Jouw stoere vent gaat dat ook allemaal kunnen.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:51 schreef L-E het volgende:
Deed ik m zomaar dicht!
Ik zei dus:
Ik vind het zo knap dat jullie babies betrekkelijk jong zijn en jullie mentaal alweer ruimte hebben voor andere dingenEcht respect daarvoor hoor!
(Dat is hier zooo niet aan de orde)
Ik vind het lief dat je me een hart onder de riem wil steken, maar volgens mij lees je niet goedquote:Op woensdag 30 april 2014 20:55 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Jouw stoere vent gaat dat ook allemaal kunnen.
Helpt het als ik zeg dat het bij mijn oudste ook allemaal een stuk langer duurt? Ze is nu bijna 3 maar nog steeds twijfelt ze heel lang over alles en ineens kan ze het wel.
En jij hebt wel een hele sterkte en dappere vent.
Al snap ik wel dat het niet altijd prettig is om te lezen wat andere al wel kunnen. Ik werd daar wel eens onzeker van.
2 dingen tegelijk gaat hier ook niet dusquote:Op woensdag 30 april 2014 20:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik vind het lief dat je me een hart onder de riem wil steken, maar volgens mij lees je niet goed
Arme gup. Heb je al billenspray geprobeerd? Van multilind of een ander merk? Wij gebruiken dat omdat je dan niet aan de billetjes hoeft te wrijven, dat is bij uitslag prettig! Hier niet aan de orde, maar 2 pufjes van dat spul is significant sneller gebeurd dan potje Sudo open, Sudo pakken, Sudo smeren, potje dicht. Efficiënt werken ftwquote:Op woensdag 30 april 2014 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sylver, wat fijn dat er tekenen van verbetering zijn. Mocht ook wel zo langzamerhand. Zo sneu die zieke ukjes.
Volgens mij komen er bij onze muppet kiezen aan. Vannacht aas het ineens blèren! Bleek dat ze had gekakt (doet ze echt never 's nachts) en echt mega luieruitslag. Met tandjes was het wel eens een beetje rood, maar niet dit. Vanochtend ook met bultjes en op het kdv was het zelfs een beetje gaan bloeden. En als het met veel moeite lukt om ff in haar mond te kijken, lijkt het wel alsof er aan een aantal kanten verdikkingen te zien zijn.. Verschonen is nu echt dikke tranen. Ik smeer afwisselend weleda / bepanthen en sucocrem.
Een spleet komt niet vaak voor vertelde de arts mij. vaak als een tandje doorbreekt dan lost het probleem vanzelf op. Het enige waar het lastig voor kan zijn is tandenpoetsen maar ook dat hoeft niet zo te zijn. Ik vind het nogal iets om te doen zonder echte nood.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:54 schreef Kimpossible het volgende:
Moppert, ik had laatst n plaatje gepost in her bv-topic. Eigenlijk ben ik nog wel het bangst voor een vette spleet tussen d'r tandjes meer dan dat ik (of zij) er echt last van heeft, behalve dan dat we heel zorgvuldig moeten zijn qua aanhappen, want d'r lipje krult niet (vanzelf) naar buiten. Wat is jouw overweging om wel of niet aan te dringen?
Ah, Good to know. Als ik aan m'n eigen lipbandje voel zit er ook een flubbertje aan moet ik zeggen, alsof ie eerst strak zat en met tanden of enig ander moment losgeraakt is. Klinkt logisch ook wel.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:01 schreef Moppert het volgende:
[..]
Een spleet komt niet vaak voor vertelde de arts mij. vaak als een tandje doorbreekt dan lost het probleem vanzelf op. Het enige waar het lastig voor kan zijn is tandenpoetsen maar ook dat hoeft niet zo te zijn. Ik vind het nogal iets om te doen zonder echte nood.
ik zou ook niet een oor piercen ookal is de pijn zo over.
Zo is het bij de oudste ook los gegaan. Uiteindelijk valt elk kind zich wel een tand door de lip!quote:Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ah, Good to know. Als ik aan m'n eigen lipbandje voel zit er ook een flubbertje aan moet ik zeggen, alsof ie eerst strak zat en met tanden of enig ander moment losgeraakt is. Klinkt logisch ook wel.
Ok, dat is nog wel een idee. Waar haal je dat? Gewoon bij de kruidvat oid?quote:Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Moppert het volgende:
Ik zou de sudocreme sowieso achterwege laten dan.
kan je beter pure zinkolie kopen. Ik raad het op mijn werk ook echt af. (niet dat ik nu werk maar dat deed ik wel)
Misschien roept het nog wat meer vraagtekens bij mijn ouders op omdat I. maar af en toe echt huilt van de honger. Haar hongersignalen pik ik meestal daarvoor al op. En dan leg ik haar dus aan. Soms wacht ik wel even, bijvoorbeeld als ze snel na de laatste voeding weer wil, omdat ik er geen gewoonte van wil maken dat ze steeds kleine beetjes drinkt. Maar meestal zijn haar hongersignalen onmiskenbaar en er zijn nu eenmaal dagen dat ze vaker en meer wil drinken dan anders. Ik snap wel dat mijn ouders, die haar signalen niet zo duidelijk zien als ik, dan denken: oh maar heeft ze alweer honger dan? Borstvoeding is in mijn ervaring nu echt een heel mooi en ook best subtiel systeem van communicatie tussen moeder en kind.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:44 schreef klaprooss het volgende:
[..]
[..]
Haha geestig idd! Wat ik me dan afvraag als je niet op verzoek voed hoe gaat dat dan. Verwachten ze dan dat je je kind nog anderhalf uur laat huilen. Als J geen borst krijgt na een kwartier is het huilen geblazen.
Hihi ze gaat te vlug! Ik vind het wel leuk om te lezen om dat I. net iets ouder is dan J om te kijken wat hij dan over een paar weken zou kunnen
Dit dot! Niks negatiefs aan je eigen grens kennen.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:12 schreef GotC het volgende:
Dot, klinkt als een goede beslissing (en herkenbaar). Sterke mama, ik vind je juist een oermoeder doordat je de juiste keuze voor Stipje en jezelf neemt, namelijk dat je zo een nóg toffere mama kan zijn voor Stip
Dit!quote:Op woensdag 30 april 2014 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En het oermoederschap zit m niet in bv geven. Aanvoelen dat stoppen beter is omdat jij dan een leukere mama bent, is ook oermoederschap hoor
Oh, maar ik vind het prachtig dat het bij jullie zo goed werkt! Ik hoop dat het bij mij ook ooit zo gaat lukkenquote:Op woensdag 30 april 2014 21:13 schreef Franny_G het volgende:
Oh lieve Dot, ik heb mijn post geschreven voordat ik die van jou las..
Maar dat van dat oermoederschap... Je bent op en top moeder! Zoals jij met Stipje bezig bent! Twijfel daar alsjeblieft niet aan. En het is zeker ook geen egoïstische keuze..
.
Kruidvat heeft het niet altijd. de apotheek wel.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, dat is nog wel een idee. Waar haal je dat? Gewoon bij de kruidvat oid?
Die zit in hetzelfde gebouw als het kdv. Dat moet lukkenquote:Op woensdag 30 april 2014 21:19 schreef Moppert het volgende:
[..]
Kruidvat heeft het niet altijd. de apotheek wel.
Lieve lieve Dot, moet je kijken hoe geweldig jij de afgelopen weken bezig bent geweest en hoe hard je hebt gewerkt om bv te blijven geven, je hebt echt alles uit de kast gehaald!quote:[b]Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Dot. het volgende:[/bHet is echt de meest moeilijke en egoïstische keus die ik ooit heb moeten maken, maar ik hoop dat hij goed uitpakt. Ik ben toch schijnbaar niet die oermoeder die ik hoopte dat ik zou zijn en ik moet mijn romantische beeld van minimaal een half jaar voeden toch bijstellen dus
Ik vond het zo zuur dat ik me zo goed had voorbereid, alles wist over aanhappen en clusteren en voeden op verzoek en lk's en tongriempjes en andere problemen, maar dat ik er gewoon niet aan had gedacht dat er misschien ook wel helemaal geen melk in zou kunnen zittenquote:Op woensdag 30 april 2014 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het nog steeds ronduit bagger dat de bv hier niet gelukt is. Dat zal ook wel nooit meer helemaal overgaan denk ik.
+1quote:Op woensdag 30 april 2014 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind het best jammer dat ik nooit bv zal gaan geven. Ik wilde het ditkeer doen, maar ben er niet aan begonnen omdat tweeling. Rationeel bekeken is dit de juiste keuze, maar mijn gevoel zegt soms iets anders. En het feit dat mijn borsten nog lekken helpt daar niet echt aan mee.
Dan ben je in mijn ogen de beste moeder die je meisje zich kan wensen!quote:Op woensdag 30 april 2014 21:28 schreef Omentielvo het volgende:
Dot wat Le en xm al zeggen. Oermoeder zit hem niet in de bv. Ik vind jouw keus heel dapper.![]()
Ik vraag me nu meteen af wanneer iemand nou echt een oermoeder is?
Ik heb bijvoorbeeld heel erg moeten wennen aan het moederschap en was heel onzeker. En ineens op een avond na een weekje of zes merkte ik dat mijn dochter zich zo fijn voelde bij me en kwam ineens het besef van: "Oh werkt het zo" daarna ben ik ook op de roze wolk gekomen. Misschien ben ik dan nu geen oermoeder, omdat ik de eerste weken zo onzeker was en nu soms nog met vlagen? (Vooral als mijn 15 maanden oude dreumes heuse dramaqueendriftbuien heeft) Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik zoveel van dat meisje houd en dat ik probeer zoveel mogelijk aan haar behoeften te voldoen.
Het is ook gewoon zuur! Ik wist idd ook alles en ik zou dit wel even doen. Valt dat even vies tegenquote:Op woensdag 30 april 2014 21:29 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ik vond het zo zuur dat ik me zo goed had voorbereid, alles wist over aanhappen en clusteren en voeden op verzoek en lk's en tongriempjes en andere problemen, maar dat ik er gewoon niet aan had gedacht dat er misschien ook wel helemaal geen melk in zou kunnen zitten.
Toch ga ik het met een volgende kind gewoon opnieuw proberen.
Ik denk dat iedereen een eigen idee heeft van wat een oermoeder is. Voor mij is het heel erg een state of mind. Een jijbentmijnkindenikgeefjouwatjijnodighebtalmoetikmijnlevenervoorgeven-idee wat je tot in het diepst van je zijn voelt. En naarmate je langer moeder bent, ontwikkelt dat zich. Wij maken met onze 6-jarige heel andere keuzes dan voor onze baby, omdat zijn behoeftes deels anders zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:28 schreef Omentielvo het volgende:
Dot wat Le en xm al zeggen. Oermoeder zit hem niet in de bv. Ik vind jouw keus heel dapper.![]()
Ik vraag me nu meteen af wanneer iemand nou echt een oermoeder is?
Ik heb bijvoorbeeld heel erg moeten wennen aan het moederschap en was heel onzeker. En ineens op een avond na een weekje of zes merkte ik dat mijn dochter zich zo fijn voelde bij me en kwam ineens het besef van: "Oh werkt het zo" daarna ben ik ook op de roze wolk gekomen. Misschien ben ik dan nu geen oermoeder, omdat ik de eerste weken zo onzeker was en nu soms nog met vlagen? (Vooral als mijn 15 maanden oude dreumes heuse dramaqueendriftbuien heeft) Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik zoveel van dat meisje houd en dat ik probeer zoveel mogelijk aan haar behoeften te voldoen.
Agreed.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:42 schreef L-E het volgende:
Je kind zien voor wie hij is, er onvoorwaardelijk zijn, dat is voor mij oermoederschap. Je kind accepteren voor wie hij is. Inclusief hazenlip, autismespectrumstoornis, motorische achterstand, hoogbegaafdheid, 'gemiddeld' zijn, nachtvoedingen, driftbuien, 24/7 je aandacht willen, whatever. Het is heel makkelijk om een leuke moeder te zijn als alles mee zit, je toont pas wat je waard bent als het wat lastiger wordt. En dat wordt het op enig moment, die zekerheid is er.
Vooral dat dikgedrukte vind ik nogal krom.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:14 schreef L-E het volgende:
Ik vind het zo jammer dat in de kdv/go discussie er zoiets bestaat als 'het kdv' en 'de gastouder'. Er zijn geweldige kdv's en gastouders, en er zijn plekken waar je je doodgeslagen fruitvlieg nog niet achter laat, zowel kdv's als gastouders. Ik zou dus als het gaat om opvang zoeken een open blik houden en mezelf niet vastpinnen op een voorkeur voor een van de twee. Je schiet jezelf echt in de voet als je uit principe geen kdv's bekijkt, en je dus net niet tegen het kdv van je dromen
Dat zeg je weereens mooiquote:Op woensdag 30 april 2014 21:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Je kind zien voor wie hij is, er onvoorwaardelijk zijn, dat is voor mij oermoederschap. Je kind accepteren voor wie hij is. Inclusief hazenlip, autismespectrumstoornis, motorische achterstand, hoogbegaafdheid, 'gemiddeld' zijn, nachtvoedingen, driftbuien, 24/7 je aandacht willen, whatever. Het is heel makkelijk om een leuke moeder te zijn als alles mee zit, je toont pas wat je waard bent als het wat lastiger wordt. En dat wordt het op enig moment, die zekerheid is er.
Dat doet R. ook wel maar zo rond de 12 weken zijn de krampjes over en ging ook de rest een stuk beter. Nu is het eigenlijk zo erg veel minder dat ik nog twijfel of het wel waard was. Een week of 4 geleden had ik het ook sneller gedaanquote:Op woensdag 30 april 2014 22:09 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb besloten om het lipbandje wel te laten klieven. Ik zie en hoor dat hij constant na een slok het vacuüm verbreekt en daardoor extreem veel lucht binnen krijgt. Daarbij nog die reflux, het is gewoon te veel voor hem om te handelen. Hij zit van voeding tot voeding met lucht in zijn buik wat hij amper kwijt kan dus niet slapen, veel huilen en ongemak. Als dit alles dan ook maar 5% verminderd kan worden door het klieven, yes please! Alles om hem het gemakkelijk te maken!
Je zit idd wel met de 12 weken grens maar echt darmkramp heeft hij weinig het is vooral de lucht in zijn maagje tenminste zo lees ik hem (hij heeft heus wel eens een darmkramp maar niet extreem, gewoon zoals een normale baby).quote:Op woensdag 30 april 2014 22:23 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat doet R. ook wel maar zo rond de 12 weken zijn de krampjes over en ging ook de rest een stuk beter. Nu is het eigenlijk zo erg veel minder dat ik nog twijfel of het wel waard was. Een week of 4 geleden had ik het ook sneller gedaan
Oh ik bedoelde het ook niet zo zeer als een uhm hoe zeg je dat verdediging. Ik wilde ook mijn blik erop even laten horenquote:Op woensdag 30 april 2014 22:45 schreef Moppert het volgende:
Het staat er negatiever ik wilde er mee zeggen dat ik je keus wel begrijp.
Of het de ingreep wel waard is.Het niet omkrullen vind ik niet een reden om direct te klieven want de groei is ook enorm goed. En er is ook geen garantie dat hij netter zal drinken als ik kies voor het klieven.
De medicijnen helpen nu wel enorm goed en dat vind ik voorlopig genoeg.
Hier was het ook meer lucht in het maagje maar ook dat ging over met 12 weken ongeveer.
Trek je niets van mijn mening aan verder ik vind het klieven nogal een big deal maar snap wel dat je het kan doen met een verdrietige baby
Zal een foto proberen te maken morgen!quote:Op woensdag 30 april 2014 22:52 schreef Moppert het volgende:
heb je een foto van zijn lipbandje, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet bij jullie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |