Doe maar nietquote:Op zaterdag 3 mei 2014 12:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan maar weer een hittegolf in mei. De vroegste ooit in Nederland was van 21 mei 1922 t/m 25 mei 1922.
Gelukkig is dat net zo goed fictie als die bizarre 32 graden. We zien het wel, vooralsnog is het koud en zonnig. In januari hebben we warmere dagen gehad!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:21 schreef dick_laurent het volgende:
Ehm... Misschien mis ik iets hoor, maar voorlopig blijft het kwa temperatuur onder gemiddeld... En ook op de lange termijn worden temperaturen "rond of onder normaal" voorspeld, waarbij de 20-graden grens tot aan halverwege mei niet eens in zicht komt.
Als er een zuidelijke stroming op gang komt halverwege mei dan zit je zomaar tegen de 30 graden...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:21 schreef dick_laurent het volgende:
Ehm... Misschien mis ik iets hoor, maar voorlopig blijft het kwa temperatuur onder gemiddeld... En ook op de lange termijn worden temperaturen "rond of onder normaal" voorspeld, waarbij de 20-graden grens tot aan halverwege mei niet eens in zicht komt.
Oeh... mega vochtige ZZW met thermisch laag graag en dan lekker knallen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Als er een zuidelijke stroming op gang komt halverwege mei dan zit je zomaar tegen de 30 graden...
[ afbeelding ]
laat maar komen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Oeh... mega vochtige ZZW met thermisch laag graag en dan lekker knallen.
Wat zeggen die kaarten over komend weekend?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 03:23 schreef aloa het volgende:
Lange termijn ziet er niet verkeerd. Tropische (vochtige) temperaturen voor Nederland..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dagje dichterbij en alweer 5 graden minder. In dit tempo gewoon flinke dagvorst op 17 meiquote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gelukkig is dat net zo goed fictie als die bizarre 32 graden. We zien het wel, vooralsnog is het koud en zonnig. In januari hebben we warmere dagen gehad!
GFS komt weer met die zuidelijke stroming op LT. Dan heb je gegarandeerd hoge temperaturen.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Dagje dichterbij en alweer 5 graden minder. In dit tempo gewoon flinke dagvorst op 17 mei
[ afbeelding ]
Maar wel al zwakkerquote:Op zondag 4 mei 2014 11:27 schreef aloa het volgende:
[..]
GFS komt weer met die zuidelijke stroming op LT. Dan heb je gegarandeerd hoge temperaturen.
[ afbeelding ]
Nu al 30 in Hongarije. Ga ik dan in augustus eindelijk eens een officiële 40 graden meemaken?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Dagje dichterbij en alweer 5 graden minder. In dit tempo gewoon flinke dagvorst op 17 mei
[ afbeelding ]
Is niet zo heel ongewoon hoor. Laatste keer toen ik in Hongarije was was het er 43 graden oidquote:Op zondag 4 mei 2014 12:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nu al 30 in Hongarije. Ga ik dan in augustus eindelijk eens een officiële 40 graden meemaken?
Ik ben er vier keer in augustus geweest, en het werd nooit echt heet. Krap 25-30 graden. Ondanks waarschuwingen dat augustus ondraaglijk zou zijn.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Is niet zo heel ongewoon hoor. Laatste keer toen ik in Hongarije was was het er 43 graden oid
In Hongarije gaan ze volgens mij jaarlijks over de 37 graden heen..quote:Op zondag 4 mei 2014 17:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben er vier keer in augustus geweest, en het werd nooit echt heet. Krap 25-30 graden. Ondanks waarschuwingen dat augustus ondraaglijk zou zijn.
Warmste ooit was nog steeds 37 voor mij, in Mexico en Duitsland meegemaakt. En eens in Athene 41 op een straatthermometer, maar dat was weinig betrouwbaar.
Volgens de Grieken is Larissa de warmste stad.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:23 schreef Dven het volgende:
[..]
In Hongarije gaan ze volgens mij jaarlijks over de 37 graden heen..
41 in Athene is natuurlijk ook niet ongewoon. Heetste stad (extremen) van europa. Hier hebben we f gelopen zomer de 40 ook niet gehaald. Max zat op 39.8 meen ik. Jaar daarvoor was het vrij vaak boven de 40
Dit wordt niet gestaafd door de feiten en zou ook in het geheel niet logisch zijn. Is bijna alsof een Nederlander die zegt dat Heerenveen de warmste stad van het land isquote:Op zondag 4 mei 2014 19:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Volgens de Grieken is Larissa de warmste stad.
Des te mooier zijn de warme en zonnige dagen later. Altijd het van de positieve kant bekijken.quote:Op maandag 5 mei 2014 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, vooruitzichten komende week meer herfst dan lente. Elke dag regen, nauwelijks zon.Pas na volgend weekend eventueel licht herstel....
Sorry maar met dit geneuzel kan ik niets. Kutweer is altijd kut en goed weer wordt altijd gewaardeerd. Het is niet zo dat mensen in Zuid Spanje het goede eer opeens minder waarderen.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:38 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Des te mooier zijn de warme en zonnige dagen later. Altijd het van de positieve kant bekijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |