Bron: Website Honeywellquote:Honeywell Evohome is een draadloos regelsysteem voor zoneverwarming met een centraal bedieninterface. Honeywell evohome vindt de balans tussen optimaal comfort en een lagere energierekening door vele mogelijkheden en groot gebruikersgemak.
Het innovatieve, draadloze klimaatsysteem evohome maakt individuele temperatuurregeling per ruimte mogelijk. Via de aantrekkelijke gebruikersinterface, de evotouch, kan centraal de temperatuur in verschillende vertrekken worden geregeld. Zo is het warm in de vertrekken die worden gebruikt en worden de ongebruikte kamers niet onnodig verwarmd. Een energiebewuste manier van verwarmen, die een forse besparing kan betekenen op uw energierekening, zonder dat er wordt ingeleverd op uw wooncomfort.
Met evohome kan voor maximaal acht verschillende ruimtes een individueel weekprogramma ingesteld worden. Op elk gewenst moment van de dag of nacht, met zes verschillende perioden per dag, per vertrek. Bovendien is dit draadloze systeem eenvoudig te installeren zonder het hoeven wegwerken van kabels en boren van gaten. Dit maakt evohome uitermate geschikt voor zowel nieuwbouw als bestaande bouw.
Of het nu gaat om vloerverwarming, radiatoren of een combinatie daarvan: evohome biedt voor alle type verwarming een oplossing door het ruime aanbod aan compatibele accessoires. Woonkamer, slaapkamers, kinderkamer, kantoor aan huis, praktijkruimte of hobbykamer, alle vertrekken zijn op tijd heerlijk op temperatuur. Of het nu gaat om stadsverwarming, een bestaande zoneregeling, een moderne modulerende ketel of een ketel van een ouder type: evohome is praktisch altijd toepasbaar!
Duurzaam omgaan met energie, optimaal gebruikersgemak en draadloze bewegingsvrijheid evohome combineert het allemaal. Het mooie eigentijdse bedienpaneel met tafelstandaard is verkrijgbaar met verwisselbare frontcovers in de kleuren gepolijst zwart geborsteld metaal en hoogglans wit. Een stijlvolle verschijning in ieder interieur.
Dat gevoel ken ik, Honeywell is op dat gebied nogal kortaf inderdaad.quote:Op maandag 28 april 2014 10:35 schreef zerox123 het volgende:
Is het op het forum iemand die toegang heeft voor firmware updates en dergelijke? Ik heb bij honeywell het idee dat ze de eindklant niet zo serieus nemen.
Zo heb ik vrijdag gemeld dat de MyTotalConnectComfort app niet werkt.
Hierop kreeg ik terug dat het probleem bij mij zat en dat ik de gateway moest resetten.
Hierop heb ik teruggestuurd dat er meer met dit probleem waren, tot op heden heb ik niets terug gekregen.
Ja dat heb ik, inderdaad.quote:Op maandag 28 april 2014 14:55 schreef zerox123 het volgende:
RoyW, heb jij ook toegang tot nieuwe firmware's? Ik weet niet of dat deze vaak uitkomen, en wat voor wijzigingen er voor zijn.
Mijn installatie bestaat momenteel uit een vloerverwarmingsmodule(HCE80), 4 radiator modules(HR92), bedieningsscherm, internet gateway en een opentherm module.
In principe werkt de installatie goed. Als ik echter een communicatie test doe voor de vloerverwarmingsmodule(HCE80) dan wordt deze niet gevonden.
Aangezien alles verder goed werkt, ga ik er vanuit dat er een foutje in het bedieningspaneel zit.
De communicatie test werkt omgekeerd wel, dus ik kan adhv ledjes op de HCE80 zien hoe sterk het signaal is.
Nou dan kan ik net zo goed wachten met de aanschaf van de hr92 tot de herfst.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:12 schreef simonmo het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat de hr92 radiatorknop is uitgesteld van week 17 naar week 20. Jammer is dit.
Ze zijn wel al leverbaar, maar alle voorraad is meteen uitverkocht.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:58 schreef edje65 het volgende:
[..]
Nou dan kan ik net zo goed wachten met de aanschaf van de hr92 tot de herfst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens, goed geschreven!quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:45 schreef Ploink70 het volgende:
Het is een wat late reactie, maar de ondersteuning voor de eindklant vanuit Honeywell is om te huilen. Of eigenlijk: je ziet hetzelfde als wat je bij autodealers ziet: ze zijn best aardig, maar IT en web zijn niet hun ding. Dus als je met MyTotalComfortConnect in de problemen komt, dan ben je zuur.
Ik heb mij aangemeld met een speciaal voor dat doel aangemaakt mailadres. Dat ging mis omdat het aanmaken langer duurde. Kortom: de activatiemail kwam niet aan. De site zegt dan dat je moet bellen (waarom ze geen knop hebben met 'stuur nog een keer' is mij een raadsel). Dus ik gebeld. Ik ontmoette aan de andere kant van de lijn niets van herkenning. Uberhaupt het fenomeen aanmelden was hem vreemd. Maar hij zou het doorgeven aan de tweede lijn. Nooit meer wat van gehoord.
Dus heb ik maar een nieuw mailadres aangemaakt, langer gewacht en vervolgens me opnieuw aangemeld. Dat ging zonder problemen. Tot 24 april toen ik een mail kreeg dat de verbinding verloren was gegaan. Kennelijk een storing bij Honeywell als ik dat hier zo lees. Maar daarmee hoef je niet te bellen met de helpdesk, want dat snappen ze echt niet.
Bijkomend probleem is dat Honeywell kennelijk heel hierarchisch is ingesteld. Dus mailen naar het buitenland (MTCC zit in Amerika/UK) heeft geen zin, je krijg simpelweg geen antwoord. Voor firmware updates is het idem dito: ze snappen het niet, willen niet dat je je ermee bemoeit, je moet maar naar de installateur (alsof die er op zit te wachten).
Hoewel ik tevreden ben over het systeem (en zeker nu ik heb omgeruild naar de 'connected' versie), is de positie die Honeywell inneemt echt de achillehiel. Voor het connect gedeelte helemaal omdat dat helemaal dichtgezet is: de app communiceert met een centrale Honeywell server en de gateway ook.
*p*
Hoewel de gedachte achter het systeem best goed is (per ruimte de temperatuur kunnen instellen) zal ik Honeywell vanwege z'n gebrek aan klantenservice absoluut iedereen verder afraden. Ook het feit dat een systeem dat een jaar geleden is aangeschaft doodleuk niet meer ondersteund wordt, Honeywell "eist" feitelijk dat je tegen bijbetaling een upgrade aanschaft. Moet je voorstellen dat de autodealer na een jaar aankondigt je auto niet meer te onderhouden maar je aanbiedt om tegen bijbetaling een nieuwe aan te schaffen die weer wel onderhouden wordtquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:45 schreef Ploink70 het volgende:
Het is een wat late reactie, maar de ondersteuning voor de eindklant vanuit Honeywell is om te huilen. Of eigenlijk: je ziet hetzelfde als wat je bij autodealers ziet: ze zijn best aardig, maar IT en web zijn niet hun ding. Dus als je met MyTotalComfortConnect in de problemen komt, dan ben je zuur.
*p*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |