Vandaar mijn opmerking dat je anders de vrijheid van vrouwenbesnijdenis maar gaat verdedigen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ah, de gedachtenkronkel dat alles waar je het niet mee eens bent "policor" is, en indirect ook tussen neus en lippen aangeven dat je zwaarbevochten vrijheden in Nederland met liefde opoffert.
Een constructieve oplossing begint bij het benoemen. Waar jij bepaalde zaken liever niet benoemd ziet worden, moet je dan ook geen constructieve oplossing verwachten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Is dit het begin van een soort alternatieve "Al Jazeera" voor "Opsporing Verzocht".
De Geen Stijl reaguurders kunnen niet nalaten om elke keer te wijzen op "Getinte huidskleur" en Marokkaans accent wanneer het gaat om het signalement van de daders.
Nu konden de organisatoren van bovenstaande "Wanted" eindelijk 2x keer over likkebaardend "Blank" en "Limburgs Accent" in hoofdletters neerkalken. Dat moet een warm bad zijn geweest.
Overigens vind ik "Geenstijl" net zo gretig.
Bij ieder crimineel incident weet je dat deze door de "getinte huidskleur"-screentest is geweest voordat het wordt gepubliceerd. Dan mag het hek weer open en kunnen de dolle stieren der reaguurders de arena weer op.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_met_p.html#comments
Dat heet ook wel onverschilligheid.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
Leef en laat leven. Als meer mensen die levensfilosofie nog eens zouden huldigen...
Als moslima's zich zouden ontdoen van hun boerka, dan is dat helemaal geweldig. Het is een lelijk omhulsel dat de vrijheid van vrouwen belemmert. Laat daar geen twijfel over bestaan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:02 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dat heet ook wel onverschilligheid.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:57 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Vandaar mijn opmerking dat je anders de vrijheid van vrouwenbesnijdenis maar gaat verdedigen.
We leven immers in een vrij land toch?
Nederlanders zijn niet de buitenwacht in Nederland.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als moslima's zich zouden ontdoen van hun boerka, dan is dat helemaal geweldig. Het is een lelijk omhulsel dat de vrijheid van vrouwen belemmert. Laat daar geen twijfel over bestaan.
Het is, in mijn optiek, echter niet aan de buitenwacht om hen te dwingen dat gewaad uit te trekken.
Je gooit het argument op dat Nederland een vrij land is en er daarom de vrijheid moet zijn om de boerka te dragen. Dit is het omgedraaide wereld argument van mensen die "slachtofferdenken".quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]![]()
Ik weet ondertussen dat jij een bijzonder rare manier van discussiëren hebt, maar soit. Hoe jij op vrouwenbesnijdenis komt naar aanleiding van mijn post blijft een raadsel. Als ik het één niet wil verbieden betekent natuurlijk niet dat ik het andere toe wil gaan staan. Behalve in jouw hoofd, en je wekt de indruk ondertussen dat hij op sterk water staat in plaats van je nek.
Krijgen we dit weer. O, geavanceerd, enige alleskenner van de islamitische Cultuur, legt het nog eens uit...quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:06 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Nederlanders zijn niet de buitenwacht in Nederland.
En de vrijheid om de boerka af te doen bestaat niet. Wanneer iemand dat ding draagt, moet zij hem dragen. Er bestaat alleen de vrijheid om het vervolgens zelf ook nog te willen dragen.
Of ken je die cultuur niet?
Natuurlijk! Maar dat gebeurt al wel. Zelfs Diederik Samson heeft als conclusie dat Marokkanen het monopoly hebben op overlast. Maar het is bij Geenstijl helemaal doorgeslagen! Het is niet meer een objectieve verzameling van criminele activiteiten. Het wordt alleen genoemd als de daders "getint" zijn. Bovendien: Veel criminaliteit geschiedt door Oost-Europeanen. Geen Marokkanen dus, en ook geen Moslims. Of Antillianen: Geen moslims. Een jaar of dertig geleden geschiedde criminaliteit door bv Molukkers. Hoe zit het met de Turken? Sommigen vinden die steeds meer OK worden, terwijl ze nog steeds niks met Marokkanen moeten hebben. Je ziet bij Duindorp-gate dat een man met een getinte huidskleur afgeeft op "de allochtonen". Wie zijn dat dan? Waarschijnlijk zijn "ras-genoten" die nu nieuw komen, maar verder precies hetzelfde zijn. En zo is het allemaal één pot nat. Over een jaar of 10 heeft niemand het misschien nog over de Marokkanen, maar is weer een andere groep het doelwit en staan we schouder aan schouder met de Mocro's om díe groep weer morres te leren..... etc. etc..quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:00 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Een constructieve oplossing begint bij het benoemen. Waar jij bepaalde zaken liever niet benoemd ziet worden, moet je dan ook geen constructieve oplossing verwachten.
Waarom vind je het erg dat de huidskleur benoemd wordt? Jij meent dat iemands culturele achtergrond niets te maken heeft met zijn handelingen?
Krijgen we dit weer. De boodschapper aanvallen omdat hij je fantasie verpest over vrouwen die in alle vrijheid voor de boerka kiezen en hem ook weer af kunnen doen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:17 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer. O, geavanceerd, enige alleskenner van de islamitische Cultuur, legt het nog eens uit...
Jij kan echt alleen vanuit dogma's denken, nietwaar? Het is Cultuur, dus iedereen zal zich daar door laten leiden. Vrijheid en vrije wil bestaan niet meer, want het is Cultuur.
In Iran en Saudi-Arabië misschien. In Nederland? In sommige gevallen wellicht. Maar is er ooit kwalitatief onderzoek gedaan naar de motieven van in Nederland wonende burqa dragers? Ik waag het te betwijfelen. Je grossiert weer in aannames en dubieuze gevolgtrekkingen. What else is new?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:08 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Je gooit het argument op dat Nederland een vrij land is en er daarom de vrijheid moet zijn om de boerka te dragen. Dit is het omgedraaide wereld argument van mensen die "slachtofferdenken".
Waar het werkelijk om gaat is: is er de vrijheid voor die vrouwen om dat ding NIET te dragen?
En het antwoord daarop is volmondig nee.
Ik heb wel weer genoeg aandacht aan je besteed. Tot de volgende keer maar weerquote:Op vrijdag 25 april 2014 09:20 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer. De boodschapper aanvallen omdat hij je fantasie verpest over vrouwen die in alle vrijheid voor de boerka kiezen en hem ook weer af kunnen doen.
Het is inmiddels een bekend fenomeen: mensen worden boos op mensen die wél kennis hebben. En wanneer ze gevraagd wordt wat ze dan eigenlijk van die cultuur weten, worden ze nog bozer.
Precies. Dit is het. Al zul jij dit wel cynisch bedoelt hebben, maar dit is het exact.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:18 schreef Barbusse het volgende:
Geweldig argument weer; omdat in jouw optiek zij niet de vrijheid zou hebben om te kiezen tussen wel of niet een boerka dragen perk jij die vrijheid maar even in door voor haar hierover een beslissing te nemen. Goed bezig weer
Die wel kennis hebben? Laat me niet lachen joh. Je bent een demagoog, niks meerquote:Op vrijdag 25 april 2014 09:20 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer. De boodschapper aanvallen omdat hij je fantasie verpest over vrouwen die in alle vrijheid voor de boerka kiezen en hem ook weer af kunnen doen.
Het is inmiddels een bekend fenomeen: mensen worden boos op mensen die wél kennis hebben. En wanneer ze gevraagd wordt wat ze dan eigenlijk van die cultuur weten, worden ze nog bozer.
Ik was niet degene die zonder enig onderzoek beweerde dat boerka dragende vrouwen er in alle vrijheid zelf voor kiezen. Waar is het onderzoek dat dat aantoont, ondanks dat overal in de wereld waar de boerka gedragen wordt die vrijheid er niet is?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:20 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
In Iran en Saudi-Arabië misschien. In Nederland? In sommige gevallen wellicht. Maar is er ooit kwalitatief onderzoek gedaan naar de motieven van in Nederland wonende burqa dragers? Ik waag het te betwijfelen. Je grossiert weer in aannames en dubieuze gevolgtrekkingen. What else is new?![]()
In jouw redenatie is de islamitische cultuur (die niet bestaat, maar goed) tegen individuele vrijheid. Dus alles maar verbieden dan? Waarom ook niet meteen hoofddoekjes. Is ook cultureel bepaald, niks vrije keuzequote:Op vrijdag 25 april 2014 09:22 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Precies. Dit is het. Al zul jij dit wel cynisch bedoelt hebben, maar dit is het exact.
Je perkt de vrijheid in van een cultuur die de vrijheid verwerpt. Intolerantie tegen intolerantie.
Volgens de dogmatici ben je dan net zo erg als de vrijheidsberovende cultuur die je in probeert te perken. Maar de mensen met gezond verstand zien dwars door die retoriek heen.
Die wel kennis hebben ja.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die wel kennis hebben? Laat me niet lachen joh. Je bent een demagoog, niks meer
Nee, jij stelt dat die vrijheid er niet is. Wie stelt, bewijst. Ik trek in twijfel dat die vrijheid er per definitie niet is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:24 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik was niet degene die zonder enig onderzoek beweerde dat boerka dragende vrouwen er in alle vrijheid zelf voor kiezen. Waar is het onderzoek dat dat aantoont, ondanks dat overal in de wereld waar de boerka gedragen wordt die vrijheid er niet is?
De islamitische cultuur bestaat niet?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:25 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
In jouw redenatie is de islamitische cultuur (die niet bestaat, maar goed) tegen individuele vrijheid.
Zoek de nuance op. Het is niet alles of niets, het is niet zwart of wit.quote:Dus alles maar verbieden dan? Waarom ook niet meteen hoofddoekjes. Is ook cultureel bepaald, niks vrije keuze
Die vrijheid hebben ze. Punt. Dat ze geen gebruik maken van die vrijheid is iets anders.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:25 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Die wel kennis hebben ja.
Vertel eens, mogen boerka-draagsters hun boerka afdoen?
Van de Nederlandse wet, natuurlijk. Maar verder?
Waar het op neerkomt is dat die vrouwen die vrijheid niet hebben. In Nederland.
Kom op, dit is toch leuk?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:27 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Nee, jij stelt dat die vrijheid er niet is. Wie stelt, bewijst. Ik trek in twijfel dat die vrijheid er per definitie niet is.
Ben ik er toch weer in gezogen...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |