Kom op zeg, je kunt toch wel over een grapje? Of ben je ook zo gefrustreerd dat je zelfs daar niet over kunt?quote:
Oh nee hoor maar ze weten dan gewoon dat ik niet voor rede vatbaar benquote:Op dinsdag 29 april 2014 10:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Want het is hun probleem omdat je je als een mongool gedraagt omdat je niet kan winnen bij een computerspelletje? Logisch
Ah, je eigen spullen slopen omdat je niet kan winnen in een spelletje. Top.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:09 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Oh nee hoor maar ze weten dan gewoon dat ik niet voor rede vatbaar benNee ik overdrijf het. Ik flip hem niet tegen familie leden of andere mensen die in de buurt zijn hoor. Maar er zijn al wat ps3 controllers / toetsenborden gesneuveld in het verleden
Bij games lijkt me dat nogal logisch? Je wint of verliest een potje.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:13 schreef Cat22 het volgende:
Wat betekent winnen voor je TS? En zijn daar gradaties in bij bepaalde hobby's/spelletjes?
Niet te letterlijk nemen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Bij games lijkt me dat nogal logisch? Je wint of verliest een potje.
Winnen geeft me een goed gevoel en verliezen maakt me boos.
Kijk het is zo dat je speelt om een bepaalde rang te behalen. Als ik verlies en dus degradeer op de ladder dan voelt het alsof ik ook al die tijd die ik heb er in heb gestoken verlies. Verder dan dat gaat het niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Niet te letterlijk nemen.![]()
Hoe belangrijk is winnen voor je? Of - omgekeerd- hoe erg is het als je verliest? Verlies je voor jou gevoel dan alleen het spel of verlies je meer?
Volgens mij ziet TS het niet meer als spel.. TS ziet het als een bezigheid waarbij alleen winnen telt. Persoonlijk denk ik dat TS het dan ook eerder moet gaan zoeken in de hoek van game-verslaafdheid dan het "niet over verlies kunnen". Dat laatste is vrij normaal en hebben heel veel mensen, iedereen met een winnaarsmentaliteit. Maar dit loopt uit de klauwen door de verslaafdheid.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Niet te letterlijk nemen.![]()
Hoe belangrijk is winnen voor je? Of - omgekeerd- hoe erg is het als je verliest? Verlies je voor jou gevoel dan alleen het spel of verlies je meer?
Speel andere spellen / stop met ranked spelen tot je gewend bent aan verliezen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:18 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Kijk het is zo dat je speelt om een bepaalde rang te behalen. Als ik verlies en dus degradeer op de ladder dan voelt het alsof ik ook al die tijd die ik heb er in heb gestoken verlies. Verder dan dat gaat het niet.
Dus ik moet eigenlijk wel toegeven dat de gevoelens bij het verliezen sterker zijn dan bij het winnen.
Dat is het probleem juist niet, ik game niet eens elke dag, en als ik game dan zijn het een paar uurtjes op een avond. Dat kun je denk ik geen verslaving noemen? Ik voel me ook niet kut als ik niet aan het gamen ben, het gaat er gewoon om dat het gevoel wat verliezen me geeft me razend maakt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:18 schreef iScream. het volgende:
[..]
Volgens mij ziet TS het niet meer als spel.. TS ziet het als een bezigheid waarbij alleen winnen telt. Persoonlijk denk ik dat TS het dan ook eerder moet gaan zoeken in de hoek van game-verslaafdheid dan het "niet over verlies kunnen". Dat laatste is vrij normaal en hebben heel veel mensen, iedereen met een winnaarsmentaliteit. Maar dit loopt uit de klauwen door de verslaafdheid.
Kort gezegd: je faalt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:18 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Kijk het is zo dat je speelt om een bepaalde rang te behalen. Als ik verlies en dus degradeer op de ladder dan voelt het alsof ik ook al die tijd die ik heb er in heb gestoken verlies. Verder dan dat gaat het niet.
Dus ik moet eigenlijk wel toegeven dat de gevoelens bij het verliezen sterker zijn dan bij het winnen.
Makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En verder: re-la-ti-veer. Het is 'maar' een spelletje.
Dat is volgens mij niet meer dan normaal toch? Als ik bijvoorbeeld chagrijnig ben of wat dan ook, reageer ik dat ook direct of indirect af op anderenquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:22 schreef Chai het volgende:
Wat ik raar vind is dat je je woede ook op de omgeving richt in plaats van enkel op jezelf. Het is JOUW schuld dat je verliest.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:22 schreef Chai het volgende:
Wat ik raar vind is dat je je woede ook op de omgeving richt in plaats van enkel op jezelf. Het is JOUW schuld dat je verliest.
Kijk ook naar de menselijke geschiedenis: Gefrustreerde mannetjes als Napoleon en Hitler konden ook slecht tegen hun verlies, en de gehele omgeving had eronder te lijden.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:25 schreef iScream. het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet meer dan normaal toch? Als ik bijvoorbeeld chagrijnig ben of wat dan ook, reageer ik dat ook direct of indirect af op anderen
Het is de meest simpele oplossing: gewoon normaal doen en je niet zo als een debiel gedragen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:53 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Goh? Als ik het kon voorkomen dat ik zo kwaad werd zou ik dat wel doen denk je niet?
Vanaf nu graag serieuze reacties.
Was jij niet een tijdje geleden van FOK! opgetyft?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:29 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Het is de meest simpele oplossing: gewoon normaal doen en je niet zo als een debiel gedragen.
Niks moeilijks aan hoor. Gewoon doen.
Net zo makkelijk als je rijbewijs binnen 100 lessen halen inderdaad, gewoon doenquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:29 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Het is de meest simpele oplossing: gewoon normaal doen en je niet zo als een debiel gedragen.
Braddiebash.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:32 schreef iScream. het volgende:
[..]
Net zo makkelijk als je rijbewijs binnen 100 lessen halen inderdaad, gewoon doen
TS weet dat hij dat vaak direct doet en dat is typisch iets voor kleine kindjes.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:25 schreef iScream. het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet meer dan normaal toch? Als ik bijvoorbeeld chagrijnig ben of wat dan ook, reageer ik dat ook direct of indirect af op anderen
quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:57 schreef VanitySquared het volgende:
Hee TS, heb je wel eens DotA gespeeld, helemaal jouw ding joh. Lekker ragen en kanker roepen.
Misschien dat je dan inziet hoe debiel je gedrag is, soort van spiegel ofzo?quote:
Je voegt niets toe aan dit topic.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:00 schreef VanitySquared het volgende:
[..]
Misschien dat je dan inziet hoe debiel je gedrag is, soort van spiegel ofzo?
Is 15 uur gamen per week verslaafd?quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:19 schreef Trankilo het volgende:
Opgroeien. Mocht dat lastig zijn, dan kan Keith Bakker je misschien wel helpen met je gameverslaving.
Welke tips waren dat dan?quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:49 schreef GezondeSpanning het volgende:
Ik ben gaan zoeken naar oplossing op het internet en na een aantal tips die ik heb opgevolgd ging het even een aantal potjes goed. Al snel begin ik me weer mateloos aan het verliezen te ergeren en verval ik weer in mijn oude gedrag.
Ik lijk niet echt tot je door te dringen he? Ik stel je deze vragen zodat je voor jezelf op een rijtje kunt zetten hoe het jouw beïnvloedt, om van daaruit de stap te maken naar hoe ermee om te gaan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:22 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan.
En dat ik 'faal' zou niet zo erg zijn als ik er mee om kon gaan nietwaar?
Ondanks het verliezen de 'fun' van de activiteit proberen in te zien.quote:
Ben jij een goed voorbeeld van ja, gezien je pohi.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:29 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik weet al hoe het mij beïnvloedt, ik probeer ook heus wel rustig te blijven, lukt alleen niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik lijk niet echt tot je door te dringen he? Ik stel je deze vragen zodat je voor jezelf op een rijtje kunt zetten hoe het jouw beïnvloedt, om van daaruit de stap te maken naar hoe ermee om te gaan.
Een spiegel is soms genoeg om je gedrag te veranderen. En ik ken weinig games waar zo veel rage mongolen rondlopen. Was een serieuze tip.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:01 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Je voegt niets toe aan dit topic.
Blijf weg.
Ik heb Dota 2 gespeeld. Gek genoeg vond ik verliezen niet zo erg.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:35 schreef VanitySquared het volgende:
[..]
Een spiegel is soms genoeg om je gedrag te veranderen. En ik ken weinig games waar zo veel rage mongolen rondlopen. Was een serieuze tip.
Moet je even weglopen van datgene waar je je aan ergert. gewoon diep blijven ademhalen en je op je ademhaling concentreren en dan voel je de spanning en de adrenaline vanzelf weggaan. Probeer het eens.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:27 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Ik weet al hoe het mij beïnvloedt, ik probeer ook heus wel rustig te blijven, lukt alleen niet.
Thanks!quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet je even weglopen van datgene waar je je aan ergert. gewoon diep blijven ademhalen en je op je ademhaling concentreren en dan voel je de spanning en de adrenaline vanzelf weggaan. Probeer het eens.
Zou ik doen , zo werkt het bij mij ook...scheelt zoveel servies en zo.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:41 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Thanks!
Zal het vanavond eens serieus proberen.
Je zei dat je competitief gamet. Dat kan niet met 15 uur per week. Busted.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:20 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Is 15 uur gamen per week verslaafd?
Dacht ik ook niet.
Sinds wanneer kan je niet op laag niveau competitief spelen?quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:49 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je zei dat je competitief gamet. Dat kan niet met 15 uur per week. Busted.
Feit is ook gewoon dat je na een uur gamen meer gaar bent dan als je net begint. Of je goed of slecht speelt, gegeven dat je enige skill hebt in de desbetreffende game, heeft voornamelijk te maken met je fysieke en mentale toestand op dat moment. Vermoeidheid, slecht humeur, weinig gegeten, koude handen, etc. bepalen of je wint of verliest. Na het 1e potje kan je al een inschatting maken of het jouw dag / moment is of niet. Zo niet, dan is het misschien beter idee om wat anders te gaan doen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:37 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Ik heb Dota 2 gespeeld. Gek genoeg vond ik verliezen niet zo erg.
Maar over het algemeen als ik iets pas net speel vind ik verliezen niet zo erg.
Ja en ben nu weer terug.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Was jij niet een tijdje geleden van FOK! opgetyft?
Inderdaad was het een kwestie van gewoon doen. Ik heb hem in ieder geval.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:32 schreef iScream. het volgende:
[..]
Net zo makkelijk als je rijbewijs binnen 100 lessen halen inderdaad, gewoon doen
Dat is allemaal niet meer aan de orde.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ben jij een goed voorbeeld van ja, gezien je pohi.
Ach zolang het mijn eigen spullen zijn heeft niemand er last van tochquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:11 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ah, je eigen spullen slopen omdat je niet kan winnen in een spelletje. Top.
Dat is gemiddeld meer dan 2 uur per dagquote:Op dinsdag 29 april 2014 13:20 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Is 15 uur gamen per week verslaafd?
Dacht ik ook niet.
Nee hoor er zijn ook wel eens hele weken dat ik niet eens in de gelegenheid kom om te gamen. Maar als ik verder toch niks te doen heb, tja waarom niet, in de hoop ook nog eens te winnen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:07 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Dat is gemiddeld meer dan 2 uur per dag. Maar als dat geen verslaving is, dan stop je er toch mee? Dan krijg je ook geen woedeaanvallen meer.
...Of is dat makkelijker gezegd dan gedaan...? Goh?! Ik bedoel maar...
In de OP schrijf je dat redelijk wat uurtjes games speelt. En nu opeens weer hele weken niet?quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:10 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Nee hoor er zijn ook wel eens hele weken dat ik niet eens in de gelegenheid kom om te gamen. Maar als ik verder toch niks te doen heb, tja waarom niet, in de hoop ook nog eens te winnen.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
In de OP schrijf je dat redelijk wat uurtjes games speelt. En nu opeens weer hele weken niet?
Leg eens uit dan.
15 uur in de week is echt veel hoor. Mss moet je gewoon stoppen met gamen en 15 uur in de week gaan sporten. Kun je je energie beter in kwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |