quote:
Op woensdag 30 april 2014 18:38 schreef Holenbeer het volgende:Je twijfelt of je hem wilt delen met de verkoper, maar plaatst het wel op Fok?
Waarom zou je het niet delen? betaald heb je er al voor dus de prijs voor een dergelijk rapport lijkt mij een slecht argument. Het kan je in ieder geval helpen bij de heropening van de onderhandeling en het laat ook zien dat het niet op gebakken lucht gebaseerd is. Dat sommige prijzen wat hoog ingeschat zijn is overigens wel in jouw voordeel.
Dat weet ik niet of dat in zijn voordeel is.
Wat was in de insteek van het rapport?. Als ik kijk naar de gebreken, zie ik dat de helft van de gebreken a) duidelijk herkenbaar is, ook voor leken en b) relatief makkelijk op te lossen is en ook makkelijk te prijzen. Schimmel in de badkamper, ruiten die lekken, radiatoren die roesten, allemaal vervelend, maar is dat niet onderdeel van het huis dat je wil kopen? Ik zou als verkopende partij niet onder de indruk zijn als je daar opeens mee zou aankomen. Sterker nog : ik zou dat als een gepasseerd station zien.
Kijk, als een rapport komt met echte nieuwe zaken, of als een bepaald mankement andere oorzaken heeft en daardoor duurder is dan verwacht (bijvoorbeeld vochtplekken : niet als gevolg van een lekkend sifon maar veroorzaakt door een lekkend dak), kijk, dan heb je argumenten.
Heb je trouwens het bedrag genoemd naar de andere partij?