een tijd geleden is het alarmeringssysteem aangepast. Als er nu kans is op onweer: code geel. En ja, je zou maar net een festival aan het opbouwen zijn of met een enorme kraan aan de slag willen gaan en je krijgt onverwachts te maken met zware windstoten.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:57 schreef kree het volgende:
ze geven die codes ook steeds sneller af zo lijkt het.
Meestal is het dan een plaatselijke flinke bui en valt het wel weer mee.
Misschien moeten ze eens naar een gedetailleerder systeem.
sowieso trekt niemand zich er wat van aan, behalve misschien als je een groot festival organiseert ofzo.
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 1 mei 2014 17:27 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Oh God, het is dus weer zo ver. De bliksem is er zeker al uit ook.
Doet me denken aan Pukkelpop; 4 doden en 140 gewonden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 17:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
een tijd geleden is het alarmeringssysteem aangepast. Als er nu kans is op onweer: code geel. En ja, je zou maar net een festival aan het opbouwen zijn of met een enorme kraan aan de slag willen gaan en je krijgt onverwachts te maken met zware windstoten.
Sinds die aanpassingen vind ik de waarschuwingen beter. Probleem is: omdat er vroeger te vaak een weeralarm is afgegeven dat niet nodig bleek is in Telegraaf- en GeenStijlland het idee gaan leven: KNMI geeft een kleurtje, we gaan allemaal do0den men kijkt niet eens serieus naar de waarschuwing.
Die storm in oktober vond ik goed aangepakt qua waarschuwing. Tijdens het hoogtepunt was het inderdaad levensgevaarlijk hier in Amsterdam.
Meteo France geeft overigens al een code geel als er kans is op een convectieve bui
Mja toch wat regen inderdaad.quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:34 schreef Rabieluh het volgende:
Damn, valt toch best wat water naar beneden in Breda.
Gek is dat, bij ons ook altijd zo'n putlucht voordat het gaat onweren.quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:38 schreef Rabieluh het volgende:
Zo de riolering komt ook tot leven zeg, wat een meurende poeplucht hangt er nu in de tuin...en binnen ook ondertussen.
Ja wat daar boven Oss hang is wel raar aan het doen. Ik zag eerder nog buien naar het noorden gaan..quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:42 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie buien naar het zuiden trekken, naar het NO en het NW..
Fucking vet filmpjequote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:09 schreef DemonRage het volgende:
Toch wel jammer buien in onze regio helemaal verbleken bij wat er elders in de wereld te zien is:
Dat is nog eens weerfictiequote:Op zaterdag 3 mei 2014 03:23 schreef aloa het volgende:
Lange termijn ziet er niet verkeerd. Tropische (vochtige) temperaturen voor Nederland..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan maar weer een hittegolf in mei. De vroegste ooit in Nederland was van 21 mei 1922 t/m 25 mei 1922.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 11:55 schreef DemonRage het volgende:
Ik hoop ook dat het zomerweer de 2e helft van mei goed los komt. Wat vaak ook wel het geval is in mei: de helft bagger en de helft zomer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |