Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Sowieso veel zelfmoorden en andere bizarre overlijdens bij geniale wetenschappers.
Gödel: uithongering omdat hij paranoide was. Zijn vrouw moest al zijn eten voorproeven, dus toen die vrouw ziek werd at hij niks meer.
Turing: vergiftigde appel gegeten na veel problemen met zijn homoseksualiteit, wat toen verboden was (kreeg als straf chemische castratie)
Galois: Dodelijk gewond in een duel (om een vrouw, waarschijnlijk) op zijn 20e.
Meer?
In de Delftse Post staat een heel schema.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:10 schreef Mitsu het volgende:
Vanavond bierr, morgen bierrrrrr
Is er eigenlijk nog wat te doen in delft morgen?
Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Sowieso veel zelfmoorden en andere bizarre overlijdens bij geniale wetenschappers.
Gödel: uithongering omdat hij paranoide was. Zijn vrouw moest al zijn eten voorproeven, dus toen die vrouw ziek werd at hij niks meer.
Turing: vergiftigde appel gegeten na veel problemen met zijn homoseksualiteit, wat toen verboden was (kreeg als straf chemische castratie)
Meer?
Beiden?quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?
Oja ik zie t, thanks.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:21 schreef mincemeat het volgende:
[..]
In de Delftse Post staat een heel schema.
Maattheorie is niet heel spannend. Zou ik alleen doen als je verwacht gevorderde analyse of kansrekening colleges te gaan volgen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskundequote:Op vrijdag 25 april 2014 21:42 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Maattheorie is niet heel spannend. Zou ik alleen doen als je verwacht gevorderde analyse of kansrekening colleges te gaan volgen.
Maar ik kan het mishebben, misschien is het leuker/nuttiger dan dat. Heb het vak dit jaar gedaan en verder nog niet toegepast.
Maattheorie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Statistische fysica. Hoe kun je nou een natuurkunde bachelor behalen zonder statistische fysica gedaan te hebben. Ik vond het het kutste vak van de bachelor, maar wel echt nuttig/noodzakelijk als je een natuurkunde master wil doen. Quantumvelden theorie wordt vaak in deze context geïntroduceerd. Maattheorie heb ik nooit gevolgd en ik red het prima in mijn master :p voor een theorie master zijn vooral groepentheorie, analyse, topologie en gewoon de wiskundige manier van denken die je bij al je vakken aan geleerd hebt handig.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskunde
Statistische fysica is het vervolg-vak op thermische fysica, wat eigenlijk ook gewoon statische fysica is, maar dan met een andere naam. Dus het is gewoon een soort uitbreiding/verdieping denk ikquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:16 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Statistische fysica. Hoe kun je nou een natuurkunde bachelor behalen zonder statistische fysica gedaan te hebben. Ik vond het het kutste vak van de bachelor, maar wel echt nuttig/noodzakelijk als je een natuurkunde master wil doen. Quantumvelden theorie wordt vaak in deze context geïntroduceerd. Maattheorie heb ik nooit gevolgd en ik red het prima in mijn master :p voor een theorie master zijn vooral groepentheorie, analyse, topologie en gewoon de wiskundige manier van denken die je bij al je vakken aan geleerd hebt handig.
Ja, hadden wij ook. Beiden met hetzelfde boek etc. Maar waar thermisch behoorlijk makkelijk was, kwam daar een omslag bij zodra we bij het statistische fysica gedeelte kwamen. Iedereen onderschat statistisch omdat thermisch zo goed te doen is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:18 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Statistische fysica is het vervolg-vak op thermische fysica, wat eigenlijk ook gewoon statische fysica is, maar dan met een andere naam. Dus het is gewoon een soort uitbreiding/verdieping denk ik
Bij ons andersom.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:22 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Maar waar thermisch behoorlijk makkelijk was, kwam daar een omslag bij zodra we bij het statistische fysica gedeelte kwamen. Iedereen onderschat statistisch omdat thermisch zo goed te doen is.
Ongelofelijk, die Galois, als tiener al zoiets belangrijks hebben bijgedragen aan de algebra. Turing was ook een krasse kerel, niet alleen was hij een briljante wiskundige en een oorlogsheld (leuk hoor, met een geweer in het loopgraf liggen, maar zijn bijdrage was veel groterquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Meer?
Ik zou voor gevorderde wiskunde kiezen en desnoods zelfstandig wat extra natuurkundeboeken lezen. Ik denk dat je daar op de lange termijn meer aan hebt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskunde
Haha maxje. Zijn lachquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Die man van instrumentation & signals of hoe dat vak ook heet is wel een baas trouwens
Nee-Nee stickerquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:21 schreef mincemeat het volgende:
[..]
In de Delftse Post staat een heel schema.
Beter dat dan tentamens hebben tijdens het WK.quote:Op zondag 27 april 2014 17:56 schreef Anoonumos het volgende:
Tentamen hebben dag na Bayern- Real Madrid
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |