abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139374351
Zwangerschap & geboorte

2014

12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
21 augustus: GwaiLow (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei***
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje
10 november: DevilsAndDust
15 november: JufMariska
16 november: Heliotrope
21 november: Zoë (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
30 november: Sicilia

5 december: AwayTL

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

SPOILER: met blije doos
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139374409
Mijn last post:

Waar ben je dan bezorgd over GM? Ik vind je buik zo op de foto trouwens helemaal niet mega voor je termijn.
pi_139374448
nou of alles wel goed gaat met mini, ik ben zelf erg trots op mn bol, maar weet ook niet wat wel/niet normaal is...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:21:04 #4
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139374511
Even inhakend op Spees dr verhaal met tig kaartjes sturen en dan niks terug krijgen (driewerf BAH trouwens! :( ), ik dacht een goeie band te hebben met de familie van mn moeder. Iedereen dus een kaartje bij mn oudste dochter, ook mn neefjes/nichtjes die al op zichzelf wonen etc. Ik krijg welgeteld 1 kaartje van een tante, verder een paar mailtjes/appjes en niemand is langsgekomen behalve mn nichtje, waar ik wel goed contact mee heb. :') Ik was zo teleurgesteld ook! Dit keer krijgen ze niks. Ik twijfelde eerst nog wel, maar, nee. Ik ben ook meer van de 'echte' kaartjes, want dat kan ik bewaren voor later O+
Aan de andere kant wel weer kaartjes en bezoek gekregen uit hoeken waarvan we 't niet verwacht hadden, dus dat was wel fijn!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_139374576
Gm87
Qua grootte van buiken is er zoveel diversiteit.
Zus en ik waren tegelijk zwanger en het scheelde maar 2weken. Ze had een veel grotere buik dan ik terwijl startgewicht enz hetzelfde waren. Mijn placenta lag bijv. achter en die van haar voor. Er valt gewoon weinig van te zeggen hoe je gaat groeien

Coco
O+ wat n knapperd

Skittles
Beterschap

Vertellen op het werk.. Daar heb ik al erg veel stress van sinds ik weet dat ik zwanger ben. Zit sinds kort niet meer in de ziektewet maar ik weet dat ik geen late diensten kan werken..dus ze hebben weinig aan me op de afdeling (psychiatrie)
En ik vond het bij S tijdens m'n zwangerschap niet prettig om bij bepaalde patienten te zijn..zal met 2kindjes in m'n buik nog wel zwaarder zijn denk ik.
-O- wil geen ontslag.
pi_139374723
Zoe, wat rot die onzekerheid. Wanneer ga je het vertellen?

GM, wat Zoe zegt. En buitenstaanders vinden een buik al snel groot, he. Bij mij zeggen ze ook al weken dat een megabuik heb terwijl de vk hem juist bescheiden vindt.
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:29:46 #7
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139374862
Zoë, ik kan me voorstellen dat het voor je werkgever ook even slikken zal zijn! Snap dat je er wat stress van hebt maar hey, niet al teveel over nadenken, stress is niet goed voor jullie 3en :o ;)! Ze hebben tot nu altijd heel begripvol gereageerd, ik ga voor je duimen dat dat nu ook zo is
pi_139374907
Er valt echt hélemaal niks te zeggen van een buik zo op het oog. Echt nul. Het zou mn werk wel makkelijker maken :P
pi_139375013
Gm je buik ziet er goed uit hoor!
Een bescheiden buik maakt ook onzeker, en heb ook al vaker gehoord hier dat de buik niets zegt. Gaat alleen irritant in je hoofd zitten doordat je vergelijken gaat. En wat is een normale buik bij een normale zwangerschap? ;)

Zoë hoezo ontslag? Juist nu je zwanger bent ben je redelijk beschermd. En elke normaal denkende collega zal het m.i. snappen dat je bepaalde cliënten even vermijden wilt. Toch?
Hoop dat het goed gaat en helemaal dat je bekken het goed houdt de zwangerschap. :*
pi_139375074
Lastig Zoë! Kun je eventueel naar een andere afdeling met rustigere patiënten? Duim voor je dat ze begripvol zijn!
pi_139375076
Ik snap die onzekerheid over buiken wel. vooral als je zwangere in je omgeving hebt die ongeveer even ver zijn. Maar zoals wup al zegt een buik ansich zegt niks. Maar als jij een buik vrij groot of vrij klein vind op het oog wup onderzoek je dan verder?

Zoë lastig van je werk maar jij en je 2 kindjes gaan nu voor.
pi_139375182
Geen idee wanneer ik het ga vertellen. Voel me al weken niet echt top (moe,duizelig,misselijk en ziek) en tot kortgeleden ook wat 'depri' omdat ik zo met m'n werk zit. Laatst dus ziek geweest en toen goed uitgerust. Nu voel ik me wel wat vrolijker en rustiger maar als ik erover nadenk ..bah.

Ik had me voorgenomen om m'n werkgever te laten zien dat ik gewoon op de afdeling kan werken enz en daarna 'tadaa' ben zwanger. Maargoed gezien ik me elke dag duizelig enz voel gaat me dat niet lukken. (en werken tot 22-23u zie ik ook niet zitten :@ lig gemiddeld max 21:30 op bed)

Dankje tante soesa :*

BE
Omdat ik net voor meer dan 2jr in de ziektewet heb gezeten.. Langer dan 2jr ziek betekend vaak ontslag.
Nu mogen ze me geloof ik niet ontslaan als ik zwanger ben..maargoed op ontslag na de bevalling zit ik ook niet te wachten.
En collega's begrijpen dat heel goed! Zijn ook erg lief. Wil mijn leidinggevende gewoon niet teleurstellen :@
pi_139375223
Vervelend die onzekerheid Zoë :* Als ik vragen mag, waarom kan je geen late diensten draaien?

GM lekker pronken met die buik joh ;) Je zal vast ook nog wel de standaard opmerking "Goh weet je zeker dat het er geen twee zijn?!" krijgen. Of inmiddels wel gehad hebben. Van je af laten glijden. Zolang jij maar voelt dat je meisje goed beweegt en de gyn ook elke keer zegt dat het goed gaat, dat is belangrijker dan wat anderen van je buik vinden toch? :*
pi_139375384
Skittles
Dat is een dienst van half3 tot 22 of half 4 tot 23u. Die diensten heb ik al heel lang niet gedraaid ivm bekken. Ik ben het dus ook niet gewend. Half mei zou ik weer starten met late diensten.

Het hele proces van werk/ziektewet/bevalling/BI/etc is best een lang ingewikkeld verhaal :9 maar mijn re-integratie duurt nu al zo'n 1,5jaar.
pi_139375537
Zoe ik kan me jouw gevoel echt heel erg goed voorstellen. Maar echt .. alles komt goed! Linksom of rechtsom :* . Dat is wat ik heb geleerd na dat conflict wat ik gehad heb. En nee, ik snap ook heel goed dat je niet op al die sores zit te wachten :*

Nu ik een paar jaar ouder/wijzer ben, kan ik anders tegen situaties aan kijken. En zijn er maar weinig dingen die ECHT tellen. En dat is je eigen geluk en gezondheid. Dat is de wijze les die ik na al dat gedoe heb geleerd.
pi_139375616
Vervelend allemaal Zoë, maar met je voorgeschiedenis zullen ze vast voorzichtig zijn met je.
En helemaal als ze horen dat je een 2limg O+ krijgt.
Maar het niet willen teleurstellen van je leidinggevende snap ik! Ik was ook zo door gestuiterd als de ARBOarts me niet had teruggefloten.
En mijn leidinggevende snapte het helemaal toen ik haar dat zo uitlegde.
Speel open kaart en vertel eerlijk hoe je je erbij voelt.
Lucht voor jezelf op en je leidinggevende weet ook wat in je omgaat en misschien ziet die het helemaal niet zo en maak jij het in je koppie groter dan het is.
En jij en je 2 minitjes zijn uiteindelijk het belangrijkste he?
pi_139375758
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:37 schreef Zoë23 het volgende:

Nu mogen ze me geloof ik niet ontslaan als ik zwanger ben..maargoed op ontslag na de bevalling zit ik ook niet te wachten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139375769
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik snap die onzekerheid over buiken wel. vooral als je zwangere in je omgeving hebt die ongeveer even ver zijn. Maar zoals wup al zegt een buik ansich zegt niks. Maar als jij een buik vrij groot of vrij klein vind op het oog wup onderzoek je dan verder?

Zoë lastig van je werk maar jij en je 2 kindjes gaan nu voor.
Zoals ik al zei: op het oog kun je er niks van zeggen. Dus nee. Maar elke zwangere onderzoek ik met mijn handen en een te grote of te kleine buik krijgt extra onderzoek natuurlijk :)
pi_139375773
Twinkle
Ja dat zegt (8> ook. Je hebt ook gelijk
Maar ik ben dol op m'n werk, voelt rot om het nogsteeds niet te kunnen doen zoals ik graag had gewild. Maar dat heeft met verwerking te maken ook, komt wel weer goed. Heb al zoveel dingen moeten accepteren.

BE
Dankjewel, Misschien valt het mee
Mijn arboarts had me ook teruggefloten toen ik zwanger was van S. Dat is wel fijn, als iemand anders die beslissing voor je neemt en om je denkt.
pi_139375839
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:53 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_139375949
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:53 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: op het oog kun je er niks van zeggen. Dus nee. Maar elke zwangere onderzoek ik met mijn handen en een te grote of te kleine buik krijgt extra onderzoek natuurlijk :)
Ik heb het wel 2 keer te horen gekregen dat mijn buik te klein was. En kreeg daarom wel extra onderzoek.
pi_139376109
Ja, maar de vk zal daarmee de groei van de baarmoeder bedoelen, lijkt me. Dat is wat anders dan hoe je buik er aan de buitenkant uitziet.
pi_139376441
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:03 schreef Cantare het volgende:
Ja, maar de vk zal daarmee de groei van de baarmoeder bedoelen, lijkt me. Dat is wat anders dan hoe je buik er aan de buitenkant uitziet.
Nee meteen bij binnenkomst. Daarna meteen een groeiecho zonder te meten zelfs. Maar goed dat was bij mijn 2e en na mijn 1e werd ik toch extra in de gaten gehouden.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:16:53 #24
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139376508
Zooo ik ben ook weer thuis na een rondje den haag (ex-werk, vk, ziekenhuis voor inschrijving).

Helaas heeft het duimen geen effect gehad want hij ligt nog steeds in dezelfde houding }:| Volgende week weer terug. Tot die tijd ga ik toch maar eens wat acupunctuur en moxa proberen. Verder wel erg te spreken over de VK :Y Gaf me meteen een goed gevoel, duidelijke uitleg gehad over allerlei zaken. Dus mignonne: je hebt toffe ex-collega's :)

Verder las ik heel wat over moeite hebben om het op het werk te vertellen. Ik herken dat dus totaal niet maar dat is misschien omdat we een vrij hechte jonge club waren en iedereen op de hoogte was van dat we als een tijd zwanger probeerden te raken. Dus toen het eindelijk gelukt was, was dat natuurlijk ook tof om te kunnen delen O+ En collega's waar ik minder contact mee had die hoorden/ zagen het vanzelf wel een keer.

Zoe vervelende situatie voor jou. Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Scheelt dat je een vast contract hebt. Hopelijk krijg je een beetje een positieve reactie :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:39:27 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139377078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:21 schreef Enfermera het volgende:
Even inhakend op Spees dr verhaal met tig kaartjes sturen en dan niks terug krijgen (driewerf BAH trouwens! :( ), ik dacht een goeie band te hebben met de familie van mn moeder. Iedereen dus een kaartje bij mn oudste dochter, ook mn neefjes/nichtjes die al op zichzelf wonen etc. Ik krijg welgeteld 1 kaartje van een tante, verder een paar mailtjes/appjes en niemand is langsgekomen behalve mn nichtje, waar ik wel goed contact mee heb. :') Ik was zo teleurgesteld ook! Dit keer krijgen ze niks. Ik twijfelde eerst nog wel, maar, nee. Ik ben ook meer van de 'echte' kaartjes, want dat kan ik bewaren voor later O+
Aan de andere kant wel weer kaartjes en bezoek gekregen uit hoeken waarvan we 't niet verwacht hadden, dus dat was wel fijn!
Oh even voor de duidelijkheid, dat was ik niet hoor :) ik heb iets van 90 kaartjes gestuurd en ik denk maar van 2 niks terug gekregen. Maar één daarvan was het gezondheidscentrum waar ik werk, waar nog veel 'collega's' zitten. Dus dat vond ik reden om nu niet eens te vertellen dat ik zwanger ben, laat staan om deze keer een kaartje sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')