abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139422831
Het zijn totaal onredelijke bedragen die er staan.

Het eerste wat me opvalt is de 12000 euro voor pannen en nokvorsten. Als dat echt zo slecht is moet er ook schade zijn aan het hout wat eronder zit. Pannen van 70 jaar oud is niks mis mee en worden ouder dan als je er nu een betonnen sneldekpannendak oplegt. Het zoeken van goede oude pannen is wel veel werk maar als je ze vindt is het een kwestie van een paar tientjes.

Verder zie ik veel hout wat zou moeten vervangen. Hout van 70 jaar oud kun je beter restaureren dat ziet er over 20 jaar beter uit dan nieuw hout. Feitelijk zou je eens een goede aannemer moeten vragen om een offerte en wat er echt urgent is.
  woensdag 30 april 2014 @ 19:29:29 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139422947
Volgens mij hoeven de verkopers helemaal niet te zakken tenzij er een voorbehoud gemaakt is mbt de hoogte van de uitkomst van het bouwkundige rapport.
Zo niet heb je vlgs mij als kopende partij dikke pecht, tenzij je het voorlopige koopcontract nog niet getekend hebt, dan heb je die drie dagen nog waarin je er onderuit kan.
pi_139422961
quote:
9s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:27 schreef machtpen het volgende:
Feitelijk zou je eens een goede aannemer moeten vragen om een offerte en wat er echt urgent is.
Zie de ervaringen van het Kluskonijn met aannemers die "opgeven wat echt urgent is".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_139433787
1000¤ voor boeidelen vervangen?!
Ik doe t voor minder.
pi_139434264
quote:
9s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:27 schreef machtpen het volgende:
Het eerste wat me opvalt is de 12000 euro voor pannen en nokvorsten. Als dat echt zo slecht is moet er ook schade zijn aan het hout wat eronder zit. Pannen van 70 jaar oud is niks mis mee en worden ouder dan als je er nu een betonnen sneldekpannendak oplegt. Het zoeken van goede oude pannen is wel veel werk maar als je ze vindt is het een kwestie van een paar tientjes.
Over die dakpannen had ik TS ook uitgelachen als ik de verkoper was.
Voor ¤12000 wil de inspecteur waarschijnlijk alle pannen vervangen.
Paar andere nokvorsten scoren en de boel goed waterdicht maken en je bent weer klaar.
  woensdag 30 april 2014 @ 22:44:08 #31
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_139434547
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:31 schreef Vinz0r het volgende:
1000¤ voor boeidelen vervangen?!
Ik doe t voor minder.
Ik hou me ook al aanbevolen voor het aanpakken van die schimmel in de badkamer... ;)
Rapportje, "doe eens iets aan de ventilatie", dank u graag gedaan, mag ik eventjes 250,= euro aftikken?
Verder spuit ik wel eventjes met een HG middeltje en een kwastje wit erover. ~O>
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_139434685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik hou me ook al aanbevolen voor het aanpakken van die schimmel in de badkamer... ;)
Rapportje, "doe eens iets aan de ventilatie", dank u graag gedaan, mag ik eventjes 250,= euro aftikken?
Verder spuit ik wel eventjes met een HG middeltje en een kwastje wit erover. ~O>
Wanneer schrijven we ons in bij de kvk? :p
  woensdag 30 april 2014 @ 22:49:57 #33
323439 HetKlusKonijn
pi_139434867
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Wanneer schrijven we ons in bij de kvk? :p
:9~ :*

Mijn ondernemersvaardigheden zijn helaas beperkt. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  woensdag 30 april 2014 @ 22:57:56 #34
323439 HetKlusKonijn
pi_139435265
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Zie de ervaringen van het Kluskonijn met aannemers die "opgeven wat echt urgent is".
De pest is dat die zogenaamde 'deskundige aannemers' een leek - zoals ik destijds! - zowat alles kunnen wijsmaken.
Voor de jongere oudere jongeren onder u: google eens 'Scheurgras Koot & Bie' op YT.

Het is dat destijds mijn dak zó verschrikkelijk gammel was (of leek :P ) dat ik toen dacht dat enig uitstel tot 'daadwerkelijke lekkage' geen extra kwaad zou kunnen, en mijn portemonee ook volledig plat was, anders had ik wellicht destijds gewoon met die vent in zee (beter gezegd, het dak op) gegaan. Of met één van z'n collega's. En ik had nooit beter geweten...
pi_139437946
Ik had bij mijn aankoop gewoon vooraf een bouwkundig rapport laten uitvoeren. Voor de onderhandelingen dus. Omdat de woning goed geprijsd was maar weliswaar met gebreken.

Als je inderdaad pas zo'n keurig wil uitvoeren bij overeenstemming van de prijs, zou ik toch bij de onderhandelingen melden welk bureau de bouwkundige keuring doet, wie het rapport betaalt en wie hem mag inzien, en wat er precies wordt gedaan met de kosten die in het rapport staan. Persoonlijk zou ik deze optie kiezen als de woning over het algemeen goed is, maar zelf bang bent iets over het hoofd te zien.

Zo'n rapport geheim houden nadat jullie de koopsom hebben bepaald zou in mijn ogen heel vreemd zijn. Als je echt iets van de prijs af wil, moet je inzage bieden. Helaas naar mijn mening zijn de bedragen zo onrealistisch hoog, dat inzage je misschien niet helemaal gaat helpen. Sterker nog : ik zou als verkopende partij je uitleggen of zelf een mannetje regelen die voor minder dan de helft een aardig aantal gebreken zo kan oplossen.
pi_139439074
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:38 schreef Holenbeer het volgende:
Je twijfelt of je hem wilt delen met de verkoper, maar plaatst het wel op Fok?

Waarom zou je het niet delen? betaald heb je er al voor dus de prijs voor een dergelijk rapport lijkt mij een slecht argument. Het kan je in ieder geval helpen bij de heropening van de onderhandeling en het laat ook zien dat het niet op gebakken lucht gebaseerd is. Dat sommige prijzen wat hoog ingeschat zijn is overigens wel in jouw voordeel.
Dat weet ik niet of dat in zijn voordeel is.

Wat was in de insteek van het rapport?. Als ik kijk naar de gebreken, zie ik dat de helft van de gebreken a) duidelijk herkenbaar is, ook voor leken en b) relatief makkelijk op te lossen is en ook makkelijk te prijzen. Schimmel in de badkamper, ruiten die lekken, radiatoren die roesten, allemaal vervelend, maar is dat niet onderdeel van het huis dat je wil kopen? Ik zou als verkopende partij niet onder de indruk zijn als je daar opeens mee zou aankomen. Sterker nog : ik zou dat als een gepasseerd station zien.

Kijk, als een rapport komt met echte nieuwe zaken, of als een bepaald mankement andere oorzaken heeft en daardoor duurder is dan verwacht (bijvoorbeeld vochtplekken : niet als gevolg van een lekkend sifon maar veroorzaakt door een lekkend dak), kijk, dan heb je argumenten.

Heb je trouwens het bedrag genoemd naar de andere partij?
  donderdag 1 mei 2014 @ 07:19:41 #37
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_139442271
een rotte vloer omdat de kruipruimteventilatie dicht gemaakt is en inspectie niet mogelijk is :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_139451170
Je had moeten onderhandelen dat indien ten gevolge van het bouwkundig rapport de verkoop niet meer door zou gaan, deze kosten voor hen worden.

Indien je dit rapport nu gewoon geeft, hier geen afspraak over maakt en vervolgens gaat de koop niet door, heb jij betaald en hebben zij het rapport. Ik zou dus voordat je deze aan hen overhandigt, hier duidelijke afspraken over maken.

Geen verkoop = kosten voor hen en mogen ze het bouwrapport hebben.
  donderdag 1 mei 2014 @ 18:56:02 #39
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139459623
Je kunt het rapport gewoon ter inzage aanbieden. Je hoeft het niet in drievoud op papier gelamineerd op te leveren...
Laat die handjes wapperen!
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2014 @ 11:11:52 #40
230491 Zith
pls tip
pi_139481898
Door tijdstekort niet veel kunnen FOKken :)

Ja het dak moet worden vernieuwd, het gaat niet alleen om een paar dakpannen - het is deels (licht) ingezakt.

Ik zal tzt wel een topic maken met alle specifieke punten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')