abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139256685

Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Voor hulp bij wiskunde en overige bèta-problemen kan je in de volgende topics terecht:
- SES / [Bèta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic
- SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
Maar je mag je vraag natuurlijk ook hier stellen, waarschijnlijk zijn er wel mensen hier die je kunnen en willen helpen. :Y

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 2de jaars)
- OllieWilliams (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 2de jaars).
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 1e jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- Anoonumos (Wiskunde en Natuurkunde, 3de jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 2de jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 1e jaars, Theoretische Natuurkunde, nuldejaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 2de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoebe (Wiskunde, 1e jaars)
- Dale. (System Control, 6de jaars)

Degene die het topic opent mag een nieuw plaatje in de OP zetten. :)

Fig. 1 A star collides with a black hole.

PS: Onder constructie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rezania op 28-04-2014 00:49:31 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_139256820
Je eigen naamtopic maken :')
Ja doei.
pi_139256907
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
Je eigen naamtopic maken :')
:')
pi_139257406
Sowieso veel zelfmoorden en andere bizarre overlijdens bij geniale wetenschappers.

Gödel: uithongering omdat hij paranoide was. Zijn vrouw moest al zijn eten voorproeven, dus toen die vrouw ziek werd at hij niks meer.
Turing: vergiftigde appel gegeten na veel problemen met zijn homoseksualiteit, wat toen verboden was (kreeg als straf chemische castratie)
Galois: Dodelijk gewond in een duel (om een vrouw, waarschijnlijk) op zijn 20e.

Meer? :D
pi_139257842
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:40 schreef Anoonumos het volgende:
Sowieso veel zelfmoorden en andere bizarre overlijdens bij geniale wetenschappers.

Gödel: uithongering omdat hij paranoide was. Zijn vrouw moest al zijn eten voorproeven, dus toen die vrouw ziek werd at hij niks meer.
Turing: vergiftigde appel gegeten na veel problemen met zijn homoseksualiteit, wat toen verboden was (kreeg als straf chemische castratie)

:X

Aan de andere kant, Lineweaver van de Lineweaver-Burk vergelijking werd 102.
pi_139258185
Vanavond bierr, morgen bierrrrrr :D
Is er eigenlijk nog wat te doen in delft morgen?
pi_139258514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:10 schreef Mitsu het volgende:
Vanavond bierr, morgen bierrrrrr :D
Is er eigenlijk nog wat te doen in delft morgen?
In de Delftse Post staat een heel schema.
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
pi_139259191
sneuvelen dit weekend
pi_139260073
quote:

Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?
pi_139260192
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:13 schreef spacer730 het volgende:

[..]

Als je zou moeten kiezen tussen maattheorie en statistische fysica als keuzevak, wat zou je dan kiezen?
Beiden? :D
pi_139262385
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:21 schreef mincemeat het volgende:

[..]

Oja ik zie t, thanks.
pi_139263140
quote:

[..]

Maattheorie is niet heel spannend. Zou ik alleen doen als je verwacht gevorderde analyse of kansrekening colleges te gaan volgen.
Maar ik kan het mishebben, misschien is het leuker/nuttiger dan dat. Heb het vak dit jaar gedaan en verder nog niet toegepast.

En ik vind statistische fysica leuk omdat het pure wiskunde is. Geen empirische formules of wetten o.i.d.
Maar ik ben dan ook meer wiskundige dan natuurkundige. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Anoonumos op 25-04-2014 21:47:46 ]
pi_139263450
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:42 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Maattheorie is niet heel spannend. Zou ik alleen doen als je verwacht gevorderde analyse of kansrekening colleges te gaan volgen.
Maar ik kan het mishebben, misschien is het leuker/nuttiger dan dat. Heb het vak dit jaar gedaan en verder nog niet toegepast. :P
Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskunde
pi_139263503
quote:

[..]

Maattheorie.
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:16:35 #15
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_139264486
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef spacer730 het volgende:

[..]

Ja ik studeer nu technische wis- en natuurkunde, maar ik wil een master theoretische natuurkunde doen dus ik weet niet of het nu handiger is om meer natuurkundevakken te kiezen of toch wat gevorderde wiskunde
Statistische fysica. Hoe kun je nou een natuurkunde bachelor behalen zonder statistische fysica gedaan te hebben. Ik vond het het kutste vak van de bachelor, maar wel echt nuttig/noodzakelijk als je een natuurkunde master wil doen. Quantumvelden theorie wordt vaak in deze context geïntroduceerd. Maattheorie heb ik nooit gevolgd en ik red het prima in mijn master :p voor een theorie master zijn vooral groepentheorie, analyse, topologie en gewoon de wiskundige manier van denken die je bij al je vakken aan geleerd hebt handig.
pi_139264570
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:16 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Statistische fysica. Hoe kun je nou een natuurkunde bachelor behalen zonder statistische fysica gedaan te hebben. Ik vond het het kutste vak van de bachelor, maar wel echt nuttig/noodzakelijk als je een natuurkunde master wil doen. Quantumvelden theorie wordt vaak in deze context geïntroduceerd. Maattheorie heb ik nooit gevolgd en ik red het prima in mijn master :p voor een theorie master zijn vooral groepentheorie, analyse, topologie en gewoon de wiskundige manier van denken die je bij al je vakken aan geleerd hebt handig.
Statistische fysica is het vervolg-vak op thermische fysica, wat eigenlijk ook gewoon statische fysica is, maar dan met een andere naam. Dus het is gewoon een soort uitbreiding/verdieping denk ik
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:22:24 #17
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_139264673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:18 schreef spacer730 het volgende:

[..]

Statistische fysica is het vervolg-vak op thermische fysica, wat eigenlijk ook gewoon statische fysica is, maar dan met een andere naam. Dus het is gewoon een soort uitbreiding/verdieping denk ik
Ja, hadden wij ook. Beiden met hetzelfde boek etc. Maar waar thermisch behoorlijk makkelijk was, kwam daar een omslag bij zodra we bij het statistische fysica gedeelte kwamen. Iedereen onderschat statistisch omdat thermisch zo goed te doen is.

Bij ons was het overigens gewoon verplicht, geen keuze.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gentianella op 25-04-2014 22:24:14 (Toevoeging) ]
pi_139265484
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:22 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Maar waar thermisch behoorlijk makkelijk was, kwam daar een omslag bij zodra we bij het statistische fysica gedeelte kwamen. Iedereen onderschat statistisch omdat thermisch zo goed te doen is.
Bij ons andersom. :D
Maar we kregen het ook in omgekeerde volgorde, en statistische fysica had de beste natuurkunde docent en thermodynamica de slechtste. Daardoor ben ik misschien ook bevooroordeeld.

Dat thermodynamica vak bij ons heet ook 'Statistische fysica 2' maar die docent gaf het voor het eerst en had het volgestopt met thermodynamica. :')
pi_139267074
quote:

Ongelofelijk, die Galois, als tiener al zoiets belangrijks hebben bijgedragen aan de algebra. Turing was ook een krasse kerel, niet alleen was hij een briljante wiskundige en een oorlogsheld (leuk hoor, met een geweer in het loopgraf liggen, maar zijn bijdrage was veel groter ;)), hij was een voor die tijd uitmuntende marathonloper met een tijd van rond de 2,5 uur. Gruwelijk dat hij zo is mishandeld door zijn eigen overheid (Engeland).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139267225
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:49 schreef spacer730 het volgende:

[..]

Ik zou voor gevorderde wiskunde kiezen en desnoods zelfstandig wat extra natuurkundeboeken lezen. Ik denk dat je daar op de lange termijn meer aan hebt.
#NoDAPL
  zondag 27 april 2014 @ 13:28:04 #21
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_139300727
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:53 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Die man van instrumentation & signals of hoe dat vak ook heet is wel een baas trouwens ^O^
Haha maxje. Zijn lach :P
  zondag 27 april 2014 @ 13:30:19 #22
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_139300782
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:21 schreef mincemeat het volgende:

[..]

Nee-Nee sticker :'(
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_139303166
Nou dat was weer Koningsnacht en dag. Het was weer zeer konings *O*

Oh en om nog even een vraag van Amoebe te antwoorden. Ja ik kom nog wel eens bij GEWIS en ben er ook lid van MSDN Academic Alliance enzo :P
pi_139310897
Tentamen hebben dag na Bayern :r - Real Madrid O+
:(
pi_139313524
quote:
8s.gif Op zondag 27 april 2014 17:56 schreef Anoonumos het volgende:
Tentamen hebben dag na Bayern :r - Real Madrid O+
:(
Beter dat dan tentamens hebben tijdens het WK. ;)
Beter maar goed het leren spreiden in deze periode zodat ik tijdens het WK onbezorgd kan kijken.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')