Het leven is dus een doel op zich. Ja, daar ben ik het wel mee eens, maar het is weinig behulpzaam bij daadwerkelijke zingeving (of invulling). Mocht men daar behoefte aan hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:51 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Daarmee zeg je eigenlijk best veel omdat je er dan dus vanuit gaat dat je leven belangerijk is. En je dus goed voor je eigen leven moet zorgen en genieten van de tijd die je hebt.
Een invulling is dus al er voor zorgen dat je blijft leven. Voedsel regelen dus evt. voortplanting, risicogedrag proberen te vermijden. Daar heb je al 3 te pakken...quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:53 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Het leven is dus een doel op zich. Ja, daar ben ik het wel mee eens, maar het is weinig behulpzaam bij daadwerkelijke zingeving (of invulling). Mocht men daar behoefte aan hebben.
quote:
Liefde bloeit mijn waerde medemenschen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:56 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
tanıştığımızı bile bilmiyordum
Dat zijn doelen die puur gericht zijn op overleving. Als het leven een doel op zichzelf is, dan is daarmee nog niet gezegd dat overleven het enige doel is. Waar moeilijk invulling aan te geven is is niet de manier waarop ik biologisch moet zien te overleven maar hoe ik voor mezelf betekenis geef aan mijn leven (o.a. 'waarin zit mijn geluk?')quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:56 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Een invulling is dus al er voor zorgen dat je blijft leven. Voedsel regelen dus evt. voortplanting, risicogedrag proberen te vermijden. Daar heb je al 3 te pakken...
Gooi 'm eerst maar eens hier dan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:59 schreef wenfer2 het volgende:
Stel, ik heb de elk-wereldse-probleem-oplossende-oplossing..... waar moet ik dit dan bekend maken??! Mark Rutte, , De EU, de NAVO, China, Sovjet-Russia, India, china, AL Jazera???Ik weet het niet.
Het is vrij egoïstisch om louter voor eigen geluk te leven.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:59 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Dat zijn doelen die puur gericht zijn op overleving. Als het leven een doel op zichzelf is, dan is daarmee nog niet gezegd dat overleven het enige doel is. Waar moeilijk invulling aan te geven is is niet de manier waarop ik biologisch moet zien te overleven maar hoe ik voor mezelf betekenis geef aan mijn leven (o.a. 'waarin zit mijn geluk?')
Als Danny zijn beurs trekt wellicht.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Gooi 'm eerst maar eens hier dan.
er staat o.a.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:01 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het is vrij egoïstisch om louter voor eigen geluk te leven.Schaam u, in'shallah.
![]()
Je hebt zojuist een doel voor jou in je leven omschreven: Waar zit je geluk?quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:59 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Dat zijn doelen die puur gericht zijn op overleving. Als het leven een doel op zichzelf is, dan is daarmee nog niet gezegd dat overleven het enige doel is. Waar moeilijk invulling aan te geven is is niet de manier waarop ik biologisch moet zien te overleven maar hoe ik voor mezelf betekenis geef aan mijn leven (o.a. 'waarin zit mijn geluk?')
Mucizelere olmadan bir dünya varquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:56 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
tanıştığımızı bile bilmiyordum
Precies, het is een keten van doelen. (ik ga naar mijn college om te leren, ik leer om vakken te halen, ik haal vakken om af te studeren en ik studeer af om werk te vinden dat aan mijn wensen voldoet etc.) Maar soms lijken de doelen die je stelt en nastreeft zo ver verwijderd van je gelukservaring. Alsof geluk alleen in de uiteindelijke doelen zit waarnaar je aan het opbouwen bent, en zo gaat er veel aan je voorbij.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:03 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Je hebt zojuist een doel voor jou in je leven omschreven: Waar zit je geluk?Aan jou om uit te vinden wat jou gelukkig maakt. Dat kan zijn Fok!'en op je zolderkamer of veel geld verdienen, veel vrienden hebben etc.
Het ironische is dat de doelen die de meeste mensen nastreven altijd terecht komen op de grotere levensdoelen die de meeste overslaan
Zo lang jij nog geen naam hebt gemaakt, zal niemand zijn beurs trekken ben ik bang. Je moet bij het begin beginnen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:02 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Als Danny zijn beurs trekt wellicht.
Dan heb je op dat moment te ambitieuze doelen of moet je kleinere doelen voor jezelf maken waar je ook geluk uit kan halen in de tussentijdquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:06 schreef housesoftheholy het volgende:
Precies, het is een keten van doelen. (ik ga naar mijn college om te leren, ik leer om vakken te halen, ik haal vakken om af te studeren en ik studeer af om werk te vinden dat aan mijn wensen voldoet etc.) Maar soms lijken de doelen die je stelt en nastreeft zo ver verwijderd van je gelukservaring. Alsof geluk alleen in de uiteindelijke doelen zit waarnaar je aan het opbouwen bent, en zo gaat er veel aan je voorbij.
Wees niet afwachtend mijn kind maar LEEF!!!!quote:
Airmessage,quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:08 schreef Yiha het volgende:
En hoe is het tot jou gekomen, beste Wenfer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
herkes bir şair varquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:09 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Tatlı sözleriniz birer şiir gibi
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |