uit de oven mag t sowieso, gerookte cervelaat kun je kopen (bij AH hebben ze het) dat is sowieso bewerkt en kan ook.quote:Op maandag 28 april 2014 15:55 schreef Hilmo het volgende:
Jullie gaan te snel.
Ten eerste, ik kreeg zomaar weer een echo(ze wou me potverdorie niet het geslacht vertellen aaaaaaaah!!!), na het gesprek over mijn migraine en heb via arts-assistent die heeft overlegd met gynaecoloog, morfine achtige pillen meegekregen: Tramadol, dat mocht ik wel hebben voor migraine.
Daarnaast schrik me het hoedje over salami. Rauw vlees oke, maar salami is toch niet rauw? Net als Kwak lust ik verder geen brood, geen kaas, geen zoet beleg, hartig beleg eigenlijk ook niet en ik leef sinds ik weer kan eten op broodje uit de oven met salami en kaas, of pizza met salami, of salami op geroosterd brood...![]()
![]()
![]()
Wij hebben een boekje van het voedingscentrum over eten en zwangerschap en ik heb nog niets gegeten wat niet mocht wat daar in stond geloof ik. Ik rook, drink niet, was alles goed af, rood vlees lust ik niet, rauw vlees ook niet, vage kaassoorten ook niet... Ik ga denk ik VK meteen maar even bellen...

Als je de salami verwarmd is er niks aan de hand. Ook had ik gelezen dat het vooral verse salami is en niet voorverpakte salami van de supermarkt waar je voor op moet letten, maar dat kan ik ook fout hebben.quote:Op maandag 28 april 2014 15:55 schreef Hilmo het volgende:
Jullie gaan te snel.
Ten eerste, ik kreeg zomaar weer een echo(ze wou me potverdorie niet het geslacht vertellen aaaaaaaah!!!), na het gesprek over mijn migraine en heb via arts-assistent die heeft overlegd met gynaecoloog, morfine achtige pillen meegekregen: Tramadol, dat mocht ik wel hebben voor migraine.
Daarnaast schrik me het hoedje over salami. Rauw vlees oke, maar salami is toch niet rauw? Net als Kwak lust ik verder geen brood, geen kaas, geen zoet beleg, hartig beleg eigenlijk ook niet en ik leef sinds ik weer kan eten op broodje uit de oven met salami en kaas, of pizza met salami, of salami op geroosterd brood...![]()
![]()
![]()
Wij hebben een boekje van het voedingscentrum over eten en zwangerschap en ik heb nog niets gegeten wat niet mocht wat daar in stond geloof ik. Ik rook, drink niet, was alles goed af, rood vlees lust ik niet, rauw vlees ook niet, vage kaassoorten ook niet... Ik ga denk ik VK meteen maar even bellen...

Nope, zit in je verlof...quote:Op maandag 28 april 2014 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zeg, ik zat me gister wat te bedenken (misschien heul domme vraag). Als je een keizersnede hebt gehad en je moet daarvan herstellen, zit die tijd dan in je zwangerschapsverlof? Of krijg je daar ook weer apart ziekteuren voor?

Bij ons is het juist andersom wat betreft onzin kopen.quote:Op maandag 28 april 2014 15:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij maken ook zo'n burgerlijke lijst, al wissel ik soms de dagen wel om,dan hebik op dinsdag al trek in wat we vrijdag eten. Dan gooi ik t om, maar alles wat op de lijst staat wordt gegeten in de week.
Man en ik doen overigens samen boodschappen, want ik koop teveel zooi volgens mn man!
Wel altijd zelf in de winkel en niet online, ik ben een zeikerd en wil zien wat ik koop.. Dat de groente er goed uit ziet en t vlees niet grauw..n dat soort dingen ben ik.echt zeikwijf in...
Vanavond staat er op t menu: krieltjes, gehaktbal met ui en jonge veldertjes...

Verse salami, hoe ziet dat eruit dan? Ik koop nooit anders dan gewoon in zo'n pakje bij de supermarkt (niet van de slager ofzo), vaccuum verpakt zeg maar. En gister ook zo'n dikke rol salami, voor door het warme eten, maar dat is verwarmd, maar op brood gewoon van die plakjes uit de koelafdeling...quote:Op maandag 28 april 2014 15:58 schreef Skittles het volgende:
[..]
Als je de salami verwarmd is er niks aan de hand. Ook had ik gelezen dat het vooral verse salami is en niet voorverpakte salami van de supermarkt waar je voor op moet letten, maar dat kan ik ook fout hebben.

2 dagen invriezen en dan is het ook geen probleem.quote:Op maandag 28 april 2014 16:02 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Verse salami, hoe ziet dat eruit dan? Ik koop nooit anders dan gewoon in zo'n pakje bij de supermarkt (niet van de slager ofzo), vaccuum verpakt zeg maar. En gister ook zo'n dikke rol salami, voor door het warme eten, maar dat is verwarmd, maar op brood gewoon van die plakjes uit de koelafdeling...

Tonijn uit blik mag gewoon volgens mij. Rauwe tonijn mag echter niet. Ik eet ook gewoon tonijnsalade...quote:Op maandag 28 april 2014 16:04 schreef Stormqueen het volgende:
ze raden ook tonijn af tijdens de zwangerschap, maar geldt dat ook voor tonijn uit blik? Dat kan ik er eigenlijk niet uit halen

Ja, ik vond het net iddquote:Op maandag 28 april 2014 16:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tonijn uit blik mag gewoon volgens mij. Rauwe tonijn mag echter niet. Ik eet ook gewoon tonijnsalade...

mijn ervaring met Albert is dat ik hele ruime houdbaarheidsdata krijg, en versere groente dan in de winkel. t is altijd uit t magazijn natuurlijk, dus het meest verse dat verkrijgbaar is.quote:Op maandag 28 april 2014 15:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij maken ook zo'n burgerlijke lijst, al wissel ik soms de dagen wel om,dan hebik op dinsdag al trek in wat we vrijdag eten. Dan gooi ik t om, maar alles wat op de lijst staat wordt gegeten in de week.
Man en ik doen overigens samen boodschappen, want ik koop teveel zooi volgens mn man!
Wel altijd zelf in de winkel en niet online, ik ben een zeikerd en wil zien wat ik koop.. Dat de groente er goed uit ziet en t vlees niet grauw..n dat soort dingen ben ik.echt zeikwijf in...
Vanavond staat er op t menu: krieltjes, gehaktbal met ui en jonge veldertjes...

Zelfscan doen wij idd ook, wat een uitvindingquote:Op maandag 28 april 2014 16:01 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Bij ons is het juist andersom wat betreft onzin kopen.
Mijn vriend heeft een keer zonnebloemzaadjes gekocht, 'want dat is leuk voor in de tuin'. Na een half jaar toch maar weggegooid![]()
Wij hebben wel zelfscan in de supermarkt, ook heel handig, alles scannen en inpakken terwijl je nog boodschappen aan het doen bent

Als salamiquote:Op maandag 28 april 2014 16:02 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Verse salami, hoe ziet dat eruit dan? Ik koop nooit anders dan gewoon in zo'n pakje bij de supermarkt (niet van de slager ofzo), vaccuum verpakt zeg maar. En gister ook zo'n dikke rol salami, voor door het warme eten, maar dat is verwarmd, maar op brood gewoon van die plakjes uit de koelafdeling...

ik dacht dat t meestal ook als ah t afsnijdt wel flink bewerkt is, maar dat t meer om salami op t boerenland in Italië ging, met een beetje poep eraan enzoquote:Op maandag 28 april 2014 16:06 schreef Skittles het volgende:
[..]
Als salami![]()
Vers gesneden bij de slager of bij de AH, maar uit pak is het toch al best bewerkt enzo?

quote:Op maandag 28 april 2014 16:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik dacht dat t meestal ook als ah t afsnijdt wel flink bewerkt is, maar dat t meer om salami op t boerenland in Italië ging, met een beetje poep eraan enzo

Gaat het niet om de kwik? Dan geldt het ook voor tonijn uit blik, maar het advies was 17 voedingslijsten geleden toen ik zwanger was nog 'met mate', één of twee keer per week dacht ik.quote:Op maandag 28 april 2014 16:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tonijn uit blik mag gewoon volgens mij. Rauwe tonijn mag echter niet. Ik eet ook gewoon tonijnsalade...

maar dat ligt aan de verpakking, niet aan de inhoudquote:Op maandag 28 april 2014 16:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
De voorverpakte vleeswaren zijn altijd langer houdbaar dan de versgesneden
ik dacht idd om dioxines/zware metalen die meer in vette vis voorkomen, dus max 2 keer per week.quote:Op maandag 28 april 2014 16:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gaat het niet om de kwik? Dan geldt het ook voor tonijn uit blik, maar het advies was 17 voedingslijsten geleden toen ik zwanger was nog 'met mate'
jullie zijn fijn wog-lurkvoer!![]()
![]()

Krijg je die in het SFG standaard?quote:Op maandag 28 april 2014 15:21 schreef Cwen het volgende:
[..]
+1! Die zaten zoooo lekker! En het SFG heeft hele mooie, fijn geweven, zodat het eruit als een boxer ipv een visnet. Ik was echt blij ermee

Nee, want tonijn is geen vette vis. Het gaat er om dat het roofvissen zijn, dus andere dieren eten, en dat dat bepaalde parasieten met zich mee kan brengen die planteneters wat minder snel hebben.quote:Op maandag 28 april 2014 16:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
maar dat ligt aan de verpakking, niet aan de inhoudgewoon verpakt of onder beschermde atmosnfeer. als je voorverpakte openmaakt is t vervolgens even kort houdbaar als vers afgesneden, onafhankelijk van de datum op de verpakking.
[..]
ik dacht idd om dioxines/zware metalen die meer in vette vis voorkomen, dus max 2 keer per week.

zo leer ik nog eens watquote:Op maandag 28 april 2014 16:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, want tonijn is geen vette vis. Het gaat er om dat het roofvissen zijn, dus andere dieren eten, en dat dat bepaalde parasieten met zich mee kan brengen die planteneters wat minder snel hebben.
quote:Op maandag 28 april 2014 16:21 schreef BlueEyes het volgende:
Toppunt van zwangerschapshormonen..
Je schuldig voelen dat je de schuifdeur iets te dicht hebt gedaan zodat de 7kilo-kat er niet door kon en hij heul zielig buiten voor de deur zat te wachten, en ook nog een paar spettertjes regen op zijn kop heeft gehad![]()
Van schrik mocht hij even met me mee naar boven naar de badkamer want uit de kraan in bad water drinken is het beste en mooiste wat je kan doen

quote:Op maandag 28 april 2014 16:21 schreef BlueEyes het volgende:
Toppunt van zwangerschapshormonen..
Je schuldig voelen dat je de schuifdeur iets te dicht hebt gedaan zodat de 7kilo-kat er niet door kon en hij heul zielig buiten voor de deur zat te wachten, en ook nog een paar spettertjes regen op zijn kop heeft gehad![]()
Van schrik mocht hij even met me mee naar boven naar de badkamer want uit de kraan in bad water drinken is het beste en mooiste wat je kan doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |