abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2014 @ 10:00:47 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_139332548
quote:
Doodstraf voor islamisten
CAIRO -

Bijna 700 Egyptische islamisten zijn ter dood veroordeeld. Onder de 683 veroordeelden is ook een leider van de Moslimbroederschap Mohammed Badie. Dat hebben de advocaten maandag bekendgemaakt, meldde de BBC. Ze waren aangeklaagd in verband met een aanval op een politiebureau vorig jaar, na het afzetten van de islamistische president Mohamed Mursi.

Foto: reuters

Het is de tweede keer in korte tijd dat een Egyptische rechtbank Moslimbroeders massaal de doodstraf oplegt. In maart gebeurde dat bij 529 leden. De rechtbank oordeelde maandag dat de meesten van hen levenslang krijgen in plaats van de doodstraf. Maar in 37 gevallen blijft de doodstraf staan. Ook dit proces was binnen een paar uur afgelopen.
De Verenigde Naties en mensenrechtenorganisaties hebben kritiek geuit op de inhoud en de snelheid van de rechtszaken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)d_veroordeeld__.html
Nu betwijfel ik echt of voor ieder van die 683 islamisten een zorgvuldige afweging gemaakt is en of voor eenieder de bewijslast 100% rond is. Het lijkt me er meer op dat dit gewoon het grootschalig uitroeien van politieke tegenstanders is.
Wat mij verbaast is dat hier door de EU nauwelijks op gereageerd wordt. Zijn dit niet dezelfde mensen die wij een jaar geleden nog vanuit Europa een paar miljard gegeven hebben om democratie te bevorderen? (Ik denk trouwens dat je noch met bommen, nog met dollars een land tot democratie kunt bombarderen, maar enfin).
Als homo's in Rusland geen reclame mogen maken voor homoseksualiteit staat heel de EU op z'n kop, maar even 1500 man een kopje kleiner maken moet opeens wel kunnen?
Ik vind het extreem hypocriet. Over een week staan we allemaal weer te snotteren op de Dam vanwege politieke vervolgingen van 70 jaar geleden maar nu houden we onze mond. Tot aan de oorlog heeft Duitsland geen 1500 politieke tegenstanders uitgeroeid.

[ Bericht 6% gewijzigd door timmmmm op 28-04-2014 12:55:18 ]
The End Times are wild
pi_139332594
Weg met Mubarak, we willen een beter land! Laat me niet lachen.

Oh, en LXIV, je hebt meer dan gelijk :) Ziek hoe hypocriet het westen is. Ook jammer dat we laten zien hoe zwak we zijn, de wereld lacht ons uit op deze manier.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_139332676
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 10:02 schreef bijdehand het volgende:
Weg met Mubarak, we willen een beter land! Laat me niet lachen.
Mubarak deed precies hetzelfde met de Moslimbroeders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_139332736
De doodstraf is achterlijk en betreurenswaardig, maar het is een interne politieke aangelegenheden, laat ze het lekker uitzoeken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 28 april 2014 @ 10:12:59 #5
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_139332833
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:09 schreef DroogDok het volgende:
De doodstraf is achterlijk en betreurenswaardig, maar het is een interne politieke aangelegenheden, laat ze het lekker uitzoeken.
Je hebt in wezen wel gelijk. Maar samenwerken met een land dat aan massamoord doet, liever niet.
pi_139332916
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mubarak deed precies hetzelfde met de Moslimbroeders.
Waarom is hij dan afgezet? Zoveel is er niet veranderd :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_139332929
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:09 schreef DroogDok het volgende:
Uiteraard, beter stoppen we gewoon met geld geven. Als de elkaar daar allemaal uit willen roeien moeten ze dat zelf weten imho ;)
pi_139332988
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2014 10:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom is hij dan afgezet? Zoveel is er niet veranderd :')
Omdat de beste man een despoot was die zijn volk onderdrukte. Daarom kwam men ook in opstand.

Vervolgens werden er verkiezingen gehouden en kwamen de Moslimbroeders aan de macht. Die konden daar blijkbaar ook niet goed mee omgaan, want die probeerden teveel macht naar zich toe te trekken. Gevolg: nieuwe opstand.

De regering die vervolgens het stokje heeft overgenomen trekt vervolgens de lijn van Mubarak door en pakt de Moslimbroeders hard aan.

We houden het er maar op dat het een proces is.
pi_139333000
Een grote opruiming?

ook zo`n mooie straf....
pi_139333113
Op de BBC was gister een discussieprogramma over de stelling dat de Islam de grootste bedreiging is voor het Westen. In de UK gaan de ogen langzaam open, daar zijn steden als Birmingham al geislamiseerd met Sharia rechtbanken etc.

Bij de machthebbers in Egypte is dit ook duidelijk, maar de vraag is of deze massale doodstraffen resultaat op zullen leveren. Egypte heeft een bevolking van 80 miljoen, waarvan 60 miljoen achterlijk.
Je kunt onmogelijk al deze mensen ombrengen.

De machthebbers hebben gefaald, de Islam heeft gewonnen in Egypte, niets meer aan te doen.
Maar in het westen gaat men rustig door met moslim knuffelen totdat het hier ook te laat is ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_139333149
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:25 schreef Oud_student het volgende:
Op de BBC was gister een discussieprogramma over de stelling dat de Islam de grootste bedreiging is voor het Westen. In de UK gaan de ogen langzaam open, daar zijn steden als Birmingham al geislamiseerd met Sharia rechtbanken etc.

Bij de machthebbers in Egypte is dit ook duidelijk, maar de vraag is of deze massale doodstraffen resultaat op zullen leveren. Egypte heeft een bevolking van 80 miljoen, waarvan 60 miljoen achterlijk.

De machthebbers hebben gefaald, de Islam heeft gewonnen in Egypte, niets meer aan te doen.
Maar in het westen gaat men rustig door met moslim knuffelen totdat het hier ook te laat is ;(
Ik vind dit behoorlijk enge praatjes.
pi_139333196
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dit behoorlijk enge praatjes.
Ga jij maar rustig slapen, stem op D66 en de EU en alles komt goed :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 28 april 2014 @ 10:29:14 #13
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139333197
Mooi, weg met die terroristische organisatie.
Anti-Turkije
  maandag 28 april 2014 @ 10:29:59 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_139333212
Ik vind jouw laconieke houding ook behoorlijk eng, Koos. Als Wilders hier aan de macht komt en hij zou 1500 moslims ter dood veroordelen stond je op je achterste benen. Maar nu is het allemaal wel prima en slechts een voortzetting van het oude Mubarak-beleid?
The End Times are wild
  maandag 28 april 2014 @ 10:30:08 #15
421524 SadPanda
pi_139333216
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 10:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je hebt in wezen wel gelijk. Maar samenwerken met een land dat aan massamoord doet, liever niet.
Ja wat erg, leden van een terroristische organisatie ter dood veroordelen 8)7
Anti-Turkije
pi_139333272
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef LXIV het volgende:
Ik vind jouw laconieke houding ook behoorlijk eng, Koos. Als Wilders hier aan de macht komt en hij zou 1500 moslims ter dood veroordelen stond je op je achterste benen. Maar nu is het allemaal wel prima en slechts een voortzetting van het oude Mubarak-beleid?
Waar schrijf ik dat het prima is?

Ik acht Nederland niet bepaald vergelijkbaar met Egypte. Dus ja, het zou wel wat vreselijker zijn als mijn eigen regering, in mijn land, 1500 mensen ter dood zou veroordelen.

Maar wat is je punt nou eigenlijk? In Egypte worden de moslims met geweld bestreden. Dat willen jullie toch zo graag? Oud_Student in ieder geval wel. Die schijt immers peuken voor de islamitische horden.
pi_139333279
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Je kan je bij 700 ter dood veroordeelden afrvagen hoe degelijk het proces was dat ze hebben gehad natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 28 april 2014 @ 10:33:05 #18
421524 SadPanda
pi_139333284
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:25 schreef Oud_student het volgende:

48,27% stemde bij de presidentsverkiezingen niet op het MB, en dat er werd er vaak ook nog op het MB gestemd omdat de andere kandidaat een minister onder Moebarak was. Tevens heeft het MB ook bij diegene die op haar stemde veel populariteit verloren.
Anti-Turkije
  maandag 28 april 2014 @ 10:33:08 #19
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_139333286
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dit is gewoon genocide. Wat je ook van de potentiele slachtoffers vind.
pi_139333305
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef SadPanda het volgende:
Mooi, weg met die terroristische organisatie.
Mwoah, op die beschuldiging valt best wat af te dingen. En zelfs als dat het geval is, dan nog ga je mensen niet massaal omleggen.

Maar goed, jij bent natuurlijk fan van Poetin, dus ik snap wel waar het vandaan komt.
pi_139333326
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ga jij maar rustig slapen, stem op D66 en de EU en alles komt goed :{
Ik vraag me vooral af welke consequente jij wilt verbinden aan je angstbeelden.
  maandag 28 april 2014 @ 10:34:33 #22
421524 SadPanda
pi_139333334
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je kan je bij 700 ter dood veroordeelden afrvagen hoe degelijk het proces was dat ze hebben gehad natuurlijk.
Ze zullen niet echt ter dood gebracht worden, het is meer een waarschuwing dat terroristen hard aangepakt zullen worden. Zo moeilijk is het ook niet om 700 leden van het MB tegelijk op te pakken.
Anti-Turkije
pi_139333347
Ze hadden Mubarak nooit illegaal moeten afzetten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 28 april 2014 @ 10:35:17 #24
421524 SadPanda
pi_139333355
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, op die beschuldiging valt best wat af te dingen. En zelfs als dat het geval is, dan nog ga je mensen niet massaal omleggen.

Maar goed, jij bent natuurlijk fan van Poetin, dus ik snap wel waar het vandaan komt.
Af te dingen? Misschien even kijken naar de geschiedenis van het MB...

Nee :')
Anti-Turkije
  maandag 28 april 2014 @ 10:36:04 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_139333387
1500 man afmaken om politiek sterker te worden is nog wat anders dan 'de islam bestrijden'. Op de eerste plaats valt dat buiten alle normen en waarden. Op de tweede plaats is dat contra-productief.
Dat je niet wil dat de islam in Nederland steeds groter en prominenter aanwezig wordt is nog iets anders dan dat je er mee instemt dat in Egypte 1500 mensen min of meer willekeurig tegen de muur gezet worden. Daar zitten heel veel mensen bij die enkel vanuit goede bedoelingen islamitische hulporganisaties leiden.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')