Dat stel ik inderdaad.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:27 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Nee, jij stelt dat die vrijheid er niet is. Wie stelt, bewijst. Ik trek in twijfel dat die vrijheid er per definitie niet is.
Een homogene islamitische cultuur, die bestaat inderdaad niet. Er zijn allerlei rivaliserende interpretaties en varianten op wat er in Koran staat. Maar dat zal jij wel ontkennen. Indonesië en Iran, precies hetzelfde, want allebei een islamitische cultuur.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:28 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
De islamitische cultuur bestaat niet?Mijn wtf momentje van de dag.
[..]
Zoek de nuance zelf eens op. Leer zelf denken en kritisch kijken naar wat je internetbronnen je vertellen. Boekenwijsheid is geen wijsheid. Kusje er op.quote:Zoek de nuance op. Het is niet alles of niets, het is niet zwart of wit.
In hun cultuur hebben ze die vrijheid niet. Punt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die vrijheid hebben ze. Punt. Dat ze geen gebruik maken van die vrijheid is iets anders.
Nogmaals, er is niet zoiets als de cultuur.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:32 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dat stel ik inderdaad.
Als jij om bewijzen vraagt om overtuigt te worden, geef je aan dat je het eigenlijk nog niet weet. Voor jou is het onduidelijk of vrouwen die vrijheid hebben of niet. En daarmee geef je aan dat je de cultuur niet kent. Daar hoef je je niet voor te schamen.
Ik verdedig het recht er één te dragen, niet de daadwerkelijke keuze.quote:Waar je je wel voor moet schamen is dat je een standpunt inneemt zonder dat je de kennis hebt. En dat standpunt is ten faveure van de boerka. Daarbij neem je ironisch genoeg ook nog eens het woord vrijheid in de mond. Dat maakt het compleet.
En dan draag jij mensen op de nuance te zoeken...quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:34 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
In hun cultuur hebben ze die vrijheid niet. Punt.
Heb jij de vrouw in kwestie zonder boerka gezien?
Ooit van vrouwen gehoord die hem afgedaan hebben?
In het buitenland danwel Nederland?
Nee, je trekt verkeerde conclusies. Zoals te verwachten is natuurlijk. Dat er gevraagd wordt om een onderbouwing van je stelling geeft niet aan dat hij "het niet zou weten", het geeft slechts aan dat hij niet gelooft wat jij beweert.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:32 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dat stel ik inderdaad.
Als jij om bewijzen vraagt om overtuigt te worden, geef je aan dat je het eigenlijk nog niet weet. Voor jou is het onduidelijk of vrouwen die vrijheid hebben of niet. En daarmee geef je aan dat je de cultuur niet kent. Daar hoef je je niet voor te schamen.
Waar je je wel voor moet schamen is dat je een standpunt inneemt zonder dat je de kennis hebt. En dat standpunt is ten faveure van de boerka. Daarbij neem je ironisch genoeg ook nog eens het woord vrijheid in de mond. Dat maakt het compleet.
Ik weet alleen dat een moslima niet per definitie een boerka hoeft te dragen. Dat ligt aan welke moslim(a) je het vraagt. Ik ben vaak genoeg in het Midden-Oosten geweest om dat te kunnen onderschrijven.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:06 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Nederlanders zijn niet de buitenwacht in Nederland.
En de vrijheid om de boerka af te doen bestaat niet. Wanneer iemand dat ding draagt, moet zij hem dragen. Er bestaat alleen de vrijheid om het vervolgens zelf ook nog te willen dragen.
Of ken je die cultuur niet?
Homogeen is een woordje wat jij er nu even instopt.Net zo goed kun je dan stellen dat Nederland niet bestaat, het christendom, kapitalisme, enz. Eigenlijk alles wel. Niets is homogeen. De discussie wordt dan erg moeilijk snap je. Voor je het weet krijgen we een godwin en dan werpt iemand op dat het nazisme niet bestaat, want niet homogeen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:32 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Een homogene islamitische cultuur, die bestaat inderdaad niet.
Over alle zaken die wij in het Westen radicaal vinden zijn ze het unaniem eens hoor, op enkele piepkleine sektes na.quote:Er zijn allerlei rivaliserende interpretaties en varianten op wat er in Koran staat. Maar dat zal jij wel ontkennen. Indonesië en Iran, precies hetzelfde, want allebei een islamitische cultuur.
Er is niet zoiets als "mensen".quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:36 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
En dan draag jij mensen op de nuance te zoeken...
Zat moslima's die niet in boerka of niqaab rondlopen, dus je hebt ongelijk. Punt. De rest van je vragen zijn dan ook volledig irrelevant.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:34 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Heb jij de vrouw in kwestie zonder boerka gezien?
Ooit van vrouwen gehoord die hem afgedaan hebben?
In het buitenland danwel Nederland?
Een moslima niet, maar in die culturen waar de boerka gedragen wordt is die verplicht.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat een moslima niet per definitie een boerka hoeft te dragen. Dat ligt aan welke moslim(a) je het vraagt. Ik ben vaak genoeg in het Midden-Oosten geweest om dat te kunnen onderschrijven.
Hoe bedoel je? Onvrijheid bestaat niet wil je zeggen?quote:En iemand heeft altijd de vrijheid om iets te doen.
De culturen waar de boerka de norm is, hebben we het over. Lees mijn zinnetjes eens wat genuanceerder.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zat moslima's die niet in boerka of niqaab rondlopen, dus je hebt ongelijk. Punt. De rest van je vragen zijn dan ook volledig irrelevant.
In bepaalde gemeenschappen is het verplicht, bedoel je. Maar goed, wat is je punt?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:39 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Een moslima niet, maar in die culturen waar de boerka gedragen wordt is die verplicht.
Een persoon heeft altijd een keuze. En zo hoort het ook. Moslima's moeten zelf besluiten de boerka af te werpen. Een verbod van onze kant zal dat proces echter niet bespoedigen.quote:Hoe bedoel je? Onvrijheid bestaat niet wil je zeggen?
Nou goed. Culturen waar de islam een grote invloed heeft zijn dusdanig divers dat er niet te spreken is van een islamitische cultuur. Er zijn dus verschillende gradaties. Heb jij wel eens gehoord van de term ideaaltype? Zo niet, zoek het eens op. Ik krijg namelijk sterk het idee dat jij een beeld hebt van een soort van ware islam en die noem jij de islamitische cultuur. Maar die komt slechts op een paar plekken voor. Jij doet voorkomen alsof er over alles een brede consensus is en dat iedere moslim daar naar luistert. Dat is in mijn ogen een grove ontkenning van diversiteit en rivaliserende interpretaties.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:37 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Homogeen is een woordje wat jij er nu even instopt.Net zo goed kun je dan stellen dat Nederland niet bestaat, het christendom, kapitalisme, enz. Eigenlijk alles wel. Niets is homogeen. De discussie wordt dan erg moeilijk snap je. Voor je het weet krijgen we een godwin en dan werpt iemand op dat het nazisme niet bestaat, want niet homogeen.
[..]
Over alle zaken die wij in het Westen radicaal vinden zijn ze het unaniem eens hoor, op enkele piepkleine sektes na.
Genuanceerder?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:42 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
De culturen waar de boerka de norm is, hebben we het over. Lees mijn zinnetjes eens wat genuanceerder.
Over welke culturen heb je het nu trouwens? "Die waar de boerka verplicht is", wat is dat?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:34 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dat de vrouwen die de boerka/niqaab dragen hem MOETEN dragen. En als iemand zich tegen die onvrijheid verzet, je niet het argument vrijheid moet opwerpen, alsin vrijheid om hem te MOGEN dragen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In bepaalde gemeenschappen is het verplicht, bedoel je. Maar goed, wat is je punt?
Nee, die keuze is er niet. Hoe kom je daarbij?quote:Een persoon heeft altijd een keuze. En zo hoort het ook.
Hou je je nou van de domme, of is het echt zo moeilijk voor te stellen dat sommige dingen verplicht zijn in die cultuur?quote:Moslima's moeten zelf besluiten de boerka af te werpen.
Onderbouw dit eens?quote:Een verbod van onze kant zal dat proces echter niet bespoedigen.
Je hebt inderdaad kringen waarin het dragen een boerka de norm en zelfs verplicht is. Jij doet echter overkomen alsof dit de complete islamitische cultuur betreft.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:50 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dat de vrouwen die de boerka/niqaab dragen hem MOETEN dragen. En als iemand zich tegen die onvrijheid verzet, je niet het argument vrijheid moet opwerpen, alsin vrijheid om hem te MOGEN dragen.
Zij moeten dat ding dragen, en volgens hun geloof is het goed als zij het ook nog eens willen, kortom als zij zich onderwerpen.
Bron?quote:Nee, die keuze is er niet. Hoe kom je daarbij?
In Nederland worden 20 moslima's per jaar vermoord om dit soort dingen.
Jij denkt dat wanneer wij een verbod uitvaardigen, haar dwingeland van een man plots het licht ziet en beseft dat hij een tiran is door zijn vrouw te verplichten een boerka te dragen? Ben je nou echt zo naief?quote:Hou je je nou van de domme, of is het echt zo moeilijk voor te stellen dat sommige dingen verplicht zijn in die cultuur?
[..]
Onderbouw dit eens?
Dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:24 schreef TresBon het volgende:
[..]
Nee, ze keurt het enkel af dat mensen, onherkenbaar, in zwarte tenten over straat gaan met als doel een hogere beloning te krijgen in het paradijs. Niet echt onlogisch, me dunkt.
Nee , ze verwachtte een beloning van Allah.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:07 schreef Alan_Bastard het volgende:
Ze heeft hem opgedaan vanwege angst en nu doet ze hem af vanwege angst. Het beste van de Islam en Limburg gecombineerd.
Koos , erken dan op z'n minst dat sommige symbolen zoals dit vreselijke ding nergens , maar al helemaal in dit land , niet (meer) op z'n plaats zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als moslima's zich zouden ontdoen van hun boerka, dan is dat helemaal geweldig. Het is een lelijk omhulsel dat de vrijheid van vrouwen belemmert. Laat daar geen twijfel over bestaan.
Het is, in mijn optiek, echter niet aan de buitenwacht om hen te dwingen dat gewaad uit te trekken.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die vrijheid hebben ze. Punt. Dat ze geen gebruik maken van die vrijheid is iets anders.
Als je jezelf een vraag stelt is het een beetje vreemd dat je er zelf een conclusie aan verbind zonder een beargumenteerd antwoord te hebben trouwens.
Dat "anders" , wat is dat volgens jou dan?quote:Die vrijheid hebben ze. Punt. Dat ze geen gebruik maken van die vrijheid is iets anders.
Je zit je eigen stroman te ontkrachten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad kringen waarin het dragen een boerka de norm en zelfs verplicht is. Jij doet echter overkomen alsof dit de complete islamitische cultuur betreft.
Vandaag nog op de frontpage.quote:Bron?
De man hoeft het licht niet te zien. Of je het nu met de Nederlandse wet eens of oneens bent, zolang je je er maar aan houdt. Waar het op neer komt is dat het nadeliger voor hem moet worden om de boerka op te leggen aan anderen, dan het niet op te leggen. Dat het nadeliger voor de boerka-draagster moet worden om dat ding te dragen dan niet te dragen.quote:Jij denkt dat wanneer wij een verbod uitvaardigen, haar dwingeland van een man plots het licht ziet en beseft dat hij een tiran is door zijn vrouw te verplichten een boerka te dragen? Ben je nou echt zo naief?
Waar de boerka verplicht is, is het natuurlijk prettiger om hem wel te dragen. Als je hem niet draagt zijn de gevolgen namelijk afgrijselijk. Dus voel je je veiliger in een boerka.quote:Verder voel ik niet de behoefte om al het leed in de wereld te bestrijden. Sommige moslima's dragen verplicht een boerka. Anderen voelen zich er misschien weer prettig bij.
Je moet de verlichting beschermen. Wanneer je in je eigen land terrein op gaat geven ben je verkeerd bezig. Mensen onderschatten de aard en omvang van deze problemen. Binnen 2 generaties bestaat de verlichte seculiere staat niet meer, durf ik onderhand met grote zekerheid te stellen.quote:Ik heb er geen last van. Lekker laten gaan. Verlichting moet je niet afdwingen, dat moet groeien.
Dwang, wat de enige reden kan zijn om het tegen te gaan. Verder; eigen keus, groepsdruk. Dat laatste is dubieus, dat zal ik beamen. Eigen keus niet.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Dat "anders" , wat is dat volgens jou dan?
Klopt. Je punt?quote:Op vrijdag 25 april 2014 10:57 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Koos , erken dan op z'n minst dat sommige symbolen zoals dit vreselijke ding nergens , maar al helemaal in dit land , niet (meer) op z'n plaats zijn.
Is dat zo verdomde moeilijk voor je?
Het zou niet nodig moeten zijn om dit vanuit de staat te verbieden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Je punt?
Want ik ben niet zo van het verbieden van alles wat hier niet op z'n plaats is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |