.30 en van 4 tot 9.00 :o .

Lektetten :9~
Toepasselijke username. :D
  vrijdag 2 mei 2014 @ 09:32:02 #251
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139479749
Thanks all! Nop, ik ben de rest van de nacht nog ieder uur bezig geweest en Kix heeft vanaf 06.30 met haar in de woonkamer gezeten. Toen heb ik in ieder geval nog wat geslapen tot 'ie naar z'n werk moest. Bohhh, zo'n terrornacht hakt er in. Maar goed, zij is vrolijk, heeft praatjes voor 10 en lacht me uit om m'n wallen. O+

SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door ProjSkippy op 02-05-2014 09:37:15 ]
pi_139480059
Skippy :*

SPOILER
  vrijdag 2 mei 2014 @ 09:55:37 #253
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139480204
:* skips

SPOILER
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139480251
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nope, sterliliseren kan op 2 manieren vertelde de gyn. Via een buikoperatie en dan worden er clipjes op de eileiders gezet (die dus los kunnen raken of toch niet voldoende afsluiten :') ) of via een 'operatie' via de vagina en dan worden er een soort veertjes in de eileider geplaatst. Die veroorzaken littekenweefsel waardoor je niet meer vruchtbaar zou moeten zijn. Maar soms sluit het littekenweefsel niet voldoende af en krijg je toch met een verrassing te maken. ;) Ik dacht dus ook dat dit 100% garantie gaf, maar dat is dus niet het geval.
en essure dan? Dan spuiten ze de eileiders toch dicht? Ik heb dan zo'n purschuim idee.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:05:44 #255
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139480432
Wat een mallotige arbo-artsen zeg -O-.

Voor je nacht Skips :*

Ben terug van de huisarts. Ze denkt niet dat het een koortslip is, maar een schimmeltje *O*. Dus aan de slag met miconazol. Als zich er toch groepjes gelige blaasjes gaan vormen, moeten we wel meteen terugkomen en dan wilde ze toch idd wel medicatie voorschrijven. Stomme HAP met hun nonchalance. Ben blij dat ik nog even ben gegaan. We blijven dus alert, maar zoals het er nu uitzag - en dat is en blijft een momentopname - zag het er niet uit als koortslip. Nu hopen dat dat zo blijft, want ik heb geen zin in pushen bij de HAP dit weekend.
pi_139480437
Skippy, sterkte met alles. Wel fijn dat ze wel lekker vrolijk is. :D .

I. heeft gisteren de hele dag welgeteld een halfuurtje geslapen. Zelfs toen ik met haar op stap ging in de draagdoek bleef ze wakker. Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Een kind heeft ook slaap nodig natuurlijk.. Heb haar na het wandelen ook nog op bed gelegd, maar dan ligt ze gewoon een uur met zichzelf te spelen, ze valt niet in slaap. 's Nachts slaapt ze wel goed, alhoewel afgelopen nacht wel behoorlijk onrustig.
pi_139480457
skips succes straks
moppert :o wat een hork zeg.

Ik heb tnt altijd een begripvolle arbo-arts gehad. De ene tikte mijn werkgever op de vingers dat ik 6wk naar een breuk in mijn schouderkom echt nog niet achter de kassa kon. En ook tijdens mijn zwangerschappen lieten ze mij gewoon "ziek" zijn.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:07:04 #258
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139480467
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:57 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

en essure dan? Dan spuiten ze de eileiders toch dicht? Ik heb dan zo'n purschuim idee.
Essure is de veertjes en is niet 100% en des te jonger je bent des te minder veilig
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139480569
Goed... Foutje in de mobiele post :?.
pi_139480600
XM, nooit gedacht dat een schimmel fijn zou zijn, maar fijn! *O* ;)
Soort luieruitslag in haar mondhoek?

Skip :*. Sterkte. Ik had een heel aardige, maar nu met UWV is het steeds afwachten. Denk erom: wat niet gaat, dat gaat niet.
En ook een :* voor de nacht, ik weet hoe slopend het is.

Klap, wat fijn!

Franny, geeft niks hoor. Ellie had en heeft ook van die dagen. Zolang ze niet heel erg jengelt, is ze blijkbaar niet moe genoeg.

Ellie had me toch wel gemist gisteren geloof ik - ze heeft de halve nacht naast gelegen. Nu :O maar ook O+.
pi_139480669
Ah XM, een schimmel is gelukkig wat minder eng dan een koortslip!
Cwen met je nieuwe garderobe, hoe lief van je ouders! O+
Spirit! Doe je ons de songtekst van je verjaardagslied?
De verhalen van de ARBO-artsen hier.. fucking hell wat een horken! Ik heb gelukkig andere ervaringen (andere kant van de tafel, nl als werkgever en niet als werknemer), maar je zal zo'n malloot treffen zeg..lekker voor je herstel. Succes vandaag Skips, laat je niet van de wijs brengen hoor!

Ik ben al een tijdje met Eva aan het oefenen met de Avent-tuitbeker. :') Ze snapt er geen moer van, doet wel haar mond open voor het tuutje maar kijkt me daarna aan of ik niet goed ben. Meer kindjes die niets kunnen met een tuitbeker? Wat is dan een betere oplossing?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:17:41 #262
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139480706
Een gewone beker proberen. Een tuitje is ook gewoon raar :D
Of de avent oefenbeker. Een tuitje is een best wel onlogische stap imho
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139480797
Ja ik kan er zelf ook niks mee, heb het even geprobeerd net :+ :')
Een gewone beker.. hmm. Daarmee begin ik dan wel een keer in bad. Heb de oefenbeker van Avent even gegoogled en die ziet er wel een soortvan ok uit.
pi_139480799
Heb je een harde of zachte tuit juud-? Mijn oudste heeft eigenlijk nooit een tuitbeker gehad wel een rietjesbeker.

Spirit gefeliciteerd met je mooie dame

Xm dat is toch wel heel fijn nieuws.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:24:53 #265
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139480859
Hier staan wel 6 soorten bekers. Rietjesbeker van de hema gaat nog het best, maar die is zo onhandig lang en heeft geen handvatten. Avent tuit snapt ze niet. Heb ook nog de rietjesbeker van Nuby, maar daar moet je in bijten terwijl je zuigt, dat vind ik al ingewikkeld, laat staan Noor. En ik heb recent de oefenbeker van avent gekocht, maar ze had vrij snel door dat met je vingers de dop indrukken veel leuker was dan eruit drinken. En ze snapt nog niet dat ze de handvatten moest vastpakken en dan de beker moet kantelen ipv haar hoofd naar voren buigen.

Kortom: faal :').
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:25:41 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_139480877
Hier werkte de rietjesbeker het best, maar pas vanaf 13 maanden ofzo. En hij begint nu ook een gewonen beker te snappen. Die avent beker is leuk, om op z'n kop te houden, en zo alles er uit te laten lopen. Werkt hier dus niet. Overnemen? Ik heb een rode staan, 3 keer geprobeerd...
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:30:31 #267
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139481016
Damn, die ARBO-artsen :{
Succes vandaag Skippy, laat je niet gek maken, hoor!

Franny, persoonlijk zou ik me er niet zo druk om maken als ze verder vrolijk blijft. En opzich rust ze denk ik wel uit als je d'r op bed legt en ze daar rustig gaat spelen.

Juud: en een rietjesbeker? Dat ging hier meteen goed.
Edit:
Wel die van de Hema, niet die ingewikkelde 'bijten en zuigen tegelijk' van Nuby
pi_139481020
Je kunt voor de aventfles ook een rietje en handvatten kopen. Het rietje weet ik zeker over de handvatten twijfel ik. Ik heb hier nu een andere fles voor water en een oefenbeker. Nu ze 1 fles minder drinkt wil ik wel dat ze nog wat anders binnen krijgt.

Sac was vanmorgen om 06:30 wakker en vannacht om 03:00. Vanaf 08:30 ligt ze er weer in en ze slaapt nog steeds.
pi_139481110
:* Skips. Succes, laat je niet gek maken!

Klappie, wat een goede nacht! Jompeldejompel!! *O*

XM een schimmel, beter dan een koortslip, hopelijk is het snel over.

Hier ook een mannetje die alleen de bibispeen pakt. Van alles geprobeerd zelf 2 verschillende van die siliconendingen. Gelukkig wil hij 'M overdag steeds minder. Vannacht begon weer kut dus M maar de hele nacht op/direct naast mij. Pick your battles denk ik dan. Ik moet wel weer 3x anderhalf uur rijden en het is gewoon niet veilig als ik zo moe ben.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:37:25 #270
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139481209
Ohja, ik heb ook die oefenbeker van Avent, maar dat werkt nog niet echt. Ze vindt het vooral leuk om aan de bovenkant te bijten terwijl ze 'm gekanteld houdt, dus dat wordt elke keer een fijn waterballet :)

Ik ben nog op zoek naar een gewone beker met handvaten. Ik begreep dat de Etos ze hadden van Nutrilon, maar geen enkele Etos had ze nog.

Slaapkopje Sac :)

Zou ik ook doen hoor, Mabawa. Ik ben helemaal voor het kiezen van de weg van de minste weerstand en vertrouw er op dat het allemaal wel weer goed komt :Y
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:39:01 #271
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139481252
Oja, die hebben we ook :'). Werkt alleen als wij m vasthouden. En dan nog is het vaak nog een hoop geknoei.

Maar echt, zelf laten eten uit een bordje is echt kans-loos. Volkomen.
pi_139481272
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:37 schreef Sylver_ het volgende:
Ohja, ik heb ook die oefenbeker van Avent, maar dat werkt nog niet echt. Ze vindt het vooral leuk om aan de bovenkant te bijten terwijl ze 'm gekanteld houdt, dus dat wordt elke keer een fijn waterballet :)

Ik ben nog op zoek naar een gewone beker met handvaten. Ik begreep dat de Etos ze hadden van Nutrilon, maar geen enkele Etos had ze nog.

Slaapkopje Sac :)
En als je nu de bovenkant van een tuitbeker haalt? heb je een "gewone" beker met handvatten.
pi_139481345
Oh ja nog een vraagje. Ik kreeg gisteren een brief van de GGD, ivm afkomst van mijn vriend komt M in aanmerking voor een bcgvaccinatie (tbc)
Ik heb die zelf nooit gehad, ook niet toen ik zelf voor maanden in Afrika zat omdat ik een positieve mantoux had (uiteindelijk foto en bloedonderzoek gehad maar gelukkig niets)
Heeft iemand van jullie ervaring met de bcg bij zo'n ukkie?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:43:30 #274
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139481356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:39 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

En als je nu de bovenkant van een tuitbeker haalt? heb je een "gewone" beker met handvatten.
Ohja, ik vroeg me al af of dat kan. Ze zaten allemaal ingepakt in de winkel dus kon het niet testen en in de winkel wisten ze het ook niet zeker. Ik dacht dat de handvaten misschien aan de tuit zaten (beetje zoals bij de oefenbeker van Avent) of dat de handvaten los zitten als je de tuit eraf haalt ..
pi_139482142
Die handsvatten zitten meestal geklemd tussen de beker en de tuit/oefengedeelte. Als je die los schroeft komen ook de handsvatten los. Alleen die beker van nutrilon daar zitten de handsvatten aan vastgesmolten.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 11:30:35 #276
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139482332
Ugh, wat een hoop vreselijke artsen. Het gaat ook echt alleen maar om geld en niet om jou als persoon en jouw gezondheid.

SPOILER
--

Spirit, gefeliciteerd!

--

Fijn dat het waarschijnlijk toch geen koortslip is XM!
  vrijdag 2 mei 2014 @ 11:35:02 #277
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139482466
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:23 schreef Tally het volgende:
Die handsvatten zitten meestal geklemd tussen de beker en de tuit/oefengedeelte. Als je die los schroeft komen ook de handsvatten los. Alleen die beker van nutrilon daar zitten de handsvatten aan vastgesmolten.
De tuitbeker van de Hema en eigen merk van Prenatal zitten de handvatten gewoon aan de beker zelf vast en kan je de bovenkant er afhalen zodat je een beker met twee handvatten overhoudt.
Wij hebben zonder die vreselijke woezel&pip van de Prenatal maar het gaat om het idee nu even ;)

Hema

Prenatal en ook bij hen te koop Mepal:

[ Bericht 3% gewijzigd door laziness op 02-05-2014 11:46:04 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139482476
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:57 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Nee essure is die met de veertjes. Ook niet 100% helaas. -O-

Edit: oh spuit 11 :')

[ Bericht 8% gewijzigd door _NIKKI_ op 02-05-2014 11:49:20 ]
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:12:01 #279
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139483600
Oh kijk, binnenkort maar eens naar de Hema voor een (tuit)beker ^O^
pi_139483639
Wat een nare berichten van artsen zeg! Hoe halen ze het in hun hoofd :o !
Succes skip :* !

Tuitbekers, rietjesbekers daar zijn we nog niet aan :D

Oh oh, ik lees allemaal verhalen op mijn facebook groepje van dames die ook in maart waren uitgerekend. Over als hun kindje s'nachts komt voor een voeding ze er een speen in doen en het zo nog even kunnen rekken. Een speentje kan heus af en toe geen kwaad maar ze zetten het echt in als rekmiddel want dan slaapt het kindje wel door als hij/zij door heeft dat het nog geen voeding mag.

:(
♥ J & S
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:16:45 #281
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139483723
"Nog geen voeding mag..". Ik vind daar wat van. Ik vraag me ook echt af hoe dat gaat als je niet op verzoek voedt. Dan ga je dus vanalles doen tot het wel tijd is?

(Sorry voor de moeders hier die niet op verzoek voeden. Ik vraag het me oprecht af, maar nu staat het er misschien ook wat negatief omdat het een reactie is op..)
pi_139483887
Mijn duimelotje blieft geen speen meer. Ik had ook liever gewild dat ze een speen wilde, maar ik ga het nu even niet afleren. Ze laat zien dat ze naar bed wil door te duimen en ze slaapt veel beter door te duimen. Als ze boventandjes krijgt ga ik kijken of we deze strijd aan willen gaan. Aangezien ze sowieso al erfelijk belast is met een overbeet van minimaal 10mm, hebben we al een spaarpotje voor de ortho. *O*

Spirit! Van harte! Kom je nog vertellen hoe de dag was?
pi_139483892
En puntje bij paaltje ben je dan veel langer wakker dan als je gewoon die voeding geeft, want dan slapen ze daarna gewoon weer fijn verder. Iets met een IQ en een goudvis. :')

En Skips ik geef flesvoeding, maar dat gaat dus ook gewoon op verzoek. Het "ze mogen maar om de 3-4 whatever uur" is echt achterhaald als je het mij vraagt.
Nouja, ik geef toe dat ik de jongens enigszins gelijkop voed. Maar dat houdt dus in dat als jongetje A wakker is, ik die een voeding geef en als jongetje A klaar is pak ik jongetje B voor de voeding, ook al is die nog niet wakker op dat moment. Maargoed, dan krijgen ze dus eerder sneller voeding dan dat ik het uitstel. ;)
En ja, ik laat er ook weleens één huilen, omdat ik maar 2 handen heb en ik de jongens niet tegelijk wil voeden Ik ben geen voorstander van laten huilen, ik vind het op dat moment ook heel sneu voor het jongetje dat hongerig is en huilt, maar het is soms even niet anders als ik alleen ben.
pi_139483929
Ja geen voeding mag van mama! Ze geven BV en willen langer slapen.. Zo rekken ze de tijden elke keer op. Kindje kwam eerst om 3 uur en door de speentjes techniek om 6 uur.

Bedoel het naar op tijd/klok voeders niet negatief maar de manier waarop ze dit aan elkaar adviseren :o. Voeden op de klok is niet erg. Gewoon het laat maar huilen geef de speen ze leren vanzelf wel dat ze pas om 7 uur de eerste voeding krijgen.
♥ J & S
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:34:06 #285
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139484167
Pff! Ik voel me al rot als ik bij hevig knuistjesgesabbel met m'n slaaphoofd denk: 'nog 5 minuutjes :O ' maar huilen van de honger? Dat heeft ze echt nog nooit gedaan :o

Sommige ouders...

Skips :* goed afremmen hoor, waar je kan. Anders ben je straks terug bij af :@

Klappie hoe laat is het klieftijd?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:34:13 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139484170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:24 schreef klaprooss het volgende:
Ja geen voeding mag van mama! Ze geven BV en willen langer slapen.. Zo rekken ze de tijden elke keer op. Kindje kwam eerst om 3 uur en door de speentjes techniek om 6 uur.

Bedoel het naar op tijd/klok voeders niet negatief maar de manier waarop ze dit aan elkaar adviseren :o. Voeden op de klok is niet erg. Gewoon het laat maar huilen geef de speen ze leren vanzelf wel dat ze pas om 7 uur de eerste voeding krijgen.

Kennelijk werkt het wel :o ga ik ook proberen!
:') ;(.

Ik voed wel enigszins op de klok trouwens. In die zin dat als S erg snel na de vorige voeding weer komt, dat ik eerst eens ga kijken of het wel echt honger is en niet gewoon verveling, een vieze luier of iets anders. Maar honger (of andere behoeftes) geeft hij gewoon erg goed aan (honger met het 'neh' of 'nah' huiltje uit Dunstan-babytaal, voor vieze luier heeft hij ook een bepaald woordje) en we zitten nu in zo'n fijn en duidelijk ritme dat hij sowieso nauwelijks huilt op een dag.
KuikenGuppy
pi_139484215
Oh en ik ben ziek. Ik wil het liefste de hele dag in bed liggen met de deken over mijn hoofd. Maar de baby wordt zo wakker, wat moet ik in hemelsnaam met haar gaan doen?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:36:20 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139484231
Naar oma brengen? Beterschap limoentje :*.
KuikenGuppy
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:42:22 #289
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139484366
Wij voeden deels op verzoek en deels op de klok.

De ochtend bepaalt ze zelf. De rest op de klok meestal omdat ze zelf niet echt komt om eten.
pi_139484464
Wij vonden op de klok voeden heerlijk, en met wij bedoel ik ook F. Daarvoor dronk hij meer dan een liter en was de hele dag onrustig.

Het ligt helemaal aan de situatie wat wel en niet goed is voor je baby, het is niet -altijd zwart of wit ;) sommige baby's drinken altijd als je aanbiedt en soms is het lastig te zien of honger wel echt de reden is dat ze zich laten horen.

Beterschap Limo! Samen boekjes lezen of onder de douche?
pi_139484494
Thanks Burd! Oma is een goede! Voor de volgende keer als ik het eerder aan voel komen...
pi_139484606
Thanks Suiker! Boekjes lezen in bed wordt um en douchen is ook wel een goed idee, maar meer voor mijzelf :@
pi_139484812
Ik ben ook ziek Limone.. Vind het maar niets met een baby in huis. Ook een beetje bang dat ik hem aansteek. Hopelijk knap je snel op :* !
Ik was idd ook in bad geweest met J deed me wel even goed en hij vond het lekker :+

Half 4 kim! Nog even geduld dus :)
♥ J & S
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:00:40 #294
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139484877
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:46 schreef Suikertante het volgende:
Wij vonden op de klok voeden heerlijk, en met wij bedoel ik ook F. Daarvoor dronk hij meer dan een liter en was de hele dag onrustig.

Het ligt helemaal aan de situatie wat wel en niet goed is voor je baby, het is niet -altijd zwart of wit ;) sommige baby's drinken altijd als je aanbiedt en soms is het lastig te zien of honger wel echt de reden is dat ze zich laten horen.

Beterschap Limo! Samen boekjes lezen of onder de douche?
Maar, hoe zit dat dan dus als het volgens de klok nog geen tijd is en baby wel huilt en het niet een luier oid is? (En dus écht écht écht niet lullig bedoeld hè, pure interesse.)

--

Beterschap voor ons zure ding. :*
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:02:45 #295
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139484932
Beterschap, Limo!
Ik zou idd wat rustige spelletjes uitzoeken, zoals boekjes lezen.

Ik ben ook ziek, maar ik heb het 'geluk'* dat het mijn werkdag was en Nora naar de creche is. Ik zou anders echt niet weten hoe ik het moet doen. Ik had haar vanochtend al met alleen een luier en een rompertje half aan snel in de box gezet omdat ik zo misselijk was dat ik naar de wc moest rennen :@
Familie van beide kanten woont 200km verderop, dus die kunnen niet even komen oppassen.

*
SPOILER
pi_139485170
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:02 schreef Sylver_ het volgende:
Beterschap, Limo!
Ik zou idd wat rustige spelletjes uitzoeken, zoals boekjes lezen.

Ik ben ook ziek, maar ik heb het 'geluk'* dat het mijn werkdag was en Nora naar de creche is. Ik zou anders echt niet weten hoe ik het moet doen. Ik had haar vanochtend al met alleen een luier en een rompertje half aan snel in de box gezet omdat ik zo misselijk was dat ik naar de wc moest rennen :@
Familie van beide kanten woont 200km verderop, dus die kunnen niet even komen oppassen.

*
SPOILER
He vervelend Sylver, dat je je rust nu niet erdoor kan vinden. Probeer het wel hoor! Je komt over als iemand die niet zomaar een ziekmelding doet. EN precies ziek is ziek, ze hebben nu toch niets aan je. De volgende keer kunnen de rollen zomaar omgedraaid zijn en dan zal je hooguit denken "jammer van mn vrije dag". Wat moet dat moet en zo denken werkt niet mee in het beter worden.
Neem een lekker bad of douche en stap je bed in om te slapen desnoods met een serie op o.i.d dan val je lekker snel weg met de gedachten daarbij en niet bij je werk.
Rustig aan :*
♥ J & S
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:14:26 #297
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139485305
Dat is wel een goed idee, klap. Eerst maar eens rustig in bad.

pi_139486581
Ik voed een beetje op de klok maar als hij honger heeft hoeft hij echt geen speen hoor... Laten huilen doen we ook niet, dus als hij na een uur gewoon te troosten is lijkt het me geen honger. Al zou hij dan prima kunnen drinken trouwens, want zo deden we het de eerste twee weken wel. En met zijn hazenslaapjes leek het idd of hij gewoon veel honger had, maar als ik nu zie hoe goed hij groeit met hoe we het nu doen weet ik dat hij voldoende binnenkrijgt.

:* voor alle zieke dames. Hoe is het met de waterpokken bij de kleintjes?
pi_139486879
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:00 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Maar, hoe zit dat dan dus als het volgens de klok nog geen tijd is en baby wel huilt en het niet een luier oid is? (En dus écht écht écht niet lullig bedoeld hè, pure interesse.)

--

Beterschap voor ons zure ding. :*
Als een baby inslaapt met een speen maak je mij niet wijs dat hij echt honger heeft. Als F echt honger had dan liet hij zich niet tot rust brengen voordat hij kon drinken. Dus als hij écht honger had, dan ging ik niet rekken.
Als hij veel eerder dan normaal ging piepen, dan gingen we met hem spelen, knuffelen of iets dergelijks en liet hij zich dan rustig bezighouden dan kreeg hij niet meteen de fles.

Die "regeldagen" duurden hier op een gegeven moment een week, hij dronk 1200 cc per dag en was echt de hele tijd overstuur. Zo zielig! Toen hebben we dus wat RRR ingevoerd: minder prikkels, elke drie uur naar bed, als hij wakker werd een uurtje "spelen", dan drinken. Dit was twee slaapjes wat lastig, daarna hebben we tot nu alleen maar profijt gehad van het vaste ritme.

Had hij wel echt honger en liet hij zich niet op een andere manier tevreden krijgen, dan kreeg hij natuurlijk gewoon eten :Y
Ik denk sowieso dat er op dit gebied wel een verschil is tussen fv en bv. Als je weet dat je baby al een week heel veel en vaak gedronken heeft voor zijn doen en na elk half uur lijkt hij alweer honger te hebben, dan ga je je toch afvragen wat er aan de hand is.
pi_139488496
Ik heb net de Dunstan babytaal app gedownload, wat handig! Zo hoorde ik nu dat meneer na het voeden last heeft van een boer en ik hem dus niet genoeg kan laten boeren want het ging over in een darmkramp. Handige info, maar wel sneu... Ik heb nu een week Infacol gebruikt, maar ik merk vrij weinig verbetering en met die spruw wil ik niet de hele tijd dat pipetje in z'n mond stoppen, dus ik stop er maar weer even mee tot iig de spruw weg is.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:50:12 #301
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139488533
Ben ik het dus totaal niet mee eens een baby zeker een hele jonge last zich prima foppen door een fopspeen. En kan zo toch ondanks enorme honger stil worden.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')