Muizen krijg je in elk oud huis wel een keer.quote:
Dubbele post, Maar het feit dat je vraagt of je ze zelf moet zoeken verklaart mischien ook je luiheid / stand van je huisquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:34 schreef Psy-freak het volgende:
In 3 dagen hoor ik vooral 's nachts steeds meer muizen. Net weer een dode gevonden.
De beesten vreten door m'n brood heen als ik het vergeet in de kast te doen, ze vreten eigenlijk van alles. Soort mocros betreft eten.
Maar als ik muizengif koop, moet ik ze dan zelf zoeken als ze dood zijn?
Alsof jij nooit iets vergeetquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:35 schreef Etsu het volgende:
'Vergeten' brood in de kast leggen, ja. Je voedt ze omdat je kickt op muizen, TS.
Die beesten gaan toch niet direct dood aan het gif? Dan moet ik dus elke dag lijkjes zoeken?quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:35 schreef Dixon het volgende:
[..]
Dubbele post, Maar het feit dat je vraagt of je ze zelf moet zoeken verklaart mischien ook je luiheid / stand van je huis
Op een oud kantoor waar ik heb gewerkt strooiden wij ook gif in alle gaten die in de muren zaten, We zagen dat het gif weg was dus wij dachten meteen kassa te hebbenquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:37 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Alsof jij nooit iets vergeet
[..]
Die beesten gaan toch niet direct dood aan het gif? Dan moet ik dus elke dag lijkjes zoeken?
quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:39 schreef Dixon het volgende:
[..]
Op een oud kantoor waar ik heb gewerkt strooiden wij ook gif in alle gaten die in de muren zaten, We zagen dat het gif weg was dus wij dachten meteen kassa te hebben![]()
Ligt er een dode muis bij mijn collega zijn open brood trommel![]()
was in dezelfde dag gebeurd, Dus ik hoop het voor je TS
ik mag geen huisdieren van de huisbaas, anders had ik al een kat vóór het muizenprobleemquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:40 schreef Lalavy het volgende:
Adopteer een leuke kater/poes uit het asiel
quote:Samenstelling: werkzame stof: Difenacoum 0.005%. De werkzame stof veroorzaakt inwendige bloedingen waaraan de muis doodgaat.
Dat zijn ratten geen muizenquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:44 schreef Bunnyfluff het volgende:
[ afbeelding ]
Jij bent echt een harteloze barbaar dat je dit soort schattige beestjes wilt uitmoorden op zo'n brute wijze.
SNAP! ruggengraat doormidden. Niks diervriendelijk gezeik, werkt niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:47 schreef Lalavy het volgende:
Als je niet wilt zoeken waar de dode muizen liggen na innemen van gif... zou ik voor vallen gaan, dit kan natuurlijk met dodelijke en niet dodelijke werking... mocht je voor de vriendelijke manier gaan zorg er wel voor dat je de muizen flink ver weg uit zet, anders heb je ze zo weer
Je bent zelf een leuke poesquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:40 schreef Lalavy het volgende:
Adopteer een leuke kater/poes uit het asiel
iddquote:
pindakaas zijn ze toch ook gek op?quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:54 schreef E-Dubble het volgende:
Gewoon een paar vallen neerzetten inderdaad, vroeger deden ze er bij ons kaas met een beetje mosterd op om de geur te verstevigen. Werkte best goed moet ik zeggen
shut upquote:
Die krengen bijten en brengen gore ziektes over. Ik zou gewoon van die ouderwetse vallen neerzetten is het meest diervriendelijk als je een plaag wilt bestrijden.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:50 schreef Psy-freak het volgende:
kan ik geen mini bakjes met whiskey neerzetten? dat ze dronken door de kamer waggelen en ik ze kan pakken?
De vrouw van de huisbaas komt zo met klemvallen en lokdozenquote:Op dinsdag 29 april 2014 15:00 schreef Deetch het volgende:
[..]
Die krengen bijten en brengen gore ziektes over. Ik zou gewoon van die ouderwetse vallen neerzetten is het meest diervriendelijk als je een plaag wilt bestrijden.
Je huisbaas moet overigens voor de bestrijding zorgen zodra jij ook de huis hygiene hebt aangepakt. Dus geen etensresten laten slingeren, alles in potjes of afgesloten kasten, geen vuilniszakken.
Huis goed schoonmaken zodat je ze eerder in de gaten hebt (buiksporen)
Ik ga geen feestje voor ze gevenquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:59 schreef E-Dubble het volgende:
Me oma zei vroeger altijd dat ze afkwamen op de scherpe geur maar of het ook echt waar is weet ik niet . zou het zeker eens proberen
Nou een blokje kaas geven is nog wel het minste wat je kan doen voordat ze worden dichtgeklapt. Effectief is het denk ik wel. succes verderquote:
pindakaas schijnt nog beter te werken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:09 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
Nou een blokje kaas geven is nog wel het minste wat je kan doen voordat ze worden dichtgeklapt. Effectief is het denk ik wel. succes verder
en spek ook als het maar vet is.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:09 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
pindakaas schijnt nog beter te werken.
thanks
Ik zou de lokdozen niet in je huis zetten. Voor je het weet heb je er nog meer.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:04 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
De vrouw van de huisbaas komt zo met klemvallen en lokdozen![]()
Voor de rest ga ik er idd voor zorgen dat er zo min mogelijk eten voor ze beschikbaar is. Het is ene oud huis, dus elk kiertje dichten is geen doen.
ze overlijden toch juist aan het gif?quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:12 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik zou de lokdozen niet in je huis zetten. Voor je het weet heb je er nog meer.
misschein eten ze de lijkjes gewoon opquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:37 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Alsof jij nooit iets vergeet
[..]
Die beesten gaan toch niet direct dood aan het gif? Dan moet ik dus elke dag lijkjes zoeken?
coolquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
misschein eten ze de lijkjes gewoon op
Als het een lokdoos is lok je daarmee meer muizen naar je huis. Als het een gifdoos is moet je dat ding ook zo noemen vind ik, is meer een taalkundige opmerking van mijn kant.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:17 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
ze overlijden toch juist aan het gif?
Je lokt ze om daar gif te eten, maar je hebt een punt.quote:Op woensdag 30 april 2014 08:50 schreef Deetch het volgende:
[..]
Als het een lokdoos is lok je daarmee meer muizen naar je huis. Als het een gifdoos is moet je dat ding ook zo noemen vind ik, is meer een taalkundige opmerking van mijn kant.
Meestal vind je de lijkjes ook niet meer terug hoor. Die beesten kruipen weg om te sterven.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:40 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je lokt ze om daar gif te eten, maar je hebt een punt.
Score vannacht: 0
Maar ze hebben wel gif gegeten...
Ahja, dan krijg je een maden plaag zeker erbijquote:Op woensdag 30 april 2014 09:49 schreef Deetch het volgende:
[..]
Meestal vind je de lijkjes ook niet meer terug hoor. Die beesten kruipen weg om te sterven.
valt meestal wel mee, er zit maar heel weinig vlees aan zo'n muis.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:55 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ahja, dan krijg je een maden plaag zeker erbij
quote:Op woensdag 30 april 2014 10:48 schreef Jaapvaak het volgende:
Door maden worden weer ratten aangetrokken
Mooi, dat scheelt.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
valt meestal wel mee, er zit maar heel weinig vlees aan zo'n muis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |