Yep. 3e in de poule zou een tegenvaller (en ook een blamage) zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:10 schreef KingRoland het volgende:
Stunten nee, er worden sws hoge verwachtingen verwacht van België
Batshuayi speelt de laatste tijd niet best. Niet echt de man in vorm. Mboyo heeft 1 goede wedstrijd gespeeld. Wellicht is die uitspraak van Wilmots een waarschuwing aan het adres van Batshuayi.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:43 schreef Belgosome het volgende:
Ik zou Batshuayi meenemen als back up voor Lukaku. Maar zie ik niet gebeuren aangezien Wilmots onlangs zij dat hij te egoistisch speelt.
Mboyo meenemen zou een schande zijn. Niks gepresteerd dit seizoen. Origi is nog te vroeg , wel geen idee hoe hij bij Lille speelt.
Dat wel, maar voornamelijk invalbeurten..ook nog eens veel invalbeurten in blessuretijd. Afgelopen 3 maanden heeft hij 2x in de basis mogen starten en 2x werd hij binnen het uur gewisseld. Verder wat invalbeurten waarbij meer dan de helft na de 80e minuut was.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:03 schreef Halcon het volgende:
Origi heeft toch 26 wedstrijden achter zijn naam staan.
Als Mboyo al genoemd wordt, kun je Origi ook wel noemen. Cavanda hetzelfde verhaal. Een reserve van Lazio is wellicht beter dan een basisspeler van Brugge.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:20 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dat wel, maar voornamelijk invalbeurten..ook nog eens veel invalbeurten in blessuretijd. Afgelopen 3 maanden heeft hij 2x in de basis mogen starten en 2x werd hij binnen het uur gewisseld. Verder wat invalbeurten waarbij meer dan de helft na de 80e minuut was.
Het is zeker een talent, maar hij lijkt me absoluut geen optie voor dit WK.
Hier in dit topic zie ik niemand achter die naam (Mboyo) staan. Zou inderdaad belachelijk zijn. In een ander topic werd geopperd om Mirallas als 2e spits te zien, waarmee er dan ruimte is voor een extra vleugelspeler..dat kan ook nog, maar lijkt mij persoonlijk niet ideaal.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Mboyo al genoemd wordt, kun je Origi ook wel noemen. Cavanda hetzelfde verhaal. Een reserve van Lazio is wellicht beter dan een basisspeler van Brugge.
Lombaerts vind ik toch stukken beter dan Ciman. Lombaerts trekt het niveau van de rest niet omhoog, maar ook niet omlaag, die "doet mee". Ciman zou gewoon een zwakke plek zijn.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:50 schreef Tim86 het volgende:
Ik zou zelf Nainggolan altijd meenemen en Simons thuislaten. Lombaerts en Ciman vind ik allebei niet bijzonder, maar eentje zal er toch mee gaan denk ik, zeker met die blessuregevoelige verdedigers.
4 keepers allesinds , want hij neemt Casteels sowieso mee op stage en zien dan wel hoe de revalidatie gaat. Een 4de keeper gaat dan wel mee. Stond onlangs op sporzaquote:Op donderdag 1 mei 2014 17:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Lombaerts vind ik toch stukken beter dan Ciman. Lombaerts trekt het niveau van de rest niet omhoog, maar ook niet omlaag, die "doet mee". Ciman zou gewoon een zwakke plek zijn.
In de aanval zou ik zelf voor Vossen gaan. Niet meteen een fan van, maar wel iemand die kan scoren, ook als hij slecht speelt. Sommige anderen zijn compleet waardeloos op een offday.
Vraag me wel af wie er verder nog in de grotere voorselectie zal zitten. Ik veronderstel dat Meunier, Lestienne en Hazard Jr. daar nog wel zullen bij zitten?
Jep, er zijn veel Walen met een 'Nederlandse' achternaam en evengoed veel Vlamingen met een 'Franse' achternaam. Zie je ook duidelijk bij de politici bvb.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:55 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ok thx, interessant. Wat ik ook leuk vind is dat het niet altijd aan de naam te zien is. Een Courtois of Mignolets klinkt Frans, maar zijn Vlamingen. Van Buyten is dus Waals, wist ik niet.
Courtois heeft een Waalse vader. Er wonen ook wel wat Walen in Vlaanderen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:55 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ok thx, interessant. Wat ik ook leuk vind is dat het niet altijd aan de naam te zien is. Een Courtois of Mignolets klinkt Frans, maar zijn Vlamingen. Van Buyten is dus Waals, wist ik niet.
Daar geboren. Wel Belgische ouders.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:21 schreef Lothiriel het volgende:
Is Vandenborre van Congo? Dat is nieuw voor me
Er is nu trouwens een België topic en een België selectie topic. Beetje dubbelquote:Bondscoach België vertrouwt op ex-Ajacieden: ‘Zij zijn onbetwistbaar’
Marc Wilmots maakt dinsdag de voorselectie van de Belgische nationale ploeg voor het WK in Brazilië bekend. Thibaut Courtois, Vincent Kompany, Axel Witsel, Eden Hazard en Kevin De Bruyne zijn zeker van een basisplaats en ook de verdedigers Thomas Vermaelen en Toby Alderweireld genieten het vertrouwen van de bondscoach van de Rode Duivels.
De 25-jarige Alderweireld was dit seizoen slechts een back-up bij Atlético Madrid en Vermaelen kwam bij Arsenal slechts mondjesmaat in actie. De ex-Ajacieden hoeven zich echter geen zorgen te maken: “Elke trainer heeft zijn basis. De genoemde vijf spelers zijn mijn as en zijn onbetwistbaar. Ik zie ook het positieve bij Vermaelen. Ik krijg een frisse speler die wil laten zien dat hij nog leeft.”
“Als hij topfit is, dan is hij een zekerheid”, zegt Wilmots tegen Sportweekend. “Op de rechtsachter zie ik geen probleem, ik wil daar een echte verdediger. Ik wil geen back die enkel naar voren trekt. Toby heeft dat perfect gedaan én speelt bij een topclub.” De belangrijkste vraag: wie vervangt de geblesseerde Christian Benteke? “Wacht tot dinsdag, dan weet je het.” De namen van Michy Batshuayi, Jelle Vossen, Igor De Camargo en Ilombe Mboyo worden genoemd.
Ja, maar Meunier en Vanden Borre gaan altijd mee naar voor, die zijn blijkbaar te offensief. Zo'n Alderweireld zal je nooit zien scorenquote:Op maandag 12 mei 2014 19:30 schreef Lothiriel het volgende:
Beetje vertrouwen in Wilmots kwijt nadat hij zegt dat hij nog eerder Alderweireld op rechts zou zetten ipv een back omdat Alderweireld betere verdedigende prestaties op de mat legt... Wat we nodig hebben is een fatsoenlijke back, Alderweireld is gewoon een CV. Die wordt tegen een fatsoenlijke speler gewoon overlopen.
Scoorde gisteren nog voor Atletico. Spelend als rechtsbackquote:Op maandag 12 mei 2014 19:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, maar Meunier en Vanden Borre gaan altijd mee naar voor, die zijn blijkbaar te offensief. Zo'n Alderweireld zal je nooit zien scoren.
Vandaar dequote:Op maandag 12 mei 2014 19:49 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Scoorde gisteren nog voor Atletico. Spelend als rechtsback
Alderweireld mag dan eens gescoord hebben maar als rechtback volstaat hij imo gewoon niet. Goede CV, dat wel.quote:Op maandag 12 mei 2014 19:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, maar Meunier en Vanden Borre gaan altijd mee naar voor, die zijn blijkbaar te offensief. Zo'n Alderweireld zal je nooit zien scoren.
Dat kunnen ze in België. Vraag me af of ze dat ook zo voor elkaar krijgen als ze in een sterkere competitie spelen.quote:Op maandag 12 mei 2014 19:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vandenborre heeft zeker de capaciteiten, maar bij hem schort het meestal mentaal. In het verleden had hij niet echt de plichtsbewuste inborst van bv. een Simons die echt alles op alles zette om het beste uit zichzelf en zijn carriëre te halen.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kunnen ze in België. Vraag me af of ze dat ook zo voor elkaar krijgen als ze in een sterkere competitie spelen.
http://www.fifa.com/world(...)warm-up-2336317.htmlquote:Belgium face USA in World Cup warm-up
Belgium will face the United States in a FIFA World Cup™ warm-up on 12 June, the opening day of the 2014 finals in Brazil. The friendly will be staged behind closed doors in Sao Paulo.
"It will be a kind of training session for each side," the Belgian football federation said on Friday.
The USA begin their World Cup campaign on 16 June against Ghana in Group G which also features Germany and Portugal.
Belgium kick off their Group H action against Algeria on 17 June with Russia and Korea Republic lying in wait for Marc Wilmots' team.
volgens mij is door de makkelijke kalender (niet ver heen en weer reizen) afgelastquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:52 schreef Dr.Smoke het volgende:
Was dit al bekend?
[..]
http://www.fifa.com/world(...)warm-up-2336317.html
Januzaj logisch, Ciman snap ik ook niks van. Genoeg cv's.... had dan Nainggolan meegenomen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:07 schreef Keano het volgende:
Geen Timmy Simons, wel Ciman en Januzaj dus
Ciman vind ik echt ongelooflijk. Zeer matige speler.
3 fout.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:58 schreef Halcon het volgende:
Keepers:
Courtois, Mignolet, Proto
Verdediging:
Alderweireld, Cavanda, Kompany, Vertonghen, Vermaelen, Lombaerts, Pocognoli, van Buyten
Middenveld:
Hazard, Mertens, Nainggolan, Fellaini, de Bruyne, Witsel, Januzaj, Chadli, Mirallas, Dembele, Defour
Aanval:
Lukaku
Zo zou ik het, denk ik, doen. Wilmots zal Simons zeker wel meenemen.
Mwah. Als je dan toch een extra spits meeneemt, dan is dit logischer dan Batshuayi in zijn huidige vorm, Vossen of Mboyo.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:02 schreef Tim86 het volgende:
Origi erg verrassend voor mij. Ook opvallend dat Vertonghen de enige linksback is. Lombaerts kan evt ook wel maar dat is niet best..
Courtoisquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat zou de basis 11 moeten worden volgens jullie?
zal 4-3-3 worden waarschijnlijk met 4 CV in de achterline en heel veel positiewissels tijdens de wedstrijd in middenveld/aanval. waarschijnlijk witsel en defour (mogelijk fellaini of dembele ipv defour) als controlerende middenvelders en lukaku diep. Overige 3 spelers (hazard, de bruyne, en iemand uit het trio mirallas/mertens/chadli) zullen vooral zeer veel onderling van positie wisselen en voor beweging en onvoorspelbaarheid moeten zorgen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat zou de basis 11 moeten worden volgens jullie?
Ik weet het niet, Batshuayi is levensgevaarlijk in de 16 en een fantastische atleet, maar voor het overige moet ie toch nog enkele dingen bijleren hoor. Hij loopt ook wel eens de ruimte van zijn ploegmaten dicht, is niet zo'n kaatser (dacht ik) en ook niet een echte teamspeler. Als ie die punten wat beter op orde krijgt, dan is het waarschijnlijk wel de spits voor de toekomst van de Duivels. Dat ie in België 21 doelpunten maakt, tja, Vossen is hier ook topscoorder geweest maar internationaal vind ik hem toch net wat te slap.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Als je dan toch een extra spits meeneemt, dan is dit logischer dan Batshuayi in zijn huidige vorm, Vossen of Mboyo.
Batshuayi is ook een goede speler, maar de laatste tijd niet bepaald in vorm. Dat zal wel meegespeeld hebben bij deze keuze.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:23 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, Batshuayi is levensgevaarlijk in de 16 en een fantastische atleet, maar voor het overige moet ie toch nog enkele dingen bijleren hoor. Hij loopt ook wel eens de ruimte van zijn ploegmaten dicht, is niet zo'n kaatser (dacht ik) en ook niet een echte teamspeler. Als ie die punten wat beter op orde krijgt, dan is het waarschijnlijk wel de spits voor de toekomst van de Duivels. Dat ie in België 21 doelpunten maakt, tja, Vossen is hier ook topscoorder geweest maar internationaal vind ik hem toch net wat te slap.
net geen statisch elftal - de verdedigers zijn voetballend echt ok - kompany wordt wereldwijd als een van de beste en nest meevoetballende CV's beschouwd. defour en witsel zijn meevoetballend eveneens zeer goedquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Jammer voor de Belgen dat ze geen fatsoenlijke backs hebben. Toch behoorlijk statisch zo.
Ik denk dat er maar weinigen zijn die denken dat België geen goed elftal heeft, ze zijn in ieder geval stukken beter dan bijvoorbeeld Nederland. Het Nederlands elftal bestaat uit 2 hele goede aanvallers, 3 gemiddelde middenvelders en een onervaren verdediging. Kansloos dusquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:12 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
net geen statisch elftal - de verdedigers zijn voetballend echt ok - kompany wordt wereldwijd als een van de beste en nest meevoetballende CV's beschouwd. defour en witsel zijn meevoetballend eveneens zeer goed
ik verwacht bnet zeer veel beweging en onderlinge positiewissels + minstens telkens mee opkomende verdedigers. Een van de grote kwaliteiten van belgie is net dat de spelers moeiteloos elkaars positie kunnen overnemen tijdens te wedstrijden en belgie daarom als geheel zeer moeilijk te bespelen of te verdedigen is als tegenstander.
degenen die denken dat belgie zoals de laatste 10 jaar nog steeds een bende 2e-rangsvoetballers is die angsthazenvoetbal spelen hebben belgie de laatste 2-3 jaar echt niet meer gevolgd .
fixedquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:31 schreef Belgosome het volgende:
Ik zou zo spelen :
-------------------------------------Courtois----------------------
---Van Den Borre--------Kompany---- Lombaerts------- Vertonghen
---------------------------Witsel-------------Dembele/Fellaini-----------
-----------------------------------De Bruyne----------------
--------Mirallas----------------------------------------Hazard
----------------------------------Lukaku--------------------------
Lukaku is niet echt een linksbuitenquote:Op woensdag 14 mei 2014 15:07 schreef gniffie het volgende:
Alleen maar centrale verdedigers, aanvallende middenvelders en linksbuitens meenemen
De komende eindrondes zullen ze er ook bij zijn. Huidige selectie kan nog een tijdje mee + er komen heleboel talenten op zetten. Komende 10 jaar wordt een goede periode.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geniet er van zolang het duurt, dat mag best na 12 jaar
Ik denk dat dit jaar nog een beetje vroeg is voor een echte topprestatie, maar ik zie ze over 2 en 4 jaar om de hoofdprijzen meespelenquote:Op donderdag 15 mei 2014 12:41 schreef Belgosome het volgende:
[..]
De komende eindrondes zullen ze er ook bij zijn. Huidige selectie kan nog een tijdje mee + er komen heleboel talenten op zetten. Komende 10 jaar wordt een goede periode.
Als ze zouden spelen misschien wel jaquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Verschil tussen selectie uit 2002 en 2014
Doelmannen: Geert De Vlieger (Willem II), Frédéric Herpoel (AA Gent), Francky Vandendriessche (Moeskroen)
Verdedigers: Eric Deflandre (Lyon), Daniël Van Buyten (Marseille), Nico Van Kerckhoven (Schalke 04), Eric Van Meir (Standard), Jacky Peeters (AA Gent), Peter Van Der Heyden (Club Brugge), Glen De Boeck (Anderlecht)
Middenvelders: Gaëtan Englebert (Club Brugge), Timmy Simons (Club Brugge), Sven Vermant (Schalke 04), Bart Goor (Hertha Berlijn), Marc Wilmots (Schalke 04), Bernd Thijs (RC Genk), Yves Vanderhaeghe (Anderlecht), Johan Walem (Standard)
Aanvallers: Branko Strupar (Derby County), Mbo Mpenza (Moeskroen), Wesley Sonck (RC Genk), Gert Verheyen (Club Brugge)
Vet: Spelers in het buitenland
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Doelmannen: Courtois( Atletico Madrid), Mignolet (Liverpool), Proto (Anderlecht) of Casteels (Hoffenheim)
Verdedigers: Vanden Borre (Anderlecht), Ciman (Standard), Kompany (Manchester City), Van Buyten (Bayern Munchen), Vermaelen ( Arsenal), Lombaerts (Zenit), Verthongen (Tottenham), Alderweireld (Atletico Madird)
Middenvelders: Witsel (Zenit), Defour (Porto), Fellaini (Manchester United), Dembélé (Tottenham), Chadli(Tottenham), De Bruyne (Wolfsburg)
Aanvallers: Lukaku ( Everton), Origi (Lille) E.Hazard (Chelsea), Mertens (Napoli) Januzaj (Manchester United)
vet: Spelers in eigen competitie
Verschil is enorm ja. In 2002 deden ze het niet eens heel slecht overigens. Toen met met name spelers actief in België, nu zijn de meeste bij goede buitenlandse clubs actief en laten ze zelfs een Nainggolan thuis.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Verschil tussen selectie uit 2002 en 2014
Doelmannen: Geert De Vlieger (Willem II), Frédéric Herpoel (AA Gent), Francky Vandendriessche (Moeskroen)
Verdedigers: Eric Deflandre (Lyon), Daniël Van Buyten (Marseille), Nico Van Kerckhoven (Schalke 04), Eric Van Meir (Standard), Jacky Peeters (AA Gent), Peter Van Der Heyden (Club Brugge), Glen De Boeck (Anderlecht)
Middenvelders: Gaëtan Englebert (Club Brugge), Timmy Simons (Club Brugge), Sven Vermant (Schalke 04), Bart Goor (Hertha Berlijn), Marc Wilmots (Schalke 04), Bernd Thijs (RC Genk), Yves Vanderhaeghe (Anderlecht), Johan Walem (Standard)
Aanvallers: Branko Strupar (Derby County), Mbo Mpenza (Moeskroen), Wesley Sonck (RC Genk), Gert Verheyen (Club Brugge)
Vet: Spelers in het buitenland
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Doelmannen: Courtois( Atletico Madrid), Mignolet (Liverpool), Proto (Anderlecht) of Casteels (Hoffenheim)
Verdedigers: Vanden Borre (Anderlecht), Ciman (Standard), Kompany (Manchester City), Van Buyten (Bayern Munchen), Vermaelen ( Arsenal), Lombaerts (Zenit), Verthongen (Tottenham), Alderweireld (Atletico Madird)
Middenvelders: Witsel (Zenit), Defour (Porto), Fellaini (Manchester United), Dembélé (Tottenham), Chadli(Tottenham), De Bruyne (Wolfsburg)
Aanvallers: Lukaku ( Everton), Origi (Lille) E.Hazard (Chelsea), Mertens (Napoli) Januzaj (Manchester United)
vet: Spelers in eigen competitie
Alderweireld speelde ook nooit voor Atletico. Nu geluk dat Juanfran toevallig lang afwezig is door die schorsing.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
De enige relevante speler die echt te weinig speelt, is Vermaelen. Bij de rest is dat geen groot probleem.
Dat is geen relevante speler. Die gaat echt mee voor zijn ervaring.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van Buyten speelt inderdaad vrijwel alles
Als ie niet relavant is neem je hem niet mee, Timmy staat te springenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:35 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dat is geen relevante speler. Die gaat echt mee voor zijn ervaring.
Een aanvallende middenvelder en een spits vallen geblesseerd uit..perfect moment om Alderweireld te brengen ja. Lul toch niet zo slap manquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alderweireld zit nu ook gewoon op het bankje en komt er bij 2 blessures ook niet in
Dat zei ik dan ook nietquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:37 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Een aanvallende middenvelder en een spits vallen geblesseerd uit..perfect moment om Alderweireld te brengen ja. Lul toch niet zo slap man
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
En daar is de drammerige postdiarree terug.
Ja. Weer met dezelfde onzinpraat als voorheen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
En daar is de drammerige postdiarree terug.
Zegt diegene wiens levensdroom het is om Belg te zijn en een topic gaat openen over de nieuwe wereldkampioen Belgiëquote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Weer met dezelfde onzinpraat als voorheen.
En ik hoop dat Mignolet ook fit blijft. Bij de blessure van Proto gaat de 5de doelman van België meequote:Op zondag 18 mei 2014 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou vooral hopen dat courtouis fit blijft want bij mingolet is het bij hoge ballen altijd een feestje voor de tegenstander
Das zo'n beetje niveau ten rouwelaar, Velthuizen, Mulder?quote:Op zondag 18 mei 2014 22:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
En ik hoop dat Mignolet ook fit blijft. Bij de blessure van Proto gaat de 5de doelman van België mee
Bossut (Zulte Waregem)
Geert de Vliegerquote:Op zondag 18 mei 2014 22:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
wie zouden ze oproepen als ook Bossut van Zulte Wargem zou blesseert zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |