abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 mei 2014 @ 11:52:43 #76
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139579740
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:21 schreef Kirov het volgende:
Waren de Lannisters in de boeken ook al bankroet? Ik kan me dat niet herinneren :P
De Lannisters zelf niet, de Kroon daarentegen. En dat is grappig genoeg officieel huis Baratheon :P.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_139582353
Arya *O*
En Daenerys gaat ff wachten tot het laatste seizoen voor ze naar Westeros gaat.

E: verkeerde topic.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_139583660
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2014 00:49 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Die hele Maggy the Frog voorspelling is ook nog nooit iets mee gedaan in de serie toch? Wel jammer, geeft Cersei's verhaal een wat Sneeuwwitje-achtigs (met dat verhaal over een queen younger and more beautiful enzo).

Ik denk trouwens dat de valonqar niet Tyrion, maar Jaime zal zijn (Cersei is het eerst geboren immers). Al zijn er ook nog genoeg andere jonge broertjes natuurlijk. Theon :D
Mijn zelfverzonnen theorie is dat Arya uiteindelijk de Night Watch in gaat en als 'Little Brother' Cersei vermoord.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  maandag 5 mei 2014 @ 16:00:28 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139586229
Ik vind het zo zonde dat Baelish ipv de badass die hij is in de serie overkomt als een jongetje wat zich groter voordoet dan hij is :') Gewoon verdrietig vind ik het, zoals het character om zeep geholpen wordt
Laffe huichelaar
pi_139586409
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:00 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het zo zonde dat Baelish ipv de badass die hij is in de serie overkomt als een jongetje wat zich groter voordoet dan hij is :') Gewoon verdrietig vind ik het, zoals het character om zeep geholpen wordt
Hij is ook een jongetje die zich groter voor doet dan dat hij is. Hij is heer van een stapel stenen, een paar schapen en een verdwaalde boer.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 5 mei 2014 @ 16:11:42 #81
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139586505
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:07 schreef Kirov het volgende:

[..]

Hij is ook een jongetje die zich groter voor doet dan dat hij is. Hij is heer van een stapel stenen, een paar schapen en een verdwaalde boer.
De sluwheid van het boek, de geslepenheid, mis ik helemaal in de serie. In de serie komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, maar het net niet is. In het boek komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, terwijl hij eigenlijk de grote jongens dirigeert. Zoals met het vergiftigen van Arryn dus, wat in feite de hele war of the five kings in werking zette. Maar zelfs nu kreeg ik helemaal niks van die sluwheid mee
Laffe huichelaar
pi_139586646
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De sluwheid van het boek, de geslepenheid, mis ik helemaal in de serie. In de serie komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, maar het net niet is. In het boek komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, terwijl hij eigenlijk de grote jongens dirigeert. Zoals met het vergiftigen van Arryn dus, wat in feite de hele war of the five kings in werking zette. Maar zelfs nu kreeg ik helemaal niks van die sluwheid mee
De serie mist sowieso een hele hoop diepgang.
  maandag 5 mei 2014 @ 16:41:00 #83
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139587372
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat komt vooral omdat het in een TV serie veel lastiger is om als personage op de achtergrond te blijven en toch aan de touwtjes te trekken, in de boeken heb je dat pas heel laat door, in de serie werkt zoiets niet en moest dat dus anders gedaan worden.
  maandag 5 mei 2014 @ 16:41:53 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139587399
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:41 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Dat komt vooral omdat het in een TV serie veel lastiger is om als personage op de achtergrond te blijven en toch aan de touwtjes te trekken, in de boeken heb je dat pas heel laat door, in de serie werkt zoiets niet en moest dat dus anders gedaan worden.
en in gefaald m.i.
Laffe huichelaar
pi_139588612
Waarom wilde Petyr Jon Arryn eigenlijk dood? Ik zie hem er niet voor aan zelf Hand te willen worden. Of deed hij dat om de Lannisters tevreden te houden, omdat Jon wist van de tweeling?
pi_139588651
quote:
2s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom wilde Petyr Jon Arryn eigenlijk dood? Ik zie hem er niet voor aan zelf Hand te willen worden. Of deed hij dat om de Lannisters tevreden te houden, omdat Jon wist van de tweeling?
Volgens mij om wrijving te creëren tussen de Starks en de Lannisters.
  maandag 5 mei 2014 @ 21:17:06 #87
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139598298
quote:
Some men just want to watch the world burn...

And then become king of the ashes...
  dinsdag 6 mei 2014 @ 00:11:25 #88
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_139607040
quote:
Zodat Sean Bean naar King's Landing zou komen.

Helemaal super.
pi_139626194
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:22 schreef Kirov het volgende:

[..]

Volgens mij om wrijving te creëren tussen de Starks en de Lannisters.
Maar met welk groter doel? Of toch gewoon om Ned naar KL te krijgen en dan Kat mee?

Oh en nog een vraag: Jaime vertelt op een gegeven moment dat Arryn degene was die voor zijn pardon zorgde, terwijl Ned na het doden van the Mad King Jaime naar de Wall wilde sturen. Ik vraag me ook af wat daar de reden van is. Zou er meer aan de hand zijn rondom Arryn?
pi_139626291
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 18:18 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Maar met welk groter doel? Of toch gewoon om Ned naar KL te krijgen en dan Kat mee?

Oh en nog een vraag: Jaime vertelt op een gegeven moment dat Arryn degene was die voor zijn pardon zorgde, terwijl Ned na het doden van the Mad King Jaime naar de Wall wilde sturen. Ik vraag me ook af wat daar de reden van is. Zou er meer aan de hand zijn rondom Arryn?
Geen idee, het kan natuurlijk ook zijn dat Jon Arryn er achter kwam dat Joffrey e.d. bastaarden zijn. Dit zou zeer veel problemen veroorzaken m.b.t. stabiliteit en tussen de Iron Throne en de Lannisters.
pi_139626354
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 18:22 schreef Kirov het volgende:

[..]

Geen idee, het kan natuurlijk ook zijn dat Jon Arryn er achter kwam dat Joffrey e.d. bastaarden zijn. Dit zou zeer veel problemen veroorzaken m.b.t. stabiliteit en tussen de Iron Throne en de Lannisters.
Dat is sowieso het geval. Arryn wist van de tweeling. Hij twijfelde over of Joff wel Roberts zoon was, daarom heeft hij onderzoek gedaan naar de voorvaderen van de Lannisters en Baretheons, en is op zoek gegaan naar de bastaarden van Robert (oa Gendry). Dat onderzoek heeft Ned toen opgepakt.

Maar ik heb toch het gevoel dat dat Arryn verhaal in de latere boeken nog uitgebreid gaat worden.
pi_139639276
quote:

[..]

Omdat Littlefinger met de status quo niks opschiet. Oorlog, of een confrontatie aan het hof, aan de andere kant biedt kansen om zijn eigen positie te verbeteren. De "Chaos is a ladder" -theorie.

Omdat het een goed idee was? Ned, met zijn eer, vond dat Jaime gestraft moest worden, ondanks dat zijn vader Tywin Lannister is. Jon Arryn, met iets meer realpolitik, zag in dat Tywin boos maken op het moment dat je net een nieuw stabiel koninkrijk probeert op te bouwen na de oorlog, geen goed plan is.

Iets meer OT: Lannister mijnen op maken roept meer problemen op voor je verhaallijn/realisme dan dat het oplost, lijkt me. Vind het rare zet.
pi_139642004
quote:

[..]

Dat o.a Wat hij het liefst wil in de wereld is macht. Hij heeft daar alles voor over. Daarvoor heeft hij Arryn laten vermoorden dat Lysa, Ned laten komen naar KL om hem te vermoorden zodat hij misschien nog een kans krijgt met Catelyn, helaas pakte dat verkeerd uit. Hij ging dus verder met bondjes sluiten. Dat bracht hem uiteindelijk naar Lord of Harrenhal, waardoor hij Lysa kan trouwen en Lord of the Vale word.

Binnenkort duwt hij waarschijnlijk Lysa wel uit de moon door. Zodat hij lekker verder kan plannen om meer macht te krijgen. Petyr is echt een geniale speler in Game of Thrones _O_
pi_139642649
Petyr _O_

En dat gezeik over dat de acteur in de serie suf is...ik vind hem fantastisch gecast.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:31:38 #95
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139642766
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:30 schreef Norrage het volgende:
Petyr _O_

En dat gezeik over dat de acteur in de serie suf is...ik vind hem fantastisch gecast.
Ik vind hem enorm slecht gecast. Hij brengt de essentie van de rol imo niet over
Laffe huichelaar
pi_139643094
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind hem enorm slecht gecast. Hij brengt de essentie van de rol imo niet over
Dat doet hij juist goed - iedereen ziet hem nog steeds als een achtergrond spelertje, een nobody, terwijl hij zichzelf zonder dat de rest dit daadwerkelijk beseft van onbeduidende master of coin tot Lord of the Riverlands and the Vale geschopt heeft.

Petyr _O_

Tevens, alle haters van de verhaallijn van Bran en Jon van vorige week kunnen toch wel concluderen dat dit zo redelijk mooi afgesloten is? :P
pi_139643271
Ik vind de Bran en Jon verhaallijn die ze vorige week hebben ingevoerd en nu weer hebben afgesloten echt volstrekt nutteloos....Waarom? Er zijn zoveel leukere stukken verhaallijn die ze nu onderbelicht laten....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:38:23 #98
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139643360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:35 schreef MAHL het volgende:

[..]

Dat doet hij juist goed - iedereen ziet hem nog steeds als een achtergrond spelertje, een nobody, terwijl hij zichzelf zonder dat de rest dit daadwerkelijk beseft van onbeduidende master of coin tot Lord of the Riverlands and the Vale geschopt heeft.

Petyr _O_

Dat laatste brengt hij dan weer niet over naar de kijker vind ik. Hij blijft een onbeduidend spelertje lijken. Ook als je inmiddels zou moeten weten dat het niet zo is. Je wéét het ook wel, maar hij brengt het niet over.

Als ik hem zie, ook in die 'tweede' rol, denk ik toch meer dat hij geluk gehad heeft, hij komt zo knullig en gemáákt over
Laffe huichelaar
pi_139643551
Ik vind hem juist zo gluiperig overkomen. Het feit dat je niet verwacht dat hij zo'n meesterbrein is, maakt hem zo geloofwaardig. :)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:42:24 #100
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139643681
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:40 schreef Norrage het volgende:
Ik vind hem juist zo gluiperig overkomen. Het feit dat je niet verwacht dat hij zo'n meesterbrein is, maakt hem zo geloofwaardig. :)
Dan zijn we het niet eens
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')