http://en.itar-tass.com/world/729956quote:KIEV, April 29. /ITAR-TASS/. Ukraine’s presidential candidate Oleh Tsariov has withdrawn from the presidential race.
Tsariov’s press service said on Tuesday he had made the statement at a meeting of the coordinating council of the public movement South-East.
“I believe that whereas the self-appointed central authorities in Kiev are working to split the country, Ukrainian regions can make real steps to save the country,” he said. “Maintaining contacts and speaking to each other bypassing the puppet Kiev authorities they can reach a better understanding. By the Kiev authorities, in violation of all democratic norms, have stripped me off this possibility. It is real risk to my life to try to come to Kiev to address the Ukraine-wide audience, whereas the possibility of my participating in televised debates on UT-1 television channel by means of a TV link-up has been turned down.”
Awesome. Dat doe ik zelf ookquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:15 schreef meth1745 het volgende:
De Rus in Donetsk lijkt van historische veldslagen en verkleedpartijen te houden:
http://hvylya.org/analyti(...)struktor-iz-fsb.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saywhat... ?quote:Op woensdag 30 april 2014 04:00 schreef BaajGuardian het volgende:
de geweldadige overname van oekraine door de EU
Ja hij verzint wel meer "feiten". Daty de EU blij was met de protesten zal ik niet ontkennen. Maar dat ze er op gestuurd hebben lijkt mij gezien de verdeeldheid over het buitenlandbeleid uiterst ongeloofwaardig.quote:
http://www.nu.nl/buitenland/3763848/kerry-waarschuwt-rusland.htmlquote:Kerry riep de lidstaten op de komende vijf jaar meer te investeren in defensie, als zij de norm van 2 procent van het nationaal inkomen momenteel niet halen. Dat getal hebben de landen onderling afgesproken.
Hij lijdt aan psychoses, laat hem maar lekker razen.quote:
Dit soort mensen lijdt aan een soort achtervolgingswaanzin.quote:
Die kerel staat zo ver van de werkelijkheid af en de anti-westen ideologie zit zo diep in hem dat ik niet eens op hem zou reageren. Met BG is geen normaal gesprek mee te voeren, ik snap ook niet waarom die jongen niet gewoon in Rusland gaat wonen.quote:
Het belang van defensie industrie bij een herbewapening in Europa is evident. Het viel mij ook gelijk op dat al heel snel deze kaart werd getrokken.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:05 schreef byah het volgende:
De ware reden van de escalatie?
[..]
http://www.nu.nl/buitenland/3763848/kerry-waarschuwt-rusland.html
Inderdaad want omdat jij het zegt, is het ook waarquote:Op woensdag 30 april 2014 04:00 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik dacht laat ik dit nog even herquoten:
"Verder is het zootje boeven in kiev door het westen gefinancieerd en geinstalleerd met aan het hoofd een internationale bankier, als er 'IETS' een annexatie is is het wel de geweldadige overname van oekraine door de EU. Een land dat al jaren in verdragen, gezindheid en infrastructuur ligt bij en met Rusland."
Dus iedereen die hier nog uit hun schapentrompetje schalt dat rusland het krim zou hebben geannexeerd (terwijl het 'newsflash' nooit zelf heeft aangestuurd op een referendum) kan nu de deur uit.
quote:Separatists seize buildings in east Ukraine's Horlivka
Pro-Russian separatists seized control of state buildings in the town of Horlivka on Wednesday, tightening their grip on swathes of Ukraine's industrial east almost unopposed by police.
The separatists blockaded the region's police headquarters earlier in April, but took over the police division in town and the government administration on Wednesday, a police official told Reuters.
Het lijkt meer en meer op een mislukte state. Politiek en economisch is het een bende.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:01 schreef ElderPledge het volgende:
Volgens mij hebben de Oekra飊ers het beter onder Russisch bewind dan wanneer ze zelfstandig zijn.
Midden Europeanen halen sowieso al hun neus op voor Oekra飊ers.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het lijkt meer en meer op een mislukte state. Politiek en economisch is het een bende.
Dat klinkt als de normale burenlanden kift. Natuurlijk heb ik niets tegen Oekrainers iha.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:08 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Midden Europeanen halen sowieso al hun neus op voor Oekra飊ers.
Nou ja, veel Oekrainers reizen naar landen als Slowakije en Oostenrijk om daar het criminele pad op te gaan. Thuis zitten de meesten zonder werk.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:11 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat klinkt als de normale burenlanden kift. Natuurlijk heb ik niets tegen Oekrainers iha.
Weinig. De vorige keer begon Rusland direct zijn troepen naar de grens te sturen. Dit is het laatste nieuws van de 'antiterrorist operation'.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef Godshand het volgende:
Goed, naar ik begrijp uit de nieuwsberichten afgelopen week, is half Oost-Oekra飊e bezet door "separatisten" van Poetin maar doet Oekraine zelf hier ook geen reet tegen.
Kortom, nog voor de zomer is Oekraiene Russisch
quote:Ukrainian Interior Ministry reports elimination of 3 roadblocks set up by separatists in Sloviansk
Ukrainian security forces have eliminated three more roadblocks in a special operation in Sloviansk, Donetsk region, which had earlier been set up by so-called federalization supporters, the Ukrainian Interior Ministry reported.
"Three illegal roadblocks near Sloviansk were eliminated by antiterrorist center forces in an antiterrorist operation at about 0500 in the morning on April 30," it said.
The territory surrounding these roadblocks is controlled by law enforcers, it said.
The Interior Ministry had reported earlier that Ukrainian security forces had eliminated separatist roadblocks in the area of the village of Cherkaske and near Sloviansk on Tuesday evening.
quote:Ukraine's richest man says has faith in industrial east
Ukraine's richest man, Rinat Akhmetov, said on Wednesday he had no plans to sell his businesses in the country's industrial east and his faith was unshaken in a region increasingly in the hands of pro-Russian separatists.
The 47-year-old tycoon said he would continue to invest in Ukraine, which must find a way to unite again as rebels seized more buildings across the Donbass coal and steel belt around the eastern Donetsk and Luhansk.
Most of Akhmetov's Ukrainian business empire, which runs from steel and metals to media and telecoms, is based in the Donbass area, where members of the self-declared "People's Republic of Donetsk" have called for a referendum on independence on May 11.
"I am not selling my business nor am I going to leave Ukraine. Today I am in Donbass," he said in a statement, referring to the region that encompasses much of eastern Ukraine.
"My position is firm - our country must be united. And I will be doing everything I can to ensure that Donbass and Ukraine are together. With belief in Donbass and in Ukraine I am investing and will continue to invest in my country."
Akhmetov, a Donetsk native, has tried to help negotiate an end to the stand-off in eastern Ukraine, talking to the rebels - even sympathising with some of their demands - while urging law-enforcement agencies to stay their hand in using force.
Commentators say Akhmetov, whose fortune is estimated by Forbes magazine at $11.4 billion, is trying to use the crisis to re-position himself and protect his huge business concerns after ally President Viktor Yanukovich was toppled in February. (reporting by Elizabeth Piper; editing by Giles Elgood)
Omsingeling. Precies wat ik voorspelde. Wat je vooral niet wilt is dat je aan een kant de stad in stormt en dat de terroristen er aan de andere kant uitrennen om de volgende stad in te nemen. Daarnaast houd je alleen je trouwe politie trouw als je hen uiterst voorzichtig te werk laat gaan.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Weinig. De vorige keer begon Rusland direct zijn troepen naar de grens te sturen. Dit is het laatste nieuws van de 'antiterrorist operation'.
[..]
zoals het onder janoekovitsj ook wasquote:Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef Godshand het volgende:
Goed, naar ik begrijp uit de nieuwsberichten afgelopen week, is half Oost-Oekra飊e bezet door "separatisten" van Poetin maar doet Oekraine zelf hier ook geen reet tegen.
Kortom, nog voor de zomer is Oekraiene Russisch
Al Jazeera meld het niet op zijn live blogquote:Op woensdag 30 april 2014 12:06 schreef meth1745 het volgende:
Hebben de media de demonstraties in Kiev gemist? Enkel RT en de Voice of Russia lijken erover te berichten.
edit: neverm, als ik maidan square eraan toevoeg krijg ik wel relevante resultaten op google news.
Welke regering doet dat niet? Die hebben alleenrecht op de geldpers.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het lijkt dan men geloofd dat de regering geld letterlijk print.
quote:Pro-Russian activists attach St George ribbons, their symbol, to the uniform of a police official as they try to convince the police not to confront the rebels in Luhansk on Tuesday.
en terecht , eop met die wapensquote:Op woensdag 30 april 2014 10:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het belang van defensie industrie bij een herbewapening in Europa is evident. Het viel mij ook gelijk op dat al heel snel deze kaart werd getrokken.
twitter:BBCWorld twitterde op woensdag 30-04-2014 om 12:40:01Russia "experiencing recession now" due to economic damage caused by #Ukraine crisis, IMF says http://t.co/bZHuwR1tTe reageer retweet
Logisch. Niet iedereen in Kiev is pro Svoboda of Right Sector.quote:
Dan zal Europa binnenkort volgen vermoed ik. Veel landen hebben nog niet het niveau van voor de crisis in 2008 bereikt; neem de UK bvb:quote:Op woensdag 30 april 2014 12:48 schreef JimmyJames het volgende:
twitter:BBCWorld twitterde op woensdag 30-04-2014 om 12:40:01Russia "experiencing recession now" due to economic damage caused by #Ukraine crisis, IMF says http://t.co/bZHuwR1tTe reageer retweet
http://www.telegraph.co.u(...)-recession-size.htmlquote:UK economy closes in on pre-recession size
At the end of last year, the economy was 1.4pc smaller than at its peak in the first quarter of 2008.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |