quote:
Dank je Janneke 141, we waren het in dat topic niet altijd eens en ik steek je tegen de haren in, maar de juistheid van mijn berekening is daar toch wel aangetoond.
Maar om op de originele vraag terug te komen .
Je zou de berekening in mijn spreadsheet kunnen gebruiken van het allinloonplus spreadsheet,
Dat percentage net als bij vakantiebonnen in de bouw gedaan wordt op een aparte rekening kunnen zetten, waar je het als je op vakantie gaat weer af haalt.
Ook tijdens die vakantie moeten dan de normale vaste kosten als huur en energie gewoon doorgaan, dus hoewel dit percentage hoog lijkt is dit echt nodig om in die tijd rond te komen.
Nogmaals je ontvangt in die vakantietijd nul loon.
En vergeet ook niet dat op feestdagen je waarschijnlijk ook niet betaald krijgt, wat volgens mij onrechtvaardig is maar rechtmatig. Ook voor die dagen moet je dan je "fonds"aansprekeen.
Omdat dit meest maar 1 dag tussendoor is komt dat echter niet zo hard aan.
Edit: ik kom met 25 dagen en 40 uur fulltime en 7 feestdagen op factor 1,2311 x die 10 euro kale bruto loon = 12,33 wat je dan per uur moet gaan verdienen niet financieel benadeeld te worden ten opzichte van iemand die normaal betaald wordt.
Dit zal echter lager blijken te zijn en dat is dus fout.
Maar je moet dan van je maandloon 1/1,2311=81,2 % op je lopende rekening storten, en 18,8% op je "fonds- rekening" . Daar haal je het dan weer af als je het nodig hebt voor vakantie of feestdag tijd, als je de zelfbeheersing daarvoor kunt opbrengen.
Minder kan dus ook als je bijvoorbeeld voor de feestdagen klein beetje minder zelf invult.
dus omdat je het potje zelf beheert 15% van je netto maandloon apart zetten is niet overdreven.
[ Bericht 19% gewijzigd door Jadatis op 06-05-2014 12:40:10 ]