ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 27-04-2014 22:50:08 ]
Iets minder spoileren is idd. ook niet verkeerd. Wordt gefixt. Terugplaatsen kan op verzoek. Gelijk mijn PI maar ff daar aangepast, was nog de oude. Nog meer verouderde PI's in de OP?
[ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 27-04-2014 22:53:12 ]
Op zondag 27 april 2014 22:48 schreef greavy het volgende: Iets minder spoileren is idd. ook niet verkeerd. Wordt gefixt. Terugplaatsen kan op verzoek. Gelijk mijn PI maar ff daar aangepast, was nog de oude.
Op zondag 27 april 2014 22:48 schreef greavy het volgende: Iets minder spoileren is idd. ook niet verkeerd. Wordt gefixt. Terugplaatsen kan op verzoek. Gelijk mijn PI maar ff daar aangepast, was nog de oude. Nog meer verouderde PI's in de OP?
Op zondag 27 april 2014 22:46 schreef James1988 het volgende: Van mij mogen die spoilers in het eerste kopje ook wel weg, zodat de stamgasten en de huisregels meteen in beeld staan.
huisregels? Hebben we huisregels ja?
Hebben WIJ "Huisregels"? Sodemieter eens hard op ja
Hebben WIJ "Huisregels"? Sodemieter eens hard op ja
Ja, wij hebben huisregels ja. Zodat jij ook nog snapt waar ik het over heb als ik zeg dat ik morgen naar Gvc ga met de 19watkanhetmijeigenlijkookverrottenook
Ik kwam de LEO Express weer eens tegen, en ben eens gaan kijken wat treinkaartjes nou eigenlijk kosten bij die lui. Zodra ik koos voor "Premium class" kreeg ik meteen de volgende waarschuwing:
quote:
Class PREMIUM is quite compartment, where all noisy behaivour is strictly prohibited (such as having phone calls, children screaming, loud listening of music...).
Netjes
Voor een enkeltje Ostrava - Praag (een rit van 3,5 uur) in Premium class betaal je ongeveer 27 euro.
Op zondag 27 april 2014 23:13 schreef James1988 het volgende: Ik kwam de LEO Express weer eens tegen, en ben eens gaan kijken wat treinkaartjes nou eigenlijk kosten bij die lui. Zodra ik koos voor "Premium class" kreeg ik meteen de volgende waarschuwing:
Godverdomme wat een enge foto (ja ik mag niet quoten want laatste post) no tits on the ginger, gast die compleet outfreakt op een kop koffie met 2 lekkere (nou ja okee) wijven om hem heen, geil grijnzend wijf wat liever de paddestoelen in de berm ziet dan de hormonenbom achter haar (hallo WIE is hier de tijdbom??!) hier gaat van alles mis
Op zondag 27 april 2014 23:13 schreef James1988 het volgende: Ik kwam de LEO Express weer eens tegen, en ben eens gaan kijken wat treinkaartjes nou eigenlijk kosten bij die lui. Zodra ik koos voor "Premium class" kreeg ik meteen de volgende waarschuwing:
[..]
Netjes
Voor een enkeltje Ostrava - Praag (een rit van 3,5 uur) in Premium class betaal je ongeveer 27 euro.
[..]
Netjes
Klopt. Tijdens mijn vakantie heb ik Ostrava - Praag in de Business-class gedaan, en kostte toen voor die rit rond de 500 Tsjechische kroon, oftewel ergens rond de 20 euro. Andere ritten voor Business-class waren wat duurder toen ik een dag vooraf ging boeken (780 Tsjechische kroon, zo'n ¤30). Maar Premium-class zat een dag vooraf rond de 950 Tsjechische kroon, oftewel rond de 38 euro.
Maar naast de LEO Express is de RegioJet ook aan te bevelen. Ook prima service, en heerlijk comfort in de eerste klas Oostenrijkse rijtuigen. Ook de RegioJet heeft 3 klassen: Standard: 6-persoonshok Business: Een "Grootruim", 2+1 opstelling Premium: 4-persoonshok, nog luxere stoelen, nog meer ruimte Ik betaalde voor de Business voor Ceska Trebova - Praag omgerekend 8 euro, en dat is rond de 220 kilometer.
De RegioJet is net wat goedkoper dan de LEO Express. Business bij RegioJet Ostrava-Praag scheelt rond de 5 tot 10 euro.
[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 28-04-2014 08:31:39 ]
Op zondag 27 april 2014 23:22 schreef Dr_Flash het volgende: Godverdomme wat een enge foto (ja ik mag niet quoten want laatste post) no tits on the ginger, gast die compleet outfreakt op een kop koffie met 2 lekkere (nou ja okee) wijven om hem heen, geil grijnzend wijf wat liever de paddestoelen in de berm ziet dan de hormonenbom achter haar (hallo WIE is hier de tijdbom??!) hier gaat van alles mis
Gelukkig hangt er een noodhamer prominent in beeld heel erg knalrood te zijn. Speciaal voor noodsituaties zoals deze.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Ik weet niet precies wat HTM aan het doen is, maar als ik het goed begrijp is de "verlengde avondspits" (tussen 18:00 en 19:00) van een vijfminutendienst inmiddels weer teruggebracht naar een 7,5-minutendienst...
Valt me nog mee hoe schoon de trein is. Zit in de IC Zwolle Roosendaal en ik deel deze alleen maar met de machinist )
Hoe lang zal de ICRm nog blijven rijden? Zo langzamerhand verdwijnen steeds meer locomotieven uit het personen vervoer. En aangezien de rijtuigen ook nog niet voorzien zijn van WiFi was ik een beetje bang dat ze misschien wel zouden verdwijnen over niet al te lange tijd, terwijl ik ze het mooiste en best zittend NS materieel vind.
Op maandag 28 april 2014 10:39 schreef derLudolf het volgende: Zijn dr zoveel problemen mee dan? Reis al bijna 4 jaar Zwolle-Arnhem, nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Door wat wordt het vervangen dan Dr. Flash?
Hoofdzakelijk Virm, en ik zie er ook steeds meer ICM en DDZ in rijden.
Zal wel te maken hebben met vakantie. In en rond Breda rijden er veel minder bussen en de streekbussen rijden ook nog eens sneller dan zou moeten volgens de dienstregeling.
Over ICRm: naar het schijnt gaat dat spul toch Wi-Fi krijgen, maar alleen de bakken voor binnenlands gebruik.
Ja tuurlijk man. Stel je voor. Service bieden aan internationale reizigers die toch al de hoofdprijs betalen door die achterlijke grenstarieven. Dat kan natuurlijk niet
Op maandag 28 april 2014 10:47 schreef derLudolf het volgende: Zijn er rijtuigen die buiten NL komen dan? Of bedoel je de rijtuigen die überhaubt alleen maar in NL kunnen/mogen rijden?
Hoop toch niet dat er nog meer virm Zwolle Roosendaal gaat rijden, ze janken enorm en zitten kut
Dat doedelzakgeluid hoor je binnenin al een stuk minder sinds ze bij de oudste stellen de tractiemotoren vervangen hebben en nog wat andere aanpassingen gedaan zijn. Verder hoef je er geen last van te hebben als je in de juiste bak zit.
Op maandag 28 april 2014 10:46 schreef Dr_Flash het volgende: Ja tuurlijk man. Stel je voor. Service bieden aan internationale reizigers die toch al de hoofdprijs betalen door die achterlijke grenstarieven. Dat kan natuurlijk niet
Thalyswifi werkt sowieso voor geen meter, NS-wifi tijdens de spits is stukken beter dan wat die Fransozen aanbieden. En voor wifi in de Thalys moet je nog betalen ook.
Supporters van Ajax hebben gisteren voor 40.000 euro schade aangericht in een trein van Almelo naar Amsterdam.De NS noemt dat bedrag uitzonderlijk hoog. Aanhangers van Ajax die op de terugweg waren van de kampioenswedstrijd in Almelo vernielden negen treinstellen.Ze sloopten ramen en prullenbakken en spoten brandblussers leeg.De NS doet aangifte van de vernieling.
Watjes. Het is nog niet eens 6 % van één toilet in een SLT
Op maandag 28 april 2014 10:39 schreef derLudolf het volgende: Zijn dr zoveel problemen mee dan? Reis al bijna 4 jaar Zwolle-Arnhem, nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Met de1700+ICRm combinatie zijn niet veel problemen (behalve dat er soms een loc spontaan in brand vliegt). Met de Traxx+ICRm op de HSL zijn wel vaak problemen. ICRm wordt straks alleen nog maar getrokken of geduwd door een Traxx.
Sinds vorige week wordt landelijk actie gevoerd door FNV Bondgenoten vanwege vastgelopen cao-onderhandelingen in de schoonmaaksector. Ook de door NS ingehuurde schoonmaakbedrijven - en daarmee de treinschoonmaak - worden hier helaas door geraakt. Daardoor kan het voorkomen dat een trein viezer is dan normaal.
Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. NS heeft in het verleden dan ook het initiatief genomen tot bijvoorbeeld de Code Verantwoordelijk Marktgedragexterne link, zodat opdrachtgevers breder kijken dan alleen de prijs van dit soort diensten. NS hanteert de Code actief en werkt nauw samen met leveranciers om te laten zien dat het anders kan in deze branche en de schoonmaker weer meer centraal staat.
Neem je krantje of koffiekopje mee Door kranten en andere zaken mee te nemen uit de trein kunnen NS-personeelsleden en reizigers zelf bijdragen aan het terugdringen van overlast voor andere reizigers gedurende de staking. NS roept partijen verder actief op om snel weer om de onderhandelingstafel te gaan en te komen tot een echt duurzame en verantwoorde cao voor alle betrokken partijen. Zonder dat reizigers en werknemers de dupe zijn, zoals nu al te lang het geval is.
Op maandag 28 april 2014 15:01 schreef Dr_Flash het volgende: Ik wilde vooral aantonen dat NS qua geld maar wat zwamt, net naar wat ze goed uit komt
Een toilet kan je over 10-20 jaar afschrijven. Dat is wel even wat anders dan een groepje randdebielen die binnen een uur voor 40.000¤ schade aanricht.
Op maandag 28 april 2014 15:37 schreef James1988 het volgende: Neem je krantje of koffiekopje mee Door kranten en andere zaken mee te nemen uit de trein kunnen NS-personeelsleden en reizigers zelf bijdragen aan het terugdringen van overlast voor andere reizigers gedurende de staking. NS roept partijen verder actief op om snel weer om de onderhandelingstafel te gaan en te komen tot een echt duurzame en verantwoorde cao voor alle betrokken partijen. Zonder dat reizigers en werknemers de dupe zijn, zoals nu al te lang het geval is.
NS is ook al niet te beroerd om betalende reizigers voor dit besmet-werk-karretje te spannen. Staat wel een beetje haaks op dat wollige gelul over ethische Code natuurlijk.
Als ze toch zo nodig hun handen aan besmet werk moeten vuilmaken, dan lijkt me dit in de eerste plaats een mooi klusje voor alle sudokuënde conducteurs in de 1e klasse.
Op maandag 28 april 2014 15:59 schreef Dr_Flash het volgende: Als ze toch zo nodig hun handen aan besmet werk moeten vuilmaken, dan lijkt me dit in de eerste plaats een mooi klusje voor alle sudokuënde conducteurs in de 1e klasse.
Kantoorpersoneel kan toch ook prima de handen uit de mouwen steken?
Afgelopen week nog een beetje geïnterraild en ook de Westbahn tussen Wien en St. Pölten uitgeprobeert, had er eigenlijk meer van verwacht moet ik zeggen. RegioJet blijft toch m'n favoriet qua privé maatschappij.
Verder heb ik EC Avala van Beograd uitgezeten tot Praag, een dagtrein met een ritduur van een kleine 16 uur door Servië, Hongarije, Slowakije en Tsjechië. Leuk voor één keer, heb het vooral overleefd door het Tsjechisch restauratierijtuig met lekker maaltijden & halve liters bier aan ¤1,50.
Wordt dat een diamanten troon met gouden leidingwerk ofzo?
Toen de treinstellen SLT op de baan kwamen, bleek er geen toilet in te zitten. Grote commotie, maar NS had ze nou eenmaal zonder toilet besteld. En om van het gezeur af te zijn hebben ze toen gezegd dat het een absurd bedrag zou kosten om het achteraf alsnog in te bouwen. Dat kwam neer op 730.000 euro per treinstel. Wat natuurlijk complete onzin is. Inmiddels is het wel zo dat alle volgende treinen die besteld worden, wel inclusief toilet besteld moeten worden.
Op maandag 28 april 2014 17:14 schreef Dr_Flash het volgende: 98. En toen crashte mijn vervoerbedrijf vanwege zogenaamd reizigersoverschot. Wat een kutspel. Wel erg realistisch natuurlijk.
Je had natuurlijk ook de prullenbakken kunnen gaan legen omdat je als planner & bijstuurder natuurlijk toch niets doet
Op maandag 28 april 2014 17:14 schreef Dr_Flash het volgende: 98. En toen crashte mijn vervoerbedrijf vanwege zogenaamd reizigersoverschot. Wat een kutspel. Wel erg realistisch natuurlijk.
Lijkt me heel realistisch zelfs .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op maandag 28 april 2014 18:51 schreef Yreal het volgende: Virm in de stoptrein den haag Utrecht, en god wat rijden we traaaaaag.
ze remmen trouwens bij de intertoys af omdat die brug daar op barsten staat bij 120km/u.
Vlak achter Gouda is dat he? Of voor, vanuit Den haag gezien. Daar rijden we altijd stapvoets over die bouwplaats heen, weet niet of er een brug op barsten staat daar
Op maandag 28 april 2014 18:51 schreef spectrumanalyser het volgende: Een nieuwe dag, een nieuw transport Plan V naar Amsterdam Zaanstraat. vandaag zijn op transport gegaan: Plan V 927, 934 en 923.
Vlak achter Gouda is dat he? Of voor, vanuit Den haag gezien. Daar rijden we altijd stapvoets over die bouwplaats heen, weet niet of er een brug op barsten staat daar
Op maandag 28 april 2014 15:59 schreef Dr_Flash het volgende: Als ze toch zo nodig hun handen aan besmet werk moeten vuilmaken, dan lijkt me dit in de eerste plaats een mooi klusje voor alle sudokuënde conducteurs in de 1e klasse.
Op maandag 28 april 2014 11:35 schreef James1988 het volgende: Thalyswifi werkt sowieso voor geen meter, NS-wifi tijdens de spits is stukken beter dan wat die Fransozen aanbieden. En voor wifi in de Thalys moet je nog betalen ook.
Toen ik eerste klas van Brussel naar Parijs ging als start van mijn vakantie begin deze maand, heb ik het gehele traject goede wifi gehad. In de tweede klas heb ik het nog niet geprobeerd.
ICE is ook betalen, 5 euro voor 1 dag. Maar ook daar: Op de trajecten waar het aangeboden wordt, werkt het wel errug goed. Heb er 1x voor betaald (Dresden - Frankfurt en Frankfurt - Basel, dus incl. overstap en dan kan je gewoon met hetzelfde pakket door).
Toen ik eerste klas van Brussel naar Parijs ging als start van mijn vakantie begin deze maand, heb ik het gehele traject goede wifi gehad. In de tweede klas heb ik het nog niet geprobeerd.
ICE is ook betalen, 5 euro voor 1 dag. Maar ook daar: Op de trajecten waar het aangeboden wordt, werkt het wel errug goed. Heb er 1x voor betaald (Dresden - Frankfurt en Frankfurt - Basel, dus incl. overstap en dan kan je gewoon met hetzelfde pakket door).
Ik had een rit die net na 5 uur 's middags uit Brussel naar Parijs ging, 2e klas. Dat was echt huilen met de pet op, zelfs een simpele webpagina deed er 5 seconden over om te laden - zonder plaatjes of scripts.
Ik heb niet de gelegenheid gehad om hem van dichtbij te bekijken, maar het lijkt er wel een beetje op.
Die zitten permanent in de baan, rondom Amsterdam liggen er ook een stuk of 180 Dat heeft er in ieder geval weinig mee te maken, wellicht dat ze hem gebruiken voor de buitendienststelling nu.
NS mag onderhand wel eens wat poen gaan lappen als noodverband voorlopig voor de schoonmakers. Gewoon nog steeds treinen die nog niet schoon zijn na koningsdag..
Die zitten permanent in de baan, rondom Amsterdam liggen er ook een stuk of 180 Dat heeft er in ieder geval weinig mee te maken, wellicht dat ze hem gebruiken voor de buitendienststelling nu.
Ik heb ze de afgelopen tijd inderdaad al vaker in het spoor zien zitten, ik had niet verwacht dat die dingen tegenwoordig ook met afstandsbediening worden gemaakt.
Op maandag 28 april 2014 20:36 schreef Frozen-assassin het volgende: NS mag onderhand wel eens wat poen gaan lappen als noodverband voorlopig voor de schoonmakers. Gewoon nog steeds treinen die nog niet schoon zijn na koningsdag..
Als NS nu ineens extra schoonmakers gaat inhuren gaat de vlam echt in de pan slaan, dat wordt gezien als stakingbreken en dat nemen vakbonden je niet in dank af.
Ik ben het wel met je eens dat er iets moet gebeuren.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 28-04-2014 20:47:23 ]
Ook tussen Zuidhorn en Grijpskerk voor het wissel naar spoorverdubbeling
In verband met werkzaamheden tussen Zevenaar en Wehl (inschuiven tunneltje bij Didam) rijden daar geen treinen maar bussen. Snelbussen tussen Zevenaar en Doetinchem en stopbussen tussen Zevenaar-Wehl-Doetinchem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tussen Arnhem en Zevenaar rijdt zowel Arriva als Breng. Om een lange kering van 25 minuten te Zevenaar te voorkomen voor de beide bedrijven worden er met 3 treinsetjes gereden: 2x losse Arriva GTW 2/8 en een Breng GTW 2/8. Er wordt overdag kort gekeerd te Zevenaar en te Arnhem, zodat Arriva ook om .20/.50 uit Arnhem kan vertrekken (normaal paden van Breng(/Hermes/Connexxion) en Breng ook wel eens om .03/33 (normaal Arriva-paden). Maar dat is per uur dus anders.
Zo'n vertraagde ic naar Leeuwarden is wel leuk om te zien waartoe in en uitchecken bij vervoerders voor zorgt. Hele trein die nu zit te stressen voor de overstappen.
Op maandag 28 april 2014 21:17 schreef Yreal het volgende: Zo'n vertraagde ic naar Leeuwarden is wel leuk om te zien waartoe in en uitchecken bij vervoerders voor zorgt. Hele trein die nu zit te stressen voor de overstappen.
Het schijnt dat er in Zwolle (weet niet wanneer, maar in ieder geval nadat Arriva er is gaan rijden) een treindienstleider inspeelde op wat vertraging en een Arriva trein ergens op de sporen aan de zuidzijde liet binnenkomen. Beetje jammer voor de overstappende Arriva -> NS reizigers want die konden twee keer de traverse op en af stuiteren
Ik zat vanmorgen inderdaad gezellig tussen de bierresten, lege flugelflesjes, stapels kranten, volle prullenbakken, en resten oranjeversiersels.
Ik heb bij de vorige staking wel eens regelmatig conducteur met een vuilniszak gezien die vroeg aan de reizigers om begrip, en een beetje hulp, grootste gedeelte was toen zo weg.
Ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat lopen...vorige keer 8 weken?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op maandag 28 april 2014 22:50 schreef _serial_ het volgende: Ik zat vanmorgen inderdaad gezellig tussen de bierresten, lege flugelflesjes, stapels kranten, volle prullenbakken, en resten oranjeversiersels.
Ik heb bij de vorige staking wel eens regelmatig conducteur met een vuilniszak gezien die vroeg aan de reizigers om begrip, en een beetje hulp, grootste gedeelte was toen zo weg.
Ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat lopen...vorige keer 8 weken?
Maar ja, wie ga je daar de schuld van geven? De schoonmakers? Of de varkens die er om te beginnen een zwijnenstal van maken?
Vandaag stond in de Limburgse kranten dat de NS gaat meedoen aan de aanbesteding van de Limburgse stoptreindiensten, dus ook Sittard - Heerlen en Roermond - Maastricht-Randwyck. Dit gaat echter gebeuren door middel van Abellio, ondanks dat het de NS wel is toegestaan om mee te dingen.
Raar verhaal. Sowieso snap ik die concessieverleners niet. Wie zijn zij om die lijnen vast te leggen? Serieus, Maastricht Randwyck wat is dat voor een eindpunt Doe dan minstens tot Eijsden.
Of wordt volgend jaar ook lamazegge Haren - Uithuizermeeden aanbesteed? En Roodeschool krijgt de hik maar? Waar slaat dit op?
Op maandag 28 april 2014 23:05 schreef b2py het volgende: Abellio heeft goedkopere CAO voorwaarden als ik het me goed herinner. Hierdoor is personeel minder duur dan dat ze het onder NS zouden doen.
Op maandag 28 april 2014 23:07 schreef Dr_Flash het volgende: Raar verhaal. Sowieso snap ik die concessieverleners niet. Wie zijn zij om die lijnen vast te leggen? Serieus, Maastricht Randwyck wat is dat voor een eindpunt Doe dan minstens tot Eijsden.
Of wordt volgend jaar ook lamazegge Haren - Uithuizermeeden aanbesteed? En Roodeschool krijgt de hik maar? Waar slaat dit op?
Maar ja, wie ga je daar de schuld van geven? De schoonmakers? Of de varkens die er om te beginnen een zwijnenstal van maken?
Sja, staken is een recht in nederland, maar ik als de prullenbak vol is, neem ik mn bekertje koffie wel mee uit de trein, maarja zo is niet iedereen.
De grote vraag is wie het conflict kan oplossen, ik weet namelijk niet of de werkgevers de looneis makkelijk kunnen nakomen.
Even gegooled, vorige staking duurde 105 dagen tot een akkoord in 2012, er zou een proef komen voor doorbetaling bij ziekte, en er is een loonsverhoging gekomen van 4,85% over 2 jaar, nu exact 2 jaar na dato is de CAO natuurlijk afgelopen en begint het riedeltje opnieuw.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
NS doet mee of NS doet niet mee. NS doe niet mee "via een constructie met dochterclubjes waardoor het goedkoper "kan"". Ik snap heel goed dat AnsaldoBreda grote moeite had met NSFSC wat dan als dochter van NS via Ierland minder belasting en shit. Dat is gewoon met 2 opgestoken middelvingers langs de staat, bijvoorbeeld je eigen grootaandeelhouder, op en neer rennen en zeggen "KIJK DIT MAG". Dat is natuurlijk totaal laakbaar. NS is wat dat betreft echt een uitermate slecht, perfide bedrijf. Ondanks al dat gelul over ethische code ivm die schoonmakers. NS is gewoon een in- en in-slechte organisatie. ALLES voor de winstmaximalisatie, NIETS voor de betalende klant. Ze gaan echt over lijken daar
Sja, staken is een recht in nederland, maar ik als de prullenbak vol is, neem ik mn bekertje koffie wel mee uit de trein, maarja zo is niet iedereen.
De grote vraag is wie het conflict kan oplossen, ik weet namelijk niet of de werkgevers de looneis makkelijk kunnen nakomen.
Even gegooled, vorige staking duurde 105 dagen tot een akkoord in 2012, er zou een proef komen voor doorbetaling bij ziekte, en er is een loonsverhoging gekomen van 4,85% over 2 jaar, nu exact 2 jaar na dato is de CAO natuurlijk afgelopen en begint het riedeltje opnieuw.
Een "proef" voor doorbetaling bij ziekte. Sorry hoor, ben IK nou verwend, of is dat voor elke andere werknemer in Nederland ook niet meer dan normaal? Okee, eerste ziektedag is voor eigen rekening, soms eerste twee, maar daarna betaalt werkgever gewoon 70 of 80 % door. Dat is tenminste wat ik heb. Waarom zou een schoonmaker dat niet mogen hebben?
Een "proef" voor doorbetaling bij ziekte. Sorry hoor, ben IK nou verwend, of is dat voor elke andere werknemer in Nederland ook niet meer dan normaal? Okee, eerste ziektedag is voor eigen rekening, soms eerste twee, maar daarna betaalt werkgever gewoon 70 of 80 % door. Dat is tenminste wat ik heb. Waarom zou een schoonmaker dat niet mogen hebben?
De schoonmakers hebben dat ook, alleen willen ze vanaf dag 0 doorbetaling.
De schoonmakers hebben dat ook, alleen willen ze vanaf dag 0 doorbetaling.
Dat lijkt me niet realistisch.
Maar als je ziet dat iedere andere werknemer op de rails dingen heeft als "baangarantie tot en met 2017" dan snap ik wel dat ze va dat eldorado ook willen meegenieten. Want ze doen best belangrijk werk
Reken mij maar eens voor wanneer er voor het laatst tarieven gedaald zijn dan.
Rotterdam, invoering OV-chipkaart. Gemiddeld werd een reis met ruim dubbele procenten goedkoper. Was wel de enige plek van Nederland waar het gemiddeld goedkoper werd geloof ik
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Rotterdam, invoering OV-chipkaart. Gemiddeld werd een reis met ruim dubbele procenten goedkoper. Was wel de enige plek van Nederland waar het gemiddeld goedkoper werd geloof ik
Dat was ook binnen een maand of 4 "rechtgetrokken" neem ik aan.
Op maandag 28 april 2014 23:15 schreef b2py het volgende: Over stakers gesproken. In Londen is om 22:00 Nederlandse tijd een 48 uurs staking van al het metropersoneel begonnen.
Niet ál het personeel, wel veel. TfL verwacht de komende dagen een zeer uitgeklede dienst te kunnen leveren...
Op maandag 28 april 2014 23:05 schreef b2py het volgende: Abellio heeft goedkopere CAO voorwaarden als ik het me goed herinner. Hierdoor is personeel minder duur dan dat ze het onder NS zouden doen.
Daarnaast hoeft bij Abellio ook geen conducteur op de trein te zitten, wat bij NS wel moet (een NS-machinist mag zelfs weigeren te rijden als de conducteur er om wat voor reden niet is...)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op de meeste metrolijnen rijden dus wel metro's, maar veel minder dan normaal en er worden ook veel minder stations aangedaan. En alles onder voorbehoud, als de stakers besluiten om een controlezaal lam te leggen (daar hebben ze in België wel eens een handje van) houdt het op.
Op maandag 28 april 2014 23:15 schreef b2py het volgende: Over stakers gesproken. In Londen is om 22:00 Nederlandse tijd een 48 uurs staking van al het metropersoneel begonnen.
Niet al het metropersoneel. Er rijdt een uitgekleed rompnet:
Op maandag 28 april 2014 23:24 schreef dennistd het volgende: (een NS-machinist mag zelfs weigeren te rijden als de conducteur er om wat voor reden niet is...)
Oh joepie we hebben weer een regeltje om mensen te duperen
Het hele gezeik moet gewoon eens godverdomme afgelopen zijn. Iedereen wordt betaald om zijn werk te doen, DOE dat dan ook. En ja, iedereen heeft recht op normale arbeidsomstandigheden, prima.
Maar machinisten moeten treinen rijden, conducteurs moeten kaartjes knippen en schoonmakers moeten schoonmaken. Het kan niet zo zijn dat NS 331 miljoen euro winst maakt in EEN jaar tijd en er "geen geld is" voor dat soort basale dingen. Ga dat regelen, nu.
Prima. Dan ga je maar achterop de vuilniswagen staan. 1 bak, misschien kun je dat wel aan. Opdonderen. Ongeschikt.
Dat geldt ook voor horken die de deuren dichtflikkeren recht voor de neus van reizigers die aan komen rennen voor een officiële overstap uit hun op tijd rijdende trein. Als je dan alsnog je riedeltje afdraait en de deuren dichtflikkert ben je gewoon ongeschikt voor je werk. Ongeacht onderliggende oorzaak, zoiets doe je niet.
Dat geldt ook voor horken die de deuren dichtflikkeren recht voor de neus van reizigers die aan komen rennen voor een officiële overstap uit hun op tijd rijdende trein. Als je dan alsnog je riedeltje afdraait en de deuren dichtflikkert ben je gewoon ongeschikt voor je werk. Ongeacht onderliggende oorzaak, zoiets doe je niet.
Precies. weg ermee.
En misschien ook eens gaan kijken naar die HRM knurft die dit soort klanten aanneemt in the first place.
Oh joepie we hebben weer een regeltje om mensen te duperen
Opzich snap ik je wel maar als de trein nou niet uitgerust is met hulpmiddelen om vanuit de cabine de trein vertrekklaar te kunnen maken enzo, hmm hmm. Moeilijk.
En eens kijken naar de opleidingen waar men de focus op punctualiteit i.p.v. reizigerstevredenheid legt. Als zo'n conductrice drie maanden lang te horen krijgt dat haar trein toch echt wel op tijd moet zijn omdat zij anders een probleem krijgt met haar baas, dan kan ik me wel voorstellen dat ze zoiets heeft van "Fuck die reizigers, ik ga niet riskeren dat ik morgen geen brood meer op de plank heb".
Opzich snap ik je wel maar als de trein nou niet uitgerust is met hulpmiddelen om vanuit de cabine de trein vertrekklaar te kunnen maken enzo, hmm hmm. Moeilijk.
Donder op man. 6 bakken kan wel en 7 niet? Ja hoor, je opoe.
Je kunt vanuit vrijwel iedere materieelsoort vanuit de reizigersruimte in de cabine komen. Je kunt als machinist zijnde dus best zelf sleutelen.
Alleen bij ICRm is dat lastig wanneer je met loc voorop moet rijden, dan wordt het alles sleutelen, eigen deur dichtmikken en tijdens het sluiten op het perron springen en snel in je loc klimmen. En natuurlijk moet de bijsturing ervoor zorgen dat er op het eerstvolgende knooppuntstation wél een conducteur is.
Donder op man. 6 bakken kan wel en 7 niet? Ja hoor, je opoe.
Nee, géén conducteur had ik het over. Over 1 ipv 2 denk ik grotendeels hetzelfde als jij maar ik snap dan ook wel weer dat het op bepaalde stations lastig wordt om in een scherpe bocht veilig te vertrekken met 12 bakken.
Op maandag 28 april 2014 23:34 schreef James1988 het volgende: En eens kijken naar de opleidingen waar men de focus op punctualiteit i.p.v. reizigerstevredenheid legt. Als zo'n conductrice drie maanden lang te horen krijgt dat haar trein toch echt wel op tijd moet zijn omdat zij anders een probleem krijgt met haar baas, dan kan ik me wel voorstellen dat ze zoiets heeft van "Fuck die reizigers, ik ga niet riskeren dat ik morgen geen brood meer op de plank heb".
Gaat dat echt zo ja? Dan ook daar naar kijken.
Het is niet zo moeilijk. Het ultieme doel van een bedrijf is winst. Maximalisatie van de winst. En hoe bereik je dat? ook heel simpel: Door zo veel mogelijk klanten te trekken en ze aan je te binden.
Als ik in de IT zou werken he, en ik zou opgevoed worden met "Het ENIGE wat belangrijk is, is dat je de telefoon binnen 13 seconden opneemt". Of je dan verder de gedupeerde gebruiker helpt, of afsnauwt, of helemaal niet te woord staat, en gewoon gelijk hem weer opgooit maar je hebt toch die telefoon binnen 13 seconden opgenomen DUS je werk zit erop in feite Dan hoef je toch geen genie te zijn om te denken "ja maar wacht even, dit kan niet de bedoeling zijn"?
Nee, géén conducteur had ik het over. Over 1 ipv 2 denk ik grotendeels hetzelfde als jij maar ik snap dan ook wel weer dat het op bepaalde stations lastig wordt om in een scherpe bocht veilig te vertrekken met 12 bakken.
Ja, een situatie die op ongeveer 4 van de 300+ stations voorkomt ja. Nou dan loop maar wat harder. Als we moeite gaan doen om DAT in regeltjes te vangen weet ik zo 80 dingen die eerder de moeite waard zijn om in regeltjes te vangen.
Ik weet niet hoe een HC-opleiding er precies uitziet, maar dat punctualiteit een belangrijke rol speelt weet ik wel.
ja maar goed, in mijn visie heb je een klein aantal dingen. Je hebt de situatie hoe hij nu is, en je hebt de situatie waar je naartoe wilt. En "je taak" is eigenlijk de rechte lijn tussen die twee.
En dan is het voor allerlei intellectueel beperkte figuren natuurlijk aantrekkelijk om dan tussenpunten neer te leggen waarvan ze denken dat die op de gewenste route liggen en vervolgens ALLES OP ALLES te zetten om het eerste tussenpunt te bereiken. Zonder eigenlijk enig idee te hebben of je daar wel wat mee op schiet in de richting van je einddoel.
Ik weet ook niet hoe veel duidelijker ik het nog moet formuleren.
De stoptrein Oldenzaal->Zutphen moet net na de burg over het Twentekanaal bij Zutphen een spoortje naar rechts, om de invoegende stoptrein Winterswijk-Zutphen niet te hinderen. En gezien dezelfde doorkomsttijd zou dat ook helemaal niet handig zijn. De syntus moet dan dus tussen de burg over het Twentekanaal bij Zutphen over hetzelfde spoor als de IC Zwolle->Roosendaal.
Vandaag ging het precies zo, ware het niet dat de Syntus +5 kreeg vanaf Laren=Almen door de vertraagde tegentrein. Dan zou je denken dat Syntus bij de burg over het Twentekanaal rechtdoor mag, zodat Syntus en NS naast elkaar rijden. Maar helaas: planregel is planregel en Syntus mocht keurig wachten bij de Iburg over het Twentekanaal om NS voor te laten (en daarachter naar Zutphen te mogen vertrekken). Arriva was keurig op tijd, dus dat had prima gekund.
+5 nog steeds in Zutphen, terwijl dat prima +3 had kunnen zijn en dan heb je 2 minuten om over te stappen op de IC naar Roosendaal. Dat werd dus 30 seconden. NSR-HC zag een rood monster op spoor 2b binnen komen en sluit de 7 overige deuren van de 4 bakken ICMme'tje (oftewel: als Syntus op tijd had geweest had de achterste bak sowieso druk geweest omdat normaal deze trein met 7 bakken ICM rijdt en met een ICM-4tje rijdt je al wat verder door)
Dus de hele inhoud van Syntus moest door die ene deur van de HC. Door een toch al drukke bak..Dus NS kreeg ook +5. Had de HC de mcn gevraagd om de deuren te ontgrendelen had dit slechts +2 geweest, doordat er meerdere deuren vrij waren en de gangpaden ook niet vol stonden. Maar nee, meneer vond dat het allemaal syntus' schuld was...
(Bij Arnhem was van de vertraging nog maar +1 over... )
Conclusie: Als Prorail wat meer deed dan alleen maar de Automatische Rijweg Instelling zijn werk laten doen, had dit vertraging gescheeld voor a) NS-IC Zwolle-Roosendaal b) NS-IC Roosendaal-Zwolle die op de IJsselbrug van Zutphen mocht wachten op a) c) NS-SPR naar Arnhem, omdat deze moest wachten op de voorlangskruisende b) d) ARR-SPR naar Apeldoorn omdat b) e) Syntus-SPR die wegens b) over wederom hetzelfde spoor achter de IC opgestuurd kon worden.
[ Bericht 2% gewijzigd door _JdM_ op 29-04-2014 09:27:12 ]
Hm, loopt hier in Maastricht wel een mannetje van Nedtrain door de trein, maar meer dan naar de overvolle vuilnisbakken en mijn hopevolle blik ontwijken doet hij niks.
Morgenavond dus ook weer herstelwerkzaamheden tussen Tilburg en Boxtel na 19:00 (tot 07:00 volgende ochtend) vanwege het vervangen van spoorstaven. Ze zijn er deze keer wel vroeger bij met het melden.
Het is niet zo moeilijk. Het ultieme doel van een bedrijf is winst. Maximalisatie van de winst. En hoe bereik je dat? ook heel simpel: Door zo veel mogelijk klanten te trekken en ze aan je te binden.
Als ik in de IT zou werken he, en ik zou opgevoed worden met "Het ENIGE wat belangrijk is, is dat je de telefoon binnen 13 seconden opneemt". Of je dan verder de gedupeerde gebruiker helpt, of afsnauwt, of helemaal niet te woord staat, en gewoon gelijk hem weer opgooit maar je hebt toch die telefoon binnen 13 seconden opgenomen DUS je werk zit erop in feite Dan hoef je toch geen genie te zijn om te denken "ja maar wacht even, dit kan niet de bedoeling zijn"?
Serieus, waar ben je dan mee bezig?
Sja helaas werkt het bij de spoorwegen iets anders als in de ICT. De reizigers komen toch wel, en hebben niets te kiezen qua spoorvervoerder. Maar als je (op papier) een hogere punctualiteit haalt, mag je de ticketprijs verhogen. Dus hogere winst.
Op dinsdag 29 april 2014 08:52 schreef _JdM_ het volgende: De stoptrein Oldenzaal->Zutphen moet net na de burg over het Twentekanaal bij Zutphen een spoortje naar rechts, om de invoegende stoptrein Winterswijk-Zutphen niet te hinderen. En gezien dezelfde doorkomsttijd zou dat ook helemaal niet handig zijn. De syntus moet dan dus tussen de burg over het Twentekanaal bij Zutphen over hetzelfde spoor als de IC Zwolle->Roosendaal.
Vandaag ging het precies zo, ware het niet dat de Syntus +5 kreeg vanaf Laren=Almen door de vertraagde tegentrein. Dan zou je denken dat Syntus bij de burg over het Twentekanaal rechtdoor mag, zodat Syntus en NS naast elkaar rijden. Maar helaas: planregel is planregel en Syntus mocht keurig wachten bij de Iburg over het Twentekanaal om NS voor te laten (en daarachter naar Zutphen te mogen vertrekken). Arriva was keurig op tijd, dus dat had prima gekund.
+5 nog steeds in Zutphen, terwijl dat prima +3 had kunnen zijn en dan heb je 2 minuten om over te stappen op de IC naar Roosendaal. Dat werd dus 30 seconden. NSR-HC zag een rood monster op spoor 2b binnen komen en sluit de 7 overige deuren van de 4 bakken ICMme'tje (oftewel: als Syntus op tijd had geweest had de achterste bak sowieso druk geweest omdat normaal deze trein met 7 bakken ICM rijdt en met een ICM-4tje rijdt je al wat verder door)
Dus de hele inhoud van Syntus moest door die ene deur van de HC. Door een toch al drukke bak..Dus NS kreeg ook +5. Had de HC de mcn gevraagd om de deuren te ontgrendelen had dit slechts +2 geweest, doordat er meerdere deuren vrij waren en de gangpaden ook niet vol stonden. Maar nee, meneer vond dat het allemaal syntus' schuld was...
(Bij Arnhem was van de vertraging nog maar +1 over... )
Conclusie: Als Prorail wat meer deed dan alleen maar de Automatische Rijweg Instelling zijn werk laten doen, had dit vertraging gescheeld voor a) NS-IC Zwolle-Roosendaal b) NS-IC Roosendaal-Zwolle die op de IJsselbrug van Zutphen mocht wachten op a) c) NS-SPR naar Arnhem, omdat deze moest wachten op de voorlangskruisende b) d) ARR-SPR naar Apeldoorn omdat b) e) Syntus-SPR die wegens b) over wederom hetzelfde spoor achter de IC opgestuurd kon worden.
zonde ...
Tijd voor ARI 2.0 die ook na kan denken en met voorstellen kan komen
De EV-E301 Accum. Het ding rijdt waar waslijn is met de panto omhoog en vult tegelijkertijd de accu's bij. Zodra de waslijn weg is wordt er op de accu's verder gereden. Erg snel gaat het echter nog niet.
Toen er nog heel veel museummaterieel stond heb ik een rondleiding gehad van een machinist daar waar ik van Roosendaal tot daar mee op de bok mocht (en weer terug tot aan Rotterdam in de 11). Fucking vet.
Er vallen weer spontaan treinen uit tussen Utrecht en Rotterdam op .32 en .02 ( in elk geval de 15.32 en 16.02) oorzaak nog onbekend. Maar er zal wel weer een Wisseltje kapot zijn.
Wat een bende, laat die werkgevers even snel het cao van de werknemers bijstellen naar wat billijkere maatstaven. Ik dacht dat de slavernij was afgeschaft in Nederland.
Net naast spoor 11 van station Arnhem. Lijkt mee te vallen, ik zie niet dat iets is platgelegd. Was gelukkig net op tijd vertrokken naar Utrecht. Herstel Driebergen-Zeist. Want het traject ligt er -weer- uit.
Gaat lekker hier in de regio. Korte stremming tussen Arnhem en Zevenaar vanwege aanrijding met een persoon en vanaf Zevenaar reed al een bus vanwege werkzaamheden. Die brand is aan de sonsbeekzijde van Arnhem en is volgens een vriend die aan de Amsterdamseweg woont is het een fikkende auto.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op dinsdag 29 april 2014 17:05 schreef Duvel het volgende: Er waren weer eens "herstelwerkzaamheden", van 1530 tot 1630. Veel jeuk en een te korte arm, dat wens ik ze.
Morgenavond ook bij Eindhoven van 19:00 tot einde dienst.
Die worden tenminste nog aangekondigd... Ik ben het echt fucking beu dat gewoon iemand met een knip van z'n vinger op willekeurige trajecten de boel plat kan leggen en er verder niemand naar die persoon toe loopt om 'm een dreun voor z'n kop te geven waar ie in godsnaam mee bezig is. Het is echt volkomen geschift dat dit gezeik nu al maanden aan de gang is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zal wel iets aan de hand zijn. Vanochtend reed m'n SLT tergend traag tussen Tilburg en Oisterwijk en nu schijnt het tempo er ook nog niet echt in te zitten.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Misschien kan iemand ze even wakker maken en aan hun verstand peuteren dat reizigers niet helemaal achterlijk zijn. En dat reizigers dit wel een beetje verdacht beginnen te vinden, al die plotselinge herstelwerkzaamheden.
Zal wel iets aan de hand zijn. Vanochtend reed m'n SLT tergend traag tussen Tilburg en Oisterwijk en nu schijnt het tempo er ook nog niet echt in te zitten.
Er moet een stuk spoor worden vervangen tussen Tilburg en Oisterwijk
Er moet een stuk spoor worden vervangen tussen Tilburg en Oisterwijk
Nou ja, mij hebben ze er niet mee. Ik pak donderdagochtend de auto wel. Geen zin in verrassingen
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op dinsdag 29 april 2014 17:05 schreef Duvel het volgende: Er waren weer eens "herstelwerkzaamheden", van 1530 tot 1630. Veel jeuk en een te korte arm, dat wens ik ze.
Op dinsdag 29 april 2014 19:16 schreef Dr_Flash het volgende: Misschien kan iemand ze even wakker maken en aan hun verstand peuteren dat reizigers niet helemaal achterlijk zijn. En dat reizigers dit wel een beetje verdacht beginnen te vinden, al die plotselinge herstelwerkzaamheden.
Zolang de klant maar wél achterlijk is en niets verdacht vindt, is er niets aan de hand. Dat stelt tezijnertijd wel eisen aan de opvolger van Wilma natuurlijk.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Voor de mensen die er niet bekend zijn: de a-zijde van de sporen zit aan de Arnhemse kant en de b-zijde aan de Deventer kant
Oldenzaal achter Winterswijk sturen (=+5), en Apeldoorn achter Nijmegen aan sturen (=+3) Vertraging van Oldenzaal was nog maar +2 te Lochem. (en nog steeds te Hengelo, maar dat was niet afhankelijk van de eerdere vertraging)
Dat schijnt inderdaad enorme mode te zijn bij Arriva in de Achterhoek. Zie ze zelfs op zaterdag- of zondagavond nog met een los GTW 2/6 (2-baks) op Arnhem - Winterswijk vv...
Op dinsdag 29 april 2014 21:41 schreef greavy het volgende: Dat schijnt inderdaad enorme mode te zijn bij Arriva in de Achterhoek. Zie ze zelfs op zaterdag- of zondagavond nog met een los GTW 2/6 (2-baks) op Arnhem - Winterswijk vv...
Ik hoor soortgelijke klachten over de Emmerlijn, zodra de formele spits voorbij is schijnt Arriva de helft van de bakken aan de kant te trappen i.p.v. geleidelijk de capaciteit wat meer in lijn te brengen met de vraag.
Op dinsdag 29 april 2014 22:00 schreef J.B. het volgende: Ach in Colombo was de trein zo vol dat ik met rugzak en al door de ruit naar buiten ben moeten klimmen, niet zo zeuren!
En in Columbo weet je wie het gedaan heeft voordat Columbo in beeld komt!
Er is weer een Probe-Bahncard 25 verkrijgbaar bij DB, maar is die 25 euro nou eenmalig of per maand? Als ik de tekst goed begrijp is het éénmalig 25 euro, en wordt dat ding automatisch omgezet in een gewone BC25 als je niet tijdig opzegt?
Op dinsdag 29 april 2014 22:51 schreef James1988 het volgende: Er is weer een Probe-Bahncard 25 verkrijgbaar bij DB, maar is die 25 euro nou eenmalig of per maand? Als ik de tekst goed begrijp is het éénmalig 25 euro, en wordt dat ding automatisch omgezet in een gewone BC25 als je niet tijdig opzegt?
eenmalig en 4 maanden geldig, zonder opzegging (6 weken voor afloop termijn 4 maandenkaart moet je opzeggen) daarna een reguliere kortingskaart voor reguliere prijs. Groetjes uit een zonnig Frederiksberg (kopenhagen) btw
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
eenmalig en 4 maanden geldig, zonder opzegging (6 weken voor afloop termijn 4 maandenkaart moet je opzeggen) daarna een reguliere kortingskaart voor reguliere prijs.
Bedankt, dan snapte ik de tekst goed
quote:
Groetjes uit een zonnig Frederiksberg (kopenhagen) btw
Ik hoor soortgelijke klachten over de Emmerlijn, zodra de formele spits voorbij is schijnt Arriva de helft van de bakken aan de kant te trappen i.p.v. geleidelijk de capaciteit wat meer in lijn te brengen met de vraag.
Stimmt. En op Koningsdag de trein van 07:38 van Emmen naar Zwolle rijden met 2 (!) bakken was ook niet het meest geniale idee ooit. Gelukkig kwamen ze daar nog op tijd achter en gingen ze met 6 rijden.
Meest kutte trein is doordeweek 17:50 Zwolle - Emmen. Standaard 3 bakken, al sinds het begin op 15 december 2012 overvol vanaf Zwolle. Wordt niets aangedaan. Er worden zelfs bakken afgetrapt van de binnenkomende trein (16:37 Emmen-Zwolle, meestal 5 of 6).
Stimmt. En op Koningsdag de trein van 07:38 van Emmen naar Zwolle rijden met 2 (!) bakken was ook niet het meest geniale idee ooit. Gelukkig kwamen ze daar nog op tijd achter en gingen ze met 6 rijden.
Meest kutte trein is doordeweek 17:50 Zwolle - Emmen. Standaard 3 bakken, al sinds het begin op 15 december 2012 overvol vanaf Zwolle. Wordt niets aangedaan. Er worden zelfs bakken afgetrapt van de binnenkomende trein (16:37 Emmen-Zwolle, meestal 5 of 6).
Stimmt. En op Koningsdag de trein van 07:38 van Emmen naar Zwolle rijden met 2 (!) bakken was ook niet het meest geniale idee ooit.
Nou in mijn ervaring was het smorgens vroeg behoorlijk uitgestorven in de trein. Ik ben om 7:45 vanuit Deventer naar Nijmegen gereisd, had misschien 10 man in het hele rijtuig. Daarna om 9:08 van Nijmegen naar Venlo, iets drukker, maar niet meer dan 30 %.
Op woensdag 30 april 2014 08:18 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, naar Amsterdam. .. ik vraag me altijd af wat die lui bezielt om op Kdag naar Amsterdam te gaan
Op woensdag 30 april 2014 08:18 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, naar Amsterdam. .. ik vraag me altijd af wat die lui bezielt om op Kdag naar Amsterdam te gaan
Vanochtend reed de IC Direct van 8:08 vanaf Rotterdam CS naar Schiphol weer niet. Wat een kut ding is dat, minstens 1x per week rijd deze niet. En de trein daarna altijd staan.
Wel een Altijd Vrij abonnement waar ik daarnaast nog toeslag voor moet betalen, die toeslag ga ik dus niet meer betalen. Ben in de laatste maand 1x gecontroleerd.
Op woensdag 30 april 2014 09:54 schreef Dr_Flash het volgende: Waarom? Omdat je er ook buiten traject in de daluren 40 % korting mee krijgt? En als je dat nou niet wil?
NS heeft in haar adviesaanvraag aangegeven een prijsverhoging gerechtvaardigd te vinden, omdat de klant ook "concrete zaken [krijgt] die ook een waarde vertegenwoordigen": alleen in- en uitchecken is voldoende, saldo laden is niet nodig voor treinreizen, drempelloos doorreizen buiten het traject en achteraf één factuur met alle reizen. Verder geeft NS aan dat de kosten die worden gemaakt voor het "betalen achteraf" aan de klant worden doorberekend.
Ja, wat "NS gerechtvaardigd vindt" daar heb ik niet zo veel boodschap aan natuurlijk
En van drempelloos doorreizen is in mijn concrete geval gewoon nog steeds geen sprake, maar dat terzijde. EN nogmaals: die uitbreidingen kunnen wel een waarde vertegenwoordigen, maar je hebt ook niet de keus om er vanaf te zien dus het is gedwongen winkelnering.
Dan hebben we speciaal voor u het Grensabonnement. Met het Grensabonnement kunt u voor een vast bedrag per maand onbeperkt reizen op een vast traject in Nederland tot de grens met België of Duitsland. Het Grensabonnement staat op een OV-chipkaart. In tegenstelling tot Traject Vrij bent u NIET verplicht om met het Grensabonnement in en uit te checken. In het buitenland staan namelijk geen in- en uitcheckpalen of poorten en kunt u dus niet in- of uitchecken.
Reist u wekelijks met de trein van België of Duitsland naar Nederland of vice versa, dan raden wij u het Grensabonnement aan. Goed om te weten: Het Grensabonnement is alleen geldig bij NS en te bestellen voor een traject van of naar een grensstation in Nederland. U vindt hier meer informatie over het Grensabonnement.
NS heeft in haar adviesaanvraag aangegeven een prijsverhoging gerechtvaardigd te vinden, omdat de klant ook "concrete zaken [krijgt] die ook een waarde vertegenwoordigen": alleen in- en uitchecken is voldoende, saldo laden is niet nodig voor treinreizen, drempelloos doorreizen buiten het traject en achteraf één factuur met alle reizen. Verder geeft NS aan dat de kosten die worden gemaakt voor het "betalen achteraf" aan de klant worden doorberekend.
Hmm je krijgt dus in- en uitchecken voor dat hogere bedrag? Lijkt me eerder dat dat de waarde van een abonnement negatief beïnvloed, ik heb nu dat ongemak van dat achterlijke paaltje niet namelijk.
Op woensdag 30 april 2014 10:01 schreef Dr_Flash het volgende: Ja, wat "NS gerechtvaardigd vindt" daar heb ik niet zo veel boodschap aan natuurlijk
Ik heb ook niet gezegd dat het goede argumenten zijn
Zelf ga ik er als houder van een jaartrajectabonnement naar mijn mening ook behoorlijk op achteruit: ik mag 43 euro extra gaan betalen om mijn oude kortingsuren op te geven en verplicht in- en uit te gaan checken.
Hmm je krijgt dus in- en uitchecken voor dat hogere bedrag? Lijkt me eerder dat dat de waarde van een abonnement negatief beïnvloed, ik heb nu dat ongemak van dat achterlijke paaltje niet namelijk.
Ja. Net als bij alle andere NS-abonnementen. Want chipkaart.
Ik was laatst vergeten in te checken met mijn Altijd Vrij, terminal gaf groen aan bij conducteur, maar dat kan te maken hebben met Altijd Vrij. pas toen conducteur op mijn verzoek verder ging kijken zag hij dat ik niet incheckt was (kreeg geen boete overigens).
NS conducteurs doen over het algemeen dan ook niet moeilijk als je niet bent ingecheckt. Arriva controleurs schrijven daarentegen direct een bekeuring uit.
Trein van Den Bosch naar Heerlen vertrekt zojuist vier minuten te vroeg Voor mij prima, eerder thuis, maar lijkt me een beetje te veel van het goede.
[ Bericht 45% gewijzigd door Viezze op 30-04-2014 10:54:00 ]
Op woensdag 30 april 2014 10:47 schreef Viezze het volgende: NS conducteurs doen over het algemeen dan ook niet moeilijk als je niet bent ingecheckt. Arriva controleurs schrijven daarentegen direct een bekeuring uit.
NS heeft het geld van je abonnement toch al binnen, terwijl de inkomsten voor Arriva afhankelijk zijn van check-ins. Er wordt met een verdeelsleutel gewerkt, dus hoe meer mensen vergeten om in te checken bij Arriva, hoe minder inkomsten dat bedrijf heeft.
Klantvriendelijk is het allerminst, maar ik kan wel begrijpen waarom ze er dan zo streng in zijn. Een "niet vergeten hè" is niet zo effectief als een boete.