Omdat AH To Go.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:14 schreef bjanaan het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen, waarom altijd de sixpackjes Heineken bij de AH to go op station Bijlmer ArenA zo achterlijk duur zijn? Ik betaalde volgens mij zondag ¤10,50 voor een sixpackje dat is omgerekend ¤1,75 per blikje!!
Omdat vraag en aanbod.quote:
Voortaan dan ook nooit meer Marokkanen toelaten in kroegen! Geen zelfregulering onder die mensen, dus dan maar die riscobevolkingsgroep weren. Zorgen alleen maar voor gezeik.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zwaar terecht natuurlijk. Een 'dadergerichte' aanpak is niet mogelijk en het collectief straft deze debielen ook niet. In die zin is er geen zelfregulering onder de aanhang, dus dan maar risico 'vakken' weren. Daar kan ik wel inkomen. Jammer voor het collectief maar wel terecht.
Dit ja, ik snap ook nog steeds niet hoe al dat vuurwerk in de (bad)Kuip terecht is gekomen, lekkere beveiliging.quote:..Natuurlijk is een dadergerichte aanpak wel mogelijk. VAK410-supporters driedubbel fouilleren, iedereen die een bivakmuts of wat dan ook bij zich heeft: geen toegang geven. Camera's ophangen, de eerste de beste die de fout in gaat hoeft nooit meer het stadion in te komen.
Dat is natuurlijk een scheve vergelijking. Camera's ophangen: eens, driedubbel fouilleren: eens. Maar het probleem zit natuurlijk gewoon in de wil om gezeik uit te halen. Als iemand echt de boel wil verneuken dan lukt dat, ook al wordt ie 100 keer gefouilleerd. Bivakmuts stop je bij wijze van zo in je onderbroek.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:42 schreef Silenus het volgende:
[..]
Voortaan dan ook nooit meer Marokkanen toelaten in kroegen! Geen zelfregulering onder die mensen, dus dan maar die riscobevolkingsgroep weren. Zorgen alleen maar voor gezeik.
...Natuurlijk is een dadergerichte aanpak wel mogelijk. VAK410-supporters driedubbel fouilleren, iedereen die een bivakmuts of wat dan ook bij zich heeft: geen toegang geven. Camera's ophangen, de eerste de beste die de fout in gaat hoeft nooit meer het stadion in te komen.
Moet je eens opletten hoe snel het afgelopen is met dat gezeik. !
Dit lijkt me de omgekeerde wereld, normaal doen is namelijk de norm.quote:En beter nog: iedereen die wel normaal kan doen wordt daar gewoon voor beloond
Helaas maar al te waarquote:Op donderdag 24 april 2014 14:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat komt omdat er een paar mafkezen het verzieken voor de rest.
Klopt, als iemand echt gezeik wil uithalen doet 'ie het wel. Daarom moet je 'm dus ook oppakken en een stadionverbod geven. Een bivakmuts kan je verstoppen, dus zodra iemand zo'n ding opzet ook meteen oppakken. En al z'n vriendjes die dan leip gaan doen en eromheen gaan staan schreeuwen ook. Peloton ME erop af en klaar.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een scheve vergelijking. Camera's ophangen: eens, driedubbel fouilleren: eens. Maar het probleem zit natuurlijk gewoon in de wil om gezeik uit te halen. Als iemand echt de boel wil verneuken dan lukt dat, ook al wordt ie 100 keer gefouilleerd. Bivakmuts stop je bij wijze van zo in je onderbroek.
Ik bedoel met beloond ook bijv. iets als:quote:Dit lijkt me de omgekeerde wereld, normaal doen is namelijk de norm.
Precies, om grip te krijgen ligt de bal bij de rest van de aanhang. Sla elkaar de muil in als je 'ongeregeldheid' uithaalt en niet voor de lol. Dat is natuurlijk zeer gechargeerd maar het is een maatschappelijk probleem waar de overheid weinig tegen kan doen.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:51 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt, als iemand echt gezeik wil uithalen doet 'ie het wel. Daarom moet je 'm dus ook oppakken en een stadionverbod geven. Een bivakmuts kan je verstoppen, dus zodra iemand zo'n ding opzet ook meteen oppakken. En al z'n vriendjes die dan leip gaan doen en eromheen gaan staan schreeuwen ook. Peloton ME erop af en klaar.
[..]
Ik bedoel met beloond ook bijv. iets als:
* normaal naar de wedstrijd kunnen waarvoor je een kaartje hebt gekocht
* niet in een irritante buscombi
* gastvrij ontvangen
Ik hoef geen geld of applaus. Gewoon normaal.
Hoezo voortaan. In de betere kroegen gebeurt dat al jaren.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:42 schreef Silenus het volgende:
[..]
Voortaan dan ook nooit meer Marokkanen toelaten in kroegen!
quote:Op donderdag 24 april 2014 15:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoezo voortaan. In de betere kroegen gebeurt dat al jaren.
Ik geloof dat dat inmiddels aan het gebeuren is. Daarom kan ik mij ook wel enigszins vinden in de beslissing om het hele vak te weren. Natuurlijk is het vervelend voor de mensen die geen rotzooi trappen dat ze hier niet bij kunnen zijn, maar nu gaat men zich waarschijnlijk wel keren tegen degenen die voor zulke ongein verantwoordelijk zijn.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat is zo, daarom moet er ook veiligheidswaarborg zijn voor deze 'snitches'.
Hoe dan ook moet de meerderheid het zooitje tuig uit gaan kotsen, anders blenderen ze lekker binnen de massa en wordt toch altijd 'iedereen gestraft'.
Dat is te mooi om waar te zijnquote:Op donderdag 24 april 2014 15:08 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat inmiddels aan het gebeuren is. Daarom kan ik mij ook wel enigszins vinden in de beslissing om het hele vak te weren. Natuurlijk is het vervelend voor de mensen die geen rotzooi trappen dat ze hier niet bij kunnen zijn, maar nu gaat men zich waarschijnlijk wel keren tegen degenen die voor zulke ongein verantwoordelijk zijn.
Dat denk ik niet eigenlijk. Stel dat jij gewoon op 410 staat, beetje zingen en doen, en iemand steekt vuurwerk af of iets. 'Nou, mooi' denk je dan. Degene die het heeft afgestoken krijgt een boete, stadionverbod, of wordt niet gevonden.quote:
Paar gasten is wel een understatement. Bij zo'n strak geregisseerde actie is het toch gewoon logisch om in dit geval het trommelclubje aan te wijzen.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:18 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat denk ik niet eigenlijk. Stel dat jij gewoon op 410 staat, beetje zingen en doen, en iemand steekt vuurwerk af of iets. 'Nou, mooi' denk je dan. Degene die het heeft afgestoken krijgt een boete, stadionverbod, of wordt niet gevonden.
Nu is heel 410 de sjaak omdat een paar gasten dat vuurwerk hebben gegooid. De volgende keer dat jij weer iemand vuurwerk ziet afsteken, en je weet dat jij daar ook onder te lijden krijgt, dan doe je er toch samen met anderen wat aan?
Of misschien ben ik erg optimistisch
In verhouding tot het hele vak dan. Waarschijnlijk wist meer dan driekwart van 410 niet dat dit ging gebeuren.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Paar gasten is wel een understatement. Bij zo'n strak geregisseerde actie is het toch gewoon logisch om in dit geval het trommelclubje aan te wijzen.
Jammerdebammer voor ze. Mogen ze de topboys bedanken.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:24 schreef Heeinz het volgende:
[..]
In verhouding tot het hele vak dan. Waarschijnlijk wist meer dan driekwart van 410 niet dat dit ging gebeuren.
Niet vreemd. Ze laten zich dit jaar niet bepaald van hun beste kant zien.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:26 schreef Ronaldsen het volgende:
Misschien probeert Ajax hiermee zodanig veel onvrede te veroorzaken dat veel Vak410 supporters uiteindelijk zelf opstappen, maar dat laatste gebeurt denk ik niet.
Het is wel duidelijk dat Ajax de 'harde kern' liever kwijt dan rijk is anno 2014.
dat is al sinds het bestaan ervanquote:Op donderdag 24 april 2014 15:26 schreef Ronaldsen het volgende:
Misschien probeert Ajax hiermee zodanig veel onvrede te veroorzaken dat veel Vak410 supporters uiteindelijk zelf opstappen, maar dat laatste gebeurt denk ik niet.
Het is wel duidelijk dat Ajax de 'harde kern' liever kwijt dan rijk is anno 2014.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 24 april 2014 15:30 schreef Ajacied422 het volgende:
Ja, laten we hun tokkiegedrag lekker accepteren.
Er tussen willen staan lijkt mij al wel een reden voor een SV'tje.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:25 schreef Silenus het volgende:
En als je het wel wist, wat wil je eraan doen? Die paar meisjes met een geel hesje aan waarschuwen?
Het is ook gewoon business, goed gebruik makend van domme schapen die denken ergens bij te horenquote:Op donderdag 24 april 2014 15:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Al met al is het wel terecht. Dat gezeik in glasgow, tegen Feyenoord met die rode rook. Het is gewoon een walgelijk clubje.
Dit is geen 'harde kern' meer maar een tokkie kern. Lekker truitje uit bij -20, stelletje stakkers
Mwah daar geloof ik niet zo in. Ik denk dat ze onder de mantel van een club zooi lopen schoppen, omdat dat eenmaal 'veiliger' is dat een militie waarmee je om niets dingen kort en klein slaat, en je afzet tegen de regels en gevestigde orde. Ze zullen best balen als Ajax verliest maar dat is nevengeschikt aan hun behoefte tot rellen.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook gewoon business, goed gebruik makend van domme schapen die denken ergens bij te horen
quote:Amsterdam Arena wil uitbreiden in aanloop naar EK 2020
De Amsterdam Arena heeft vergevorderde plannen om zo snel mogelijk uit te breiden tot een capaciteit van 55.000 tot 56.000 toeschouwers.
Het stadion wil de komende jaren bovendien tientallen miljoenen euro's investeren in bredere gangen naar de tribunes, meer roltrappen, meer toiletten, meer horecapunten en duurzame energie.
Dat vertelde donderdag Henk Markerink, directeur van de Arena, tijdens de presentatie van de kandidatuur van het onderkomen van Ajax voor het EK van 2020.
''Er ligt al een plan om de gracht aan de andere lange zijde ook vol te bouwen met stoeltjes'', zei hij. ''Net zoals we bij de eretribune hebben gedaan. Dan vergroten we onze capaciteit van ruim 53.000 tot 55.000 of 56.000. Verder zoeken we het niet in de kwantiteit maar kwaliteit.''
''Het hoofdgebouw heeft een nieuwe gevel gekregen'', stelde Markerink. ''De bedoeling is dat de andere tribunes in de aanloop naar het EK van 2020 volgen. De omloop rond het stadion moet breder. We willen meer horeca, roltrappen en toiletten. We zijn al begonnen met het bevestigen van zonnepanelen op het dak zodat we voor onze eigen energie kunnen zorgen. Er ligt ook snel een wifi-netwerk dat iedere toeschouwer kan gebruiken.''
De Arena moet concurreren met 32 andere Europese stadions. De Europese voetbalbond UEFA maakt op 19 september bekend in welke 13 stadions het EK van 2020 wordt gevoetbald.
Geweldig
De KNVB is er veel aan gelegen om ervoor te zorgen dat Nederland één van de dertien organiserende landen wordt over zes jaar. Donderdag bekrachtigden de voetbalbond, de Arena, Schiphol, de gemeente Amsterdam en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport officieel de kandidatuur.
Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen hoopt op een goede afloop van het bid. "Het samen met twaalf andere steden hosten van dit toernooi geeft de Nederlandse supporters de kans om voor het eerst in twintig jaar weer gastheer in eigen land te zijn."
"Dat is natuurlijk een geweldig vooruitzicht voor onze supportersschare. Daarbij: een toernooi in dertien Europese steden, daar móéten wij onderdeel van zijn. Dat is de ambitie die we hebben en de verantwoordelijkheid die we met alle betrokken partijen zijn aangegaan."
Rijker
Volgens sportwethouder Eric van der Burg is Amsterdam tussen de 50 en 75 miljoen euro rijker als het aangewezen wordt door de UEFA. "Daarnaast zou het natuurlijk fantastisch zijn voor de sportstad Amsterdam als we een dergelijk evenement krijgen. Als zo'n kans zich voordoet, dan willen we daar ook als hoofdstad bij zijn. Dat lijkt me duidelijk.''
De Arena wil twee thuiswedstrijden van het Nederlands elftal, een andere groepswedstrijd en een kwartfinale naar Amsterdam halen. De Europese eindronde van 2020 telt 24 deelnemers.
Er zijn veel hooligans die een universitaire opleiding hebben afgerond (in sommige gevallen niet zo moeilijk trouwens maar dat doet er nu even niet toe) en die een goede baan hebben dus dat zegt op zich niets. Als jij inderdaad niets hebt uitgewreten dan zou je een rechtszaak kunnen overwegen om het geld terug te vorderen. Zij leveren immers niet wat jij hebt gekocht.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:26 schreef Zhero het volgende:
Opleiding aan universiteit afgerond, fatsoenlijke baan, nog nooit in aanraking geweest met politie/justitie en nu ben ik volgens Ajax (en groot gedeelte van de rest van Nederland) ineens een cokesnuivende, messentrekkende hooligan omdat ik al jaren een seizoenskaart op vak410 heb![]()
. Moet ik me ineens tegenover vrienden/familie gaan verantwoorden wat ik in hemelsnaam op vak410 te zoeken heb. Damn, nu weet ik hoe marokkanen zich voelen als ze over één kam geschoren worden.
Edit: en is ook nog eens mijn kaart geblokkeerd voor zondag. Wat een symboolpolitiek allemaal zeg.
Die zijn er niet.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien kan dat via een no cure no pay advocaat?
jij zit op Ajax netwerk, daarom ben je een hooliganquote:Op donderdag 24 april 2014 16:26 schreef Zhero het volgende:
Opleiding aan universiteit afgerond, fatsoenlijke baan, nog nooit in aanraking geweest met politie/justitie en nu ben ik volgens Ajax (en groot gedeelte van de rest van Nederland) ineens een cokesnuivende, messentrekkende hooligan omdat ik al jaren een seizoenskaart op vak410 heb![]()
. Moet ik me ineens tegenover vrienden/familie gaan verantwoorden wat ik in hemelsnaam op vak410 te zoeken heb. Damn, nu weet ik hoe marokkanen zich voelen als ze over één kam geschoren worden.
Edit: en is ook nog eens mijn kaart geblokkeerd voor zondag. Wat een symboolpolitiek allemaal zeg.
Oh? Die waren er toch in Nederland? Zijn ze alweer verboden?quote:
Nee, die zijn er nooit geweest en dus ook nooit alweer verboden.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh? Die waren er toch in Nederland? Zijn ze alweer verboden?
Er waren toch wel degelijk advocaten die op die manier werkten dus hoe zit dat dan precies?quote:Op donderdag 24 april 2014 16:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, die zijn er nooit geweest en dus ook nooit alweer verboden.
“We hebben het toch niet over een uitheemse diersoort? We hebben het over mensen die graag horen bij een groep die zich al herhaaldelijk heeft misdragen. Het is typisch Nederlands om nu te gaan zeggen of dit wel eerlijk is en ons af te vragen of dit juridisch wel allemaal kan.”quote:Op donderdag 24 april 2014 16:26 schreef Zhero het volgende:
Dan ben ik heel benieuwd naar een link. No cure no pay-constructies zijn ten strengste verboden voor advocaten, met als enige uitzondering dat alleen bij incassozaken het salaris een percentage mag zijn van het geïncasseerde bedrag.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er waren toch wel degelijk advocaten die op die manier werkten dus hoe zit dat dan precies?
Er waren een aantal jaren geleden wat stoute juristen die zich niet aan die wet hielden, de actualiteitenprogramma's besteedden hier aandacht aan. Vorig jaar waren de politici van plan om een wetsvoorstel in te dienen om het verbod op te heffen, dit was een gevolg van de mediaophef die ontstond naar aanleiding van deze praktijken. Maar inderdaad, dat is hier teveel offtopic.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan ben ik heel benieuwd naar een link. No cure no pay-constructies zijn ten strengste verboden voor advocaten, met als enige uitzondering dat alleen bij incassozaken het salaris een percentage mag zijn van het geïncasseerde bedrag.
Haha, inderdaad zeg. Laten we voor het typisch Noord-Koreaanse model gaan: allemaal oppakken!quote:Op donderdag 24 april 2014 16:35 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
“We hebben het toch niet over een uitheemse diersoort? We hebben het over mensen die graag horen bij een groep die zich al herhaaldelijk heeft misdragen. Het is typisch Nederlands om nu te gaan zeggen of dit wel eerlijk is en ons af te vragen of dit juridisch wel allemaal kan.”
Aldus Bert van Oostveen.
Nou, wat vind jij als 'insider' dan dat er zou moeten gebeuren? Wat is wél een oplossing?quote:Op donderdag 24 april 2014 16:26 schreef Zhero het volgende:
Ik ga ze niet nalezen maar ik garandeer je dat zulke opties zijn opengehouden in algemene voorwaarden of andere contracten.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ontopic: gekke zaak dat zo'n bedrijf (Ajax) kan beslissen om slechts een deel van het product te leveren terwijl er voor het volledige product is betaald.
De oplossing is toch bekend? Met goede camera's werken, de klootzakjes identificeren en de strafbaarheid verhogen zodat je ze niet alleen uit het stadion kan weren maar je hen ook kunt laten opdraaien voor alle veroorzaakte kosten etc.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou, wat vind jij als 'insider' dan dat er zou moeten gebeuren? Wat is wél een oplossing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |