abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139343223

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.

LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139343244
Ik hoopte op een goeie TT en ik kreeg er een! _O_
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_139343622
Hoe komt Ghost trouwens bij Craster's terecht? :?
pi_139343651
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:48 schreef Khaleesi het volgende:
Ik hoopte op een goeie TT en ik kreeg er een! _O_
alstu!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139343686
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:58 schreef Poesopstokje het volgende:
Ghost was niet bij Jon tijdens zijn Wildling uitstapje, dus ik vermoed dat die in de buurt van de Nigth's Watch is gebleven. En uiteindelijk door de verraders is gevangen.
  maandag 28 april 2014 @ 16:01:21 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139343759
Ligt het trouwens aan mij of hebben we echt al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niks van de greyjoys gehoord?
Laffe huichelaar
pi_139343760
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:58 schreef Poesopstokje het volgende:
idd dit!!!

en die locke!!! ik dacht wtf, doet hij daar!? maar de tweede ep vertelde theon dat hij daar zit (moest het ff weer terug kijken was het vergeten) en daarop is hij dus kennelijk die kant op getrokken
-Rabia Al-Basri
  maandag 28 april 2014 @ 16:02:15 #8
202546 Baszh
The Dude abides
pi_139343793
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 16:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

idd dit!!!

en die locke!!! ik dacht wtf, doet hij daar!? maar de tweede ep vertelde theon dat hij daar zit (moest het ff weer terug kijken was het vergeten) en daarop is hij dus kennelijk die kant op getrokken
Hij kreeg de opdracht van Bolton om die Stark jongens op te jagen.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_139343818
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:02 schreef Baszh het volgende:

[..]

Hij kreeg de opdracht van Bolton om die Stark jongens op te jagen.
idd
-Rabia Al-Basri
pi_139343835
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:01 schreef timmmmm het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of hebben we echt al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niks van de greyjoys gehoord?
Wel van Reek maar niet van Yara..... Raar idd om zo met een klapper te eindigen en dan vervolgens meer dan 4 eps niet op te komen dagen, maar zal wel een reden hebben....
pi_139343857
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 16:03 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Wel van Reek maar niet van Yara..... Raar idd om zo met klapper te eindigen en dan vervolgens meer dan 4 eps niet op te komen dagen, maar zal wel een reden hebben....
Yara kwam wel in de promo's voor toch? Die zullen we vast nog wel zien dan.
pi_139343916
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Yara kwam wel in de promo's voor toch? Die zullen we vast nog wel zien dan.
ff twee minuten dit seizoen :')
-Rabia Al-Basri
pi_139343958
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 16:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

ff twee minuten dit seizoen :')
Ik vind haar sowieso een kut :') Dus om mij zijn 2 minuten wel genoeg.
Ik wil wel meer Reek en Ramsay c_/
pi_139344076
What de fok doet Locke ineens in Castle Black??

Craster's keep is echt een verkrachthut geworden, jezus
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_139344128
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:19 schreef lord_bono het volgende:

Mits goed uitgewerkt kan dat positief zijn, maar als boeken lezer ben ik nu wel gespoiled

hoe ver ben je in de boeken dan?
-Rabia Al-Basri
pi_139344131
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:09 schreef Discombobulate het volgende:

Ze moeten toch wat, nu er voorlopig in Little Fingers hoerenhuis wss geen scenes meer geschoten worden.... :P

(Oh wacht vergat effe de Martells)
pi_139344178
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:09 schreef Discombobulate het volgende:

met dank aan reek dat hij daar nu zit om snow af te maken

ik geef ze geen ongelijk na al die jaren in the nights watch gediend te hebben :P
-Rabia Al-Basri
pi_139344225
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:06 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik vind haar sowieso een kut :') Dus om mij zijn 2 minuten wel genoeg.
Ik wil wel meer Reek en Ramsay c_/
yara vond ik best stoer itt theon en nu reek helemaal, vuile rat :r
-Rabia Al-Basri
  maandag 28 april 2014 @ 16:14:50 #19
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139344265
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_139344282
Oh my God, dat einde O+
Eindelijk weer White Walkers.

Ben wel heel erg benieuwd naar die White Walkers, daar weten we nog geen ene reet van. Ik heb toch liever wat meer fantasy dan dat King's Landing gelul af en toe, no offense hoor :7
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_139344398
quote:
  maandag 28 april 2014 @ 16:22:53 #22
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139344523
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:18 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik hoop dat je wordt opgegeten door je draken :6.
  maandag 28 april 2014 @ 16:32:49 #23
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139344847
Voorproefje voor volgende week:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139344907
Met Hodor was echt zielig
pi_139344938
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:35 schreef BasvB het volgende:
;(
-Rabia Al-Basri
  maandag 28 april 2014 @ 16:46:03 #26
405677 JonSnow
I know nothing
pi_139345214
Eindelijk weer wat Jon Snow actie _O_ Jon to the rescue!
She gave a little gasp. "If you love me all so much, why are you still dressed?" she whispered. "You know nothing, Jon Snow. Noth---oh. Oh. OHHH."
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 16:48:36 #27
42184 crew  DaMart
pi_139345280
quote:
Ik dacht eerst even dat Hodor die mannen ging verpletteren onder zijn voeten, maar toen bedacht ik dat het Hodor is ;(.
  maandag 28 april 2014 @ 16:54:04 #28
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_139345452
Ben ik trouwens de enige die bij die shot van dat ijs-gebeuren waar de white walker naartoe loopt dacht aan iets van Icecrown (Warcraft) of een ijs versie van Mordor :').
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  maandag 28 april 2014 @ 16:54:59 #29
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139345476
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:54 schreef Cataclyst het volgende:
Ben ik trouwens de enige die bij die shot van dat ijs-gebeuren waar de white walker naartoe loopt dacht aan iets van Icecrown (Warcraft) of een ijs versie van Mordor :').
Nee hoor :P.
pi_139345690
Dat stukje met Hodor inderdaad, ooohhh wat vond ik dat zielig :'(

Dat die gasten allemaal een pijnlijke dood sterven!! Een beetje Hodor mishandelen, ffs!
Tralalalaaa
pi_139345744
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 16:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe ver ben je in de boeken dan?
5 bijna uit.
SPOILER
  maandag 28 april 2014 @ 17:08:09 #32
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139345839
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:28 schreef Khaleesi het volgende:
Wat een ongelofelijk corny eind... :') Waar was dat nou weer goed voor? :')

Ik kon genoegen nemen met de theorie dat de WW's gewoon een miljoen doden waren die nu tot leven komen en met zijn allen uit het ijs komen... En dat die baby's gewoon meegenomen worden door die ww's en gelijk geofferd of opgegeten worden ofzo. Had het daar gewoon bij gelaten...

Maar nu blijken ze met allerlei rangen/priesters e.d. te werken, en die kids, wat doen ze daarmee? Die moeten eerst nog 15 jaar opgroeien in een WW-samenleving voordat ze kunnen vechten? Eerst nog naar school enzo?

Ik mag hopen dat ze dat niet verder uitwerken, was m.i. absoluut niet nodig. :N

Hoe snel Locke ineens van de Dreadfort geïntegreerd is in de NW voelde ook wel erg gerushed en geforceerd aan. En de scenes in Craster's keep waren m.i. ook niet best. Geen goeie aflevering... :N
Mens, klaag toch niet zo :') |:(
  maandag 28 april 2014 @ 17:20:00 #33
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_139346120
Ik vond juist het einde wel sterk.. Wordt gewoon duidelijker hoe of wat met die WWs en wat er nou terechtkomt van de zonen van Craster (al was dit wel ziek lang al gespeculeerd :p).
  maandag 28 april 2014 @ 17:22:38 #34
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_139346184
quote:
HODOR!
pi_139346606
Wat zijn de mensen die de boeken hebben gelezen een zeikerds trouwens zeg, met dat het niet het zelfde is.
Verpesten het hele topic.

Dit topic gaat over de serie niet over de boeken!
pi_139346613
Ik kan veel hebben, maar als ze aan babies en beestjes komen ;(
pi_139346706
Ik ben hoogzwanger en vond dat ook niet tof, met die baby. Maarja GoT zit vol dingen die niet tof zijn natuurlijk ;)

Jaime die Tyrion opzocht vond ik wel erg tof :)
Tralalalaaa
  maandag 28 april 2014 @ 17:44:17 #38
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139346745
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:39 schreef jatochneetoch het volgende:
Wat zijn de mensen die de boeken hebben gelezen een zeikerds trouwens zeg, met dat het niet het zelfde is.
Verpesten het hele topic.

Dit topic gaat over de serie niet over de boeken!
Dit ^O^. Geniet gewoon van de serie.
pi_139346907
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:54 schreef Cataclyst het volgende:
Wat wou je dan? White Walkers die in blokhutjes wonen o.i.d.? Je verwacht toch niet dat wezens die dit soort symbolen maken in de sneeuw, en zich aan het verzamelen zijn om naar het zuiden te marcheren een beetje doelloos rondzwerven op de ijsvlaktes. Of dat het drones zijn zonder eigen wil en bestuurd worden door een of ander kwaadaardig wezen?

Natuurlijk gaan die ergens een basis hebben van waaruit ze opereren, en aangezien het wel een fantasy serie is (hoe graag sommigen hier ook willen hebben dat dat niet zo is), moet dat er natuurlijk wel een beetje leuk uit zien.

pi_139347105
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:08 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Mens, klaag toch niet zo :') |:(
Zo keek ik er ook tegen aan toen ik hier voor het eerst in de reeks kwam.. :'(
  maandag 28 april 2014 @ 17:57:48 #41
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139347137
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 17:56 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Zo keek ik er ook tegen aan toen ik hier voor het eerst in de reeks kwam.. :'(
Is het zo erg _O- ?
  maandag 28 april 2014 @ 18:00:30 #42
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_139347216
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:50 schreef schijffie het volgende:

[..]

Wat wou je dan? White Walkers die in blokhutjes wonen o.i.d.? Je verwacht toch niet dat wezens die dit soort symbolen maken in de sneeuw, en zich aan het verzamelen zijn om naar het zuiden te marcheren een beetje doelloos rondzwerven op de ijsvlaktes. Of dat het drones zijn zonder eigen wil en bestuurd worden door een of ander kwaadaardig wezen?

Natuurlijk gaan die ergens een basis hebben van waaruit ze opereren, en aangezien het wel een fantasy serie is (hoe graag sommigen hier ook willen hebben dat dat niet zo is), moet dat er natuurlijk wel een beetje leuk uit zien.

[ afbeelding ]
Bedoelde er niks slechts mee, vind het juist extreem passend, met het hele ijs - wight/undead army - onder andere vond ik dat altaar ook wel passend samen met die 13 shaduwen en natuurlijk die Walker die naar voren komt. En daar past zo'n imposante ijsvesting natuurlijk goed bij.
pi_139347379
Voor het eerst iets vroeger op de dag de aflevering al kunnen kijken en zo, wat een klaagzang van sommigen deze keer... had ik echt niet verwacht :D

Opeens moeilijk doen over die WW, terwijl het al vanaf de allereerste aflevering duidelijk was dat die een grote rol in de serie zouden spelen. :') Het werd juist tijd dat daar weer eens wat aandacht aan werd besteed!

Ik miste wellicht een echte scherpe dialoog en vond de "aanval" van Dany wel érg snel over, maar voor de rest vond ik dit een meer dan prima aflevering, heb me echt uitstekend vermaakt! ^O^

Wat karakterelementen betreft vond ik vooral de Brienne-Jaime en Tyrion-Jaime scènes echt heel goed/mooi _O_ Ik begin het eeuwige gezeur en "gechagrijn" van Cersei overigens wel een beetje zat te worden :') Bran's verhaallijn begint eindelijk ook spannend te worden _O_ Mooi dat er nu zekerheid is over de rol van Olenna bij de de moord op Joffrey ^O^ Ben ook erg te spreken over de Jon Snow-verhaallijn. Zijn acteerprestaties lijken sterk verbeterd en ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen met Locke daar... Sam had Jon het dus wel verteld van Bran :)

Onlangs Bleak House gekeken en daar speelde Charles Dance (Tywin) een best grote rol in, maar ook degene die hier Karl speelt (Burn Gorman... "Guppy" in Bleak House), wel grappig. Verbaasde mij trouwens een beetje over het ontzag (?) van Rast voor hem... had eigenlijk onthouden dat die laatste juist een beetje de leider van die bende was...

Ghost, Hodor, afscheid Brienne-Jaime, die baby :'( Shots met WW vond ik wel heel mooi ^O^

Ben erg benieuwd naar volgende week! :)
Tails tell tales
pi_139347553
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:20 schreef Cataclyst het volgende:
Ik vond juist het einde wel sterk.. Wordt gewoon duidelijker hoe of wat met die WWs en wat er nou terechtkomt van de zonen van Craster (al was dit wel ziek lang al gespeculeerd :p).
idd, ik dacht of ze worden opgegeten of ze worden opgevoed als, het laatste dus
-Rabia Al-Basri
pi_139347677
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:06 schreef Forbry het volgende:

Sam had Jon het dus wel verteld van Bran :)

ow?
-Rabia Al-Basri
pi_139348152
Suggereerde Olenna Tyrell nu echt dat Margaery maar een veertienjarig jongetje moet gaan ontmaagden? :{

En waarom geeft Brienne geen zier om de Arya die vertrokken is om een Bolton te trouwen? Het is een nepperd natuurlijk, maar het is niet alsof ze Arya ooit ontmoet heeft of haar zou herkennen.

Het was verdomde bijmakend dat de moordenaars en verkrachters in Crasters Vesting meer interesse hebben voor de waarde van Bran en de Reeds dan dat ze hun met moord en verkrachting bedreigen. Dat zou wel een heel andere thematische wending zijn voor Brans trek door het noorden. Dit krijg ik er van als ik over saaie verhaallijnen klaag. Ik zal het niet meer doen oke... tot Daenerys' verhaallijn weer in een saaie sleur terecht komt...

Zoals nu. Saaaaaaai. Hoe spel je Mary Sue in het Valerian? Daenery Sue.

Dat Locke opeens op de muur verscheen was bijna net zo verbazend als dat Tywin hem nog niet gevierendeeld heeft voor wat hij met zijn voormalig beoogd erfgenaam heeft gedaan.

Het was ook enorm cliché dat Littlefinger in zijn diepste schurkenstem zijn kwaadaardige meesterplan aan Sansa uit de doeken deed. Het bewijst overigens wel dat hij het met Sansa op de lange termijn speelt of dat hij haar op zeer korte termijn monddood gaat maken.

Het zou misschien beter zijn geweest als Tyrion tijdens het gebeuren met de Blackwater dood was gegaan want het is gewoon deprimerend om een groots en grappig personage zo door de drek gehaald te zien worden. Zijn grappen zijn niet grappig meer, zijn bitterheid en paranoia zijn niet om aan te zien

En ik kan me totaal niet herinneren wie die Acting Lord Commander is en waarom hij en Janos Slint zo'n persthekel aan Sjon Sneu hebben.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_139348268
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:50 schreef schijffie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De mystiek waarmee de WW's omringd waren maakte ze juist veel interessanter. Ze hadden individueel onder het ijs kunnen "slapen"/overwinteren waarna ze "opgeroepen" werden en samenschoolden om een leger te vormen. De motivatie daarachter mag best vaag blijven, zoals het feit dat de winter bij ons elk jaar weer terugkeert (waarbij de wetenschappelijke verklaring ook totaal niet boeiend is). Voor mijn part vervlogen ze elke dag in de lucht.

Dat was allemaal interessanter en unieker geweest dan een concreet gegeven van een ijsburcht waar ww-soldaten getraind worden en wapens gesmeed, zoals we al tig keer gezien hebben. (vgl. LOTR met die ondergrondse orc-"fabrieken" e.d.). God behoede dat de serie straks afgesloten wordt met de grote klapper waarbij de good guys de ijsburcht van de slechte WW's kapot gaan maken, afgezaagder dan dat wordt het niet.

Ik had kunnen leven met de ww-kennis zoals deze tot voor deze aflevering was... :) Meer hoeft niet van mij, vul ik zelf wel in. :Y
  maandag 28 april 2014 @ 18:44:38 #48
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_139348367
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:37 schreef Repelsteeltju het volgende:
Suggereerde Olenna Tyrell nu echt dat Margaery maar een veertienjarig jongetje moet gaan ontmaagden? :{
Is hij al veertien?
Ik had hem eerder op twaalf geschat. :o
pi_139348376
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:44 schreef boriq het volgende:

[..]

Is hij al veertien?
Ik had hem eerder op twaalf geschat. :o
Nog erger.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 28 april 2014 @ 18:46:08 #50
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_139348402
Wie zegt dat de White Walkers slecht zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')