ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Het zou best kunnen, want de IC Berlijn gaat er vandaag in Amsterdam met +20 uit. Dat zou betekenen dat er 'kort' gekeerd wordt met de binnengekomen stammen in plaats van dat ze bijna twee uur overstaan
Het zou best kunnen, want de IC Berlijn gaat er vandaag in Amsterdam met +20 uit. Dat zou betekenen dat er 'kort' gekeerd wordt met de binnengekomen stammen in plaats van dat ze bijna twee uur overstaan
En dat kort keren kan best, ze worden toch niet schoongemaakt...
Of vallen deze treinen onder een ander schoonmaakregime? Je kan het eigenlijk toch niet maken als NS zijnde dat je de van de DB 'geleende' rijtuigen als een vuilnisbak de grens over stuurt.
Nee NS nee. Los het conflict met de schoonmakers maar op. WIj betalen voor een schoongemaakte trein. Wegwezen.
Het probleem is dat de NS de schoonmaakbedrijven wel betaald, echter de schoonmakers hebben een conflict met hun werkgever (ja dezelfde werkgever waar ze 2 jr geleden al 4,75% loonsverhoging van gehad hebben na een 120 dagen durend slepend conflict). NS zou het kunnen oplossen, maar dat wordt gezien als besmet werk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
En de helft van het probleem is natuurlijk dat mensen hun eigen troep niet weer mee de trein uit nemen, nu keilen ze het gewoon bovenop de hoop die er toch al ligt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op woensdag 30 april 2014 13:18 schreef Ener-G het volgende: En de helft van het probleem is natuurlijk dat mensen hun eigen troep niet weer mee de trein uit nemen, nu keilen ze het gewoon bovenop de hoop die er toch al ligt.
Jeps. Dat is ook een probleem ben ik met je eens, maar wat er ligt verdwijnt niet meer vanzelf, en de prullenbakken op de stations zijn ook al overvol -> sneeuwbaleffect
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
De berg troep vind ik niet eens zo erg, zolang het bij papieren zakken en lege bekers blijft... maar de plassen frisdrank, bier en kots zijn ronduit ranzig. Ook niet echt bevorderlijk voor de gezondheid.
En nog een paar dagen en al het voedsel wat tussen de troep ligt gaat ook heerlijk schimmelen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
En een Breda-Prinsenbeek-HSL. Al kun je je afvragen of het met zoveel stops op de baan ooit een hsl wordt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Tussen Tilburg en Oisterwijk moet een stuk spoor worden vervangen. Dit duurt naar verwachting 12 uur. Vanavond om 19.00 uur gaan monteurs beginnen. Van woensdag 30 april 19.00 tot donderdag 1 mei 7.00 uur kunnen er geen treinen rijden tussen Tilburg en Oisterwijk. Er worden bussen ingezet. Als de werkzaamheden volgens planning verlopen rijden na donderdagochtend 7.00 uur de treinen weer volgens plan. Maak gebruik van de bussen of reis om. De reisplanner is bijgewerkt. Plan kort voor vertrek uw reis en houd rekening met extra reistijd.
Ik hou m'n hart vast voor m'n ochtendspitstrein morgen .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 30 april 2014 16:08 schreef Dr_Flash het volgende: "Zware" stroomstoring zelfs. O.a. 50.000 huishoudens zijn getroffen. Dat wordt weer feest in de avondspits dus.
Op woensdag 30 april 2014 16:08 schreef Dr_Flash het volgende: "Zware" stroomstoring zelfs. O.a. 50.000 huishoudens zijn getroffen. Dat wordt weer feest in de avondspits dus.
Het was een grapje jongen metros rijden onder de grond daar schijnt toch helemaal geen zon man
De metro van die metropool van een Roosendaal misschien, maar die van Amsterdam niet hoor. Heel klein stukje maar Die van Rotterdam ook meer boven dan onder de grond.
Op woensdag 30 april 2014 18:33 schreef Ireyon het volgende: Waarom is er eigenlijk gekozen voor een bovengrondse metro in plaats van een ondergrondse tram?
Typisch weer. Net bij aankomst in Rotterdam: "Dames en heren, vanwege werkzaamheden rijdt deze trein niet verder dan Venlo. Reizigers naar Eindhoven en Venlo adviseren wij om te reizen via Utrecht."
Suggesties gedaan tegen de norme vervuiling van de treinen: extra containers op d stations. Ook ideeënbus geopend voor goede ideeën om de vervuiling te beperken.
Op de HSL staat op het werkterrein op de zuidsectie (dat zijspoortje bij Lage Zwaluwe in de buurt) één of ander bruut apparaat van Vossloh, met op de zijkant "High Speed Grinding". Geen idee wat het precies doet, wat het daar doet of hoe lang het hier blijft, maar het ding zag er wel tof uit.
Op woensdag 30 april 2014 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou Fles, eigen personeel inzetten om troep op te ruimen is volgens NS geen stakingsbreken. Nee misschien juridisch niet. Stelletje idioten.
Wel leuk dat ze eerst bedenken om hun klanten daar voor op te laten draaien en DAN pas... he
Op woensdag 30 april 2014 19:45 schreef James1988 het volgende: Op de HSL staat op het werkterrein op de zuidsectie (dat zijspoortje bij Lage Zwaluwe in de buurt) één of ander bruut apparaat van Vossloh, met op de zijkant "High Speed Grinding". Geen idee wat het precies doet, wat het daar doet of hoe lang het hier blijft, maar het ding zag er wel tof uit.
Google levert me het volgende plaatje: [ afbeelding ]
Spoorstaven slijpen. Waarom Bam Rail dat niet zelf doet is me een raadsel overigens.. Misschien is dit ding speciaal voor UIC60 spoorstaven ofzo en kunnen ze dat met hun eigen materieel niet..
Spoorstaven slijpen. Waarom Bam Rail dat niet zelf doet is me een raadsel overigens.. Misschien is dit ding speciaal voor UIC60 spoorstaven ofzo en kunnen ze dat met hun eigen materieel niet..
Ze zijn bang dat de Speno weer door het juk knalt. Ofzo.
Ze zijn bang dat de Speno weer door het juk knalt. Ofzo.
Ze zijn zelf verantwoordelijk, ze huren zelf Speno in om in den landen het spoor te slijpen. Bam Rail heeft namelijk aanbesteding spoorstaven slijpen gewonnen enkele jaren terug.
Alstom to decide on GE bid by end of May as Siemens circles
ALSTOM has confirmed that it has received an offer from General Electric (GE) for its Energy division, which if approved would result in the French company focusing solely on its Transport business using the proceeds from the sale to strengthen this sector, pay down debt and return cash to shareholders.
The Financial Times reports that the Alstom board has accepted a $US 12.35bn cash offer from GE, but that it has left the door open to a counter bid from Siemens. In a statement issued on Wednesday morning, Alstom says that it has established a committee of independent directors, led by Mr Jean-Marc Folz, to review the proposed transaction before the end of May, and to consider "all stakeholder interests including the French state." Alstom CEO Mr Patrick Kron and the committee will liaise with the French government to consider its views. Alstom says that if the proposed transaction goes through the remaining Transport division, which had a turnover of ¤5.5bn in 2012-13, would be led by its current management with Bouygues as a long-term shareholder.
"The proposed transaction would allow Alstom to develop its Transport business as a standalone company, with a strong balance sheet to capitalise on opportunities in the dynamic rail transport market," Kron says.
However, the delay in approving a deal with GE leave Siemens with enough time to launch a formal offer, a move that the German company confirmed that it is exploring yesterday, and which is seemingly favoured by the French government.
In a letter sent to the French group, Siemens asked for access over the next four weeks, a move confirmed by Alstom which acknowledged Siemens' declaration of interest. It says that Siemens' intentions will be reviewed in light of Alstom's corporate interest and the views of all stakeholders, but that it will not solicit offers for all or part of its energy business from other third parties. However, if Alstom does decide to proceed with another offer, it has committed to pay GE a break-up fee of 1.5% of its bid.
Siemens said over the weekend that it envisages the formation of two European industrial champions, itself in energy and Alstom in transport by transferring its high-speed rail technology. However, it is understood that Siemens would retain ownership of its urban and regional train and signalling divisions.
Ultimately it appears that the deal's fate hinges on French politics. President Francois Hollande's government stepped into the negotiations last week in an effort to protect what it sees as a strategic industrial asset and "secure a better deal for Alstom," which was described by industry minister Mr Arnaud Montebourg as a national "industrial jewel." Montebourg also accused Kron of "a breach of national ethics" for attempting to negotiate the GE deal without government involvement.
Hier 10.108,6 kilometer, waarvan in de periode 5 april - 20 april er 9701,1 kilometer gereden is.
Net ff zitten nakijken: De eerste dag van deze vakantietrip heb ik echter het record aan spoorse kilometers overtroffen van de afgelopen 3 jaar: 1316 kilometer op één dag, en dat in zo'n 15 uur (incl. een tussenstop van 5,5). De tweede dag met het meeste op één dag betrof 20 April, met 1178 kilometer in zo'n 13 uur zonder lange tussenstops.
Nee, ik heb geen nachttreinen genomen. Heb 1 nacht in München, 10 in Dresden, 1 in Praag en 1 in Basel geslapen, in een ho(s)tel (allen 1p-kamer). Heb in de afgelopen 3 spoorse jaren niet één keer een nachttrein genomen.
Oh, ik heb er ook nog 4 dagen bij waar ik niet boven de 50 kilometer op één dag kom: Heb ook nog langs de lijn gestaan voor foto's schieten enzo.
Op woensdag 30 april 2014 19:36 schreef DriekOplopers het volgende: Suggesties gedaan tegen de norme vervuiling van de treinen: extra containers op d stations. Ook ideeënbus geopend voor goede ideeën om de vervuiling te beperken.
In de trein valt mij op dat alleen bij de echte zitplaatsen vuilnisbakjes aanwezig zijn. Echter wanneer je onder staat of zit is er geen prullenbak aanwezig.
Rond kwart over acht vanavond schijnen er 2 treintjes opelkaar gebotst te zijn in de Waalhaven, waarbij ook lekkage is geconstateerd in één van de ketelwagens.
Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef greavy het volgende: Rond kwart over acht vanavond schijnen er 2 treintjes opelkaar gebotst te zijn in de Waalhaven, waarbij ook lekkage is geconstateerd in één van de ketelwagens.
Op woensdag 30 april 2014 19:45 schreef James1988 het volgende: Op de HSL staat op het werkterrein op de zuidsectie (dat zijspoortje bij Lage Zwaluwe in de buurt) één of ander bruut apparaat van Vossloh, met op de zijkant "High Speed Grinding". Geen idee wat het precies doet, wat het daar doet of hoe lang het hier blijft, maar het ding zag er wel tof uit.
Google levert me het volgende plaatje: [ afbeelding ]
Dat is echt een bruut ding
Gewoon bij 80 km/h de rails slijpen terwijl het spoor in dienst blijft. Komt Speno aan met 's nachts stapvoets slijpen
het gaat hard met de sloop van de V'tjes. eergisteren werden opnieuw 3 stellen overgebracht van Arnhem Goederen naar Amsterdam Zaanstraat. De draaistellen van de V'tjes blijven bewaard voor de V'tjes die nog op de baan blijven. Volgend jaar blijven er 20 stuks Plan V in dienst. De opgelapte DDAR stellen vullen de rest op.
gisteren was er activiteit in de Houtrakpolder. bij Haarlem was een viertal nieuwe DDZ rijtuigen opgehaald.
einde van de rit, de houtrakpolder.
in de ochtend van 29 april is door de VR203-3 een retourtje Amersfoort gedaan met zes DDAR rijtuigen, om de aslagers goed te houden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Het doet sommige belangrijke dingen niet die een langzamere slijptrein wel doet. Ieder voordeel heeft zijn nadeel.
Dat is waar, maar het kan een mooie aanvulling op het programma zijn, zeker als je ervoor kunt zorgen dat de langzame slijptrein minder vaak langs hoeft te komen en daarnaast de rails in betere conditie kunnen verkeren.
Het enige aparte mat dat ik vandaag heb gezien is een stopmachine van BAM die in Groningen geparkeerd is vlakbij het voormalige NTM-station tussen de Paterswoldseweg en Peizerweg. Normaal is er niets op die spoortjes te vinden, maar vanwege spoorvernieuwing tussen Groningen en Winsum staat er nu wel iets.
Nog een leuke: tussen nu en 2021 willen ze ervoor zorgen dat de trein tussen Leeuwarden en Harlingen Haven in een vast halfuurpatroon kan gaan rijden. Om dit te bereiken zal tussen Dronrijp en Franeker een stukje spoor verdubbeld moeten worden, zodat er daar gekruist kan gaan worden. Ben je mooi van die 26/34-verdeling af.
Op woensdag 30 april 2014 23:02 schreef b2py het volgende: Wat voor stopmachine is het? De spoortjes, is daar een inzetplaats bij? Dat zijn vaak een soort overwegen.
Zo eentje: Foto: Kevin Evers
Hoe bedoel je inzetplaats? In de zin van dat er vaker werkmaterieel staat?
Oh dat is een unimat. Een inzetplaats is een plek waar railvoertuigen vanuit de weg het spoor kunnen betreden. Een andere stopmachine, de beaver wordt namelijk per dieplader naar een inzetplaats gebracht, daar precies neergezet en vervolgens zakt dat ding in het spoor. Dit omdat een beaver niet zelfstandig in dienst zijnd spoor mag berijden. Een unimat mag dat wel.
Op woensdag 30 april 2014 23:11 schreef b2py het volgende: Oh dat is een unimat. Een inzetplaats is een plek waar railvoertuigen vanuit de weg het spoor kunnen betreden. Een andere stopmachine, de beaver wordt namelijk per dieplader naar een inzetplaats gebracht, daar precies neergezet en vervolgens zakt dat ding in het spoor. Dit omdat een beaver niet zelfstandig in dienst zijnd spoor mag berijden. Een unimat mag dat wel.
Die Beaver kan toch zelfs op een overweg in het spoor gezet worden, met een stempel precies in het midden draait ie 90 graden om zijn as.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 30 april 2014 23:11 schreef b2py het volgende: Oh dat is een unimat. Een inzetplaats is een plek waar railvoertuigen vanuit de weg het spoor kunnen betreden. Een andere stopmachine, de beaver wordt namelijk per dieplader naar een inzetplaats gebracht, daar precies neergezet en vervolgens zakt dat ding in het spoor. Dit omdat een beaver niet zelfstandig in dienst zijnd spoor mag berijden. Een unimat mag dat wel.
Ik ken in Leeuwarden wel een inzetplaats van een Beaver. Dat is aan ten zuidwesten van het station aan de Van Loonstraat op het Struktonterrein.
Op woensdag 30 april 2014 23:21 schreef Dr_Flash het volgende: Maat van me heeft een keer een anim gifje gemaakt van het opladen van een idefix. Stempeltjes uit, bzzzt omhoog, diepladert eronder en gaan
Geen idee. Regiolissen rijden inmiddels rond in Aquitaine, Lorraine (sinds 22 april), Picardië (sinds 25 april) en Alsace volgens dit persbericht tenminste.
Geen idee. Regiolissen rijden inmiddels rond in Aquitaine, Lorraine (sinds 22 april), Picardië (sinds 25 april) en Alsace volgens dit persbericht tenminste.
Leuk en Handig! Maar voor de pretritjes te plannen is deze toch net iets handiger
Daar zouden NS en ProRail een voorbeeld aan kunnen nemen, in ieder geval voor de grote werkzaamheden. Denk aan een Utrecht Centraal dat half plat gaat, Zwolle dat zo goed als onbereikbaar is, enz.
Op Skyscrapercity heb ik wat beeldmateriaal gevonden van de Regiolis in TER Picardie-indeling en kleurstelling. De Picardie-Regiolis is 6 bakken lang en kan zowel onder de draad als op diesel rijden. Op 25 april reed deze trein tussen Paris-Nord en Laon.
Wat me opvalt in de video: van buiten klinkt het ding als een metro, van binnen is hij erg stil. Of dat ook in het echt zo is valt nog maar te bezien natuurlijk, het zou een of andere ruisonderdrukking kunnen zijn.
De stoelen zien er ruim genoeg uit, en er zijn klaptafeltjes.
Op donderdag 1 mei 2014 00:55 schreef James1988 het volgende: Op Skyscrapercity heb ik wat beeldmateriaal gevonden van de Regiolis in TER Picardie-indeling en kleurstelling. De Picardie-Regiolis is 6 bakken lang en kan zowel onder de draad als op diesel rijden. Op 25 april reed deze trein tussen Paris-Nord en Laon.
Wat me opvalt in de video: van buiten klinkt het ding als een metro, van binnen is hij erg stil. Of dat ook in het echt zo is valt nog maar te bezien natuurlijk, het zou een of andere ruisonderdrukking kunnen zijn.
Heeft die hamster in Berlijn ook, bizar stil van binnen.
Morgenavond vanaf 22:40 tot 10:40 geen sprinters en intercity's tussen Amersfoort en Hilversum, en vanaf 06:40 weer intercity's. Spoedvervanging van het spoor aldaar.
[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 01-05-2014 07:29:23 ]
Op woensdag 30 april 2014 22:58 schreef Peterselieman het volgende: Het enige aparte mat dat ik vandaag heb gezien is een stopmachine van BAM die in Groningen geparkeerd is vlakbij het voormalige NTM-station tussen de Paterswoldseweg en Peizerweg. Normaal is er niets op die spoortjes te vinden, maar vanwege spoorvernieuwing tussen Groningen en Winsum staat er nu wel iets.
Op woensdag 30 april 2014 23:21 schreef Dr_Flash het volgende: Maat van me heeft een keer een anim gifje gemaakt van het opladen van een idefix. Stempeltjes uit, bzzzt omhoog, diepladert eronder en gaan
Op donderdag 1 mei 2014 00:55 schreef James1988 het volgende: Op Skyscrapercity heb ik wat beeldmateriaal gevonden van de Regiolis in TER Picardie-indeling en kleurstelling. De Picardie-Regiolis is 6 bakken lang en kan zowel onder de draad als op diesel rijden. Op 25 april reed deze trein tussen Paris-Nord en Laon.
Heb 'weekendvrij' vandaag, maar goed het is een feetsdag hier dus de treinen op die Relatie Parijs - Laon is slechts een handjevol. Maargoed, ik sta om 13.55 op Mitry-Claye voor een Picardie TER Regiolis. Zal je niet zien dat die weer met oude leuk gereden word maar het is het proberen waard. en ik zal ook nog even een bezoekje bregen aan het pas geopende station Creteil Pompaduur, zodat ik dat Achievement weer terug heb
Werkzaamheden Tilburg-Oisterwijk waren keurig op tijd af. En de treinen rijden hier ook nog steeds redelijk schoon rond.
Brabant .
Deventer - Delft Zuid gaat vandaag met vier overstaps ipv 1 Namelijk in Amersfoort, Duivendrecht, Leiden en Den Haag HS. En met een beetje mazzel is het maar een kwartiertje langer
Op donderdag 1 mei 2014 09:08 schreef Dr_Flash het volgende: Deventer - Delft Zuid gaat vandaag met vier overstaps ipv 1 Namelijk in Amersfoort, Duivendrecht, Leiden en Den Haag HS. En met een beetje mazzel is het maar een kwartiertje langer
Maar hoe kan het in godsnaam dat men ieder weekend het spoor in een hindernisbaan omtovert, al jaren lang en de laatste maanden het lijkt of men meer en meer achter de feiten aan gaat lopen
In het programma 'Bang goes the theory' op de BBC, ging het van de week over ......... trains.
Misschien niet de meest opzienbarende wetenswaardigheden bekend gemaakt, maar wel leuk en informatief gebracht. Hieronder link, maar helaas kun je dit niet (althans ik) in Nederland bekijken.
In het begin doet het me qua geluid ook wel denken aan een VIRM.
Op donderdag 1 mei 2014 16:29 schreef derLudolf het volgende: Waar is spoor 1 (of 2) in Arnhem eigenlijk? Het eerste perronspoor is 3, daarachter ligt maar een ander spoor
Apart dat tussen bakken 3 en 4 geen Jacobsstel zit. Zal wel zijn om de trein daar te kunnen splitsen, maar waarom?
Lijkt me eerder een gevalletje "minder reserves hoeven inslaan" zodat je bij een defect slechts een half treinstel hoeft te vervangen i.p.v. een hele. Met 1 reservetreinstel kun je dan 2 defecten opvangen.
Niet erg zinvol he, als het idee is om die andere halve dan op de baan te houden want dat gaat niet. Daar heb je alleen wat aan bij twee defecte stellen waarvan je dan de twee goeie helften samen weer de baan op kunt sturen. Maar ook daar zitten wel weer wat haken en ogen aan natuurlijk. Wat bijvoorbeeld als het ene kapotte stel dan in Perpignan staat en het andere in Dunkerque? Sowieso ben je een dag bezig om die twee bij elkaar in de buurt te krijgen, en dan, waar ga je "de twee goeie helften" naartoe sturen?
Eigenlijk heb je er alleen wat aan als het spul is wat in een beperkt gebied rijdt EN vaak genoeg stuk gaat
Op donderdag 1 mei 2014 19:05 schreef Dr_Flash het volgende: Oh ik nam eigenlijk aan dat het een soort Twix-modus was. Hoe zeg je dat. Je begrijpt me wel
Ik denk dat het ongeveer zoiets is als bij de Eurostar: twee halve treinstellen die met elkaar samenwerken. Als er dan eentje stuk is (bijvoorbeeld omdat hij een auto heeft geramd op een overweg) kan je in een grote werkplaats de defecte helft loskoppelen, wegslepen (met zo'n schattig rangeerlocje) en er een andere helft aan vast plakken.
Dan heb je toch weer een volledig inzetbaar treinstel, maar tegen minder kosten.
Op donderdag 1 mei 2014 19:10 schreef James1988 het volgende: Ik denk dat het ongeveer zoiets is als bij de Eurostar: twee halve treinstellen die met elkaar samenwerken. Als er dan eentje stuk is (bijvoorbeeld omdat hij een auto heeft geramd op een overweg) kan je in een grote werkplaats de defecte helft loskoppelen, wegslepen (met zo'n schattig rangeerlocje) en er een andere helft aan vast plakken.
Dan heb je toch weer een volledig inzetbaar treinstel, maar tegen minder kosten.
Ik ken in Leeuwarden wel een inzetplaats van een Beaver. Dat is aan ten zuidwesten van het station aan de Van Loonstraat op het Struktonterrein.
Dit is een inzetplaats op de vrije baan, bij gebrek aan overwegen. Vaak zie je op emplacementen dat er ook nog een stukje spoor is voor inzet van materieel als een beaver of kroll. Zoiets zie op de volgende link op Hoofddorp Opstel. https://www.google.nl/map(...)d:0x3f11830627093e83
Aanstaande maandag gaat de verbouwing van station Breda een nieuwe ronde in. Hierbij schuift de verbouwing een perronnetje verder, en kunnen reizigers voor het eerst gebruik maken van het geheel verbouwde spoor 8. Sporen 5 en 7 zullen geheel buiten dienst zijn, aan het einde van spoor 6 vertrekt de sprinter naar Dordrecht/Den Haag.
Misschien wat voor Fles, zag net dat de IC Berlijn/Pimpel, net vertrokken uit Amersfoort richting Apeldoorn, voorop een wit/blauw Berlijn-Warschauexpressrijtuig.
Op donderdag 1 mei 2014 19:40 schreef Bitlord het volgende: Misschien wat voor Fles, zag net dat de IC Berlijn/Pimpel, net vertrokken uit Amersfoort richting Apeldoorn, voorop een wit/blauw Berlijn-Warschauexpressrijtuig.
Na het zoveelse -zwerver-duwt-willekeurige-reiziger/ster-op-het-metrospoor in Parijs hier een Handleiding: Wat toen doen als ik op het metrospoor word geduwd
Op donderdag 1 mei 2014 17:20 schreef ReisT het volgende: He, railcatering in de trein tussen Amsterdam en Utrecht. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt hier. Toeval of nieuw traject sinds vandaag?
Amsterdam - Utrecht, net als Utrecht - Arnhem wordt zo af en toe bediend. Om de diensten aan te vullen, en de treinen "waaruit blijkt dat er genoeg omzet behaald kan worden".
De proef die men gehouden heeft, en na 3,5 weken al in een stille dood gestorven was, was de IC Leeuwarden/Groningen - Rotterdam tussen Utrecht en Rotterdam cateren, dan met de IC naar Vlissingen tot Dordrecht, en dan de IC naar Venlo tot Eindhoven. In Eindhoven via dezelfde route weer terug. Nu heeft men een nieuwe proef, en die loopt inmiddels al 2 maanden: Utrecht - Rotterdam vv pendelen met de IC Leeuwarden/Groningen-Rotterdam. Er wordt nog bekeken of het niet aangevuld kan worden met Rotterdam - Den Haag CS en dan door Den Haag - Utrecht.
Amsterdam - Utrecht, net als Utrecht - Arnhem wordt zo af en toe bediend. Om de diensten aan te vullen, en de treinen "waaruit blijkt dat er genoeg omzet behaald kan worden".
De proef die men gehouden heeft, en na 3,5 weken al in een stille dood gestorven was, was de IC Leeuwarden/Groningen - Rotterdam tussen Utrecht en Rotterdam cateren, dan met de IC naar Vlissingen tot Dordrecht, en dan de IC naar Venlo tot Eindhoven. In Eindhoven via dezelfde route weer terug. Nu heeft men een nieuwe proef, en die loopt inmiddels al 2 maanden: Utrecht - Rotterdam vv pendelen met de IC Leeuwarden/Groningen-Rotterdam. Er wordt nog bekeken of het niet aangevuld kan worden met Rotterdam - Den Haag CS en dan door Den Haag - Utrecht.
Ik had vandaag ijscatering in een IC Utrecht - Den Haag.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nou de titel klopt niet helemaal , we hebben die leiding niet geraakt maar er sprong een vonk over door de hoge spanning en wij er toch dicht bij voeren.. Wij hebben zelf geen enkele schade hierdoor , de stroom werd gelijk door het water geleid . Maar was wel schrikken !!!
Kan bijna niet kloppen, want de doorslagspanning van lucht is ongeveer een cm per kV. Strakke stuurman als je op 2 cm van de bovenleiding kunt blijven.
Ik de andere kant op Ze stapte wel in Utrecht uit trouwens. Denk dat die winterdienst alleen op Den Haag - Utrecht is. Of misschien nog wat andere beperkte trajecten.
Eindhoven/Den Bosch - Utrecht wordt op dit moment ook al gedaan toch? Ik heb het idee dat ik daar de laatste tijd regelmatig railcatering zie.
Ik de andere kant op Ze stapte wel in Utrecht uit trouwens. Denk dat die winterdienst alleen op Den Haag - Utrecht is. Of misschien nog wat andere beperkte trajecten.
Volgens mij stapte mijn ijsberin in Gouda uit.
Her en der lopen ze ook met ijs rond, inderdaad. Raket (¤1,75) en Cornetto en Magnum (¤2) zit in het assortiment. Ze lopen het alleen bij "goed weer", en de hoofdtrajecten die zij willen lopen daarmee zijn op Utrecht - Zwolle, Utrecht - Den Bosch. Altijd handig dat je nog goed contact hebt met je oude collega's van de Railcatering. Heb er 2 maandjes gewerkt.
Her en der lopen ze ook met ijs rond, inderdaad. Raket (¤1,75)
Nee. Raket is eurootje kaal.
quote:
Op donderdag 1 mei 2014 21:47 schreef greavy het volgende: de hoofdtrajecten die zij willen lopen daarmee zijn op Utrecht - Zwolle, Utrecht - Den Bosch.
Die kip op Utrecht - Den haag was ook best enthousiast vanmiddag.
Die kip op Utrecht - Den haag was ook best enthousiast vanmiddag.
Dus die contacten van jou.... mwoa
Oh, je hebt gelijk. Raket is ¤1,00. Was 't toevallig een jongen, zo rond de 20/22 jaar, met blond haar? Die zei deze tarieven tegen mij, en had vandaag de ijscateringdienst.
Oh, je hebt gelijk. Raket is ¤1,00. Was 't toevallig een jongen, zo rond de 20/22 jaar, met blond haar? Die zei deze tarieven tegen mij, en had vandaag de ijscateringdienst.
Ik sta momenteel op station Willebroek, dat station heeft 2 perrons en ALLE treinen stoppen op perron 1. Op 1 trein na, in het weekend en op feestdagen stopt de trein van 23:24 op perron 2 België
Op donderdag 1 mei 2014 22:29 schreef J.B. het volgende: Ik sta momenteel op station Willebroek, dat station heeft 2 perrons en ALLE treinen stoppen op perron 1. Op 1 trein na, in het weekend en op feestdagen stopt de trein van 23:24 op perron 2 België
Sowieso, België werkt met memor, niet met spoordetectie
Errr, Memor is een systeem om een machinist te vertellen "Ey gozert, je bent een geel sein gepasseerd", dat ding doet verder niks met treindetectie hoor
In België werken ze voor zover ik weet net als in Nederland met pedalen, assentellers en spoorstroomlopen.
Op donderdag 1 mei 2014 22:29 schreef J.B. het volgende: Ik sta momenteel op station Willebroek, dat station heeft 2 perrons en ALLE treinen stoppen op perron 1. Op 1 trein na, in het weekend en op feestdagen stopt de trein van 23:24 op perron 2 België
Gebeurt in Nederland ook hoor. Wat te denken van Scheemda waar minimaal eenmaal per week een trein gespoorwijzigd wordt naar spoor 1 om dat van roest te ontdoen. Dat het niet vaker hoeft komt door PSSSL
Dat zou tegenwoordig een stuk minder vaak voor moeten komen, nu er bijna overal TBL1+ ligt en in treinen is ingebouwd. Je kan nog steeds met 120 km/u over een baanvak scheuren waar je 30 km/u mag, maar het is nog steeds beter dan eerst.
Dat zou tegenwoordig een stuk minder vaak voor moeten komen, nu er bijna overal TBL1+ ligt en in treinen is ingebouwd. Je kan nog steeds met 120 km/u over een baanvak scheuren waar je 30 km/u mag, maar het is nog steeds beter dan eerst.
Alleen NMBS bouwt het in. CrossRail en andere privaten zoals CapTrain hebben het in nog géén enkele locomotief, en zijn dat ook niet van plan. Dit vanwege de komst van ERTMS in België. Het is zelfs niet verplicht om TBL1+ te hebben.
Alleen NMBS bouwt het in. CrossRail en andere privaten zoals CapTrain hebben het in nog géén enkele locomotief, en zijn dat ook niet van plan. Dit vanwege de komst van ERTMS in België. Het is zelfs niet verplicht om TBL1+ te hebben.
Mooie Belgische gedachtengang wel. "Mensentreinen rijden mensen dood, goederentreinen.... die hoef je dus niet te beveiligen "
De spoorwegen kunnen het ook niet meer verplichten, ze hebben te lang getreuzeld. In Descheemaecker's boek staat er nog wel wat over.
Maar desondanks is het aantal seinoverschrijdingen, en dus ook de kans op rampen van Buizingenachtige omvang, fors gedaald.
de houtrakpolder begint goed vol te raken met mooie nieuwe DDZ bakken.
de fotograaf van deze foto kreeg te maken met de beveiliging. ookal kreeg de fotograaf toestemming van de machinist die bezig was, het is en blijft illegaal om binnen de hekken te gaan staan. prima beveiliging.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Wist jij trouwens dat de B 82500 en de Z 50000 gekoppeld konden rijden.. Zag vandaag een setje voorbijkomen (Op electriek, dat wel) moest 2 keer kijken voordat ik wist wat ik zag
Wist jij trouwens dat de B 82500 en de Z 50000 gekoppeld konden rijden.. Zag vandaag een setje voorbijkomen (Op electriek, dat wel) moest 2 keer kijken voordat ik wist wat ik zag
Euh, nee. Dat wist ik niet. Waren ze ook echt allebei in dienst, of was het een afsleepdienst?
Ik heb wel eens een keer een Mat '64 gezien die een SLT sleepte.
Euh, nee. Dat wist ik niet. Waren ze ook echt allebei in dienst, of was het een afsleepdienst?
Ik heb wel eens een keer een Mat '64 gezien die een SLT sleepte.
Het reed weliswaar leeg op Gare de Lyon opstel richting gare de Lyon,leeg dat wel... dus ik denk een rangeerbeweging...Maar zijn alle Alstom fabrikaten Backwards Compatible, of sowieso alle treinen?
Als het een koppeling heeft en de koppeling op dezelfde hoogte zit, kun je het koppelen. Dat wil niet zeggen dat alles dan ook meteen werkt, vaak is het zo dat je het andere stel dan alleen op sleeptouw hebt en het ding dus niet meedoet met acceleratie, remmen, enzovoorts.
Er zijn uitzonderingen, het NS-materieel uit de generaties voor Mat '64 kon onderling gekoppeld worden en samenwerken. De maximumsnelheid van de compositie werd dan beperkt tot die van het materieeltype met de laagste toegelaten maximumsnelheid. In België gebeurt het nog steeds dat Breaks (MS75) worden gekoppeld aan klassiekjes.
De Z50000 en de B82500 zijn overigens van Bombardier
California is one of the largest states in the US. It's resident to more than 38 million people and as time forges ahead, it will continue to get bigger. Transport in California is already strained and with a growing population, the state faces a crisis in the coming decades.
How can this transportation crisis within California be addressed? And how does High Speed Rail fit into this large, complex, equation?
This documentary helps answers those questions and show how important High Speed Rail is to the future of California.
Created for the Hillsdale High School 2012 - 2013 Senior Mastery Project, this one hour and twenty minute long documentary is the result of hours of research, revision, and development. Created for the sole purpose of promoting the concept and vision of High Speed Rail and what it will do for the public and people as a whole.
I interview students, teachers, and industry professionals as they help paint the picture of what High Speed Rail is, how it applies to California, and how it address our growing demand for improved transportation.
This documentary would not have been possible for the teachers, friends, family and rail fan community that helped shape this documentary into what you see now.
Er zijn er zelfs meerdere verdwaald. Mijn trein (IC140) had er ook 1. Toen we Hengelo binnenkwamen zat er ook 1 in de trein richting Duitsland.
Je zat in het stammetje dat gister deels ontspoord is op de Zaanstraat. Lees net op Somda dat er twee B-rijtuigen aan zijn gehangen en dat er een A-rijtuig gewisseld is en dat is een afwijkend rijtuig.
Die twee eerder afgekoppelde bakken staan nog in Amsterdam en zullen tzt wel retour naar Duitsland gaan.
Je zat in het stammetje dat gister deels ontspoord is op de Zaanstraat. Lees net op Somda dat er twee B-rijtuigen aan zijn gehangen en dat er een A-rijtuig gewisseld is en dat is een afwijkend rijtuig.
Die twee eerder afgekoppelde bakken staan nog in Amsterdam en zullen tzt wel retour naar Duitsland gaan.
Ah, vandaar. Was wel apart om ineens een andere wagon in de trein te zien zitten. Trouwens: Rijden Duitse treinen altijd zo hard een station binnen? Vroeg me soms wel af of we op tijd stil zouden staan.
Ah, vandaar. Was wel apart om ineens een andere wagon in de trein te zien zitten. Trouwens: Rijden Duitse treinen altijd zo hard een station binnen? Vroeg me soms wel af of we op tijd stil zouden staan.
Weet nou niet wat ik minder fijn vind: De oncomfortabiliteit (ja dat is een woord) van het Duits rijden, of het overdreven EZR gebruiken.(Voor Vleuten al uitrollen)
Zit er in NL in een NL-loc ook een Duitse meester dan?
Als je in NL een machinist hebt die Duits rijdt is het er waarschijnlijk eentje van NS Hispeed en niet van NSR, want bij NSR wordt er gehamerd op energiezuinig rijden terwijl men bij NSH meer focus legt op punctualiteit. Ook vanwege de tijd die nodig is om al die klotekoffers in en uit de trein te krijgen.
[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 01-05-2014 23:56:10 (Verkeerde user) ]
Weet nou niet wat ik minder fijn vind: De oncomfortabiliteit (ja dat is een woord) van het Duits rijden, of het overdreven EZR gebruiken.(Voor Vleuten al uitrollen)
Als je in NL een machinist hebt die Duits rijdt is het er waarschijnlijk eentje van NS Hispeed en niet van NSR, want bij NSR wordt er gehamerd op energiezuinig rijden terwijl men bij NSH meer focus legt op punctualiteit. Ook vanwege de tijd die nodig is om al die klotekoffers in en uit de trein te krijgen.
De Thalys die vandaag over de Belgische Athus-Meuse rijdt, doet dit om te testen of de nieuwe versie ERTMS in het treinstel werkt met ERTMS 2.3.0d. Als deze rit goed gaat, dan krijgen alle Thalyssen deze nieuwe update.
De reiziger op 1, 2 en 3. Hoeveel is 1, 2 en 3 samen? Juist, 6. En dus stonden de reizigers in Amersfoort op spoor 6. Een half uur wortel te schieten omdat de IC naar Schiphol niet even EEN minuut kon wachten op de IC uit Enschede. Toch één van de grotere overstapknopen in het land. Maar nee. IJzerduwen op 1, dan een hele tijd niks, en de reiziger op 6.
Sja, gewoon vol tractie doorknallen, nutteloze IC stops eruit halen, lange stoptijden eruit, en de rit Dordrecht - Den Haag HS is weer zoals een paar jaar geleden 6 min korter.
Op vrijdag 2 mei 2014 08:51 schreef Dr_Flash het volgende: De reiziger op 1, 2 en 3. Hoeveel is 1, 2 en 3 samen? Juist, 6. En dus stonden de reizigers in Amersfoort op spoor 6. Een half uur wortel te schieten omdat de IC naar Schiphol niet even EEN minuut kon wachten op de IC uit Enschede. Toch één van de grotere overstapknopen in het land. Maar nee. IJzerduwen op 1, dan een hele tijd niks, en de reiziger op 6.
Op vrijdag 2 mei 2014 08:43 schreef greavy het volgende: De Thalys die vandaag over de Belgische Athus-Meuse rijdt, doet dit om te testen of de nieuwe versie ERTMS in het treinstel werkt met ERTMS 2.3.0d. Als deze rit goed gaat, dan krijgen alle Thalyssen deze nieuwe update.
Die dingen zouden al een vorm van 2.3.0d moeten hebben. Anders kunnen ze niet op de HSL-zuid.
1 van de 4 omlopen op Zutphen-Oldenzaal valt uit. Zowel in Zutphen als in Hengelo geen linten gezien.
De vervallen omloop wordt opgevangen met bussen (treinvervangendvervoer lijn 273). In Hengelo waren na 20 minuten na vertrektijd van de trein een bus naar Oldenzaal, en 8-10 minuten na aankomsttijd een bus vanuit Oldenzaal. En dat is toch best snel geregeld
Op vrijdag 2 mei 2014 10:41 schreef Darkwing_Duck het volgende: 2e DVD bevatte een film uit 1999. "Deze splinternieuwe 3 Baks VIRM, ook wel Bizon genoemd....."
Zonder V dan he, toen waren ze immers nog niet Verlengd.
Zelf hoefde ik niet naar Schiphol dus ik had er geen last van. Maar ik vroeg me wel af wanneer dat wollige 1-2-3-gebral eigenlijk in zou moeten gaan en waarom niet "per direct"?
Op vrijdag 2 mei 2014 10:30 schreef _JdM_ het volgende: 1 van de 4 omlopen op Zutphen-Oldenzaal valt uit. Zowel in Zutphen als in Hengelo geen linten gezien.
De vervallen omloop wordt opgevangen met bussen (treinvervangendvervoer lijn 273). In Hengelo waren na 20 minuten na vertrektijd van de trein een bus naar Oldenzaal, en 8-10 minuten na aankomsttijd een bus vanuit Oldenzaal. En dat is toch best snel geregeld
Het kan wel dus. Waren het trouwens eigen Syntus-bussen of ingehuurde bussen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zelf hoefde ik niet naar Schiphol dus ik had er geen last van. Maar ik vroeg me wel af wanneer dat wollige 1-2-3-gebral eigenlijk in zou moeten gaan en waarom niet "per direct"?
Implementatietraject, dat soort dingen kosten tijd. Tenzij hij expliciet heeft aangegeven dat zijn wijzigingen al waren doorgevoerd toen hij de uitspraak deed.
Implementatietraject, dat soort dingen kosten tijd. Tenzij hij expliciet heeft aangegeven dat zijn wijzigingen al waren doorgevoerd toen hij de uitspraak deed.
Ja, op die manier is het een mentaliteitsverandering waar generaties overheen gaan Hou toch op met die onzin man, dit is gewoon een split second besluit van iemand. Een vastgeroest iemand die EN niet van mening is dat reiziger op 1, 2 of 3 hoort te staan, EN dat niet van zijn organisatie te horen gekregen of aangenomen heeft. Onwil dus.
Grappig, de gemiddelde reis kost dat maar je bent niet van plan om te middelen hoeveel reizigers er daadwerkelijk gepakt worden door dit probleem, je gooit mensen die reizen op saldo en de mensen die nog kaartjes kopen op één hoop? De laatste keer dat ik buiten de spits reisde viel het mij trouwens op hoeveel mensen er met zelf afgedrukte vervoersbewijzen reizen.
Maar euh, ja. Het is dus een beetje stemmingmakerij ook al kan ik me dit keer wel vinden in je kritiek opzich, vooral omdat het niet veel meer hoeft te kosten om de papieren treinkaartjes in stand te houden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
vooral omdat het niet veel meer hoeft te kosten om de papieren treinkaartjes in stand te houden.
Sommige poortjes worden toch uitgerust met een barcodescanner (voor internationale reizigers), door ook op binnenlandse papieren vervoerbewijzen barcodes te plaatsen zou men al een heel eind moeten komen zonder de meerkosten van wegwerpchipjes.
Zo moeilijk is het niet om zoiets te bedenken, veel mensen hebben dat al jaren voorgesteld. Helaas heeft men bij NS flink zitten navelstaren en krijgen reizigers nu dus wederom een prijsverhoging.
Aan de andere kant begrijp ik het wel, want ze willen zoveel mogelijk mensen aan de OV-chipkaart hebben. In bijvoorbeeld Londen is het ook zo dat een reis met een papieren kaartje duurder is dan een reis op saldo met die gekke Oyster-card.
Morgen wil ik met de regionale trein RE13 Maas-Wupper-Express van Venlo naar Dusseldorf. Nu mag ik gratis reizen in "VRR Preisstufe D Region Süd 2. Klasse", dat zit zegmaar gratis bij een concertkaartje als Kombiticket (daarvoor ga ik naar Düsseldorf). Nu lijkt het dat het stukje Venlo niet tot die Region Sud behoort maar de rest van het traject we'll. Kan ik dan een kaartje van Venlo naar het eerste station (blijkbaar "Kaldenkirchen") kopen en dan voor de rest van het traject gratis in de trein blijven zitten? Ook is het zo dat dat gratis gedoe geldt voor heen en terug, maar gezien dat concert 's avonds is zal het niet mogelijk zijn voor mij om terug naar huis gegaan tot de volgende ochtend. Zullen ze zo aardig zijn om dat te snappen?
Op vrijdag 2 mei 2014 17:12 schreef Baboyeyo het volgende: Morgen wil ik met de regionale trein RE13 Maas-Wupper-Express van Venlo naar Dusseldorf. Nu mag ik gratis reizen in "VRR Preisstufe D Region Süd 2. Klasse", dat zit zegmaar gratis bij een concertkaartje als Kombiticket (daarvoor ga ik naar Düsseldorf). Nu lijkt het dat het stukje Venlo niet tot die Region Sud behoort maar de rest van het traject we'll. Kan ik dan een kaartje van Venlo naar het eerste station (blijkbaar "Kaldenkirchen") kopen en dan voor de rest van het traject gratis in de trein blijven zitten? Ook is het zo dat dat gratis gedoe geldt voor heen en terug, maar gezien dat concert 's avonds is zal het niet mogelijk zijn voor mij om terug naar huis gegaan tot de volgende ochtend. Zullen ze zo aardig zijn om dat te snappen?
Excuses als dit het verkeerde topic is
In Venlo staan bij de kiosk twee Duitse kaartautomaten, waar je een kaartje Venlo - Kaldenkirchen kunt kopen. Zal niet al te duur zijn, want het is een stukje van amper een kilometer of wat .
Maar kijk voor de zekerheid ook even goed na of Venlo niet toch bij de Duitse tariefregio hoort, want volgens mij is dat sinds 2012 zo:
quote:
Der bisherige Übergangstarif nach Venlo entfällt, da Venlo seit dem 01.01.2012 ein VRR-Tarifgebiet ist. Mit Tickets der Preisstufe D Nord können Sie nun ohne zusätzliches Ticket mit der Linie 929 (auf dem gesamten Linienweg) oder mit der Linie RE 13 (ab Nettetal Breyell Bf) nach Venlo fahren. Mit Tickets der Preisstufe E kann zusätzlich auch der RegionalExpress RE13 für Fahrten aus dem VRR bis nach Venlo ohne zusätzliches Ticket genutzt werden.
Zo moeilijk is het niet om zoiets te bedenken, veel mensen hebben dat al jaren voorgesteld. Helaas heeft men bij NS flink zitten navelstaren en krijgen reizigers nu dus wederom een prijsverhoging.
Aan de andere kant begrijp ik het wel, want ze willen zoveel mogelijk mensen aan de OV-chipkaart hebben. In bijvoorbeeld Londen is het ook zo dat een reis met een papieren kaartje duurder is dan een reis op saldo met die gekke Oyster-card.
Een reis in de bus/tram/etc. is ook veel duurder dan met de OV-chipkaart. Zou Voor Beter OV daar destijds ook over geklaagd hebben?
E: Oh, dat is kennelijk geaccepteerd onder het mom van "lagere wachttijden in de bus". Zou niet van toepassing zijn op het treinstation. Kun je ook wel wat voor zeggen op het station hoor; mensen die even 10 seconden een klassewissel op de OV-chipkaart willen laden, moeten nu minuten wachten op mensen die papieren vervoerbewijzen kopen. Daarnaast kan het aantal kaartautomaten worden verminderd als minder mensen op het station vervoerbewijzen kopen, met lagere kosten tot gevolg.
Een reis in de bus/tram/etc. is ook veel duurder dan met de OV-chipkaart. Zou Voor Beter OV daar destijds ook over geklaagd hebben?
is niet in alle gevallen waar. Als de afstand maar lang genoeg is en de voorwaarden voor de kaartjes gunstig genoeg dan kan een kaartje kopen gunstiger zijn dan de chipper gebruiken.
Voorbeeldje bij Qbuzz Noord-Nederland: voor 8 euro kun je twee uur lang reizen en buiten de spits kun je voor 10 euro de rest van de dag onbeperkt reizen. Je kunt zo ook door beide concessiegebieden van Qbuzz reizen.
is niet in alle gevallen waar. Als de afstand maar lang genoeg is en de voorwaarden voor de kaartjes gunstig genoeg dan kan een kaartje kopen gunstiger zijn dan de chipper gebruiken.
Voorbeeldje bij Qbuzz Noord-Nederland: voor 8 euro kun je twee uur lang reizen en buiten de spits kun je voor 10 euro de rest van de dag onbeperkt reizen. Je kunt zo ook door beide concessiegebieden van Qbuzz reizen.
Maar dan ben je echt opzoek naar maatwerk waar je net geluk bij moet hebben, daar help je hooguit de happy few mee in plaats van het grote publiek.