Als lid van de Mozillafanclub ben ik bijna verplicht jullie over te laten schakelen.
Maar waarom zou ik overstappen?
Simpel. Mozilla is beter. Mozilla bouwt webpagina's sneller op, is veiliger, (Dit door het gebrek aan bugs en de grote snelheid waarmee ze worden gefixt) gebruikt tabbed browsing, houd zich aan de W3C normen, blokt standaard popups en ziet er ook nog eens een heel stuk gelikter uit... Daar komt ook nog eens bij dat Mozilla naar zo ongeveer elk besturingssysteem te porten is en pagina's er dus op elk OS hetzelfde uitzien. Er zijn redenen te over, waarvan het feit dat het een gratis, opensource (communistisch!
) browser is, niet de onbelangrijkste is.
Let's get on with it!
Mocht je het erop willen wagen en je Explorertje aan de kant willen zetten voor een échte browser, download dan Mozilla. Daarna zal ik trachten nog een paar goede plugins en theme's te noemen.
Homepage - Download Mozilla 1.1 voor Windows (11 MB)
Of voor de avontuurlijkere mensen, versie 1.2 Alpha
Mocht je trouwens beperkt in je bandbreedte zijn en alleen een kale browser willen, Hebben de mensen van Mozilla een soort 'lite' versie van Mozilla, Phoenix, gebouwd. Phoenix is alleen de browser zonder extra poespas. Phoenix is alleen nog maar een paar weken oud, en je moet niet vreemd opkijken als je om de haverklap tegen een bug aanloopt.
Homepage - Download Phoenix 0.3
multizilla.
Multizilla is een uitbreiding van de huidige tabs in Mozilla. Met multizilla is het oa mogelijk om alle pagina's die normaal in een '_blank' (nieuw venster) openen, gewoon in een nieuwe tab te laten openen.
Homepage - Install
Optimoz.
Optimoz- Dit zijn de 'mouse gestures' van Mozilla, hiermee kan je met je muis simpele 'gebaren' maken om bepaalde opdrachten uit te voeren, zoals het openen van een nieuwe 'tab', refreshen of het switchen tussen tabs.
Homepage - Install
Bannerblind.
Dag dag banners.... Mozilla stop zelf al alle ongewenste popups, (Is uit te schakelen) maar mocht je een irritante flashbanner tegenkomen....
Homepage - Install
Mocht de look van Mozilla je niet bevallen, dan zijn er themes beschikbaar.
Themes.
Veel theme's zijn te vinden bij Mozdev en bij
Orbit.
Internet Explorer.
Heimwee?
Heeft iemand van de andere mozillagebruikers nog plugins, theme's en dergelijke, plaats ze!
Mozilla...
[Dit bericht is gewijzigd door nietzman op 15-10-2002 11:01]
Open in new tab is trouwens wel zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer geile functie...
Oja, De "kies een username uit et lijstje om in te vullen" werkt ook perfect....dat mis ik dan weer met IE.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 15-10-2002 10:30]
De tabs en de mogelijkheid om onderdelen van Javascript uit te zetten (nooit meer stomme reclame popups) zijn naar mijn idee de meest mooie opties. De skins, de form manager, fantastisch. Mozilla is gewoon DE browser!
Bye bye IE , tot nooit meer ziens.
(En oh ja, niet het op Mozilla gebaseerde Netscape gebruiken )
TechXP
quote:Er is niks wat in Mozilla niet werkt dat in IE wel werkt. (Wel de laatste versie gebruiken, 1.1)
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:29 schreef Webby het volgende:
Alles werkt in IE ... niet in andere browsers
quote:DAt snappen alleen de website bouwers nog niet, want ga jij maar eeens internetbankieren bij de postbank met Mozilla...
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:31 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Er is niks wat in Mozilla niet werkt dat in IE wel werkt. (Wel de laatste versie gebruiken, 1.1)
quote:Nou dat is juist het probleem. IE houdt zich niet echt aan standaards, behalve hun eigen.
TechXP
quote:Doe ik.... geen probleem.....
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:32 schreef Kreator het volgende:[..]
DAt snappen alleen de website bouwers nog niet, want ga jij maar eeens internetbankieren bij de postbank met Mozilla...
Dusseh, aanrader idd!
quote:Netscape 7 is eigenlijk gewoon Mozilla he?
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:31 schreef TechXP het volgende:
Is netscape 7 ook goed?
Ziet er hetzelfde een beetje uit.
Ik gebruik trouwens meerdere:
- IE (alleen om websites te testen)
- Netscape 7 ( standaard )
- Mozilla ( gebruik deze op linux en windows + om te testen)
- Opera (ook zeer snel, alleen voor testen)
- Konquer ( Alleen op linux)TechXP
quote:Mozilla 1.1 heeft bij mij ook het Netscape-logo als icoontje
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:36 schreef nietzman het volgende:[..]
Netscape 7 is eigenlijk gewoon Mozilla he?
quote:Gebruik dan Mozilla om websites te testen, of desnoods NS4. Heel vaak is het zo dat iets wat in IE werkt, niet persé in andere browsers werkt.
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:31 schreef TechXP het volgende:
- IE (alleen om websites te testen)
Ik heb Moz. wel, maar nog niet als standaard ... ik ben voorzichtig. Eerst even al die instellingen doorploeteren om het te krijgen zoals ik wil (ik il bijvoorbeeld niet kiezen voor een user als ik opstart).
Maar de voornaamste reden dat ik Moz. heb is om testen (HTML-kit ondersteunt nu ook Gecko preview namnelijk ), als het werkt in Moz. .. dan werkt het.
quote:En dat geloof jezelf?
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:29 schreef Webby het volgende:
quote:Whoa ... half transparante png bestanden
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:41 schreef nietzman het volgende:[..]
En dat geloof jezelf?
Bekijk anders deze pagina eens... Het paradepaardje vam Mozilla: Volledige PNG ondersteuning...
(Niet in IE bekijken natuurlijk
)
*overtuigd*
Al ben ik over het algemeen niet zo'n convertertje als Nietzje hier probeert te zijn, moet ik toegeven dat ik al geprobeerd heb om m'n ouders, een vriend van me en zelfs m'n vriendin tot vervelens aan toe te converten...
* CaPS_ is in elk geval erg op Mozzie gesteld
[Dit bericht is gewijzigd door CaPS_ op 15-10-2002 10:49]
quote:Stiekum toch met IE bekeken ... mooi plaatje hoor
En dat geloof jezelf?
Bekijk anders deze pagina eens... Het paradepaardje vam Mozilla: Volledige PNG ondersteuning...
)
quote:Ditto, met Open Office trouwens
[b]Op dinsdag 15 oktober 2002 10:47 schreef CaPS_ het
Al ben ik over het algemeen niet zo'n convertertje als Nietzjehier probeert te zijn, moet ik toegeven dat ik al geprobeerd heb om m'n ouders, een vriend van me en zelfs m'n vriendin tot vervelens aan toe te converten...
quote:Idd, was ik nog vergeten. Helden optie nummer 3!
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:47 schreef CaPS_ het volgende:
Show selection source.. Ik hoef nooit meer door lappen HTML heen te zoeken...
All your browsers are belong to us!
quote:bedoel je dat dit wel werkt in Mozilla maar niet in IE ? (hij doet ut bij mij wel)
En dat geloof jezelf?
)
quote:Ik hou van de meest recente
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:50 schreef Webby het volgende:
En waarom zet je geen link naar 1.1 in je beginpost, maar naar de 1.2 alpha versie
De enigste reden waarom ik geen link naar een nightly heb geplaatst, is omdat dat geen mooie installertjes zijn
quote:1.2 alpha geeft probz met sommige scrollwheel mouses en wil nog wel eens crashen op nieuwe ATI drivers ... niet echt fijn als je mensen om wilt turnen dus ... geeft ze dan een stable release ...
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:53 schreef nietzman het volgende:[..]
Ik hou van de meest recente
De enigste reden waarom ik geen link naar een nightly heb geplaatst, is omdat dat geen mooie installertjes zijn
quote:Ja, bij mij ook, maar er is wel verschil hoor.
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:52 schreef burp2002 het volgende:[..]
bedoel je dat dit wel werkt in Mozilla maar niet in IE ? (hij doet ut bij mij wel)
IE:
Mozilla:
En die PNG implementatie van Mozilla is idd veeeel beter (gebruikt dan ook de 'officiele' LibPNG, itt Microsoft die zelf een brakke library in elkaar heeft gestampt)
Maarre, als je mensen wilt overhalen om Mozilla te gebruiken is het niet zo slim om die mensen te verwijzen naar een (nog-niet-zo-stabiele) alpha versie..
[edit]
argh, ik ben weer te langzaam met reageren
[/edit]
quote:Inmiddels aangepast
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:58 schreef dikkebanaan het volgende:
Maarre, als je mensen wilt overhalen om Mozilla te gebruiken is het niet zo slim om die mensen te verwijzen naar een (nog-niet-zo-stabiele) alpha versie..
heeft iemand al de download manager genoemd?
dat is 1 van mijn favo onderdelen, weg met getright!
plus natuurlijk de sidebar waar je bijv. google of het weer of cnn in kan knallen. TOP
Voor de mensen die zeggen dat IE sneller is dan Mozilla:
- Gebruik de quickstart optie, waardoor Moz in het geheugen blijft. IE doet dit ook.
- Een groot verschil tussen de beide browsers is dat IE meteen alles wat hij rendert uitspuugt op het scherm, terwijl Moz de hele pagina netjes rendert en deze vervolgens pas op het scherm zet. Hierdoor kan het lijken dat IE sneller is, maar dat is schijn.
Nog enkele aanraders:
Piemenus:
Nieuwe, geadvanceerdere versie van Mouse Gestures. Je moet er even aan wennen, maar het werkt heel fijn.
Bookmarklets:
Kleine javascriptjes die je browser allerlei extra features geven. Je kan ze in een toolbar zetten.
Mycroft:
Handige verzameling plugins om gebruik te kunnen maken van verschillende zoekmachines vanuit Moz.
quote:Het leuke is dat je Mozilla zo in kan stellen dattie zichtzelf identificeerd als IE.... het leuke is dat dan de pagina's net zo goed, if nog beter, werken
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:02 schreef DaRealMac het volgende:
het enige nadeel van mozilla vind ik idd sommige pagina`s die met scripts werken, en alle andere browsers dan IE weren. Verder [afbeelding]
quote:Leuk dat Opera een snelle brouwser is, maar wat een brakke app! Kan JavaScript maar half, maakt van sommige HTML echte een teringzooi en het loopt me te vaak vast. Heb het een tijdje geprobeerd, maar nee. Dan nog liever IE.
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:06 schreef slakkie het volgende:
Mozilla is leuk, maar Opera leuker. Dus ik stap niet over (vinden jullie hopelijk niet erg he).
quote:Teach me Obi-Wan!?
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:10 schreef nietzman het volgende:[..]
Het leuke is dat je Mozilla zo in kan stellen dattie zichtzelf identificeerd als IE.... het leuke is dat dan de pagina's net zo goed, if nog beter, werken
Nog een andere erg handig functie is dat je links die alleen maar geschreven zijn (dus niet aanklikbaar zijn) kan selecteren en dan met de middelste muisknop naar die link toe kan gaan, scheelt weer een hoop geknip en geplak van links
Ook lijkt het alsof pagina's sneller worden opgebouwd, dit komt omdat IE eerst de pagina helemaal download voordat ie wat laat zien terwijl Mozilla al meteen de pagina laat zien (plaatjes en alle andere zut komen pas daarna).
Hierdoor kan het bv gebeuren dat je heel wazige plaatjes ziet die langzaam helder worden (doet me denken aan die 'goeie ouwe' tijd met Netscape ) dit lijkt misschien irritant, maar dat is het juist niet omdat je zo veel eerder kan zien of het nut heeft om te wachten op die plaatjes (bv als je screenshots bekijkt van een spel).
(jammer dat dit alleen kan met JPEG plaatjes)
[edit]
argh, wat ben ik toch een schnitzelkopf!
weer te laat met reageren..
[/edit]
* dikkebanaan Mozilla
[Dit bericht is gewijzigd door dikkebanaan op 15-10-2002 11:34]
Scripts zijn eenvoudig browser compatible te krijgen. (En de javascript foutmeldingen zijn zoveel beter dan de poep die ik altijd van IE krijg)
Wat de DOM inspector precies voor nut heeft ben ik nog niet helemaal achter...maar een leuk speeltje is het zeker.
dat XUL heb ik me een klein beetje in verdiept. ik zie nog niet helemaal hoe het werkt, maar lijkt me grappig om eens wat mee te prutsen.
Een nadeeltje moet ik toch noemen,
Wij zitten achter een proxy - de helft van de tijd timen plaatjes out en pagina's willen nogal eens niet gevonden worden - hierdoor wil de layout van de pagina nogal eens verknalt worden en moet ik nogal eens op refresh drukken. errug irri... maar ligt meer aan ons netwerk/proxytje dan aan de browser denkik (al is het balen dat IE het wel perfect doet...)
mischien is dit al opgelost in nieuwere versies, maar deze (1.2a) in ieder geval niet.
Mozilla
quote:Eentje voor het forum zou ik zeer waarderen... eentje met alle fora en subfora, die uitklappen in de verschillende topics... ik heb al gekeken of ik zelf iets kon fixen, maar heb helaas niet genoeg prog. kennis... maar in theorie is het zeker wel mogelijk
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:37 schreef dikkebanaan het volgende:
Is er toevallig ook al een FOK! sidebar?
(1 voor de frontpage en 1 voor het forum)
Nog een feature die ik nog niet heb gezien in dit topic: De JavaScript debugger. ( http://www.mozilla.org/projects/venkman/ )
En natuurlijk de ingebouwde download manager
quote:Ik heb ooit zoiets gemaakt voor de activetopics (die werden dan opgedeeld in subfora in een mooie tree die je kon uitklappen) , helaas werkt deze niet meer sinds de nieuwe layout. (is er eigenlijk een XML backend voor Fok! ? in dat geval wil ik 'm wel ff aanpassen)
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:40 schreef nietzman het volgende:[..]
Eentje voor het forum zou ik zeer waarderen... eentje met alle fora en subfora, die uitklappen in de verschillende topics... ik heb al gekeken of ik zelf iets kon fixen, maar heb helaas niet genoeg prog. kennis... maar in theorie is het zeker wel mogelijk
quote:Hebbie 1.2a of 1.1? Want met 1.2a waren wat bugs bekend met scrollwheels geloof ik.
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:48 schreef K3 het volgende:
Het muiswieltje doet wel vreemd....* K3 is bijna definitef overgestapt
Ik zou 1.1 gebruiken, die is het stabielst.
quote:Al in je settings menu gekeken? Mozilla kan namelijk andere muiswiel-settings dan je OS gebruiken... maar dit is uit te zetten
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:48 schreef K3 het volgende:
Het muiswieltje doet wel vreemd....* K3 is bijna definitef overgestapt
quote:Ik meende dat die er inderdaad was... zal ff voor je zoeken
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:46 schreef Aaargh! het volgende:[..]
(is er eigenlijk een XML backend voor Fok! ? in dat geval wil ik 'm wel ff aanpassen)
[edit]
Heb je hier iets aan?
quote:ik heb al eens gekeken naar die javascript debugger, ik kan er niet wijs uit worden. Gebruik jij em? zo ja - hoe werkt ie (ik kan zelf de hlpfile lezen, ik bedoel meer van - is ie nuttig en is ie lekker om mee te werken)
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:43 schreef Aaargh! het volgende:
* Aaargh! is ook een Mozzy gebruikerNog een feature die ik nog niet heb gezien in dit topic: De JavaScript debugger. ( http://www.mozilla.org/projects/venkman/ )
En natuurlijk de ingebouwde download manager
ik denk dat het mogelijk moet zijn om hierna een page te maken waarin je vervolgens deze javascript code pleurt:
code:ik ben weer even verder prutsenif ((typeof window.sidebar == "object") && (typeof window.sidebar.addPanel == "function"))
{
window.sidebar.addPanel ("Fok! Nieuws",
"http://bitch.obit.nl/cgi-bin/perl/fok.pl","");
}
else
{
var rv = window.confirm ("This feature is only available for the Mozilla browser. " + "Would you like to download Mozilla now?");
if (rv)
document.location.href = "http://www.mozilla.org";
}
}
hier is een screenie van fok in je sidebar
hij is nog niet af, maar als je em wilt proberen de page staat hier http://bitch.obit.nl/moz-fok.html
hij refreshed om de 5 minuten btw
Oja, ik gebruik Modern Grey als theme.
[Dit bericht is gewijzigd door mvt op 15-10-2002 15:18]
quote:Hier een paar screenies van de sidebar die ik gemaakt had, moet nu aangepast worden aan de XML active topics dus het werkt nu niet meer.
Op dinsdag 15 oktober 2002 13:54 schreef Sib het volgende:
ik haat op mezelf reageren lolhier is een screenie van fok in je sidebar
screenie 2
Ik heb dus zoals je ziet XUL gebruikt en geen HTML.
quote:Veel betere support voor verschillende standaarden ?
Op dinsdag 15 oktober 2002 15:14 schreef sweek het volgende:
kan iemand me het grote voordeel van mozilla tov opera eens geven?
quote:das een oudje
Op dinsdag 15 oktober 2002 15:15 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Hier een paar screenies van de sidebar die ik gemaakt had, moet nu aangepast worden aan de XML active topics dus het werkt nu niet meer.
screenie 2
quote:welke standaarden dan?
Op dinsdag 15 oktober 2002 15:17 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Veel betere support voor verschillende standaarden ?
quote:Nice.
Hier een paar screenies van de sidebar die ik gemaakt had, moet nu aangepast worden aan de XML active topics dus het werkt nu niet meer.
screenie 2
quote:o.a. de web bouw standaarden van het W3C
Op dinsdag 15 oktober 2002 15:17 schreef sweek het volgende:[..]
welke standaarden dan?
quote:De standaarden van W3 waar iedereen zich aan zou moeten houden...
Op dinsdag 15 oktober 2002 15:17 schreef sweek het volgende:[..]
welke standaarden dan?
Namaak- zelf verzonnen rotstandaarden zoals Microsoft ze handhaafd (Ik noem als groot voorbeeld gekleurde scrollbars) zorgen voor een soort van 'chaos' in de webwereld... Als Browserontwikkelaars zich niet aan de standaarden houden, kunnen we straks voor elke browser een aparte pagina gaan maken....
quote:Die zou extreem handig zijn....
screenie 2
quote:Ik zal eens kijken of ik vandaag of morgen tijd heb dit te implementeren, voordeel is dat het dit keer netjes met een XML parser kan dus geen gerotzooi met het ontleden van HTML, zou tijd moeten schelen.
Op dinsdag 15 oktober 2002 15:25 schreef nietzman het volgende:[..]
Die zou extreem handig zijn....
Ik zou er absoluut geen bezwaar op hebben dat je die compatible zou proberen te maken voor de nieuwe versie
Edit: Misschien is dit zelfs mogelijk met een XSLT stylesheet.
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 15-10-2002 15:46]
quote:maakt dit iets uit voor niet website makers? indien je je aan die standaarden houd, komt het denk ik ook wel goed in opera. niet?
Op dinsdag 15 oktober 2002 15:24 schreef nietzman het volgende:[..]
De standaarden van W3 waar iedereen zich aan zou moeten houden...
Namaak- zelf verzonnen rotstandaarden zoals Microsoft ze handhaafd (Ik noem als groot voorbeeld gekleurde scrollbars) zorgen voor een soort van 'chaos' in de webwereld... Als Browserontwikkelaars zich niet aan de standaarden houden, kunnen we straks voor elke browser een aparte pagina gaan maken....
quote:Ik geloof dat opera prima normaal html laat zien..
Op dinsdag 15 oktober 2002 15:44 schreef sweek het volgende:[..]
maakt dit iets uit voor niet website makers? indien je je aan die standaarden houd, komt het denk ik ook wel goed in opera. niet?
quote:Nee, er zijn een aantal dingen die in de standaarden zitten maar niet (goed) werken in Opera. b.v. de DOM support van Opera laat nogal te wensen over.
Op dinsdag 15 oktober 2002 15:44 schreef sweek het volgende:
maakt dit iets uit voor niet website makers? indien je je aan die standaarden houd, komt het denk ik ook wel goed in opera. niet?
(en dan bedoel ik dat onderaan in mn browser )
quote:Een 404 error bedoel je ?
Op dinsdag 15 oktober 2002 16:17 schreef s0k het volgende:
na het installen van de multizilla plugin (die mij juist zo relaxt leek)
kreeg ik dit :S(en dan bedoel ik dat onderaan in mn browser
)
quote:haha
Op dinsdag 15 oktober 2002 16:22 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Een 404 error bedoel je ?
zal het wel ff uitleggen :S
je hebt dus die bar, onder in je browser... met de short links voor navigater t/m Chatzilla
daar lijkt het alsof er 2 of 3 enter staan, en dan staat er een regel met:
menuiten id="qpm_BlockPopups" label="&cookieBlockPopupsCmd. label;"
ikzelf heb niks aan mijn instellingen veranderd, en na het installen van de multizilla plugin krijg ik dit...
quote:Doet ie helemaal fantastisch
Op dinsdag 15 oktober 2002 16:48 schreef SpuitElf het volgende:
Ik heb al een paar keer geprobeerd om naar Mozilla over te schakelen, maar ik ben zo gewend dat je met IE op Ctrl-enter kan raggen en dattie dan http://www. ervoor en .com/ erachter gooit, dat ik me gigantisch aan het gebrek van deze functie in Mozilla erger en zo toch maar weer bij IE terecht kom
quote:Nee, das als je gewoon op enter drukt. dan gaat ie d'rnaar zoeken, maar dat wil ik meestal niet. Gewoon Ctrl+enter en verder niks doen wat m niet gevraagd wordt
Op dinsdag 15 oktober 2002 16:56 schreef mvt het volgende:[..]
Doet ie helemaal fantastisch
Nog leuker, als ik bijvoorbeeld "spuitelf" intype en hij vind www.spuitelf.com niet en ik ga weer naar de adresline en ik op het pijltje naar beneden druk zoek ie in Google naar spuitelf
en de google toolbar in IE is stukken handiger dan die ingebouwde search functie in Mozilla.
quote:nog NOOOOIIT van gehoord
Op dinsdag 15 oktober 2002 16:10 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Nee, er zijn een aantal dingen die in de standaarden zitten maar niet (goed) werken in Opera. b.v. de DOM support van Opera laat nogal te wensen over.
maar ik heb bijna nergens last van, sommige flash pagina's gaan fout, voor de rest gaat het allemaal best goed
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 17:06 schreef SpuitElf het volgende:
Nee, das als je gewoon op enter drukt. dan gaat ie d'rnaar zoeken, maar dat wil ik meestal niet. Gewoon Ctrl+enter en verder niks doen wat m niet gevraagd wordt
[edit]
Ik zie net dat ik alWEER te snel heb gereageerd en niet goed heb gelezen..
* dikkebanaan runs into windows
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door dikkebanaan op 15-10-2002 19:57]
quote:mijn google toolbar werkt er anders niet onder
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:31 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Er is niks wat in Mozilla niet werkt dat in IE wel werkt. (Wel de laatste versie gebruiken, 1.1)
Gelukkig is zn kleine broertje Phoenix wel rieleks
quote:Daar is een mozilla extension voor, kan je zo via XPI installeren.
Op dinsdag 15 oktober 2002 16:48 schreef SpuitElf het volgende:
Ik heb al een paar keer geprobeerd om naar Mozilla over te schakelen, maar ik ben zo gewend dat je met IE op Ctrl-enter kan raggen en dattie dan http://www. ervoor en .com/ erachter gooit, dat ik me gigantisch aan het gebrek van deze functie in Mozilla erger en zo toch maar weer bij IE terecht kom
Windows : Mozilla 1.2Alpha
Linux : Galeon (Ximian-Gnome)
BeOS : Mozilla 1.2Alpha (beeeetje buggy, dat wel)
FreeBSD : Als ik X eenmaal aan de gang heb dan zal dat ook wel Moz worden (of Galeon)
uberbrowsertje. vooral het laden van links in tabs op de achtergrond (met de middelste muisknop) is leuk voor nieuwssites ism een kl#tetrage internietverbinding. Op fok bijvoorbeeld lees ik alle headlines door, middelklik op de interresante exemplaren, idem dito voor columns/forum/tweakers bars, en als ik bij de laatste aangekomen ben is de eerste al geladen. Zonder dat er irritante nieuwe windows weggeklikt hoeven te worden.
Vooral dankzij dit topic ben ik nu aan de Mozilla ...
Ik vind het vooral geweldig dat ik images van adservers gewoon uit kan zetten Geweldig ... voordeel vn niet commerciele browser
[Dit bericht is gewijzigd door Young_David op 15-10-2002 20:51]
quote:Dat probleem heb ik hier dus ook. Goed plaatje:
Op dinsdag 15 oktober 2002 16:17 schreef s0k het volgende:
na het installen van de multizilla plugin (die mij juist zo relaxt leek)
kreeg ik dit :S(en dan bedoel ik dat onderaan in mn browser
)
Ik heb die mouse gestures en multizilla geïnstalled, verder niks. Draai Windows XP en Mozilla 1.1 .
Sidebar is handig net als Mozilla, hij laat van elke site Favicon zien als die er is.
Btw voor skins: http://www.deskmod.org/ (Orbit is heel mooi!)
quote:Ah ik zie het al, het werkt alleen in builds van NA 13-9. En Mozilla 1.2a is van 11-9, dus dan kan je het alleen in nightly's draaien ofzo? Lekker is dat. Dan pleur ik het er wel ff uit voor nu. Want een oude versie kan ik niet vinden.
Op woensdag 16 oktober 2002 00:45 schreef Aaargh! het volgende:
Das een gevalletje van rotte XML in de XUL voor multizilla. -> ff hun site checken of multizilla wel met jouw versie werkt, als er niks over staat ff bugreportje mailen.
Ok ik heb gezocht op mozdev.org en in de help van Mozilla, maar hoe verwijder ik Multizilla?
[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 16-10-2002 01:18]
quote:http://googlebar.mozdev.org/
Op dinsdag 15 oktober 2002 18:31 schreef Mr_Knoxville het volgende:[..]
mijn google toolbar werkt er anders niet onder
quote:http://multizilla.mozdev.org/faqs.html#remove
Op woensdag 16 oktober 2002 01:09 schreef keeper het volgende:Ok ik heb gezocht op mozdev.org en in de help van Mozilla, maar hoe verwijder ik Multizilla?
Persoonlijk heb ik trouwens nooit problemen gehad met het runnen van nightly's en alpha releases....
Ik zie op deze pagina trouwens verschillende multizilla versies staan, de bovenste XPI zou idd alleen op versies van na 13/9 moeten werken, maar onder, in het tabelletje, staan nog oudere versies die wél zouden moeten werken
Dus deze (windows) zou wel moeten werken.
quote:Ik gebruik om zelf te surfen Mozilla, maar als je websites bouwt voor anderen dan heb je IE5,IE5.5 EN IE6 nodig. Het is niet zo dat alles in Mozilla ook in IE werkt, en klanten draaien nou eenmaal IE dus verwachten ze dat het daarop werkt. Met simpele dingen kan het al misgaan.
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:40 schreef Young_David het volgende:
Gebruik dan Mozilla om websites te testen, of desnoods NS4. Heel vaak is het zo dat iets wat in IE werkt, niet persé in andere browsers werkt.
[..knipperdeknip..]
Maar de voornaamste reden dat ik Moz. heb is om testen (HTML-kit ondersteunt nu ook Gecko preview namnelijk), als het werkt in Moz. .. dan werkt het.
Voor de rest vermijd ik IE als de pest. Mozilla met tabbed browsing, ad blocking, bookmarks die meerdere tabs opened op verschillende pagina's (fantastische feature!) versus IE dat vol zit met security-leaks, thuis niet werkt (heh linux), me mateloos irriteert als je in een form op 'backspace' drukt je een pagina teruggaat soms, etc.
Ieder z'n voorkeur hoor. Ik erger me aan IE dingen dus gebruik ik Mozilla. Mensen zouden Mozilla moeten proberen alleen om eens te zien wat er nog meer te krijgen is. Als ze IE beter vinden, mij best.
Mozilla 1.2beta is inmiddels gereleased en deze heeft warempel een paar extra features:
quote:Vooral de Link Prefetch functionaliteit ziet er interessant uit maar ik ben benieuwd of andere browsers dit ook kennen ?
* Type ahead find works on Mac Mozilla and works correctly with IME.
* Linux Mozilla (in the Classic theme) will pick up the native GTK theme and HTML form controls now pick up the native theme on winXP.
* Mozilla now supports link prefetching; see the Link Prefetching FAQ for details.
* Mozilla Mail includes a new "filter after the fact" capability so users can create a filter and then run that filter on already downloaded mail. Filter logging has also been implemented.
* A long requested feature, show toolbars as text/icons/both, has been implemented.
* You can launch the browser with a bookmark group as your start page. This loads several pages into tabs at startup.
* Java compatability with Mac OS 10.2 (Jaguar) has been repaired.
Ennieweej, Mozilla 1.2beta..
quote:XPI?
Op dinsdag 15 oktober 2002 19:31 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Daar is een mozilla extension voor, kan je zo via XPI installeren.
linkje?
want als dat werkt dan ben ik verkocht
quote:Hey!
Op donderdag 17 oktober 2002 08:51 schreef CaPS_ het volgende:* Mozilla Mail includes a new "filter after the fact" capability so users can create a filter and then run that filter on already downloaded mail. Filter logging has also been implemented.
quote:idd, ennieweej.. Ik ben ff downloaden
Ennieweej, Mozilla 1.2beta..
quote:overigens doet ie dit bij mij (moz 1.1) zonder extensies..
Op donderdag 17 oktober 2002 09:45 schreef SpuitElf het volgende:[..]
XPI?
linkje?
want als dat werkt dan ben ik verkocht
quote:Proxie en of cache uitdoen?? Bij mij gaat het altijd goed.
Op donderdag 17 oktober 2002 10:09 schreef SpuitElf het volgende:
Oh en nog its, ik heb ingesteld dat pagina's bij elk bezoek opnieuw gedownload moeten worden, maar dat werkt niet helemaal goed.. Hier op de forum index bijvoorbeeld zie ik soms tijden staan van een aantal uur terug.. Hoekandat? In MSIE doet ie dat wel goed
Ik gebruik beide, vooral het feit dat ie SSL IMAP ondersteunt is handig wegens mijn secure webmail van mijn stage. Standaard is hier Pegasus, maar 1) dat is een klote programma en 2) Die kan (en wil) je niet thuis gebruiken wegens het gebrek aan SSL support.
quote:Als ik die cache op 0 zet gaat t allemaal zo langzaam
Op donderdag 17 oktober 2002 14:15 schreef mvt het volgende:[..]
Proxie en of cache uitdoen?? Bij mij gaat het altijd goed.
quote:Nu nog eudora, maar als ik ooit es op mozilla overstap neem ik ook gewoon die mail client. Gebruik 'm nu op de universiteit, werkt wel lekker
Op donderdag 17 oktober 2002 14:18 schreef mvt het volgende:
Even een vraagje?? Gebruiken jullie alleen de browser of ook de mailclient???Ik gebruik beide, vooral het feit dat ie SSL IMAP ondersteunt is handig wegens mijn secure webmail van mijn stage. Standaard is hier Pegasus, maar 1) dat is een klote programma en 2) Die kan (en wil) je niet thuis gebruiken wegens het gebrek aan SSL support.
quote:Ik heb hem hier op 1 Kb staan, maar dat is omdat ik een retesnelle verbinding heb, thuis weet ik het niet. Cache vergelijkt hier wel elke keer de pagina uit het cache met de originele pagina.
Op donderdag 17 oktober 2002 14:20 schreef SpuitElf het volgende:[..]
Als ik die cache op 0 zet gaat t allemaal zo langzaam
quote:Ik gebruik de mail client.. Geen gezeik met foutlook bugs/virussen en er is een hele goeie gpg/pgp extensie.
Op donderdag 17 oktober 2002 14:18 schreef mvt het volgende:
Even een vraagje?? Gebruiken jullie alleen de browser of ook de mailclient???
Als newsclient gebruik ik em overigens niet.. Tis niet helemaal lekker werken met binaries enzo () .. en geen yenc support. (1.1 iig niet)
quote:Heb Breedband kabel (512/128) dus t is wel te doen, maar toch vertraagt t wel wat. Hij moet webpagina;s toch gewoon wel kunnen vergelijken zonder de plaatjes etc. weg te kunnen gooien?
Op donderdag 17 oktober 2002 14:46 schreef mvt het volgende:[..]
Ik heb hem hier op 1 Kb staan, maar dat is omdat ik een retesnelle verbinding heb, thuis weet ik het niet. Cache vergelijkt hier wel elke keer de pagina uit het cache met de originele pagina.
quote:Zoiets zal ik thuis ook wel heben, maar ik weet niet hoe ie daar ingesteld staat. Heb hier trouwens >4Mbit/s down als ik het soms eens time.
Op donderdag 17 oktober 2002 15:52 schreef SpuitElf het volgende:[..]
Heb Breedband kabel (512/128) dus t is wel te doen, maar toch vertraagt t wel wat. Hij moet webpagina;s toch gewoon wel kunnen vergelijken zonder de plaatjes etc. weg te kunnen gooien?
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:03 schreef mvt het volgende:[..]
Zoiets zal ik thuis ook wel heben, maar ik weet niet hoe ie daar ingesteld staat. Heb hier trouwens >4Mbit/s down als ik het soms eens time.
/offtopic
Maar goed, dit is - behalve door de cache op 0 te zetten - dus niet te fixen bij mozilla?
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 09:06 schreef nietzman het volgende:
Ik zie op deze pagina trouwens verschillende multizilla versies staan, de bovenste XPI zou idd alleen op versies van na 13/9 moeten werken, maar onder, in het tabelletje, staan nog oudere versies die wél zouden moeten werken![]()
quote:UvA
Op donderdag 17 oktober 2002 17:11 schreef SpuitElf het volgende:[..]
![]()
quote:Schijnbaar wel, thuis heb ik hem op 5 mb staan en "compare when page is out of date"
/offtopicMaar goed, dit is - behalve door de cache op 0 te zetten - dus niet te fixen bij mozilla?
quote:Wat ik doe, en wat dus ook bij "Compare if page is out of date" niet werkt:
Op donderdag 17 oktober 2002 18:56 schreef mvt het volgende:[..]
UvA
[..]Schijnbaar wel, thuis heb ik hem op 5 mb staan en "compare when page is out of date"
En zo te zien is een zoek op mijn naam bij refreshen meteen geupdate.
Ga naar forum.fok.nl
Kijk naar de tijd van de laatste reactie bij het slowchatforum (actiefst).
Ga naar een andere pagina, bijv. een subforum, of de zoekmachine ofzo.
Wacht een paar minuutjes
druk op "vorige"
en kijk were naar de tijd die bij slowchat staat.
Dit is altijd nog dezelfde tijd als bij het eerste bezoek, terwijl als ik dan het SC forum open, er wel frisse tijden staan. Als je dus een pagina uit je history bezoekt gata ie 'm niet controleren op vernieuwing, iets wat IE dus wel deed.. en das jammer
quote:ff offtopic, maar zit je dan in de studieruimte? Wist niet dat het daar ZO snel ging (studieruimte Roetersstraat heb ik het dan over). Zal het anders wel ff checken als ik er weer ben
Op donderdag 17 oktober 2002 18:56 schreef mvt het volgende:
UvA
ff ontopic: ik heb ook dat vinkje gezet op 'page out of date' en dat scheelt toch wel een hoop. En dat ondanks mn 512/128 ADSL. Cache is default-grootte (niet aangepast na installatie dus..).
met Netscape geen last van
quote:Als ik back druk verwacht ik dat ik de pagina krijg zoals ik 'm achtergelaten heb, dus zonder dat'ie opnieuw opgehaald wordt. Maar als ik 's ochtends kijk, computer uitzet, en 's avonds weer de index bekijk, dan verwacht ik dat de pagina wel opnieuw geladen wordt, en dat gebeurt niet. Lijkt me eerder een probleem met Fok! dan met Mozilla, omdat ik het niet alleen thuis (Mozilla) maar ook op m'n werk en bij m'n ouders (beide keren IE) heb.
Op donderdag 17 oktober 2002 19:11 schreef SpuitElf het volgende:[..]
Wat ik doe, en wat dus ook bij "Compare if page is out of date" niet werkt:
Ga naar forum.fok.nl
Kijk naar de tijd van de laatste reactie bij het slowchatforum (actiefst).
Ga naar een andere pagina, bijv. een subforum, of de zoekmachine ofzo.
Wacht een paar minuutjes
druk op "vorige"
en kijk were naar de tijd die bij slowchat staat.Dit is altijd nog dezelfde tijd als bij het eerste bezoek, terwijl als ik dan het SC forum open, er wel frisse tijden staan. Als je dus een pagina uit je history bezoekt gata ie 'm niet controleren op vernieuwing, iets wat IE dus wel deed.. en das jammer
quote:stageplek, locatie AMC.
Op donderdag 17 oktober 2002 19:30 schreef keeper het volgende:[..]
ff offtopic, maar zit je dan in de studieruimte?
quote:Zoals eerder al is gezegd moet je ook geen beta of zelfs alpha versie gebruiken want dan is het logisch dat ie (vaak) crasht..
Op donderdag 17 oktober 2002 19:36 schreef Ultrawuft het volgende:
Ik ben maar netscape 7 gaan gebruiken omdat Mozilla een pauper browser is die er steeds uitvliegt hiero.
quote:Netscape is dan ook verder afgewerkt..
met Netscape geen last van
Mozilla is de meest geavanceerde browser voor BeOS op dit moment, Opera ligt jaren achter op dit platform met hun versie 3.04, om het nog maar niet over NetPositive te hebben
quote:Probleem met Active Topics
Op donderdag 17 oktober 2002 19:51 schreef Light het volgende:
Als ik back druk verwacht ik dat ik de pagina krijg zoals ik 'm achtergelaten heb, dus zonder dat'ie opnieuw opgehaald wordt. Maar als ik 's ochtends kijk, computer uitzet, en 's avonds weer de index bekijk, dan verwacht ik dat de pagina wel opnieuw geladen wordt, en dat gebeurt niet. Lijkt me eerder een probleem met Fok! dan met Mozilla, omdat ik het niet alleen thuis (Mozilla) maar ook op m'n werk en bij m'n ouders (beide keren IE) heb.
quote:Jazekers!
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:12 schreef DIFFR3NC3 het volgende:
is het BTW ook ergens mogelijk om het opstart plaatje te veranderen...
die is namelijk echt foei lelijk
Hier staat een hele verzameling Splashscreens... zijn simpel te installeren door ze op te slaan als 'mozilla.bmp' in je mozilla map
* nietzman heeft zelf deze:
quote:dankje
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:27 schreef nietzman het volgende:[..]
Jazekers!
Hier staat een hele verzameling Splashscreens... zijn simpel te installeren door ze op te slaan als 'mozilla.bmp' in je mozilla map
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:27 schreef nietzman het volgende:[..]
Jazekers!
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:36 schreef DIFFR3NC3 het volgende:[..]
quote:hoe kan php nou sneller gaan door mozilla
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:44 schreef ninja-mod het volgende:
ik kan mac gebruikers mozilla van harte aanraden!!! php gaat zeker 5 keer zo snel in mozilla en ook overige pagina's gaan stukken sneller en stabieler... absolute aanrader!
dit noemt men nou het placebo effect
quote:Op een Mac (OSX) kan ik toch eerder Chimera aanbevelen... Een Gecko browser met de Cocoa front-end... Ofwel de Mozilla pagina render engine, op een manier dat 'ie er veel geiler uitziet
ik kan mac gebruikers mozilla van harte aanraden!!! php gaat zeker 5 keer zo snel in mozilla en ook overige pagina's gaan stukken sneller en stabieler... absolute aanrader!
quote:De PHP output is HTML, en aangezien Mozilla zo ongeveer al het HTML werk sneller 'renderd' zal het opbouwen van een geparsede php pagina ook veel sneller gaan
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:49 schreef Wisp het volgende:[..]
hoe kan php nou sneller gaan door mozilla
![]()
wisp , ik snapte er ook nix van maar als sites als fok.nl en fruity.nl echt scheppen sneller gaan in mozilla dan in IE dan is het voor mij makkelijk kiezen hoor!
en vooral, hoe laat je mirc inzien dat je niet wil dat hij alles in IE opent...
quote:opera wel ja... maarja, opera ben ik een beetje aan het verlaten
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:58 schreef ninja-mod het volgende:
trillian doet het volgens mij met je standaardbrowser... dat is in te stellen.... ik ben nog geen mozilla produs ik weet niet zeker of je altijd met tabjes i.p.v. nieuwe vensters kunt werken.... opera heeft dat toch instelbaar
trillian opent ze dus in nieuwe windows, mirc nog altijd in IE
quote:Ik vind hem der lelijker uitzien hoor?
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:07 schreef Wisp het volgende:
geef mij maar Crazybrowser, die heeft ook tabbed browser, popup blokker, ingebouwde google search, mooiere interface enz
Dan nog, crazybrowser heeft nog zelf die brakke trage renderengine van IE, en dat maakt Mozilla al weer vele malen beter Komt ook nog bij dat crazybrowser natuurlijk alle mooie plugins als de mousegestures en dergelijke niet heeft
quote:ziet er wel heel erg opera achtig uit....
geef mij maar Crazybrowser, die heeft ook tabbed browser, popup blokker, ingebouwde google search, mooiere interface enz
quote:Crazybrowser gebruikt IE als render engine.. is net zoiets als Galeon (welke Mozilla gebruikt)
[edit]
darn, waarom reageer ik toch iedere keer zo sloom
[/edit]
quote:ik vind die rendering engine van IE6 juist fijn..
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:12 schreef nietzman het volgende:[..]
Ik vind hem der lelijker uitzien hoor?
Dan nog, crazybrowser heeft nog zelf die brakke trage renderengine van IE, en dat maakt Mozilla al weer vele malen beter
Komt ook nog bij dat crazybrowser natuurlijk alle mooie plugins als de mousegestures en dergelijke niet heeft
en daarnaast kan mozilla veel pagina's niet aan.. probeer dit maar eens
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
(even een land aanklikken eerst)
quote:dat weet ik ook wel, daarom gebruik ik het ook
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:15 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Crazybrowser gebruikt IE als render engine.. is net zoiets als Galeon (welke Mozilla gebruikt)
[edit]
darn, waarom reageer ik toch iedere keer zo sloom
[/edit]
daag mozilla
quote:alsof je dat venster nooit ziet bij IE
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:21 schreef Wisp het volgende:
[afbeelding]daag mozilla
quote:ik niet eigenlijk.. wel bij explorer.exe
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:23 schreef sweek het volgende:[..]
alsof je dat venster nooit ziet bij IE
quote:Plugin installeren en hij werkt perfect
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:17 schreef Wisp het volgende:[..]
ik vind die rendering engine van IE6 juist fijn..
en daarnaast kan mozilla veel pagina's niet aan.. probeer dit maar eens
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
(even een land aanklikken eerst)
Dan nog, als een site niet werkt ligt dat 9 van de 10 keer aan de brakke scriptkunsten van de webmaster
[Dit bericht is gewijzigd door nietzman op 18-10-2002 16:29]
quote:ik ook niet bij mozilla, ook niet op die site van daarnet....
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:24 schreef Wisp het volgende:[..]
ik niet eigenlijk.. wel bij explorer.exe
quote:ik heb liever dat een site werkt dan dat ik de webmaster de schuld kan geven
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:28 schreef nietzman het volgende:[..]
Plugin installeren en hij werkt perfect
Dan nog, als een site niet werkt ligt dat 9 van de 10 keer aan de brakke scriptkunsten van de webmaster
quote:Oe! op school gelijk Mozilla instaleren, ik wordt echt schijtziek van IE op een Mac
quote:Ja idd, dat vind ik ook. Tis prima als een browser zich aan de standaard houdt, maar waar ik voornamelijk een browser voor heb is om te surfen. En als dat surfen niet werkt met de ene browser maar met de andere wel, kan het me eigenlijk niet eens schelen hoe dat komt maar is de keuze snel gemaakt
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:33 schreef Wisp het volgende:[..]
ik heb liever dat een site werkt dan dat ik de webmaster de schuld kan geven
Je kunt wel de brakke webmasters de schuld geven, maar daarmee verhelp je het probleem niet
quote:Dat probleem heb ik ook nog steeds met Mozilla, een link uit Trillian opent ie in een nieuw venster ipv in een nieuwe tab. En dat van IRC: dat heb ik ook met Opera gehad, maar op een gegeven moment was dat weg (volgens mij Opera als default alles ingesteld en als Opera dan open was terwijl ik op IRC een link klikte, pakte hij de link in Opera).
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:59 schreef sweek het volgende:
opera wel ja... maarja, opera ben ik een beetje aan het verlatentrillian opent ze dus in nieuwe windows, mirc nog altijd in IE
quote:Daar heb je gelijk in, maar het is natuurlijk eigenlijk de omgekeerde wereld.
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:05 schreef Tijn het volgende:
Ja idd, dat vind ik ook. Tis prima als een browser zich aan de standaard houdt, maar waar ik voornamelijk een browser voor heb is om te surfen. En als dat surfen niet werkt met de ene browser maar met de andere wel, kan het me eigenlijk niet eens schelen hoe dat komt maar is de keuze snel gemaaktJe kunt wel de brakke webmasters de schuld geven, maar daarmee verhelp je het probleem niet
quote:Uhuh, maar aangezien je nou eenmaal een site niet kunt veranderen, maar wel een andere browser kunt gebruiken, is dat dus een betere oplossing imho dan zeiken op de webmasters en voet bij stukken houden bij een browser die niet doet wat jij wil
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:10 schreef keeper het volgende:[..]
Daar heb je gelijk in, maar het is natuurlijk eigenlijk de omgekeerde wereld.
Nou is dat Mozilla gelukkig niet vaak het geval, want zo'n beetje alle sites werken uitstekend
quote:Das de wet van vraag een aanbod. Als iedereen overgaat op Mozilla wordt die MS-meuk echt wel gauw overboord gegooid door de webdevvers.
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:12 schreef Tijn het volgende:
Uhuh, maar aangezien je nou eenmaal een site niet kunt veranderen, maar wel een andere browser kunt gebruiken, is dat dus een betere oplossing imho dan zeiken op de webmasters en voet bij stukken houden bij een browser die niet doet wat jij wil
Alleen zal dat wel nooit gebeuren .
quote:Daar zou ik niet op gokken nee
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:15 schreef keeper het volgende:[..]
Das de wet van vraag een aanbod. Als iedereen overgaat op Mozilla wordt die MS-meuk echt wel gauw overboord gegooid door de webdevvers.
Alleen zal dat wel nooit gebeuren
.
Overigens doet dat niks aan Mozilla af hoor, tis best een leuke browser. Maar kzou het eerder om z'n features kiezen dan om het feit dat 'ie de standaarden zo goed support.
quote:Een andere browser is niet altijd mogelijk. IE onder Linux bestaat niet (gelukkig maar trouwens). En ik heb van iemand gehoord dat een bepaalde site vanaf een Mac niet goed te bekijken is, zelfs niet met IE voor Mac. Windows IE werkt natuurlijk wel, en Mozilla niet goed.
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:12 schreef Tijn het volgende:[..]
Uhuh, maar aangezien je nou eenmaal een site niet kunt veranderen, maar wel een andere browser kunt gebruiken, is dat dus een betere oplossing imho dan zeiken op de webmasters en voet bij stukken houden bij een browser die niet doet wat jij wil
Nou is dat Mozilla gelukkig niet vaak het geval, want zo'n beetje alle sites werken uitstekend
Als ik iets wel kopen en ik kan niet eens op de website van het desbetreffende bedrijf naar info zoeken omdat de site overduidelijk niet getest is met andere browsers dan IE voor Windows, dan haal ik m'n spullen wel elders.
quote:Noem mij idealistisch. Zo protesteer je een beetje tegen die IE-hegemonie.
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:21 schreef Tijn het volgende:
Overigens doet dat niks aan Mozilla af hoor, tis best een leuke browser. Maar kzou het eerder om z'n features kiezen dan om het feit dat 'ie de standaarden zo goed support.
quote:En voor die ene keer pak ik dan wee IE
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:05 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja idd, dat vind ik ook. Tis prima als een browser zich aan de standaard houdt, maar waar ik voornamelijk een browser voor heb is om te surfen. En als dat surfen niet werkt met de ene browser maar met de andere wel, kan het me eigenlijk niet eens schelen hoe dat komt maar is de keuze snel gemaakt
Je kunt wel de brakke webmasters de schuld geven, maar daarmee verhelp je het probleem niet
quote:Precies, en voor de features (tabbed broswing, popup blokken etc) bestaat er een mooie schil voor IE genaamd Crazy Browser
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:21 schreef Tijn het volgende:[..]
Daar zou ik niet op gokken nee
quote:Ja.
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:53 schreef Wisp het volgende:[..]
Precies, en voor de features (tabbed broswing, popup blokken etc) bestaat er een mooie schil voor IE genaamd Crazy Browser
Laat ze zou nog mouse gestures, skins, type ahead finder, fatsoenlijke CSS en PNG support inbouwen, de pagina's sneller op laten bouwen, IRC, mail en newsgroupsupport interegreren, het geheel in een mooi jasje steken en ik zal het misschien proberen
quote:Koel! Ik heb nu deze
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:27 schreef nietzman het volgende:
edit: plaatje gefix0red.
[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 18-10-2002 23:13]
kan veel beter ik weet het, maar ik heb ff geen tijd
quote:Dope!
Op vrijdag 18 oktober 2002 23:05 schreef DIFFR3NC3 het volgende:
ook maar ff een kwartier achter photoshop gezeten....kan veel beter ik weet het, maar ik heb ff geen tijd
Ik zou alleen dat loading weghalen..
quote:Heb ik niet nodig
Op vrijdag 18 oktober 2002 21:20 schreef nietzman het volgende:[..]
Ja.
Laat ze zou nog mouse gestures, skins, type ahead finder,
quote:Zit er al in, en die halftransparante PNG's zijn leuk maar in de praktijk heb je er nix aan
fatsoenlijke CSS en PNG support inbouwen,
quote:Zal wel aan mij liggen maar heb een aantal pagina's opgemeten met stopwatch en ging even snel
de pagina's sneller op laten bouwen,
quote:IRC zit al in trillian, voor mail heb ik outlook (zowiezo nodig vanwege m'n palm) en newsgroups gebruik ik niet
IRC, mail en newsgroupsupport interegreren,
quote:zit al in een mooi jasje, van mij hoeven die gladde skins niet, als het netjes en overzichtelijk is dan vind ik het goed.. de icons e.d zijn wel mooier dan IE
het geheel in een mooi jasje steken en ik zal het misschien proberen
enige voordeel wat ik kan bedenken is dat het wat veiliger is dan IE omdat alle security exploits op IE gericht zijn
Vandaag ook voor de verandering eens Phoenix geprobeerd (eveneens een browser gebaseerd op dezelfde Gecko-engine). Ook heel leuk.
De Gecko-engine schopt gewoonweg kont!
[semi-off-topic, not to mention a possible flamewar]
Ik vind het trouwens ongelooflijk stom van de KDE development crew dat ze niet gewoon Gecko hadden gebruikt voor Konqueror en het wiel maar opnieuw zijn gaan uitvinden met KHTML. Nergens goed voor! Een waste of resources en bovendien minder compatible dan Gecko! Er was echt niets op tegen geweest om gewoon een KPart om de Gecko backend heen te wrappen. Stom stom stom...
[/semi-off-topic, not to mention a possible flamewar]
quote:het is laat, maar ik denk toch dat het beste antwoord op deze mogelijke flame war is..
Op zaterdag 19 oktober 2002 00:55 schreef motown het volgende:
[semi-off-topic, not to mention a possible flamewar]Ik vind het trouwens ongelooflijk stom van de KDE development crew dat ze niet gewoon Gecko hadden gebruikt voor Konqueror en het wiel maar opnieuw zijn gaan uitvinden met KHTML. Nergens goed voor! Een waste of resources en bovendien minder compatible dan Gecko!
Er was echt niets op tegen geweest om gewoon een KPart om de Gecko backend heen te wrappen. Stom stom stom...
[/semi-off-topic, not to mention a possible flamewar]
biertje iemand?
quote:Is van dezelfde makers, draait dezelfde Gecko engine en kan, als hij 'af' is, dezelfde plugins gebruiken
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:07 schreef dikkebanaan het volgende:
Sorry, ik ben zojuist overgestapt op Phoenix!
Veel sneller dan Mozilla en gebruikt de helft minder aan geheugen..
Op PC's met mindere specs draai ik ook Phoenixx hoor
quote:ff offtopic, ik vind die redhat 8 er onwijs mooi uitzien dus, mijn pa draait em ook al weer een tijdje.. nog geen klacht gehoord
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:07 schreef dikkebanaan het volgende:
Sorry, ik ben zojuist overgestapt op Phoenix!
Veel sneller dan Mozilla en gebruikt de helft minder aan geheugen..
quote:Ik weet et
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:14 schreef nietzman het volgende:[..]
Is van dezelfde makers, draait dezelfde Gecko engine en kan, als hij 'af' is, dezelfde plugins gebruiken
Op PC's met mindere specs draai ik ook Phoenixx hoor
En die plugins werken nu ook al hoor:
quote:Oh, ik heb nog wel een paar klachten.. (die brakke python scripts bijvoorbeeld) maar verder is dit idd de beste/mooiste Linux distro tot nu toe
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:19 schreef Sib het volgende:[..]
ff offtopic, ik vind die redhat 8 er onwijs mooi uitzien dus, mijn pa draait em ook al weer een tijdje.. nog geen klacht gehoord
Mis nog wel wat dingetjes tov IE en Opera (meerdere balken op 1 regel bijv, zodat ik een paar knoppen van de Multizilla bar achter mn personal menu kan pleuren, de snelheidsmeter van Opera etc.). Maar overall is het erg fijn (en ik heb IE niet meer nodig om te Internetbankieren ).
Gelukkig doet de Alt-S om dingen op Fok enzo te posten het ook weer (in Opera niet namelijk).
Één ander gek dingetje echter, als ik bijvoorbeeld die screenshot van Wisp van Crazybrowser wil zien, kan ik deze niet helemaal zien, omdat de horizontale scrollbalk niet verder wil. Pas als ik fullscreen doe en mn sidebar weghaal zie ik meer (maar nog steeds niet alles!). Das wel een beetje jammer nog .
quote:Ah, zie ik daar niet de Codeweavers Crossover plugin in actie met Quicktime? Ik overweeg zelf ook Crossover aan te schaffen. (Wie zegt dat er geen Linux-software bestaat die het waard is om voor te betalen?)
Op zaterdag 19 oktober 2002 16:39 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
En die plugins werken nu ook al hoor:
[afbeelding]
[..]
quote:Dit is de 30-dagen demo
Op zondag 20 oktober 2002 16:31 schreef motown het volgende:[..]
Ah, zie ik daar niet de Codeweavers Crossover plugin in actie met Quicktime? Ik overweeg zelf ook Crossover aan te schaffen. (Wie zegt dat er geen Linux-software bestaat die het waard is om voor te betalen?)
Quicktime installeren is erg makkelijk (via de Loki Installer) en het werkt meteen
Jammer dat Quicktime zelf een beetje 'rotware' is.. (niet alleen de functionaliteit is hetzelfde als onder Windows, ook de QT bugs krijg je er gratis bij )
Maar ik blijf toch hopen (en mailen naar Apple ) op een native Linux versie van Quicktime.. ooit zal ie er komen
quote:was gewoon de 1.0 versie hoor.
Op donderdag 17 oktober 2002 20:53 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Zoals eerder al is gezegd moet je ook geen beta of zelfs alpha versie gebruiken want dan is het logisch dat ie (vaak) crasht..
[..]Netscape is dan ook verder afgewerkt..
quote:Mozilla compileren met de xft optie ( ./configure --help )
Op zondag 20 oktober 2002 19:39 schreef Martinovibes het volgende:
Ik weet niet of jullie er ook last van hebben maar ik vind dat mozilla de fonts zo slecht rendert onder linux...weten jullie misschien waar dat aa ligt
(of d/l dit als je RH8 draait)
Ander lettertype doet ook wonderen.
(de gratis beschikbare lettertypes zijn helaas (nog?) niet echt van hoge kwaliteit omdat hoge kaliteits lettertypes peperduur zijn om te laten maken)
quote:En ook geen oude versies gebruiken
Op zondag 20 oktober 2002 20:03 schreef Ultrawuft het volgende:[..]
was gewoon de 1.0 versie hoor.
Ik vind het lekkerder werken en de meeste pagina's doen het gewoon...
Top!
in ieder geval kan ik testen of websites die ik maak ook hieronder werken en dan doen ze het zowiezo in iexplore
Zal wel geen standaard zijn, maar toch jammer.
Verder topbrowser, ik gebruik nu alweer een week 1.2b en alles is perfect. Naja, near .
En ik zit al de nodige extra zieltjes te winnen om Mozzie te gaan gebruiken en tot dusverre met het nodige succes .
-hoe werken die mouse-gestures? ik zie het nergens staan bij preferences
-hoe zorg je ervoor dat ie popups blokt
-hoe kan je zorgen dat ie geen nieuwe vensters opent maar alles in tabs doet
-hoe kan je die zoekmachines bewerken? ik wil er zelf een paar bijzetten
-soms verdwijnt je cursor (balkje) in een textarea, is dat normaal?
;-)
ow ik zie nu dat ik 1.01 heb, even updaten
quote:Klopt, zit er standaard ook (nog) niet in. Moet je optimoz ff installeren (http://optimoz.mozdev.org).
Op woensdag 23 oktober 2002 02:38 schreef Wisp het volgende:
nog een paar vraagjes
-hoe werken die mouse-gestures? ik het nergens staan bij preferences
quote:Edit > Preferences
-hoe zorg je ervoor dat ie popups blokt
quote:Altijd alles in tabs is mij helaas nog niet gelukt. Links uit Trillian enzo pleurt ie gewoon in een nieuw scherm ipv een tab. Links op Fok bijv. gaan wel naar een tab.
-hoe kan je zorgen dat ie geen nieuwe vensters opent maar alles in tabs doet
quote:ff sidebar aanzetten (F9) en dan Tabs > Search activeren. Dan zie je een dropdowntje met "within [dropdownkeuzes]". Als je dat dropdowntje gebruikt zie je ook de optie Edit Categories. Rest wijst zich vanzelf.
-hoe kan je die zoekmachines bewerken? ik wil er zelf een paar bijzetten
quote:Kan een bugje zijn, ff 1.2b checken dus
-soms verdwijnt je cursor (balkje) in een textarea, is dat normaal?;-)
ow ik zie nu dat ik 1.01 heb, even updaten
Alles wat ik hierboven beschreef is ook iig in 1.2b aanwezig. In oudere versies weet ik het niet zeker .
quote:en er zit nu ook een dikke error onderaan me browserwindow.. iets van <menuitem id=qpm_BlockPopupos" label="
Op woensdag 23 oktober 2002 02:57 schreef Wisp het volgende:
ik heb hem nu geupdate maar nu zit ik met een nieuw probleem, die themes werken niet meer, ik heb alleen die netschaap look
etc
neemt me halve scherm in beslag.. vind het leuke browser maar ze mochten wel een jaartje wachten met uitbrengen totdat ie een beetje beter ontwikkeld was.. nu schrikt iedereen er van terug en houd het bij IE
quote:D0h....Mozilla is al overzichtelijk, dus kan je er wel andere buttons's in pleuren.
Op zaterdag 19 oktober 2002 00:46 schreef Wisp het volgende:
zit al in een mooi jasje, van mij hoeven die gladde skins niet, als het netjes en overzichtelijk is dan vind ik het goed.. de icons e.d zijn wel mooier dan IEenige voordeel wat ik kan bedenken is dat het wat veiliger is dan IE omdat alle security exploits op IE gericht zijn
En dat van die bug onderin, komt door dat brakke Multizilla. Install je dat niet, heb je nergens last van
Andere zeiden weer dat het verholpen zou zijn in Mozilla 1.2b
Edit: En dat over een jaartje wachten...NOT
Tis opensource, en gratis (d0h). Dus als alle beta's en shit gewoon worden uitgebracht, kunnen mensen eerder aangeven wat er verandert moet worden. 1000 ogen zien meer dan 10 ofzo
.
Accountje aanmaken in Bugzilla, bugje neerzetten, klaar is dikkebanaan!
quote:Probeer Phoenix eens.. mooier, lichter en handiger
Op woensdag 23 oktober 2002 03:45 schreef Wisp het volgende:
na de zoveelste crash hou ik het even gezien met mozilla
quote:Joh, misschien de volgende keer alle pagina's van het topic even doorlezen? Je hele gemiep met mouse gestures, tabs, builds en je multizilla probleem is allemaal al lang langsgekomen, en der is uitgelegd hoe je er vanaf komt.
Op woensdag 23 oktober 2002 03:21 schreef Wisp het volgende:[..]
en er zit nu ook een dikke error onderaan me browserwindow.. iets van <menuitem id=qpm_BlockPopupos" label="
etc
(Tip: de openingspost?)
quote:Mozilla bouwt de pagina's toch een stukkie lekkerder (en sneller) op als Opera
Op woensdag 23 oktober 2002 13:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zeg,nietzman
, als jij zegt dat het zo goed is wil ik het best eens proberen. Maar wat is er bij Mozilla allemaal beter dan met Opera? Want opera heb ik een tijdje gebruikt, maar toen ben ik toch weer teruggegaan naar IE.
Daar komt natuurlijk ook eens bij dat Mozilla/Phoenix volkomen opensource is, en dus zijn der lekker snel fixes en zijn plugins en features veel beter geimplementeerd Komt ook nog eens bij dat Mozilla lekker gratis is... dus je hoeft niet om een crack te gaan zoeken
lekker handig!
quote:Ook is Mozilla een van de weinige browsers die op alle bekende en een paar iets minder bekende platformen draait. En dat is makkelijk als je eens iets anders wilt proberen
Op woensdag 23 oktober 2002 15:26 schreef nietzman het volgende:[..]
quote:Wat doe je er dan mee?
Op woensdag 23 oktober 2002 10:25 schreef Tjippie het volgende:
Tjippie zou niets liever doen dan overstappen, maar zowel Mozilla 1.1 als Phoenix 0.3 wilden de inlogpagina van Girotel niet laden
Dus dan toch maar niet overstappen...
Top!
quote:Behalve de aso sluitingstijd (alleen al het concept van een sluitingstijd voor online bankieren...) heb ik weinig te klagen over girotel online eigenlijk.
Op zaterdag 26 oktober 2002 18:43 schreef dikkebanaan het volgende:
Geeft Girotel ooit géén problemen dan?
Wat zie ik in mijn mailbox : een vuilnisbak icoontje.
Even verder kijkend blijkt het onderdeel te zijn van (een nog niet werkend) spamfilter.
quote:ben je niet in de war met de filters
Op maandag 11 november 2002 15:53 schreef mvt het volgende:
Ik heb net de nieuwste nightly build gedownload (ik denk dat deze behoord tot de 1.3 familie, aangezien 1.2 final al gefreezed is volgens de roadmap)Wat zie ik in mijn mailbox : een vuilnisbak icoontje.
Even verder kijkend blijkt het onderdeel te zijn van (een nog niet werkend) spamfilter.
quote:
Op maandag 11 november 2002 16:00 schreef Sib het volgende:[..]
ben je niet in de war met de filters
die doen het namelijk prima(ook als spam filter hehe)
hmm, als picserver het weer doet zie je hem, geen zin om ergens anders te uploaden
[Dit bericht is gewijzigd door mvt op 11-11-2002 16:22]
Kan iemand nou eens zeggen hoe je op de juiste manier flash installeert in Mozilla?
quote:http://download.macromedia.com/pub/shockwave/flash/english/win95nt/6.0.47.0/flashplayer6installer.exe
Op vrijdag 15 november 2002 17:28 schreef sweek het volgende:
Kickje dan maar...Kan iemand nou eens zeggen hoe je op de juiste manier flash installeert in Mozilla?
Als je Mozilla geïnstalleerd hebt (en dus niet een .zip hebt gebruikt) detecteert deze je Mozilla-installatie gewoon.
quote:Hij geeft een soort van leeg scherm vakje aan wat ik wel kan selecteren... maar flash werkt daarna nog niet perfect.
Op vrijdag 15 november 2002 17:56 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Als je Mozilla geïnstalleerd hebt (en dus niet een .zip hebt gebruikt) detecteert deze je Mozilla-installatie gewoon.
IK kan ook handmatig browsen naar een browser, moet ik dan naar de root of naar mozilla/plugins gaan?
quote:Mozilla/plugins.
Op vrijdag 15 november 2002 18:05 schreef sweek het volgende:[..]
Hij geeft een soort van leeg scherm vakje aan wat ik wel kan selecteren... maar flash werkt daarna nog niet perfect.
IK kan ook handmatig browsen naar een browser, moet ik dan naar de root of naar mozilla/plugins gaan?
Maar jij gebruikt een zip-build? En niet de installer? Ik gebruik nl. de installer om Mozilla te installeren en dan herkent de Flash installer Mozilla automatisch.
Ik kan namelijk wel gewoon scrollen, maar als je in IE op dat wieltje klikt, komt er een soort muisje waardoor je pagina naar boven of beneden kan gaan. Hier werkt dat niet meer... Weet iemand een oplossing?
quote:Heb ik geloof ik wel gedaan ja...
Op vrijdag 15 november 2002 18:30 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Mozilla/plugins.
Maar jij gebruikt een zip-build? En niet de installer? Ik gebruik nl. de installer om Mozilla te installeren en dan herkent de Flash installer Mozilla automatisch.
nu lijken ineens alle flash sites te werken, alleen java nog niet.
is daar ook zo iets voor?
(sorry voor het newbie gedoe. )
quote:Heb je de Runtime geïnstalleerd? Die zou Mozilla automatisch moeten herkennen nl.
Op vrijdag 15 november 2002 18:48 schreef sweek het volgende:[..]
Heb ik geloof ik wel gedaan ja... nouja anyway, de meesten flash sites lijken te werken, maar java nog niet altijd.
quote:Zie edit...
Op vrijdag 15 november 2002 18:50 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Heb je de Runtime geïnstalleerd? Die zou Mozilla automatisch moeten herkennen nl.
quote:http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html
Op vrijdag 15 november 2002 18:50 schreef sweek het volgende:[..]
Zie edit...
De JRE downloaden.
Heb je ook meteen een betere Java Runtime voor IE.
http://plugindoc.mozdev.org/windows.html
Voor al uw Mozilla plugin benodigdheden.
quote:Ook die vind hem niet echt... ik ga mozilla eens opnieuw installen, kijken wat het helpt.
Op vrijdag 15 november 2002 18:53 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html
De JRE downloaden.
Heb je ook meteen een betere Java Runtime voor IE.
quote:Bedankt, voor alles
Op vrijdag 15 november 2002 18:55 schreef FLIPNEUS het volgende:
Trouwens:http://plugindoc.mozdev.org/windows.html
Voor al uw Mozilla plugin benodigdheden.
Voor de rest issie wel stabiel enzo en werkt best fijn
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 15-11-2002 20:12]
quote:Gooi je profiel eens weg?
Op vrijdag 15 november 2002 20:05 schreef da_rippah het volgende:
grrr... ik kan dus echt niets meer downloaden met mozilla, ik moet steeds de link kopieren naar DAP om em te kunnen downloadenMoet ik een aparte download manager downen ofzo
Maar Mozilla is zeker een goede browser.
Tabbed browsing heerscht! Gelukkig heeft Opera dat ook .
Nadelen van Mozilla:
Crasht bij uitgebreide flash sites.
Of bij andere vage sites.
Verder een browser!
quote:Windows 2000/XP:
Op vrijdag 15 november 2002 20:09 schreef da_rippah het volgende:
Ehh.. waar kan ik dat doen?
C:\Documents and Settings\naam gebruiker\Application Data\Mozilla
Windows 9x
C:\Windows\Application Data\Mozilla (geloof ik, weet ik niet zeker).
quote:Opera geeft 'm ook goed weer
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:58 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja, bij mij ook, maar er is wel verschil hoor.
IE:
Mozilla:
quote:Al een tijdje hoor.
Op zaterdag 16 november 2002 01:36 schreef Dovenwereld het volgende:
Mozilla 1.2 Beta is al uit !
(ik heb trouwens men mozilla profile weggegooid, maar ik kan nog steeds niet downloaden Ik zal eens kijken of het met Phoenix wel lukt)
edit met Phoenix kan ik wel gewoon downloaden
quote:Lang leve de quicklaunch
Op vrijdag 15 november 2002 19:02 schreef da_rippah het volgende:Hij doet er stukken langer over om op te starten dan IE.
Dat andere probleem wat je noemt heb ik zelf nooit last van
Misschien heeft moz. een conflict met een andere download manager?
quote:Ik gebruik zelf het wieltje nooit, maar er is wel een instelling waar je tegen mozilla kan zeggen dat hij met zijn tengeltjes van de scrollwiel-instellingen van windows af moet blijven, dat zou je eventueel kunnen proberen.
Op vrijdag 15 november 2002 18:48 schreef swaery het volgende:
Ik kan namelijk wel gewoon scrollen, maar als je in IE op dat wieltje klikt, komt er een soort muisje waardoor je pagina naar boven of beneden kan gaan. Hier werkt dat niet meer... Weet iemand een oplossing?
Heeft iemand wat info over hoe het ermee staat?
quote:Ik heb dit af en toe ook eens, dan krijg ik een rare foutmelding en kan Phoenix (of Mozilla) niet downloaden naar c:\windows\temp\endannogwat. Het enige dat helpt is opnieuw installeren. Ik ben trouwenws nog niet op zoek gegaan naar de oorzaak en oplossing.
Op zaterdag 16 november 2002 09:39 schreef da_rippah het volgende:
(ik heb trouwens men mozilla profile weggegooid, maar ik kan nog steeds niet downloadenIk zal eens kijken of het met Phoenix wel lukt)
edit met Phoenix kan ik wel gewoon downloaden
quote:En hij is uit!
Op vrijdag 22 november 2002 14:08 schreef Breuls het volgende:
* Breuls zit te wachten op 1.2 final.
Roadmap says: verwacht op 8 november, maar hij's nog niet af blijkbaar...Heeft iemand wat info over hoe het ermee staat?
Een beetje later dan verwacht, maar toch!
quote:lang leve lostboys.nl
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:32 schreef Kreator het volgende:
DAt snappen alleen de website bouwers nog niet, want ga jij maar eeens internetbankieren bij de postbank met Mozilla...
quote:Hoe update ik dit trouwens? Gewoon die exe runnen en dan wordt mn huidige install ververst?
Op woensdag 27 november 2002 09:53 schreef nietzman het volgende:
En hij is uit!Een beetje later dan verwacht, maar toch!
quote:0.4 crashed nogal enthousiast hier dus ik ben weer terug naar 0.3. Binnenkort nog eens proberen
Op woensdag 27 november 2002 20:26 schreef FLIPNEUS het volgende:
Ik ben inmiddels helemaal verslingerd aan de laatste nightlies van Phoenix. Met de Chimera skin ziet die er veel beter uit dan Mozilla, hij's sneller, compacter en heeft al meteen "tabbed browser extensions" zonder daarvoor MultiZilla te installeren, en met een beetje getweak in de prefs.js kun je nog een paar leuke dingetjes aanpassen.
quote:Volgende week komt 0.5 uit. Met een andere naam.
Op donderdag 28 november 2002 16:46 schreef Slarioux het volgende:[..]
0.4 crashed nogal enthousiast hier dus ik ben weer terug naar 0.3. Binnenkort nog eens proberen
quote:Andere naam
Op donderdag 28 november 2002 16:49 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Volgende week komt 0.5 uit. Met een andere naam.
quote:Even helemaal opnieuw installeren, wordt aangeraden...
Op donderdag 28 november 2002 16:23 schreef keeper het volgende:[..]
Hoe update ik dit trouwens? Gewoon die exe runnen en dan wordt mn huidige install ververst?
Ik draai nu namelijk een 1.2 beta. Build 2002101612.
quote:Ben ik dan niet al mn instellingen kwijt?
Op donderdag 28 november 2002 17:18 schreef sweek het volgende:
Even helemaal opnieuw installeren, wordt aangeraden...
quote:Die files even backuppen en overzetten... welke het precies zijn weet ik nu niet uit m'n hoofd, maar browse even rond in die folder en het is best duidelijk.
Op donderdag 28 november 2002 17:19 schreef keeper het volgende:[..]
Ben ik dan niet al mn instellingen kwijt?
quote:Ja bookmarks heb ik ook al ge-exporteerd. Maar ik zal dan wel eens kijken naar die map en wat daar allemaal wel niet in staat
Op donderdag 28 november 2002 17:21 schreef sweek het volgende:
Die files even backuppen en overzetten... welke het precies zijn weet ik nu niet uit m'n hoofd, maar browse even rond in die folder en het is best duidelijk.Bookmarks zijn trouwens ook makkelijk te exporteren nog eens.
quote:Ik zit nu op de uni en kan je dus ff niet helpen... anders kopieer je even de hele Mozilla folder voor het uninstallen, dan kun je altijd nog terug.
Op donderdag 28 november 2002 17:24 schreef keeper het volgende:[..]
Ja bookmarks heb ik ook al ge-exporteerd. Maar ik zal dan wel eens kijken naar die map en wat daar allemaal wel niet in staat
.
quote:Ik red me wel. Doe niet voor niets informatiekunde
Op donderdag 28 november 2002 17:26 schreef sweek het volgende:
Ik zit nu op de uni en kan je dus ff niet helpen... anders kopieer je even de hele Mozilla folder voor het uninstallen, dan kun je altijd nog terug.
Wou het alleen ff zeker weten .
quote:Is nog niet zeker. Maar er is een bedrijf dat Internetapplicaties maakt die een patent hebben op de naam Phoenix, dus moesten ze van naam veranderen, op zich best jammer, want het bekt zo lekker.
Op donderdag 28 november 2002 17:17 schreef Slarioux het volgende:[..]
Andere naam
Hoe gaan ze het nu noemen dan?
quote:Belangrijkste files zijn bookmarks.html en prefs.js. De rest zijn passwordfiles, cachebestanden, cookies, etc.
Op donderdag 28 november 2002 17:27 schreef keeper het volgende:[..]
Ik red me wel. Doe niet voor niets informatiekunde
.
Wou het alleen ff zeker weten
.
quote:Dem, kan ik weer in al mn posts Phoenix veranderen naar <nieuwe naam>
Op donderdag 28 november 2002 18:23 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Is nog niet zeker. Maar er is een bedrijf dat Internetapplicaties maakt die een patent hebben op de naam Phoenix, dus moesten ze van naam veranderen, op zich best jammer, want het bekt zo lekker.
quote:
Stop The Presses
We've discovered a bug in Mozilla 1.2 that can cause DHTML on some sites to fail. We plan to release Mozilla 1.2.1 with a fix shortly.
quote:Aan jou de eer voor deel 2
Op zaterdag 30 november 2002 13:34 schreef nietzman het volgende:
Het staat nu op op mozilla.org:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |