abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139753006
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wist ik niet ! Maar behalve dat trouwen in eigen gemeente eenvoudiger is ;) en het waarschijnlijk heel wat euro's scheelt.

Kan mij in denken dat trouwen buiten je eigen gemeente best heel veel duurder kan zijn.
Maar dat weet je niet dus waarom zoek je dat eerst niet even uit?
quote:
[..]

Dat weet ik; dat hoeft niet dezelfde locatie te zijn. Maar we willen het toch vrij kleinschalig houden allemaal. We zien ook geen uitbundige feestavond voor ons met +/- 50 of 100 man.

Maar trouwen in het gemeentehuis op een gratis dag aan de balie is dan ook weer niet wat we willen :P

(aan die 50 of 100 personen komen we denk ik ook niet eens. :@ )
dan kun je toch alsnog trouwen op een locatie die goedgekeurd is en daarna naar een restaurant of zo? of een tuinfeest
Zoveel opties

Sorry maar het klinkt een beetje euhm mokkig terwijl je nog niks weet of uit hebt gezocht
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139753703
Wij zijn in t stadhuis getrouwd, hebben vervolgens bij een molen en in een park en bij een draaiorgel.foto's gemaakt
En het feest hadden wij met 35 mensen bij mijn ouders in de tuin.

JUIST als je een beperkt budget hebt is het moeite waard om rond te kijken.
Dus niet gelijk alles afschieten omdat je denkt dat t duurder of lastiger of afwijkend is...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 9 mei 2014 @ 20:58:06 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139754105
Trouwen buiten je eigen gemeente is niet duurder hoor. Daar wordt niks extra's voor gerekend.
Je betaalt gewoon de gemeentelijke leges en die verschillen per plaats.
Alleen als je op een andere locatie buiten de gemeentelijk aangewezen vaste locaties wil trouwen betaal je weer extra (denk strandtent etc) en die prijs kan ook nogal verschillen per gemeente. Dus gewoon gemeentes waar je zou willen trouwen naast elkaar leggen.
Ma t/m do is weer goedkoper dan vrijdag en zaterdag. Dus daar kan je ook nog naar kijken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:10:41 #204
327807 Mariposas
יה&#14
pi_139754689
Het is volgens mij ook niet meer werk, qua regelen (trouwen in een andere gemeente). Alleen moet je wel alle papieren regelen in de gemeente waar je trouwt. Aan de andere kant, wij mogen ook een heleboel stukken gewoon per e-mail sturen (maar dat verschilt wellicht óók weer per gemeente). Ik zou gewoon eens kijken of er een locatie is die je echt aanspreekt en daarna kijken wat je ervoor moet regelen en betalen.
@Laziness: in Den Haag valt vrijdag ook nog onder de goedkope dagen. In Wassenaar is het wel een stuk duurder op vrijdag (aan de andere kant. Alle 'goedkope' Haagse dagen zijn net zo duur als de vrijdag in Wassenaar). Kortom alle gemeenten geven echt geheel eigen invulling aan de prijzen. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_139756956
Klopt. Heel veel bruidsparen uit een nabijgelegen stad trouwen hier in het dorp. Trouwen in hun lelijke gemeentehuis kost zo 900 euro, hier rond de 300 (en een mooi trouwzaaltje).
pi_139757553
Wat is trouwen duur in sommige gemeenten! Niet dat het hier spotgoedkoop is, maar doordeweeks kost het hier rond de 340 euro. In het weekend wel ineens een stuk duurder trouwens, rond de 930 euro.
pi_139757956
Wij wonen in Rotterdam en zijn in Gouda getrouwd, enige was dat we in Rotterdam in ondertrouw moesten gaan, Dossier hebben we zelf naar Gouda gebracht en toen gelijk betaald.. Weet t bedrag ff niet meer...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 9 mei 2014 @ 22:40:39 #208
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139759485
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:10 schreef Mariposas het volgende:
Het is volgens mij ook niet meer werk, qua regelen (trouwen in een andere gemeente). Alleen moet je wel alle papieren regelen in de gemeente waar je trouwt. Aan de andere kant, wij mogen ook een heleboel stukken gewoon per e-mail sturen (maar dat verschilt wellicht óók weer per gemeente). Ik zou gewoon eens kijken of er een locatie is die je echt aanspreekt en daarna kijken wat je ervoor moet regelen en betalen.
@Laziness: in Den Haag valt vrijdag ook nog onder de goedkope dagen. In Wassenaar is het wel een stuk duurder op vrijdag (aan de andere kant. Alle 'goedkope' Haagse dagen zijn net zo duur als de vrijdag in Wassenaar). Kortom alle gemeenten geven echt geheel eigen invulling aan de prijzen. :P
Ik woon in Den Haag en ben getrouwd in Wassenaar maar heb het eigenlijk nooit met elkaar vergeleken.
Maar we hebben de goede keuze gemaakt qua kosten dus voor een vrijdag ;)
Wij betaalden 500 euro trouwens.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139760024
¤970,80 op een zaterdag hier. Ffs :')
pi_139760361
Ff opgezocht, wij betaalde 368 voor t trouwen en 15 voor t trouwboekje
S. 2014
J. 2016
pi_139760562
Wij gaan in oosterhout in ondertrouw, we trouwen in Breda.
kost voor op een vrijdag middag 413¤ de locatie waar we willen trouwen kost 350¤ maar dat moet aan de locatie betaald worden, niet aan de gemeente.
maar we zien wel hoe dat dinsdag gaat lopen, om 10:30 gaan we in ondertrouw
pi_139761913
Dankzij het saunatopic hebben we zeer ws. een reisdoel voor de huwelijksreis. Wel helemaal naar Purme-fucking-rend :D

http://www.fortresortbeemster.nl/

(we willen dichtbij voor het geval er iets gebeurt met schoonpa)
pi_139762521
Niks mis mee ^O^
S. 2014
J. 2016
pi_139762573
Zeker niet :D
pi_139762632
Wij zijn naar de efteling geweest als "huwelijksreis"
S. 2014
J. 2016
pi_139769332
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 23:25 schreef stbabylon het volgende:
Dankzij het saunatopic hebben we zeer ws. een reisdoel voor de huwelijksreis. Wel helemaal naar Purme-fucking-rend :D

http://www.fortresortbeemster.nl/

(we willen dichtbij voor het geval er iets gebeurt met schoonpa)
Ziet er heerlijk uit, lekker relaxen! En jullie trouwen in juli, dus de kans op mooi/warm weer is redelijk.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 08:25:58 #217
344469 Amsel
zonder t
pi_139769495
Wij trouwen júist in een andere gemeente omdat de onze zo duur is. En sloom en ambtelijk. In die andere gemeente zijn ze zo vriendelijk en behulpzaam, en dat voor een hoop minder geld. En die flexibiliteit was voor ons heel belangrijk aangezien we "even snel" gaan trouwen. Over een maand al! We houden het superklein, en geven dan over een jaar alsnog een knalfeest voor vrienden en familie.
pi_139769584
Wij gaan misschien een weekendje naar Texel als huwelijksreis. Of Zeeland. Maar de Efteling is ook wel een goeie. ^O^
  zaterdag 10 mei 2014 @ 09:07:13 #219
327807 Mariposas
יה&#14
pi_139769730
Wij gaan backpacken in Thailand als huwelijksreis. Maar eigenlijk was die reis er al voor ons huwelijk gepland. We gaan ook niet direct na de bruiloft, 3 weken erna pas. Ik zie het ook eigenlijk gewoon als vakantie zoals we elk jaar doen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_139769873
Wij gaan naar de Kaapverdische eilanden! Wel echt als huwelijksreis. Even lekker een weekje niks doen ^O^
pi_139769979
Ik heb nog geen idee, maar heb onbedoeld schijnbaar tegen mijn schoonmoeder gezegd, dat we het ook leuk zouden vinden een weekje weg kado te krijgen. Dit vond ze een erg leuk idee.
pi_139789125
Nog 77 dagen 🙈
pi_139789591
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 08:42 schreef Jula123 het volgende:
Wij gaan misschien een weekendje naar Texel als huwelijksreis. Of Zeeland. Maar de Efteling is ook wel een goeie. ^O^
12 dagen Mexico hier :@
En nog minder dan een maand :D gaat hard
pi_139790243
Klinkt goed hoor, jullie reizen! :)
Wij zijn allebei ongelofelijke huismussen en we willen de dieren ook niet te lang alleen laten, dus vandaar geen verre vakantie voor ons (laatste keer Madrid wilden we na een dag eigenlijk wel weer naar huis :') ). Maar parachutespringen tijdens een weekendje Texel is wel iets wat we erg leuk vinden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Jula123 op 10-05-2014 21:19:42 ]
pi_139790952
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 09:25 schreef Cheerful het volgende:
Wij gaan naar de Kaapverdische eilanden! Wel echt als huwelijksreis. Even lekker een weekje niks doen ^O^
Hebben wij ook nog naar gekeken, voor ons iets te veel "zandbak" rond het resort. Nu gaan we 12 dagen naar de dominicaanse republiek O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')