abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139324412
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik dan O+ hier O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_139324789
Ook maar even 2 lijstjes..

Zaterdag
O: Turkse yoghurt
T: paaseitje pure chocolade
L: humus met komkommer
T: kleine hapje suikerspin (kermis met mijn nichtjes & zoontje)
T: 2 blokjes kaas
D: groetensoep (zelf gemaakt vanaf scratch door mijn vader :9) en patat + kroket :')
T: 1 glas wijn

Vandaag
O: Turkse yoghurt
L: omelet van 3 eieren + tomaat
T: 1 handje chips (we hadden bezoek) + mini handje nootjes
D: sesam kip (kipfilet in een mix van wat ei + sesam zaadjes), Chinese kool, paar gebakken aardappeltjes
T: 1 glas wijn

Niet super goed! niet super slecht. Maar gisteren op bezoek en vandaag hadden we bezoek, dus valt me ook niet tegen.
pi_139328379
quote:
14s.gif Op zondag 27 april 2014 20:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, ik heb altijd overgewicht gehad. Geboren met 5 kilo. Nooit ernstig, gewoon een kilo of 5 te veel toen ik ging puberen denk ik. Rond m'n 16-17e zal ik 75 ofzo gewogen hebben, maar ik vond mezelf een vet varken. Achteraf gezien zag ik er geweldig uit, mooie curves, gewoon iets ronder dan de standaard plank. Na m'n 19e alles wat in m'n buurt kwam in m'n muil gestopt. Nu zie ik eruit zoals ik me toen voelde.
Herkenbaar. :Y
pi_139331046
Mogguh!

@ An:Yoga ging okayish voor een eerste keer, ben zo stijf als een hark :P Vooral in mijn rug, dus dingen waarbij ik moet draaien, gaat een beetje :+ Ik doe 't morgenaaf weer :Y
Ik heb stiekem wel die crowpose gedaan aan het eind :P Ik kan 'm qua kracht goed hebben, maar balans is een ander verhaal. Denk dat ik de tenen max 5 tellen van de grond kan houden :') :D

Ik snap dat ATL geneuzel ook niet, lekker boeiend hoeveel ik zoveel jaar geleden woog. Ik weeg nu bijna net zoveel als bijna 10 jaar geleden, maar hoe ik eruitzie is een verschil van dag en nacht. Ik zit nu veel strakker in mijn vel ben curvier etc.

Dat gezegd hebbende, als je erg veel af moet vallen dan kijk je denk ik meer naar de weegschaal. Ik ben meer aan het finetunen denk ik. Sowieso omdat heel die friggin weegschaal me gestolen mag worden ik kijk naar cm's.

Lijstje voor vandaag:

T: 2 choco eiwitmuffins
L: spitskoolsalade met kip
T: havermoutsmoothie
T: mini snickers
S: fitness
D: wentelteefjes, daar had ik trek in gister :') Wel de cleaned up versie, speltbrood, stevia etc. Dan gaat mijn buik niet over de pis :+
T: bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_139331907
Goedemorgen! c_/

Lijstje:

O: Havermout
T: Banaan
L: Kop linzensoep, twee boterhammen met kaas of zo
T: Appel, paar worteltjes met hummus
D: Couscous met rode bieten, komkommer en feta
T: Misschien een plakje cake die ik straks ga bakken
  maandag 28 april 2014 @ 09:45:46 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139332291
Strak word ik helaas nooit meer na een zwangerschap die uitliep tot 132 kilo. :+ :o

Lijstje voor vandaag:

O: mix v kwark en yoghurt (kwark was op -O- ) m bessen en granola
T: appeltje
L: 4 boterhammen
T: worteltjes
D: broccoli stamppot
T: weetiknogniet

En verder gaan we zo naar de dierentuin dus lekker veel lopen vandaag! *O*
pi_139332366
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 08:34 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

@ An:Yoga ging okayish voor een eerste keer, ben zo stijf als een hark :P Vooral in mijn rug, dus dingen waarbij ik moet draaien, gaat een beetje :+ Ik doe 't morgenaaf weer :Y
Ik heb stiekem wel die crowpose gedaan aan het eind :P Ik kan 'm qua kracht goed hebben, maar balans is een ander verhaal. Denk dat ik de tenen max 5 tellen van de grond kan houden :') :D

Dat klinkt al best goed! Ik had in het begin hele korte hamstrings en dus ook korte rugspieren. Dat is nu wel over :+ en door de EDS had ik geen kracht voor armbalans. Jij bent dus al best sterk blijkbaar :D balans in crow vind ik ook nog lastig. Hier ook nog maar een paar tellen. Probeer maar eens de sidecrow, veel makkelijker ;)
pi_139332478
Vakantie is begonnen en had mezelf beloofd om in de vakantie elke dag Jillian te doen.
Bleh why.....
Nouja het is nog een lange dag.
pi_139333078
Zo, mezelf ingeschreven voor 3 proeflessen op de sportschool.
BodyBalance, FightClub en BodyPump. Ben benieuwd. Hoop dat de sportschool een beetje bevalt en dat ik blijf gaan. Ga bewust niet cardio/krachttraining los doen. Ik heb dat al zo vaak gedaan en iedere keer hield ik er na een aantal maand weer mee op. Ik vind het zo saai.

Lijstje vandaag

O: Turske yoghurt
T: 3x koffie met wat magere melk ;)
L: rodebieten salade en 2 zacht gekookte eitjes
T: babybel 2x
S: Body Balance
D: groenten & vlees (weet nog niet wat)
T: Kwark.
  maandag 28 april 2014 @ 10:40:08 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139333514
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:57 schreef Sarabi het volgende:
Vakantie is begonnen en had mezelf beloofd om in de vakantie elke dag Jillian te doen.
Bleh why.....
Nouja het is nog een lange dag.
Vorig jaar kocht ik op de vrijmarkt gewichtjes en hield het vervolgens een hele maand vol. :Y Ik mis nu tijd en zin. Ik hou het voorlopig maar bij hardlopen en wandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 28-04-2014 10:57:24 ]
pi_139333638
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 09:50 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat klinkt al best goed! Ik had in het begin hele korte hamstrings en dus ook korte rugspieren. Dat is nu wel over :+ en door de EDS had ik geen kracht voor armbalans. Jij bent dus al best sterk blijkbaar :D balans in crow vind ik ook nog lastig. Hier ook nog maar een paar tellen. Probeer maar eens de sidecrow, veel makkelijker ;)
Zou me niet verbazen als dat ook mijn probleem is; korte hamstrings en korte rugspieren. Met krachttraining hoeft het ook niet lang te zijn :+

Damn BE; 132 kg is echt heel veel. Ben je dan ook lang? Ik ben 165 cm en kan me niet voorstellen dat ik zoveel zou kunnen wegen :X

Wel knap dat je dan zoveel bent afgevallen :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 28 april 2014 @ 10:59:33 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139334068
1.72, dus dat valt mee qua lang zijn.
6 weken na de bevalling startte ik serieus met afvallen op 122 kilo.
Echt heel veel te veel dus. Maar goed, nu dus iig al 23 kilo lichter dan toen. :Y Tx!
pi_139334093
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:44 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Zou me niet verbazen als dat ook mijn probleem is; korte hamstrings en korte rugspieren. Met krachttraining hoeft het ook niet lang te zijn :+

Damn BE; 132 kg is echt heel veel. Ben je dan ook lang? Ik ben 165 cm en kan me niet voorstellen dat ik zoveel zou kunnen wegen :X

Wel knap dat je dan zoveel bent afgevallen :Y
Het is niet zo moeilijk hoor. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_139334229
Aurum je doet het vast niet expres maar dit is al de zoveelste keer dat je zegt dat je niet begrijpt dat iemand zo dik kan worden/zijn.
Dit is de dieetclub en ja hier zitten zelfs mensen met een bmi van 50+
En we zijn hier allemaal om ons best te doen om het minder te maken.
pi_139334296
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:05 schreef Sarabi het volgende:
Aurum je doet het vast niet expres maar dit is al de zoveelste keer dat je zegt dat je niet begrijpt dat iemand zo dik kan worden/zijn.
Ik wou het niet zeggen maar dit..

Vind het een beetje een rare opmerking in een dieettopic.
pi_139334303
quote:
Dit dus. ^O^
pi_139334335
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 10:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vorig jaar kocht ik op de vrijmarkt gewichtjes en hield het vervolgens een hele maand vol. :Y Ik mis nu tijd en zin. Ik hou het voorlopig maar bij hardlopen en wandelen.
^O^ ^O^

Ik heb het na mijn zwangerschap ook gedaan heb het ook 30 dagen volgehouden en paste daarna mijn spijkerbroeken weer :D

Maar jeetje wat was het zwaar. 30 dagen lang iedere dag ...
pi_139334342
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 10:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb nu twee weken de tijd dus ben hard op zoek naar de zin.
Ik weet wat het doet voor mijn lichaam en over 3 weken begint er een reeks optreden dus het zou heel erg goed uitkomen.
Maar even kijken of ik de zin kan maken anders blijft het deze weken ook gewoon bij wandelen, hoepelen en dansen.
Maarja Jillian werkt 1000x beter....
pi_139334416
quote:
Schijnbaar voel je je aangevallen? Ik zeg toch niet dat je niet je best doet om het minder te maken?

Ik vertaal het naar mezelf, als ik met mijn lengte zoveel zou wegen, dan zou ik denk ik moeite hebben met het strikken van mijn veters etc. Dat vind ik verbazingwekkend, dat mag ik toch wel zeggen?

O+ Of wil je alleen kusjekroel van me? O+
pi_139334446
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:12 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Schijnbaar voel je je aangevallen? Ik zeg toch niet dat je niet je best doet om het minder te maken?

Ik vertaal het naar mezelf, als ik met mijn lengte zoveel zou wegen, dan zou ik denk ik moeite hebben met het strikken van mijn veters etc. Dat vind ik verbazingwekkend, dat mag ik toch wel zeggen?

Bij 1,65 en 124 kilo kan je prima je veters strikken. En lopen. En fietsen, En leven. Just sayin'

Je bent niet ineens een rariteit ofzo hoor.
pi_139334461
quote:

[..]

Nope ik voelde me persoonlijk niet aangevallen.
Vind het gewoon een rare manier van posten die jij soms hebt hier, wat je er verder mee doet moet je zelf weten.
pi_139334724
quote:
Ik ben het hier erg mee eens, hou even rekening met de mensen die misschien nu nog op dat gewicht zitten.
Het voelt niet echt aardig zeg maar.
Mokkel met stuntstok
pi_139334751
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 11:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Bij 1,65 en 124 kilo kan je prima je veters strikken. En lopen. En fietsen, En leven. Just sayin'

Je bent niet ineens een rariteit ofzo hoor.
We hebben gewoon een verschillend referentiekader, ik kan me niet voorstellen om jouw gewicht te hebben en te functioneren. Dat wil niet zeggen dat het niet kan, IK kan me er gewoon weinig bij voor stellen.

Aan mijn lijstje kan nog worden toegevoegd:

Hapje Afghaanse rijstpudding en hapje Afghaans gebak, want nieuwe dingen moeten geprobeerd worden :Y) in het gebakje zit spinazie, dus het is funky groen aan de binnenkant...en lekker!

Nu moet ik me inhouden om niet heel het gebakje op te eten :')
pi_139334809
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:22 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

We hebben gewoon een verschillend referentiekader, ik kan me niet voorstellen om jouw gewicht te hebben en te functioneren. Dat wil niet zeggen dat het niet kan, IK kan me er gewoon weinig bij voor stellen.

En jij snapt niet dat: "Ik kan me er niets bij voorstellen zo dik te zijn en nog te functioneren" best kwetsend is?
pi_139334912
quote:

[..]

Waarom zou je het wíllen zeggen in een dieetclub topic? Waar mensen wel van dat gewicht komen/zijn? Ik zie het nut er niet van in. Het enige wat je kunt doen is mensen kwetsen. Maar.. daar heb je, volgens mij, gezien je posts niet echt veel moeite mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')