abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 17 juli 2014 @ 00:05:20 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142384537
The sting

Soort komische misdaad film met robert redford over een "conman", grappige film vooral na het zien van de 2 nogal serieuze godfathers. Wel grappig om te zien dat begin jaren 70 dus blijkbaar een soort jaren 40 revival nu al 3 oscar winnaars van de jaren 70 spelen zich af in de jaren 40.

En de eerste 4 waren misdaad films, nu over naar one flew over the cukoos nest maar die heb ik al vaak gezien en gelezen dus ik ga gelijk 1 verder.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 21 juli 2014 @ 23:51:52 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142580181
Tja rocky wat moet je er van zeggen hè het is echt zo'n tiener's worden verliefd op elkaar film, eigenlijk een high school film maar dan in de setting van ietwat oudere boxer.

kortom meh

Ik had hem dus nog nooit gezien, maar weinig aan gemist, ongelofelijk dat ze hier nog 5 delen uitgeperst hebben....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 18:38:33 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142689301
Annie Hall *O*

Ik heb nog nooit een woody allen film gezien maar dit was zo ongeveer wat ik er van verwacht had, grappig warrig neurotisch :) erg leuk type films.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 18:53:30 #54
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_142689717
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Annie Hall *O*

Ik heb nog nooit een woody allen film gezien maar dit was zo ongeveer wat ik er van verwacht had, grappig warrig neurotisch :) erg leuk type films.
Mocht je nog wat meer van 'm willen zien, dan raad ik je Hannah and Her Sisters, Crimes and Misdemeanors en Manhattan aan.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 18:54:55 #55
862 Arcee
Look closer
pi_142689752
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Annie Hall *O*

Ik heb nog nooit een woody allen film gezien maar dit was zo ongeveer wat ik er van verwacht had, grappig warrig neurotisch :) erg leuk type films.
Oei, dan heb je nog heel wat prachtige films te gaan. :)

Woody Allen. _O_
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 09:11:34 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142710001
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:53 schreef Mike het volgende:

[..]

Mocht je nog wat meer van 'm willen zien, dan raad ik je Hannah and Her Sisters, Crimes and Misdemeanors en Manhattan aan.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 18:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Oei, dan heb je nog heel wat prachtige films te gaan. :)

Woody Allen. _O_
Ah tof ik ga er eens wat uitproberen, ik had geloof ik wel eens een woody allen film gezien toen ik16 ofzo was maar die is waarschijnlijk over mijn hoofd gegaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 09:16:07 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142710099
En de nieuwe film is The deerhunter

Een film met dezelfde thematiek als "the best years of our life" maar dan over de vietnam oorlog. En dan zie je toch dat de vietnam oorlog een hele andere oorlog was... maar dat er ook eenzelfde ontheemding van alle tijden is. Een erg indringen verhaal over wat een oorlog met je kan doen, en ook hoe anders personen er in kunnen staan. Een erg mooie film
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 25 juli 2014 @ 20:55:13 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142730102
Kramer vs. Kramer

Een scheidingsdrama waar het kind de dupe lijkt te worden van een veelvuldig huilende meryl streep. Zoals je waarschijnlijk al aan deze omschrijving hoort ben ik niet heel wild van deze film....

Grappig aspect vond ik wel dat een levenstijl die we toekennen aan de 80s die van de yup dus blijkbaar al in 79 aangeslagen was :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 26 juli 2014 @ 00:08:50 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142737460
_O_ Ordinary People

Prachtfilm over een gebroken gezin. Een man, vrouw en hun zoon die een zoon/broer kwijt zijn geraakt en alle drie op een geheel andere manier omgaan met dit verlies. De film laat zien dat dingen over het algemeen niet makkelijk zijn, en dat er geen goede antwoorden zijn in dit soort situaties.

(en ik heb nou eindelijk een hoofd bij mary tyler moore uit het weezer liedje)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 26 juli 2014 @ 09:41:11 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142743007
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Kramer vs. Kramer

Een scheidingsdrama waar het kind de dupe lijkt te worden van een veelvuldig huilende meryl streep. Zoals je waarschijnlijk al aan deze omschrijving hoort ben ik niet heel wild van deze film....

Grappig aspect vond ik wel dat een levenstijl die we toekennen aan de 80s die van de yup dus blijkbaar al in 79 aangeslagen was :D
In eind jaren '70-films als Manhattan en The Network koerst de mensheid ook naar algehele chaos. Gelukkig is het toch nog allemaal goed gekomen :s).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zondag 27 juli 2014 @ 15:08:11 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142779150
Chariots of Fire

Grappig soort film (niet dat het een comedy is) er wordt heel veel spanning opgebouwd maar er volgt eigenlijk niets. Het beste aan deze film is misschien nog wel de soundtrack _O_ vangelis _O_ die ook voor een groot deel van de spanning zorgt. Maar verhaaltechnisch stelt het echt bijzonder weinig voor. 4 atleten doen mee met de olympische spelen voor engeland in 1928

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt nog een beetje gespeeld met het joods zijn van de een en het christelijk zijn van de andere. Er wordt ook een rivaliteit opgebouwd maar uiteindelijk niet uitgewerkt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmtechnisch doet deze film heel "modern" aan en ik denk ook dat hij daarom deze oscar heeft gewonnen maar ik vind hem dus eigenlijk tegenvallen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 28 juli 2014 @ 21:23:47 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142827562
Terms of Endearment

Mooie film maar kwam mij een beetje te dichtbij... daarom niet optimaal naar deze film kunnen kijken

;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 31 juli 2014 @ 16:57:24 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142925923
amadeus

Film over mozart (met een belachelijk vervelend lachje) en zijn concurrent die hem haat omdat hij zo goed is. Vermakelijke film.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 3 augustus 2014 @ 09:31:27 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143009690
Out of africa

Een vrij eenvoudige romantische film over koloniaal engeland, met meryl streep die voor de verandering eens niet huilt. Vond het niet zo'n bijzondere film.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 09:13:04 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143043425
Platoon

Degelijke vietnam film zoals in bijna alle oorlogsfilms weer een relaas over hoe anders je met oorlog kunt omgaan vanuit het oogpunt van een soldaat. Wat bijzonder aan deze film is, is dat hij vergleken bij zijn voorgangers bijzonder grafisch is, je merkt duidelijk dat de jaren 80 zijn aangebroken, m.a.w. veel gebrull, keihard miterialieurs leegschieten en veel stoere mannen-macho praat. Het heeft zo zijn charme weer eens een anders soort oorlogsfilm.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:33:20 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143079396
The last emperor

Erg mooie film over het leven van de laatste keizer van china, met erg mooie beelden in de verboden stad. Het geeft ook goed weer hoe bizar een keizer (of een koning) moet leven, nou is dit wel erg extreem op je derde bij je moeder weggehaald worden om vervolgens te leven met honderden eunuchs die alles doen wat je ze zegt maar je mag het gebouw niet uit.. De latere jaren zijn ook heel boeiend over hoe japan met hem aanpapt en de schijn ophoud aan zijn kant te staan. Kortom boeiende film :)



:o nog één en ik ben alweer in de 90s gaat rap zo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:05:17 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143101091
Driving miss Daisy

Toffe film :D ik blijf het grappig vinden dat morgan freeman altijd oude mannetjes speelt, ten tijde van driving miss daisy was hij 52 maar speelde iemand van tussen de 60 en 80 :D erg leuke film trouwens over de verschillende gradaties van vooroordelen die er bestaan en hoe je toch kunt handelen naar doctrines waar je misschien wel niet helemaal achter staat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 23:47:37 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143184888
The unforgiven, tja een degelijke western :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 13 augustus 2014 @ 22:41:44 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143395905
Schindlers list

Erg mooie film, schokkend onderwerp natuurlijk, passend in beeld gebracht...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 22:52:27 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_145037579
vandaag the english patient gekeken en we gaan weer verder met het project :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 30 september 2014 @ 10:26:41 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_145045982
Nog even een aanvulling

The english patient

Er wordt een verbrande man gevonden die zegt zijn identiteit vergeten te zijn, een verpleegster neemt de taak op haar om deze man te verzorgen vooral als uitvlucht om uit de oorlog die gaande is weg te zijn. De rest van de film draait om het leven van de verbrande man, en verder over hoe alle zij personen omgaan met oorlog en verlies. Dit laatste is wel grappig want er zijn dus al zeker een 10 (of meer) oscars winnaars beste film die dit aanstippen blijkbaar is omgaan met oorlog een belangrijk thema voor hollywood. Ik moet zeggen dat deze film wel weer een kantje aanstipt die nog niet was aangestipt namelijk hoe een oorlog ook effect heeft op mensen die eigenlijk niets met die oorlog te maken hebben. Het deel over het leven van the english patient zelf gaat over een stel decadente engelsen die het goed lukt om de oorlog zijdelings te laten maar toch niet helemaal.

Opzich wel een leuke film. Misschien iets te romantisch naar mijn zin.

Volgende film wordt shakespear in love, oh joy!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 30 september 2014 @ 10:41:13 #72
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_145046391
Ik vind het toch wat matig dat je Titanic overslaat. Er staan veel mindere films in dat rijtje en Titanic is ook 17 jaar na de eerste release nog best een spektakel.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator dinsdag 30 september 2014 @ 16:33:56 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_145058010
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:41 schreef Mike het volgende:
Ik vind het toch wat matig dat je Titanic overslaat. Er staan veel mindere films in dat rijtje en Titanic is ook 17 jaar na de eerste release nog best een spektakel.
Ik geloof ook best wel dat het een goede film is, maar ik heb mezelf in 97 beloofd dat ik hem nooit zou kijken, en daarbij als ik straks alle oscar winnaars op één na gezien heb, heb ik nog iets te wensen over.... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 00:04:29 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_145078479
Shakespear in love

Vermakelijke fictie over shakespear
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:50:31 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145105095
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik geloof ook best wel dat het een goede film is, maar ik heb mezelf in 97 beloofd dat ik hem nooit zou kijken, en daarbij als ik straks alle oscar winnaars op één na gezien heb, heb ik nog iets te wensen over.... :P
Kom op jonguh, niet zo kinderachtig doen. Je bent toch geen 15 meer ofzo?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')