abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139283332
Hoi iedereen,

Ik krijg bij mijn nieuwe werkgever een all in salaris.
Dit betekend dat ik het vakantiegeld (8%) en de vakantiedagen bij mijn loon uitbetaald krijg.
Nu wil ik het vakantiegeld en het geld voor vakantiedagen apart zetten voor als ik daadwerkelijk vakantie wil. Maar hoe bereken ik dit?

Voorbeeld:
salaris 10 euro per uur (dit is zonder vakantiegeld en vakantiedagen)
en ik werk 32 uur.
Hoe kan ik dan berekenen wat ik netto per uur aan vakantiegeld en aan vakantiedagentoeslag over hou?

hoop dat iemand mij dit uit kan leggen.

Dankje
Lees ook eens mijn FOOD and FUNtastic blog:
http://foodandfuntastic.tumblr.com/
pi_139283428
Hoeveel vakantiegeld wil je?
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:29:27 #3
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_139283537
Pak je netto salaris, deel dit door 108 en dan maal 8.
Dat is het deel vakantiegeld.
Toeslag vakantiedagen is mij onbekend. Ligt aan het aantal dagen vrij en hoeveel je werkt.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_139283728
quote:
Toeslag vakantiedagen is mij onbekend. Ligt aan het aantal dagen vrij en hoeveel je werkt.
uitgaande van CAO recreatie is 25 dagen op fulltime basis, en 32 uur per week werken.
Kun je me met deze informatie uitleggen hoe ik dat dan kan uitrekenen?

dankje
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:37:37 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139283751
Voor het exacte bedrag van een "normaal" salaris kan je met een netto-bruto website gaan spelen. Maar echt interessant is het niet, veel belangrijker is wat jij aan vakantiegeld nodig hebt. Zeker omdat je geen salaris krijgt als je op vakantie bent, dan is 8% niet genoeg. Een procent of 14 zal aardig overeenkomen met de normale situatie.
censuur :O
pi_139284098
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:36 schreef anita82 het volgende:

[..]

uitgaande van CAO recreatie is 25 dagen op fulltime basis, en 32 uur per week werken.
Kun je me met deze informatie uitleggen hoe ik dat dan kan uitrekenen?

dankje
Dan is 18,59% opgeteld bij het basissalaris.

quote:
All-in salaris: het basissalaris van een hulpkracht verhoogd met een percentage
van 18,59% voor vakantiedagen en vakantietoeslag.
http://sectorrecreatie.nl(...)2013-2014-boekje.pdf
pi_139284269
Als het goed is krijg ik 8% vakantiegeld en nog een percentage voor vakantiedagen. Is dat percentage niet een vaststaand gegeven?
Ik heb dit Excel document gevonden op internet maar weet niet of deze goed is om te gebruiken. Maar ik weet niet hoe ik dit document aan dit forum kan toevoegen?
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:58:39 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_139284298
Als het goed is staat het ook gespecificeerd op je loonstrook.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 26 april 2014 @ 20:49:38 #9
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_139285623
Waarom wordt er eigenlijk van deze constructie gebruikt gemaakt? Of wat is het voordeel daarvan?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_139287070
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:57 schreef anita82 het volgende:
Als het goed is krijg ik 8% vakantiegeld en nog een percentage voor vakantiedagen. Is dat percentage niet een vaststaand gegeven?

Rond de 10% (give ore take wat tienden of honderdsten van procenten).
pi_139287101
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 20:49 schreef AQuila360 het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk van deze constructie gebruikt gemaakt? Of wat is het voordeel daarvan?
Veel handiger voor mensen die onregelmatig werken. Hoef je geen ingewikkelde vrijedagenadministratie bij te houden.
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:41:14 #12
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_139287154
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Veel handiger voor mensen die onregelmatig werken. Hoef je geen ingewikkelde vrijedagenadministratie bij te houden.
Mhh oke

Maar ik snap alleen die vrije dagen dan nog niet? Die krijg je gewoon ook betaald en dan heb je geen vrije dagen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:29:15 #13
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_139288674
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:41 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Mhh oke

Maar ik snap alleen die vrije dagen dan nog niet? Die krijg je gewoon ook betaald en dan heb je geen vrije dagen?
Dan neem je op de momenten dat je vrij neemt/krijgt onbetaald verlof op. Je hebt je vrije uren immers al een keer betaald gehad.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:33:17 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139288810
In dit topic staat het heel duidelijk uitgelegd:

WGR / Vakantiegeld en gemiste dagen direct bij loon gaat verkeerd
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_139292351
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
Dat hilarische topic .... het was heerlijk om te lezen....heel verhelderend
  zondag 27 april 2014 @ 09:25:10 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139296071
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 20:49 schreef AQuila360 het volgende:
Je zou het andersom moeten vragen: waarom krijg je je vakantiegeld normaalgesproken pas in mei/juni, terwijl je dat geld al eerder in het jaar verdiend hebt?
Dat is uitsluitend bedoeld voor mensen die zelf nog geen paar procent van hun salaris kunnen sparen om een paar weken door te komen.
censuur :O
pi_139615286
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:33 schreef Janneke141 het volgende:

WGR / Vakantiegeld en gemiste dagen direct bij loon gaat verkeerd
Dank je Janneke 141, we waren het in dat topic niet altijd eens en ik steek je tegen de haren in, maar de juistheid van mijn berekening is daar toch wel aangetoond.

Maar om op de originele vraag terug te komen .
Je zou de berekening in mijn spreadsheet kunnen gebruiken van het allinloonplus spreadsheet,
Dat percentage net als bij vakantiebonnen in de bouw gedaan wordt op een aparte rekening kunnen zetten, waar je het als je op vakantie gaat weer af haalt.
Ook tijdens die vakantie moeten dan de normale vaste kosten als huur en energie gewoon doorgaan, dus hoewel dit percentage hoog lijkt is dit echt nodig om in die tijd rond te komen.
Nogmaals je ontvangt in die vakantietijd nul loon.

En vergeet ook niet dat op feestdagen je waarschijnlijk ook niet betaald krijgt, wat volgens mij onrechtvaardig is maar rechtmatig. Ook voor die dagen moet je dan je "fonds"aansprekeen.
Omdat dit meest maar 1 dag tussendoor is komt dat echter niet zo hard aan.

Edit: ik kom met 25 dagen en 40 uur fulltime en 7 feestdagen op factor 1,2311 x die 10 euro kale bruto loon = 12,33 wat je dan per uur moet gaan verdienen niet financieel benadeeld te worden ten opzichte van iemand die normaal betaald wordt.
Dit zal echter lager blijken te zijn en dat is dus fout.
Maar je moet dan van je maandloon 1/1,2311=81,2 % op je lopende rekening storten, en 18,8% op je "fonds- rekening" . Daar haal je het dan weer af als je het nodig hebt voor vakantie of feestdag tijd, als je de zelfbeheersing daarvoor kunt opbrengen.
Minder kan dus ook als je bijvoorbeeld voor de feestdagen klein beetje minder zelf invult.
dus omdat je het potje zelf beheert 15% van je netto maandloon apart zetten is niet overdreven.

[ Bericht 19% gewijzigd door Jadatis op 06-05-2014 12:40:10 ]
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:41:37 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139615599
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:28 schreef Jadatis het volgende:
Dank je Janneke 141, we waren het in dat topic niet altijd eens en ik steek je tegen de haren in, maar de juistheid van mijn berekening is daar toch wel aangetoond.
_O- :'(
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_139619140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

_O- :'(
Mayday, mayday: Sarcasm radar malfunctioning.....
pi_139655704
naar aanleiding van je vraag heb ik mijn laatste all-in loon plus spreadsheet aangevuld.
Je kunt nu netto en bruto periode loon invullen , dan geeft het welk percentage en bedrag je moet storten op je vakantiefonds-rekening en welk deel daarvan vakantie-bijslag/geld is en welk voor je saldo aan te vullen als je op vakantie bent. Ook in blauw welk bedrag je per uur moet terug storten op je lopende rekening .

Hier is dus niet belangrijk dat de berekening algemeen fout is, doordat je je eigen potje samenstelt, moet je om te voorkomen dat je potje opeens leeg is met de wiskundig juiste methode rekenen.
Dus als je je loon op je rekening ziet staan , vul je dat netto bedrag in het spreadsheet bij netto, en het geeft de bedragen die je op je fonds-rekening moet storten. Krijg je je periode-afschrift dan vul je ook bruto in en dan zie je wat je per uur moet terug storten als je vakantie uren opneemt.
De baas moet er voor zorgen dat je aan je vakantie-dagen komt volgens arbeidsovereenkomst, All in loon betekent niet dat je geen vakantie mag nemen.

Hier de link naar de map op mijn one-drive die bij mijn hotmail adres hoort met zelfde gebruikersnaam als hier, waar de spreadsheets en dit plaatje staan.
De all in plus heeft bladbescherming om te voorkomen dat je formules overschrijft, en daarom niet te gebruiken in de browser. Dus eerst download naar je computer, door rechtsklikken en kiezen voor downloaden. Na download en evt virus-check ( je weet nooit wat deze halve gek er nog meer in gezet heeft) openen in Excell of Open office Calc op je computer.
https://onedrive.live.com(...)6E0EEE092E6DC%211130

Hier een plaatje

pi_139655981
Jezus. Wat een ingewikkeld verhaal voor wat een vrij eenvoudige berekening is. Laat dat onzin-topic hier maar buiten, trouwens.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_139656098
Ik schrijf dit dan ook alleen voor Anita 82.
Heeft die Excell op de computer dan hoeft ze alleen maar in te vullen.
En natuurlijk kan ze zelf ook afronden, maar ik denk dat de basisvraag hiermee beantwoord, en nader verklaard is.
pi_139656158
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:56 schreef Jadatis het volgende:
Ik schrijf dit dan ook alleen voor Anita 82.
Heeft die Excell op de computer dan hoeft ze alleen maar in te vullen.
En natuurlijk kan ze zelf ook afronden, maar ik denk dat de basisvraag hiermee beantwoord, en nader verklaard is.
Die was allang beantwoord en verklaard.
pi_139656198
Dat wil ik dan ook wel van Anita lezen , of mijn bijdrage nuttig geweest is of dat ze het ook maar onzin vindt.
pi_139656222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:01 schreef Jadatis het volgende:
Dat wil ik dan ook wel van Anita lezen , of mijn bijdrage nuttig geweest is of dat ze het ook maar onzin vindt.
Hoe kan ze dat beoordelen?

Ik geef alleen maar aan dat het antwoord allang in het topic gegeven is en dat jouw berekeningen nodeloos ingewikkeld (en incorrect) zijn. :) Veel beter wordt het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')